معرفی ساعت هوشمند Amazfit GTR 4 New با نمایشگر همواره روشن، امکان تماس بلوتوثی و GPS دوباندی

نمایش خبر

تاریخ : 1403/6/15        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : پوشیدنی Wearable ، ساعت هوشمند Smartwatch
واحد خبر mobile.ir : مجموعه Amazfit که در زمینه تولید اسمارت‌واچ و دست‌بندهای تناسب اندام فعالیت می‌کند، به تازگی ساعت هوشمند تازه‌ای در سری GTR با نام Amazfit GTR 4 New را در بازار هند به نمایش گذاشته است. Amazfit سری GTR را دو سال پیش در همین بازه زمانی با اسمارت‌واچ Amazfit GTR 4 معرفی کرد و سال بعد از افزودن GTR 4 Limited Edition به سبد محصولات خود خبر داد. محصول جدید Amazfit در مقایسه با GTR 4 تفاوت قابل توجهی ندارد و با وجود حفظ باتری 475 میلی‌آمپر ساعتی مدل دو سال پیش، به سبب تغییر جنس بدنه پشت دستگاه از پلاستیک پلی‌کربنات به سرامیک-شیشه، ضخامت و وزن آن افزایش یافته است.

Amazfit GTR 4 New از بدنه دایره‌ای شکل با قطر 46.5 میلی‌متر و ضخامت 11.2 میلی‌متر تشکیل شده است و وزن آن (بدون در نظر گرفتن بند) به 49 گرم می‌رسد که در مقایسه با مدل دو سال پیش، از نظر ابعاد و وزن بزرگ‌تر شده است. این ساعت هوشمند در دو رنگ مشکی (Galaxy Black) و قهوه‌ای (Brown Leather) طراحی شده و شرکت سازنده به تناسب بدنه دستگاه، دو مدل بند 22 میلی‌متری یکی از جنس پلاستیک (Fluoroelastomer) با وزن 25 گرم و دیگری از چرم با وزن 11 گرم برای آن در نظر گرفته است.

بدنه پشتی ساعت از جنس سرامیک-شیشه و فریم میانی از استیل ضد زنگ 316L ساخته شده است و در کناره سمت راست بدنه یک حلقه چرخان و یک دکمه دیگر دیده می‌شود که احتمالا می‌توان از آن برای دسترسی به اپلیکیشن‌های پرکاربرد استفاده کرد. ناگفته نماند که اسمارت‌واچ Amazfit با تحمل فشار 5 اتمسفر در برابر آب تا عمق 50 متر مقاومت دارد و در نتیجه هنگام شنا نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

صفحه‌نمایش رنگی و همواره روشن Amazfit GTR 4 New یک نمونه گرد 1.43 اینچی AMOLED با نسبت صفحه به بدنه 70.6 درصد است که وضوح 466x466 پیکسل و تراکم پیکسلی 326ppi را ارائه می‌کند. این نمایشگر به گفته شرکت سازنده به پوششی از شیشه حرارت‌دیده یا Tempered Glass مجهز شده است که اثر انگشت را جذب نمی‌کند. کاربران این ساعت می‌توانند به بیش از 200 واچ‌فیس متنوع دسترسی داشته باشند و آن را بر اساس سلیقه خود شخصی‌سازی کنند.

ظرفیت باتری این اسمارت‌واچ بدون تغییر نسبت به GTR 4 همچنان 475 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و در صورت استفاده معمول با یک بار شارژ می‌تواند تا 14 روز به کار خود ادامه دهد. مطابق اعلام Amazfit، باتری GTR 4 New از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و در صورت استفاده سنگین تا 8 روز و با فعال کردن حالت صرفه‌جویی تا 28 روز قابل استفاده است که این زمان در مقایسه با مدل دو سال پیش به ترتیب 1 و 4 روز افزایش پیدا کرده است.

حسگر نوری موسوم به BioTracker 4.0 PPG با دو LED در بدنه پشتی این ساعت نیز حضور دارد و ضربان قلب را به صورت 24ساعته، سطح اشباع اکسیژن خون یا SpO2 و میزان استرس کاربر را اندازه‌گیری می‌کند. در کنار این حسگرهای سلامتی، سنسور شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر ژئومغناطیسی، ارتفاع‌سنج بارومتریک، سنجش نور محیط و دماسنج از جمله دیگر مواردی به شمار می‌روند که ردیابی دقیق فعالیت‌ها و سازگاری محیطی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

GTR 4 New همچنین از یک دستیار هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی با نام Zepp Aura بهره می‌برد که به عنوان راهنمایی برای خواب و آرام‌سازی (relaxation)، صداهایی را برای بهبود کیفیت خواب کاربر ارائه می‌دهد. این ساعت همچنین از بیش از 150 حالت ورزشی متنوع (با تشخیص خودکار 8 ورزش محبوب) پشتیبانی می‌کند و داده‌های مربوط به دویدن و دوچرخه‌سواری را به صورت آنی با اپلیکیشن‌های Adidas Running و Strava همگام‌سازی می‌کند. در کنار این موارد، قابلیت موسوم به PeakBeats Workout Status Algorithm قادر است بازخورد دقیقی از پیشرفت فرد در تمرینات را ارائه کند.

این ساعت هوشمند به یک میکروفون و بلندگویی برای تماس بلوتوثی و دریافت دستورات صوتی به صورت آفلاین مجهز شده است و فضای ذخیره‌سازی داخلی 2.3 گیگابایتی آن به کاربران امکان می‌دهد تا حداکثر 470 آهنگ را مستقیماً روی دستگاه ذخیره و پخش کنند. همچنین پشتیبانی از بلوتوث 5.0، وای‌فای تک‌بانده، آنتن GPS در دو باند فرکانسی و شش سامانه مسیریابی ماهواره‌ای در کنار دستیار هوشمند Alexa از جمله ویژگی‌های ارتباطی این اسمارت‌واچ به حساب می‌آید.

سیستم‌عامل این ساعت هوشمند Zepp OS 2.0 با اکوسیستمی از اپ‌های کوچک (Mini App) بوده و از طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های مجهز به اندروید 7 و بالاتر و iOS 12 و پیشرفته‌تر را پشتیبانی می‌کند.

Amazfit GTR 4 New از روز معرفی با قیمت 16,999 روپیه (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 202 دلار) و از طریق وب‌سایت هندی شرکت و آمازون در اختیار کاربران این کشور قرار گرفته است.

منبع : Amazfit


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا