معرفی اپل واچ سری 10 با بدنه جدید تیتانیومی، طراحی باریک‌تر و صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و روشن‌تر

نمایش خبر

تاریخ : 1403/6/19        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، واچ او اس watchOS ، Apple Watch Series 10 ، Apple Watch Series 10 Aluminum ، اپل Apple
واحد خبر mobile.ir : کمپانی اپل در روز دوشنبه 9 سپتامبر 2024 (19 شهریور 1403) در رویداد موسوم به it’s Glowtime در کنار معرفی گوشی‌های iPhone 16 Pro ،iPhone 16 Plus ،iPhone 16 و iPhone 16 Pro Max نسل جدید ساعت هوشمند خود یعنی Apple Watch Series 10 را نیز به نمایش گذاشته است. اپل واچ سری 10 نه تنها بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش را در میان اپل واچ‌ها دارد، بلکه به بدنه باریکی مجهز شده است که باریک‌ترین نمونه در میان همه ساعت‌های هوشمند ابرشرکت آمریکایی محسوب می‌شود. اپل استفاده از استیل ضد زنگ را در طراحی ساعت جدید خود کنار گذاشته و در کنار نسخه آلومینیومی، مدلی مجهز به بدنه تیتانیومی با وزن 20 درصد سبک‌تر را نیز در نظر گرفته است.

اپل واچ سری 10 از لحاظ قابلیت‌های عملکردی دنباله سری 9 است که سال گذشته عرضه شد. در این ساعت نیز کاربر با قابلیت Double Tap می‌تواند به تماس‌ها پاسخ دهد. به علاوه، صفحه‌نمایش روشن‌تر و استفاده از تراشه جدید S10 پردازش سریع‌تر روی دستگاه و عملکرد آنی دستیار Siri را بهبود می‌بخشد.

اپل واچ سری 10 با ضخامت 9.7 میلی‌متری، نه تنها 10 درصد باریک‌تر از نسل پشین است، بلکه وزن بدنه آن هم 10 درصد در نسخه آلومینیوم و نزدیک به 20 درصد در نسخه تینانیوم (در مقایسه با نسخه فولادی سری 9) کاهش یافته است. اندازه بدنه این ساعت هم نسبت به سال گذشته اندکی افزایش یافته و از 41 و 45 میلی‌متر به ترتیب به 42 و 46 میلی‌متر رسیده است؛ با وجود این همچنان با لوازم جانبی و بندهای طراحی‌شده برای اپل واچ سری 9 و نسخه‌های قدیمی‌تر سازگار است. همچنین بندهای طراحی‌شده برای این ساعت نیز می‌توانند در محصولات پیشین هم مورد استفاده قرار گیرند.

نسخه آلومینیومی ساعت جدید در رنگ‌های صورتی طلایی (Rose Gold) و نقره‌ای در کنار مشکی موسوم به Jet Black عرضه خواهد شد که رنگ تازه‌ای به شمار می‌رود و نخستین ساعت اپل با پوشش آلومینیومی براق به حساب می‌آید.

ابرشرکت آمریکایی در اپل واچ سری 10 استیل ضد زنگ را از طراحی کنار گذاشته و به جای آن از تیتانیوم استفاده کرده که سبب کاهش 20 درصدی وزن ساعت شده است. این مدل سبک هم در سه رنگ Natural (به رنگ تیتانیوم)، طلایی و خاکستری عرضه خواهد شد.

اندازه صفحه‌نمایش OLED ساعت تازه که بزرگ‌ترین نمایشگر در میان ساعت‌های هوشمند اپل تاکنون به شمار می‌رود، در مقایسه با واچ سری 4، واچ سری 5 و واچ سری 6 تا 30 درصد افزایش یافته و نسبت به صفحه‌نمایش واچ سری 7، واچ سری 8 و واچ سری 9 نیز 9 درصد بزرگ‌تر شده است. میزان روشنایی این ساعت هم هنگام مشاهده آن از یک زاویه در مقایسه با سری 9 تا 40 درصد افزایش یافته و نرخ به‌روزرسانی آن نیز از یک بار در دقیقه به یک بار در ثانیه رسیده است. ناگفته نماند که این صفحه‌نمایش با پوششی از یاقوت کبود محافظت می‌شود.

اپل واچ سری 10 به جدیدترین تراشه پوشیدنی اپل یعنی S10 با یک موتور عصبی 4 هسته‌ای مجهز شده است که انجام برخی از وظایف را روی خود دستگاه امکان‌پذیر می‌سازد. از جمله ویژگی‌های هوش مصنوعی این ساعت نیز می‌توان به نمایش ویجت مناسب در هر لحظه و برگزیدن بهترین عکس به عنوان تصویر پس‌زمینه اشاره کرد.

نکته مهم آن که اپل توانسته این قابلیت‌ها را در عین حفظ طول عمر باتری به کار گیرد و کاربر این ساعت همچنان می‌تواند با استفاده معمول و یک بار شارژ تا 18 ساعت از دستگاه خود استفاده کند. به علاوه، اپل فرآیند شارژ را نیز سریع‌تر کرده است و می‌توان در مدت 30 دقیقه 80 درصد ظرفیت ساعت را شارژ کرد که نسبت به زمان 45 دقیقه‌ای پیشین کاهش یافته است. ناگفته نماند که اپل واچ سری 10 از فناوری‌های MagSafe و Qi 2 نیز پشتیبانی می‌کند.

اسپیکرهای اپل واچ سری 10 برای کمک به حفظ شارژ باتری نسبت به نمونه سال گذشته 30 درصد کوچک‌تر شده‌اند، اما به گفته شرکت سازنده عملکرد آنها بدون تغییر حفظ شده است. به علاوه، کاربری اسپیکرهای این ساعت تنها به برقراری تماس صوتی محدود نمی‌شود، بلکه حالا می‌توان از آنها برای پخش فایل‌های صوتی، موسیقی و پادکست (بدون نیاز به هدفون) نیز استفاده کرد. همچنین با تکیه بر چیپ‌ست جدید این ساعت حذف نویز و بهبود کیفیت تماس‌ها نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

اپل واچ سری 10 نخستین ساعت هوشمند اپل به شمار می‌رود که به قابلیت تشخیص آپنه خواب (در انتظار تأیید FDA) مجهز شده است و از شتاب‌سنج داخلی دستگاه برای رصد تنفس کاربر در طول خواب استفاده می‌کند. مطابق اعلام اپل، در صورتی که ساعت آپنه خواب را تشخیص دهد ضمن هشدار به کاربر، گزارش دقیقی در اختیار او قرار می‌دهد که می‌تواند آن را با پزشک خود در میان بگذارد.

این ساعت امکانات تازه‌ای را نیز در اختیار علاقمندان به ورزش‌های آبی قرار می‌دهد. به لطف حضور دو سنسور عمق و دما، غواصان می‌توانند اطلاعاتی درباره عمق آب در اختیار داشته باشند و کایاک‌سواران با استفاده از اپلیکیشن Tides می‌توانند فعالیت‌های خود را ردیابی کنند. این ساعت در سفرهای ماهیگیری یا قایق‌سواری نیز به خوبی قابل استفاده است و با استفاده از اپ‌های جدید آن، کاربر می‌تواند به اطلاعات جزر و مد هم دسترسی داشته باشد. اپل واچ سری 10 در برابر آبی با عمق 50 متر مقاومت دارد و به یک عمق‌سنج جدید مجهز شده است که به طور خودکار در لحظه شیرجه روشن می‌شود و شناگر را تا عمق 6 متری ردیابی می‌کند. به علاوه با استفاده از یک تایمر، ضمن ثبت زمان شیرجه و عمق حداکثری به طور هم‌زمان با یک سنسور دماسنج کاربر را از حرارت محیط آگاه می‌سازد.

سفارش اولیه اپل واچ سری 10 با سیستم‌عامل watchOS 11 از روز معرفی آغاز شده و قرار است از جمعه 20 سپتامبر (30 شهریور) با قیمت 399 دلار برای نسخه GPS و 499 دلار برای مدل مجهز به قابلیت‌های سلولار روانه بازار شود. نسخه تیتانیومی این ساعت هم ظاهرا 699 دلار قیمت‌گذاری شده است.

منبع : Apple


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا