معرفی Armor 28 Ultra و Armor Mini 20T Pro – اسمارت‌فون‌های مقاوم Ulefone با دوربین حرارتی

نمایش خبر

تاریخ : 1403/6/14        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، گوشی مقاوم Rugged Phone ، اندروید Android ، دیمنسیتی 9300‌ پلاس Dimensity 9300+ ، دیمنسیتی 6300 Dimensity 6300
واحد خبر mobile.ir : گوشی‌های سرسخت و مقاوم که در اصطلاح rugged phone نامیده می‌شوند، محبوبیت چندانی در بین کاربران عادی ندارند. ظاهر نه چندان زیبا، ضخامت بالا و وزن زیاد از جمله مواردی‌ست که بیشتر مشتریان را از خرید چنین دیوایس‌هایی باز می‌دارد. البته افرادی که در محیط‌های خشن یا پرمخاطره مشغول به کارند، چاره‌ای جز خرید یک گوشی مقاوم نخواهند داشت. یکی دیگر از گلایه‌های متداول کاربران از این نوع اسمارت‌فون‌ها، مشخصات نسبتا پایین آنهاست. البته گوشی جدید شرکت Ulefone با نام Ulefone Armor 28 Ultra این گزاره را نقض می‌کند. در ادامه با معرفی این محصول و یک گوشی مقاوم دیگر از این برند – تحت عنوان Ulefone Armor Mini 20T Pro – همراه ما باشید.

Ulefone Armor 28 Ultra

برخورداری از تراشه پرچمدار +Dimensity 9300 (با لیتوگرافی 4 نانومتری و حداکثر سرعت کلاک 3.4 گیگاهرتز) در کنار 16 گیگابایت RAM، اسمارت‌فون Ulefone Armor 28 Ultra را از لحاظ عملکرد هم‌ردیف پرچمدارهای کنونی بازار قرار می‌دهد. البته با این تفاوت که Ulefone Armor 28 Ultra می‌تواند به مکان‌هایی پا بگذارد که سایر پرچمدارها جرأت رفتن به آنجا را ندارند! این گوشی علاوه بر احراز درجه حفاظت IP68 – که گوشی را تا عمق 2 متری به مدت 30 دقیقه در برابر آب مقاوم می‌کند – درجه حفاظت IP69 برای مقاومت در برابر آب داغ با فشار بالا را نیز کسب کرده است.

طبق ادعای شرکت سازنده، رها شدن از ارتفاع 2 متری روی سطح سخت، آسیب چندانی به اسمارت‌فون Ulefone Armor 28 Ultra وارد نمی‌کند. همچنین، این گوشی می‌تواند در شرایط دمایی طاقت‌فرسا – از 30 درجه زیر صفر تا 55 درجه بالای صفر – به کار خود ادامه دهد. ظاهرا بدنه گوشی با استاندارد نظامی MIL-STD 810H سازگاری داشته و با توجه به ابعاد گوشی (19.4×83.6×174.2 میلی‌متر) با دیوایس ضخیمی روبرو هستیم.

وجود سه دوربین 50 مگاپیکسلی در Ulefone Armor 28 Ultra، مجموعه دوربین قابل‌قبولی را نوید می‌دهد. این دوربین‌ها عبارتند از یک دوربین اصلی (متشکل از سنسور 1 اینچی IMX989 سونی) با گشودگی f/1.9 و یک دوربین اولتراواید (متشکل از سنسور JN1 سامسونگ) در پشت و یک دوربین سلفی (با همان سنسور JN1) در جلوی گوشی که همان طور که ذکر شد، رزولوشن همه آنها 50 مگاپیکسل است. اما برتری مجموعه اپتیک این گوشی به وجود اعضایی‌ست که سایر پرچمدارها از آن محروم هستند: یک دوربین دید در شب 64 مگاپیکسلی (متشکل از سنسور OV64B1B آمنی‌ویژن با میدان دید 80 درجه) و همچنین یک دوربین حرارتی.

تصویربرداری حرارتی در Ulefone Armor 28 Ultra به کمک اپلیکیشن ThermoVue Pro انجام می‌شود که می‌تواند ویدئوهایی با وضوح 192×256 پیکسل ضبط کند. گفتنی‌ست، این بالاترین وضوح ضبط ویدئوی حرارتی در بین تمام گوشی‌های Ulefone به شمار می‌رود. این قابلیت به ویژه برای ماجراجویان طبیعت و همچنین برای برخی عملیات تخصصی (مثل بررسی نشتی‌ها) از اهمیت بالایی برخوردار است. جالب است بدانید، لوازم جانبی دیگری (مثل دوربین آندوسکوپی) را می‌توان از طریق کانکتوری به نام uSmart Expansion Connector روی این اسمارت‌فون سوار کرد.

در جلوی گوشی یک نمایشگر اولد 6.6 اینچی به چشم می‌خورد و لازم به ذکر است Ulefone Armor 28 Ultra نخستین دیوایس مقاوم Ulefone با نمایشگر اولد محسوب می‌شود. رزولوشن +FHD، نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی و حداکثر روشنایی نقطه‌ای 2,200 نیتی از مهم‌ترین مشخصات این پنل به شمار می‌روند. بد نیست بدانید، در پشت اسمارت‌فون نیز یک نمایشگر کوچک کار گذاشته شده تا زمانی که گوشی به پشت روی سطح قرار گرفته، کاربر بتواند اطلاعاتی مثل ساعت و ... را روی آن ببیند.

16 گیگابایت حافظه RAM (از نوع LPDDR4X) و 512 گیگابایت حافظه داخلی (از نوع UFS 3.1) برای Ulefone Armor 28 Ultra پیش‌بینی شده است. این حافظه از طریق افزودن میکرو اس‌دی قابل ارتقاست اما با توجه به هیبریدی بودن اسلات گوشی، کاربر باید بین سیم‌کارت دوم و میکرو اس‌دی یکی را انتخاب کند.

چنان‌چه محیط کاری شما به گونه‌ای‌ست که به‌راحتی امکان شارژ گوشی را پیدا نمی‌کنید، Ulefone Armor 28 Ultra بهترین گزینه برای شماست. ظرفیت این باتری 10,600 میلی‌آمپر ساعت است؛ یعنی تقریبا دو برابر ظرفیت باتری‌های اسمارت‌فون‌های بازار. مسلما این حجم از باتری مستلزم وجود شارژ سریع است. در این زمینه نیز گوشی Ulefone شما را ناامید نمی‌کند، زیرا این باتری از شارژ سیمی 120 واتی و شارژ بی‌سیم 50 واتی پشتیبانی می‌کند. یک اسپیکر 1.5 واتی و حسگر اثر انگشت از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این دیوایس هستند.

اسمارت‌فون Ulefone Armor 28 Ultra از ارتباطات نسل پنجم پشتیبانی کرده و به وای-فای 6 مجهز است. بلوتوث 5.4، فرستنده مادون قرمز، پورت USB-C، جک هدفون، مسیریابی ماهواره‌ای و NFC از دیگر گزینه‌های ارتباطی این دیوایس محسوب می‌شوند. جالب است بدانید، دریافت‌کننده FM در این گوشی نیازی به اتصال هدفون نداشته و با توجه به آنتن یکپارچه خود، به‌راحتی سیگنال رادیو را دریافت و پخش می‌کند.

Ulefone Armor Mini 20T Pro

برند Ulefone به طور همزمان از اسمارت‌فون مقاوم دیگری به نام Ulefone Armor Mini 20T Pro نیز پرده برداشت. همان طور که از نام‌گذاری آن پیداست، این اسمارت‌فون طول و عرض نسبتا کمتری (63.3×133.5 میلی‌متر) دارد، اما ضخامت گوشی (24.9 میلی‌متر) و وزن آن (301 گرم) تناسب چندانی با اندازه دستگاه ندارند.

داده‌های ارائه شده از سوی شرکت سازنده نشان می‌دهد این گوشی از Armor 28 Ultra سرسخت‌تر است. مثل Armor 28 Ultra، گوشی Armor Mini 20T Pro نیز استانداردهای IP68 و IP69 را دارا بوده و در بازه دمایی -30 تا 55 درجه سلسیوس کارایی دارد، منتهی با این تفاوت که طبق ادعای شرکت سازنده، این دیوایس در عمق 20 متری آب مورد آزمایش قرار گرفته و تست رها شدن آن روی سطح از ارتفاع 10 متری انجام شده است.

بر خلاف Armor 28 Ultra، در این مدل به یک نمایشگر ال‌سی‌دی (از نوع IPS) بسنده شده و اندازه کوچک آن (4.7 اینچ) یادآور اسمارت‌فون‌های یک دهه قبل است. رزولوشن +HD و نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی از دیگر مشخصات این پنل هستند. در Armor Mini 20T Pro دیگر خبری از نمایشگر ثانویه در پشت گوشی نیست، اما در عوض در قسمت پشتی گوشی مجموعه‌ای از 130 ال‌ای‌دی کار شده است: 102 ال‌ای‌دی سفید رنگ که می‌تواند به عنوان فلش دوربین مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین ترکیبی از 14 ال‌ای‌دی آبی و 14 ال‌ای‌دی قرمز که می‌تواند در موقعیت‌های اضطراری نقش چراغ هشدار را ایفا کند. جالب است بدانید، اپلیکیشنی نیز برای مدیریت این ال‌ای‌دی‌ها در نظر گرفته شده که امکان روشن ماندن زمان‌بندی‌شده آنها (از 5 تا 30 دقیقه) را فراهم می‌کند.

در Armor Mini 20T Pro، مجموعه اپتیک ساده‌تری – شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی (متشکل از سنسور GN1 سامسونگ) و یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی (سنسور GD1 سامسونگ) – تشکیل شده است. ناگفته نماند، در اینجا نیز شاهد حضور دوربین حرارتی هستیم. کنترل این دوربین از طریق اپلیکیشن MyFLIR Pro صورت گرفته و می‌تواند ویدئوی با رزولوشن 16×120 پیکسل را با فرکانس 25 هرتز ضبط کند.

برخلاف تراشه پرچمداری که در Armor 28 Ultra به کار گرفته شده بود، اداره بخش پردازشی در Armor Mini 20T Pro به چیپ‌ست 6 نانومتری Dimensity 6300 سپرده شده و لذا این گوشی را می‌توان در جمع میان‌رده‌های اقتصادی جای داد. 8 گیگابایت رم LPDDR4X و 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.2 به این دیوایس اختصاص یافته و مثل Armor 28 Ultra اسلات هیبریدی دارد.

ظرفیت باتری گوشی 6,200 میلی‌آمپر ساعت است که با توجه به ابعاد دستگاه، باتری بسیار بزرگی است. این باتری از شارژ سیمی 33 واتی و شارژ بی‌سیم 15 واتی برخوردار بوده و جالب است که از شارژ معکوس بی‌سیم با حداکثر توان 5 وات نیز پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند، Armor Mini 20T Pro یک گوشی 5G بوده و از امکانات ارتباطی نظیر وای-فای 4، بلوتوث 5.2، فرستنده مادون قرمز، NFC و دریافت‌کننده رادیو FM (بدون نیاز به اتصال هدفون) بهره می‌برد.

قیمت و زمان عرضه

اسمارت‌فون‌های Ulefone Armor 28 Ultra و Ulefone Armor Mini 20T Pro در رنگ مشکی به تولید رسیده و سیستم‌عامل هر دو اندروید 14 است. ثبت پیش‌سفارش برای خرید این دو محصول از نوامبر آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود مشتریان بتوانند در ماه اکتبر به این دو گوشی دسترسی داشته باشند. متأسفانه هنوز قیمت این اسمارت‌فون‌ها از سوی Ulefone اعلام نشده است.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا