معرفی Meizu Blue 20 – محصول تازه میزو با تراشه نسل پنجمی Unisoc T765 و قابلیت‌های هوش مصنوعی

نمایش خبر

تاریخ : 1403/4/27        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : نسل پنجم 5G ، ساعت هوشمند Smartwatch ، اندروید Android ، میزو Meizu
واحد خبر mobile.ir : کمپانی میزو که در اوایل سال جاری میلادی از تصمیم برای توقف فعالیت در بازار گوشی‌های هوشمند و تمرکز بر حوزه هوش مصنوعی خبر داده بود، به تازگی اسمارت‌فون جدیدی با نام Meizu Blue 20 را به سبد محصولات خود افزوده که در برخی منابع خبری از آن با عنوان Meizu 20 AI یاد شده است. در واقع به درستی مشخص نیست که تصمیم ابتدای سال میزو چگونه اتخاذ شده بود که حالا برای سومین بار و پس از ارائه Meizu 21 Pro و Meizu 21 Note نقض می‌شود. Meizu Blue 20 یک گوشی مقرون به صرفه نسل پنجمی به شمار می‌رود که به تراشه Unisoc T765 مجهز شده است و از ویژگی‌های قابل توجهی در زمینه هوش مصنوعی بهره می‌برد.

Meizu Blue 20 در سه رنگ سفید (Moonlight White)، مشکی (Obsidian Black) و ارغوانی (Luminous Purple) طراحی شده است و 8.3 میلی‌متر ضخامت دارد. در پشت گوشی یک ماژول بیضی‌شکل عمودی به رنگ مشکی دیده می‌شود که دو دوربین و یک فلش را در خود جای داده است. طراحی بخش رویی دستگاه همانند اکثر گوشی‌های این رده است که حاشیه‌های نسبتا زیاد اطراف پنل نمایشگر و بریدگی بالای صفحه‌نمایش از آن جمله‌اند.

Meizu Blue 20 به یک صفحه‌نمایش 6.52 اینچی با نرخ به‌روزرسانی 90 هرتز مجهز شده است و لبه‌های اطراف صفحه‌نمایش منحنی شکل از نوع 2.5D هستند. در بریدگی بالای صفحه‌نمایش هم یک دوربین به چشم می‌خورد که برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی به کار می‌رود.

در فهرست مشخصات گوشی یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی به چشم می‌خورد، اما در عمل با دو دوربین به ترتیب 13 و 5 مگاپیکسلی روبرو هستیم که به کمک امکانات نرم‌افزاری می‌توانند به وضوح 50 و 8 مگاپیکسل دست پیدا کنند.

میزو برای پردازش این گوشی، چیپ‌ست 6 نانومتری Unisoc T765 را در نظر گرفته است که در ژانویه سال جاری میلادی معرفی شد. این تراشه از 2 هسته 2.3 گیگاهرتزی Cortex-A76 و 6 هسته 2.1 گیگاهرتزی Cortex-A55 تشکیل شده است و از ارتباطات نسل پنجم پشتیبانی می‌کند. رم گوشی 6 یا 8 گیگابایت ظرفیت دارد و حافظه داخلی نیز در دو گزینه 128 و 256 گیگابایتی ارائه می‌شود که می‌تواند از طریق اسلات میکرو اس‌دی تا 1 ترابایت دیگر افزایش یابد.

باتری Meizu Blue 20 یک نمونه 5,010 میلی‌آمپر ساعتی است که از طریق درگاه USB-C شارژ می‌شود. این گوشی با سیستم‌عامل اندروید 14 و رابط کاربری Flyme AI OS ارائه می‌شود و شرکت سازنده از حضور چت‌بات و امکانات متنوع هوش مصنوعی از جمله ابزاری برای نوشتن با کمک AI، تولید تصویر، قابلیت‌هایی برای شناسایی پیام‌های phishing و تماس‌های مشکوک و مواردی از این دست در محصول تازه خود خبر داده است.

Meizu Blue 20 در دو پیکربندی رم و حافظه داخلی 6GB/128GB و 8GB/256GB در چین عرضه می‌شود که به ترتیب 1,399 یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 192 دلار) و 1,599 یوان (نزدیک به 220 دلار) قیمت‌گذاری شده‌اند.

منبع : Meizu


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا