معرفی ساعت هوشمند پیشرفته تیتانیومی Xiaomi Watch S4 Sport در کنار دستبند Xiaomi Band 9

نمایش خبر

تاریخ : 1403/4/31        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، دستبند هوشمند Smart Band ، پوشیدنی Wearable ، Xiaomi Watch S4 Sport ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : لی جان (Lei Jun)، بنیان‌گذار و مدیرعامل شیائومی، در جریان رویدادی که روز جمعه 19 جولای 2024 (29 تیر 1403) در پکن برگزار شد، ضمن رونمایی از اسمارت‌فون‌های تاشوی جدید این شرکت – یعنی Xiaomi MIX Fold 4 و Xiaomi MIX Flip – از چند محصول دیگر از جمله دو دیوایس پوشیدنی نیز پرده برداشت. این دیوایس‌ها عبارتند از یک ساعت هوشمند پیشرفته از جنس تیتانیوم به نام Xiaomi Watch S4 Sport و همچنین یک دستبند هوشمند ارزان‌قیمت و در عین حال توانمند به نام Xiaomi Band 9. در ادامه، جزییات بیشتری از مشخصات و امکانات این دو محصول جدید را با هم مرور می‌کنیم.

Xiaomi Watch S4 Sport

در همان نگاه اول می‌توان دریافت که Xiaomi Watch S4 Sport ساعتی قدرتمند و رده بالاست. شیائومی در ساخت بدنه این ساعت آلیاژ تیتانیوم (مورد استفاده در صنایع هوایی) را به کار گرفته و در جلو و پشت ساعت شیشه یاقوت کبود کار شده است. این شیشه در جلوی ساعت محافظ نمایشگر بوده و در قسمت پشتی از سنسور PPG محافظت می‌کند. گفتنی‌ست، Xiaomi Watch S4 Sport ابعادی برابر با 12.6×46.9×46.9 میلی‌متر داشته و وزن آن (بدون احتساب وزن بند) به 49 گرم می‌رسد.

نمایشگر گرد گوشی 1.43 اینچی از نوع AMOLED بوده و رزولوشن 466×466 پیکسل، تراکم 326ppi را به دست می‌دهد. با توجه به حداکثر روشنایی نقطه‌ای بالای این صفحه – که 2,200 نیت اعلام شده – حداقل روی کاغذ خوانش بالایی زیر نور آفتاب خواهد داشت. در سمت راست بدنه یک دکمه گردان (موسوم به تاج) و دو دکمه فیزیکی دیگر در بالا و پایین آن مشاهده می‌شود.

ناگفته نماند، این ساعت در رنگ‌های مشکی و نارنجی با چهار نوع بند اعم از فلوئوروالاستومر، سیلیکون، بافته (braided) و تیتانیومی Milanese روانه بازار خواهد شد.

باتری نسبتا بزرگی به ظرفیت 586 میلی‌آمپر ساعت برای این اسمارت‌واچ در نظر گرفته شده است. (مقایسه کنید با باتری 486 میلی‌آمپر ساعتی در Watch S3) عمر این باتری در سناریوهای مختلف به این ترتیب است: روشن بودن بلوتوث تا 15 روز، روشن بودن بلوتوث و قابلیت نمایشگر همیشه روشن (AOD) تا 6 روز، استفاده متعارف از ارتباطات سلولی با eSIM تا 9 روز (استفاده سنگین تا 3.5 روز) و مسیریابی تا 26 ساعت. لازم به ذکر است 32 مگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی برای این ساعت هوشمند در نظر گرفته شده است.

ساعت هوشمند Xiaomi Watch S4 Sport به بلوتوث 5.2 مجهز شده و با توجه به داشتن اسپیکر و میکروفن، پس از اتصال به گوشی هوشمند می‌توان تماس‌های ورودی را پاسخ داد. اما نکته جالب در اینجاست که این ساعت هوشمند سیم‌کارت الکترونیک یا همان eSIM می‌پذیرد. به این ترتیب، حتی اگر به اسمارت‌فون خود دسترسی نداشته باشید، می‌توانید برقراری تماس‌ها و یا ارسال پیامک‌های خود را به Xiaomi Watch S4 Sport بسپارید. مسیریابی ماهواره‌ای دو باندی و NFC (با قابلیت به کارگیری به عنوان سویچ خودرو در برخی اتومبیل‌ها) از دیگر گزینه‌های ارتباطی این ساعت هوشمند به شمار می‌روند. ناگفته نماند، پیام‌رسان محبوب WeChat به طور پیش‌فرض روی ساعت نصب بوده و برای پاسخ دادن به پیام‌های آن کافی‌ست مچ دست خود را بالا بیاورید.

همان طور که گفته شد، یک سنسور PPG در قسمت زیرین ساعت کار گذاشته شده که ضربان قلب و اشباع اکسیژن خون را اندازه‌گیری می‌کند. طبق ادعای شرکت سازنده دقت اندازه‌گیری این سنسور چیزی بالغ بر 97.2 درصد است. از دیگر امکانات Xiaomi Watch S4 Sport در زمینه سلامتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ثبت فعالیت‌های روزانه، ردیابی خواب و استرس، ارائه تمرین‌های تنفسی و ردیابی عادت ماهیانه بانوان.

با توجه به قابلیت ضدآب بودن Xiaomi Watch S4 Sport (با تحمل فشار 5 اتمسفر) غواصان تا فاصله 40 متری زیر آب می‌توانند این ساعت را همراه خود داشته باشند. جالب است بدانید، Xiaomi Watch S4 Sport توسط «انجمن مربیان حرفه‌ای غواصی» یا PADI مورد آزمایش قرار گرفته و موفق به دریافت تأییدیه غواصی EN13319 شده است. علاوه بر این، Watch S4 از بیش از 150 فعالیت ورزشی مختلف پشتیبانی کرده و شیائومی در زمینه اندازه‌گیری پارامترهای ورزشی توسط این ساعت، با کمپانی معتبر Suunto همکاری کرده است. یکی از این پارامترها، آستانه لاکتات (lactate threshold) است که اوج استقامت هوازی ورزشکار را نشان می‌دهد.

ساعت هوشمند Xiaomi Watch S4 Sport با اندروید 8 و بالاتر و همچنین iOS 12 و بالاتر سازگاری دارد. این محصول به‌زودی با قیمت 1,999 یوان وارد بازار چین می‌شود که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 274 دلار.

Xiaomi Band 9

چنان‌چه نمی‌خواهید هزینه مذکور برای خرید Xiaomi Watch S4 Sport را بپردازید، می‌توانید به جای آن با صرف حدود یک هشتم آن هزینه، صاحب دستبند هوشمند Xiaomi Band 9 شوید. این دستبند دارای بدنه فلزی (از جنس آلیاژ آلومینیوم) بوده و در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، صورتی طلایی و آبی به تولید می‌رسد. البته این محصول در یک ورژن خاص با بدنه سرامیکی سفیدرنگ نیز وارد بازار خواهد شد. هر دو مدل تقریبا هم‌اندازه بوده و 10.95 میلی‌متر ضخامت دارند، با این تفاوت که ورژن آلومینیومی 15.8 گرم وزن دارد، اما وزن مدل سرامیکی به 22.4 گرم می‌رسد. ناگفته نماند، مدل فلزی در دو نوع معمولی و مجهز به NFC وارد بازار خواهد شد.

نمایشگر قرصی‌شکل و کشیده این دستبند از نوع AMOLED بوده و 1.62 اینچ قطر دارد. رزولوشن 192×490 پیکسلی و حداکثر روشنایی نقطه‌ای 1,200 نیتی از مهم‌ترین مشخصات این صفحه نمایش بوده و با شیشه حرارت‌دیده 2.5 بعدی محافظت می‌شود. از لحاظ ظاهری، بیش از 200 واچ‌فیس مختلف برای این دستبند تدارک دیده شده است.

گفتنی‌ست، در ورژن معمولی شاهد بندی از جنس TPU هستیم اما مدل سرامیکی با بند لاستیکی وارد بازار می‌شود. چنان‌چه مشتری خواهان بند دیگری باشد، باید آن را جداگانه خریداری کند. از جمله این بندها می‌توان به چرمی، زنجیری، دستبندی، مغناطیسی، بافته، فلزی و حتی یک نمونه آویز گردنی اشاره کرد.

باتری دستگاه یک نمونه 233 میلی‌آمپر ساعتی بوده که شارژ کامل آن به حدود 60 دقیقه زمان نیز دارد. به گفته شیائومی، این باتری در حالت عادی و مصرف متعارف تا 21 روز دوام داشته و چنان‌چه قابلیت نمایشگر همیشه روشن (AOD) در آن فعال باشد، عمر آن به 9 روز کاهش می‌یابد. همچنین، در صورت استفاده سنگین از دستبند (شامل فعال بودن مانیتورینگ شاخص‌های سلامتی در کنار AOD) باتری تنها 6.6 روز عمر می‌کند.

تقریبا تمام قابلیت‌های حوزه سلامت که برای Xiaomi Watch S4 Sport ذکر شده بود – اعم از توانایی در اندازه‌گیری ضربان قلب، اشباع اکسیژن خون، ردیابی خواب، ثبت فعالیت‌های روزانه، ارائه تمرین‌های تنفسی و ردیابی عادت ماهیانه بانوان – در Xiaomi Band 9 نیز حضور دارد. در اینجا نیز بیش از 150 حالت ورزشی فعال بوده با توجه به مقاومت بالا (تحمل فشار 5 اتمسفر) تا عمق 50 متری آب هم می‌توان این دستبند را همراه داشت. طبق ادعای شیائومی، دقت سنسور ضربان قلب در این دستبند تا 16 درصد نسبت به نسل قبلی بیشتر بوده و ردیابی خواب نیز در مقایسه با Band 8 تا 7.9 درصد دقیق‌تر انجام می‌شود.

مثل ساعت هوشمند جدید شیائومی، Xiaomi Band 9 نیز با گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید 8 و بالاتر و همچنین آیفون‌های مجهز به iOS 12 و بالاتر سازگار است. شرکت سازنده در رابطه با زمان عرضه دستبند Xiaomi Band 9 به بازار، هنوز تاریخ دقیقی را ذکر نکرده، اما قیمت مدل‌های مختلف این دیوایس (با احتساب نرخ کنونی تبدیل ارز) به شرح زیر است:

- مدل فلزی (فاقد NFC) به قیمت 249 یوان (34 دلار)

- مدل فلزی (مجهز به NFC) به قیمت 299 یوان (41 دلار)

- مدل سرامیکی به قیمت 349 یوان (48 دلار)

منبع : Xiaomi


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا