معرفی Moto E14 – محصول رده پایین 70 یورویی موتورولا با نمایشگر 90 هرتزی

نمایش خبر

تاریخ : 1403/3/30        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : اندروید Android ، اندروید گو Android Go ، گوشی هوشمند Smartphone ، Motorola Moto E14 ، موتورولا Motorola
واحد خبر mobile.ir : کمپانی موتورولا به تازگی و در سکوت کامل خبری اسمارت‌فون رده پایینی با نام Moto E14 را به نمایش گذاشته است. این گوشی یک دستگاه ارزان قیمت با نسخه Go اندروید 14 محسوب می‌شود که در عین حال از طراحی جالبی بهره می‌برد و با توجه به رده قیمتی، از امکانات قابل قبولی برخوردار است. Moto E14 نسل جدید Moto E13 به شمار می‌رود که از معرفی آن در اوایل سال 2023 میلادی بیش از یک سال و نیم می‌گذرد و تغییراتی را در ابعاد، وزن، اندازه و نرخ به‌روزرسانی پنل نمایشگر و همچنین حضور پوشش محافظ گوریلا گلس 3 و توان شارژر مورد پشتیبانی تجربه کرده است که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

Moto E14 در اندازه‌های 7.99×74.53×163.49 میلی‌متر و در رنگ‌های سبز (Pastel Green)، ارغوانی (Pastel Purple) و خاکستری (Graphite Gray) طراحی شده است و 178.8 گرم وزن دارد. بدنه دستگاه از پلیمر PMMA ساخته شده است و با درجه IP52 تا اندازه‌ای در برابر رطوبت مقاومت دارد. در بالا و کناره سمت چپ بخش پشتی شاهد حضور محوطه‌ای هستیم که فلش LED و تک دوربین دستگاه را در بر گرفته است. این بخش اگر چه در نگاه اول برجسته به نظر می‌رسد، اما در واقع هم‌سطح با بدنه گوشی و بدون برآمدگی است و موتورولا مانند برخی از محصولات اخیر خود با ایجاد جلوه سایه روشن، تصور برآمده بودن آن را ایجاد کرده است. دوربین سلفی محصول تازه به جای بریدگی بالای صفحه‌نمایش حالا در یک حفره پانچی قرار دارد که می‌توان آن را هم به عنوان یکی از نقاط بهبود Moto E14 در مقایسه با محصول سال گذشته در نظر گرفت.

اندازه صفحه‌نمایش Moto E14 با کمی افزایش نسبت به Moto E13 از 6.5 به 6.56 اینچ رسیده، اما فناوری ساخت نمایشگر همچنان IPS LCD با وضوح اچ‌دی پلاس معادل 1612x720 پیکسل و تراکم پبکسلی 269ppi است. بهبود نرخ به‌روزرسانی پنل نمایشگر از 60 به 90 هرتز و حضور شیشه محافظ Gorilla Glass 3 نیز از دیگر موارد برتری محصول امسال در مقایسه با گذشته به حساب می‌آید.

در ساختار این گوشی مانند اغلب محصولات این رده و بدون تغییر نسبت به Moto E13 سال گذشته، همچنان از تراشه 12 نانومتری Unisoc T606 (با 8 هسته 1.6 گیگاهرتزی شامل دو هسته A75 و شش هسته A55 در کنار گرافیک Mali-G57 MP1) استفاده شده است. رم و حافظه داخلی دستگاه تنها به یک گزینه به ترتیب 2 و 64 گیگابایتی محدود می‌شود و خوشبختانه موتورولا فناوری ساخت حافظه داخلی را از eMMC به UFS 2.2 ارتقاء داده است. فضای ذخیره‌سازی را نیز می‌توان به کمک اسلات میکرو اس‌دی تا 1 ترابایت دیگر افزایش داد که در این زمینه هم اختلافی با نمونه سال گذشته دیده نمی‌شود.

ترکیب دوربین‌های پشتی از دیگر موارد مشابه سال گذشته است و در اینجا هم شاهد حضور یک دوربین 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و پشتیبانی از فوکوس خودکار تشخیص هستیم که از قابلیت فیلم‌برداری 1080p@30fps بهره می‌برد. دوربین سلفی نیز کماکان یک نمونه 5 مگاپیکسلی با f/2.2 است که می‌تواند مانند دوربین پشت گوشی، ویدئوهای فول اچ‌دی را با سرعت 30 فریم در ثانیه ثبت کند.

باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی سال گذشته بدون کم و کاست به محصول فعلی منتقل شده است و به جای شارژر 10 واتی، حالا می‌تواند از شارژری با توان 15 وات پشتیبانی کند. البته Moto E14 همچنان با شارژر 10 واتی درون جعبه عرضه می‌شود و علاقمندان می‌توانند شارژر 15 واتی را به صورت جداگانه تهیه کنند.

Moto E14 به یک اسپیکر با پشتیبانی از صدای Dolby Atmos مجهز شده است و جک هدفون 3.5 میلی‌متری در آن حضور دارد. این گوشی دو سیم‌کارته به لحاظ امکانات ارتباطی از Wi-Fi 5 (ac) و بلوتوث 5.0 بهره می‌برد و فاقد ارتباطات نسل پنجم و NFC است.

محصول رده پایین موتورولا با ویرایش Go اندروید 14 و رابط کاربری MyUx در حال حاضر در بریتانیا و دیگر کشورهای اروپایی با قیمتی در حدود 70 یورو از طریق وب‌سایت شرکت سازنده، آمازون و چند خرده‌فروشی دیگر به فروش می‌رسد.

منبع : Motorola


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا