معرفی HTC U24 Pro با سه دوربین 50 مگاپیکسلی، پردازنده Snapdragon 7 Gen 3 و فریم آلومینیومی

نمایش خبر

تاریخ : 1403/3/23        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 7 جن 3 Snapdragon 7 Gen 3 ، HTC U24 Pro ، اچ تی سی HTC
واحد خبر mobile.ir : از آخرین روزهای درخشش HTC در دنیای گوشی‌های هوشمند سال‌های زیادی می‌گذرد و در طی سالیان گذشته، تولیدات موبایلی این برند عمدتاً به ارائه گاه و بی‌گاه مدل‌های ارزان‌قیمت Desire و Wildfire و برخی محصولات خاص مثل Exodus 1 محدود شده است. اچ‌تی‌سی اما در این میان چند گوشی انگشت‌شمار با مشخصات بالاتر نیز در سری U‌ ارائه کرده که آخرین بار سال گذشته با نام‌های U23 و U23 Pro خبرساز شدند. شرکت اچ‌تی‌سی در روز چهارشنبه 12 ژوئن 2024 (23 خرداد 1403) از جدیدترین محصول خود در این رده با نام U24 Pro رونمایی کرده که با صفحه‌نمایش اولد 120 هرتزی، پروسسور SD 7 Gen 3 و تجهیز به 3 دوربین 50 مگاپیکسلی مشخصات قابل‌قبولی را در رده میانی ارائه می‌کند.

HTC‌ در طراحی U24 Pro از سبک کلاسیک با صفحه‌نمایش تحت و نوار ضخیم پیرامونی فاصله گرفته و با لبه‌های خمیده نمایشگر و نوار باریک پیرامونی رنگ و بوی تازه‌ای را ارائه می‌کند. گوشه‌های گرد در U24 Pro اندکی تعدیل شده و با زوایای تند حالتی باکسی‌تر به‌خود گرفته است؛ بدنه این مدل مثل قبل با IP67‌ در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم است و شاسی آلومینیومی پیرامونی نیز کلاس کاری دستگاه را ارتقاء می‌دهد. این گوشی که ظاهراً در دو طیف رنگی آبی تیره و سفید ارائه می‌شود نزدیک به 9 میلی‌متر ضخامت داشته و با طول و عرضی برابر با 167.1 و 74.9 میلی‌متر، وزنی نزدیک به 199 گرم دارد.

صفحه‌نمایش گوشی یک نمونه 6.8 اینچی OLED با وضوح 1080×2436 پیکسل و تراکمی نزدیک به 392ppi بوده که از نرخ رفرش حداکثر 120 هرتز برخوردار است و لبه‌های خمیده آن ضخامت گوشی را کم‌تر از آن‌چه که هست نشان می‌دهند. درون این صفحه‌نمایش سنسور اثر انگشت نوری دستگاه قرار دارد و در حفره مرکزی بخش بالایی نیز به دوربین سلفی گوشی بر می‌خوریم. این دوربین نه‌تنها نسبت به دو مدل قبلی با افزایش وضوح روبرو شده و حالا یک نمونه 50 مگاپیکسلی‌ست بلکه این بار از فوکوس خودکار نیز پشتیبانی کرده و روی کاغذ تصاویر با کیفیت‌تری را به‌ثبت می‌رساند. لنز f/2.5 مقابل این دوربین البته ظاهراً بدون تفاوت مانده و اشاره نشدن به حداکثر وضوح فیلم‌برداری این دوربین در مشخصات نیز تلویحاً به غیبت 4K اشاره دارد.

در بخش پشتی HTC U24 Pro با طراحی جدیدی برای دوربین‌ها روبرو می‌شویم که در آن دوربین اصلی و تله‌فتو در یک قاب مشترک در ردیف بالایی جای دارند و یک دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید نیز به‌صورت جداگانه در پایین آن‌ها دیده می‌شود؛ اچ‌تی‌سی به نوع سنسور به‌کار گرفته شده در دوربین اصلی گوشی اشاره‌ای نکرده و تنها از آن به‌عنوان یک نمونه 50 مگاپیکسلی با لنز f/1.9 مجهز به OIS با امکان فیلم‌برداری 4K یاد می‌کند. دوربین 50 مگاپیکسلی دوم با لنز f/2.0 و ارائه تصویری معادل 2 برابر زوم اپتیکال عملاً برای برداشت تصاویر پرتره به‌کار گرفته می‌شود اما غیبت OIS‌ در آن نکته منفی مشهودی به‌نظر می‌رسد. در نهایت باید به دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید با لنز f/2.2 اشاره کرده که به‌دلیل پشتیبانی نکردن از فوکوس خودکار از همین ابتدا نمی‌توان انتظار چندانی از آن داشت.

اچ‌تی‌سی برای پردازش در U24 Pro بار دیگر به سراغ چیپ‌ستی از سری 7 پردازنده‌های کوالکام و به‌طور مشخص Snapdragon 7 Gen 3 با چهار هسته A715 و چهار هسته A510 رفته که نسبت به چیپ‌ست Snapdragon 7 Gen 1 نسل قبلی در فرکانس بالاتر هسته‌های قوی‌تر و به‌خصوص گرافیک پیشرفته‌تر Adreno 720 شرایط بهتری را ارائه می‌کند. رم 12 گیگابایتی گوشی از نوع LPDDR5 انتخاب شده و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 دارد. U23 Pro از کارت حافظه microSD نیز پشتیبانی می‌کند اما شرکت سازنده به حداکثر حافظه مورد پشتیبانی در این حالت اشاره‌ای نکرده است.

ظرفیت باتری گوشی همچنان رقم نچندان بالای 4,600 میلی آمپر ساعت است که برای یک گوشی بزرگ 6.8 اینچی چندان فوق‌العاده به‌نظر نمی‌رسد در سوی دیگر اما توان شارژ مورد پشتیبانی دستگاه از 30 وات پیشین ارتقاء پیدا کرده و به 60 وات رسیده است و شارژ بی‌سیم 15 واتی و شارژ بی‌سیم معکوس 5 واتی نیز همچنان در آن پشتیبانی می‌شود. U24 Pro‌ از دو سیم‌کارت 5G، بلوتوث 5.3، وای‌فای 6، NFC و مسیریاب‌های تک فرکانس ماهواره‌ای پشتیبانی کرده و به‌عنوان یک گزینه کاملاً کمیاب به جک 3.5 میلی‌متری هدست در بخش بلایی مجهز شده است.

HTC U24 Pro با سیستم‌عامل اندروید 14 ارائه شده و نسخه پایه آن با قیمت 18,990 دلار جدید تایوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 589 دلار آمریکا) در اواخر ژوئن و ابتدای جولای در بازار این کشور عرضه می‌شود. برخی منابع خبری از قیمت پایه 564 یورویی این گوشی در بازارهای اروپایی خبر داده‌اند.

منبع : HTC


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا