استیو جابز از مدیرعاملی اپل کناره گرفت

نمایش خبر

تاریخ : 1390/6/3
برچسب‌ها : استیو جابز Steve Jobs ، تیم کوک Tim Cook ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : استیو جابز مرد شماره یک اپل و از بنیانگذاران اصلی این کمپانی که با بازگشت خود به اپل و مدیرعاملی این شرکت از سال 1997 توانست اپل را به اوج برساند در روز 24 آگوست 2011 (2 شهریور 1390) از سمت خود به عنوان مدیر عامل این کمپانی کناره گیری نمود.

جابز در نامه کوتاه خود خطاب به کارمندان اپل در مورد کناره گیری خود از سمت مدیر عاملی چنین عنوان داشته:

 

«من همواره گفته ام که اگر روزی فرا رسد که من دیگر قادر به انجام وظایفی که به عنوان مدیرعامل اپل از من انتظار می رود نباشم اولین نفری خواهم بود که شما را از آن آگاه می سازم. متأسفانه آنروز اکنون فرا رسیده است.

من بدینوسیله از مدیر عاملی اپل استعفا می دهم. علاقه مندم اگر هیئت مدیره مناسب تشخیص دهد به عنوان رئیس هیئت مدیره، مدیر و کارمند اپل به ایفای نقش بپردازم.

در مورد جانشین من، اکیداً توصیه می کنم که ما طرح جانشینی خود را به اجرا در آوریم و تیم کوک را به عنوان مدیر عامل برگزینیم.

من بر این باورم که درخشانترین و نوآورانه ترین روزهای اپل در پیش روی ما قرار دارد و من مشتاقانه منتظر نظاره این روز و مشارکت در موفقیت اپل در نقشی جدید هستم.

من شماری از بهترین دوستان زندگیم را در اپل پیدا کردم و از تمامی شما برای سالهای بسیاری که قادر به کار در کنارتان بودم تشکر می کنم.

استیو»

برای مشاهده متن انگلیسی نامه می توانید به سایت اپل مراجعه نمائید.

Tim Cook and Steve Jobs

تصویر بالا: تیم کوک در کنار استیو جابز

با کناره گیری جابز از سمت خود به عنوان مدیرعامل اپل هرچند این مدیر برجسته -- که بسیاری از بزرگان او را برترین مدیر تجاری جهان می دانند -- باز هم در سمتی جدید در کنار اپل خواهد بود اما ممکن است این کمپانی در ادامه حرکت خود با دشواری هایی مواجه گردد.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که نقشه راه کمپانی اپل در آینده نزدیک تغییر نخواهد نمود، اما در دراز مدت اگر بصیرت فوق العاده جابز که توانست اپل را به جایگاهی که اکنون در آن است برساند تعیین کننده خط مشی این کمپانی نباشد، ممکن است اپل نتواند خلاقیت گذشته را حفظ نماید.

Steve Jobs and Bill Gates

تصویر بالا: استیو جابز در کنار بیل گیتس - کنفرانس All Things Digital در سیلیکون ولی (2007)

پیش از این استیو جابز در برخی از مقاطع با دریافت مرخصی استعلاجی مسئولیت خود را بطور موقت به تیم کوک واگذار نموده بود ()، اما تیم کوک هنوز آزمون چندان بزرگی را پشت سر نگذاشته است. شاید به همین علت پس از انتشار خبر کناره گیری جابز از مدیر عاملی اپل سهام این کمپانی در معاملات بازار بورس وال استریت پس از ساعات اصلی کار بازار (After hours Trading) در روز چهارشنبه تا 7 درصد کاهش یافت.

مبارزه طولانی مدت جابز با سرطان لوزالمعده همواره عامل نگرانی طرفداران، مدیران و سرمایه گذاران اپل بوده است و مطابق معمول اطلاعات دقیقی در مورد آخرین وضعیت سلامتی جابز توسط اپل منتشر نشده است. آرزوی قلبی ما و بسیاری از دوستداران فناوری -- حتی آنهایی که با سیاست های اپل مخالفند -- سلامتی استیو جابز است و امیدواریم این مدیر بی نظیر عصر ما هر چه زودتر سلامتی خود را به دست آورد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا