کانترپوینت: عملکرد چشمگیر هولدینگ TRANSSION و برند Tecno در سهماهه سوم 2023
نمایش خبر
تاریخ : 1402/9/19 نویسنده: مریم رشنو | ||
برچسبها : | آمار Statistics ، کانترپوینت Counterpoint |
بر اساس گزارش بخش رصد بازار در موسسه پژوهشی کانترپوینت، Tecno که بزرگترین برند در خانواده Transsion به حساب میآید و اخیرا گوشی هوشمند Spark Go 2024 را به نمایش گذاشته، در فصل اخیر شاهد رشد عرضه گوشیهای هوشمند در تمامی مناطق بوده و افزایش سالانه 62 درصد را تجربه کرده است.
یافتههای کانترپوینت نشان میدهد که محصولات Tecno با داشتن 4 درصد سهم از بازار جهانی گوشیهای هوشمند در فصل سوم امسال، به نهمین برند برتر این عرصه پررقابت تبدیل شدهاند و با توجه به افزایش بیش از سه برابری ظرف تنها سه سال، سرعت رشدی چشمگیر را محقق ساخته است. این مسأله به گروه Transsion نیز در مسیر قرار گرفتن در فهرست پنج تولیدکننده برتر اسمارتفون در جهان یاری رسانده است.
در حالی که Canalys و IDC نیز از شگفتیسازی Transsion در سهماهه سوم 2023 خبر داده بودند، یانگ وانگ (Yang Wang)، تحلیلگر ارشد کانترپوینت، درباره عملکرد زیربرندهای این مجموعه میگوید: «بدون شک بهبود شرایط اقتصاد کلان در بازارهای نوظهور، از جمله تثبیت نرخ ارز، تورم کمتر و پیشبینی رشد اقتصادی بالاتر، به شرکتهای تولیدکننده گوشی هوشمند یاری رسانده است، اما برندهای Transsion با تکیه بر فعالیت موثر کانالهای فروش در بازارهای کلیدی و ارائه محصولات جذاب، به ویژه برای مصرفکنندگان حساس به قیمت (که در سال گذشته به شدت آسیب دیدند)، توانسته بیش از دیگران از این بهبود کلان بهرهمند شود.»
وانگ با اشاره به رشد پرشتاب محصولات Tecno در بازار میافزاید، این برند مشهورترین نام در مجموعه Transsion به حساب میآید و معرفی دو دستگاه تاشو یکی در کنگره جهانی موبایل در بارسلون در اوایل امسال و دیگری در سنگاپور در ماه سپتامبر، سبب تقویت تصویر جهانی آن و نشان دادن جاهطلبیهای آن شده است. Tecno میکوشد رشدی فراتر از بازار خانگی آفریقا داشته باشد و با ارائه دستگاههایی با مشخصات سطح بالا، از جمله طراحی منحصر به فرد، صفحهنمایش و باتری مطلوب، در کنار قابلیتهای دوربین عکاسی و فیلمبرداری جذاب، طیف وسیعتری از مشتریان را جذب کند.
در کنار افزایش عرضه Tecno، بهبود ترکیب سبد محصول این برند نیز به این معناست که نسبت دستگاههای فروختهشده باارزش بالاتر نیز نسبت به گذشته افزایش یافته است. بر اساس گزارش کانترپوینت، تقریباً تمام گوشیهای هوشمند Tecno اکنون به فناوری نسل چهارم یا پنجم مجهز هستند. چنان که حجم گوشیهای 5G این برند که عرضه آنها از سهماهه نخست 2022 آغاز شده است، تا سهماهه سوم 2023 رشد سالانه سریع بیش از 600 درصدی را تجربه کردهاند. به علاوه، حجم فروش سریهای پیشرفته CAMON و Phantom نسبت به سال گذشته 53 درصد افزایش یافته است. سری Phantom که اکنون تقریبا 5 درصد از فروش جهانی TECNO را در اختیار دارد، در سال گذشته تنها 0.3 درصد از میزان فروش این برند را به خود اختصاص داده بود؛ صعود پرشتابی که نشانه تلاش موفق Tecno برای رقابت در جریان اصلی صنعت و پذیرفته شدن محصولات این برند فراتر از قاره آفریقاست.
از سوی دیگر، گوشیهای هوشمند تاشوی Tecno نشاندهنده بلندپروازانهترین تلاش این برند برای کسب جایگاهی قابل قبول در میان پرچمداران جهانی است. Tecno پس از نخستین تلاش خود برای ورود به رقابت سخت بر سر گوشیهای تاشو که با معرفی Phantom V Fold در کنگره جهانی موبایل در فوریه 2023 صورت گرفت، در حال حاضر نهمین برند جهانی از نظر فروش تجمیعی گوشیهای هوشمند تاشو محسوب میشود. در واقع، Phantom V Fold در میان گوشیهای هوشمند تاشوی کتابی، بهعنوان مقرون بهصرفهترین گزینه مطرح شده و در فصل سوم 2023 در میان دستگاههای با قیمت کمتر از یک هزار دلار، در رتبه دوم قرار گرفته است. این دستگاه بهگفته کانترپوینت دارای «صفحهنمایشی مستحکم، نداشتن چینخوردگی در نمایشگر داخلی، عمر باتری خوب و عملکرد عمومی مطلوب» است که «همگی از نقاط قوت دستگاههای معمولی Tecno در بخشهای ارزانتر نیز محسوب میشوند.» در واقع این برند «در اولین تلاش موفق شده این ویژگیها را به پرچمداری با قیمت رقابتی منتقل کند و به بازار اطمینان دهد که دستگاههای پرچمدار آینده خود را نیز با همین کیفیت و قیمتگذاری عرضه خواهد کرد.»
کانترپوینت در پایان گزارش خود اشاره کرده که صنعت گوشیهای هوشمند در جهان پس از تقریباً دو سال رکود، اکنون در آستانه بازگشت به مسیر رشد است و رویکرد مصرفکنندگان و شرایط اقتصادی کلان، بهویژه در بازارهای نوظهور، بهبود یافته است. بر همین اساس، برند Tecno و گروه Transsion میتوانند به ادامه عملکرد چشمگیر خود در فصل تعطیلات نیز امیدوار باشند. به طور مشخص، Tecno قادر است با تمرکز بر ارائه محصولات رقابتی با قیمت مناسب و حرکت حسابشده در بازار داخلی آفریقا و بازارهای خاورمیانه، هند، جنوب شرق آسیا و آمریکای لاتین موقعیت خود را تحکیم کند. امری که در بلند مدت و با در نظر گرفتن روندهای کلانی مانند شهرنشینی، گسترش زیرساختهای اتصال سریع، مهاجرت از گوشیهای ساده به محصولات هوشمند، قطعات ارزانتر و گسترش خدمات دیجیتال، چشمانداز امیدبخشی را پیش روی این تولیدکننده تازهنفس میگشاید.
- معرفی Redmi A4 5G – پایینرده 100 دلاری با نمایشگر 6.88 اینچی، SD 4s Gen 2 و باتری 5,160mAh
- معرفی ZTE Blade V70 – میانردهای با السیدی +HD و دوربین 108 مگاپیکسلی
- معرفی خانواده ROG Phone 9 – گیمینگ فونهای ایسوس با اسنپدراگون 8 الیت و نمایشگر 185 هرتزی
- نگاهی به HyperOS 2 به همراه جدول زمانی و فهرست دیوایسهای قابل ارتقاء به این پوسته
- نگاهی به فناوری ISOCELL ALoP – راهکار سامسونگ برای کاهش برآمدگی دوربینهای بخش پشتی گوشی
- شیائومی 14T Pro در نگاه رسانهها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفهایها
- گزارش Canalys از بازار اسمارتفون خاور میانه در سهماهه سوم 2024 – رشد اندک در سایه تنشهای سیاسی