حضور رسمی برند اوپو در ایران با پشتیبانی دیجی سرویس: زمزمههای برپایی کارخانه تولید گوشی در ایران
نمایش خبر
تاریخ : 1402/9/8 نویسنده: آرش افراسیابی | ||
برچسبها : | ایران Iran ، اوپو Oppo |
در ابتدای این مراسم مهدی رسایی رئیس هیأت مدیره و بنیانگذار دیجی سرویس ضمن اشاره به تلاشهای این مجموعه برای جلب رضایت اوپو جهت حضور در بازار ایران افزود: «در سالهای گذشته اوپو بهدنبال گسترش برند خود در کشور ایران نبوده اما در نهایت با پیگیریهای متعدد در سال گذشته با مدیران ارشد این برند... به نتایج مثبتی رسیدیم.» قرارداد دیجی سرویس با اوپو بهگفته رئیس هیأت مدیره این شرکت از سه ماه پیش منعقد شده و قرار است بهزودی برخی از تولیدات این شرکت به بازار ایران عرضه شود.
همکاری دیجی سرویس با اوپو ظاهراً به این مورد نیز محدود نبوده و بهگفته رسایی با «انتقال دانش از برند اوپو در آینده نزدیک یک کارخانه تولید گوشی بومی به معنای واقعی» در ایران راهاندازی خواهد شد. دیجی سرویس در مورد چگونگی راهاندازی این کارخانه و جزییات آن تا به این لحظه اطلاعات بیشتری را ارائه نکرده است. گوشیهای اوپو در بازار ایران علاوه بر ضمانت دیجی سرویس ظاهراً خدماتی را از بیمه ایران نیز دریافت خواهند کرد.
ساینا محمدی مدیر برند اوپو در ایران سخنران دیگر این جلسه بود که در ابتدا تاریخچه کوتاهی از تولیدات اوپو تا به امروز ارائه کرد؛ بهگفته مدیر برند اوپو، این شرکت در سال 2004 با ارائه یک دستگاه پخش موسیقی آغاز بهکار کرد و نخستین فیچرفون و اولین اسمارتفون این مجموعه نیز بهترتیب در سالهای 2008 و 2011 روانه بازار شد. اوپو در حال حاضر جایگاه بالایی را در بازار چین به خود اختصاص داده و بهگفته مدیر این برند در بازار ایران، قرار است با «تارگت فروش 35 میلیون دستگاه در سال» به برترین برند چینی حاضر در بازار این کشور در سال 2023 بدل شود. بهگفته محمدی برند اوپو در بازارهای جهانی با در نظر گرفتن اپل به جایگاه چهارم دست پیدا میکند و بدون اپل در بین گوشیهای اندرویدی با «چالش کوچکی» با شیائومی در «رده دوم، سوم» در حرکت است. هدف اوپو در بازار جهانی بهگفته مدیر برند این شرکت «فروش 105 میلیون دستگاه» در سال 2023 و دستیابی به رده دوم این بازار است.
ساینا محمدی در رابطه با حضور اوپو در منطقه خاورمیانه و بهطور مشخص بازار ایران ضمن اشاره به آنچه «شرایط استراتژیک ایران» خواند از تصمیم اوپو برای افزودن ایران به «مجموعه فروش گوشیهای خود» از طریق دیجی سرویس بهعنوان «نماینده برتر فروش» تا انتهای سال 2023 خبر داد و علت این انتخاب را «نوع شبکه فروش» و «خدمات پس از فروش جامع» دیجی سرویس عنوان کرد. تولیدات اوپو بهگفته این برند در ماههای آخر امسال به بازار ایران عرضه میشوند.
محمدی در مورد نوع محصولات انتخاب شده برای عرضه در بازار ایران ضمن اشاره به چهار دسته تولیدات اوپو شامل پرچمداران، گوشیهای سطح بالا، میانردهها و گوشیهای سطح پایین، از تمرکز دیجی سرویس بهدلیل «نوع فضای اقتصادی کشور» روی محصولات «میانرده و اقتصادی» سخن به میان آورده و افزود: «میانگین قیمت فروشی که روی محصولات اوپو انتخاب خواهیم کرد کمتر از 250 دلار خواهد بود.»
گوشیهای انتخاب شده از سبد کالای اوپو برای بازار ایران در این نوبت ظاهراً شامل سه گوشی نسل چهارمی A58 4G ،A38 و A78 4G بوده و دو گوشی 5G سطح بالاتر Oppo A98 و Oppo Reno10 5G نیز به این جمع افزوده خواهند شد. دو گوشی 5G حاضر در این لیست از رده قیمتی بالاتری نسبت به میانگین زیر 250 دلاری اعلام شده از سوی دیجی سرویس برخوردارند و این موضوع بهخصوص در مورد Reno10 5G اختلاف کاملاً بزرگی را رقم میزند. در شو روم حاشیه این مراسم بهجز گوشیهای اشاره شده دو مدل تاشوی Find N3 و Find N3 Flip نیز حضور داشتند اما جزییاتی در مورد امکان حضور احتمالی این دو گوشی پرچمدار در بازار ایران ارائه نشده است. دیجی سرویس با وجود اشاره به برگزاری جشنواره فروش این برند در آینده نزدیک، تا لحظه تنظیم این خبر اطلاعاتی را در مورد قیمت اولیه این گوشیها در بازار ایران منتشر نکرده است.
- معرفی خانواده ROG Phone 9 – گیمینگ فونهای ایسوس با اسنپدراگون 8 الیت و نمایشگر 185 هرتزی
- نگاهی به فناوری ISOCELL ALoP – راهکار سامسونگ برای کاهش برآمدگی دوربینهای بخش پشتی گوشی
- شیائومی 14T Pro در نگاه رسانهها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفهایها
- گزارش Canalys از بازار اسمارتفون خاور میانه در سهماهه سوم 2024 – رشد اندک در سایه تنشهای سیاسی
- IDC: جایگاه نخست سامسونگ در بازار گوشیهای تاشو با تکیه بر Z Fold6 و Z Flip6
- اپل iPhone 16 Pro Max در نگاه رسانهها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفهایها
- معرفی گوشیهای مخصوص بازی Red Magic 10 Pro و +10Pro با تراشه SD 8 Elite و باتریهای حجیم