گزارش Assurant از معاوضه و ارتقا گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه چهارم و کل سال 2021

نمایش خبر

تاریخ : 1400/12/5        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : آمار Statistics ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple
واحد خبر mobile.ir : موسسه Assurant در 22 فوریه سال جاری میلادی (3 اسفند 1400) گزارش خود را درباره روندهای صنعت اسمارت‌فون در زمینه «معاوضه و ارتقا گوشی هوشمند» یا trade-in and upgrade منتشر کرده که حاوی اطلاعات جالب توجهی است. Assurant در گزارش خود که با استفاده از داده‌های پلتفرم تجزیه‌ و تحلیل Device IQ این موسسه و همچنین داده‌های بازار صنعت اسمارت‌فون تنظیم شده، از بازگشت 3.1 میلیارد دلار در سال گذشته به مصرف‌کنندگان آمریکایی، از طریق برنامه‌های معاوضه و ارتقاء گوشی هوشمند خبر داده است؛ رقمی که نزدیک به یک میلیارد دلار نسبت به سال 2020 بیشتر بوده و حتی از 2.4 میلیارد دلار سال 2019 و پیش از همه‌گیری COVID-19 هم فراتر رفته است.

داده‌های Assurant نشان می‌دهد که در بازه زمانی اکتبر تا دسامبر سال گذشته میلادی، 1.1 میلیارد دلار در قالب برنامه‌های معاوضه و ارتقاء گوشی هوشمند به مصرف‌کنندگان ایالات متحده بازگردانده شده که نسبت به رقم 757 میلیون دلاری در سه‌ماهه سوم 2021، بیش از 40 درصد افزایش یافته و در مقایسه با مدت مشابه سال 2020 نیز 34 درصد بالاتر رفته است. از سوی دیگر معاوضه‌های آنلاین نیز در فصل پایانی سال گذشته میلادی نسبت به سه‌ماهه سوم همین سال، 220 درصد و نسبت به فصل پایانی 2020، حدود 42 افزایش را تجربه کرده است.

آمار منتشرشده توسط Assurant نقش مهم برنامه‌‌های معاوضه و ارتقاء گوشی هوشمند را در حرکت به سوی کاربرد فناوری نسل پنجم مورد تأکید قرار داده است. در واقع، پذیرش فناوری‌ نسل پنجم از سوی مصرف‌کنندگان به دسترس‌پذیری تجاری دستگاه‌های سازگار با 5G وابسته است. مطابق تحقیقات اخیر انجمن جهانی تأمین‌کنندگان موبایل (یا GSA کوتاه‌شده Global Mobile Suppliers Association) بیش از 850 مدل مجهز به 5G تا پایان سال 2021 به صورت تجاری در دسترس کاربران بوده‌ است و به طور طبیعی برنامه‌هایی که به‌روزرسانی و ارتقا به این دستگاه‌ها را جذاب‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر سازند، در این روند نقشی ویژه بر عهده دارند.

یافته‌های کلیدی مرتبط با این گزارش را می‌توان در قالب اطلاعات تفکیکی زیر به نحو خلاصه بیان کرد:

بر اساس داده‌های ارائه‌شده، گوشی آیفون در سال 2021، همچنان به موقعیت برتر خود در فهرست پنج دستگاه با بیشترین میزان معاوضه و ارتقاء ادامه داده و گوشی‌های آیفون XR، آیفون 11، آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10، پنج گوشی برتر معامله‌شده بوده‌اند.

در میان گوشی‌های اندرویدی نیز Galaxy S9 سامسونگ در سال گذشته عنوان برترین اسمارت‌فون معامله‌شده را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر متوسط رقم معاوضه آیفون در سال 2021 حدود 199 دلار بوده، حال آن که این رقم برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی 98 دلار اعلام شده است. در مجموع نیز متوسط ارزش معاوضه یک اسمارت‌فون در سال گذشته میلادی با 13 درصد افزایش از 124 دلار به 140 دلار رسیده است.

در خصوص سه‌ماهه پایانی سال گذشته نیز گزارش Assurant از آیفون XR به عنوان برترین گوشی تعویض‌شده برای چهارمین فصل متوالی یاد کرده است. به علاوه، این دستگاه در سه‌ماهه چهارم 2021، با در اختیار داشتن 33 درصد از سهم معامله گوشی‌های برتر، در رتبه نخست قرار گرفته است. آمار Assurant نشان می‌دهد که در فصل چهارم سال گذشته میلادی، عمر متوسط دستگاه‌های معاوضه‌شده کاهش پیدا کرده که البته برای دوره زمانی پایان سال، تا حدود زیادی طبیعی به نظر می‌رسد. دستگاه‌های آیفون در سه‌ماهه سوم 2021، با عمر 3.39 سال و دستگاه‌های اندرویدی با 3.08 سال معاوضه شده‌اند؛ حال آن که این ارقام در سه‌ماهه چهارم برای گوشی‌های آیفون و اسمارت‌فون‌های اندرویدی به ترتیب به 3.36 و. 2.96 سال رسیده است.

همچنین در میان دستگاه‌های پوشیدنی هم اپل واچ سری 6 بالاترین میزان معاوضه را با 183.68 دلار داشته است.

به گفته بیجو نایر (Biju Nair)، معاون اجرایی و رئیس بخش زندگی متصل جهانی (Global Connected Living)، در Assurant «سه‌ماهه پایانی سال به لطف عرضه‌ اسمارت‌فون‌های تازه و دوره‌های فروشی همچون جمعه سیاه و دوشنبه سایبری در کنار خریدهای تعطیلات، به طور معمول مقطع زمانی مناسبی برای معاوضه و ارتقا به شمار می‌رود». او در ادامه به افزایش قابل توجه میزان معاوضه و ارتقا در چهارمین فصل سال گذشته اشاره کرده است؛ فرآیندی که بیش از 1 میلیارد دلار به جیب مصرف‌کنندگان آمریکایی بازگردانده و رکورد سالانه را شکسته است.

نایر در ادامه هم بر اهمیت طرح‌های معاوضه و ارتقا و تأثیر آن بر انتقال مصرف‌کنندگان به فناوری نسل پنجم تأکید کرده است. از دید او «بسیاری از اپراتورها، شرکت‌های OEM، خرده‌فروشان و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی (cable companies)، به منظور تشویق [کاربران] به فناوری نسل پنجم طرح‌های تبلیغاتی معاوضه و ارتقا را ارائه می‌دهند و این مشوق‌ها آشکارا مؤثر است. همچنین ما شاهد مصرف‌کنندگان بیشتری هستیم که معاوضه خود را [به طور] آنلاین انجام می‌دهند که بی‌شک معیارهای کلی این فرایند را تقویت می‌کند». همچنین اجرای طرح‌هایی مانند «به خانه ببر- بعداً معاوضه کن» یا take home-trade later باعث تقویت فرآیند معاوضه خواهد شد؛ طرحی که به کاربران امکان می‌دهد که دستگاه خود را در فروشگاه خریداری و سپس گوشی قدیمی‌ را در خانه معاوضه کنند.

منبع : Assurant


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا