آیفون جوایز بازیهای موبایل فستیوال IGF را درو کرد
نمایش خبر
تاریخ : 1388/1/6 | ||
برچسبها : | بازی Game ، سرگرمی ، فروشگاه برنامه های اپل App Store ، IGF ، Apple iPhone 3G ، Apple iPhone |
واحد خبر mobile.ir : در فستیوال سالانه بازیهای مستقل (Independent Games Festival) در میان فینالیست ها و در بخش جوایز بازیهای موبایل، بستر آیفون اپل حاکم بلامنازع بود.
در یازدهمین فستیوال سالانه IGF که همراه با کنفرانس توسعه دهندگان بازی 2009 (Game Developers Conference 2009) در سانفرانسیسکو برگزار شد، آیفون به عنوان بستر منتخب برای توسعه دهندگان مستقل بازی موبایل در کانون توجه قرار داشت بطوری که تقریباً در تمامی بخش ها، عناوینی از فروشگاه برنامه های کاربردی اپل (App Store) برای آیفون و آیپاد تاچ جوایز را به خود اختصاص دادند.
این دومین سالیست که IGF جوایزی را برای بازی های موبایل اعطا می کند. علاوه بر بازیهای دارای تکنولوژی فلش لایت و جاوا برای گوشی های موبایل، بازیهایی برای Nintendo DS و Sony Play Station Portable نیز در میان فینالیست ها به چشم می خوردند. جزئیات کامل در مورد تمامی فینالیست ها در بخش جوایز موبایل در سایت فینالیست ها و برندگان IGF درج شده است. دیروز اسامی برندگان این بخش اعلام شد که امروز همراه با برندگان بخش کامپیوترهای شخصی و کنسول های بازی، جوایز خود را دریافت می کنند.
بهترین بازی موبایل IGF - منتخب هنری
بازی Fieldrunners از استودیو Subatomic -- یک بازی دفاع از قلعه 2.99 دلاری -- هر دو جایزه "بهترین بازی موبایل" و "منتخب هنری" را از آن خود کرد.
بازی Fieldrunner با غلبه بر بازی Smiles از کمپانی Sykhronics Entertainment و بازی Edge از کمپانی Mobigame -- دو فینالیست آیفونی دیگر برای "بهترین بازی موبایل" -- و نیز غلبه بر بازی Wardive برای Nintendo DS و بازی Cubic Republic برای بستر فلش لایت جایزه "بهترین بازی موبایل" را به خود اختصاص داد.
دو فینالیست دیگر برای جایزه "منتخب هنری" نیز دو بازی آیفون بودند: بازی Dizzy Bee از کمپانی Igloo Games و بازی Ruben & Lullaby از کمپانی Song New Creative.
بهترین بازی آیفون - منتخب صوتی
بازی Zen Bound از کمپانی Secret Exit علاوه بر دریافت جایزه "منتخب صوتی"، جایزه 10,000 دلاری بهتری بازی آیفون -- اهدایی کمپانی ngmoco -- را نیز به خود اختصاص داد. این بازی 4.99 دلاری یک بازی پازل منحصر به فرد است که اختصاصاً برای آیفون طراحی شده است.
دیگر فینالیست ها برای "بهترین بازی آیفون" بازی Dizzy Bee از کمپانی Igloo Games، بازی Edge از کمپانی Mobigame، بازی Fieldrunners از استودیو Subatomic و بازی Frenzic از کمپانی Iconfactory بودند.
دو فینالیست دیگر برای جایزه "منتخب صوتی" نیز دو بازی آیفون Radio Flare از کمپانی Studio Radiolaris و Edge از کمپانی Mobigame بودند.
نوآوری در طراحی بازی موبایل
بازی Galcon از کمپانی Hassey Enterprises -- یک بازی 2.99 دلاری استراتژی اکشن -- موفق به دریافت جایزه "نوآوری در طراحی بازی موبایل" شد.
فینالیست های دیگر برای "نوآوری در طراحی بازی موبایل" بازی Wardive برای Nintendo DS و بازی Eliss از Steph Thirion برای آیفون بودند.
منتخب فنی
در این بخش بازی Real Racing از کمپانی Firemint که هنوز منتشر نشده است و برای آیفون طراحی شده بر بازی Football Tycoon برای جاوا و Wardive برای Nintendo DS غلبه نمود.
بازی بزرگ موبایل برای آینده
تنها جایزه ای که به بازیهای آیفون تعلق پیدا نکرد در بخش "بازی بزرگ موبایل برای آینده" -- اهدایی کمپانی NVIDIA -- بود که به بازی Reflection -- ساخته شده توسط Team Reflection از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی -- برای Nintendo DS اختصاص یافت.
دیگر فینالیست ها در این بخش عبارت بودند از: بازی Depict -- که هنوز منتشر نشده است -- از VillaVanilla برای آیفون، بازی FastFoot Challenge برای J2EE، بازی Rhythm of War برای Sony PSP و بازی Picopoke برای گوشی های موبایلی که دارای قابلیت تصویربرداری و اتصال به اینترنت باشند.
- آغاز به کار کارخانه TSMC در آریزونا و ارائه نخستین تراشههای ساخت آمریکا از سوی اپل
- گزارش Canalys از بازار اسمارتفون چین در سال 2024 – ویوو و هواوی اپل را کنار زدند
- واکاوی استراتژی احتمالی Arm برای افزایش قیمتها و تولید مستقیم تراشه – چالشها و فرصتها
- معرفی تاشوی عمودی Nubia Flip2 – نخستین گوشی تاشوی سال 2025 با نمایشگر خارجی بزرگتر
- معرفی moto g (2025) و moto g power (2025) – میانردههای موتورولا با Dimensity 6300 و دوربین 50MP
- گزارش کانترپوینت از رشد 4 درصدی بازار اسمارتفون در سهماهه چهارم 2024 پس از دو سال افت متوالی
- بررسی سامسونگ Galaxy Ring - پیشنمایشی از یک جادو، انتظار برای آینده