پیشبینی Canalys از عرضه حدود 280 میلیون اسمارتفون 5G تا پایان سال 2020
نمایش خبر
تاریخ : 1399/6/25 نویسنده: مریم رشنو | ||
برچسبها : | آمار Statistics ، کانالیز Canalys ، نسل پنجم 5G |
بن استنتون (Ben Stanton)، تحلیلگر ارشد Canalys بر این باور است که عرضه جهانی اسمارتفون در بسیاری از بازارها به سرعت و جلوتر از فرایند احیای اقتصادی و بازارهای خردهفروشی مصرفی در حال بازگشت به مسیر پیشین است. از دید او، فروشندگان اسمارتفون به صورت خستگیناپذیر و بیوقفه از محصولات جدید خود رونمایی کرده و با در پیش گرفتن بازاریابی و فروش آنلاین در دوران قرنطینه، اشتیاق زیادی را برای استفاده از جدیدترین ابزارها در مصرفکنندگان ایجاد کردهاند. بازگشایی تدریجی فروشگاههای آفلاین، در کنار بهبود پشتیبانی و تولید در بیشتر بازارها، محرکهای صعودی لازم را برای حرکت به سوی ثبات بیشتر در نیمه دوم سال 2020 فراهم آوردهاند. از سوی دیگر فصل تعطیلات آغاز سال 2021 نیز نزدیک بوده و بدون تردید فناوری نسل پنجم آماده است تا در مرکز توجه قرار گیرد.
نکته جالب از نگاه تحلیلگران Canalys آن است که روند تبدیل گوشیهای 5G به کالایی مصرفی در کشور چین، عامل بسیار مهمی به شمار میرود که بر نرخ عرضه بالای این محصولات در سال جاری میلادی تاثیر نهاده است. شنگتائو جین (Shengtao Jin)، یکی از تحلیلگران Canalys، با اشاره به محصولات عرضهشده در بازار چین میگوید: « با عرضه ریلمی V3 5G در ماه سپتامبر به عنوان نخستین اسمارتفون 5G در بازه قیمتی زیر 150 دلار (999 یوان) در چین، فناوری نسل پنجم به طور رسمی به یکی از قابلیتهای گوشیهای هوشمند رده پایین تبدیل میشود». او در ادامه میافزاید، این امر نقطه عطفی در بازار گوشیهای هوشمند به حساب میآید که سه ماه زودتر از پیشبینیها محقق شده است و تاثیر عمیقی بر دیگر مناطق، از جمله آسیای جنوب غربی، اروپا، آفریقا، خاورمیانه و حتی آمریکای لاتین خواهد داشت؛ مناطقی که تولیدکنندگان چینی در حال گسترش حضور خود هستند.
به عقیده جین، راهبرد صرفه به مقیاس یا economies of scale در بازار چین که به مزیت کاهش هزینه در اثر افزایش حجم تولید اشاره دارد، به تولیدکنندگان اجازه میدهد تا اسمارتفونهای مقرونبهصرفه 5G بیشتری را در مقایسه با دیگر کشورها عرضه کنند. به این ترتیب، انتظار میرود تا پایان سال 2021 نزدیک به 60 درصد از اسمارتفونهای نسل پنجم عرضهشده در چین قیمتی کمتر از 400 دلار داشته باشند، در حالی که ضریب نفوذ این فناوری در چین، در 12 ماه آینده به 83 درصد خواهد رسید.
ضریب نفوذ 5G در اروپا در مقایسه با چین و آمریکای شمالی در سال جاری میلادی و سال 2021 روند کندتری خواهد داشت و Canalys در گزارش خود به برخی از دلایل این روند کند اشاره کرده است. به گفته استنتون، دستگاههای نسل پنجم با قیمتهای نسبتا تهاجمی مانند موتو G 5G Plus موتورولا و Mi 10 Lite 5G شیائومی هماینک در اروپا قابل دسترسی هستند، اما در بازارهای متمرکز بر اپل مانند بریتانیا، بخش بزرگی از مشتریان مایلند تا زمان عرضه آیفون جدید با قابلیت 5G در انتظار بمانند. دشواری دیگر برای اپراتورهای موبایل در اروپا، تردیدهای فزاینده درباره هواوی است، زیرا احتمال این که محدودیت زنجیره تامین این کمپانی به مانعی برای حجم عرضه احتمالی آن تبدیل شود، پیوسته در حال افزایش است. پیش از این انتظار میرفت که هواوی برای مدت طولانی یکی از بازیگران محوری در پذیرش و کاربرد فناوری نسل پنجم در گوشیهای هوشمند باشد و حال سایر برندها از جمله شیائومی، اوپو و TCL خود را در موقعیتی یافتهاند که خلاء ناشی از مشکلات هواوی را پر کنند.
از دید تحلیلگران Canalys، با آن که انتظار میرود متوسط قیمت فروش (ASP) محصولات مبتنی بر 5G در اروپا کاهش یابد، اما با توجه به ثبات سهم بازار اپل و سامسونگ در این منطقه، پیشبینی میشود متوسط قیمت فروش محصولات نسل پنجم این دو شرکت در سال 2021 به 765 دلار و در 2024 به 477 دلار برسد.
- نگاه ویدئویی به پنج ویژگی مشترک در نسل جدید گوشیهای پرچمدار
- معرفی Redmi A4 5G – پایینرده 100 دلاری با نمایشگر 6.88 اینچی، SD 4s Gen 2 و باتری 5,160mAh
- معرفی ZTE Blade V70 – میانردهای با السیدی +HD و دوربین 108 مگاپیکسلی
- معرفی خانواده ROG Phone 9 – گیمینگ فونهای ایسوس با اسنپدراگون 8 الیت و نمایشگر 185 هرتزی
- نگاهی به HyperOS 2 به همراه جدول زمانی و فهرست دیوایسهای قابل ارتقاء به این پوسته
- نگاهی به فناوری ISOCELL ALoP – راهکار سامسونگ برای کاهش برآمدگی دوربینهای بخش پشتی گوشی
- شیائومی 14T Pro در نگاه رسانهها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفهایها