معرفی اوپو واچ، کپی باکیفیت اپل واچ با SD 3100 و پلتفرم WearOS

نمایش خبر

تاریخ : 1399/5/15        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، ور او اس Wear OS ، اسنپ دراگون ور 3100 Snapdragon Wear 3100 ، Oppo Watch ، اوپو Oppo
واحد خبر mobile.ir : کمپانی اوپو در ماه مارس امسال از اسمارت‌واچ پیشرفته‌ای با نام OPPO Watch به عنوان اولین تجربه خود از ورود به دنیای ساعت‌های هوشمند رونمایی کرد؛ محصولی که با برخورداری از نسخه‌ای سفارشی از سیستم‌عامل اندروید تنها در چین عرضه شد. شرکت چینی در روز جمعه 31 جولای سال جاری میلادی (10 مرداد 1399) به طور رسمی نسخه جهانی این اسمارت‌واچ را معرفی کرده که با نمونه چینی تفاوت‌های قابل توجهی دارد و مشخصات آن در اوایل ماه جولای در وب‌سایت آلمانی اوپو منتشر شده بود. اوپو واچ از نظر ابعاد در دو اندازه 41 و 46 میلی‌متری تولید می‌شود و به لحاظ ارتباطی دو نسخه LTE و وای‌فای برای آن در نظر گرفته شده است.

طراحی و صفحه‌نمایش

اوپو نه تنها در نام‌گذاری بلکه در طراحی ساعت‌های جدید خود از اپل کپی‌برداری کرده، البته با این تفاوت که اسمارت‌واچ اوپو بر خلاف اپل واچ از دکمه چرخان بی‌بهره است. هر دو ساعت دارای صفحه‌نمایشی به شکل مربع هستند که با فناوری AMOLED ساخته شده و روشنایی آن 500 نیت است. پنل نمایشگر در مدل بزرگ‌تر، همچون برخی گوشی‌های پیشرفته اوپو، دارای لبه‌های خمیده و منحنی است. اندازه و وضوح صفحه‌نمایش در این مدل به ترتیب 1.91 اینچ و 476x402 پیکسل بوده که با تراکم پیکسلی 326ppi، صد درصد از محدوده رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. نمایشگر نمونه کوچک‌تر 1.6 اینچی با تراکم پیکسلی 301ppi است و از رزولوشن 360x320 پیکسل بهره می‌برد.

نسخه 46 میلی‌‌متری در دو رنگ مشکی و طلایی (Glossy Gold) و مدل کوچک‌تر در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای (Silver Mist) و طلایی صورتی (Pink Gold) به تولید می‌رسد. بنا بر اعلام اوپو، قدرت تحمل فشار نسخه 46 میلی‌متری اوپو واچ تا 5 اتمسفر و مدل کوچک‌تر تا 3 اتمسفر است که به معنای مقاومت در برابر نفوذ آب به ترتیب تا عمق 50 و 30 متری خواهد بود.

بدنه هر دو ساعت از یک فریم فلزی از جنس آلومینیوم سری 6000 بوده که در جلو با شیشه احاطه شده است. بدنه پشتی در مدل 46 میلی‌متری از پلاستیک و سرامیک و در نسخه کوچک‌تر از پلاستیک مات ساخته شده و بند هر دو ساعت از جنس لاستیک فلوئورو (fluoro rubber) است. به گزارش منابع خبری، ظاهرا برای نمونه چینی محصول، یک بند از استیل ضد زنگ هم معرفی شده بود که فعلا در نسخه جهانی، خبری از آن نیست.

پردازنده و حافظه

با این که اوپو می‌توانست برای ساخت این اسمارت‌واچ از جدیدترین پلتفرم پوشیدنی کوالکام یعنی Snapdragon Wear 4100 استفاده کند، اما به چیپ‌ست Snapdragon Wear 3100 بسنده کرده است؛ تراشه‌ای که در برخی از ساعت‌های هوشمند تولیدشده در سال 2019 دیده می‌شود و از معرفی آن نزدیک به 2 سال می‌گذرد. رم در هر دو مدل این اسمارت‌واچ 1 گیگابایت و حافظه داخلی آن 8 گیگابایت ظرفیت دارد.

ویژگی جالب اوپو واچ آن است که به منظور حفظ شارژ باتری و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، یک تراشه کمکی هم برای آن در نظر گرفته شده است. به این ترتیب که در حالت اسمارت‌واچ از تراشه اسنپ‌دراگون 3100 Wear و برای انجام کارهایی با توان پردازشی کمتر از چیپ‌ست کم‌مصرفAmbiq Micro Apollo 3 استفاده می‌کند؛ قابلیتی که به گفته شرکت سازنده، باعث ایجاد تعادل میان کارایی و مصرف انرژی در ساعت خواهد شد.

باتری

باتری نمونه 46 میلی‌متری 430 میلی‌آمپر ظرفیت دارد و مطابق اعلام اوپو با استفاده معمول تا 36 ساعت و در حالت ذخیره انرژی یا power saving mode تا 21 روز دوام خواهد داشت. مدل کوچک‌تر از باتری 300 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که شارژ آن با کاربری عادی تا 24 ساعت و در حالت ذخیره انرژی تا 14 روز حفظ خواهد شد.

تأمین انرژی مورد نیاز با استفاده از فناوری شارژ سریع VOOC صورت می‌گیرد که بر اساس اعلام شرکت سازنده، می‌تواند 46 درصد از ظرفیت باتری مدل بزرگ‌تر و 30 درصد از ظرفیت نمونه کوچک‌تر را در مدت 15 دقیقه شارژ کند. به علاوه، شارژ کامل باتری در هر دو نسخه 75 دقیقه زمان می‌برد.

گزینه‌های ارتباطی و حسگرها

اوپو واچ به جی‌پی‌اس داخلی و همچنین ماهواره مسیریابی GLONASS مجهز بوده و حسگر ضربان قلب 24 ساعته آن از 4 سنسور نوری بهره می‌برد. با استفاده از این ساعت و برنامه‌هایی همچون Google Fit می‌توان طیف وسیعی از فعالیت‌ها شامل 5 حالت ورزشی با صدای مربی را دنبال کرد؛ فعالیت‌هایی که از میان آنها می‌توان به شنا، دویدن تناسب اندام، دویدن چربی‌سوز، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بیرون از خانه اشاره کرد.

گفتنی است که ارتباط LTE تنها برای نسخه 46 میلی‌متری این ساعت در نظر گرفته شده و با توجه به پشتیبانی این مدل از فناوری e-SIM به صورت داخلی، می‌توان از اوپو واچ در اپراتورهای پشتیبانی‌کننده از این قابلیت به طور مستقل از گوشی هوشمند استفاده کرد.

سیستم‌عامل

امکان استفاده از پلتفرم گوگل برای ساعت‌های هوشمند در کنار یک حالت کمکی کم‌مصرف، دیگر نقطه قوت اوپو واچ به حساب می‌آید. این ساعت به WearOS مجهز است در نتیجه نه تنها از گوگل پلی و GPay پشتیبانی می‌کند، بلکه به اپلکیشن‌هایی مانند Google Fit و واچ‌فیس‌های متنوعی دسترسی خواهد داشت. از سوی دیگر در صورت نیاز کاربر به مصرف کمتر انرژی و ذخیره باتری می‌توان وضعیت کم‌مصرف را فعال کرد.

قیمت و زمان عرضه

ظاهرا نسخه جهانی اوپو واچ از روز معرفی در برخی بازارهای منتخب عرضه شده است و قرار است نمونه 46 میلی‌متری از اکتبر امسال با قیمت 369 پوند و نسخه 41 میلی‌متری از 3 سپتامبر (13 شهریور) در بریتانیا با قیمت 229 پوند ارائه شود. این ساعت از روز 10 آگوست (20 مرداد) در اختیار کاربران هندی هم قرار می‌گیرد و مدل 46 و 41 میلی‌متری آن به ترتیب 19,990 (حدود 267 دلار) و 14,990 روپیه (نزدیک به 200 دلار) قیمت دارند.

منبع : Oppo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا