معرفی موتورولا One fusion با اسنپ‌دراگون 710، چهار دوربین و باتری 5 هزار میلی‌آمپری ساعتی

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1399/4/15        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 710 Snapdragon 710 ، Motorola One Fusion ، موتورولا Motorola
واحد خبر mobile.ir : کمپانی موتورولا اوایل ماه میلادی گذشته اسمار‌ت‌فون میان‌رده +One fusion را با دوربین سلفی جهنده و پردازنده اسنپ دراگون 730 به علاقمندان محصولات خود در اروپا و هند معرفی کرده بود. محصولی که مشخصات آن، دست کم روی کاغذ، با توجه به قیمت 299 یورویی مناسب به نظر می‌رسید. حالا این شرکت، به فاصله کمتر از یک ماه، در روز پنج‌شنبه 2 جولای سال جاری میلادی (12 تیر 1399) نسخه جدیدی از این گوشی را با نام One Fusion به طور رسمی رونمایی کرده است. همان طور که انتظار می‌رود، دستگاه تازه در مقایسه با نسخه Plus از مشخصات پایین‌تر و در عین حال قیمت جذاب‌تری برخوردار است که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم.

این اسمارت‌فون همچون نمونه Plus به صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی 6.5 اینچی با نشان تجاری Max Vision مجهز شده، اما وضوح آن از فول اچ‌دی پلاس به اچ‌دی پلاس معادل 1600x720 پیکسل کاهش یافته است. از سوی دیگر در محصول جدید از دوربین سلفی جهنده خبری نیست و به جای آن دوربین جلو در بریدگی کوچکی به شکل قطره آب، در بالای پنل نمایشگر جای دارد. به علاوه، وضوح دوربین سلفی از 16 مگاپیکسل در +One fusion به 8 مگاپیکسل در دستگاه حاضر تنزل پیدا کرده است.

چیدمان مجموعه دوربین‌های بخش پشتی این محصول از نظر ظاهری تفاوتی با مدل Plus ندارد. در One Fusion هم شاهد به‌کارگیری چهار دوربین هستیم که در سمت چپ دستگاه قرار گرفته‌اند. از این چهار دوربین، سه واحد درون قابی به شکل بیضی قرار دارند و دوربین دیگر در بالای این قاب و کنار فلش ال‌ای‌دی جای گرفته است. وضوح دوربین‌ اصلی این مجموعه در مقایسه با نسخه Plus کاهش یافته و از 64 مگاپیکسل به 48 مگاپیکسل رسیده است، اما همچنان از فناوری ترکیب 4 پیکسل در 1 پیکسل یا Quad Pixel برای تصویربرداری در محیط‌های با نور کم پشتیبانی می‌کند. سایر ماژول‌ها شامل دوربین‌ التراواید 8 مگاپیکسلی با میدان دید 118 درجه‌ای، نمونه ماکروی 5 مگاپیکسلی و یک واحد 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق، بدون تغییر در این اسمارت‌فون حضور دارند.

موتورولا One Fusion برای امور پردازشی از پلتفرم موبایلی 10 نانومتری اسنپ‌دراگون 710 بهره می‌برد؛ پروسسوری متعلق به دو سال پیش، که از 8 هسته پردازشی با حداکثر سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز برخوردار بوده و پردازنده گرافیکی آن Adreno 616 است. 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی این مجموعه را کامل می‌کنند و کاربر می‌تواند با افزودن کارت حافظه میکرو اس‌دی، فضای ذخیره‌سازی را ظاهرا تا 512 گیگابایت دیگر افزایش دهد. این در حالی است که بار پردازشی نمونه Plus را چیپ‌ست 8 نانومتری اسنپ‌دراگون 730 به دوش می‌کشید و 6 گیگابایت رم در کنار 128 گیگابایت حافظه داخلی با امکان افزایش تا 1 ترابایت از طریق میکرو اس‌دی برای آن در نظر گرفته شده بود.

نشان تجاری موتورولا در پشت دستگاه به چشم می‌خورد و حسگر اثر انگشت خازنی روی آن قرار گرفته است. این گوشی به دکمه‌ای اختصاصی برای فراخوانی دستیار شخصی هوشمند Google Assistant هم مجهز شده و جک هدفون 3.5 میلی‌متری و درگاه USB-C از دیگر امکانات آن به شمار می‌روند.

با وجود آن که توان پردازشی، رزولوشن نمایشگر و وضوح دوربین‌ سلفی و اصلی محصول جدید در مقایسه با نسخه Plus با کاهش روبه‌رو شده، اما باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی +One Fusion همچنان در نسخه استاندارد حضور دارد، اگر چه در خصوص سرعت شارژ آن اطلاعات دقیقی در دست نیست.

این گوشی 202 گرمی همانند نمونه پیشر‌فته‌تر از ارتباطات نسل پنجم پشتیبانی نمی‌کند. با این حال آن دسته از دوستداران محصولات موتورولا که به فناوری 5G نیاز دارند، می‌توانند دیگر اسمارت‌فون‌های این شرکت همچون سری Moto 5G یا دستگاه‌های پرچمدار خانواده موتورولا Edge را خریداری نمایند.

محصول میان‌رده جدید در دو رنگ سبز (Emerald Green) و آبی (Deep Sapphire Blue) تولید و قیمتی در حدود 250 دلار برای آن تعیین شده است. موتورولا One Fusion با اندروید 10 و رابط کاربری My UX، از روز معرفی در کشورهای آمریکای لاتین در دسترس علاقمندان قرار گرفته و شرکت سازنده از ارائه این محصول در ماه‌های آینده در امارات متحده عربی و عربستان خبر داده است.

منبع : Motorola