آزمايش برنامه تبليغاتي جستجوي موبايل توسط گوگل

نمایش خبر

تاریخ : 1387/11/23
برچسب‌ها : گوگل Google ، جستجو Search

واحد خبر mobile.ir : در ادامه تلاش‌هاي گوگل براي مشخص نمودن و گسترش قلمرو خود درعرصه رو به رشد جستجوي موبايل، اين شركت روز سه‌شنبه به معرفي امكان نمايش تبليغات بر روي گوشي‌هاي موبايل از طريق برنامه‌اي تحت عنوان "ادسنس براي جستجوي موبايل - AdSence For mobile search" پرداخت.

گوگل از طريق سرويسي تحت عنوان ادوردز (AdWords) به فروش تبليغات در كنار نتايج جستجوي خود مي‌پردازد و سرويس جديدتري نيز تحت عنوان AdSence اين امكان را براي ناشرين وب‌سايت‌ها فراهم مي‌آورد كه تبليغات مديريت شده توسط گوگل را در سايتشان نمايش دهند. گوگل سرويس ادسنس براي گوشي‌هاي موبايل را در سال 2007 راه‌اندازي نمود، اما اينك بدنبال داوطلباني براي آزمون سرويس تركيبي جديدي است كه مستلزم مشاركت شركت‌هاي ديگر در استفاده از موتور جستجوي گوگل است.

 

Search Results          Portal Home

بنا به اظهارات روز سه شنبه يوري پينسكي -- مدير محصول تيم موبايل گوگل -- دريكي از وبلاگ‌ها، با اين سرويس جديد، سازندگان گوشي موبايل يا اپراتورهاي شبكه تلفن همراه مي‌توانند از نتايج جستجو و موتور جستجوي گوگل استفاده كرده و در سود حاصل از تبليغات مرتبط با نتايج جستجو شريك شوند.

به گفته گوگل جستجو مي‌تواند تحت برند سايت‌هاي هر دو طرف معامله انجام شود و اين براي كمپاني‌هايي كه قصد شراكت داشته و نمي‌خواهند برندشان كمرنگ شود جذاب خواهد بود.

گوگل حكمفرماي عرصه جستجوي وب از طريق كامپيوترها است اما اين كمپاني و رقباي آن مانند مايكروسافت در تلاش براي كسب قلمرو در بازار جستجوي موبايل هستند چراكه گوشي‌ها و شبكه‌هاي پيشرفته‌تر امروزي اينك امكان مرور وب با كيفيتي به مراتب بهتر از قبل را فراهم آورده‌اند. جستجوي موبايل حوزه رشد جديدي براي شركت‌هاي تبليغاتي محسوب مي‌شود.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا