گزارش Strategy Analytics از عرضه اسمارتفونهای 5G در سال 2019 – هواوی در صدر
نمایش خبر
تاریخ : 1398/11/28 نویسنده: آرش افراسیابی | ||
برچسبها : | آمار Statistics ، استراتژی آنالیتیکس Strategy Analytics ، نسل پنجم 5G ، سامسونگ Samsung ، ال جی LG ، هواوی Huawei ، شیائومی Xiaomi ، ویوو Vivo |
کِن هایرز (Ken Hyers) از مدیران مجموعه استراتژی آنالایتیکس با اشاره به رشد عرضه اسمارتفونهای 5G از صفر در سال 2018 به 18.7 میلیون در سال 2019، تقاضای بازار برای این محصولات را بالاتر از سطح مورد انتظار بسیاری از افراد، ارزیابی نمود و افزود: «رقابت سرسختانه فروشندگان در چین و یارانههای اپراتوری سنگین در پهنه کره جنوبی، محرک اصلی تقاضای 5G بودهاند. سایر مناطق نظیر آمریکا و اروپا، عقبتر از [بازارهای] آسیا قرار دارند اما انتظار داریم که فاصله خود [با این بازارها] را در ادامه سال جاری پر کنند.»
در همین رابطه ویل-پتری اوکوناهو (Ville-Petteri Ukonaho) از دیگران مدیران این مجموعه تحقیقاتی می افزاید: «هواوی با عرضه 6.9 میلیون گوشی هوشمند 5G در [سال] 2019، [برند] شماره یک [در این زمینه] بوده و سهم بازار چشمگیر 37 درصدی را به دست آورده است. تقریبا همه اسمارتفونهای 5G هواوی در چین عرضه شدهاند جاییکه تحریمهای آمریکا [علیه هواوی] تأثیر نسبتا کمی داشتهاند. مدلهای 5G محبوب هواوی شامل Mate 20 X 5G و Mate 30 Pro 5G میشوند. سامسونگ با عرضه 6.7 میلیون گوشی 5G و به دست آردن سهم بازار سلامت 36 درصدی در طی [سال] 2019 [برند] شماره دو بوده است.» گوشیهای 5G سامسونگ برخلاف هواوی در سطح جهانی توزیع شدهاند و از کره جنوبی تا بریتانیا و تا آمریکا، نشان آنها را میتوان سراغ گرفت. از جمله گوشیهای محبوب نسل پنجمی سامسونگ باید به گلکسی Note10 5G و گلکسی S10 5G اشاره کرد.
شرکت ویوو با عرضه 2 میلیون اسمارتفون 5G و سهم بازار 10.7 درصدی، در جایگاه سوم این ردهبندی قرار گرفته و در اینجا نیز همچون هواوی، تمرکز بیش از اندازهای بر بازار داخلی چین دیده میشود. جایگاه چهارم به شیائومی با عرضه 1.2 میلیونی و سهم بازار 6.4 درصدی تعلق گرفته اما برخلاف ویوو و هواوی، این شرکت با تکیه بر مدلهای محبوبی مثل Mi Mix 3 5G و با همکاری با اپراتورهای مختلف از سوییس و بریتانیا و دیگر کشورها، به آهستگی در حال حرکت به سمت بازارهای اروپای غربیست.
در نهایت جایگاه پنجم این جدول به شرکت کرهای LG تعلق دارد که با 0.9 میلیون گوشی 5G به سهم بازار 4.8 درصدی دست پیدا کرده است. تمرکز LG در این زمینه بر بازار آمریکای شمالی و کره جنوبی تعلق دارد و حضور آن در دیگر مناطق جهان بسیار محدود شده است.
نیل ماوستون (Neil Mawston) مدیر اجرایی استراتژی آنالایتیکس، ارائه گوشیهای 5G جدید از سوی اپل و دیگر برندهای مهم بازار در سال 2020 را دلیلی برای تبدیل 5G بهعنوان داغترین بخش بازار جهانی اسمارتفون در سال جاری میداند اما از سوی دیگر مسئله اخیر ویروس فراگیر کرونا را نیز از نظر دور نداشته و با توجه به محدودیتهای تجارت در بخشهایی از کشور چین، آن را عاملی برای کندی عرضه و تقاضای 5G در سطح آسیا و بازارهای جهانی در نیمه اول سال 2020 دانسته است.
- نگاه ویدئویی به پنج ویژگی مشترک در نسل جدید گوشیهای پرچمدار
- معرفی Redmi A4 5G – پایینرده 100 دلاری با نمایشگر 6.88 اینچی، SD 4s Gen 2 و باتری 5,160mAh
- معرفی ZTE Blade V70 – میانردهای با السیدی +HD و دوربین 108 مگاپیکسلی
- معرفی خانواده ROG Phone 9 – گیمینگ فونهای ایسوس با اسنپدراگون 8 الیت و نمایشگر 185 هرتزی
- نگاهی به HyperOS 2 به همراه جدول زمانی و فهرست دیوایسهای قابل ارتقاء به این پوسته
- نگاهی به فناوری ISOCELL ALoP – راهکار سامسونگ برای کاهش برآمدگی دوربینهای بخش پشتی گوشی
- شیائومی 14T Pro در نگاه رسانهها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفهایها