گزارش استراتژی آنالایتیکس از بازار ساعتهای هوشمند در سهماهه سوم 2019 – رشد 42 درصدی
نمایش خبر
تاریخ : 1398/8/18 نویسنده: آرش افراسیابی | ||
برچسبها : | ساعت هوشمند Smartwatch ، آمار Statistics ، پوشیدنی Wearable ، استراتژی آنالیتیکس Strategy Analytics ، فیتبیت Fitbit ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple |
به گفته استراتژی آنالایتیکس میزان عرضه ساعتهای هوشمند در فصل سوم 2019 به 14.2 میلیون عدد بالغ میشود که این رقم نسبت به 10 میلیون ساعتی که سال پیش در همین زمان به بازار عرضه شده بود، رشدی 42 درصدی را نشان میدهد. به گفته این گزارش روند افزایش عرضه ساعتهای هوشمند در ماههای آینده نیز به دلیل تمایل فزاینده کاربران برای تجهیز گوشیهای هوشمند خود به تجهیزات پوشیدنی مرتبط با ورزش و سلامتی ادامه پیدا خواهد کرد.
استراتژی آنالایتیکس از اپل بهعنوان صدرنشین شرکتهای فعال در این زمینه ساعتهای هوشمند نام میبرد؛ تعداد اپل واچهای عرضه شده این کمپانی در سهماهه سوم 2019 با رشد 51 درصدی از 4.5 میلیون در سال قبل حالا به 6.8 میلیون رسیده و سهم بازار این شرکت نیز از 45 درصد به 47.9 درصد افزایش یافته است. اپل واچ همچنان اختلاف شدیدی را با نزدیکترین تعقیبکنندگان خود ارائه میکند و تقریبا نیمی از کل ساعتهای هوشمند عرضه شده در این نوبت به اپل تعلق دارد. سهم اپل از این بازار در سهماهه چهارم 2019 با توجه به حضور Apple Watch Series 5 و پیش رو بودن فصل تعطیلات، به احتمال فراوان افزایش خواهد یافت.
سامسونگ با عرضه 1.9 میلیونی و افزایش 73 درصدی نسبت به سال گذشته دومین برند بزرگ عرضهکننده ساعت هوشمند در سهماهه سوم 2019 نام میگیرد. سهم بازار این شرکت از 11 درصد سال قبل به 13.4 درصد افزایش پیدا کرده و حضور پر رنگ ساعتهای جدیدی مثل Galaxy Watch Active2 در فصل تعطیلات پیش رو، احتمالا در بهبود هرچه بیشتر جایگاه سامسونگ در این لیست تأثیرگذار خواهد بود.
شرکت فیتبیت در سهماهه سوم سال جاری، 1.6 میلیون ساعت هوشمند را به بازار عرضه کرده که با وجود آنکه نسبت به 1.5 میلیون عدد سال گذشته با رشد 7 درصدی روبرو شده است اما سهم بازار 15 درصدی در زمان مشابه در سال 2018 آن حالا به تنها 11.3 درصد تنزل یافته است. فیتبیت برای رقابت در سطح بالای بازار در طی سال جاری میلادی به خصوص در مقابل اپل، با مشکل روبرو بوده و عرضه مدل Versa Lite نیز ظاهرا کمک چندانی به موفقیت این شرکت در رده پایین بازار نکرده است. در این شرایط پیوستن فیتبیت به گوگل که چندی پیش بهصورت رسمی اعلام شد احتمالا راحتی خیال بزرگی را برای این کمپانی در جهت دفع فشارهای رقابتی از سوی برندهای معتبر دیگر در این صنعت مثل اپل، سامسونگ، هواوی، گارمین و شیائومی در پی خواهد داشت. سوال بزرگ در این میان البته به تصمیم گوگل بعد از خرید فیتبیت باز میگردد جاییکه روی کاغذ هر دو گزینه انتخاب مابین ادامه میراث فیتبیت یا بنا کردن خط تولید یک اسمارتواچ جدید (پیکسلواچ؟) بر مبنای تجربیات این شرکت، هر دو محتمل به نظر میرسند.
- نگاه ویدئویی به پنج ویژگی مشترک در نسل جدید گوشیهای پرچمدار
- معرفی Redmi A4 5G – پایینرده 100 دلاری با نمایشگر 6.88 اینچی، SD 4s Gen 2 و باتری 5,160mAh
- معرفی ZTE Blade V70 – میانردهای با السیدی +HD و دوربین 108 مگاپیکسلی
- معرفی خانواده ROG Phone 9 – گیمینگ فونهای ایسوس با اسنپدراگون 8 الیت و نمایشگر 185 هرتزی
- نگاهی به HyperOS 2 به همراه جدول زمانی و فهرست دیوایسهای قابل ارتقاء به این پوسته
- نگاهی به فناوری ISOCELL ALoP – راهکار سامسونگ برای کاهش برآمدگی دوربینهای بخش پشتی گوشی
- شیائومی 14T Pro در نگاه رسانهها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفهایها