گزارش IDC از بازار جهانی تبلت در سهماهه سوم 2019: بارگشت به رشد
نمایش خبر
تاریخ : 1398/8/11 نویسنده: آرش افراسیابی | ||
برچسبها : | آمار Statistics ، آی دی سی IDC ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple ، هواوی Huawei ، آمازون Amazon ، لنوو Lenovo |
مطابق این گزارش، شرکت اپل با عرضه 11.8 میلیون آیپد به بازار و رشد سالیانه 21.8 درصدی، در جایگاه نخست لیست ارائهکنندگان تبلت در سهماهه سوم 2019 قرار داشته و سهم آن از این بازار نیز به 31.4 درصد میرسد. IDC، ارائه iPad 10.2 جدید در انتهای فصل سوم را از جمله عوامل موفقیت اپل در این دوره برشمرده و حضور سیستمعامل iPad OS همراه با تجهیز تمامی آیپدهای اپل (به جز نسخه مینی) به کیبورد جداشدنی را نیز به عاملی برای تبدیل شدن اپل به بزرگترین بازیگر در رده تبلتهای جداشدنی و مهمترین تهدید برای کامپیوترهای شخصی سنتی میداند.
آمازون که در سهماهه دوم، جایگاه خود را به سامسونگ و هواوی تقدیم کرده بود بار دیگر مقام دومی خود را با ارائه 5.5 میلیون تبلت، پس گرفته و با رشدی 25.6 درصدی، 14.5 درصد از سهم بازار دنیای تبلتها را در اختیار دارد. IDC، افزایش حجم عرضه آمازون را به معرفی Fire 7 جدید و جشنواره فروش Prime Day مرتبط میداند و معرفی نسخه جدید Fire 10 و فصل پیشروی تعطیلات را ضامنی برای ادامه این روند مثبت بر میشمرد.
سامسونگ در بین پنج برند اصلی ارائهکننده تبلت به بازار بیشترین میزان افت با 13.9 درصد را به خود اختصاص داده است؛ IDC، تعداد تبلتهای ارائه شده این شرکت به بازار را 4.6 میلیون عدد برآورد میکند که با وجود آنکه جایگاه سوم را برای این شرکت به ارمغان میآورد اما مقایسه آن با آمار 5.4 میلیونی سال گذشته، 0.8 میلیون کاهش را نشان میدهد. سهم بازار سامسونگ در این فصل نیز کاهش یافته و از 14.6 درصد سال قبل، حالا به 12.3 درصد رسیده است. به گفته IDC، بیش از نیمی از تبلتهای ارائه شده سامسونگ به بازار به سری Tab A تعلق دارد و نقش تبلتهای گرانقیمت سری Tab S نیز بیشتر به ارتقاء چهره سامسونگ به عنوان یکی از تولیدکنندگان تبلتهای پیشرفته اندرویدی، محدود میشود.
هواوی با ارائه 3.6 میلیون تبلت به بازار در جایگاه چهارم این لیست قرار میگیرد؛ این شرکت نیز در مقایسه با سال قبل با افت 4.4 درصدی روبرو شده و سهم بازار آن از 10.2 درصد به 9.5 درصد کاهش پیدا کرده است. IDC، علت این افت را در افزایش فشار آمریکا بر هواوی جستوجو میکند؛ امریکه این شرکت را به عقبنشینی به بازارهای داخلی و عرضه عمده محصولات خود تنها در چین وا داشته است.
در نهایت در جایگاه پنجم ارائهکنندگان تبلت به بازار در سهماهه سوم سال 2019 به شرکت لنوو بر میخوریم که با عرضه 2.5 میلیون تبلت و 6.7 درصد سهم بازار، رشد سالیانه 7.6 درصدی را رقم زده است. رشد این کمپانی از نگاه IDC به عملکرد موفقیتآمیز آن در بازار آسیا/اقیانوسیه از جمله ژاپن مرتبط بوده و حضور آن در بازارهای اروپا، خاورمیانه و آفریقا نیز عامل دیگری برای حرکت رو به جلوی لنوو عنوان شده است.
- معرفی Redmi A4 5G – پایینرده 100 دلاری با نمایشگر 6.88 اینچی، SD 4s Gen 2 و باتری 5,160mAh
- معرفی ZTE Blade V70 – میانردهای با السیدی +HD و دوربین 108 مگاپیکسلی
- معرفی خانواده ROG Phone 9 – گیمینگ فونهای ایسوس با اسنپدراگون 8 الیت و نمایشگر 185 هرتزی
- نگاهی به HyperOS 2 به همراه جدول زمانی و فهرست دیوایسهای قابل ارتقاء به این پوسته
- نگاهی به فناوری ISOCELL ALoP – راهکار سامسونگ برای کاهش برآمدگی دوربینهای بخش پشتی گوشی
- شیائومی 14T Pro در نگاه رسانهها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفهایها
- گزارش Canalys از بازار اسمارتفون خاور میانه در سهماهه سوم 2024 – رشد اندک در سایه تنشهای سیاسی