رونمائی از اسمارتفون آنر 7X برای بازار ایران
نمایش خبر
تاریخ : 1396/10/25 نویسنده: آرش افراسیابی | ||
برچسبها : | ایران Iran ، گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Honor 7X ، هواوی Huawei |
واحد خبر mobile.ir : مجموعه هواوی و ساببرند آنر این شرکت، صبح امروز 25 دی 1396 در محل هتل اسکان تهران از ورود جدیدترین عضو خانواده آنر به بازارهای داخلی ایران خبر دادند. در این مراسم که با حضور جمعی از خبرنگاران رسانههای داخلی انجام شد، معاونت ارشد برند آنر در منطقه خاورمیانه و آفریقا، مدیر مارکتینگ و مدیر فروش برند آنر در ایران همراه با قائممقام و مدیر مارکتینگ هواوی حضور داشتند و ضمن معرفی محصول آنر 7X به سوالهای حاضرین در زمینههای مختلف پاسخ گفتند. honor 7X اندکی بیش از یک ماه پیش به صورت جهانی معرفی شد و با تأخیری اندک اینک در بازار ایران نیز عرضه میشود. این گوشی از جمله معدود مدلهای رده میانی با صفحهنمایش 18:9 به حساب میآید.
Chris Sun Baigong معاونت ارشد برند آنر در منطقه خاورمیانه و آفریقا نخستین سخنران مراسم امروز بود. کریس سان ضمن ابراز خوشنودی از حضور مجدد در ایران به توضیحاتی در مورد استراتژیهای هواوی و آنر پرداخت. به گفته کریسسان، هواوی قصد دارد از سال 2018 هر دو برند آنر و هواوی را در سطح جهانی مطرح کند؛ آنر از اینترنت و فروش آنلاین برخواسته و تمرکز خود را روی جوانان و آنچه آنر، digital native یا فرزندان دیجیتال مینامد قرار داده است. کریس سان از موفقیت جهانی آنر در سطح جهانی در سال 2017 سخن گفت که میزان فروش این شرکت را در این برهه زمانی به 55 میلیون عدد با ارزش 9 میلیارد دلار رسانده است. دیگر آمار فروش ارائه شده از سوی کریسسان به فروش برند آنر در روز 11 نوامبر (موسوم به روز مجردها یا Singles Day) مرتبط بود جاییکه این شرکت موفق به ثبت فروش 127 میلیارد یوان در یک روز در داخل کشور چین شده است.
معاونت برند آنر در منطقه خاورمیانه و آفریقا، سریهای X ،C و Lite را به عنوان مدلهای محبوب در بازار ایران معرفی کرد که از سوی خریداران جوان به گرمی از آنها استقبال شده است. کریس سان در پایان سخنان خود نسبت به موفقیت مدلهای جدید این برند در ایران ابراز امیدواری کرد.
محمد امین ناهید مدیر مارکتینگ هواوی در ایران دومین سخنران این مراسم بود که در ابتدا به اهداف و استراتژی آنر و دایره مخاطبان این برند در سطح جهانی اشاره کرد که از جمله مهمترین آنها میتوان به ارائه ویژگیهای متناسب با سبک زندگی جوانان اشاره کرد.
پنج ویژگی محصولات برند آنر به گفته مدیر مارکتینگ هواوی شامل طراحی بدنه، توجه به المانهای گیمینگ، عکاسی، موسیقی و فعالیتهای ورزشی میشود که همگی آنها در کنار هم میتوانند در جذب مخاطبان جوان نقش مهمی ایفا کنند. از نگاه مدیر مارکتینگ هواوی ارائه ارزش بالای کالا به ازای قیمت پرداختی (Price Performance)، توجه به خلاقیت و سوار شدن بر روندهای مد نظر جوانان و در نهایت ارائه پر سرعت محصولات به مخاطبین، سه ویژگی اصلی و ذاتی برند آنر به حساب میآیند.
آنر به گفته ناهید، در حال حاضر در کشور چین و در میان برندهای فعال در فضای مجازی (موسوم به e-brand ها) در جایگاه نخست از لحاظ سهم بازار قرار دارد و آینده روشنی پیش روی این برند دیده میشود. برند آنر در بازارهای داخلی ایران به گفته مدیر مارکتینگ هواوی روی سه سری متمرکز میشود که شامل سری رده بالای N، سری میانرده X و سری Lite با طراحی مطلوب و قیمت مناسب میشود.
برند آنر به گفته این مدیر هواوی در حال حاضر در پایان سال 2017 نزدیک به 85 درصد درآمد خود را از بازار چین کسب میکند و بازارهای جهانی تنها تأمینکننده 15 درصد درآمد این شرکت هستند اما طبق برنامهریزی صورت گرفته این رقم قرار است تا سال 2020 به 50 درصد و و در سال 2022 به 60 درصد کل درآمد آنر افزایش پیدا کند.
ناهید در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به تاریخچهای از گوشیهای سری X آنر شامل honor 4X با مشخصه شبکه 4G، آنر 5X با مشخصه بدنه فلزی و سنسور اثر انگشت و آنر 6X با مشخصه دوربینهای دوگانه بخش پشتی به معرفی اسمارتفون جدید honor 7X پرداخت.
مهمترین مزیت رقابتی 7X به گفته ناهید به صفحهنمایش آن تعلق دارد که یک نمونه 5.93 اینچی 18:9 با وضوح فول اچدی پلاس یا 1080×2160 پیکسلی با فناوری ساخت IPS TFT LCD است.
پردازش در این مدل با پروسسور Kirin 659 مجهز به 8 هسته ARM A53 انحام شده و 4 گیگابایت رم دارد. نسخه انتخاب شده آنر 7X برای بازارهای داخلی ایران دارای حافظه داخلی با ظرفیت 64 گیگابایت است. دوربینهای حاضر در بخش پشتی دستگاه شامل دو ماژول 16 و 2 مگاپیکسلی هستند که دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با مجهز شدن به فوکوس تشخیص فاز برداشت تصویر را انجام داده و ماژول 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق میدان به کار میرود. دوربین سلفی گوشی نیز 8 مگاپیکسل وضوح دارد. در نهایت باید به ظرفیت 3,340mAh باتری گوشی اشاره کرد که ظرفیت مناسبی در این رده به حساب میآید.
آنر 7X به گفته مدیر مارکتینگ هواوی در ایران از امروز با قیمت 1,199 میلیون تومان در کانالهای فروش آفلاین این شرکت عرضه شده و کانالهای فروش آنلاین نیز به زودی فروش این محصول را آغاز میکنند.
در ادامه این برنامه مدیران هواوی و آنر به سوالات حضار پاسخ گفتند. کریس سان معاونت ارشد برند آنر در منطقه خاورمیانه و آفریقا در پاسخ به سوال خبرنگار مرجع موبایل ایران در مورد شباهت کامل آنر 7X با هواوی میت 10 لایت و قیمت بالاتر محصول هواوی و چگونگی مدیریت بازار برای فروش هر دو محصول به متفاوت بودن فروش هواوی از آنر اشاره کرد و سیاست آنر را کاملا متمرکز بر نسل جوان دانست؛ سان در این مورد خاص دایره مخاطبان متفاوت را عاملی برای تداخل نداشتن فروش این دو گوشی ذکر کرد. به گفته سان در هر رده قیمتی در حال حاضر طیف وسیعی از گوشیها در بازار وجود دارد و در بازار ایران بالاترین سهم بازار نه به هواوی تعلق دارد و نه به آنر. قصد ما ایجاد رقابت بین محصولات کمپانی خودمان نیست بنابراین ما سعی میکنیم با ارائه بهترین عملکرد نسبت به قیمت، بالاترین مزیتهای ممکن را در اختیار کاربران قرار دهیم تا انتخاب از سوی خود خریداران انجام شود.
بابک فیاض قائممقام شرکت هواوی در پاسخ به همین سوال به متفاوت بودن سرویسهای ارزش افزوده برای دو برند آنر و هواوی در بازار ایران اشاره کرد؛ جائیکه پیشنهادهای تشویقی متفاوت و متنوعی نیز برای این دو در نظر گرفته شده که به مشتریان امکان انتخاب از بین دو برند آنر و هواوی را میدهد. به گفته فیاض در بازارهای داخلی ایران نیز سعی میشود تا برند آنر حضور پر رنگتری نسبت به هواوی در فضای آنلاین داشته باشد.
در پایان این مراسم امکان مشاهده مستقیم اسمارتفون آنر 7X برای حضار فراهم شد.
- معرفی خانواده ROG Phone 9 – گیمینگ فونهای ایسوس با اسنپدراگون 8 الیت و نمایشگر 185 هرتزی
- نگاهی به فناوری ISOCELL ALoP – راهکار سامسونگ برای کاهش برآمدگی دوربینهای بخش پشتی گوشی
- شیائومی 14T Pro در نگاه رسانهها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفهایها
- گزارش Canalys از بازار اسمارتفون خاور میانه در سهماهه سوم 2024 – رشد اندک در سایه تنشهای سیاسی
- IDC: جایگاه نخست سامسونگ در بازار گوشیهای تاشو با تکیه بر Z Fold6 و Z Flip6
- اپل iPhone 16 Pro Max در نگاه رسانهها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفهایها
- معرفی گوشیهای مخصوص بازی Red Magic 10 Pro و +10Pro با تراشه SD 8 Elite و باتریهای حجیم