معرفی برند مستقل honor و رونمایی از اسمارتفون honor 9 برای بازار ایران
نمایش خبر
تاریخ : 1396/8/23 نویسنده: آرش افراسیابی | ||
برچسبها : | ایران Iran ، گوشی هوشمند Smartphone ، honor ، اندروید Android ، Honor 9 ، هواوی Huawei |
واحد خبر mobile.ir : مجموعه آنر به عنوان ساببرند آنلاین هواوی صبح سهشنبه 23 آبان 1396 در مراسمی در هتل اسپیناس پالاس تهران از حضور خود در بازار ایران به صورت مستقل از برند مادر خبر داد. در این مراسم علاوه بر تشریح استراتژی آنر، از اسمارتفون جدید honor 9 نیز رونمایی شد که در حال حاضر پرچمدار این برند به حساب میآید. این مراسم با حضور جمعی از خبرنگاران رسانههای داخلی همراه با محمد امین ناهید مدیر روابط عمومی هواوی، مهتاب بیکپور مدیر دیجیتال مارکتینگ هواوی و تونی مدیر برند honor در دفتر ایران برگزار شد. اسمارتفون honor 9 ادامهای بر مدل honor 8 سال گذشته با اعمال برخی تغییرات در طراحی و امکانات بوده و از لحاظ رده بندی بازار در سطح میانی رو به بالا قرار میگیرد.
مهتاب بیکپور مدیر دیجیتال مارکتینگ هواوی به عنوان نخستین سخنران این مراسم honor را برندی برای جوانان و افراد زندهدل با استراتژی فروش آنلاین توصیف کرد که طبق آمار GFK، در سال 2017 در زمینه فروش آنلاین در بازار چین به رتبه نخست دست پیدا کرده است. بیکپور موفقیتهای آنر در بازار چین را مدیون سه عامل کیفیت، نوآوری و تجربه منحصر به فرد کاربری دانست که منجر به ارائه محصولات جدید با تأکید بر نیازهای مشتریان با بهترین کیفیت میشود. این مدیر هواوی در ادامه سخنان خود از مدل قبلی سری آنر یعنی honor 8 به عنوان یکی از موفقیتهای این برند در بین کاربران و اصحاب رسانه یاد کرد که نقطه عطفی را در این زمینه برجای گذاشته و نسبت به ادامه این روند در آنر 9 ابراز امیدواری کرد. تعداد کشورهای تحت پوشش برند آنر در حال حاضر 74 کشور است که در آینده این تعداد با حضور بیشتر در آمریکا، اروپا و خاورمیانه افزایش نیز پیدا میکند.
بیکپور در ادامه به آمار ارائه گوشیهای برند آنر به بازار در سالهای 2014 و 2015 به ترتیب با 20 و 40 میلیون عدد اشاره کرد که درآمدهای 2.4 و 6 میلیارد دلاری را برای این برند به همراه داشته است. در روز فروش مجردها یا Single Day در چین که چند روز پیش در 11 نوامبر انجام شد برند آنر موفق به فروش 600 میلیون دلاری گردیده و در صدر لیست فروش در بین دیگر برندها جای گرفت.
تونی مدیر برند honor در دفتر ایران دومین سخنران این جلسه بود که در ابتدای سخنان خود به تفاوتهای هواوی و آنر در محصولات و استراتژی عرضه به بازار پرداخت. به گفته تونی هر دو برند هواوی و آنر، زیر مجموعهای از گروه کسب و کار مصرفکنندهگان نهایی هواوی (Huawei Consumer Business Group یا Huawei CBG) هستند اما در آینده این دو برند در ایران نیز به صورت مستقل عمل خواهند کرد. تمرکز هواوی روی مردمی قرار دارد که به کیفیت زندگی خود اهمیت میدهند اما از سوی دیگر جامعه هدف آنر، گروه جوانان جامعه است که میل و اشتیاق به کارهای جدید دارند. هواوی به صورت سنتی روی کانالهای توزیع آفلاین استوار است اما آنر به عنوان e-brand شماره یک چین به حساب میآید. مدیر برند honor در دفتر ایران در پایان سخنان خود از تلاش این شرکت برای مطرح شدن به صورت مستقل و جدا از هواوی در بازار ایران سخن گفت.
محمد امین ناهید مدیر روابط عمومی هواوی در رابطه با جداسازی این دو برند، از قصد مجموعه برای مستقل کردن آنر و تجهیز آن به تیم جداگانهای در زمینههای بازاریابی، فروش و حتی خدمات پس از فروش سخن گفت که پس از این مرحله در مورد استفاده از کانال هواوی یا کانال مستقل honor تصمیمگیری میشود. در حال حاضر این تفکیک هنوز صورت نپذیرفته اما مثل سایر کشورهای دنیا پس از طی شدن زمانی مشخص در آینده اجرایی میشود.
ناهید در ادامه این مراسم به معرفی اسمارتفون جدید honor 9 برای بازارهای داخلی ایران پرداخت. مدیر روابط عمومی هواوی ضمن بر شمردن برخی موفقیتهای اسمارتفون آنر 9 از جمله عرضه 1 میلیون عددی تنها در 28 روز اول ارائه به بازار از امکان تکرار این موفقیت با توجه به مشخصات این گوشی در بازارهای داخلی سخن گفت. زبان طراحی متفاوت این گوشی به خصوص در بخش پشتی به نوعی ادامهای بر مدل honor 8 سال گذشته به حساب میآید که امسال موارد تازهای از جمله شیشه با طراحی سهبعدی با متریال 15 لایه به آن افزوده شده است که بازتاب نور جذابی را ایجاد میکند و با در بر گرفتن دوربین از بیرونزدگی آن جلوگیری کرده است.
honor 9 اسمارتفونی با صفحهنمایش 5.15 اینچی فول اچدی است که در بخش پشتی آن دو دوربین 20 و 12 مگاپیکسلی که به ترتیب سیاه و سفید و رنگی هستند به چشم میخورد. حداکثر گشودگی دیافراگم این مجموعه f/2.2 بوده و در بخش جلویی نیز یک دوربین 8 مگاپیکسلی f/2.0 به کار گرفته شده است. پروسسور دستگاه از نوع Kirin 960 ساخت مجموعه HiSilicon هواوی بوده و 4 یا 6 گیگابایت رم و به ترتیب 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد. ظرفیت باتری این مدل 3,200mAh بوده و از شارژ سریع که به گفته مدیر روابط عمومی هواوی، میتواند در عرض 30 دقیقه، باتری را تا 40 درصد شارژ کند برخوردار است.
honor 9 قرار است در نسخه دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی به صورت آفلاین و از طریق کانالهای معمول فروش فیزیکی عرضه شود اما نسخه 6GB/128GB آن تنها به صورت آنلاین به بازار ایران عرضه میشود. قیمت در نظر گرفته شده برای این گوشی که در دو رنگ خاکستری و آبی عرضه خواهد شد 1.799 میلیون تومان برای نسخه پایه و 1.999 میلیون تومان برای ورژن 128 گیگابایتی است.
مهتاب بیکپور مدیر دیجیتال مارکتینگ هواوی در پاسخ به سوال خبرنگار مرجع موبایل ایران در مورد فروش آفلاین برند آنر در بازارهای داخلی ایران در طی چند سال گذشته و تداخل آن با استراتژی فروش آنلاین آنر در سطح جهانی این دو گانهگی را به شرایط خاص بازار ایران مرتبط دانست که در آن امکان قرار دادن تمرکز تنها روی فروش آنلاین وجود نداشته و به همین علت از فروش آفلاین و فیزیکی نیز به میزان زیادی استفاده شده است. در حال حاضر نیز استراتژی آنر در بازار ایران بر قطع شدن کامل فروش آفلاین تعلق نداشته و هر دو نوع فروش در بازار ایران مورد استفاده قرار میگیرد.
تونی مدیر برند honor در دفتر ایران در پاسخ به همین سوال، e-brand بودن هواوی را متضاد با حذف کانالهای فروش عادی و آفلاین ندانسته و فروش آنلاین را به مسائل مرتبط با بازار مرتبط دانست جاییکه هر دو نوع فروش آفلاین و آنلاین در برند honor بسته به نوع بازار امکانپذیر بوده و چهبسا در یک بازار بخصوص فروش آفلاین بیش از آنلاین باشد. مدیر برند honor در دفتر ایران همچنین در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگار مرجع موبایل ایران در مورد قیمتگذاری این محصول و نزدیک بودن آن به قیمت پرچمداران مجهز به گزینههای پردازشی و مولتیمدیایی برتر، عامل اختلاف قیمت را به محدودیتهای جدید اعمال شده توسط دولت مرتبط دانست و ضمن اشاره به افزایش قیمت 15 درصدی سایر برندها در آینده نزدیک، افزایش قیمت را مشکل تمامی برندها دانست که اثرات آن در سال آینده ظاهر میشود.
- خواسته وزارت دادگستری آمریکا از دادگاه برای مبارزه با انحصارطلبی گوگل: واگذاری کروم و نظارت بر اندروید
- نگاه ویدئویی به پنج ویژگی مشترک در نسل جدید گوشیهای پرچمدار
- معرفی Redmi A4 5G – پایینرده 100 دلاری با نمایشگر 6.88 اینچی، SD 4s Gen 2 و باتری 5,160mAh
- معرفی ZTE Blade V70 – میانردهای با السیدی +HD و دوربین 108 مگاپیکسلی
- معرفی خانواده ROG Phone 9 – گیمینگ فونهای ایسوس با اسنپدراگون 8 الیت و نمایشگر 185 هرتزی
- نگاهی به HyperOS 2 به همراه جدول زمانی و فهرست دیوایسهای قابل ارتقاء به این پوسته
- نگاهی به فناوری ISOCELL ALoP – راهکار سامسونگ برای کاهش برآمدگی دوربینهای بخش پشتی گوشی