پالم رسماً از ویندوز موبایل جدا می شود

نمایش خبر

تاریخ : 1388/6/28
برچسب‌ها : وب او اس webOS ، Palm Pre ، Palm Pixi ، پالم Palm ، مایکروسافت Microsoft

واحد خبر mobile.ir : مایکروسافت عزیز، من پالم هستم. ما اوقات خوشی را با هم گذراندیم، اینطور نیست؟ اما زمان می گذرد و نزدیکان از هم فاصله می گیرند. آن زمان اکنون فرا رسیده. ما الآن پالم پری و پالم پیکسی را داریم. می خواهم این را بگویم که من هم با کسی ملاقاتی کرده ام. اسم او وب او اس است. دختر زیبائیست.

این هفته پالم اعلام نمود که به نفع پلت فرم webOS، ویندوز موبایل را رها می نماید. "جون روبینستین" مدیر عامل پالم در خلال کنفرانس تلفنی اخیر خود این خبر را رسماً اعلام نمود.

بنا به یادداشت منتشر شده توسط Seeking Alpha، "جون روبینستین" اظهار داشت: «بدلیل اهمیت webOS در استراتژی کلی ما، ما این تصمیم را گرفتیم تا بتوانیم تمامی منابع توسعه آتی خود را به توسعه و تکامل webOS اختصاص دهیم. این بدان معناست که با حرکت رو به جلو، نقشه راه ما تنها دستگاه های مبتنی بر webOS را شامل خواهد شد.»

این موضوع  امر غیر مترقبه ای نبود. پالم پیش از این به وضوح تمامی تمرکز خود را  معطوف سیستم عامل ساخت خودش کرده بود اما باز هم پشت سر گذاشتن دوره های تاریخی به هیچ وجه کار ساده ای نیست.

بنا به گفته روبینستین پالم بر روی «راه اندازی محصولات بیشتر از طریق اپراتورهای بیشتر» متمرکز شده است. روبینستین می افزاید: «به همین دلیل ما مطابق معمول با بروزرسانی از طریق بی سیم به بهبود پلت فرم نرم افزاری خود ادامه داده و منابع زیادی را برای توسعه سیستمی متقاعد کننده برای ارائه برنامه های طرف سوم تخصیص می دهیم.»

روبینستین در پاسخ به این سؤال که این تصمیم چه تأثیری بر روی تعهد پالم نسبت به سری محصولات Treo و نیز کمپانی مایکروسافت خواهد گذاشت اظهار داشت: «تمامی تلاش ما در آینده بر روی ساخت محصولات webOS متمرکز خواهد بود. در حالی که محصولات Centro و Treo Pro هم اکنون در بازار بوده و به فروش می رسند تلاش های مهندسی ما در آینده حول webOS خواهد بود چرا که ما کاملاً به مقصدمان در حرکت به سمت webOS اطمینان داریم.»

با این حال روبینستین انتظار دارد محصولات قدیمی برای Palm OS و نیز Treo Pro «برای چند فصل آینده در کنار ما باشند.»

بنا به گفته روبینستین، پالم webOS را برای ابقاء کمپانی برای 10 تا 15 سال آینده طراحی نموده است. «وقتی ما آنرا طراحی می کردیم قبل از هر چیز این چالش پیش روی تیم طراحی بود که این سیستم عامل را نه فقط برای گوشی Pre یا گوشی Pixi طراحی کنند، بلکه آنرا برای محصولی در نظر بگیرند که برای عرضه در سه تا پنج سال آینده تجسم کرده بودیم.»



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا