آغاز ارائه تبلتهای هواوی به بازار ایران توسط شرکت سازگار ارقام
نمایش خبر
تاریخ : 1396/6/30 نویسنده: آرش افراسیابی | ||
برچسبها : | ایران Iran ، تبلت Tablet ، Huawei MediaPad T3 8.0 ، Huawei MediaPad T3 10 ، Huawei MediaPad T2 7.0 ، Huawei MediaPad T1 7.0 ، Huawei MediaPad M2 10.0 ، Huawei MediaPad M3 8.4 ، هواوی Huawei |
واحد خبر mobile.ir : تبلتهای شرکت هواوی پس از مدتی وقفه در عرضه به بازارهای داخلی مجددا در حال بازگشت به این بازار هستند و این مهم این بار توسط شرکت سازگار ارقام صورت خواهد پذیرفت. روز گذشته در مراسمی که در هتل اوین تهران برگزار شد، شرکت سازگار ارقام از آغاز همکاری خود با هواوی برای ارائه طیف متنوعی از تبلتهای این برند به بازارهای ایران خبر داد. این مراسم در حضور جمعی از مدیران داخلی و خارجی شرکت هواوی همراه با مدیران فروش و خدمات شرکت سازگار ارقام و خبرنگاران رسانههای داخلی برگزار شد و در طی آن ضمن معرفی نوع همکاری این دو شرکت، از تبلتهای در نظر گرفته شده برای بازارهای ایران نیز پردهبرداری شد.
بهروز اصلاحی، مدیر واحد تبلت و نوت بوک سازگار ارقام در ابتدای این نشست خبری ضمن اشاره به حضور دفتر خدمات هواوی در ایران، از تلاش مجموعه سازگار ارقام برای ارائه خدمات پس از فروش در کنار این مجموعه خبر داد. به گفته اصلاحی تبلت برای مجموعه سازگار بیزینس کوچک و متوسطی به حساب میآید اما با توجه به عقبه این شرکت که همواره به دنبال برندهای معتبر و کالاهای با کیفیت بوده است این شرکت در آینده در تلاش برای گسترش هرچه بیشتر کسب و کار با شرکت هواوی در زمینههایی همچون موبایل و تجهیزات شبکهای نیز خواهد بود. اصلاحی در مورد تبلتهای هواوی ارائه شده توسط سازگار در این نوبت به تنوع بالای آنها اشاره کرده و آنها را مناسب هر سلیقه و نوع کاربری عنوان نمود. مدیر واحد تبلت و نوت بوک سازگار ارقام همچنین در مورد مقابله با بازار قاچاق و غیر قانونی به سیاست هواوی در این زمینه و همکاری این برند تنها با شرکتهایی اشاره کرد که واردات کالای خود را به صورت 100 درصد رسمی و قانونی انجام میدهند. به گفته اصلاحی بازار تبلت در مقایسه با موبایل کسب و کار کاملا کوچکتری بوده و از همین رو در بحث قاچاق درصد کوچکتری در حدود 10 تا 20 درصد کالاهای این بازار به صورت غیر قانونی به کشور وارد میشوند.
سیامک عباسپور مدیر اجرایی ارشد و جانشین مدیرعامل سازگار ارقام نیز در این مورد به سابقه ربع قرن سازگار در انتخاب و همکاری با برندهای معتبر در سطح جهانی و ارائه کالاهای اوریجینال با کیفیت بالا اشاره کرد. در مسیر جستوجو برای یافتن شرکای معتبر، به گفته این مدیر ارشد سازگار زمینه برای انتخاب هواوی به عنوان یک «برند جهانی معروف» فراهم آمد و هواوی نیز از سوی دیگر با تحقیق در این زمینه، سازگار را انتخاب کرده است.
حمید شاهرخ نیا مدیر خدمات پس از فروش هواوی در مورد علت کمرنگ بودن کالای تبلت هواوی در برهه زمانی یکی دو سال گذشته در بازار ایران از «سیاستگذاری شرکت در مورد انتخاب نوع محصول و نوع جامعه هدف برای فروش» سخن گفت. به گفته شاهرخنیا، هواوی برای در دست گرفتن بازار و ایجاد تصویر مناسبی از برند، در برههای از زمان هدفگذاری خود را قبل از معرفی پرچمداران، روی کالاهای رده میانی قرار داد. پس از آن این شرکت روی محصولات پرچمدار و لوکستری سوئیچ نمود که تبلتهای سایز بزرگ با امکانات بالایی که به عنوان نمونه با همکاری با harman kardon ساخته شدهاند نیز در این دستهبندی قرار میگیرند. به گفته شاهرخ نیا، هواوی با رسیدن به اهداف خود در موارد گفته شده حالا قصد توسعه سبد کالای خود به سمت تبلتها و سولوشنها را دارد.
شاهرخ نیا همچنین در مورد نحوه ارائه خدمات هواوی در ایران به متفاوت بودن نحوه عملکرد این شرکت در این زمینه در مقایسه با تمامی دیگر برندهای فعال در ایران اشاره کرد به این صورت که خدمات هواوی کاملا مجزا و جدا از بخش فروش این شرکت بوده و هیچ یک از توزیعکنندهگان این برند، ارتباطی با خدمات پس از فروش هواوی نداشته و بالعکس شرکتهای خدمات نیز در زمینه فروش فعال نیستند. جدا شدن این دو از یکدیگر به دلیل کارکرد متفاوت آنها و پرهیز از رخداد اتفاقاتی است که میتواند شرکتهای فروش را از خدمات پس از فروش و بالعکس متأثر نماید. از همین رو شرکت حامی نه به عنوان ارائهدهنده گارانتی بلکه به عنوان ارائهدهنده خدمات پس از فروش گارانتی هواوی در حال فعالیت است. بدینترتیب هواوی دارای گارانتیهای متفاوت نخواهد بود و گارانتی این شرکت همچنان «هواویسرویس» باقی خواهد ماند و شرکت حامی صرفا ارائه تعمیرات و خدمات را برای هواوی بر عهده دارد. مدیر خدمات پس از فروش هواوی ضمن اشاره به توان بالای شرکتهای توزیعکننده کالای هواوی از جمله سازگار ارقام برای ارائه خدمات پس از فروش، ارائه نشدن این امکان برای این شرکتهای توزیعکننده را صرفا به دلیل استراتژی و سیاستهای هواوی دانست.
هواوی MediaPad M3 8
تبلتهای در نظر گرفته شده توسط شرکت سازگار ارقام در این نوبت برای ارائه به بازارهای داخلی ایران شامل دو تبلت 7 اینچی مدیاپد T1 7.0 و مدیاپد T2 7.0، تبلتهای 8 اینچی مدیاپد T3 8.0، مدیاپد T2 8.0 و مدیاپد M2 8.0، یک تبلت 8.4 اینچی به نام مدیاپد M3 8.0 و در نهایت دو تبلت به نامهای مدیاپد M2 10.0 با پنل 10.1 اینچی و مدیاپد T3 10.0 با پنل 9.6 اینچی میشوند. در ادامه این مراسم، رونمایی رسمی از دیوایسهای مذکور توسط مدیران تبلت هواوی صورت پذیرفت و امکان آشنایی از نزدیک با این تبلتها برای خبرنگاران فراهم آمد.
- معرفی خانواده ROG Phone 9 – گیمینگ فونهای ایسوس با اسنپدراگون 8 الیت و نمایشگر 185 هرتزی
- نگاهی به فناوری ISOCELL ALoP – راهکار سامسونگ برای کاهش برآمدگی دوربینهای بخش پشتی گوشی
- شیائومی 14T Pro در نگاه رسانهها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفهایها
- گزارش Canalys از بازار اسمارتفون خاور میانه در سهماهه سوم 2024 – رشد اندک در سایه تنشهای سیاسی
- IDC: جایگاه نخست سامسونگ در بازار گوشیهای تاشو با تکیه بر Z Fold6 و Z Flip6
- اپل iPhone 16 Pro Max در نگاه رسانهها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفهایها
- معرفی گوشیهای مخصوص بازی Red Magic 10 Pro و +10Pro با تراشه SD 8 Elite و باتریهای حجیم