گزارش Strategy Analytics از عرضه پوشیدنیها در سهماهه نخست 2017 – سبقت گرفتن اپل، از شیائومی و فیتبیت
نمایش خبر
تاریخ : 1396/2/17 نویسنده: مسعود بهرامی شرق | ||
برچسبها : | استراتژی آنالیتیکس Strategy Analytics ، آمار Statistics ، پوشیدنی Wearable ، ساعت هوشمند Smartwatch ، فیت بیت Fitbit ، اپل Apple ، شیائومی Xiaomi |
واحد خبر mobile.ir : مؤسسه تحقیقاتی Strategy Analytics، در روز پنجشنبه 4 می 2017 (14 اردیبهشت 1396) گزارش خود را از عرضه جهانی دیوایسهای پوشیدنی در سهماهه نخست سال 2017 منتشر کرد. طبق این گزارش، اپل هماکنون در رتبه نخست عرضه پوشیدنیها در دنیا قرار دارد و پس از آن، شیائومی و فیتبیت، به ترتیب دوم و سوم هستند. در اولین فصل از سال 2017 – پایانیافته در 31 مارچ – عرضه جهانی پوشیدنیها با 21 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از 18.2 میلیون دستگاه در سهماهه نخست 2016، به 22 میلیون دستگاه رسید، که در این میان اپل با عرضه 3.5 میلیون دستگاه و در اختیار داشتن 16 درصد از سهم بازار، به یکهتاز دنیای دیوایسهای پوشیدنی تبدیل شد. در ادامه، آمار عرضه سه کمپانی برتر ارائه میشود.
• اپل
همان طور که گفته شد، اپل در سهماهه نخست سال 2017، حدود 3.5 میلیون دیوایس پوشیدنی را به بازار عرضه کرد که در مقایسه با 2.2 میلیون دستگاهی که در سهماهه نخست سال 2016 عرضه کرده بود، از رشد خیرهکننده 59 درصدی حکایت میکند. در گزارش IDC از بازار پوشیدنیها در سهماهه چهارم سال 2016، خواندیم که اپل با عرضه 4.6 میلیون دستگاه و در اختیار داشتن 13.6 درصد از سهم بازار، پس از فیتبیت و شیائومی در رتبه سوم عرضه این محصولات قرار داشت. اما در سهماهه نخست 2017، اپل موفق شد طبق گزارش Strategy Analytics سهم خود را به 16 درصد رسانده و با پیشی گرفتن از شیائومی و فیتبیت، در رتبه نخست عرضه این محصولات قرار بگیرد. به گفته Strategy Analytics، مدل جدید اپلواچ با نام Apple Watch Series 2 به دلیل طراحی پیشرفته، بازاریابی و تبلیغات گسترده و عرضه مناسب در خردهفروشیها، در آمریکا، انگلیس و سایر بازارها فروش خوبی داشته است.
برندهای اصلی سازنده دیوایسهای پوشدنی در سهماهه اول سال 2017 نسبت به سال 2016
• شیائومی
کمپانی چینی شیائومی در سهماهه نخست سال 2017، حدود 3.4 میلیون دستگاه پوشیدنی را به بازار عرضه کرد و با در دست گرفتن 15 درصد از سهم بازار، با اختلاف کمی نسبت به اپل، در جایگاه دوم قرار گرفت. البته این میزان، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 10.5 درصد افت داشته است. شاید یکی از علل موفقیت شیائومی در بازار دیوایسهای پوشیدنی، قیمت ارزان محصولاتش باشد که البته از نظر عملکرد، با محدودیت مواجه است.
شیائومی Mi Band 2
• فیتبیت
سهماهه اخیر، احتمالا یکی از ناگوارترین دورانها در تاریخ فیتبیت محسوب میشود، چرا که سلطه طولانی مدت این کمپانی بر بازار پوشیدنیها، به یکباره در این سهماهه به پایان رسید و فیتبیت به جایگاه سوم عرضه جهانی تنزل یافت. این کمپانی در سهماهه نخست سال 2016 با عرضه 4.5 میلیون دیوایس پوشیدنی، با فاصله زیادی از شیائومی و اپل، در رتبه اول قرار داشت و این جایگاه را تا پایان سال 2016 حفظ کرد، اما در اولین فصل از سال 2017، فیتبیت با عرضه تنها 2.9 میلیون دستگاه از محصولات پوشیدنی و کسب سهم 13.2 درصدی از بازار، در رتبه سوم قرار گرفت که این وضعیت حاکی از افت سالانه 36 درصدی در عرضه است.
فیتبیت Alta HR
بنا بر آنچه در گزارش Strategy Analytics آمده، کاهش تقاضا برای بندهای تناسب اندام فیتبیت از یک سو و ورود دیرهنگام این کمپانی به بازار نوظهور ساعتهای هوشمند از سوی دیگر، موجب این افت شده است. گفتنی است، درآمد، سود، قیمت و عرضه محصولات فیتبیت در حال حاضر همگی رو به کاهش بوده و این کمپانی برای بازگشت به دوران سابق خود، کار سختی را در سال جاری میلادی پیش رو دارد.
- معرفی خانواده ROG Phone 9 – گیمینگ فونهای ایسوس با اسنپدراگون 8 الیت و نمایشگر 185 هرتزی
- نگاهی به فناوری ISOCELL ALoP – راهکار سامسونگ برای کاهش برآمدگی دوربینهای بخش پشتی گوشی
- شیائومی 14T Pro در نگاه رسانهها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفهایها
- گزارش Canalys از بازار اسمارتفون خاور میانه در سهماهه سوم 2024 – رشد اندک در سایه تنشهای سیاسی
- IDC: جایگاه نخست سامسونگ در بازار گوشیهای تاشو با تکیه بر Z Fold6 و Z Flip6
- اپل iPhone 16 Pro Max در نگاه رسانهها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفهایها
- معرفی گوشیهای مخصوص بازی Red Magic 10 Pro و +10Pro با تراشه SD 8 Elite و باتریهای حجیم