معرفی گوشی هوشمند Aquos R محصول جدید شارپ

نمایش خبر

تاریخ : 1396/2/3        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 835 Snapdragon 835 ، Sharp Aquos R ، شارپ Sharp

واحد خبر mobile.ir : شرکت شارپ در روز سه‌شنبه 18 آوریل سال 2017 میلادی (29 فروردین 1396) به طور رسمی جدیدترین نمونه از گوشی‌های هوشمند خود را با نام Aquos R معرفی کرد. این کمپانی در خارج از بازار ژاپن در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند چندان شناخته‌شده نیست؛ هر چند پیش از این محصولات قابل توجهی مانند Aquos Crystal را ارائه داده است. این گوشی که در سال 2014 عرضه شد، بسیار پیش‌تر از گوشی‌های پرچمدار کنونی، مجهز به صفحه‌نمایش بدون حاشیه (edge to edge) بود. به گفته شرکت سازنده، Aquos R از ویژگی‌های سخت‌افزاری قدرتمندی بهره می‌برد. یکی از جالب‌ترین‌ و در عین حال عجیب‌ترین ویژگی‌های محصول تازه شارپ، پایه (dock) شارژ چرخانی است که بر اساس دستیار هوشمند صوتی آن کار می‌کند.

introducing sharp aquos r

این گوشی جمع و جور دارای بدنه‌ای از جنس آلومینیوم است و طراحی ظاهری آن در مقایسه با گوشی‌هایی مانند گلکسی اس8 محصول سامسونگ و جی6 محصول ال‌جی کاملا معمولی به نظر می‌رسد. Aquos R در ابعاد 8.7×74×153 میلی‌متر طراحی شده و از صفحه‌نمایش 5.3 اینچی بهره می‌برد. شارپ در طراحی نمایشگر این گوشی از فناوری اختصاصی خود یعنی IGZO LCD (صفحه‌نمایش کریستال مایع اکسید روی و ایندیوم-گالیوم) استفاده کرده است. صفحه‌نمایش‌های مجهز به این تکنولوژی مصرف انرژی پایین‌تر و بعضا کیفیت تصویر بالاتری دارند. وضوح تصویر صفحه‌نمایش این اسمارت‌فون WQHD معادل 1440× 2560 پیکسل است. نرخ تعویض فریم (refresh rate) در صفحه‌نمایش Aquos R برابر با 120 هرتز است و جالب این که از محتوای 10 HDR نیز پشتیبانی می‌کند. 

introducing sharp aquos r

این اسمارت‌فون مجهز به حسگر اثر انگشت است و دکمه Home آن زیر صفحه‌نمایش قرار دارد. به علاوه دکمه‌های Power/Lock و تنظیم صدا نیز در سمت راست بدنه تعبیه شده است.

introducing sharp aquos r

عملیات پردازش در Aquos R از طریق چیپ‌ست پردازشی 8 هسته‌ای Snapdragon 835 محصول کوالکام انجام می‌شود. شارپ برای این اسمارت‌فون حافظه RAM معادل 4 گیگابایت و حافظه داخلی 64 گیگابایتی از نوع پر سرعت UFS در نظر گرفته است.

introducing sharp aquos r

Aquos R مجهز به دوربین اصلی 22.6 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 است. این دوربین مجهز به عدسی با زاویه دید وسیع (wide angle) معادل 90 درجه است. تثبیت تصویر نوری (OIS)، تثبیت تصویر الکترونیکی برای تصویربرداری در حال حرکت، فوکوس خودکار و لنز با فاصله کانونی 22 میلیمتری (معادل نمونه‌های فیلمی 35 میلی‌متری) از دیگر ویژگی‌های دوربین اصلی این اسمارت‌فون است. دوربین جلوی این گوشی هوشمند نیز 16.3 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 است و همانند دوربین اصلی از عدسی با زاویه دید وسیع معادل 90 درجه و نیز لرزه‌گیر الکترونیکی دست بهره می‌برد.

introducing sharp aquos r

ظرفیت باتری در Aquos R معادل 3160 میلی‌آمپر ساعت است. این باتری غیر قابل تعویض دارای امکان شارژ با فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 کوالکام است که از طریق پورت USB Type-C صورت می‌گیرد.

گوشی جدید شارپ از گزینه‌های ارتباطی وای-فای با استاندارد 11a/b/g/n/ac سازگار با فناوری ورودی و خروجی‌های چندگانه (MIMO) و بلوتوث نسخه 5.0 بهره می‌برد. به علاوه، این گوشی با استاندارد مقاومت IPX8 عرضه شده و در برابر آب و گرد و خاک مقاوم است.

Aquos R به طور پیش‌فرض با پلتفرم اندروید 7.1 نوقا عرضه شده است. این اسمارت‌فون مجهز به دستیار هوش مصنوعی کمپانی شارپ موسوم به Emopa است که ظاهرا به همراه این گوشی معرفی شده است.

introducing sharp aquos r

همان طور که گفته شد، یکی از ویژگی‌های جالب توجه محصول جدید شارپ، پایه (dock) شارژ آن است. مطابق اعلام شرکت سازنده، هنگامی که گوشی به پایه (dock) متصل می‌شود، با استفاده از دستیار هوشمند EMOPA صدای صاحب گوشی دنبال و جهت آن تشخیص داده می‌شود. به این ترتیب در صورت برقراری تماس تلفنی یا به صدا درآمدن alarm گوشی، پایه (dock) گوشی را به سمت صاحب گوشی می‌چرخاند و در واقع روی این اسمارت‌فون همواره به سمت صاحب گوشی است.

introducing sharp aquos r

هنوز در خصوص قیمت و زمان عرضه این گوشی و همچنین احتمال ارائه آن در خارج از مرزهای ژاپن اطلاعاتی ارائه نشده است. البته شارپ این محصول را گوشی جمع‌ و جور پیشرفته (high-end compact handset) نامیده است. به این ترتیب نباید انتظار داشت که این گوشی چندان ارزان قیمت باشد.  

منبع : Sharp


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا