گزارش مالی ZTE از نیمه نخست سال 2016 - سرمایهگذاری بیسابقه در بخش R&D
نمایش خبر
تاریخ : 1395/6/11 | ||
برچسبها : | آمار Statistics ، گزارش مالی Financial Report ، زد تی ای ZTE |
واحد خبر mobile.ir : کمپانی چینی ZTE در روز پنجشنبه 25 آگوست 2016 (4 شهریور 1395) گزارش مالی خود را از نیمه نخست سال 2016 -- پایان یافته در 30 ژوئن -- منتشر کرد. طبق این گزارش درآمد عملیاتی ZTE با 4.05 درصد افزایش به 47.76 میلیارد یوان رسیده، که از این میزان، 27.8 میلیارد یوان مربوط به درآمد این کمپانی در چین و 19.95 میلیارد یوان حاصل درآمد بینالمللی این شرکت است.
به عبارت دیگر بیش از 58 درصد از درآمد عملیاتی ZTE نتیجه فعالیتهای این شرکت در داخل چین بوده و سهم کسبوکار بینالمللی این کمپانی از درآمد عملیاتی، نزدیک به 42 درصد بوده است.
سهم بخشهای مختلف شرکت از درآمد عملیاتی نیمه اول سال 2016 به ترتیب زیر است: کسبوکار شبکههای اپراتورهای عرضهکننده 28.74 میلیارد یوان، کسبوکار دولتی و سازمانی 4.61 میلیارد یوان و کسبوکار اقلام مصرفی 14.42 میلیارد یوان. جریان نقدی خالص حاصل از فعالیتهای اجرایی شرکت نیز با 56.17 درصد رشد سالانه به 2.36 میلیارد یوان رسیده است.
کمپانی ZTE در نیمه نخست سال 2016 حدود 15 درصد از مجموع درآمد شرکت (معادل 7.06 میلیارد یوان) را در بخش تحقیق و توسعه یا در اصطلاح R&D سرمایهگذاری کرد که این حجم از سرمایهگذاری در این بخش در تاریخ شرکت ZTE بیسابقه بوده است. به گفته ZTE سرمایهگذاری مستمر در R&D زمینه توسعه پایدار شرکت را فراهم خواهد کرد.
کمپانی ZTE در این گزارش از استراتژی جدید شرکت موسوم به M-ICT 2.0 خبر داد که به گفته ZTE قرار است طی 5 سال آینده محرک رشد شرکت باشد. هدف از طراحی M-ICT 2.0 آن است که به کسبوکارهای مختلف در بهرهگیری از فرصتها کمک کند؛ فرصتهایی که در اقتصادی با مؤلفههای زیر تعریف میشود: ظهور اقتصاد اشتراکی، استفاده گسترده از شبکههای نظیربهنظیر (peer-to-peer) و وابستگی به طیف فراگیری از پلتفرمها و سرویسهای رایانش ابری. استراتژی M-ICT 2.0 به شناسایی 5 گرایش کلیدی میپردازد: مجازی بودن (virtuality)، گشودگی (openness)، هوش (intelligence)، ابریسازی (cloudification) و اینترنت همه چیز (Internet of Everything) که ZTE این 5 گرایش را در سرواژه VOICE خلاصه کرده است. به گفته این شرکت همزمان با توسعه محصولات و خدمات، ZTE فعالیتهای خود را روی تأثیرات مجزا و بههمپیوسته هر یک از این گرایشها نیز متمرکز خواهد کرد.
گسترش پایدار سهم بازار در کسبوکار اپراتور عرضهکننده شبکه
به گفته ZTE، این شرکتدر بازار اپراتور شبکه موبایل، به توسعه راهحلهای جدید و نوآورانه ادامه داده و سهم خود از این بازار را افزایش داده است. این شرکت -- همانند سه سال قبل -- در رتبه نخست عرضه جهانی شبکه 4G قرار داشته و به طور موفقیتآمیزی سهم خود را در هر دو بازار شبکههای مخابراتی سیمی و بدون سیم (wireless) افزایش داده است. طبق سری گزارشهای Magic Quadrant که توسط مؤسسه گارتنر منتشر میشود، ZTE در سال 2016، شرکتی پیشرو در عرصه زیرساخت شبکه LTE نام گرفت. این کمپانی مدعی است که به لطف تولید روترهای پیشرفته -- نظیر T8000 -- بیشترین سهم از بازار جهانی تلویزیون پروتکل اینترنت (IPTV) در بخش تجاری را در اختیار دارد. همچنین به گفته این شرکت، ZTE در زمینه شبکه نوری غیرفعال (PON) و شبکههای انتقال نوری در رتبه دوم جهانی قرار دارد.
روتر پیشرفته ZTE T8000
کمپانی ZTE، ابزار فناوری پیشرفتهای به نام Pre5G Massive MIMO را در اختیار دارد که برای آن در سال 2016 موفق به دریافت جایزه "بهترین پیشرفت در عرصه تکنولوژی موبایل" از سوی مؤسسه GSMA شده و جایزه برگزیده مدیر ارشد فناوری این مؤسسه را نیز به خود اختصاص داد. حال این شرکت با استفاده از Pre5G Massive MIMO، برای پشتیبانی از تبدیل شبکه اپراتورهای مخابراتی به 5G، به شکل فعالی با این اپراتورها همکاری میکند. بنا بر آنچه در این گزارش آمده، ZTE در حال حاضر یکی از پیشگامان صنعت Pre5G بوده و در کشورهایی چون اتریش، چین، آلمان، ژاپن، سنگاپور و کره جنوبی در چندین فاز اقدام به پیادهسازی راهحل های Pre5G نموده است.
کسب محبوبیت در میان مصرفکنندگان با عرضه محصولات پیشرفته
کسبوکار اقلام مصرفی ZTE در نیمه نخست سال 2016 روی تولید گوشیهای رده بالا -- نظیر AXON و Blade -- متمرکز بوده تا این کمپانی بتواند سهم خود از بازارهای کلیدی حفظ و در عین حال آن را به میزان قابل توجهای گسترش دهد. در سهماهه دوم سال 2016، ZTE موفق شد در جمع 6 تولیدکننده برتر اسمارتفون قرار گیرد. این کمپانی مدعی شده که در بازار موبایل روسیه رتبه دوم، در بازارهای آمریکای شمالی، سوئد، اسپانیا و آفریقای جنوبی رتبه چهارم، و در بازارهای مکزیک و استرالیا رتبه پنجم را در اختیار دارد.
ZTE Axon 7
به منظور افزایش آگاهی مصرفکنندگان از برند ZTE و رشد محبوبیت این برند در میان مردم، این کمپانی فعالیتهای بازاریابی خود نظیر اسپانسری در لیگهای فوتبال و بسکتبال آمریکا، کانادا و آلمان را با جدیت دنبال میکند. بهعلاوه، این کمپانی یادآور شد که حفظ فروشگاههایی که در آن خریداران امکان کار کردن با گوشیها را دارند و همچنین کمپینهای جهانی مصرفکنندگان، همچنان در دستور کار این شرکت قرار دارند. ناگفته نماند عرضه دستگاه ست تاپ باکس 4K هوشمند ZTE نیز توانست حضور این شرکت در عرصه لوازم خانگی را پررنگتر کند.
راه حلهای ZTE Smart City هماکنون در 145 شهر جهان
در کسبوکار سازمانی، میتوان Smart City را موتور اصلی رشد ZTE دانست. این کمپانی موفق شد در نیمه اول سال 2016 به سرعت این کسبوکار خود را گسترش دهد به طوری که سفارشهای جدید برای این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد رشد داشته است. این رشد تا حدی مدیون تعهد ZTE در سرمایهگذاری در بخش تحقیق و توسعه بوده که مایه پیشرفت و رشد این کمپانی در بخشهای مالی، دولتی و دیگر حوزههای کلیدی شده است. گفتنی است راهحلهای ZTE Smart City در CITIC Bank Big Data و Distributed Database Project به کار گرفته شد که توانست جایزه نخست کمیسیون مقررات بانکی چین را از آن خود کند.
راهحلهای ZTE Smart City در 145 شهر دنیا پیادهسازی شده و نام این کمپانی را به عنوان یکی از معدود شرکتهایی که در عرصه جهانی ساخت شهر هوشمند فعالیت دارند، به ثبت رسانده است. ناگفته نماند در نیمه نخست سال جاری میلادی، ZTE از طریق راهحلهای خلاقانه نظیر چراغهای هوشمند خیابان و کنتورهای هوشمند، توانست به پیشرفتهای خوبی در بازار انرژی اروپا دست یابد.
- معرفی Redmi A4 5G – پایینرده 100 دلاری با نمایشگر 6.88 اینچی، SD 4s Gen 2 و باتری 5,160mAh
- معرفی ZTE Blade V70 – میانردهای با السیدی +HD و دوربین 108 مگاپیکسلی
- معرفی خانواده ROG Phone 9 – گیمینگ فونهای ایسوس با اسنپدراگون 8 الیت و نمایشگر 185 هرتزی
- نگاهی به HyperOS 2 به همراه جدول زمانی و فهرست دیوایسهای قابل ارتقاء به این پوسته
- نگاهی به فناوری ISOCELL ALoP – راهکار سامسونگ برای کاهش برآمدگی دوربینهای بخش پشتی گوشی
- شیائومی 14T Pro در نگاه رسانهها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفهایها
- گزارش Canalys از بازار اسمارتفون خاور میانه در سهماهه سوم 2024 – رشد اندک در سایه تنشهای سیاسی