گزارش Strategy Analytics از سهم اندروید از بازار گوشی‌های هوشمند هند در طی سه‌ماهه دوم سال 2016

نمایش خبر

تاریخ : 1395/5/20        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : هند India ، استراتژی آنالیتیکس Strategy Analytics ، آمار Statistics ، گوشی هوشمند Smartphone

واحد خبر mobile.ir : طبق گزارش جدید موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics سهم سیستم‌عامل اندروید از بازار گوشی‌های هوشمند در هند از 90 درصد در سه‌ماهه دوم 2015 به 97 درصد در سه‌ماهه دوم 2016 افزایش یافته است. بنا به گفته‌های Neil Mawston مدیر اجرایی موسسه Strategy Analytics میزان عرضه‌ گوشی‌های هوشمند اندرویدی در هند به صورت سالیانه به میزان چشمگیر 28 درصد افزایش یافته و از 23.2 میلیون دستگاه در سه‌ماهه دوم 2015 به 29.8 میلیون در سه‌ماهه دوم 2016 رسیده است. بازار اسمارت‌فون‌های اندرویدی در هند در حال حاضر با تکیه بر شرکای سخت‌افزاری متعدد، کانال‌های توزیع گسترده و طیف متنوعی از اپلیکیشن‌های ارزان‌قیمت برای دیگر رقبا دست‌نیافتنی و یکتا به نظر می‌رسد.

strategy analytics Android Smartphone Marketshare in India in Q2 2016

علاوه بر این به گفته Rajeev Nair تحلیلگر ارشد موسسه Startegy Analaytics تعداد کل گوشی‌های هوشمند عرضه شده در هند با 19 درصد افزایش از 25.8 میلیون دستگاه در ماه‌های آوریل تا ژوئن 2015 (سه ماهه دوم سال 2015) به 30.7 میلیون دستگاه در بازه زمانی مشابه در سال 2016 رسیده است و به این ترتیب هند پس از چین و ایالات متحده سومین بازار گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. از دلائل رشد سریع بازار هند از نگاه این تحلیلگر ارشد موسسه Strategy Analytics، درصد پایین نفوذ تلفن‌همراه هوشمند در این جامعه و توسعه همزمان طبقه متوسط با درآمد بیشتر و رقابت شدید مابین تولیدکنندگان بزرگ، خورده فروشان و اپراتورها ذکر شده است.

strategy analytics Android Smartphone Marketshare in India in Q2 2016

سهم بازار عرضه سیستم‌عامل‌ها در هند به عدد و درصد در سه‌ماهه دوم سال 2015 و 2016

اما برخلاف اندروید وضعیت سیستم عامل iOS در هند چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد. طبق این گزارش میزان عرضه‌ گوشی‌های اپل با 35 درصد کاهش از 1.2 میلیون دستگاه در سه‌ماهه دوم 2015 به 800 هزار دستگاه در سه‌ماهه دوم 2016 رسیده است و به این ترتیب سهم بازار اپل در هند از 4.5 درصد به 2.4 درصد سقوط کرد. به نظر می‌رسد یکی از دلایل این وضعیت گوشی‌های اپل در هند، استراتژی قیمت‌ گذاری این شرکت و عدم وجود برنامه‌های یارانه‌ای عرضه گوشی از سوی اپراتورهای مخابراتی است که موجب می‌شوند گوشی‌های جدید آیفون برای مشتریان هندی معمولی مقرون به صرفه نباشند. اپل تلاش کرد تا با ورود آیفون‌های ریفربیش (آیفون‌های دست دوم تعمیر شده از سوی شرکت سازنده) به هند این مشکل را جبران کند اما تولیدکنندگان محلی و سازمان‌های محیط زیست جلوی این کار را گرفتند. اپل امید داشت با ورود آیفون 4 اینچی SE به هند بازارش کمی در این کشور رونق بگیرد اما این اتفاق نیز رخ نداد. علاوه بر این برنامه لیزینگ شرکتی آن نیز که از حداقل مبلغ ماهیانه 999 روپیه آغاز می‌شد با استقبال چندانی مواجه نشد.

strategy analytics Android Smartphone Marketshare in India in Q2 2016

اپل آیفون SE

هرچند گوشی‌های با کیفیت اما مقرون به صرفه اندرویدی در هند بازار بسیار خوبی دارند اما این شرایط برای همه تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی رضایت‌بخش نیست. برای مثال با آن که بخش عظیمی از بازار گوشی‌های هوشمند متعلق به سامسونگ است اما با گسترش گوشی‌های هوشمند چینی مانند تولیدات شرکت‌های Xiaomi ،Lenovo ،Oppo ،Vivo ،Huawei و Gionee و حتی Le Eco --که به تازگی وارد بازار شده است-- سهم بازار این شرکت در هند از 29 درصد به 25.6 درصد کاهش یافته است.

le eco le max 2

Le eco le Max 2

در ابتدا هدف ورود تولیدکنندگان چینی گوشی‌های هوشمند به بازار تنها مختل کردن فعالیت تولیدکنندگان هندی مانند Micromax بود اما اکنون اهداف آن‌ها بزرگتر شده است و در همین راستا به عرضه دیوایس‌هایی با امکانات گوشی‌های هوشمند پرچمدار اما با قیمتی باورنکردنی (در مقایسه با محصولات سامسونگ و HTC) در هند می‌پردازند. گفتنی است سهم بازار مجموع گوشی‌های هوشمند چینی در هند از 21 درصد در سه‌ماهه چهارم سال قبل به 27 درصد در سه‌ماهه اول 2016 افزایش یافته است.  

منبع : Strategy Analytics


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا