دلایل متداول عدم پذیرش اپلیکیشنها در اپاستور
نمایش خبر
تاریخ : 1393/6/16 نویسنده: مریم رشنو | ||
برچسبها : | فروشگاه برنامه های اپل App Store ، اپل Apple |
واحد خبر mobile.ir : اپل در تازهترین گزارش خود درباره چگونگی عملکرد اپاستور، گوشههایی از شیوه کاری خود را در خصوص پذیرش اپلیکیشنها آشکار کرد.
اپل یکی از پنهانکارترین شرکتهای تکنولوژیک در دنیا است. البته شرکتها عموماً به افشای اسرار خود و آگاهی رقبا از پروژههایشان تمایل چندانی ندارند اما اپل در این میان موردی ویژه محسوب میشود و حساسیتهای خاص خود را اِعمال میکند. این شرکت نه تنها دسترسی به اطلاعات را برای افراد خارج از شرکت، بلکه برای کارکنان خود نیز محدود میسازد. اپاستور از جمله زمینههایی است که اپل درخصوص آن اطلاعات اندکی را منتشر کرده است و شیوه کاری و معیارهای پذیرش اَپها در آن با ابهامات بسیاری مواجه است. این سختگیریها تا حدی است که برخی از کارکنان این شرکت به اپاستور عنوان جنگل غیر قابل نفوذ دادهاند.
اپاستور فروشگاهی است که شرکت اپل در سال 2008 برای فروش نرمافزارهای سیستم عامل iOS راهاندازی کرد. در ابتدای کار، فعالیت اپاستور محدود به نرمافزارهای آیفون بود و رفته رفته توسعه یافت. اما در تمامی طول فعالیت این بخش از شرکت اپل، پرسش از معیارهای پذیرش اَپها در اپاستور بیپاسخ مانده بود. برای برطرف شدن این ابهام، اپل در تاریخ 28 آگوست 2014 ( 6 شهریور) در وبسایت خود، تعدادی از عوامل عمده پذیرفته نشدن اپلیکیشنها در اَپاستور را منتشر کرده است:
« پیش از این که اپلیکشین خود را توسعه دهید، اهمیت دارد که با معیارهای فنی، طراحی و محتوایی که در اپل برای بازبینی اَپها مورد استفاده قرار میگیرد آشنا شوید. ما به برخی از متداولترین مواردی که باعث رد شدن اپلیکیشنها میشود اشاره کردهایم تا به شما برای آمادهسازی برنامههای خود پیش از ثبت آنها برای بازبینی کمک کنیم.»
اپل ایرادات متداولی را که مانع پذیرش اَپها میشود، در قالب موارد زیر طبقهبندی کرده است:
- باگها و خطاها
- لینکهای خراب
- محتوای نیمهتمام (Placeholder)
- اطلاعات ناقص
- توضیحات غیر دقیق
- گمراه کردن کاربران
- رابط کاربری(Interface) پایینتر از حد استاندارد
- تبلیغات
- برداشت از وب، جمعآوری محتوا و پیوندها
- ارسال چندباره اَپهای مشابه
- ارزش تجاری پایین
این ایرادات به عنوان دلایل اصلی پذیرفته نشدن اَپها از سوی اپل اعلام شدهاند و شرکت به کاربران خود توضیح داده است که پیش از صرف وقت و هزینه برای طراحی اپلیکیشین، به آنها توجه کرده و در مسیر کار نیز آنها را مورد توجه قرار دهند. به علاوه اپل به عنوان نمونهای از کاربرد این معیارها، 10 دلیل عمده عدم پذیرش اَپها را در طول دوره هفت روزه منتهی به 28 آگوست (6 شهریور) در همین گزارش منتشر کرده است و به نظر میرسد قصد دارد این آمار را رفته رفته بهروزرسانی کند تا کاربران در مسیر تعامل با اَپاستور از راهنماییهای بیشتری برخودار باشند:
14% نیاز به اطلاعات بیشتر،
8% دستورالعمل 2.2: وجود باگ در اَپ،
6% عدم انطباق با شرایط توافقنامه توسعهدهندگان نرمافزار،
6% دستورالعمل 10.6: اَپهایی با کیفیت پایین یا پیچیدگی رابط کاربری و عدم تناسب با استانداردهای اپل،
5% دستورالعمل 3.3: اَپهایی با نام، توضیح و یا ظاهر نامرتبط با محتوا و کارکرد،
5% دستورالعمل 22.2: اَپهایی با اطلاعات جعلی، نادرست و گمراهکننده یا استفاده از نامها و آیکونهایی مشابه با دیگر اَپها،
4% دستورالعمل 3.4 : یکسان نبودن نامِ نشان داده شده درConnect iTune و دستگاه،
4% دستورالعمل 3.2 : اَپهایی با محتوای نیمهتمام،
3% دستورالعمل 3.8: اَپهایی با رتبهبندی نامناسب از سوی توسعهدهندگان،
2% دستورالعمل 2.9: اَپهایی با نسخه بتا، دمو و یا آزمایشی،
42% سایر دلایل (هر کدام با درصد کوچکتر از 2).
42% - سایر دلایل 58% - ده دلیل اول
- آشنایی با nubia Z70 Ultra – پرچمدار ZTE با Snapdragon 8 Elite و ارتباطات ماهوارهای دو طرفه
- معرفی vivo Y300 5G – میانردهای با SD 4 Gen 2 و 2 ترابایت فضای ذخیرهسازی جانبی
- تغییر هویت بصری ردمی با لوگوی جدید و ارتقاء سری K به رده پرچمداران با REDMI K80 Pro
- معرفی nubia V70 Design با ظاهر چرمی، صفحهنمایش 120 هرتزی و حافظه 256 گیگابایتی
- معرفی Tecno Pop 9 با صفحهنمایش 6.67 اینچی 90 هرتزی فقط 80 دلار!
- معرفی Nubia Watch GT – ساعت ارزانقیمت ZTE با پنل 1.43 اینچی AMOLED
- خواسته وزارت دادگستری آمریکا از دادگاه برای مبارزه با انحصارطلبی گوگل: واگذاری کروم و نظارت بر اندروید