سامسونگ احتمالاً چه نام هایی را برای گوشی های هوشمند آینده خود بر می گزیند؟

نمایش خبر

تاریخ : 1391/1/31
برچسب‌ها : اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا USPTO ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir :  یکی از منابعی که می توان توسط آن حرکت های آتی کمپانی ها را پیش بینی نمود مستندات ثبت شده توسط این کمپانی ها در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) است.

البته در اکثر مواقع مستندات ارائه شده برای ثبت اختراعات با بیش از یک سال تأخیر منتشر شده و در دسترس عموم قرار می گیرد، اما در مورد نام ها و علائم تجاری انتشار معمولاً به سرعت انجام می پذیرد. با استفاده از سیستم الکترونیکی ویژه جستجوی Trademark ها (TESS) که در سایت USPTO قرار دارد به راحتی می توان نام های تجاری ثبت شده یا درخواست شده را مشاهده نمود.

با استفاده از سیستم یاد شده و جستجوی کلمه Galaxy می توان به برخی نام های احتمالی که کمپانی سامسونگ برای گوشی های هوشمند یا تبلت های آینده خود در نظر دارد پی برد. این کمپانی به تازگی در تاریخ 13 آوریل 2012 (25 فروردین 1391) درخواست ثبت سه نام GALAXY VELVET ،() GALAXY METRIX () و GALAXY LEGEND() را در حوزه گوشی های هوشمند و تلفن های همراه در USPTO ثبت نموده.  البته نام LEGEND در این حوزه  نام تازه ای محسوب نمی شود و پیش از این در سال 2010 کمپانی اچ تی سی گوشی هوشمندی با نام HTC Legend را روانه بازار نموده است.

USPTO Galaxy Trademark Search

تصویر بالا: نتایج جستجوی کلمه Galaxy در میان Trademark ها با استفاده از سیستم TESS

چندی پیش در تاریخ 30 مارس 2012 (12 فروردین 1391) نیز سامسونگ درخواست ثبت سه نام دیگر GALAXY LIFT ،() GALAXY SIRE () و GALAXY PERX () را به USPTO ارائه داده بود.

شاید کمپانی سامسونگ از برخی از این نام ها برای محصولات آتی خود استفاده نموده و برخی را بلا استفاده نگاه دارد. البته ممکن است سامسونگ از این نام ها برای عرضه گوشی هایی که ما آنها را با نام های دیگری می شناسیم برای اپراتورهای مختلف استفاده کند.

 

منبع : USPTO


ایسام