MWC 2012: معرفی گوشی های اکسپریا پی و اکسپریا یو توسط سونی

نمایش خبر

تاریخ : 1390/12/8
برچسب‌ها : کنگره جهانی موبایل Mobile World Congress (MWC) ، اندروید Android ، ساندویچ بستنی Ice Cream Sandwich ، Sony Xperia P ، Sony Xperia U ، سونی Sony

واحد خبر mobile.ir : کمپانی سونی یک روز پیش از آغاز رسمی کنگره جهانی موبایل 2012 (MWC 2012) یعنی در تاریخ 26 فوریه 2012 (7 اسفند 1390) در کنفرانس خبری خود به معرفی دو گوشی جدید از سری گوشی های Xperia NXT پرداخت: گوشی های Xperia P و Xperia U (شایعات مربوط به این گوشی ها به ترتیب تحت نام های Nyphon و Kumquat به بیرون درز کرده بود. برای مقایسه مشخصات این گوشی ها در قالب یک جدول به اینجا مراجعه نمائید.)

گوشی Xperia P

گوشی Xperia P یک گوشی مجهز به نسخه 2.3 سیستم عامل اندروید گوگل است که البته سونی در نظر دارد آنرا در سه ماهه دوم سال 2012 به نسخه 4.0 این سیستم عامل -- ملقب به ساندویچ بستنی یا Ice Cream Sandwich -- نیز ارتقاء دهد.

مشخصه بارز گوشی Xperia P درخشندگی بالای صفحه نمایش 4 اینچی این گوشی است. این گوشی نخستین گوشی مجهز به فناوری WhiteMagic سونی است که بنا بر ادعای سونی روشنایی دو برابر و مصرف توانی برابر نصف صفحه نمایش های متداول LCD دارد. برای دستیابی به این درخشندگی فناوری یاد شده از الگوریتمی بهره می برد که یک پیکسل سفید را به پیکسل های قرمز-سبز-آبی (RGB) مورد استفاده در LCD ها اضافه می کند. هرچند اضافه نمودن پیکسل سفید معمولاً منجر به کاهش کیفیت تصویر می شود، اما فناوری WhiteMagic سونی با تحلیل تصویر ورودی و انجام الگوریتم های پردازش سیگنال خروجی با کیفیت مناسب را تولید می کند.

Sony Xperia P

تصویر بالا: گوشی Xperia P سونی

بدنه آلومینیمی یکپارچه این گوشی نیز ظاهری زیبا و خوش تراش به آن داده است.

گوشی Xperia P از پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی ST-Ericsson همراه با شتاب دهنده گرافیکی سه بعدی بهره می برد. این گوشی دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی و 1 گیگابایت RAM است ولی فاقد اسلات کارت حافظه بوده و به همین دلیل امکان بهره گیری از حافظه بیشتر را ندارد.

Sony Xperia P

تصویر بالا: گوشی Xperia P سونی

گوشی Xperia P به یک دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و فلش LED و امکان فیلمبرداری 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه مجهز است. همچنین یک دوربین ثانویه VGA برای مکالمات تصویری بر روی این گوشی تعبیه شده است.

Sony Xperia P

تصویر بالا: گوشی Xperia P سونی

یک بخش شفاف شیشه ای در این گوشی تعبیه شده است که می تواند با روشن شدن کاربر را از وقوع رخدادهای ورودی مطلع سازد.

Sony Xperia P

تصویر بالا: گوشی Xperia P سونی

از دیگر ویژگی های گوشی Xperia P می توان به قابلیت ارتباطات نزدیک برد (NFC) اشاره نمود که امکان ارتباط این گوشی با دیگر وسایل مجهز به فناوری NFC را فراهم می آورد. این فناوری امکان ارتباط با تگ های هوشمند اکسپریا (Xperia SmartTags) را نیز برای گوشی Xperia P به ارمغان می آورد که از طریق این تگ ها امکان فعال سازی پروفایل های از پیش آماده شده بر روی گوشی به سادگی وجود خواهد داشت.

بر اساس اعلام سونی گوشی Xperia P در خلال سه ماهه دوم سال 2012 در رنگ های نقره ای، مشکی و قرمز به بازار عرضه خواهد شد.

گوشی Xperia U

گوشی Xperia U نسبت به گوشی Xperia P طول و عرضی به ترتیب 10 و 5.5 میلیمتر کوچکتر داشته اما ضخامت آن 2 میلیمتر بیشتر است. این گوشی نیز همانند گوشی Xperia P ابتدا با نسخه 2.3 سیستم عامل اندروید به بازار عرضه می شود اما در سه ماهه دوم سال 2012 به نسخه 4.0 این سیستم عامل -- ملقب به ساندویچ بستنی یا Ice Cream Sandwich -- ارتقاء خواهد یافت.

Sony Xperia U

تصویر بالا: گوشی Xperia U سونی

گوشی Xperia U از یک صفحه نمایش 3.5 اینچی ضد خش مبتنی بر Mobile BRAVIA Engine بهره می برد.

این گوشی نیز همانند گوشی Xperia P به یک پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی ST-Ericsson همراه با شتاب دهنده گرافیکی سه بعدی مجهز خواهد بود و از 8 گیگابایت حافظه داخلی و 512 مگابایت RAM استفاده می کند.

Sony Xperia U

تصویر بالا: گوشی Xperia U سونی

گوشی Xperia U به یک دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و فلش LED و امکان فیلمبرداری 720p با سرعت 30 فریم بر ثانیه مجهز است. یک دوربین ثانویه VGA نیز برای مکالمات تصویری بر روی این گوشی تعبیه شده است.

درپوش های رنگی قابل تعویضی نیز در رنگ های گوناگون برای قرارگیری در قسمت پائینی این گوشی در داخل جعبه گوشی وجود دارد که خریدار می تواند بر اساس سلیقه خود از آنها استفاده نماید.

Sony Xperia U

تصویر بالا: گوشی Xperia U سونی

بر اساس اعلام سونی گوشی Xperia U در بهار سال 2012 در رنگ های سفید و مشکی به بازار عرضه خواهد شد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا