سامسونگ در فروش گوشی های هوشمند اپل را پشت سر گذاشت - نوکیا هنوز هم صدر نشین بازار گوشی های موبایل است

نمایش خبر

تاریخ : 1390/8/7
برچسب‌ها : آمار Statistics ، استراتژی آنالیتیکس Strategy Analytics ، نوکیا Nokia ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : بر اساس گزارش مؤسسه انگلیسی Strategy Analytics کمپانی سامسونگ در سه ماهه سوم سال 2011 توانسته در فروش گوشی های هوشمند گوی سبقت را از کمپانی اپل برباید و در صدر جدول تولید کنندگان گوشی های هوشمند قرار گیرد.

بر اساس همین گزارش سامسونگ در سه ماهه سوم سال 2011 با فروش 27.8 میلیون گوشی هوشمند توانست 23.8 درصد بازار را به خود اختصاص دهد در حالی که در همین مدت اپل با فروش 17.1 میلیون گوشی سهمی 14.6 درصدی از بازار گوشی های هوشمند را در دست داشت و به رتبه دوم جدول سقوط کرد. رتبه سوم نیز همانند گذشته در اختیار نوکیا قرار دارد.

لازم به ذکر است که در سه ماهه دوم سال 2011 اپل و سامسونگ با پیشی گرفتن از نوکیا به ترتیب با 19.1 و 16.2 درصد از بازار گوشی های هوشمند رتبه های اول و دوم را در اختیار داشتند (به گزارش IDC در این مورد مراجعه نمائید.) بدین ترتیب اپل تنها طی یک فصل رهبری بازار گوشی های هوشمند را در اختیار داشت و سامسونگ اینک رهبری بازار را در دست دارد.

البته نوکیا کماکان در بازار گوشی های موبایل (مجموع گوشی های هوشمند و گوشی های ارزان قیمت) در صدر جدول تولیدکنندگان قرار دارد. هرچند نوکیا در این سه ماهه 5 درصد از سهم بازار خود را از دست داده اما هنوز با در اختیار داشتن 27.3 درصد از بازار گوشی های موبایل جلوتر از سامسونگ (با 22.6 درصد) قرار گرفته. کمپانی ال جی نیز رتبه سوم بازار گوشی های موبایل را در اختیار دارد.

رقابت کمپانی های سازنده گوشی های هوشمند در سه ماهه چهارم نیز دیدنی خواهد بود. هرچند اپل به تازگی گوشی iPhone 4S خود را به بازار عرضه نموده () اما به نظر نمی رسد این کمپانی بتواند در سه ماهه چهارم سامسونگ را به زیر کشد و از سوی دیگر احتمالاً شاهد تلاش نوکیا و اچ تی سی برای کسب سهمی بیشتر و یا حداقل از دست ندادن سهم کنونی خود در بازار گوشی های هوشمند خواهیم بود.

منبع : بیزینس ویک


ایسام