معرفی Galaxy Fit3 دستبند هوشمند سامسونگ با صفحه‌نمایش 1.6 اینچی و باتری با دوام 13 روزه

نمایش خبر

تاریخ : 1402/12/3        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : پوشیدنی Wearable ، دستبند هوشمند Smart Band ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : عمده تلاش سامسونگ در بخش محصولات پوشیدنی در سال‌های اخیر بر ارائه ساعت‌های هوشمند متمرکز بوده و رده اسمارت‌بندها که در سال 2020 با معرفی گلکسی Fit2 خبرساز شده بود در این سال‌ها سکوت معناداری را تجربه کرده بود. از چندی پیش اما زمزمه‌های ارائه یک دستبند جدید سامسونگ بالا گرفت و خبرهای غیر رسمی از معرفی قریب‌الوقوع یک دستبند جدید خبر می‌دادند؛ سامسونگ بالاخره در روز پنج‌شنبه 22 فوریه 2024 (3 اسفند 1402) از بند هوشمند Galaxy Fit3 پرده برداشت که ظاهر متفاوتی در مقایسه با مدل‌های پیشین این خانواده دارد. سامسونگ در این رده رقیب مستقیم شرکت شیائومی‌ست که به‌لطف قیمت پایین بخش بزرگی از این بازار را در اختیار دارد.

Galaxy Fit3 در گام اول با تغییر اندازه و نسبت صفحه‌نمایش تغییر بزرگی را در قیاس با نسل قبلی صورت داده و ظاهر حرفه‌ای‌تری را به‌خود گرفته است. Fit3 با یک صفحه‌نمایش 1.6 اینچی AMOLED ارائه می‌شود که در مقایسه با پنل تنها 1.1 اینچی Fit2 نه‌تنها 45 درصد بزرگ‌تر شده بلکه از فرم مستطیل کشیده و دراز پیشین به مستطیلی با عرض بیش‌تر و فضای لمس بیش‌تر تغییر حالت داده است.

در سمت راست این صفحه‌نمایش یک دکمه به‌چشم می‌خورد که به‌جز وظیفه اصلی خود برای تعامل با رابط کاربری دستگاه، در بعضی وضعیت‌های خاص نیز به‌کار گرفته می‌شود. از جمله این موارد می‌توان به پنج بار فشردن پشت سر هم این دکمه اشاره کرد که امکان ارسال پیغام کمک اورژانسی (Emergency SOS) را فراهم می‌کند. Fit3 همچنین امکان تشخیص سقوط از ارتفاع را نیز داشته و پس از این تشخیص در صورت واکنش نشان ندادن کاربر به اخطار ظاهر شده روی صفحه، به‌صورت خودکار از طریق گوشی متصل به دستگاه اقدام به برقراری تماس اضطراری می‌کند.

ظرفیت باتری دستگاه از 159mAh پیشین با یک ارتقاء نزدیک به 31 درصدی به 208 میلی آمپر ساعت رسیده که به‌گفته شرکت سازنده با یک بار شارژ برای 13 روز استفاده کافی خواهد بود. از شارژ بی‌سیم در این بند هوشمند طبق انتظار خبری نیست و پین‌های دوگانه زیر ساعت برای اتصال به شارژر اختصاصی آن به‌کار می‌روند.

با توجه به ماهیت Fit3 سیستم‌عامل Wear OS یا هر نوع پلتفرم پیشرفته با قابلیت نصب برنامه در این ساعت جایی ندارد و یک پوسته ساده با گزینه‌های متداولی مثل تقویم، آب‌و‌هوا، ساعت و دنبال کردن فعالیت‌های ورزشی را به‌کار می‌گیرد. Fit3 به‌گفته سامسونگ از دنبال کردن بیش از 100 فعالیت ورزشی پشتیبانی می‌کند اما از GPS در آن خبری نیست و بدین‌ترتیب به‌همراه داشتن یک گوشی برای دنبال کردن تمرین‌های فضای آزاد الزامی خواهد بود. از این ساعت برای ثبت کردن الگوهای خواب، تعداد قدم‌ها و سطح استرس نیز می‌توان سود جست و این اطلاعات علاوه بر گوشی در اپلیکیشن Samsung Health نیز در دسترس قرار می‌گیرد.

گلکسی Fit3 در سه رنگ خاکستری، صورتی/طلایی و نقره‌ای به‌زودی در بازارهای آسیا، اروپا، آمریکای مرکزی و جنوبی همراه با ایالات متحده و کره‌جنوبی عرضه شده اما شرکت سازنده هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت در نظر گرفته شده برای دستگاه ارائه نکرده است.

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا