آشنایی با vivo Y27 5G – با Dimensity 6020 و دوربین 50 مگاپیکسلی

نمایش خبر

تاریخ : 1402/4/22        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، دیمنسیتی 6020 Dimensity 6020 ، ویوو Vivo
واحد خبر mobile.ir : کمپانی ویوو یکی از برندهای خوشنام چینی در تولید اسمارت‌فون به شمار می‌رود. ویوو تقریبا در تمام رده‌های بازار اقدام به عرضه گوشی هوشمند کرده و اگر بگوییم اکثر اسمارت‌فون‌های این کمپانی در سری Y به تولید می‌رسند، اغراق نکرده‌ایم. در همین راستا، ویوو روز سه‌شنبه 11 جولای 2023 (20 تیر 1402) از جدیدترین اسمارت‌فون خود در سری Y رونمایی کرد. این محصول جدید vivo Y27 5G نام داشته و می‌توان آن را در رده میانی بازار جای داد. نمایشگر ال‌سی‌دی 6.64 اینچی، تراشه Dimensity 6020، دوربین 50 مگاپیکسلی، باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی و البته ارتباطات نسل پنجم از جمله مهم‌ترین مشخصات این گوشی هوشمند به شمار می‌روند.

گوشی هوشمند vivo Y27 5G طراحی نسبتا ساده‌ای دارد. بدنه دستگاه از جنس پلاستیک 2.5 بعدی بوده و در دو رنگ مشکی (Mystic Black) و ارغوانی (Satin Purple) وارد بازار می‌شود. در جلوی دستگاه، حاشیه‌های نسبتا زیادی برای نمایشگر به چشم می‌خورد. در قسمت پشتی یک ماژول مربع‌شکل بزرگ برای جای دادن دوربین‌ها و فلش ال‌ای‌دی خودنمایی می‌کند که شرکت سازنده همرنگ بودن ماژول با بدنه را از امتیازات طراحی این گوشی می‌داند. گفتنی‌ست این دیوایس در ابعاد 8.07×76.17×164.0 میلی‌متر طراحی شده و 190 گرم وزن دارد.

نمایشگر گوشی یک نمونه 6.6 اینچی از پنل‌های ال‌سی‌دی است. رزولوشن این نمایشگر +FHD (معادل 1080×2388 پیکسل) بوده و همان طور که گفته شد، حاشیه‌های نسبتا زیادی دارد. حداکثر روشنایی نقطه‌ای نمایشگر 600 نیت بوده و یک ناچ قطره آب نیز در بالای آن به چشم می‌خورد. متأسفانه شرکت سازنده اطلاعات زیادی را درباره این نمایشگر ارائه نکرده و بدیهی‌ست با توجه به فقدان پنل OLED، حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور تعبیه شده و نه درون نمایشگر.

چیپ‌ست 7 نانومتری Dimensity 6020 در قلب این گوشی قرار گرفته است. این تراشه – که ورژن تغییریافته Dimensity 700 محسوب می‌شود – شامل دو هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A76 و شش هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و پردازش گرافیکی آن بر عهده Mali G57 است. به تناسب مدل، 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم به این گوشی اختصاص داده شده که به موجب قابلیتی موسوم به Extended RAM 3.0 می‌توان آن را (ظاهراً تنها برای نسخه 6 گیگابایت) به شکل مجازی تا 6 گیگابایت دیگر ارتقا داد. حافظه داخلی دستگاه نیز 128 گیگابایت است که با توجه به پشتیبانی از میکرو اس‌دی می‌توان آن را افزایش داد.

دوربین اصلی گوشی رزولوشن 50 مگاپیکسلی داشته و گشودگی دیافراگم آن f/1.8 است. از جمله امکانات این دوربین می‌توان به حالت شب، حالت پرتره، پانوراما، عکس زنده، اسلوموشن، عکاسی تایم-لپس، حالت حرفه‌ای، عکاسی از اسناد، نوردهی دوگانه و ضبط ویدئوی همزمان با دوربین‌های جلو و عقب اشاره کرد. عضو دیگر مجموعه دوربین این گوشی یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.4 است. ناگفته نماند، در ناچ قطره آب بالای نمایشگر نیز یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی (f/2.0) تعبیه شده است.

انرژی مورد نیاز vivo Y27 5G از طریق یک باتری قدرتمند به ظرفیت 5,000 میلی‌آمپر ساعت تأمین می‌شود. به لطف این باتری، گوشی می‌تواند تا 781.81 ساعت در حالت استندبای باقی بماند. با ذخیره کامل باتری کاربر می‌تواند 16.63 ساعت ویدئوی آنلاین تماشا کرده و یا 5.89 ساعت بازی کند. این باتری از استاندارد شارژ 15 واتی پشتیبانی کرده و طبق ادعای شرکت سازنده، قابلیتی موسوم به 24-Dimension Security Protection امنیت باتری را تضمین می‌کند.

رابط کاربری اختصاصی Funtouch OS 13 (مبتنی بر اندروید 13) بخش نرم‌افزاری گوشی را تشکیل می‌دهد. گوشی هوشمند vivo Y27 5G دو سیم‌کارت از نوع نانو پذیرفته و همان طور که از نامش پیداست، از ارتباطات نسل پنجم پشتیبانی می‌کند (که طبق ادعای ویوو تا 7 برابر سریع‌تر از ارتباطات 4G است). البته اسلات دوم از نوع هیبریدی بوده و کاربر باید بین سیم‌کارت دوم یا میکرو اس‌دی یک گزینه را انتخاب کند. وای-فای، بلوتوث 5.1، پورت USB-C، موقعیت‌یابی ماهواره‌ای و NFC سایر گزینه‌های ارتباطی این گوشی را تشکیل می‌دهند. (البته به گفته شرکت سازنده، NFC این گوشی در حال حاضر در کشورهای امارات، عربستان، اندونزی، هنگ‌کنگ و تایوان پشتیبانی می‌شود)

در پایان گفتنی‌ست، ویوو هنوز درباره قیمت و زمان عرضه این محصول به بازار حرفی به میان نیاورده است.

منبع : vivo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا