هواوی هم چشم به بازار ویندوز فون 7 دوخته است

نمایش خبر

تاریخ : 1390/3/8
برچسب‌ها : مایکروسافت Microsoft ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : کمپانی هواوی -- بزرگترین تأمین کننده تجهیزات مخابراتی و شبکه در چین و دومین تأمین کننده تجهیزات زیرساختی ارتباطات موبایل در جهان (پس از کمپانی Ericsson) و یکی از تولید کنندگان گوشی های هوشمند و تبلت های مبتنی بر سیستم عامل اندروید -- ممکن است در آینده نزدیک به جرگه تولید کنندگان گوشی های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل ویندوز فون نیز بپیوندد.

بنا به گفته ویکتور زو -- رئیس بازاریابی هواوی -- این کمپانی روند توسعه بازار ویندوز فون 7 را زیر نظر داشته و پیش از این مذاکراتی را با مایکروسافت داشته است و احتمالاً در سال 2012 گوشی هوشمندی مبتنی را بر بستر ویندوز فون 7 روانه بازار خواهد نمود.

گوشی های هوشمند و تبلت هایی که کمپانی هواوی اخیراً معرفی نموده یا به بازار عرضه داشته است -- نظیر گوشی های IDEOS X3 و IDEOS X5 و تبلت IDEOS S7 Slim -- از سیستم عامل اندروید گوگل بهره می برند و تولید محصولات مبتنی بر ویندوز فون توسط این کمپانی احتمالاً موازی با تولید گوشی ها و تبلت های مبتنی بر اندروید صورت می پذیرد.

Huawei Headquarters

تصویر بالا: مرکز اصلی هواوی در شهر شن ژن کشور چین

هفته گذشته نیز کمپانی مایکروسافت در مراسم معرفی نسخه جدید ویندوز فون -- ملقب به Mango -- سه شریک تجاری جدید در تولید گوشی های مبتنی بر ویندوز فون را معرفی نمود. این سه کمپانی عبارت بودند از ZTE، ایسر و فوجیتسو. کمپانی ZTE یکی از بزرگترین رقبای کمپانی هواوی در کشور چین و در سطح جهان محسوب می شود و عرضه محصولات مبتنی برویندوز فون 7 توسط ZTE شاید به گسترش بازار این سیستم عامل در میان گوشی های هوشمند ارزان قیمت بینجامد.

گرایش روز افزون کمپانی های تولید کننده گوشی های هوشمند و تبلت ها به ویندوز فون 7 می تواند زنگ خطر را برای گوگل و اپل به صدا در آورد و شاید پیش بینی IDC در مورد جایگاه این سیستم عامل در سال 2015 را بیش از پیش ملموس نماید.



ایسام