مجموع ارزش سهام اچ تی سی از نوکیا پیشی گرفت

نمایش خبر

تاریخ : 1390/1/19
برچسب‌ها : سهام Stock ، اندروید Android ، Market Cap ، نوکیا Nokia ، اچ تی سی HTC

واحد خبر mobile.ir : در هفته گذشته کمپانی تایوانی اچ تی سی شاهد موفقیت های بزرگی بود که پیش از این کمتر کسی آنرا پیش بینی می نمود. سهامداران این کمپانی در صبح روز 7 آوریل 2011 (18 فروردین 1390) برای اولین بار شاهد پیشی گرفتن "مجموع ارزش سهام (Market Cap)" اچ تی سی از "مجموع ارزش سهام" غول صنعت تلفن همراه یعنی کمپانی فنلاندی نوکیا بودند. همچنین در روز 8 آوریل نیز کمپانی اچ تی سی اعلام نمود که سود خالص سه ماهه نخست سال 2011 این کمپانی از پیش بینی تحلیلگران فراتر رفته و نسبت به سود مدت مشابه سال 2010 نزدیک به سه برابر شده است.

موفقیت کمپانی اچ تی سی را می توان بیش از هر چیز مرهون انتخاب مناسب بستر اندروید توسط این کمپانی دانست. نخستین گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید گوگل -- تحت عنوان گوشی G1 --  در سال 2008 توسط کمپانی اچ تی سی تولید شد و نام این کمپانی را بر سر زبان ها انداخت. اچ تی سی سال های 2009 و 2010 را نیز با موفقیت طی نمود به گونه ای که در این سال ها رشد فوق العاده ای را در سود و نیز در آگاهی مردم نسبت به برند خود شاهد بود (به اینجا مراجعه نمائید) و اینک موفقیت چشمگیری را در بازار سهام تجربه می کند.

برای درک بهتر میزان موفقیت اچ تی سی در بازار سهام طی یک سال گذشته بهتر است نگاهی به رشد ارزش سهام این کمپانی در مقایسه با کمپانی های غول پیکری چون نوکیا، اپل و گوگل بیندازیم:

HTC, Nokia, Apple and Google Stock Chart

نمودار بالا: میزان رشد ارزش سهام کمپانی های اچ تی سی، نوکیا، اپل و گوگل در یک سال گذشته

همانطور که در نمودار فوق مشاهده می نمائید ارزش سهام کمپانی اچ تی سی ظرف یک سال گذشته بیش از 200 درصد رشد داشته است. این در حالیست که در همین مدت ارزش سهام اپل نزدیک به 40 درصد رشد داشته و گوگل تغییر چندانی را در ارزش سهام خود تجربه نکرده است. کمپانی نوکیا نیز طی یک سال گذشته شاهد بیش از 40 درصد سقوط ارزش سهام خود بوده است.

رشد ارزش سهام اچ تی سی و سقوط ارزش سهام نوکیا در سال گذشته به حدی بود که در روز 7 آوریل مجموع ارزش سهام اچ تی سی به 33.88 میلیارد دلار رسید در حالی که در همان روز مجموع ارزش سهام نوکیا 33.80 میلیارد دلار بود. البته هنوز هم مجموع ارزش سهام اچ تی سی در مقابل مجموع ارزش سهام اپل (308 میلیارد دلار)، مایکروسافت (219 میلیارد دلار) و گوگل (186 میلیارد دلار) ناچیز به نظر می رسد.

بر اساس اعلام اچ تی سی سود خالص این کمپانی در سه ماهه نخست سال 2011 برابر 14.83 میلیارد دلار تایوان (معادل 511 میلیون دلار آمریکا) بود که با فراتررفتن از پیش بینی های تحلیلگران در حدود سه برابر سود خالص سه ماهه مشابه سال گذشته بوده است.  اچ تی سی به تازگی با معرفی تبلت Flyer در کنگره جهانی موبایل 2011 (MWC 2011)  به دنیای تبلت های اندرویدی نیز قدم گذاشته و احتمالاً با توجه به پیش بینی رشد بسیار مناسب بازار گوشی های هوشمند و تبلت ها شاهد موفقیت های چند جانبه  این کمپانی در ادامه سال 2011 خواهیم بود.



تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا