نسل های مختلف و گجت هایشان - آماری از مالکیت گجت های گوناگون در آمریکا

نمایش خبر

تاریخ : 1389/12/9
برچسب‌ها : آمار Statistics ، گجت Gadget ، آمریکا USA

واحد خبر mobile.ir : گسترش روزافزون استفاده از وسایل الکترونیکی مبتنی بر فناوری های رایانه ای تقریباً در زندگی تمامی افراد -- به ویژه در جوامع صنعتی -- مشاهده می شود. در میان این وسایل -- که از آنها تحت عنوان گجت های الکترونیکی نام می بریم -- قشر جوان بیشتر به استفاده از وسایل قابل حمل گرایش دارند به گونه ای که 95 درصد جوانان 18 تا 34 سال آمریکایی صاحب گوشی موبایل هستند و اکثر آنها کامپیوترهای لپ تاپ را به کامپیوترهای خانگی ترجیح می دهند.

در بررسی آماری که توسط مرکز تحقیقاتی Pew در پروژه Pew Internet & American Life و بر اساس اطلاعات بدست آمده از مصاحبه تلفنی با 3,001 آمریکایی بزرگسال (سن 18سال و بیشتر) انجام گرفته، گرایش جامعه آمریکا در استفاده از وسایل الکترونیکی مبتنی بر فناوری های رایانه ای با تفکیک رنج سنی بدست آمده است. با احتمال 95 درصد می توان مطمئن بود که خطای این آمار نسبت به آمارگیری از کل جامعه آمریکا حداکثر 2.5 درصد باشد. این آمار بین 9 آگوست تا 13 سپتامبر 2010 گرد آوری شده و در فوریه 2011 منتشر شده است (به اینجا مراجعه نمائید.)

بر اساس این آمار گوشی موبایل پر استفاده ترین گجت الکترونیکی بزرگسالان آمریکایی است، به گونه ای که 85 درصد بزرگسالان آمریکایی صاحب گوشی موبایل هستند. کامپیوتر خانگی، لپ تاپ، پخش کننده موسیقی، کنسول بازی، کتابخوان الکترونیکی و تبلت در مکان های بعدی قرار دارند. 9 درصد  بزرگسالان آمریکایی نیز صاحب هیچ یک از این وسایل نیستند.

در شرایطی که در زمان این آمارگیری تنها 4 درصد آمریکایی های بزرگسال تبلت داشته اند، اما به احتمال زیاد در آینده نزدیک شاهد گسترش سریع استفاده از تبلت ها خواهیم بود.

در زیر نتایج این بررسی آماری بصورت نمودارهای گوناگون نشان داده شده است.

 PEW Statistics

نمودارهای بالا: مالکیت وسایل الکترونیکی مبتنی بر فناوری های رایانه ای در میان بزرگسالان آمریکایی (منبع: مرکز تحقیقات PEW)

نکته: 3 درصد بزرگسالان بالای 75 سال در آمریکا کنسول بازی دارند. امیدواریم دل تمامی سالمندان همه کشورها همیشه شاد باشد.



ایسام