به گفته تحلیلگران تعداد کاربران اپل واچ از 100 میلیون فراتر رفته است

نمایش خبر

تاریخ : 1399/11/27        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : اپل واچ Apple Watch ، آمار Statistics ، پوشیدنی Wearable ، Apple Watch Series 6 Aluminum ، Apple Watch SE ، اپل Apple
واحد خبر mobile.ir : از معرفی اپل واچ در سپتامبر 2014 به عنوان نخستین محصول پوشیدنی اپل حالا بیش از 6 سال می‌گذرد. بر اساس گزارش Above Avalon در روز پنجشنبه 11 فوریه سال جاری میلادی (23 بهمن 1399)، پس از گذشت حدود 6 سال از عرضه اولین اسمارتواچ اپل، این ساعت هوشمند در حال حاضر بیش از 102 میلیون کاربر فعال دارد. در واقع، مطابق یافته‌های این گزارش از حدود 1 میلیارد کاربر آیفون، 10 درصد آنها اینک از اپل واچ استفاده می‌کنند. به این ترتیب، غول کوپرتینوئی با عرضه اپل واچ سری 6، اپل واچ SE و اپل +Fitness توانسته گام بلندی را در دسامبر 2020 بردارد و از مرز 100 میلیون کاربر پوشیدنی هوشمند خود عبور کند.

اگرچه ممکن است این میزان در نگاه اول اندک به نظر برسد، اما با توجه به امکانات گسترده آیفون و بیش از 1 میلیارد کاربر فعال این اسمارت‌فون در جهان، رقم شایان توجهی محسوب می‌شود. در این میان ایالات متحده آمریکا که سالیان متمادی پایگاه اصلی اپل ‌واچ بوده است، همچنان بالاترین میزان استفاده را در مقایسه با ارقام جهانی در اختیار دارد. چنان که به گزارش Above Avalon در پایان سال 2020، تقریباً 35 درصد از کاربران آیفون در ایالات متحده به استفاده از اپل‌ واچ روی آورده‌اند.

تعداد اپل واچ‌های فعال از سال 2015 تا سال 2020

از دید نیل سیبارت (Neil Cybart)، تحلیل‌گر Above Avalon تعداد اپل ‌واچ‌های فعال شاهد رشد هر ساله بوده است. به گفته او، تنها در سال میلادی گذشته حدود 30 میلیون کاربر جدید، اپل واچ را خریداری کرده‌اند؛ رقمی که از مجموع کاربران این ساعت هوشمند در سال‌های 2015، 2016 و 2017 بالاتر است. همان طور که اشاره شد، حالا نزدیک به 10 درصد از دارندگان گوشی آیفون (شامل آیفون 5 و بالاتر)، اپل واچ هم دارند. این درصد هر سال رشد داشته و از سال 2015 تاکنون 3 برابر شده است.

درصد پذیرش اپل واچ در سطح جهانی از سال 2015 تا سال 2020

البته نباید از یاد برد که یکی از عوامل اصلی اقبال عمومی به ساعت هوشمند اپل، گرایش فزاینده به پوشیدنی‌ها است، چرا که این محصولات، فناوری را به صورت شخصی‌تری ارائه می‌کنند. از دید کارشناسان، ساعت هوشمند اپل امکانات زیادی برای رشد بیشتر دارد. این دستگاه که همچنان یکی از ساعت‌های هوشمند گران قیمت به شمار می رود، در حال حاضر پس از آیفون، آی‌پد و مک، چهارمین محصول پرفروش غول کوپرتینویی به حساب می‌آید و انتظار می‌رود تا ماه می 2022 با کنار زدن مک، به جایگاه سوم ارتقاء یابد.

سیبارت انتظار دارد که تمرکز اپل روی قابلیت‌های جدیدی مانند امکان باز کردن قفل آیفون با ساعت که به نسخه بتای سیستم‌عامل iOS 14.5 اضافه شده، موجب رشد بیش از پیش بازار ساعت‌های هوشمند ابرشرکت آمریکایی شود.

این تحلیل همچنین نشان می‌دهد که اپل ‌واچ نه به سبب اکوسیستم اپل و یکپارچگی ساعت با دیگر محصولات، بلکه بیشتر به علت برخوداری از «جذابیت ظاهری»، جدید بودن کالا و ارائه ویژگی‌های منحصر به‌ فردی همچون ردیابی فعالیتها و علائم حیاتی مورد توجه کاربران قرار گرفته است. در واقع مصرف‌کنندگان به این دلیل به ساعت هوشمند اپل جذب می‌شوند که این ابزار می‌تواند با اتصال یکپارچه به اکوسیستم اپل برخی از وظایف دستگاه‌های قدرتمندتری مانند آیفون و آیپد را در کنار کارهای کاملا جدید انجام دهد.

از سوی دیگر، خبرهایی مربوط به ارائه جنبه‌های جدید تندرستی در اپل واچ می‌تواند به اقبال عمومی بیشتر این پوشیدنی بینجامد. بر اساس شنیده‌ها و همچنین درخواست پتنتی برای اندازه‌گیری قند خون که به تازگی از سوی اپل منتشر شده، انتظار می‌رود سری 7 اپل واچ به نوعی ابزار غیر تهاجمی اندازه‌گیری قند خون مجهز باشد. بیماران دیابتیِ وابسته به انسولین به منظور محاسبه دوز مناسب برای تزریق انسولین باید حداقل سه بار در روز قند خون خود را اندازه‌گیری کنند. چرا که مصرف کم باعث بالا رفتن قند و تزریق زیاد آن موجب پایین آمدن ناگهانی قند خون می‌شود. از این رو بیماران دیابتی به طور مداوم با ابزارهای موجود قند خود را اندازه می‌گیرند که روشی دردناک و در عین حال پرهزینه است. اما در صورت اجرایی شدن این درخواست پتنت، اپل برای آزمایش خون کاربر و نشان دادن میزان قند خون، راه‌کاری غیرتهاجمی (بدون نیاز به گرفتن خون) طراحی کرده است که بدون هزینه اضافی به این دسته بیماران یاری می‌رساند.

منبع : Above Avalon


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا