معرفی نوکیا C3 – اسمارت‌فون پایین‌رده HMD با نامی قدیمی

نمایش خبر

تاریخ : 1399/5/17        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : اندروید Android ، گوشی هوشمند Smartphone ، نوکیا Nokia
واحد خبر mobile.ir : کمپانی فنلاندی HMD Global (صاحب امتیاز برند نوکیا) در روز سه‌شنبه 4 آگوست 2020 (14 مرداد 1399) از تولید یک گوشی پایین‌رده جدید خبر داد. این گوشی نوکیا C3 نام داشته و فعلا در بازار چین عرضه می‌شود. شاید نام نوکیا C3 شما را به یاد آن گوشی دکمه‌ای با صفحه کلید QWERTY بیندازد که نوکیا در سال 2010 عرضه کرده بود. اما اسمارت‌فون جدید HMD یک گوشی هوشمند بوده و هیچ ارتباطی با آن گوشی قدیمی ندارد. این گوشی مشخصات پایینی دارد و نمی‌توان انتظارات فراوانی از آن داشت، اما برند نوکیا آنقدر اعتبار دارد که مشتری به همین مشخصات پایین نیز با خیال راحت اطمینان کند. در ادامه بیشتر با مشخصات و امکانات این گوشی آشنا می‌شویم.

اسمارت‌فون نوکیا C3 ابعادی برابر با 8.69×77×159.9 میلی‌متر داشته و وزن آن 184.5 گرم است. با توجه به وجود حاشیه‌های زیاد در بالا و پایین نمایشگر، قاعدتا نیازی به استفاده از ناچ نخواهد بود. این نوع طراحی یادآور گوشی‌های 2 سال قبل است، اما قیمت پایین نوکیا C3 این دیزاین را توجیه می‌کند. جنس قاب پشتی از پلی‌کربنات بوده و در رنگ‌های آبی (Nordic Blue) و طلایی (Sand Gold) موجود است. با توجه به قابل‌ تعویض بودن باتری گوشی، مصرف‌کننده به راحتی می‌تواند قاب را از دستگاه جدا کند.

نمایشگر 5.99 اینچی گوشی از پنل‌های ال‌سی‌دی (از نوع IPS) تشکیل شده، وضوح آن HD+ (معادل 720×1440 پیکسل) بوده وبه گفته شرکت سازنده با شیشه حرارت‌دیده پوشانده شده است.

HMD در معرفی این محصول به وجود یک چیپ‌ست 8 هسته‌ای با حداکثر فرکانس 1.6 گیگاهرتز اشاره کرده و از بیان جزییات بیشتر خودداری نموده است. اما به گفته برخی منابع، از نمره بنچمارک می‌توان احتمال داد که این تراشه ساخت شرکت Unisoc بوده و نام رمزی آن GamoraPlus باشد. به گمان برخی کارشناسان نیز، پردازنده این گوشی از سری SC9863 (محصول Unisoc) است. گفتنی‌ست 3 گیگابایت RAM و 32 گیگابایت حافظه داخلی برای این دیوایس پیش‌بینی شده که با توجه به پشتیبانی گوشی از کارت حافظه (میکرو اس‌دی) می‌توان آن را تا 128 گیگابایت دیگر ارتقا داد.

تنها یک دوربین 8 مگاپیکسلی با فلش LED در پشت این گوشی به چشم می‌خورد. گشودگی دیافراگم لنز این دوربین f/2.0 بوده و از فوکوس خودکار، HDR و ضبط ویدئوی فول اچ‌دی پشتیبانی می‌کند. در جلوی گوشی نیز یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی (f/2.4) قرار گرفته که ظاهرا فاقد فلش است.

باتری نوکیا C3 ظرفیتی معادل 3,040 میلی‌آمپر ساعت داشته و همان‌طور که گفته شد قابل تعویض است. این باتری با شارژر 5 واتی و از طریق پورت قدیمی microUSB شارژ می‌شود. طبق ادعای شرکت سازنده، این باتری در حالت استندبای تا 16.5 روز، در حالت مکالمه 4G تا 22 ساعت، در هنگام پخش صوت تا 31 ساعت و در صورت پخش ویدئو تا 7 ساعت دوام خواهد داشت.

حسگر اثر انگشت در پشت گوشی قرار داشته و علاوه بر آن، امکان قفل‌گشایی با تشخیص چهره نیز فراهم است. روی لبه دستگاه یک دکمه به نام Xpress Key به چشم می‌خورد. این دکمه قابل شخصی‌سازی بوده و با فشردن تکی، دبل کلیک یا فشار طولانی‌مدت آن می‌توان دستیار دیجیتال Google Assistant یا هر اپلیکیشن دیگری را به سرعت اجرا کرد. سیستم‌عامل گوشی اندروید 10 است، ولی شرکت سازنده به رابط کاربری خاصی برای آن اشاره نکرده است.

نوکیا C3 یک گوشی دو سیم‌کارته (از نوع نانو) بوده و به ارتباطات 4G مجهز است. دیگر گزینه‌های ارتباطی این گوشی عبارتند از بلوتوث 4.2، وای-فای /b/g/n، جک هدفون و سامانه ناوبری GPS.

ثبت پیش‌سفارش برای خرید نوکیا C3 در چین آغاز شده و این محصول رسما از 13 آگوست (23 مرداد) وارد بازار این کشور می‌شود. قیمت رسمی این گوشی 699 یوان است که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 100 دلار. البته مشتریانی که این محصول را پیش‌خرید کنند، از 30 یوان (نزدیک 5 دلار) تخفیف برخوردار می‌شوند. درباره عرضه بین‌المللی نوکیا C3 هنوز مطلبی از سوی HMD منتشر نشده است.

منبع : Nokia


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا