معرفی موتو G 5G Plus- ارزان‌ترین اسمارت‌فون نسل پنجمی موتورولا

نمایش خبر

تاریخ : 1399/4/18        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 765 Snapdragon 765 ، Motorola Moto G 5G Plus ، موتورولا Motorola
واحد خبر mobile.ir : شرکت موتورولا در ماه‌های اخیر چندین گوشی هوشمند را روانه بازار کرده که از میان آنها می‌توان به محصولات پرچمدار سری Edge به عنوان اولین نسل پنجمی‌های مستقل این کمپانی، اسمارت‌فون‌های میان‌رده +One Fusion و One Fusion و گوشی‌های موتو G Fast و موتو E در رده میانی رو به پایین اشاره کرد. این شرکت به تازگی از عضو تازه خانواده موتو G با نام موتو G 5G Plus رونمایی کرده که محصولی مقرون‌به‌صرفه و نخستین گوشی میان‌رده موتورولا محسوب می‌شود که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند. به علاوه، گوشی جدید با قیمت پایه 349 یورو یکی از ارزان‌ترین نمونه‌های نسل پنجم در کشورهای اروپایی به حساب می‌آید.

محصول تازه موتورولا در اندازه‌های 168x74x9 میلی‌متر تولید شده و 207 گرم وزن دارد. بدنه این گوشی از جنس پلاستیک بوده و با پوشش آب‌گریز یا water repellent طراحی شده است.

این گوشی همچون دو مدل Edge و +Edge به صفحه‌نمایش 6.7 اینچی مجهز شده که البته فناوری ساخت آن این بار از نوع LTPS LCD بوده و با عنوان تجاری Cinema Vision از وضوح فول اچ‌دی پلاس معادل 1080×2520 پیکسل و نرخ به‌روزرسانی 90 هرتز بهره می‌برد. نسبت تصویر این نمایشگر 21:9 بوده و از پخش محتوای HDR10 پشتیبانی می‌کند. در بالای پنل صفحه‌نمایش دو حفره پانچ شده که یکی از آنها دوربین سلفی16 مگاپیکسلی با f/2.0 و دیگری ماژول الترا واید 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 دستگاه را در بر دارد. در حقیقت Moto G 5G Plus اولین گوشی موتورولا به شمار می‌رود که از دو دوربین سلفی بهره می‌برد.

در بخش پشتی دستگاه چهار دوربین در قابی مربع شکل جای گرفته‌اند؛ طرحی که برای نخستین بار در گوشی‌های سری Moto دیده می‌شود. وضوح این دوربین‌ها همانند اکثر گوشی‌های میان‌رده کنونی بازار به نظر می‌رسد: دوربین اصلی این مجموعه 48 مگاپیکسلی با f/1.7 است و با برخورداری از فناوری QuadPixel برای ترکیب 4 پیکسل در 1 پیکسل، خروجی پیش‌فرض دوربین عکس‌های 12 مگاپیکسلی خواهد بود. به علاوه، نمونه الترا واید 8 مگاپیکسلی با میدان دید 118 درجه‌ای، واحد ماکروی 5 مگاپیکسلی و حسگر عمق 2 مگاپیکسلی، هر سه با لنزهایی به گشودگی f/2.2، دوربین اصلی را برای ثبت تصاویر و برداشت ویدئو یاری می‌دهند.

عملیات پردازش را در این گوشی اسنپ‌دراگون 765 با مودم 5G یکپارچه بر عهده دارد؛ چیپ‌ستی که با لیتوگرافی 7 نانومتری EUV سامسونگ ساخته شده است. این پردازنده 8 هسته پردازشی از نوع Kryo 475 را در 3 کلاستر در بر می‌گیرد. اولین و دومین کلاستر هریک از هسته‌ای مبتنی بر معماری Cortex-A76 به ترتیب با حداکثر فرکانس 2.3 و 2.2 گیگاهرتز و کلاستر سوم از 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی بر مبنای Cortex-A55 بهره می‌برد و پردازش گرافیکی آن توسط Adreno 620 انجام می‌شود. 4 یا 6 گیگابایت رم و به تناسب آن 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی در نظر گرفته شده که با قرار دادن میکرو اس‌دی می‌توان آن را تا 1 ترابایت دیگر ارتقاء داد.

باتری دستگاه 5 هزار میلی‌آمپر ظرفیت دارد که از شارژر سریع 20 واتی موسوم به Turbo Power پشتیبانی می‌کند و به گفته شرکت سازنده با یک بار شارژ می‌تواند تا 2 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تأمین کند.

گوشی جدید موتورولا با سیستم‌عامل اندروید 10 و رابط کاربری اختصاصی این شرکت یعنی My UX در رنگ آبی (Surfing Blue) تولید شده است و برخی منابع خبری از رنگ ارغوانی نیز برای آن سخن گفته‌اند. حسگر اثر انگشت Moto G 5G Plus در سمت راست محصول و روی دکمه power قرار دارد و جک هدفون 3.5 میلی‌متری، بلوتوث 5.1 و NFC از دیگر امکانات این گوشی دو سیم‌کارته به شمار می‌روند.

عرضه Moto G 5G Plus از روز 8 جولای ( 18 تیر) در کشورهای اروپایی آغاز و نسخه پایه آن با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی 349 یورو قیمت‌گذاری شده است. علاقه‌مندان برای خرید نمونه پیشرفته‌تر با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی باید 399 یورو هزینه کنند. موتورولا قصد دارد این گوشی را هم مانند One Fusion در ماه‌های آینده روانه بازار عربستان، امارات متحده عربی و احتمالاً چند کشور دیگر نماید.

موتو G 5G Plus در ایالات متحده ارائه نمی‌شود و موتورولا وعده داده که در پاییز سال جاری میلادی، محصولی سازگار با نسل پنجم را با قیمت زیر 500 دلار در آمریکای شمالی عرضه کند. البته کاربران این کشور می‌توانند تا آن زمان از اسمارت‌فون ماژولار موتو Z4 به همراه موتو ماد 5G مخصوص آن استفاده کنند.

منبع : Motorola


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا