معرفی nova 5T پنجمین عضو خانواده nova 5 شرکت هواوی

نمایش خبر

تاریخ : 1398/6/5        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، کایرین 980 Kirin 980 ، Huawei nova 5T ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : شرکت هواوی در روز سه‌شنبه 27 آگوست 2019 (5 شهریور 1398) از اسمارت‌فون جدیدی در خانواده نوای این شرکت با نام nova 5T رونمایی کرد که پس از nova 5i ،nova 5 Pro ،nova 5 و nova 5i Pro، پنجمین عضو سری نوا 5 هواوی به حساب می‌آید. از جمله ویژگی‌های برجسته این گوشی که آن را در ردیف پیشرفته‌ترین مدل‌های رده میانی بازار قرار می‌دهد باید به تجهیز به پردازنده سری 9 کایرین، دوربین‌های چهارگانه و شارژر سریع باتری اشاره کرد. nova 5T البته اسمارت‌فون جدیدی در سبد کالای هواوی محسوب نشده و از هر نظر به آنر 20 که چند ماه پیش از آن معرفی شده بود شباهت کامل و رخ به رخی داشته و تنها تفاوت‌های آن‌ها به رنگ‌آمیزی متفاوت بدنه این دو مدل تعلق دارد.

نوا 5T در بخش جلویی و در نگاه اول از همان ظاهر و ترکیبی که پیش از این در آنر 20 دیده بودیم برخوردار بوده و در اینجا نیز با انتقال دوربین سلفی به صورت پانچی به درون صفحه‌نمایش و کاهش حاشیه‌های عمودی و افقی، با طراحی به روز و مدرنی روبرو می‌شویم. داستان در مورد المان‌های بخش پشتی از جمله دوربین‌های چهارگانه و فلش LED نیز تکرار شده اما این بار در نسخه ارغوانی دستگاه موسوم به Midsummer Purple از رنگ‌آمیزی کاملا جدیدی استفاده شده که در آن نشان نوا با تایپوگرافی خاصی به صورت محو در زیر لایه براق این قسمت قرار گرفته و در پایین این بخش نیز همین نشان به رنگ سفید دیده می‌شود. در دو رنگ مشکی و آبی از این طراحی خبری نیست و با ظاهر کاملا ساده‌تر روبرو می‌شویم.

طول و عرض این مدل به ترتیب 154.25 و 73.97 میلی‌متر است که با توجه به ابعاد صفحه‌نمایش، اندازه‌های قابل‌قبولی به حساب می‌آیند. ضخامت 7.87 میلی‌متری دستگاه نیز کاملا باریک و Slim بوده وزن 174 گرمی آن نیز نچندان سنگین و نسبتا قابل‌قبول به نظر می‌رسد.

در نوا 5T از یک صفحه‌نمایش 6.26 اینچی فول اچ‌دی پلاس (1080×2340 پیکسل) با فناوری ساخت IPS LCD استفاده شده که برخلاف nova 5 Pro، که چندی قبل با صفحه‌نمایش OLED معرفی شده بود فاقد سنسور اثر انگشت درون صفحه‌نمایش بوده و این سنسور به ناچار به کناره سمت چپ گوشی منتقل شده است. این صفحه‌نمایش از 96 درصد طیف رنگ NTSC پشتیبانی می‌کند و در مشخصات دستگاه اشاره‌ای به شیشه محافظ روی آن نشده است.

دوربین‌های چهارگانه بخش پشتی دستگاه شامل یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با f/1.8، یک دوربین 16 مگاپیکسلی واید با میدان دید 117 درجه‌ای و f/2.2 و دو دوربین 2 مگاپیکسلی دیگر یکی برای محو کردن پس‌زمینه و دیگری برای برداشت ماکرو (هر دو با f/2.4) می‌شوند که به همین صورت در آنر 20 نیز تکرار شده بودند. دوربین سلفی این مدل 32 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 است و از قابلیت فوکوس خودکار در آن خبری نیست.

یکی دیگر از بخش‌های مهم و تأثیرگذار در nova 5T به چیپ‌ست 7 نانومتری آن یعنی Kirin 980 تعلق دارد که در آن از دو هسته 2.6 گیگاهرتزی Cortex-A76 در کلاستر اول، دو هسته مشابه A76 با فرکانس 1.92 گیگاهرتز در دسته میانی و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 در بخش سوم استفاده شده است. پردازش گرافیکی در این مجموعه به گرافیک Mali-G76 MP10 واگذار شده و واحد پردازش عصبی دوگانه (Dual NPU) آن نیز نقش به‌سزایی در افزایش هرچه بیشتر قدرت تحلیل هوش مصنوعی دستگاه ایفا می‌کند. حافظه رم دستگاه 6 یا 8 گیگابایت بوده و 128 گیگابایت حافظه داخلی ظاهرا غیر قابل ارتقاء در آن حضور دارد.

ظرفیت باتری نوا 5T برابر با 3,750mAh در نظر گرفته شده که با توجه به صفحه‌نمایش بزرگ و دیگر امکانات مصرف‌کننده انرژی در این مدل، اندکی کم‌توان به نظر می‌رسد. این باتری البته در مقابل به شارژر 22.5 واتی نسبتا سریعی مجهز شده که به گفته شرکت سازنده، در عرض 30 دقیقه تا 50 درصد ظرفیت باتری را پر خواهد کرد.

nova 5T با سیستم‌عامل اندروید 9 پای و رابط کاربری EMUI شرکت هواوی با قیمت پایه 379 یورو از 29 آگوست 2019 (7 شهریور 1398) به بازار عرضه خواهد شد.


به روزرسانی - قیمت هواوی نوا 5 تی در بازار ایران

گوشی هواوی nova 5T به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی هواوی nova 5T از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Huawei


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا