Red Magic 3- گوشی مخصوص بازی نوبیا با 12 گیگابایت رم و فن خنک‌کننده داخلی

نمایش خبر

تاریخ : 1398/2/12        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، گوشی مخصوص بازی Gaming Phone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 855 snapdragon 855 ، زد تی ای ZTE

واحد خبر mobile.ir : در طول دو سال گذشته با افزایش علاقمندان به بازی‌های موبایلی تعداد گوشی‌های مخصوص بازی یا گیمینگ فون‌ها افزایش چشمگیری داشته و سازندگان زیادی به تولید این محصولات پرداخته‌اند. یکی از سازندگان این حوزه، زیربرند نوبیا شرکت زدتی‌ای است که در آوریل سال گذشته میلادی، اسمارت‌فون مخصوص بازی Red Magic و هفت ماه پس از آن و در آخرین روزهای نوامبر 2018، نمونه جدیدتری را با نام Red Magic Mars معرفی کرد. نوبیا به تازگی طی رویدادی در کشور چین، گیمینگ فون جدیدی را با نام Red Magic 3 به سبد گوشی‌های هوشمند مخصوص بازی خود افزوده است.

Introducing Nubia Red Magic 3

اگر بخواهیم Red Magic 3 را با Red Magic Mars مقایسه کنیم، باید بگوییم که محصول جدید نوبیا در چند زمینه بر گیمینگ فون قبلی برتری دارد که از میان آنها می‌توان به افزایش اندازه صفحه‌نمایش از 6 اینچ به 6.65 اینچ، ارتقای پردازنده از اسنپ‌دراگون 845 به اسنپ‌دراگون 855، امکان استفاده از 12 گیگابایت RAM، افزایش ظرفیت باتری از 3,800 میلی‌آمپر ساعت به 5,000 میلی‌آمپر ساعت و بهبود وضوح دوربین اصلی از 16 مگاپیکسل با f/1.8 به 48 مگاپیکسل با f/1.7 اشاره کرد.

Introducing Nubia Red Magic 3

مهم‌ترین ویژگی محصول جدید نوبیا آن است که نه تنها از سیستم خنک‌کننده‌ مایع ICE 2.0 بهره می‌برد، بلکه مجهز به فن خنک‌کننده داخلی نیز هست. این فن در حالت عادی به آرامی می‌چرخد اما سرعت حرکت آن ظاهرا می‌تواند تا 14 هزار دور در دقیقه افزایش یابد.

Introducing Nubia Red Magic 3

اسمارت‌فون Red Magic 3 از نظر زبان طراحی مشابه Red Magic Mars است. صفحه‌نمایش 6.65 اینچی این گوشی با فناوری AMOLED ساخته شده و با نسبت تصویر 19.5:9 دارای وضوح فول اچ‌دی پلاس است. در کناره سمت راست دستگاه، دو دکمه موسوم به shoulder trigger (با عملکردی مشابه دکمه‌های بالایی در دسته‌های کنسول بازی) دیده می‌شود که حساس به لمس هستند. به علاوه، برای ایجاد لرزشی مانند کنترلرهای معمول کنسول‌های بازی، موتوری خطی برای ایجاد بازخورد لرزشی 4 بعدی برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

Introducing Nubia Red Magic 3

در طراحی بدنه پشت این اسمارت‌فون از نورپردازی RGB استفاده شده است. به این ترتیب، کاربران می‌توانند پنل پشتی دستگاه را با جلوه‌های مختلف نورپردازی (با پشتیبانی از حدود 16.8 میلیون رنگ) مطابق سلیقه خود تغییر دهند. حسگر اثر انگشت در بالای نوار نورپردازی قرار گرفته که می‌تواند به عنوان دکمه‌ای برای بازی هم کاربرد داشته باشد. به این ترتیب، در مجموع سه دکمه سخت‌افزاری برای بازی در اختیار کاربر قرار دارد. البته در این گوشی کلید دیگری هم به چشم می‌خورد که در دیگر گوشی‌های مخصوص بازی دیده نمی‌شود. با تغییر وضعیت این کلید، داشبرد مخصوص بازی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که خودِ شرکت آن را Red Magic Game Space 2.0 نامیده است. با استفاده از این داشبرد، کاربران می‌توانند به سرعت بازی‌ها را اجرا کنند، سرعت فن خنک‌کننده داخلی را تنظیم نمایند، دما را رصد کنند و از بازی خود ویدئو تهیه نمایند.

Introducing Nubia Red Magic 3

نرخ‌ تازه‌سازی نمایشگر این گوشی 90 هرتز و نرخ لمس آن 240 هرتز است و از HDR و DC Dimming پشتیبانی می‌کند. اسپیکرهای استریوی جلوی Red Magic 3 به لطف استفاده از صدای فراگیر DTS:X و دیگر فناور‌ی‌های سه‌بعدی صدا، به گفته شرکت سازنده کیفیت قابل توجهی را ارائه می‌دهند.

Introducing Nubia Red Magic 3

در ساختار پردازشی این گوشی از قدرتمندترین تراشه حال حاضر یعنی اسنپ‌دراگون 855 استفاده شده است. این چیپ‌ست 7 نانومتری از 8 هسته Kryo 485 تشکیل شده که یک هسته آن 2.84 گیگاهرتزی، 3 هسته 2.42 گیگاهرتزی و 4 هسته 1.80 گیگاهرتزی است و Adreno 640 برای پردازش گرافیکی در این مجموعه حضور دارد؛ گرافیکی که با تمرکز روی پردازش بازی ساخته شده است. نوبیا برای رم گیمینگ فون جدید خود، سه گزینه 6، 8 یا 12 گیگابایتی و برای حافظه داخلی هم ظرفیت 64، 128 یا 256 گیگابیت را در نظر گرفته است. ناگفته نماند که رم در نظر گرفته‌شده برای این محصول از نوع LPDDR4 و حافظه داخلی آن UFS 2.1 است و در خصوص امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی نیز اطلاعات دقیقی در دست نیست.

ثبت تصاویر در این محصول از طریق دوربین 48 مگاپیکسلی با حسگری از نوع IMX586 سونی و گشودگی دیافراگم f/1.7 انجام می‌شود و برای گرفتن عکس‌های سلفی نیز، نمونه‌ای 16 مگاپیکسلی با f/2.0 در نظر گرفته شده است. به نظر می‌رسد نوبیا Red Magic 3 را بر اساس این فرض ساخته است که دوربین دوگانه اولویت علاقمندان به بازی نیست و به همین دلیل به استفاده از یک دوربین به عنوان نمونه اصلی در این محصول بسنده کرده است. اگر چه خبری از لرزه‌گیر نوری در دوربین اصلی این گوشی نیست، اما این دوربین دارای دو قابلیت است که در اسمارت‌فون‌های معمولی دیده نمی‌شود. نخست آن که امکان ضبط ویدئوی 8K از طریق این دوربین امکان‌پذیر است و دیگر آن که امکان تصویربرداری آهسته با نرخ 1,920 فریم در ثانیه برای آن در نظر گرفته شده است.

Introducing Nubia Red Magic 3

یکی از ویژگی‌هایی که گیمینگ‌ فون‌های جدید از آن بهره می‌برند، سیستم خنک‌کننده مایع است. این سیستم‌ها به طور معمول لوله‌های گرمایی و مایع درون آن را در بر می‌گیرد که به خنک نگاه داشتن سی‌پی‌یو و دیگر بخش‌های داخلی سیستم کمک می‌کند. اما همان طور که اشاره شد، آنچه Red Magic 3 را از دیگر گوشی‌های هم‌رده خود متمایز می‌سازد، فناوری خنک‌کننده مایع با فن داخلی است. نکته جالب آن که این فن با برخورداری از استاندارد IP55 و قرارگیری در محفظه‌ای جداگانه، در برابر ورود گرد و غبار و آب مقاوم است. ترکیب این فن با لوله گرمایی، به گفته نوبیا، باعث انتقال گرما و بهبود عملکرد سی‌پی‌یو تا 5 برابر بیشتر از روش‌های خنک‌سازی معمول می‌شود. نوبیا اعلام کرده که این فن بسیار کم‌مصرف است و در مدت زمان 1 ساعت کمتر از 1 درصد از توان گوشی را مصرف می‌کند. این شرکت مدعی است که در سیستم خنک‌کننده جدید، توزیع گرما تا 500 درصد افزایش یافته و فضایی در حدود 32 هزار میلی‌متر مربع را پوشش می‌دهد. از این رو، می‌توان انتظار تجربه بازی روان‌تری را از این گوشی داشت.

Introducing Nubia Red Magic 3

باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی Red Magic 3 کاملا مناسب یک گوشی مخصوص بازی است. این باتری از فناوری شارژ سریع Power Delivery پشتیبانی می‌کند و شارژری 27 واتی سازگار با Quick Charge 4.0، عهده‌دار شارژ آن از طریق درگاه USB Type-C است. نکته امیدوار‌کننده آن است که بر خلاف Red Magic Mars، جک هدفون 3.5 میلی‌متری در این گوشی به کار گرفته شده است.

Introducing Nubia Red Magic 3

اگر از دوست‌داران اندروید خام (stock Android) باشید، احتمالا کار با Red Magic 3 را جذاب خواهید یافت. نوبیا برای این اسمارت‌فون، از رابط کاربری Red Magic OS 2.0 استفاده کرده که بر پایه نسخه خالص اندروید 9.0 پای طراحی شده است.

Introducing Nubia Red Magic 3

فروش جدیدترین محصول نوبیا از روز جمعه 3 می (13 اردیبهشت) در رنگ‌های مشکی، قرمز، طرح ارتشی و ترکیب رنگ قرمز و آبی (به طور پلکانی)، در کشور چین آغاز می‌شود. کاربران در دیگر کشورها همچون آمریکا، کانادا و بریتانیا نیز در ماه می به این گوشی دسترسی خواهند داشت اما زمان دقیق ارائه آن اعلام نشده است. نسخه مشکی رنگ در دو چیدمان حافظه 6GB/64GB با قیمت 2,899 یوان (نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 430 دلار) و 6GB/128GB با قیمت 3,199 یوان (حدود 475 دلار) عرضه خواهد شد. نمونه قرمز رنگ این اسمارت‌فون تنها در پیکربندی حافظه 8GB/128GB با قیمت 3,499 یوان (نزدیک به 519 دلار) ارائه می‌شود.

Introducing Nubia Red Magic 3

در نهایت، نسخه با طرح ارتشی و نیز ترکیب رنگ قرمز و آبی با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، به عنوان پیشرفته‌ترین نمونه این گوشی، با قیمت 4,299 یوان (حدود 638 دلار) وارد بازار خواهد شد. همچنین برخی لوازم جانبی مانند افزونه 5G radio (مشابه موتوماد 5G موتورولا) و داک اتصال LAN هم برای این محصول در نظر گرفته شده که قیمت آنها به طور جداگانه محاسبه خواهد شد.  

منبع : nubia


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا