بر اساس پیش بینی ها 33 درصد گوشی های موبایل تا سال 2010 به شتاب سنج مجهز می شوند

نمایش خبر

تاریخ : 1388/4/19
برچسب‌ها : شتاب سنج Accelerometer ، حسگرهای میکروالکترومکانیکی Microelectromechanical Sensors ، Apple iPhone 3GS ، Apple iPhone 3G ، Apple iPhone ، Palm Pre

واحد خبر mobile.ir : شاید کاربران آیفون دقیقاً ندانند شتاب سنج چیست اما بطور قطع تاکنون تجربه شگفت زده شدن توسط برخی چیزهای جالبی که شتاب سنج امکان آنرا برایشان فراهم کرده داشته اند. آنچه با چرخاندن گوشی به پهلو باعث می شود که صفحه نمایش از وضعیت portrait به وضعیت landscape  منتقل شود و یا شما را قادر می سازد تا با تکان دادن گوشی، ریختن تاس را شبیه سازی کنید در اصل همان شتاب سنج است. شتاب سنج حتی این امکان را فراهم می آورد تا از گوشی جدید iPhone 3GS به عنوان قطب نما استفاده کنید.

به لطف آیفون و اکنون رقبایی مثل Palm Pre، مؤسسه تحقیقاتی iSupply پیش بینی می کند که تا سال 2010 یک سوم گوشی های موبایل از شتاب سنج استفاده کنند که در مقایسه با نسبت یک از پنج مربوط به امسال و یک از یازده مربوط به سال 2008 رشد چشم گیری خواهد داشت.

جرمی بوچارد تحلیلگر ارشد مؤسسه iSupply در مطلبی که امروز منشر شد می گوید: «شتاب سنج ها رکن اصلی را در تشخیص و اندازه گیری حرکت که عناصری ضروری برای محبوبیت گوشی های هوشمند است ایفا می کنند. این قابلیت ها هم اکنون از حوزه گوشی های هوشمند فراتر رفته و به قلمرو دیگر گوشی ها نیز وارد شده است.»

بنا به گفته مؤسسه iSupply، در میان کمپانی های برتر سازنده گوشی موبایل، 38 درصد از گوشی های جدید نوکیا که از آغاز امسال تولید شده اند و نیز 18 تا 19 درصد از مدل های گوشی سونی اریکسون که تا بحال در سال 2009 معرفی شده اند دارای این حسگر بوده اند.

iSupply انتظار دارد فروش تمامی انواع حسگرهای میکروالکترومکانیکی (Microelectromechanical Sensors یا MEMs) برای گوشی موبایل از 460.9 میلیون دلار در سال 2008 به 1.6 میلیارد دلار در سال 2013 برسد که این امر تا حدی مرهون رشد سریع مقبولیت شتاب سنج ها است.

Urbanspoon iPhone Application

عکس بالا نشان دهنده برنامه Urbanspoon است. این برنامه که یک برنامه مخصوص گوشی آیفون است از شتاب سنج این گوشی استفاده می کند. اگر شما نمی توانید تصمیم بگیرید که کجا غذا صرف کنید این برنامه می تواند به شما کمک کند. گوشی آیفون خود را تکان دهید و اِسلات-ماشین Urbanspoon یک رستوران خوب برای شما انتخاب می کند. تکان دادن گوشی را ادامه دهید تا بالاخره رستوران مورد علاقه خود را بیابید.

 

منبع : USA TODAY


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا