درخواست پتنت سامسونگ برای استفاده از شکل رگ‌های دست برای قفل‌گشایی ساعت‌های هوشمند

نمایش خبر

تاریخ : 1394/11/23        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، مالکیت معنوی Intellectual Property ، اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا USPTO ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir :  تاکنون سامسونگ ایده‌ها و نوآوری‌های زیادی را به صورت پتنت ثبت کرده است که با وجود آنکه بسیاری از آن‌ها به محصولات نهایی وارد نشده‌اند اما مطالعه و بررسی آنها می‌تواند تا حدودی روشن‌‌کننده دیدگاه‌ها و ایده‌های فعلی این شرکت باشد. سامسونگ طبق برخی گزارش‌ها تاکنون بیشترین تعداد پتنت‌های ثبت شده برای پوشیدنی‌ها را به خود اختصاص داده است.

به تازگی یک این شرکت با موضوع استفاده از شکل رگ‌های دست برای قفل‌گشایی ساعت‌های هوشمند توسط اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) منتشر شده است.

samsung user id system for smartwatches using hand vein patent application

در این درخواست پتنت آورده شده است که سنسور موجود در دستگاه از ساختار رگ‌‌های دست فرد عکس گرفته و سپس با تصویری که در حافظه از شکل رگ‌های دست کاربر ذخیره شده است، مقایسه می‌کند. علاوه بر این سنسور می‌تواند از سایر مشخصات فرد مانند ضربان قلب --که برای هرکس منحصر به‌فرد است-- نیز برای تشخیص هویت کاربر استفاده کند. طبق این درخواست پتنت برای عکس برداری از ساختار رگ‌های دست از یک دوربین و دو منبع نوری که در دو سوی بخش جلویی دستگاه پوشیدنی تعبیه می‌شوند و محوطه پشت دست کاربران را برای گرفتن تصویری از ساختار رگ‌ها اسکن می‌کنند استفاده خواهد شد.

samsung user id system for smartwatches using hand vein patent application

این تکنولوژی ممکن است در مواردی که نیاز به امنیت بالایی وجود دارد مثل قفل اتومبیل یا ورود به اتاق هتل بسیار کارآمد باشد.در حقیقت در این مواقع دستگاه پوشیدنی مانند کلیدی عمل می‌کند که فرد مورد نظر را به عنوان کاربر تشخیص می‌دهد.

ایده این نوع قفل‌گشایی و همچنین استفاده از دستگاه‌های پوشیدنی به عنوان کلیدی برای دستیابی به دارایی‌ها و خدمات ایمن یکی از بهترین پتانسیل‌های در دسترس اما نادیده گرفته شده ساعت‌های هوشمند است. در آینده فناوری فعلی دیوایس‌های پوشیدنی در سیستم‌های ایمن پرداخت‌ از طریق موبایل، به احتمال فراوان در همه جا از باز کردن درها تا ورود به حساب‌های بانکی استفاده خواهد شد.

همان طور که گفته شد در بیشتر موارد پتنت‌ها به محصولات واقعی تبدیل نمی‌شوند اما این فناوری به نوعی از استفاده اشاره می‌کند که به زودی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد شد.  



ایسام