وضعیت ضعیف فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در چین

نمایش خبر

تاریخ : 1395/4/21        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : آمار Statistics ، چین China ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : علی‌رغم موفقیت سامسونگ در گوشی‌های پرچمدارGalaxy S7 و S7 edge، این شرکت در چین وضعیت خوبی ندارد. با وجود تلاش‌های سامسونگ کاهش فروش این شرکت در چین برای سومین سال متوالی ادامه دارد و درآمد سالیانه آن در چین در طی این بازه زمانی به طور قابل توجهی کاهش یافته است. بازار چین نه‌تنها برای سازندگان متعدد حاضر در این منطقه بلکه برای شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده اسمارت‌فون نیز در درجه بسیار بالایی از اهمیت قرار دارد به طوری‌که برخی از شرکت‌های مطرح در این کلاس تقریبا بدون ترک کشور چین در جمع پنج برند برتر تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند قرار گرفته‌اند.

Samsung sales decline in China

بر اساس گزارش سالیانه سامسونگ پیرامون نحوه عملکرد محیطی، اجتماعی و اقتصادی این شرکت --که هرساله منتشر می‌شود-- درآمد سالیانه این شرکت در چین از 40.1 تریلیون وان در سال 2013 به 33 تریلیون وان در سال 2014 و به 31 تریلیون وان در سال 2015 کاهش یافته است. همچنین بر اساس این گزارش --که در سال جاری منتشر شده است-- نسبت فروش در چین متعاقبا در کل درآمد سامسونگ کاهش یافته است چرا که این رقم از 18 درصد در سال 2013 به 16 درصد در سال 2014 و 15 درصد در سال 2015 نزول کرده است.

در سال 2013 سامسونگ در چین سرآمد فروشندگان گوشی‌های هوشمند بود اما با گذشت زمان و همزمان با تولید گوشی‌های هوشمند سازندگان محلی مانند Vivo ،Oppo ،Huawei و Xiaomi با قیمت پایین و کیفیت برابر یا بهتر از گوشی‌های سامسونگ، این شرکت نتوانست با تغییرات بازار این کشور پیش برود و در نتیجه به جایگاه پنجم (از نظر میزان فروش در چین) سقوط کرد.

Xiaomi Mi 5

شیائومی Mi 5

اکنون سامسونگ امیدوار است بخشی از ناکامی‌های اخیر در چین با فروش گوشی‌هایی مانند  S7 edge ،Galaxy S7 و گوشی‌های سری جدید Galaxy C (که برخی از آنها همانند Galaxy C4 به صورت اختصاصی برای بازار چین تولید شده‌اند) جبران شود. اما مسلما زمان و تلاش زیادی لازم است تا این شرکت به جایگاه برتر چین بازگردد. 



ایسام