- نگاه ویدئویی به پنج ویژگی مشترک در نسل جدید گوشیهای پرچمدار
- معرفی Redmi A4 5G – پایینرده 100 دلاری با نمایشگر 6.88 اینچی، SD 4s Gen 2 و باتری 5,160mAh
- معرفی ZTE Blade V70 – میانردهای با السیدی +HD و دوربین 108 مگاپیکسلی
- معرفی خانواده ROG Phone 9 – گیمینگ فونهای ایسوس با اسنپدراگون 8 الیت و نمایشگر 185 هرتزی
- نگاهی به HyperOS 2 به همراه جدول زمانی و فهرست دیوایسهای قابل ارتقاء به این پوسته
- نگاهی به فناوری ISOCELL ALoP – راهکار سامسونگ برای کاهش برآمدگی دوربینهای بخش پشتی گوشی
- شیائومی 14T Pro در نگاه رسانهها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفهایها
HTC One M9
اچ تی سی توی این زمینه مثل سامسونگ عمل نمیکنه، سامسونگ علاوه بر چیزی که شما فرمودین، گاهی اوقات از سخت افزارهای مختلفی هم در ورژن های مختلف اون گوشی استفاده می کنه که حتی شاهد هستیم مثلا بعضی از نوت ها 4G ساپورت نمی کنن و بعضیا می کنن.
اچ تی سی اما رویه اش متفاوت هست، در مورد ام9 بخوایم بگیم، تمام ام9 ها سخت افزار مشابه دارن و از نظر سخت افزار ورژن بندی نداره. اما از نظر نرم افزار (رام) بله، ورژن بندی داره. اما باز هم مثل سامسونگ نیست، رام های اچ تی سی هیچ مزیت یا عیبی نسبت به هم ندارن.
2 رامی که توی ایران وارد شده، یکیش سفارش آسیا هست (در اصل خاورمیانه یا middle east که به ME هم بهش اشاره می کنن) و دیگری هم سفارش اروپا هست.
قبلا در مورد صحبت کردم، شما میتونی صفحه ی من رو باز کنیم و با سرچ کردن کلمه های "رام" و "سفارش" پیداشون کنی.
در مورد دریافت آپدیت، هم مشابه هم هستن، یعنی اگر یک آپدیت در یک زمینه ای، مثلا اندروید 5.1 برای یک ورژن میاد، برای ورژن دیگه هم میاد، صرفا زمانش متفاوت هست، یک بار ورژن آسیا زودتر دریافت می کنه و یک بار ورژن اروپا.
اکثر ماها گوشیامون سفارش اروپا هست، شما هم شاید بهتر باشه همون سفارش اروپا رو انتخاب کنی ولی در عمل هیچ فرقی برای کاربر معمولی ندارن.
HTC One M9+
دیجیکالا دیشب موجودش کرد، قیمتش هم 2200.
HTC One M9
مزیت گارانتی دار بودن یا نبودن به شانس شما برمیگرده! بدشانسی یعنی 200 تومن پول گارانتی بدی و خراب هم نشه، یعنی گارانتی دار باشه ولی خرابیت رو زیر بار نرن، یعنی گارانتی نداشته باشی و یک هفته بعد خراب بشه.
خوش شانسی هم یعنی پول گارانتی ندی و خراب هم نشه! یعنی گارانتی دار بخری و خراب بشه و یک نوئش رو بهت بدن!
همش شانسه از نظر من. حالت هایی که هر کدومش ممکنه برای من و شما پیش بیاد.
در مورد این که کدوم گارانتی خوب هست و کدوم ها هم خوب جواب ندادن دوستان توی این یکی دو صفحه در موردش صحبت کردن.
HTC One M9
2 تا خونه هستن، هم نقشه (ظاهر یکی)، توی یک محله (یک برند)، ولی متراژ یکیش 200 متره، اون یکی 300، اون بزرگ تره همه ی امکانات کوچیکتره رو داره و یک سری چیزا هم بیشتر داره، شوتینگ زباله داره! استخر داره، از مواد بهتری در ساختش استفاده شده و ...
شما میخوای خونه بخری، کدوم رو میخری ؟
صد در صد شما به جیبت نگاه میکنی. فکر نمی کنم کسی که پولش رو داشته باشه، بگه من کوچیکه رو میخوام. مگر یک شرایط خاص! مثلا بگه من یک نفرم، نصف سالم ایران نیستم و ...
در مورد سری one ، از 7 تا 9 ، این داستان برقراره. یک طراحی ثابت در کلیت و اختلاف در جزییات که به سمت perfect شدن حرکت کرده (حالا کاری نداریم که هیچ وقت نمیرسه!)
شما ام7 رو الان میتونی با حدود 1 میلیون بخری، ام8 رو 1.300، ام9 رو هم 1800.
به توجه به نوع استفاده ی شما میشه مشخص کرد که آیا ام7 هم کار شما رو راه میندازه یا نه ؟
همین داستان در مورد سایر برند ها هم برقراره:
نسبت بین جی 3 و جی 4.
اس 4، اس 5، اس 6
آیفون که از 4اس به جز سنسور اثر انگشت امکانات دیگه بهش اضافه نشده.
اگر با این دید نگاه کنیم، خب پس کسی که میخواد سامسونگ بخره، بره همون S3 neo رو بخره، 600 تومن هم بیشتر نیست. یه روزی هم فلگ شیپ بوده.
چیزی که بین این ها مشخص کننده هست، توان این ها در آینده هست.
در مورد ام7 و 8 و 9: بله شاید الان خرید ام7 خیلی هم دلپسند باشه، ولی به فرض خریدیم، یک سال دیگه چی ؟ یک سال دیگه ام7 و ام8 فرقی ندارن ؟ هر دو اندروید M و بعدی رو میگیرن؟ و ...
اصلا مزیت اصلی فلگ شیپ ها اصطلاحا future proof بودن هست. وگرنه همین الان شاید لذت داشتن یک ام9 با یک دیزایر 820 یکی باشه. ولی قطعا سال دیگه این لذت ها برابر نخواهند بود، دو سال دیگه اصلا داشتن 820 لذتی نداره ...
فلگشیپ های قدیمی این مزیت خودشون رو از دست دادن... یا زودتر از دست میدن. مثل بستنی سالاری که یک ساعته از فریزر در اومده و یک بستی ساده که تازه از فریزر در اومده، شما کدوم رو ترجیح میدی ؟
HTC One M9
ام8 خاکستریش یا در واقع همون گان متالش خیلی فروش رفت و تقریبا دست هر کسی که دیدم همون خاکستریش رو داشت، اما ام9 بیشتر گلد آن سیلورش هست که داره فروش میره، به نظر من نقره ای زیبا تره، یک چیزه سلیقه ای هست، ولی گانمتال ام9 با ام8 فرق داره.
در مورد قاب هم خیر، مثل بقیه ی گوشی ها هست، انواع و اقسام کاور براش هست، از ژله ای شفاف که نمای خود گوشی رو نشون میدن تا طرح دار و کاورهای هارد کیس و ...
یک مقدار توی شهرستان ها سخته پیدا کردنش، چون هنوز گوشیه کمیه، ولی توی تهران راحت گیر میاد، اینترنتی هم خیلی ها برای فروش گذاشتن.
HTC One M9
در یک جمله که نمیشه :)
ولی کوتاه بخوام بگم شاید مهم ترین دلیلم همین کیفیتش بود که خریدم، چون من از هر سال گوشی خریدن بدم میاد، از تغییر زودرس بدم میاد، کلا بد عادتم، ترجیح میدم چیزی بخرم که بیشتر دوام داشته باشه.
گوشی های اچ تی سی (پرچمدارها البته) همون چیزی هستن که بعد ماه ها استفاده (شاید سال ها) اگه خوب ازشون نگه داری کرده باشی میتونی بهشون بگی : old but gold :)
HTC One M9
اون دوستی که این پیشنهاد رو دادن از روی منطق حل مشکل بوده، ولی سری رو که درد نمی کنه دستمال نمیبندن.
کسانی که آپدیت میکنن ولی میبینن یک مشکلی هست و بعد از فکتوری ریست اون مشکل حل میشه، به احتمال 90 درصد یک جایی از کاستومایزهایی که خودشون کردن مشکل داشته که با باز گشت به ستینگ اصلی مشکل حل میشه، وگرنه کمتر پیش میاد که ایراد از رام گوشی باشه (پیش میاد ولی خیلی کم)
این داستان مثل ماجرای محضر درس استاد و در قفس کردن گربست ... هیچ ربطی به هم ندارن.
2. یا خدا! دوست عزیز توی اکثر دفترچه های راهنمای موبایل و لپ تاپ می نویسن که به هیچ وجه موقع شارژ یا حتی کار روی پتو یا پارچه نذارین گوشی رو، هم باعث داغ شدن میشه هم احتمال آتش سوزی رو بالا میبره (در مورد لپ تاپ مجاری هوای ورودی و خروجی رو هم ممکنه مسدود کنه).
پتو یک عایقه حرارته، باعث میشه دمای گوشی دفع نشه و هی حرارتش بالا و بالاتر بره.
شما موقع شارژ کردن گوشی رو رو به صفحه بذارین تا پشتش رو به هوا باشه و خنک بشه.
HTC One M9
به نظر من اگر گوشیت سالمه + احتمالا اگر طرفدار اچ تی سی هستی:
ام 9 نخر، صبر کن برای فلگ شیپ بعدی که به زودی میاد. اچ تی سی از ام9 خیلی درس ها گرفته که قطعا توی فلگشیپ بعدی از این درس ها استفاده می کنه.
اگر گوشیت خراب شده، مثلا باطریش اذیتت میکنه یا فکر می کنی چند ماه نگه داشتن بیشتر گوشی باعث میشه بعدا قیمتش موقع فروش خیلی کمتر بشه (که میشه) در خرید ام 9 شک نکن، اچ تی سی تمام مشکلات ام9 رو حل کرده و حالا دیگه از این به بعد وقت ارتقا دادنه
کسایی که اچ تی سی رو یک بار تجربه می کنن می دونن که اگر یک چیز گوشی بد هم باشه، اچ تی سی مثل جان رمبو میمونه! تا درستش نکنه ولش نمی کنه :)
HTC One M9
به شخصه نتونستم با کاور چرمش اون جوری که ال جی روش مانور داده بود کنار بیام و بیشتر احساس کردم یک جی 3 رو دستم گرفتم که چون ال جی هیچ حرفه دیگه ای نداشته روی این کاور چرم مانور تبلیغاتی داده.
اما اشتباه نکن، منظورم این نیست که گوشی بدیه. شک ندارم که جی 4 عین جی 3 خوب از آب در میاد.
اما نظر من در مورد خریدن جی 4:
جی 4 توی سالی که همه حتی سامسونگ و هوای رفتن سراغ شیشه+فلز هنوز توی فاز پلاستیکه و چرمه.
وارد جزئیات فنی نمی خوام بشم، اما به نظر من خریدن یک جی 3 مدل 32 گیگ-3 گیگ رم خیلی بهتر از خرید جی 4 هست. مخصوصا با توجه به اختلاف قیمت 500-600 هزار تومنی ایجاد شده که شاید بیشتر هم بشه تا به فروش حی 4 صدمه نزنه. شما با خریدن یک جی 3 هیچ چیزی رو نسبت به جی 4 از دست نمیدین. علی الخصوص که جی 3 با آپدیت هایی که گرفته خیلی پایدارتر از جی 4 هست که باید حالاحالا ها براش آپدیت بیاد قطعا.
اما اگر کلاس و به روز بودن گوشی براتون مهم هست توی خریدشون شک نکنین.
ام9 رو هم با جی 4 مقایسه نمی کنم، به نظرم مثل مقایسه ی BMW X6 هست با BENZ S Class.
کسانی که این ها رو میخرن خواسته های متفاوتی دارن.
فراموش هم نکنین که ال جی به زودی یک گوشی رونمایی میکنه که احتمالا قرار هست با نوت5 رقابت کنه، اگر انتخابتون یک گوشی ال جی هست شاید بد نباشه برای اون صبر کنین.
اگه سوالی داشتین من در خدمتم.
HTC One M9
اولین بار هست همچین چیزی در مورد دوربین شنیدم!
من الان دقیقا 2 ماه هست که گوشی رو دارم، توی این 62 روز تحت هیچ کدوم از کارها به جز ویبره خوردن گوشی توی گوشی ارتعاشی حس نکردم.
تصویر هم هیچ جایی به غیر از عکس گرفتن از صفحه نمایش یک دستگاه دیگه موج بر نمی داره (که اون هم طبیعی هست، به خاطر ریفرش شدن صفحه هست که چشم ما متوجه نمیشه ولی دوربین کپچر می کنه)
قطعا اون ام9 مشکل دار بوده. با تکون دادن گوشی به هیچ وجه تصویر موج پیدا نمی کنه و نباید هم بکنه.
HTC One M9
تا الان 4 میلیون و هفتصد و پنجاه هزار ام9 فروخته شده. شما فکر کن 50 نفر، نه، 100 نفر از این ها براشون یک مشکلی پیش بیاد، این ها سریعا میان وتوی فروم های معروفی مثل xda گزارش می دن.
من و شما که میریم این تاپیک هارو میخونیم، اولش ممکنه دستپاچه بشیم، ولی در عمل مثل داستان سقوط کردن هواپیماست، چون تو چشمه در موردش صحبت میشه ولی در عمل هزاران بار از ماشین امن تره ...
اکثر این جور موارد داستان های یکی در صد هزاره.
من فکر نمی کنم توی ایران گارانتی ها هیچ گونه دیفکت های فیزیکی رو قبول کنن و زیر بار تعویضش برن، خدای نکرده گوشی یک نفر این مشکل رو پیدا کنه هم قطعا میگن که ما سالم تحویل دادیم، شما شکسته پس آوردی ...
HTC One M9
متاسفانه فلگ شیپ های امسال هیچ کدوم از نظر باطری راضی کننده نیستن.
البته شما داری با ام8 که تا الان n بار براش آپدیت اومده مقایسه می کنید. ام8 پردازندش خیلی کم مصرفتر بود. فراموش هم نکن که توی 10 سیکل شارژ اول، باطری بهتر و بهتر میشه، 4-5 دفعه ی اول چشمگیر تر هست.
یک مقدار صبر کنیم درست میشه.
HTC One M9
زمانی که 2 چیز رو مقایسه می کنی، هر کدوم در یک ابعادی قوی تر هستن.
مثل مقایسه ی بنز اس کلاس با ب ام و سری 7. هر دوشون عالی هستن ...
توی صفحش چند تا پست گذاشتم، بخون.
HTC One M9
دوست عزیز در مورد دوربین ام9 میتونی بری کامنت های من رو بخونی، خیلی توضیح دادم.
اما در مورد بلایند تستی که گذاشتی، توی متن گفته شده که همه ی آپدیت ها انجام شدن ولی اگه به تاریخش دقت کنی ماله فروردین ماهه، اون موقع هنوز آپدیتی برای ام9 نیومده بود، از اون موقع تا الان 2 بار برای سیستم عامل گوشی آپدیت اومده و یک بار هم مستقیما برای خود نرم افزار گوشی آپدیت اومده که هر بار تغییر و بهبود کیفیت چشم گیر بوده.
همسر من تنها چیزی که از گوشیش نمی پسندید دوربین پشتش بود ولی الان کاملا نظرش عوض شده.
این رو هم بگم که دوربین ام9 قبلا هم عکس های فوق العاده ای می گرفت، اما توی حالت اتوماتیک نه، باید دستی تنظیم می کردید، ولی الان توی مود اتوماتیک خیلی پیشرفت داشته. به نظرم در مجموع دوربین (سلفی-اصلی) ام9 واقعا نیاز عکاسی آدم رو بر طرف می کنه، اون هم نه سر سری، بلکه در سطح خیلی عالی.
HTC One M9
developer یعنی توسعه دهنده، دولوپر به کسی می گن که به زبان های برنامه نویسی تسلط داشته باشه و (اگر تفریحی کار نکنه یا قصدش فقط ور رفتن با گوشی خودش نباشه) کارش تولید محتوا برای اون سیستم عامل هست، کسانی که دولوپر هستن، گوشی هایی رو میخرن که اصطلاحا bootloader unlocked هست و به اون ها اجازه میده تا به هر جایی از برنامه ی گوشی که دلشون میخواد دست ببرن و باهاش ور برن.
به گوشی هایی که برای چنین اشخاصی تولید میشه بهشون میگن unlocked (در مورد اندروید، سیم کارد آنلاکد هم داریم که یک چیز دیگست)، M9U هم همینه.
گوشی آنلاک شده از نظر سخت افزار و نرم افزار هیچ فرقی با گوشی معمولی نداره، صرفا s-off هست تا طرف بتونه باهاش ور بره.
شما گوشی معمولی رو هم از طریق خود سایت اچ تی سی، میتونی آنلاک کنی.
معمولا کاربران عادی که میخوان گوشی رو روت کنن این کار رو می کنن و البته گارانتی رو باطل میکنه، مگر دوباره s-on کنید که خب وقتی گوشی خراب شده که میبرین گارانتی نمیشه دیگه.
HTC One M9
این رو باید شما تصمیم بگیرین و بذارین رک بگم، ریسک کنین.
من گوشی رو بدون گارانتی خریدم، ولی با فروشنده طی کردم که 3 هفته شرط تعویض داشته باشه. یعنی اگر تا 3 هفته گوشی خراب میشد، برای من باید تعویضش می کرد.
البته الان فرقش حدود 100 تومنه، اون موقعی که من خریدم فرقش 400 تومن بود، 2 تا هم خریدم، شاید اگه الان میخواستم بخرم، گارانتی دار می خریدم.
ولی در هر صورت معمولا گارانتی پول زوره، من که به شخصه هیچ خیری از گارانتی ندیدم، نه از گارانتی موبایل، نه هارد، نه فرگاز نه ماشین!
اگه هم که گوشی خراب بشه، معمولا آخرش میندازن گردن برق و ضربه و رطوبت و ...
فقط معمولا زمانی که گوشی رو تازه خریدین یک چیزیش از کار بیفته گارانتی ارزش داره که اون هم به نظر من اگر بتونین فروشنده ی قابل اطمینانی پیدا کنین که حداقل یک هفته مهلت تعویض بده، از گارانتی بهتره.
HTC One M9
دقیقا من هم اول گوشی خودم رو آپدیت کردم و گوشی همسرم رو بعد 2 روز. خیلی محسوس بوده تغییرات، باز هم آپدیت خواهد اومد.
دیگه این ضعف سایت ها و نقاد ها هست که با ورژن اولیه نقد می نویسن و تا ابد همون میمونه!
چه سایت های ایرانی مثل جی اس ام، زومیت و ... و چه سایت های پربازدید خارجی مثل فون آرنا، جی اس ام آرنا و ... هیچ کدوم نقد هاشون رو تغییر نمیدن و نقد جدیدی هم اضافه نمی کنن !
در صورتی که به طور مثال نمونه ی عکسی که از دوربین میذارن از ورژن اولیه کجا و ورژن فعلی یا ورژن های بعدی کجا ...
HTC One M9
به شما و سایر دوستانی که میخوان گوشی فلگ شیپ خریداری کنن یه توصیه ی ساده دارم، اولش کاندیداهای مورد نظر رو با مقایسه کردن پارامترهای مورد نظر خودتون و مقایسه ی اعداد و ارقام عملکرد و صفحه نمایش و ... انتخاب کنین.
اما وقتی 2، 3، 4 یا هر چند تا کاندیدای خودتون رو انتخاب کردین، از این جا به بعد دیگه دنبال برتری مطلق و نتیجه گیری از روی اعداد روی کاغذ نباشین. ببینین دلتون چی میخواد.
شما الان نوت 4، اس6، ال جی جی 4، زد 3، ام9، آیفون 6 یا هر گوشی هم رده ی دیگه ای رو که جز لیستت قرار دادی ، هیچ کدوم برتر مطلق نیستن، هر کدوم معایب و مزایای خودشون رو داره.
هر کدوم به قول خارجی ها اون قدر charm دارن تا بعد از خریدنش دل شما رو ببرن :)
شما فقط ببین دلت چی میگه، همون رو بخر. من تک تک این گوشیا رو میشناسم و باهاشون کار کردم و توی اعضای خانواده ی ما همشون موجود هست (به جز جی 4 که البته جی 3 رو برادر خانومم داره).
همشون عالی ان. هیچ کدومشون بی نقص نیستن. ولی هر کدوم رو هم که بخری راضی میشی. من هم همه رو دوست داشتم! ولی دلم ام9 رو می خواست، رفتم ام9 خریدم.
اگر انتخابت ام9 بود:
در مورد دوربین و داغی هم اصلا نگران نباش، کاملا حل شدست، بعد از خرید گوشی و آپدیتی که باید بکنی، خودت میبینی.
در مورد گرماش شما که توی خانواده ام7 داری، دقیقا همون حس رو بهت میده.
دوربین به نظر شخص من، فوق العادست، سلفیش که محشره و فکر می کنم کاملا حق داشته باشم که بگم از تک تک گوشی هایی که بالا اسم بردم سر تره، دوربین پشتش هم فوق العاده هست و در کل عکاسی به عکاس بستگی داره.
HTC One M9
آسفالت اعتیاد آوره یا نه ؟!
نمی خوام درگیر اعتیاد گیمینگ بشم!
===
در مورد چراغ نوتیفیکشن دقیقا درست میگی، مشکل این جاست که چراغش خیلی عمقی قرار گرفته و فقط تقریبا از روبرو قابل دیدن هست، ولی بهش عادت کردم، چراغ شیکیه :)
البته در مورد دکمه ها خیلی زود عادت میکنی، من هم همش در گیرش بودم ولی الان بعد از یک ماه و نیم چنان عادت کردم بهشون که حتی وقتی گوشی توی جیب شلوارمه و دارم پیاده روی می کنم و آهنگ گوش میدم، وقتی میخوام صدا رو کم یا زیاد کنم راحت دکمه رو پیدا می کنم.
HTC One M9
دوست عزیز من گوشی رو 4 یا 5 اردیبهشت خریدم، 2 تا ام9 با برچسب محافظ صفحه شد 4.250.000
اون موقع بهترین قیمت بود.
شما الان بدون گارانتی گوشی رو میتونی زیر 1800 هم بخری، حدود 1770 مثلا
با گارنتی هم بسته به گارانتی و هدیه ها و پیکیج هایی که همراه گوشی میدن بین 1900 تا 2100 هست.
HTC One M9
الان یکی از دوستان من هست که داره از اینترنت 4G ایرانسل استفاده می کنه و سرعتش هم میانگین حدود 6-8 مگابیت بر ثانیه هست!
حالا من نمیدونم مشکل شما دقیقا کجای کاره. ولی ام 9 در حال حاضر برای رد و بدل کردن دیتا داره از Cat 6 استفاده می کنه که سقف آپلودش 50 مگابیت و سقف دانلودش 300 مگابیته! من باب مثال آیفون 6 سرعت دانلودش نهایتا 150 مگابیت هست! سقف ها اون قدر بالا هستن که ما اصلا توی کشورمون نمیتونیم بهش حالا حالا ها نزدیک هم بشیم!
شما حتما باید باندی که داری روی مودمت استفاده می کنی رو چک کنی، اگر باندها متفاوت باشه، کانال ها متفاوت باشه، هم سرعت کم میشه و هم شعاع برد مودم کم میشه، به شما یک بار گفتم، گوشی دو سه جای مختلف تنظیماتی در مورد مصرف باطری wireless داره، که یکیش رو یادمه توی تظیمات خود وایرلس توی بخش ادونسد هست، یکی دوتا هم توی بخش پاور هست. حتما برو و اون ها رو جوری تنظیم کن که سرعت در اولویت باشه، چون به صورت پیش فرض، مصرف باطری کمتر در اولویته.
HTC One M9
اون دوتا ضربه گوشی رو فقط توی صفحه ی لاک اسکرین روشن و خاموش می کنه.
گوشی که خاموش هست 2 تا ضربه بزنین، روشن میشه، همون جا اگه 2 تا ضربه ی دیگه بزنین خاموش میشه، هدف این کار مثلا چک کردن ساعت یا نداشتن نوتیفیکیشن بدونه استفاده از دکمه ی پاور هست.
توی محیط اندروید داخل گوشی با 2 تا ضربه خاموش نمیشه. وگرنه برای خیلی های پیش میاد که گوشی ناخواسته خاموش بشه، البته نرم افزارهای جانبی زیاد هست که با رد کردن دست از سنسورمجاورتی، صفحه رو روشن خاموش کنن، یا حتی با دو تا ضربه به گوشی توی محیط اندروید هم خاموش بشه.
اما کلا توجه داشته باشین که روشن گذاشتن موشن جسچرهایی مثل همین ناک، باعث میشه مصرف باطری گوشی بیشتر بشه، چون تاچ گوشی+ژیروسکوپ روشن میمونه همیشه (یکیش همیشه روشن هست، هر وقت هم گوشی رو تکون بدین هر دو روشن میشن)
-----
در مورد دات ویو، خیلی از کاورهایی که توی بازار هستن، درش به صورت فنری بر نمی گرده و اصلا شما میتونی اون رو پشت گوشی نگه داری و اذیت نمیکنه.
کاور اوریجینال حدود 150-180 قیمت داره (هر کاوری که این قدر قیمتیش بود به این معنی نیست که اوریجیناله ها) ولی متفرقه ها از 60 تومن شروع میشن (ارزون ترش هم با کیفیت های کم پیدا میشه).
خیر، من نه همچین چیزی دیدم و نه شنیدم! سوراخی هم اگه لکش بیفته ناشی از کثیفی هست (مثلا شما صورت چربت رو بچسبونی به صفحه، و به مرور این چربی ها بره توی سوراخ ها و هر بار که صفحه تمیز هم باشه، با بستن درب کاور، چربی ها به شکل دایره دایره بیاد روی صفحه!)
کلا هر نوع کاوری که بخرید باید مرتب به صورت روزمره تمیزش کنین.
من ندیدم هیچ برند خاصی اقدام به ارائه ی دات ویو برای گوشی های اچ تی سی کنه (نمیگم نیست، من ندیدم)
دات ویو متعلق به خود اچ تی سی هست، ولی اون جنس های متفرقه همه فیک هستن و تفاوت های کیفیتی و حتی ظاهری هم دارن با نمونه ی اصلی.
HTC One M9
به هیچ وجه زیر بار نرو.
تهدید به شکایت کن یا اصلا از طریق تعزیرات شکایت کن ازشون. قطعا محکوم میشن و خسارت هم باید به شما بدن!
اصولا اگه مهربان رفتار کنی همین جور جلو میان!
HTC One M9
اولا که بنده کی بابت حرف هام به سایت فون آرنا رفرنس دادم در حالی که خودم این سایت رو قبول ندارم؟؟
بنده چند باری که به این سایت رفرنس دادم برای درج "خبر" بوده، نه برای استناد به تحلیل های این سایت.
دوست من، همه ی انسان ها (اگر نگیم همشون، اکثرشون) تا یک سنی به عدد و ارقام خیلی اهمیت میدن، ولی بعد از یک سنی همه به این تجربه میرسن (بازهم شاید بگیم اکثرشون بهتره) که اعداد اندیس های خوبی برای مقایسه نیستن. یک روزی بود که بنچمارک به وجود اومد و همه خوشحال شدن که آقا دیگه دوران نقد های سلیقه ای به پایان رسیده ولی الان باز همه برگشتن سر خط اول، چون دیدن که بنچمارک به هیچ وجه نشان دهنده ی عملکرد اون کالا در شرایط معمولی استفاده نیست.
دوست من فکر می کنم شما آشنایی با بنچمارک CPU ندارید، بنچمارک سی پی یو توسط تعداد محاسباتی که یک سی پی یو توی مدت خاصی می تونه انجام بده نمره دهی میشه و هیچ ربطی به صفحه ی نمایش نداره. مگه برای سی پی یو های اینتل برای کامپیوتر ها که بنچمارک میگیرن شما تا الان شنیدین که بگن با مانیتور 23 اینچی با رزولوشن اف اچ دی بنچمارک گرفتیم ؟!
اون چیزی که بنچمارکش توام هست با صفحه ی نمایش، بنچمارک GPU هست، شما که خیلی بنچ مارک هارو قبول دارین، مراجعه کنین به مقایسه ی بنچمارک های گرافیکی ام9 و اس6 و ببینین که ام9 بنچمارک هاش 3 برابر اس 6 شده! بله 3 برابر! خروجی ام9 در یک بازی فول اچ دی 17 و خورده Fps بوده در صورتی که خروجی S6، شش و خورد ای fps بوده! (هر دو هم در شرایط فول اچ دی تست شدن!)
شما که خیلی به بنچمارک ها اعتقاد دارین! مگه میخواین با گوشی پردازش مهندسی-ریاضی انجام بدین!؟
خیر شما نهایتا میخواین بازی کنین!
و توی بازی کردن نتیجه ی این که کدام گوشی قدرتمند تر هست مشخصه.
در مورد بحث نخ نما شده ی دوربین و داغی هم همین بس که تا الان چندین آپدیت برای گوشی ام9 اومده و هر دوش (مشکل تاری دوربین و دمای بالا) حل شده!
شما هنوز توی فاز داغی هستین!
این عکس : http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/2000590154.jpeg
مربوط به فرم ور 1.32.401.8 بود که توی فرم ور 1.32.401.15 شد این:
http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/2000590155.jpeg
و محض اطلاع شما عرض کنم که بعد از اون 1.32.401.17 اومد و الان هم 1.40.401.8 اومده و بنده که توی خونه 2 تا ام9 دارم بهتر از شما که احتمالا با ام9 کار هم نکردین تشخصی میدم که آیا داغ میشه یا نمیشه!
اچ تی سی ورشکسته هم بشه در جیب بنده سر سوزنی تغییر حاصل نمیشه، ارث پدری من نیست! هر گوشی ای که تشخصی بدم برای "من" بهتر هست، میرم اون رو میخرم!
هر شرکتی نقشی توی جایگاه تکنولوژی داره، اگر شمای سامسونگی خیلی دوست دارید که همه ی شرکت ها ورشکسته بشن و فقط سامسونگ باقی بمونه، فقط می تونم بگم از طرز تفکر شما متاسفم. چون نتیجه ی همین طرز تفکر هست که وضع صنعت خودروسازی ما شده این.
به عنوان جمله ی آخر، باز هم تکرار می کنم. هر کسی طبق نیازش و جیبش خرید میکنه (گوشی، مسکن، ماشین و...) شما نمی تونین با پارامتر های خودتون برای بقیه تشخصی بدین که چه چیزی بهتر هست، انتخاب خودتون رو انجام بدین و به انتخاب بقیه هم احترام بذارین.
دوست من، من تا الان به صفجه ی اس6 نیومدم، لطف کنین شما هم همون جا سکونت پیشه کنید تا آرامش پابرجا باشه.
HTC One M9
دوست عزیز، گزینه هایی که شما بینشون گیر کردین، خیلی تفاوت دارن، مثل کسی می مونه که بگه بین فلان ماشین شاسی بلند و فلان ماشین سدان گیر کردم، خب بین شاسی بلند و سدان تفاوت ها خیلی زیاده ...
1. دوربین هر دو در یک حد هستن، سلفی ام9 در مجموع بسیار بهتره.
2. باطری ام 9 رو اگه یه سره استفاده کنین باید هر روز 2 بار شارژش کنین، نوت 4 هم همین طور ولی نوت 4 شارژ بیشتری میده نسبت به ام9.
3. هر دوی گوشی ها برای بازی کردن مناسب هستن، مزیت نوت 4 صفحه ی بزرگ ترش هست، مزیت ام9 هم اسپیکرهاش هست که لذت خاصی رو ایجاد می کنه.
4. هر گوشی فلگ شیپی که بخرید موقع بازی کردن گرم میشه. حتی آیفون ها.
5. لگ کلا چیز جدایی ناپذیری از اندروید هست! ولی نه به شکلی که آزار دهنده باشه، صرفا مکث هایی هست که مثلا موقع باز کردن یک اپ رخ میده ولی توی بازی به هیچ وجه لگی ایجاد نمیشه توی هیچ کدوم از دستگاه ها.
اما توجه داشته باشید که گرافیک ام9 بسیار قدرتمند تر از نوت 4 هست، تقریبا 3 برابر نوت 4 fps میده، همچنین با وجود این که پردازنده ی نوت 4، سیستم عامل 64 بیتی رو ساپورت می کنه، ولی نوت 4 به صورت 32 بیت ارائه میشه که چون نوت 5 هم به زودی با سیستم عامل 64 بیتی میاد، بعیده که سامسونگ با آپدیت نوت 4 اون هارو 64 بیتی کنه (از فروش احتمالی نوت 5 کم میشه) و همین طور رم مورد استفاده توی ام 9 و اکثر فلگ شیپ های امسال (به جز جی 4) LPDDR4 هست ولی نوت 4 از رم DDR3 استفاده می کنه که سرعتش نصف LPDDR4 هست، قطعا در حال حاضر نوت 4 که یک ساله هست به خوبی از پس همه چیز بر میاد ولی به طور قطع در آینده نمیتونه پابه پای رقبای خودش که یک سال از خودش جدید تر هستن پیش بیاد.
در کل داشتن S Pen و صفحه ی بزرگ تر توی نوت 4 و داشتن بدنه ی فلزی و اسپیکرهای دالبی توی ام9 وجه تمایزشون هست.
فکر می کنم نوت 4 یه 200 هزار تومنی هم ارزون تر باشه (هر دو بدون گارانتی)
توصیه ی من به شما، اگه میتونین چند ماه صبر کنین (2-3 ماه) اینه که بمونین تا نوت 5 بیاد، اون موقع اگه انتخاب شما نوت باشه، میتونین جدیدترین نوت رو بخرین، اگر هم که نخواین 2 میلیون یا بیشتر هزینه کنین و قیمت براتون تعیین کننده باشه، نوت 4 قیمتش از این 1600 میرسه به 1400، طبق رسم هر ساله.
HTC One M9
مبارکه سیاوش جان :)
انشاالله سال ها برات کار کنه و به سلامتی ازش استفاده کنی :)
HTC One M9+
مبارک باشه دوست عزیز :)
فینگرپرینتش فکر میکنم از آیفون ها و اس 6 سریع تر باشه :)
زود باهاش ور برو و حاصل تجربیاتت رو بیا این جا با ما هم به اشتراک بذار.
با همون ام8 که داشتی مقایسه کن و توضیح بده.
HTC One M9
اون جا یک سری بحث ها شده و مقایسه هایی کردیم.
میتونی پست های من رو اون جا بخونی.
سوالی هم داشتی اون ور بپرس تا جواب بدم.
من خودم منتظر m9 plus بودم، ولی وقتی رونمایی شد، و اچ تی سی هم اعلام کرد که پرچمدار یا همون فلگشیپ امسالش m9 هست قید اون رو زدم و همین ام9 رو خریدم.
اما اگر اون گوشی رو دوست دارید، سنسور اثر انگشت میخواید، و اختلاف قیمتشون هم براتون مشکلی ایجاد نمی کنه، در خریدش شک نکنید.
HTC One M9
باطری رو هم میبلعه
در صورتی که توی سایت های خارجی که دیدم تست کردن، شبکه ی 3g باعث میشه idle تایم گوشی 30 درصد بیشتر بشه.
ما که فعلا امکانش رو نداریم، پس بذاریم روی همون 2g بهتره.
فقط زمانی که میخواین برین اینترنت برین و بکنینش 3g.
HTC One M9
شما به راحتی با نصب یک نرم افزار مثل جت آدیو که خود من هم با این نرم افزار آهنگ گوش میدم، از زیر تا بم اسپیکرتون رو بگیرین توی دستتون.
اما فراموش هم نکنین، خود آهنگ هم خیلی مهم هست، اصلا بعضی آهنگ ها صداشون کر کننده هست ولی بعضی هارو روی ولوم آخر هم که بذارین، اغنا نمی کنه شما رو.
دوست عزیز باطریش همینه دیگه! هر 3-5 دقیقه 1 درصد، یعنی ساعتی میانگین 15 درصد!
شما هم که می فرمایید روی نور 75 درصد که خیلی زیاد هست!!!!!
یعنی گوشی روی نور 75 درصد به شما داره 6 ساعت و نیم اسکرین آن میده!
برادر با چه گوشی ای مقایسه می کنی :)
فکر کنم فقط زد3 و زد3 کامپکت از این مقدار بیشتر اسکرین بدن!
شما نور رو کمتر کن، به میزان قابل توجهی بیشتر هم میشه.
مصرف باطری کاملا به کاربر بستگی داره، همون جور که 2 نفر که ماشین های یکسانی دارن، یکی صدی 10 میسوزونه داخل شهر، یکی هر کاری میکنه از صدی 15 کمتر نمیشه.
کاملا به نحوه ی مصرف و ستینگ شما بستگی داره.
مثلا دوستان موشن جستر گوشی رو روشن می ذارن، خب گوشی سنسور حرکتیش و تاچش همیشه روشن میمونه! نباید توقع داشته باشید که 30 روز idle تایم داشته باشه. از گوشی اصلا استفاده هم نکنین، 5 روزه شارژش تموم میشه.
من با یک دولوپر صحبت می کردم، میگفت از گوشی که استفاده نمی کنم، میذارمش روی حالت exterme power savor ! ولی در حالت عادی که دارم استفاده میکنم، حتی CPU رو اورکلاک هم کردم!
HTC One M9+
قطع به یقین دوربینش از M9 بهتر هست اگر هم بهتر نباشه به خاطر دوال بودن امکانات بیشتری داره. کیفیت بدنش بالاتر هست. سنسور اثر انگشت داره. صفحش بزرگتر هست و رزولوشن صفحه ی بیشتری داره.
اما معایبی هم که براش شمرده میشه، در مقایسه با ام9، به این معنی نیست که این گوشی ضعیفه، خیر صرفا به اون قدرت نیست.
اما در بحث پردازنده یک توضیحی دوست عزیزمون بابک ا بدم:
بابک جان، سی پی یو کارش به تنهایی انجام محاسبات ریاضی صفر-یک هست. معادله ای که توش قدرت سی پی یو نمود پیدا می کنه، معادله ی رم-سی پی یو-جی پی یو هست.
بذار برات یک مثال بزنم. شما یک ساختمان ساختی. آب ورودی به ساختمانت از یک لوله ی مثلا 1 اینچی داره تامین میشه. حالا اگر شما به یکی از واحد های آپارتمان یک انشعاب 6 اینچی بدی، آیا اون قدر خروجی هم داری؟ خیر، چون محدود کننده ی شما اون لوله ی 1 اینچی اول کار هست.
مثل جاده ای که یک سری قسمت هاش 6 بانده هست، یک سری جاهاش 2 بانده و یک سری جاهاش 1 بانده، آیا این جاده خروجی یک جاده ی 6 بانده رو داره ؟ خیر، خروجی یک جاده ی 1 بانده هست.
حکم این چیپست مدیا تک اینه دوست من، این سی پی یو بنچمارکش بسیار عالی هست، ولی در بحث رم داره از تکنولوژی یک نسل قبل تر استفاده می کنه، یعنی DDR3، در مقایسه با رم M9 و S6 که LPDDR4 هستن.
این چیپست، خروجی گرافیکش هم اصلا با M9 و S6 و Z3+ قابل مقایسه نیست.
با همون ام9 که مقایسه کنیم، حدود 30 درصد توان M9 رو داره، دلیلش هم بر می گرده به توان کمتر GPU، سرعت کمتر رم (نصف) و صفحه ی نمایش بزرگتر و با رزولوشن بیشتر ...
در مورد باطری متاسفانه به گفته ی کاربرای خارجی، از M9 ضعیف تر عمل کرده ...
باز هم تکرار می کنم، من خودم میخواستم این گوشی رو بخرم، ولی بعد از رونماییش، رفتم و M9 خریدم!
متاسفانه اچ تی سی روی این گوشی خیلی بد کار کرد (از بعد پردازنده)
کارش میدونی مثل چی بوده ؟ مثل این که شما بخوای یک ماشین مسابقه ای بسازی برای تورینگ، اومدی یک موتور 12 سیلندر 1000 اسب بخاری از بنز برداشتی، اما گیربکس پژو 405 رو گذاشتی روش، و لاستیک های پراید بستی زیر ماشین!
البته ضعف های ام9 هم ناگفته نماند، دمای بالا، دوربین کاملا معمولی در مود اتوماتیک (مگر مثل من خیلی اعصاب داشته باشی و همیشه خودت تنظیم کنی)، نداشتن سنسور اثر انگشت.
قطعا کلاس ام9+ از ام9 بالاتر هست که خب شاید این هم برای خیلی از دوستان مهم باشه.
انتخابتون رو انجام بدین و ازش لذت ببرین.
چیزایی که من میگم هم نظرمه، وحی منزل نیست ;)
دیگه توی تهران هم موجود شده، زودتر بخرید و تجربتون رو با ما هم به اشتراک بذارین.
ارادتمند
HTC One M9
به معنای واقعی کلمه عالی شده :)
البته من به صورت کاستوم تنظیم کردم و سیو کردم ستینگش رو.
به مقدار چشم گیری قابلیت فوکوس گوشی بالا رفته.
برای دوستانی که دارن این سیتینگ رو پیشنهاد میدم:
حتما و حتما ایزو رو موقع عکس گرفتن به صورت دستی تنظیم کنین. اگر روزه بذارین روی 200 یا 400 و شب ببرین بالاتر.
sharpness رو بذارین روی -2، در واقع با این کار خاموشش می کنین.
saturation رو بذارین روی نیم: 0.5، در واقع بین صفر و یک
contrast رو هم بذارین روی نیم.
ev رو هم بذارین روی نیم.
make up رو خاموش کنین یا زیر 2 تنظیم کنین. اگر اوضاع پوستتون خیلی خراب هست، بعد از گرفتن عکس برین و توی گالری باهاش ور برین. موقع عکس میک آپ رو روشن نذارین.
حتما حتما بذارین گوشی خودش فوکوس کنه، یعنی وسط عکس، با انگشت زدن به صفحه و اونم کناره های عکس از دوربین نخواین که یک گوشه ای فوکوس کنه، این فسقل دوربین ها بهترین فوکوس رو در وسط عکس انجام میدن.
اگر حوصله ی این کارها رو ندارین هم مشکلی نیست، خود گوشی در مود اتوماتیک پیشرفت چشمگیری کرده و دیگه ضعفش رو جبران کردن، قطعا باز هم بارها آپدیت دوربین برای ام9 میاد و بهتر از این هم میشه.
مشکل داغی گوشی واقعا حل شده! با این که تابستونه ولی این 2 روزی که آپدیت کردم، گوشی یک بار هم حس داغی به دستم نداده، با خیال راحت پاور سیور رو خاموش کردم و من که همیشه پاور سیورم روشن بود، دیگه خاموشش کردم.
مصرف باطری گوشی هم به طور دندون گیری بهتر شده.
در مورد شارژ هم کاملا چکش کردم، اگر موقع شارژ شدن گوشی، ازش استفاده نکنین، به هیچ وجه سرعت شارژ شدنش کم نشده، همون 2 ساعته از باطری کم پر میشه.
ولی اگر موقع شارژ شدن گوشی ازش استفاده کنین، مثلا بازی کنین، برای این که گوشی داغ نشه، سرعت شارژ کم میشه و به حدود 4 ساعت میرسه که به نظرم کار خیلی هوشمندانه ای کردن.
حتما هر چه زودتر به 1.40.401.8 آپدیت کنین! از دستش ندین.
هیچ نکته ی منفی توی این آپدیت ندیدم.
به زودی اپدیت ota لالیپاپ 5.1 هم میاد، توی اون هم به خاطر تغییراتی که گوگل توی مدیریت رم ایجاد کرده، باز هم مصرف باطری بهتر میشه :)
منتظر guest mode هم هستم که توی 5.1 اضافه میشه.
ارادتمند
HTC One M9
ایمیل دادم.
در مورد خرید کاور دات ویو:
من خودم نخریدم، ولی توی فروم XDA که پیگیری می کنم، خیلی ها اوریجینالش رو که خریدن به قیمت 30 دلار، میگن بعد یک ماه قسمت لولاش پاره شد و خب اون ها همه رفتن و تعویض کردن! شما اگر توی ایران بخرید، یک ماه بعد کسی تعویضش نمی کنه.
قیمت کاور اوریجینال توی ایران بین 150 تا 180 هست که معمولا دیجیکالا اصلش رو داره به این قیمت و به بقیه خیلی اعتماد نمشه کرد.
توی بازار من از 65 تا 95 تومن انواع کاورهای دات ویوی M9 رو دیدم و 3-4 مدل رو روی گوشیم تست کردم که در عین ادعای فروشنده مبنی بر اصل بودن، همشون فیک هستن و خیلی اختلاف کیفیت هم دارن.
چون کاور اوریجینال خیلی خوب از آب در نیومده (البته توی سری های اول، خارجی ها بر عکس ما ایرانی ها سریع در سری های بعدی مشکل رو رفع می کنن!)، به نظرم بگردید و یک جنس خوب رو خریداری کنین.
اما توجه داشته باشین که دات ویو، محافظ خوبی برای گوشی نیست.
صرفا یک کاور لوکس هست.
البته یکی دو مدل دیدم که قشنگ از لبه های گوشی محافظت هم میکنه،ولی خود ورژن اوریجینال اصلا محافظتش از گوشی خوب نیست.
اگر بگردید بین مغازه هایی که اچ تی سی کار می کنن، چیزای خوبی می تونین پیدا کنین.
HTC One M9
دشمنت شرمنده باشه
آره عزیز، اصلا بحث گوشی چینی و تایوانی معنایی نداره، همون طور که قبلا توضیح دادم، شما هر اسمارت فونی که بخری (غیر از برندای هواوی و سامسونگ) تقریبا حکم لحاف چهل تیکه رو داره و هر قطعش یک جا تولید شده و اسم تایوان یا چین صرفا به خاطر محل اسمبل گوشی هست ...
1. من کلا سال ها گوشی هام رو با گارانتی می خریدم و چند سالی هم بود که بیمه هم می کردم (ملی) ولی هیچ وقت توی مدت گارانتی گوشیم خراب نشد، از گارانتی لوازم دیگه هم که استفاده کردم، هیچ وقت راضی نبودم، از ماشین گرفته تا دستگاه پخش DVD ...
برای همین اولین بار هست که گوشیم رو بدون گارانتی خریدم.
اما اگر شما اصرار داری که گارانتی دار بخری، به نظر من فقط و فقط مایکروتل بخر.
وضعش از بقیه بهتره ولی خب معمولا گرون تر از بقیه هم هست.
2. خیر. اصلا و ابدا سفارش اروپا هیچ مزیتی نسبت به سفاش ME یا همون خاورمیانه نداره، حتی اون مساله ی وایرلس که هفته های اول همه رو درگیر کرد به خاطر این بود که گوشی های هممون ورژن اروپا بود ولی مدل های سفارش ME از اولش هم مشکلی نداشتن. صرفا اگه شما یک developer باشی یا گوشیت رو به صورت bootloader unlocked خریداری کرده باشی، چون دولوپرهای خیلی خیلی بیشتری روی رام های اروپایی کار می کنن، فرد دستش برای دستکاری روی گوشی بازتر هست، فقط همین.
هیچ مزیت و کلاس خاصی نداره!
زودتر پولت رو پس بگیر ازشون :)
HTC One M9
الان ورژن شده 1.40.401.8
مصرف باطری گوشی فوق العاده شده! از 8 صبح که گوشی رو از شارژ در آوردم تا الان (ساعت 6:30 غروب) گوشیم فقط 24 درصد شارژ مصرف کرده و 76 درصد شارژ داره. گوشی حتی روی حالت پاور سیور هم نیست :)
روزهای قبل توی همچین روزی (از نظر میزان استفاده از گوشی)، الان حدود 60 درصد شارژ داشتم (با پاورسیور دائم آن).
مصرف باطری گوشی، در حالتی که اسکرین آف هست، خیلی خوب شده، الان متوجه شدم که احتمالا ورژن قبلی مشکل داشته، الان نمودار باطری رو که چک می کنم، توی ساعاتی که اسکرین آف بوده، قشنگ یک خط بدون شیب هست! ولی قبلا یک شیب کمی داشت که نشون میده مصرف باطری گوشی توی حالت idle یا همون زمانی که هیچ استفاده ای ازش نمی کنی خیلی باطری مصرف می کرد!
مورد بعدی این که گوشی به طور محسوسی کاهش دما داشته، به طوریکه امروز فقط توی تایمی که داشتم بیرون که دمای هوا بالای 30 بود عکاسیش رو تست می کردم توی دست گرم شد که کاملا طبیعی هست.
توی بازی معمولی هم دیگه گرم نمیشه، قبلا یک مقدار گرم میشد.
دوربین حالت اتوماتیک هم درست شد، اچ تی سی به قولش عمل کرد.
قبلا توی حالت اتوماتیک، وقتی عکس رو کپچر می کردین یکم تار میشد، دیگه تار نمیشه.
فعلا فرصت نکردم دقیق چکش کنم ولی مشکل تاریش حل شده و عکس HDR رو هم تست کردم، قبلا چنگی به دل نمیزد ولی الان کیفیتش دندونگیر شده.
گوشی یک مقدار هم انیمیشن هاش زیباتر شده! که البته همسرم همچین چیزی احساس نمیکنه.
فقط گزارش شده که بعد از این آپدیت مدت شارژ گوشی یک مقدار بیشتر شده که اچ تی سی هم گفته برای کنترل گرم شدن گوشی در زمان شارژ شدن هست که من هم بعدا نتیجش رو میگم.
آپدیت کنید دوستان :)
HTC One M9
بفرما :
http://droider.eu/2014/12/20/how-to-know-where-your-htc-phone-was-made/
این لینک توضیح کامل داده، سایت هم معرفی کرده که imei بزنی و بهت اطلاعات بده.
در مورد نو بودن یا تعمیر/ریفربیشد هم :
http://www.groovypost.com/howto/howto/check-android-reconditioned-or-oem-status/
HTC One M9
من از یکی از دوستان که نمایندگی مایکروتل هست شنیده بودم (اوایل اردیبهشت) که اوایل خرداد وارد میشه ولی فعلا که اواخر خرداده ... احتمالا به مشکل فنی برخورد کردن یا توی وارد کردن دچار مشکل شدن. تک و توک داره به فروش میرسه که به زودی هم رسمیش میاد.
در مورد قیمت، خیر. قیمت جهانی ارزون ترین مدل ام9 650 دلار هست. که با دلار 3300 تومنی میشه 2145000، که حالا به دلیل خرید عمده، استفاده از ارز مبادله ای و عدم گارانتی اچ تی سی (اوه اوه پروتکشن) برای وارد کننده شاید حدود 1500 در بیاد و تا خرده فروش بخواد بفروشه، میشه همون 1700-1800 و تازمانی که خود اچ تی سی قیمت گوشی رو کم نکنه، دیگه از این 1700 و خورده ای کمتر نمیشه حالا حالا ها، افتش رو کرده دیگه.
HTC One M9
مبارک باشه محمد جان به سلامتی استفاده کنی ازش.
1. محل ساخت گوشی های اچ تی سی هیچ اهمیتی نداره، صرفا محلی برای مونتاژ هست. قطعات مختلف در چند ده کارخونه ی مختلف توی کشورهای مختلفی تولید میشن و این که در نهایت گوشی شما کجا اسمبل بشه، میشه اون جایی، حالا توی مورد ام9، چین و تایوان. حتی اگر گوشی من و شما هر دو تایوانی هم باشه، مگر در صورتی که از یک بچ باشن، بازهم قطعاتشون ماله کارخونه و جاهای مختلفی هست. به همین دلیل بنچ مارک مثلا سی پی یو هم که بگیریم، امکان نداره یک نمره بگیرن!
عین 2 تا ماشین که ساخت یک کارخونه هستن، ولی اسب بخار و تاپ اسپیدشون متفاوته (که هست).
batch به یک سری تولید میگن.
2. قبلا خیلی در این مورد توضیح دادم محمد عزیز. این عکس مربوط به دمای ام9 در مقایسه با سایر گوشی ها، با ورژن 1.32.401.15 هست که اولین آپدیت برای کنترل دما بود:
http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/2000590155.jpeg
اگه دقت کنی خیلی تفاوت آنچنانی نداره وحتی از جی 3 خنک تر هم هست، اما اگر به عکس دقت کنی، اورال از جی 3 یک درجه خنک تره، ولی خیلی سرخ تر دیده میشه توی این ترمال ایمیج، دلیلش هم ساده هست، چون گوشی فلزی هست و نسبت به پلاستیک دما رو بیشتر منتقل میکنه، هادی بهتری هست.
حتی اگر دقت کنی، ام8 هم با این که بعد از نوت 4 خنک ترینه توی جمع، ولی در ترمال ایمیج بعد از ام9 روشن ترین هست، بازم بحثه فلز و پلاستیک و عایق بودنه.
شما وقتی میخوای یک قابلمه رو که داغه جابه جا کنی، از یک پارچه استفاده می کنی، از فلز استفاده نمیکنی، چرا؟ چون سریع داغ میشه و حرارت رو انتقال میده.
ام9 بدنام شد به خاطر این عکس:
http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/2000590154.jpeg
زمانی که بچ اول تولید شد، نرم افزار نهایی روش نصب نبود و این شد نتیجش. اورهیتینگ ام9 دیگه یک افسانه هست (مگر گوشی خراب باشه).
بحث این که گوشی چون فلزیه بیشتر دما رو نشون میده، فرق داره با این که مشکل اورهیتینگ داره.
3. خیر. شما پست های قبلی رو بخونین.
مصرف باطری گوشیتون بهینه نیست، باید یک سری تغییرات توی ستینگ انجام بدین تا مصرف گوشی کم بشه. قبلا توضیح دادم.
4. بله. بلندی صدا معمولی هست. این کیفیتش هست که فعلا رقیب نداره. جی 3 اسپیکرش فکر می کنم بین فلگ شیپ های پارسال از همه بیشتر بود (ایضا از امسالی ها) ولی کیفیت نداره صداش.
شما با نصب برنامه های مختلف و دست کاری توی اکولایزر میتونی صدای گوشی رو حدود 30 درصد بیشتر کنی که توصیه نمی کنم این کارو، چون عمر اسپیکر رو کوتاه می کنه.
دوست عزیز بد به دلت راه نده، متاسفانه اینا همش نتیجه ی سمپاشی هایی هست که علیه این گوشی بدبخت کردن!
شما اس 6 هم میخریدین با خیلی از مشکلات باید دست و پنجه نرم می کردین، مشکل مدیریت رم که گیمرهارو کلافه کرده، باطریش عین ام9 معمولی رو به ضعیف هست، اون هم داغ میشه و مخصوصا با اج که کار می کنم، وقتی داغ میشه لبه هاش چون سطحش کمه دستو اذیت می کنه و ...
هر گوشی یک ضعف هایی داره، یک قوت هایی.
شمایید که باید با دید مثبت بهش نگاه کنین و ازش لذت ببرین.
HTC One M9
بدون روت کردن نمیشه، اگه هم بشه بدون روت کردن باز به هیچ دردی نمیخوره. برای ریستور کردن باز باید روت باشه.
خود گوشی یک نرم افزار داره به اسم htc back up که توی گوشی نصبه، میتونی تمام ستینگ و خصوصی سازی ها و کانتکت ها و اطلاعات تمام نرم افزارای گوشی رو بک آپ بگیری، البته توی حافظه ی گوشی نمیره و از طریق اینترنت به حساب اچ تی سی شما sync میشه و بعد از مثلا فکتوری ریست میتونی تمام اطلاعات رو برگردونی، یعنی حتی سیوهای بازی و تم و کانتکت و ... همه میشه عین روز اول.
HTC One M9
اما در مابقی چیزها متاسفانه از ام9 خیلی عقب تره.
خود من و همسرم منتظر ام9پلاس بودیم ولی بعد از رونماییش ناامید شدیم و رفتیم همین ام9 رو خریدیم.
توی صفحش چند تا پست گذاشتم و توضیح دادم، برو بخون. با توجه به این که از ام9 گرون تر هست و عملا به جز سنسور اثر انگشت مابقی چیزاش از ام9 پایین تر هست (از بعد سخت افزار)، خریدش رو توصیه نمی کنم. جز به کسانی که میخوان حتما سنسور اثر انگشت داشته باشن، یا این که بین همین ام9 داران که خودشون خیلی کم هستن، باز هم خاص تر باشن!
دمای ام9 با آپدیت جدید (به گفته ی چند کاربری که آپدیت کردن و توی xda اومدن و گفتن) دیگه کلا نرمال شده و مساله ی دما به کل حل شده، نمونه ی عکس دوربین رو هنوز وقت نکردم برم ببینم و کامنت هارو بخونم ولی چند نفر گفتن دوربینش هم پیشرفت چشم گیری کرده.
ام9 پلاس هم مطمئن باش حداقل از ام8 داغ تره! اون هم با لیتوگرافی 28 نانومتری.
من به شخصه خودم منتظر ام9 پلاس بودم (فکر می کردم سخت افزارش یکیه با ام9 و فقط باطریش بزرگ تره، صفحش بزرگ تره و سنسور اثر انگشت داره) ولی وقتی رونمایی شد، دیدم جی 3 و زد3 و اس 6 رو بهش ترجیح میدم!
ولی باز قطعا انتخاب با خودته. هیچ شکی توش نیست که کیفیت ساختش اگه از ام9 بالاتر نباشه، پایین تر نیست و گوشی قدرتمندی هست، فقط در حد و اندازه های پول پرداختی قوی نیست، تمام بنچمارکاش در حدود ام8 و ضعیف تر از اون هست.