نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia XZ2 Premium

Xperia XZ2 Premium اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم

Sony Xperia XZ2 Premium سونی
ارزیابی کاربران: 7.6 از 10 (302 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 1 VI
» سونی Xperia 10 VI
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 101 تا 200 از مجموع 221 مورد

far z در تاریخ : 1397/3/20

دوست عزیز
منطق رو خرید من و شما مشخص نمیکنه.
منطق رو آمار فروش مشخص میکنه. باید شما ببینید که چه درصدی مثلا اس۸+ خریدن و چه درصدی xzp خریدن. اینجوری میتونی مقایسه کنی. قرار نیس سونی به خاطر شما و برخی طرفداران اندک کلی هزینه کنه و مثلا xz2p رو وارد یه کشور بکنه تا فرضا ۵۰۰۰ تا گوشی فروش بره. این با منطق بازاریابی و فروش در تضاد هست.
در دموکراسی عقل جمعی رو ملاک قرار میدن. شما مطمئن باش بسیاری از آدمای کره زمین هم مثل شما صاحب عقل هستن. عقل اونها هم حکم به خرید چیزی غیر از محصولات سونی میده.

تنها گوشی که الان به صرفه هست (ویژگی ها در مقایسه با قیمت) فقط وانپلاس هست نه سونی نه سامسونگ.

سید ع در تاریخ : 1397/3/20

این حرفتون یکم بی منطقه چون من xz premium رو با اینکه ۳ ملیون و نیم بود خریدم اما اس ۸ پلاس نخریدم
این دلیل نمیشه که چون گرونه کسی نخره . من نه طرفدار سونی هستم نه مخالفش هم نوت۵ داشتم هم اس۷ و هم xz premium
آدم اگه عقل داشته باشه امکانات رو میبینه و بعد خرید میکنه نه اسم و برند رو
قبلا سامسونگ به صرفه بود حالا فعلا سونی ، ممکنه هم بعدا یه برند دیگه به صرفه بشه . این دلیل بر فروش نرفتن یه گوشی نمیشه

far z در تاریخ : 1397/3/16

تو انگلیس و ایرلند هم به احتمال زیاد این گوشی نخواهد اومد.
https://www.techradar.com/news/sony-no-plans-to-range-xperia-xz2-premium-in-the-uk-and-ireland
طبق اظهارات مدیر سونی در دانمارک هم اصلا معلوم نیس این گوشی به دانمارک یا سایر کشورهای اسکاندیناوی بیاد
https://mobil.nu/sony/sony-usikkert-om-xperia-xz2-premium-kommer-til-danmark-88644
بنابراین تو بسیاری از جاهای اروپا هم نمیشه مطمین بود این گوشی میاد و اگه بیاد با چقدر تاخیر میاد.

بازار سونی هر روز داره کوچکتر میشه و منطق بازاریابی و فروش ایجاب میکنه که به خاطر یه عده طرفدار یا علاقمند سونی یا افراد کمی که حاضرن گوشی های سونی رو در یک کشور بخرن، سونی توزیع در یک کشور رو انجام نده. چون xz2 p قیمتی بالاتر از xz2 داره، چیزی حداقل ۱۰۰ یورو، بنابراین ریسک اینو داره که خیلی فروش نره.

Farhad R در تاریخ : 1397/3/14

سلام دوستان
من نمیدونم چرا بعضی از دوستان این قدر ضاهر بین هستید من هم سونی داشتم هم سامسونگ اصلا سامسونگ در مقابل سونی قابل قیاس نیست سامسونگ مثل ماشینهاش اپشنه وگرنه از لحاظ گوشی بودن ... هنگ میکنی این هنگ در اس۹ پلاس هم هست ولی سونی از لحاظ گوشی بودن بهترین حتی بعد از ۳ سال کار کردن هم اصلا هنگ نداره وتو یوتیوب هم ببینید سونی ایکس زد با رم ۴ از لحاظ سرعت داره اس ۹ پلاس قورت میده حالا بارم ۶ گیگابایتیش کاری ندارم پس خواهشا ضاهر بین نباشید
خودتون قضاوت کنین شما ژاپن وکره رو یکسان میبینین

Kingrezaw R در تاریخ : 1397/3/10

سلام من تو نمایندگی سونی کار میکنم وبا اطمینان کامل می تونم بگم منتظر این گوشی اصلا نباشید تازه امکان داره نمایندگی سونی تو ایران جمع بشه

سید ع در تاریخ : 1397/3/10

آخرش نفهمیدم این گوشی تو ایران میاد یا نه ؟

Naasser K در تاریخ : 1397/3/9

سلام
سونی در این مدل اصالت گوشی رو حفظ نکرده چرا که اصالت سونی به این بود که حسگر اثر انگشت روی پاور باشه. پشت منحنی اون خیلی زیباست اما باعث جذب سونی دوست ها نشده، این پرچمدار سونی خیلی سریعتر و بهتر از پرچمدار اپل و سامسونگه میتونین برین و فیلم مقایسه اون با آیفون ایکس و اس ناین پلاس رو ببینین برای این فقط داخل آپارات سرچ کنید، من یادمه وقتی اکسپریا زد اومد یکی از بستگانم اونو خرید وقتی اونو جلوی ما زیر آب میزاشت هممون از تعجب شاخ در می آوردیم، و کلام آخر اینکه حدث زده میشه ایکس زد سه پشت کاملا ساف و یک دست داره و صفحه نمایش اون لبه نداره حس گر اثر انگشت به زیر صفحه نمایش انتقال داده میشه امید وارم که اون هم بتونه مثل این مدل پرچمدار سامسونگ و اپل رو شکست بده

far z در تاریخ : 1397/3/7

من احساس کردم یه متن برای پهلوان و اسطوره کشور نوشتی که دوباره برگرده و افتخار آفرینی کنه :)

اینهمه سازنده گوشی با کیفیت تو دنیا وجود دارند. سونی نشد یکی دیگه.

آدم مگه عاشق یه برند میشه؟

ای کاش صفهای خرید وانپلاس6 تو اروپا و استقبال گسترده از اون رو میدیدید تا متوجه میشدید که گوشی خوب با قیمت مناسب ساختن نه به برند هست نه به بزرگی یا کوچکی یه شرکت.

Ehsan L در تاریخ : 1397/3/5

سونی جان به خودت بیا چرا اینجوری شدی؟؟؟؟!!!!؟؟؟ یادت میاد وقتی Xperia Z رو معرفی کردی سامسونگ داشت گوشی پلاستیکی میزد! یادت نمیاد اولین گوشی ضد آب دنیارو؟ اون سونی پیشتاز و قدرتمند کجاست؟! به خودت بیا! توروخدا برگرد! یه کاری بکن! بلند شو عاشقاتو غم گرفته!

Behzad H در تاریخ : 1397/3/4

سونی داره کاری میکنه گوشیاش به فروش نرسه. این کاری که سونی داره انجام میده انگار از عمده،بابا چرا حاشیه کم نمیکنه،چرا وزنشو کم نمیکنه،چرا اثر انگشتو برد اون پشت،چرا پشت گوشیهای صاف به اون قشنگی اومده برآمده کرده.چرا چرا چرا،؟؟؟ من دیگه طرفدارش نیستم ولی سامسونگم نمیگیرم فعلا Sonyz5perimuom خودمو دارم ومنتظر گوشی جدیدش میمونم شاید همونی که من میخوام باشه.یه گوشی حاشیه کم.پشت آینه ای صاف، صفحه نمایش اج،وخوش دست امیدوارم این دفعه یه کم فکر مشتری رو بکنن

Behzad H در تاریخ : 1397/3/4

به نظر من اصلا این گوشی در حدواندازه ی پرچمدار که بتونه با پرچمدارهای پر طرفدار بازار مقایسه بشه نیست.نود درصد از لحاظ طراحی میگم ده درصد از لحاظ قدرت، حالا پرچمدارهای قبلی سونی همیشه جزو سه تای اول بودن ولی این گوشی آبروی همشونو برد.چرا سونی این طرحو زد خدا میدونه ولی اعصاب ما طرفداراشونابود کرده

Kingrezaw R در تاریخ : 1397/3/3

من از طرف دارای سونی بودم الان اکسپریا xسری64 گیگشو دارم ولی میبینم سونی نمیتونه خواسته های مشتریاشو بر اورده کنه الان هواوی رفت سراغ ۳ دوربین عقب سونی تا3سال دیگه همین دوربینوبا دیافراگم 1.8اینچی میزاره رو گوشیاش وزنش که افتضاس 236گرم واقعا ربع کیلو ای کاش یکم سونی به خودش بیاد این وزنو تو محصولات دیگه به 180گرم برسونه با ضخامت گوشی هاشم به9میلی متر برسونه

فربود ف در تاریخ : 1397/3/3

اون شرکتی که روی سنسور داخل صفحه نمایش کار کرده vivo هست که نتنها کار کرده بلکه اولین مدلش با این خصوصیت رو بیرون هم داده. اگر شما فکر می‌کنید که وزن ربع کیلو یا حالا 14 گرم کمتر از اون یعنی 236 گرم برای یک گوشی موبایل در شرایطی که وزن اکثر گوشی‌های این سایزی و حتی بزرگتر حدود 170_190 گرم هست چیز غیر عادی و زیادی نیست و مناسبه اگر فکر می‌کنید بهترین مکان برای سنسور اثر انگشت پشت گوشی هست (در شرایطی که جلوی گوشی هم فضا و حاشیه ای بلا استفاده وجود داشته) و درنهایت اگر فکر میکنید در شرایطی که تمام کمپانی‌های مطرح از سامسونگ وhtc و الجی و هوواوی و اپل و حتی کمپانی های درجه دوم چینی مانند شیائومی و vivo بدون استثنا در پرچمدار ها شون روی به طراحی بدون حاشیه آوردن سامسونگ و الجی حتی میان رده های جدید رو هم بدون حاشیه زدن همه اینها اشتباه می‌کنند و فقط سونی داره راه درست رو میره که در طراحی درجا میزنه و مطرح کردن همه این موارد رو توهین به عقل خودتون میدونید بنظرم جای عقل رو با احساس و تعصب اشتباه گرفتید.

WOLF A در تاریخ : 1397/3/3

سلام
نه تازه همونم میشه Lithium Ion که معنای دقیقش یون لیتیوم هست.
ولی چیزی که دیگه باب شده ، لیتیوم-یون هست. منم ایرادی نگرفتم. این دیگه هست.
مثلا رم. اسم مموری، الان شده رم. ولی کار این دو با هم فرق میکنه. یه چیزی که باب بشه ، دیگه کاریش نمیشه کرد.

Reza N در تاریخ : 1397/3/3

کسی اسمی از قانون آورده داداچ؟؟؟؟!!!!!!🤔🤔
برای بار سوم میگم
گفتم که سونی دیرتر از بقیه از این مدل نوآوری ها استفاده میکنه
و جالب اینه بالاخره استفاده میکنه
اگه قصدش استفاده نکردنه خب نباید هیچوقت استفاده کنه

mohammad h در تاریخ : 1397/3/3

کاملا واضحه سونی نشسته فکر کرده ببینه چیکار کنه که گوشی رو به زشت ترین حالت ممکن طراحی کنه. سری های قبلیش خیلی شبک تر بودن.

WOLF A در تاریخ : 1397/3/2

سلام
من خیلی خیلی عذر میخوام که اصلا همچین بحثی کردم. چون شما اصلا از بیخ و بن متوجه نمیشی... بهتره بیخیال شیم.
پورت لایتنینگ؟ واقعا این مورد شبیه به ضد آبی هست؟
این آخرین کامنت من در این مورد هست و دیگه کاری ندارم:
منطق رو خیلی دوست دارم،
1- آیا تبلتها دارای استاندارد و سایزبندی هستند یا نه؟ (یعنی مثلا از فلان تا فلان اینچ میشه کوچک و ....)
2- آیا تبلت های در یک محدوده سایزی ، میتونن باریک یا ضخیم باشن؟
3- آیا همون تبلتها میتونن وزنهای متفاوت داشته باشن؟
4- آیا همون تبلتها نمیتونن به عنوان یه آپشن خیلی خوب ، قابلیت ضد آب داشته باشن؟

تمام موارد بالا یک چیز کلی است که برای تمام تبلت های دنیا قابل استفاده هست یعنی هر شرکتی میتونه هنر به خرج بده و یه تبلت بزرگ و باریک و سبک بسازه که قابلیت ضد آب داشته باشه. درسته؟
ولی همه شرکتا نمیتونن پورت لایتنینگ بزارن چون مختص اپله.
پس مثال درست و منطقی بزنیم. نه صرفا برای جواب پر کردن.
............................................
اگر کامنت منو با دقت بیشتر و بدور از تعصب و کمی ریلکس تر بخونی جواب اینکه چه گوشی بهتره رو میتونی پیدا کنی. و این کلمات رو بیخود به من نسبت نمیدادی.

من بهت مزایا و معایب هر کدوم رو میگم و خودت با توجه به سلیقه باید انتخاب کنی چی بهتره. (منظورم از من و تو افراد فرضی هست).

واسه همین میگم این سؤالات اشتباهه دوست عزیزم.

دلیل اینکه ما جهان سوم هستیم دقیقا به همین خاطره. ما مصرف کننده هستیم.

من دیگه دوست ندارم بیشتر از این روی این موضوع بحث کنم. شما لطفا کامنتهای منو با دقت بخون ، شاید منظور منو متوجه بشی.
فقط بدون اون چیزی که در ذهن خودت از فکر من ساختی اشتباهه. من دو دستی نچسبیدم به گوشی سونی که بخوام ازش دفاع کنم بگم بهترین گوشی دنیاست.
خودم طرفدار سونی ام.
ولی با دقت و آگاهانه تر کامنتها رو بخون.
تازه شما اومدی بعضی جاها حرفای منو تأیید هم کردی چون متوجه منظور من نشده بودی.
با تشکر

Armin D در تاریخ : 1397/2/31

دوست عزیز ، شما میگین باریکترین و سبکترین تبلت سایز بزرگ ضد آب دنیا . شما خودتون الان چهار تا مورد رو گفتین ، مثل اینه که من بگم آیپد هم باریک ترین و سبک ترین تبلت بدنه فلزی دنیا هست که از پورت لایتنیگ پشتیبانی میکنه . میشه گفت ، ولی خب زیاد به دل نمی نشینه . هیچ تبلتی هم به جز آیپد نیست که از لایتنینگ پشتیبانی کنه . کلا میگم این قیاس ها قشنگ نیست . یه فیلم خوب که فروشش کم هست ، سازندگان فیلم ضرر میکنن ، اگه سازندگان فیلم بخوان فیلم خوب بسازن و پشت سر هم ضرر بکن که فایده نداره ، اینا که واسه دل خودشون فیلم نمیسازن ، فیلم میسازن که فروش کنه و پول بزنن تو جیب . الان مثلا فیلم ایکس که همه ی منتقدا گفتن عالی هست ، ولی میاد دویست ملیون تومن میفروشه بهتره ، یا فیلم وای که افتضاح هست از نظر منتقدا ، ولی پنح میلیارد میفروشه؟؟؟ خب معلومه که سازنده های فیلمی که پنج میلیارد فروخته بیشتر سود کردن . چرا؟؟؟ چون سازنده های اون فیلم ، به جایی که نگاه کنن ببینین منتقدا با چه معیاری انتقاد میکنن و بخوان خودشون رو پیش منتقدا خوب جلوه بدن ، اومدن نیاز مخاطب رو سنجیدن و گفتن مهم نیست منتقد چی بگه ، مهم این هست که کار بر چی میخواد . راجب مقایسه کردن ، شما فرض کن من میام پیشت ، میگم دااش من میخوام گوشی بخرم ، بین مثلا نوت هشت با v30 دو دل هست ، کیفیت صفحه نمایش هم خیلی برام مهمه ، کدومش رو پیشنهاد میکنی؟؟؟؟ شما چی به من میگی ؟؟؟ وای میسی برا من توضیح میدی که نحوه ی قرار گیری دیود ها چجوری هست تو صفحه نمایش ها ، یا این که میگی این صفحه نمایش از طیف فلان پشتیبانی میکنه و اون نمیکنه ؟؟؟؟ قطعا نه ، چون اگه اینارو بخوای به من بگی ، من میگم ببین ، این موضوعات اصلا برای من مصرف کننده مهم نیست ، من فقط میخوام بدونم کیفیت کدوم بهتره ، همین و بس . واسه کاربر هایی هم که هدفشون استفاده کردن و راهنمایی کردن بقیه هست هم نیاز نیست با ساختار دقیق هر قطعه یا تفاوت ساختاری پنل اولد با امولد آشنا باشن ، اونا فقط کیفیت براشون مهمه ، میخوان بدونن کدوم بهتر نشون میده ، همین و بس . فقط کافیه بدونن این از اون بهتر تصویر نشون میده ، دیگه کاری ندارن چرا . راجب نسل جوان که گفتین ، نظرتون محترمه ، ولی این شامل مصرف کننده نمیشه ، شامل کسی میشه که میخواد وارد دنیای موبایل بشه ، مثلا یه جوونی که رشتش مهندسی کشاورزی یا دندون پزشکی هست ، اصلا نیازی نداره تفاوت ال ای دی با ال سی دی رو بدونه . بعدش هم شما گفتید اگه کسی این اطلاعات اولیه رو ندونه ، ما میشم مملکت مصرف کننده . اولا عموم مردم دنیا تو زمینه موبایل مصرف کننده هستند و یک عده محدود این موبایل هارو میسازن ، الان اگه همه مردم راجب قطعات موبایل بدونن ، دیگه ما خود کفا میشیم تو زمینه موبایل و دیگه مصرف کننده به حساب نمیایم؟؟؟؟ ما به یه عده نیاز داریم که صنعت تولید موبایل داخل رو زیر و رو کنن . مثال میزنم ، الان اگه همه ی مردم راجب قطعات ماشین و ساختارش بدونن ، ایران خودرو و سایپا بهتر میشن ، یا ما دیگه ملت مصرف کننده ای تو زمینه خودرو نمیشیم ؟؟؟؟؟؟

Armin D در تاریخ : 1397/2/31

راجب سنسور خب من دقیقا همینو میگم ، میگم چرا یه طرح فوق العاده ای که حتی گوشیای سونی رو به واسطه ی خودش متمایز میکرد ، باید عوض بشه ؟؟؟ آخه چرا بردی پشت اون سنسور رو؟؟؟؟😭😭😭😭

Armin D در تاریخ : 1397/2/31

دوست عزیز استفاده از دو دوربین قانون نیست ، بلکه چیزی هست که بازار میپسنده ، مشتری دوست داره گوشیش دو دوربسنه باشه ، مثلا تو ایران داشتن صفحه نمایش تاچ واسه ماشین ها قانون نیست ، ولی مشتری میپسنده ، خوشش میاد ، حالا شما اگه بتونی به این نیاز مشتری پاسخ بدی ، سود کردی و یه قدم از بقیه جلو تری

WOLF A در تاریخ : 1397/2/31

میشه لطف کنید ذکر کنید در کجا استفاده از دو دوربین به صورت قانون مطرح شده بود که سونی انجام نداد؟
یا دوربین دوگانه و اثر انگشت.

این مواردی که شما ذکر کردی با توجه به نیاز بازار و به مرور زمان به گوشیها اضافه شده و مختص سونی هم نیست. کمی آگاهانه تر لطفا.

.................
مثال:
استفاده از شارژ USB از سال 2010 به صورت یک قانون شد. اینو من هنوز یادمه که خبرشو تو سایتای خارجی خوندم. والان همه دارن شارژ usb استفاده میکنند. قبل از اون نوکیا و سونی اریکسون و .... هر کدام یه سوکت خاص داشتن.

WOLF A در تاریخ : 1397/2/31

236 گرم از کی تا حالا شده ربع کیلو؟ یه جور میگی که انگار باید آدم استخدام کنی تا واست بلندش کنه.
اگه میخوای با اسم کیلو بازی کنی میتونی بقیه رو هم بازی بدی. مثلا 190 گرمی ها رو بگی حدود ربع کیلو!! چطوره؟
راستی اون شرکتها که گفتی واسه سنسور اثر انگشت ، سونی بوده. سونی داره روی سنسور زیر صفحه کار میکنه.
یادمه وقتی اکثر گوشیها مثل ال جی و هوآوی و... سنسور اثر انگشت رو گذاشته بودن پشت گوشی، همه دوست داشتن. (اونموقع ایراد این بودکه چرا سنسور نمیزاره سونی)
بعد که گذاشت کنار گوشی ، جالب این بود که میگفتن کار خیلی ریسکی انجام داده و یه جوری حرف بود که انگار به زور میخوان قبول کنن که آره سونی هم سنسور اثر انگشت گذاشته.
حالا گذاشته پشت گوشی ، همه میگن خیلی بده.

من تو این موارد تا حالا نه حرف میزنم و نه دوست دارم حرف بزنم چون توهین به عقل آدمه و بچه بازیه. ولی هر از گاهی یه سری حرفا میاد و میره که خیلی جالبه.

WOLF A در تاریخ : 1397/2/31

لطفا کامنتهای من رو به صورت کامل بخونید و جواب صحیح بدید.
من عرض کردم:
باریکترین و سبکترین تبلت سایز بزرگ ضد آب دنیا. اگر هست نمونشو بگید.

شما یه تبلت زیر 10 اینچی(که البته سایز بزرگ محسوب میشه) مثال زدی که فقط و فقط یک دهم میلیمتر باریکتر است ولی نه قابلیت ضد آبی دارد و نه وزن سبکی دارد.و ضمن اینکه کوچکتر است اما حتی در عرض ، عریضتر از Z4 هستند. با وجود اینکه 2017 هست. (هر دو رو میگم). کاری به سایر امکانات عددی که به مرور زمان به دستگاهها افزوده شده ندارم.
پس مثال شما از بیخ و بن غلطه و هیچ تبلتی با این مشخصات وحود ندارد.
..........................................
شما سود و فروش و فیلم بد را ترجیح میدی؟ یا اینکه یک فیلم خوب با فروش کم؟ مثال خودت رو زدم.
مثلا من فیلم شکل آب رو به هیچ عنوان دوست ندارم ولی اسکار گرفت. چرا؟ چون من ژانر فیلمشو دوست ندارم . ( منظور ، من و شمای نوعی هست). حالا یکی هم هست که همینو میبینه و لذت میبره. و اون ژوری هم که به این فیلمها امتیاز میدن ، علم این کار رو دارن به صورت تخصصی. درسته؟
پس دیگه حرفی نمیمونه.
..........................................
شما دقیقا به طور ناخواسته صحه بر حرف من گذاشتی.
کاربر خودش باید سلیقه به خرج بده و چیزی رو که میخواد انتخاب کنه. کسی نمیتونه بگه از میان این بهترین ها ، قطعا این بهتره یا اون.
این همون پسندیدن ژانر فیلم هست.
نظر من نوعی با نظر شمای نوعی فرق میکنه. هیچ دو انسانی سلیقه یکسان ندارند.
و منتقد کسیست که علم چیزی رو که میخواد نقد کنه رو الزاما داره و فقط نقد میکنه. کاربر سلیقه رو به کار میگیره و با کمک نقد ها جنسش رو انتخاب میکنه.

من یا شمای فرضی نقد کننده گوشی نیستیم و بدی و خوبی رو نمیتونیم بگیم تا زمانی که علمش رو نداشته باشیم. دلیل داره:
اگر کسی نادانسته یه جنسو بخره ، بعدا که فهمید چه مشکلاتی داره میگه فلان جنس بده چون مال من خراب شد ، ولی اگر همون اول آگانه بره جلو و مطالبق سلیقه خودش جنسی رو بخره ، میدونه که محصولی که داره نقاط قوتش ، همون چیزایی هست که مورد استفادشه و از همون اول با نقاط ضعفش کنار میاد.
................
مثال واقعی این خود منم:
من مثل روز برام روشن بود که Z3+ چه مشکلاتی داره (سال 94) . حتی به بخش سونی ساپورت هم ایمیل زدم و با یک جواب جالب برام روشن شد که بله ، این دستگاه داغ میکنه و نظر ناقدان بیراه نیست ولی چیزی که من مهم بود برام در اون مقطع ، یکی نداشتن درپوش روی پورت usb و دوم رنگ زیباش و سوم باریکی گوشی و حافظه داخلی 32 که قبلا 16 بود، واسه همین میدونستم چی میخوام بخرم و مشکلی هم تا الان باهاش ندارم غیر از باتری. هیچ مشکل سخت افزاری هم نداره یا مشکلات عجیبی که کاربران واسشون پیش میاد چون هر کس کارش مشخصه با جنسی که میخره.

ولی این مقوله واسه همه صدق نمیکنه. متأسفانه تو مملکت ما گوشی رو یه جور کلاس کاری میدونن و فکر نمیکنن که چرا سامسونگ یا چرا هوآوی یا چرا اپل؟ چرا اینا خریده بشه یا نشه ؟ اصلا کار من با گوشی چیه؟
ولی در زمینه لپ تاپ کمتر اینجوریه و اکثرا متناسب با کارشون میخرن.
........................
در آخر:
در اینکه از نسل جوان انتظار میره این ابتدایی ترین اصول رو راجب دستگاه ها بدونن هیچ شکی نیست و لازمه. در غیر اینصورت تبدیل به یک مملکت مصرف کننده میشیم.
چون وقتی کسی این چیزا رو بدونه نمیاد بگه سونی بهتره یا سامسونگ. یا بگه 20 مگاپیکسل اندازه 12 مگاپیکسله یا بگه هر چه ظرفیت باتری بیشتر ، الزاما شارژدهی آن بهتر. اینا یعنی بیسو ......
تشکر

محدثه ک در تاریخ : 1397/2/30

سلام .میخواستم بدونم بین سامسونگ و سونی کدوم برند بهتره؟

فربود ف در تاریخ : 1397/2/29

واقعا این گوشی ربع کیلو وزنشه! بابت چی اینقدر سنگینه باتریش هم که چندان بزرگ نیست من موندم سونی با این ظرافتی که در طراحی لوازم صوتی تصویریش داره چرا گوشی هاش رو عین پاره آجر میزنه. میدونم که حالا یکسری عشق سونیها خوششون نمیاد و این طراحی رو توجیه میکنند ولی بعید میدونم خود اونها هم دلشون نخواد برند محبوبشون یک گوشی تمام صفحه ظریف مطابق طراحی روز گوشی‌های هوشمند تولید کنه. این طراحی حتی بهینه هم نیست همه میدونند پشت گوشی بهترین محل برای فینگر پرینت نیست و شرکتها زمانی این سنسور رو به پشت گوشیها منتقل کردند که بعلت طراحی جدید تمام صفحه جایی در جلو گوشی براش نداشتند حتی امروزه شرکت‌هایی در تلاشند با ابداع فینگر پرینت زیر صفحه نمایشی دوباره اون رو به جلو گوشی‌های تمام صفحه برگردانند چون واقعا کار کردن باهاش راحت تره با این تفاسیر اینکه پایین گوشی فضا و حاشیه کافی داشته باشی و فینگر پرینت رو پشت قرار بدی استفاده بهینه ای از فضا و طراحی نیست حاشیه زیاد سونی زمانی بیشتر بنظر میاد که هیچ استفاده ای هم ازش نمیکنه چه فینگر پرینت چه دکمه صفحه.

Reza N در تاریخ : 1397/2/28

من که نگفتم سونی از سامسونگ یا هواوی بدتره
من فقط گفتم سونی عقبتره از بقیه
وقتی که اکثر شرکتها از یه فناوری جدید استفاده میکنن سونی بعد از چند سال تازه یادش میفته باید با اونا رقابت کنه
مثل استفاده از اثر انگشت
دوربین دوگانه
صفحه نمایش کشیده
و....

Armin D در تاریخ : 1397/2/28

دوست عزیز شما میگین آنر 7 داشتین و و چون خوشتون نیومده ، پس هواوی بده . این حرفتون محترمه ولی غیرمنطقی ترین حرفی هست که تاحالا شنیدم . درسته که منم بگم چون نوکیا x2 داشتم و بیخود بوده ، پس نوکیا به درد نمیخوره . شما هم تو مقایستون و حرفایی که زدین ، عامل برتری سونی رو مقاومتش دونستین .اگه این جور باشه من یه گوشی کت s40 دارم ، اگه هم خودت بخوای بشکونیش ،کارت خیلی سخته . چه برسه بخواد از ارتفاع بیفته ، اون موقع فقط شاید یه خش بیفته روش . راجب دوربین هم خدمتتون عرض کنم که درحال حاظر p20pro هواوی با داشتن سه دوربین ، امتیاز 109 رو گرفته از سایت dxo . این یعنی بالاترین در بین گوشیای هوشمند . همون هواویی که شما میگین فقط عدداش زیاده و به درد نمیخوره . راستی گوشیای آنر میان رده هستن و نمیتونین با پرچمدارا مقایسشون کنید . من الان یه s6 edge دارم ، شیشه ی روی صفحه نمایشش رو کندم ، یعنی شکست، بعد من خودم با چاقو کندمش ، صفحه نمایشش فقط و فقط یه قسمت کوچیکیش ، تاچش از بین رفت ، وگرنه هیچمشکل دیگه ایواسش پیشنیومد . مقایستون به نظرم خیلی غیر منطقی بود . موفق باشین

سید ع در تاریخ : 1397/2/27

انقدر حرفای غیر منطقی زدی که ریختم به هم
من هواوی هونور 7 رو زمونی که به نام بود داشتم و اس7 و نوت 5 داشتم و حالام xz premium دارم.
از هواوی اصلا خوشم نیومد. عدد دوربینش بیخودی بالاست و در اصل به هیچ دردی نمی خورد و وقتی که سوار ماشین شدم خورد تو دنده و شکست و دیگه کار نکرد.
نوت5 هم کارت حافظه نمی خورد.
اس 7 هم افتاد رو زمین و تاج ال سی دی سوزوند.
چند وقت پیش هم xz premium رو دادم بچه ها بازی کنند که از طبقه چهارم انداختن پایین. من فکر کردم گوشی پودر شده اما وقتی دیدمش فقط قاب پشتی یه ترک سرتاسری برداشته بود.
حالا خودت بگو به نظرت کدومشون بهترند
این رو هم یادت باشه که تک دوربین xz2 بهتر از اس 9 بوده
در کل افتاد؟

Reza N در تاریخ : 1397/2/27

با سلام خدمت دوستان
من اکثر نظرات رو خوندم
به نظرم سونی تو خیلی از زمینه ها از بقیه عقب افتاده.حلا بعضی از دوستان اعتقاد دارن که این عقب افتادگی نیست و حفظ اصالته ولی من معتقدم اینا عقب افتادگیه
فرض کنیم که عمدا حاشیه گوشی رو کم نمیکنه که استحکامشو حفظ کنه
حالا به نظرتون باطری رو هم عدا بالا نمیبره؟؟؟؟
هواوی تو پرچمداراش که ابعادی کمتر از این دارن باطری ۴۰۰۰ میلی میزاره
حافظه داخلی رو هم عمدا بالا نمیبره؟؟؟
اگه بازم با هواوی مقایسه کنیم.هواوی تو جدیدترین پرچمدارش mate rs حافظه ۵۱۲ گیگ گذاشته
اگه هدفش حفظ اصالت بود که finger print رو به پشت گوشی منتقل نمیکرد
اگه هدفش حفظ اصالت بود که از دوربین دوتایی استفاده نمیکرد
اگه هدف اصالت بود همون طراحی آجر مانند گوشیا رو حفظ میکرد
اصلا اگه قراره سونی رو اصولش باقی بمونه که دیگه نباید هیچ پیشرفتی بکنه
چون شرکتای دیگه روزانه پیشرفت میکنن و از ایده های همدیگه استفاده میکنن
اما تا وقتی که سونی نمیخواد یا نمیتونه از ایده های اونا استفاده کنه پس عقب میمونه.
در مورد این گوشی هم اگه با حاشیه زیادش کنار بیام
اگه با وزن و ضخامت زیادش کنار بیام
اگه با باطری و حافظش کنار بیام
با جای finger print اصلا نمیتونم کنار بیام. اگه بخوای انگشت سبابه رو اونجا بزاری باید با دو انگشت یک سوم پایینی گوشی رو بگیری که با توجه به وزنش مصلا زیاد از دستت میفته.

Armin D در تاریخ : 1397/2/27

دوست عزیز شما پایین گفتین که مردم عادی میگن طراحیش خوب نیست ولی جایزه طراحی میگیره . خب هرکسی این متن رو بخونه برداشتش اینه که شما دارین طرافداری میکنین از طراحی . من بازم عرض میکنم خدمتتون یه شرکت اگه بخواد سود کنه باید ببینه بازار چی میخواد و چی میپسنده وگرنه بلای نوکیا و مایکروسافت سرش میاد . راجب طراحی هم من نمیگم سونی نمیتونه یا تواناییش رو نداره . دارم ازش انتقاد میکنم که چرانکرده . تبلت z4 هم همون موقع که اومد خیلی بهش انتقاد شد به خاطر حاشیه هاش . در این که تبلت بسیار خشگلیه شکی نیست ولی tab s3 قطرش کمتر هست و ipad pro 10.5 هم باهاش ضخامتش یکیه . دوست عزیز وقتی شما یه چیزی رو نقد میکنی ، نسبت به آینده بررسیش نمیکنی که مثلا بگیم این دیگه آخرشه ، بلکه نسبت به دوره زمانی خودش نقدش میکنیم و با هم رده هاش مقایسش میکنیم . راجب فیلم و بازی و چیز های دیگه که فرمودین ، خیلی وقت ها میبینین که فیلمی خیلی از نظر منتقد ها خوب ارزیابی میشه ، ولی فروشش کمتر از فیلمی میشه که مردم میپسندن . الان کی سود کرده؟ خب مشخصه دیگه . من بازم میگم ، کاربری که میخواد دوتا گوشی رو از نظر باتری یا صفحه نمایش مقایسه بکنه ، قطعا اولویتش تو مقایسه کردن ، نحوه ی قرارگیری پیکسل ها و یا ساختار باتری نیست . چیزی که واسه همه مهمه و تمام سایت ها و مراکزی که کارشون نقد و بررسی هست بهش توجه میکنن ، اون بازده ای هست که شما با چشم میبینین . مثلا کیفیت رنگ و زاویه دید و یا طول عمر باتری و سرعت شارژش و در آخر شاید یه مقایسه کوچیکی هم از نظر ساختار بکنن . ولی اولویت مقایسه همون بازده کار هست .

m e در تاریخ : 1397/2/26

برای دوستانی که یوتیوب نمیتونن برن یه لینک ایرانی میذارم .کلیپ مقایسه دوربین توی تاریکی بین SONY xz2 premium و دو تا از پرچمدارای دیگه ی امسال هستش.(هواوی p20 pro و s9)

http://xperian.ir/مقایسه-قدرت-فیلمبرداری-اکسپریا-xz2-premium-در-ن/

Behzad H در تاریخ : 1397/2/26

سلام من نگفتم Sony z5premium من گوشی خوبی نیست اتفاقا هم خوش دسته هم زیبا و خوب از لحاظ طراحی عالی. منظور من اینه که مثلا تو نسخه بعدی این گوشی که تقریبا میشه xz حاشیه هاشو کم میکرد باریکترش میکرد ودر کل xz premiuom رو بهتر میکرد الان فکر کن اصلا هیچ شباهتی به پرچمدار قبلی خودشو نداره.حداقل اگه بهتر میشد خوب بود ولی الان نسبت به قبلی از همه لحاظ طراحی بدتر شده

m e در تاریخ : 1397/2/26

سلام خسته نباشی.
اولا که تبریک میگم به حوصله ایی که داری و واسه همه زحمت میکشی توضیح میدی.
من که سعی کردم دیگه وارد هیچ بحثی نشم.چون اعتقاد دارم به جای اینکه دنیا رو فرش کنم،خودم میام یه جفت کفش میپوشم و راحت راه میرم.دنیا خودش یه روز میفهمه چی به چیه.
##############
فقط در خصوص دو خط آخرت یه نکته اضافه کنم،لیتیوم یونی انگلیسی چون نوشته میشه ،اول لیتیوم میاد بعدش یون.بخاطر دستور زبان انگلیسی هست که اول صفت میاد بعد موصوف.بر عکس زبان فارسی که اول موصوف میاد بعد صفت.مثل کتاب آبی در فارسی .که انگلیسی میشه آبی کتاب blue book

میدونم خودت میدونی اینارو.برا رفع سوء برداشت ِ دیگران گفتمش .

موفق باشی

far z در تاریخ : 1397/2/25

طراحی یه محصول قطعا با برنامه و الگوهای خاصی انجام میشه. در این شکی نیست. بنده اصلا با این مقوله کاری ندارم. من خودم xz2 رو از نزدیک دیدم و طراحی قابل قبولی داره هرچند دو تا ایراد داره که یکی جایگاه نامناسب اثر انگشته و دیگری طراحی گرد پشت هست که استفاده از گوشی رو روی سطح میز تقریبا غیرممکن میکنه.
اما طراحی محصول با هر اسلوبی انجام بشه باید بتونه نظر اکثریت رو به خودش جلب کنه. اگه نتونه چنین باشه میشه اونو شکست خورده دونست. زمان حاضر انقدر محصولات متنوع تو بازار هست که کوچکترین اشتباهات یا کم کاری ها میتونه یه محصول رو با شکست روبرو کنه.
در مورد وزن یا جرم هم وقتی الان گوشی های ۶ اینچی چه با صفحه اولد چه با lcd جرمی بین 160 تا 170 گرم دارند، ارایه گوشی با جرم 236 گرم با متریال ساحت مشابه خیلی نامعقوله. تفاوت 10 یا 20 گرم نیس که صرفنظر کنیم. تا 70 گرم اختلاف وجود داره. مثلا p20 pro جرم 180 گرمی داره با باتری 4000 و صفحه 6.1 اینچ و ۳ دوربین!!.

اگه سونی میتونست سهم قابل قبولی از بازار رو به دست بیاره میتونستیم گوشی های سونی رو موفق ارزیابی کنیم. بازهم میگم گوش های اخیر سونی گوشی های بدی نیستن. اما به هیچ وجه گوشی های رقابتی نیستن. اینهم فقط نظر من نیس. هم نظر بررسی کننده ها و هم نظر مردم دنیا به این حقیقت اشاره میکنه.

ما هر سال منتظر میشیم تا سونی یه گوشی رقابتی به بازار بده و هر سال میبینیم که چنین چیزی اتفاق نیفتاد.
من شخصا بدخواه سونی نیستم ولی راهی که سونی میره اصلا روشن نیست. زمانی بود که سونی یکی از گزینه های خرید برا شخص من بود. ولی از اون زمان ۵ سال میگذره و هنوز سونی نتونسته محصولی ارایه کنه که وارد لیست من بشه.

امیدوارم یه روز سونی بتونه وارد لیست انتخابی من و خیلیهای دیگه بشه.

ali n در تاریخ : 1397/2/25

دوستان اگه به شرکت بابای کسی توهین نکرده باشم باید بگم سونی مثله پیرمرد یک دنده‌ای میمونه که حاضر نیست از خر شیطون پایین بیاد و افکار قدیمی خودشو کنار بذاره . از سری اول اکسپریا تا الان همین شکل و داشته . البته تغییراتی هم داشته که باید گفت جای شکرش باقیه!
کیفیت تصویر 4k چقدر میتونه متفاوت از +FHD باشه مگه!.دوربینهای سونی چرا با اینکه بیش از 19_20 مگاپیکسل هستن بازم از 12 تایی ها کم میارن!
حافظه داخلی یه پرچم‌دار باید بیشتر باشه چون هماهنگی خوبی با گوشی داره در حالی که حافظه جانبی امکان خرابی و کند شدن درش هست.
امیدوارم یه دستی به ظاهرش بکشه تا بازم به جایگاهی که شایستگی‌شو داره برسه.
اگه قصد خرید دارید صبر کنید تا وان پلاس 6 بیاد
ومن الله توفیق

WOLF A در تاریخ : 1397/2/25

برای طراحی حوصله دوباره نویسی ندارم. لطفا پاسخ من به Far z را بخوانید.
ولی یه جمله میگم.
امتیاز به طراحی ، قاعده و قانون داره و کاری به سلیقه نداره. وقتی طراحی از نظر علمی بررسی شد، اونموقع یعنی طراحیش قابل قبوله و حالا سلیقه مشتری هست که بپسنده یا نه. چون سلیقه هر فرد مختلفه و نمیتوان سلیقه ها رو در تست طراحی داخل کرد. به دوستمون Far z هم گفتم ، حتی رنگها رو هم انسانها متفاوت میبینیم چه برسه به سلیقه. اون بررسی های ویدیویی و سایتها هست که یه نفر بر اساس سلیقه خودش نظر میده نه مؤسسه مثلا reddot.

مورد بعدی: از کجای حرف من میشه برداشت کرد XZ2 قشنگه. بگید لطفا و حرف تو دهن من نزارید.

در مورد باریکی و سبکی عرض کردم خدمت دوستمون که نه ناتوان بوده و نه کمبود تکنولوژی داشته و هنوز ما میبینیم که باریکترین و سبکترین تبلت بزرگ ضد آب دنیا z4 سونی هست.
ولی این یه طراحی جدید هست و وزن هم در طراحی نقش داره.
موتور ویبره یه مثال کلی بود برای اینکه طراحی و چیدمان هر برند فرق داره و دستور کیک نیست که همه یه چیزو باید بسازن. موتور ویبره 0.9 گرم وزن داره.

اتفاقا کسی که نقد میکنه اگر آگاهی نداشته باشه با خودش میگه خوب حتما دیگه بهتر از این نمیشه ساخت. یا مثلا آخر تکنولوژی همینه .پس کسی که نقد میکنه همیشه کسی است که دانش کافی رو الزاما دارد. من هیچوقت نمیتونم از یه فیلم سینمایی انتقاد کنم چون دانشش رو ندارم ولی اگر مثلا یه بازی کامپیوتری بدن به من راحت نقدش میکم و بدجور هم نقدش میکم چون از زمانی که یادم میاد دارم بازی کامپیوتری میکنم با تمام سبکها و شرکتهای بازی سازی .
و اینکه نقد داریم تا نقد . منظور شما از نقد چیه؟ تست باتری؟ مثلا گوشی رو روشن کنن و ببینن چند ساعت روشن میمونه ؟ آره این هیچ علمی نمیخواد.
منظور من اینه که مردم مصرف کننده شدن . اینو برای نقد نگفتم لازمه.
اونم که تو دبیرستان خوندن واسه امتحان بوده.
همین اولد ها یه نیمه هادی هست که یه طرفش donor و یه طرف acceptor دوپ کردن و شده n و p با اتصال جریان الکترون ها از n به حفره ها در p میرن و فوتون با طول موج مرئی(نور) ساطع میشه . همین.
خازن که خودش دنیایی است.
مثلا نمیدونم چرا به باتری "یونهای لیتیومی" میگیم لیتیوم یونی؟ چون این یونهای لیتیوم هستند که در هنگام شارژ و دشارژ بین الکترود مثبت و منفی حرکت میکنند.

WOLF A در تاریخ : 1397/2/25

گفتن همین چند کلمه شما مهر تأییدی هست بر درستی حرف من:
"من هم از اکسپریا سر در میارم،،، مگاپیکسل 23که به حد 12هم نمیرسه"
رزولوشن ، وضوح تصویره . اصلا معنی آن در بحث اپتیک یعنی کوچکترین فاصله ای که بتوان دو خط را از کنار هم تمییز داد.
این حرف شما یعنی وقتی عکس میگیری وضوح تصویرت 23MP نیست. که حرف اشتباهیه از نظر من. شما سایز تصویرت رو اندازه بگیر میشه 23.
(قبل از اینکه مورد دوم رو بگم بهتره به پیج Z3+ بری و ببینی که من چطور از سال 94 تا الان معایب این گوشی رو گفتم و اینکه گفتم نخرید و کسی باور نکرد و به من بدوبیراه میگفتن و منو سامسونگی میخوندن ولی همون افراد بعد از مدتی اومدن گفتن wolf راست میگفت نخرید.)
من خود Z3+ دارم و میدونم پردازنده 810 یعنی چی. میدونم باتری بد یعنی چی. دوستان هنوز باتری افتضاح ندیدن. هنوز ندیدن که دکمه پاور رو بزنی تا ساعت رو نگاه کنی و 2 درصد شارژ کم بشه.
دوست عزیز گوشی Z5 premium و تمام پرچمداران اون سال سونی با اسنپ 810 اومدن که پردازنده ای فاجعه بود. درسته قدرت داشت ولی داغ هم بود. باتری که دیگه نگم. اون سال فقط شکل و قیافه زیبایی داشتن. شما الان میگی باتری کم میاره. اگر پردازنده ضعیفتر گذاشته بود روشون ، الان اندروید 7.1 نمیگرفتن و میگفتی سونی بروزرسانی نمیکنه.
ضمن اینکه عدد و رقم به باتری 4000 و 6000 میگن یا به رم 6 و 8 که برخی گوشی ها سال پیش گذاشته بودن برای افزایش سرعت به این شیوه نه به شیوه نرم افزاری. یعنی راه ساده تر را رفته بودن. برای شارژدهی باتری کاری نمیتونن بکنن ، ظرفیت باتری رو بالا میبرن بلکه بهتر بشه.
گوشی Z5 premium با اون رنگش خودش یه ابهت خاصی داره و اون رنگ آیینه ایش تمام زیباییشه. تازه نوت 5 و Z5 premium هر دو یک قطر داشتن. شما گارد ژله ای بنداز چی میشه مگه.

WOLF A در تاریخ : 1397/2/25

سلام
امتیاز به طراحی مسلما کار 4 نفر نیست که خوششون بیاد یا نیاد. طراحی قواعد داره و مسلما باید اون قواعد رعایت بشه تا طراحی مورد قبول واقع بشه . اینجا سلیقه هیچ نقشی نداره و به عنوان آخرین گزینه اعمال میشه که اونو مشتری باید بپسنده. سلیقه دست من و شما ی نوعی است که باید اون رو به عنوان آخرین گزینه اعمال کنیم. یعنی طراحی بینقصه و حالا نوبت سلیقه مشتریست. اونجاست که سلیقه های گوناگون وارد عمل میشه و هر کسی یه چیزی میگه. مثلا یکی با جای کلیدها حال نمیکنه، یکی از جای دوربین خوشش نمیاد یا از گرد یا تیز بودن لبه ها ایراد میگیرن که اینها همه بر میگرده به سلیقه مشتری که باید طبق سلیقه خودشون خرید کنن.
هیچوقت و در هیچ زمانی نمیشه محصولی پیدا کرد که با تمام سلیقه ها جورد در بیاد.
مثلا خود من: هنوز برای من قابل هضم نیست که چطور تویوتا کمری رو اینقدر میخرن؟ زشت ترین ماشینی هست که به عمرم دیدم.
حتی رنگها رو همه یه جور نمیبینن.
سلیقه به هیچ عنوان نقشی در تست طراحی محصولات توسط این مؤسسات نداره.
ولی تو تستهای بررسی گوشی مثلا توسط یوتیوبرها و سایتهای مختلف و ... سلیقه حرف اصلی رو میزنه چون یه نفر گوشی رو برمیداره و یا حال میکنه و یا نه.
جوایزی که شرکتهای معتبر برای طراحی به محصولات میدن ، فقط مختص سونی نیست . من دوباره میگم : همه، این جوایز رو برای محصولات مختلف دریافت میکنن. متأسفانه دوستان کمی حساسیت دارن روی اسم سونی و فکر میکنن چون من میگم سونی از فلان مؤسسه واسه طراحی جایزه گرفته ، فوری موضع میگیرن.
............
من موتور ویبره رو مثالی زدم از کل .(موتورهای ویبره در بدترین وزن ممکن 1.3 گرم هستن. سبکهاش تا 0.9 گرم هست)
منظورم این بود که هر کی هر کار کرد قرار نیست که سونی هم همونو انجام بده. یه جوری دوستان میگن سونی نابود شده که انگار ناتوان بوده در تولید گوشی باریک و سبک؟ در صورتی که هنوز سبکترین و باریکترین تبلت 10 اینچی یا بهتر بگیم"تبلت بزرگ" و ضد آب هنوز Z4 tablet سونی هست.
نه ناتوان بوده و نه کمبود تکنولوژی داشته. یه طراحی جدید و ریسکی رو شروع کرده. این طرح ها یه شبه هم بوجود نیومده. تصاویر این طرح ها دو سال پیش توسط درز دهنگان به بیرون درز کرده بود. یا مثلا سال 2014 که مورد حمله سایبری قرار گرفته بود تصاویر و طرحهای XZ به بیرون درز کرده بود که بعدا فهمیدیم که اون تصاویر مربوط به پرچمداران 2 سال بعد بوده. سایتها همونموقع نوشته بودن آیا این تصاویر پرچمدار بعدی سونی خواهد بود؟ (ناگفته نماند که منظور من طرحهای بی پایه اینترنتی که برخی از روی تخیلات خود میکشند و منتشر میکنند نیست.)
خود شما داری میگی. وضعیت فروش سونی موبایل تو دنیا خوب نیست و گوشیهاش رو فقط تو بازارهای خاصی ارائه میده. ولی آیا این یعنی اکسپریا بده؟ یعنی فروش کمتر دلیلی بر بدی دارد؟

فهیم ق در تاریخ : 1397/2/23

دوربین این گوشی معرکه اس.
ولی وزن زیاده اما طراحی خوش دستش بنظر میاد که بتونه جبران کنه.

ولی گوشی به نظر من زیباییش کاسته شده با انحنای پشت.

به شخصه طراحی xz1 بیشتر دوست دارم ولی با حاشیه ی کمتر

Behzad H در تاریخ : 1397/2/23

دوست عزیز من طرفدار سامسونگ نیستم وگوشی خودمم الان سونی و هیچ وقت هم سامسونگ نمیگیرم چون اصلا از اسمش خوشم نمیاد ولی باید قبول کنیم که از سونی خیلی بالاتر زده چون هر پرچمدارش جدیدتر خوش دست تر وبدون حاشیه تر میشه ولی سونی چی. داره پرچمدار جدیدشوبزرگتر حاشیه دارخاطره گوشیهای قدیمی رو زنده میکنه

Behzad H در تاریخ : 1397/2/23

سلام خدمت دوست عزیز وبا اطلاعاتم دقیقا حرف دل من هم همینه من نمیگم گوشی بدیه ولی گوشی یا هر چیز دیگه ای که وارد بازار میشه باید مشتری پسند باشه تو بگو تو نمایشگاه بهترین باشه وقتی یه گارد هم تو بازار واسش نیست دیگه چه فایده داره. این یعنی این که این گوشی زیاد پر طرفدار نیست مثلا اینو میگم

ashkan a در تاریخ : 1397/2/22

سلام.من تا زد ۵ سونی رو گرفتم بعدش واقعا نامید کننده شد .هواوی محصولاتش بهتره بخدا.

Armin D در تاریخ : 1397/2/22

دوست عزیز بحث تقلید کردن و کپی برداری دیگه تموم شده . شرکت ها باید هر ویژگی خوبی که تو گوشی های موجود تو بازار هست رو روی گوشیاشون پیاده کنن به علاوه یکی دو تا ویژگی منحصر به فرد ، تا مشتری احساس کمبود تو گوشیش نکنه . داشتن ویژگی های خوب ، خیلی خوبه . حالا چه خود شرکت ایجادش کرده باشه ، چه از گوشیای دیگه برداشته باشه .

far z در تاریخ : 1397/2/21

با درود به شما

نظری که شما در خصوص طراحی میدین به نظر من درست نیست. اینکه 4 تا آدم تو یه موسسه میگن فلان گوشی سونی بهترین طراحی داره اصلا به معنای این نیست که در نگاه کل مردم دنیا اینچنین باشه. هر شخصی سلیقه ای داره و مواردی که سلیقه ای هست نمیتونن قابل تعمیم به کل باشن.

در مورد دوتا موتور ویبره و وزن اونها: همه گوشی ها دارای یه موتور ویبراتور کوچک هستن. جرم این موتورهای ویبره بسیار ناچیز هست. سونی از قدیم الایام گوشی های سنگینی داشته و اضافه کردن یه موتور ویبره باعث نمیشه گوشی چند ده گرم سنگینتر بشه.

اعداد و ارقام سخت افزاری دیگه معنی خاصی نداره. الان همه گوشی ها دارای مشخصات تقریبا یکسانی هستند. دونستن و یا ندوستن تکنولوژی یا دانش فنی لازمه انتقاد کردن از یه محصول نیست. چون هر کاربری بنابه نظر و نیاز خودش از یه محصول میتونه انتقاد کنه. مثلا شخصی که اطلاعات فنی خودرویی بسیار کمی داره، اگه از طراحی داخلی یا خارجی خودرو و یا کیفیت رانندگی و نرمی یا سفتی اون انتقاد کنه، هیچکس نمیتونه انتقادات اون شخص رو به دلیل نداشتن اطلاعات فنی بالا به باد تمسخر بگیره.
مثلا من وقتی با TOYOTA RAV4 Hybrid برای test drive رفتم، اولین چیزی که برام جالب نبود طراحی داخلی نه چندان مناسب این خودرو بود. ممکنه افرادی باشن که اینو بپسندن ولی اونها نمیتونن بگن سلیقه من اشتباهه. مطمئنا طراحان toyota هم به نظرشون این طراحی بهترین طراحی هست. شاید این خودرو 2 تا جایزه بهترین طراحی رو هم از طرف برخی موسسات هم گرفته باشه.
منظورم اینکه نه شما و نه هیچکس دیگه نباید نسبت به انتقادات از طراحی یه گوشی موضع بگیرید.

انتخاب مردم دنیا میتونه تا حدود زیادی نشون دهنده موفقیت یه محصول در بازار باشه. آماری که سونی طی این چند سال داشته نشون میده که محصولات سونی از نظر خیل عظیم کاربرها نتونسته نظر اونها رو به خودش جلب کنه.

Hamed f در تاریخ : 1397/2/21

الجی هم مگه شد گوشی از سری g4تاجدید ترین پرچمدارش مشکل سوزوندن برد دارن

Hamed f در تاریخ : 1397/2/21

همه چی به ظرافت نیست در ضمن این قوی ترین و بهترین پرچمداره سال میشه به خاطره اینکه یه سرو گردن از سامسونگ بالاتره سامسونگ که تو داری طرفداریش میکنی اسلوموشن960 فریم برثانیه رو از سونی کپی برداری کرد در ضمن ساخت ایموج تصویری رو هم از اپل سامسونگ یه تقلید کاره همین

Behzad H در تاریخ : 1397/2/21

عزیزم اولامن خودم الان سونی Z5premiumدارم باور کن این مدل که ماله دوسه سال پیشه از این طراحی جدیدبهتر.دوما من هم از اکسپریا سر در میارم هم دنبال رقم نیستم.اگه هم بخوای رقم حساب کنی همیشه رقم های سونی بیشتره مثله مگاپیکسل 23که به حد 12هم نمیرسه.صفحه 4k.وباتری و اینا ولی بازم کم میاره.چرا شما نمیخواید قبول کنید این طراحی جدید اصلا به درد نمیخوره گوشی باید ظریف باشه. خوشگل باشه.حداقل یه گارد بخری دو سانت نشه خدای کنار نوت هشت کم نمیاره از لحاظ زیبای

محمدرضا . در تاریخ : 1397/2/21

من که عاشق سونی هستم اعتراف می کنم سونی گند زده با این گوشی.
لابد ژاپنیا مچ دستاشون خیلی قویه!!!! 130 گرم برای یه گوشی افتضاحه!
حیف xz premium نیست این شده جایگزینش.
نکته اینکه یه گوشی قرار نیست همیشه کف دستت قرار بگیره، گاهی وقتی دراز کشیدی نیازه که گوشیتو رو انگشتت تکیه بدی.. اونجاس که وزن گوشی اهمیت داره و سونی این موضوع رو ندیده! با این وزن استفاده دودستی هم خسته میکنه آدمو.
دیگه اینکه حاشیه ها از xz2 بیشتر شده، انگار عاشق حاشیه زیادن اینا...
xz2 با دوربین این گوشی خیلی قشنگ تر و سر تره!
تصور کنید طراحی xz premium با این دوربین دوگانه و حاشیه های کم.... محشر میشد...
لعنتیا انگار خودشون دوست دارن ضرر کنن.

Armin D در تاریخ : 1397/2/20

دوست عزیز طراحی ربطی به اسم برند نداره که . اگه خوب باشه میگن خوبه و اگه بد باشه میگن بده . تو بررسی طراحی یه گوشی عوامل زیادی دخیل هستند . سلیقه شخص ، نوع طراحی که تو بازار ترند شده ، تکنولوژی که اون شرکت در اختیار داره و چیزای دیگه . طبق حرف شما ، ایکس زد 2 قشنگه ، چون مال اکسپریا هست . نظرتون کاملا محترمه ولی فک نمیکنم منطقی باشه . درسته که دوتا موتور ویبره وزن اضافه میکنه به گوشی ، ولی سونی اگه میخواست هنر خودش رو نشون بده ، باید یه حرکتی میزد که با وجود اضافه شدن این دو موتور ، تغییر محسوسی بوجود نیاد . البته من خودم خوشم میاد از گوشیای سنگین . بعدش هم کسی که داره طراحی گوشی رو نقد میکنه ، یا کیفیت صفحه نمایش و عمر باتری رو ، دونست ساختار دقیق هرکدوم خیلی اهمیتی نداره ، چون طراحی بیشتر سلیقه هست و کیفیت صفحه نمایش و عمر باتری هم کاملا مشخصه. راجب امواج هم که گفتین کسی نمیدونه ، خیلی از کسایی که اینجا هستن سنشون حدود 20 سال هست ، اینا همگی با بحث هم نوسان و هم موج ، چه مکانیکی و چه الکترومغناطیس تو دبیرستان آشنا شدند . راجب باتری و خازن هم بازم تو دبیرستان مطالب زیادی گفته شده . یعنی دونستنش چیز خیلی عجیبی نیست . چون اصلا نیازی نداره به دونستنش . وقتی میبینه که مثلا با پنل اولد بیشتر از سوپر امولد حال میکنه ، دیگه کاری به تکنولوژیش و اینا نداره . میره دنبال کارش دیگه . البته که دونستن تخصصی یه مزیت بزرگ هست ، ولی ندونستنشون ، یه ضعف بزرگ نیست . موفق باشی برادر.

مهدی س در تاریخ : 1397/2/19

من کاملا با این دوستمون موافقم و ازش تشکر میکنم درسته تخصصی راجع به الکترونیک ندارم ولی تا الان طبق تجارب شخصی خودم اعتماد کامل راجع به سونی پیدا کردم نه فقط بخش تلفن همراهش بلکه تمام وسایلی که تولید میکنه و صد البته این گوشی که واقعا شاهکاره به نظر شخصی خودم طراحیشم فوق العادس .

Armin D در تاریخ : 1397/2/17

سلام دوست عزیز ، فقط سونی نیست که تبلیغ میشه تو بازیای اروپایی و برند چینی oppo هم تبلیغ میشه

WOLF A در تاریخ : 1397/2/16

... تلفیق طراحی نسل های قدیم و جدید اکسپریا.
اکسپریا برای سونی یه برند مهمه و به گوشی موبایل ختم نمیشه ... اکسپریا فقط گوشی تلفن نیست. یک مجموعه است. فهمیدنش کار هر کسی نیست و همینطور نقدش.
واسه همینه که افراد عادی میگن طراحیش خوب نیست ولی همیشه جوایز بهترین طراحی رو میگیره و بهترین گوشی MWC یا ... میشه.
دوتا موتور ویبره برای صدا ، از نظر من وزن داره . نمیدونم از نظر شما چطوره. همینو حذف کن ببین چند گرم کمتر میشه.
متأسفانه یه چیز غلط جا افتاده که فقط به اعداد و ارقام نگاه میکنیم ... من همینجا حاضرم شرط بندی کنم که کسی به صورت علمی از باتری و صفحات نمایش و حتی یه دیود ساده و امواج (چه الکترو مغناطیس و چه غیره) چیز زیادی نمیدونه و فقط با اسامی این علوم آشنایی دارن.
فقط اعداد ارقام بالاتر رو نگاه میکنن. هنوز همه صرفا به اسم یه تکنولوژی نگاه میکنن نه به کارایی و مزایا و معایب اون و مدلهای قدیمی یا جدید تر اون.
...

Behzad H در تاریخ : 1397/2/15

عزیزم این حرف شما درسته ولی نه این که یه آجر دست آدم بده تا معلوم بشه گوشی سونیه،طرح قبلی بهتر بودکه باید تو این گوشی جدید یه کم حاشیه هاشو کمترمیکرد ولی در عوض صفحه شو بزرگتر میکرد تا حداقل یه کم به دل بشینه وقتی میزاری کنار سامسونگ نوت هشت خدای فرق ندارن

Behzad H در تاریخ : 1397/2/15

سونی طرحای زیادی داشت که میگفتن پرچمدار بعدی اینه ولی نمیدونم چرا این طرح زشتو انتخاب کردن اصلا کل طرح قدیمشو عوض کرد اثر انگشت جای اول که بهتر بود پشت صاف و قشنگو برآمده کرده که خیلی ضایع است به خدا من یکی از طرفدارهای سونی بودم که هر وقت پرچمدارش می اومد همه عکساشو تو گوشیم داشتم ولی الان نمیخوام تبلیغشو تو لیگ قهرمانان هم ببینم چه برسه بخرمش

Behzad H در تاریخ : 1397/2/15

باین گوشی باور کنید اصلا دوس ندارم تبلیغشو هم ببینم چه برسه به این که بخرمش بدتریرین گوشی، بابا گوشی 236گرمی 11میلیمتری یعنی دوبرابر z3+ خدای حیفه، به نظر من همون طرح صاف و قشنگ سری زد خیلی بهتر از اینه اصلا این گوشی بایدده سال پیش معرفی میشد نه الان که حتی اپل هم دیگه بدون حاشیه ساخت اون از سامسونگ که با این که اصلا از برندش خوشم نمیاد ولی در دست میگیری یه حال خاصی بهت دست میده. متاسفم واسه سونی که داره ما طرفداراشو دق میده نمیدونم اصلا فکرش چیه

Mohamad Z در تاریخ : 1397/2/13

یا خدااااااااا. دوازده میلیمتر ضخامت با 236 گرم وزن؟؟؟؟ اونم برای گوشی 5/8 اینچی؟؟؟
واقعا فاجعه ترین گوشیه دنیا از لحاظ بدنه ست. حیف این سخت افزاری که گذاشتن روی این گوشی. الان الجی جی ۷ 6/1 اینچه وزنش ۱۶۲ گرمه بعد این گوشی با صفحه خیلی کوچیکتر چجوری این وزن فاجعه آمیزو داره؟ واقعا جای تاسف داره برای مهندسای طراح این گوشی. همون بهتر که سونی دیگه گوشی نسازه وگرنه کم کم فقط وزنه بردارا میتونن گوشی سونی بخرن

1 0 در تاریخ : 1397/2/12

بله، ایران نمیاد، در انگلستان هم فروخته نمیشه و شاید چند کشور دیگه. البته احتمالا نسخه ای که شهریور ماه معرفی میکنه برای عرضه جهانی باشه که به نظرم نسخه خیلی بهتری از این گوشی نه چندان زیبا و کلفت باشه.

دوستان ، نمونه فیلم و عکسی از دوربین این گوشی ندارید؟ اگر پیدا کردید لینکشو اینجا بگذارید.

علیرضا ه در تاریخ : 1397/2/10

سلام.راست میگن این مدل گوشی تو ایران عرضه نمیشه؟اگه راسته که واقعا سونی داره بهترین منطقه فروش گوشیش رو از دست میده.گوشی فوق العاده ای هس ولی طراحی پشتش خوب اصلا نیس به نظر من.

Armin D در تاریخ : 1397/2/9

دوست عزیز کم حاشیه دار بودن یا نبودن چه ربطی به نسبت تصویر داره ؟؟؟ بعدش هم بین 16:9 ها هم نسبتش اصلا خوب نیست و میت 10 خیلی خیلی کم حاشیهتر هست . نسب تصویرش دقیقا مشابه note4 هست . یعنی گوشی که مال سه سال و نیم پیشه . بعدش هم همین سیاست های اشتباهش رودارهادامه میده که الان مجبور شده بخش موبایلش رو محدود کنه

Armin D در تاریخ : 1397/2/9

دوست عزیز فک نمیکنم استفاده از شیشه خمیده پشت دستگاه یا انتقال حسگر اثر انگشت به پشت گوشی به تکنولوژی خاصی نیاز باشه همون جور که خودت گفتی جزو طراحی هست . اگه خیلی به فکر اصالتخودش بود سونی نمیومد حسگر رو ببره پشت و همون کنار گوشی نگهش میداشت . پشت گوشی هم که جزو طراحیش هست رو هم کهمشخصه از اچ تی سی کپی کرده . تو بازار الان دیگه این اصالت و قدمت و این جور چیزا نیست که تضمین موفقیت شرکتت باشه . باید یه چیزی بدی بیرون که مردم بپسندن . اگه بخوای فقط به فکر اصالت و این جور چیزا باشی نتیجش میشه وضع الان اچ تی سی و چند سال قبل نوکیا و بلکبری . مهم نیست که تقلیدکنی یا نکنی . فقط باید یه محصولی بدی بیرون که مشتری بپسنده .

WOLF A در تاریخ : 1397/2/9

ببین اکسپرین خبری مبنی بر سخنان آقای توتوکی و اینکه هدف آیندش چیه نزاشته؟
ورشکست؟؟؟؟؟!!!!!!!! نزن این حرفو.

Behnam A در تاریخ : 1397/2/9

به نظر کارشناسان مالی شرکت سونی هیچ سودی در بخش موبایل ندارند و به قول معروف از جیب میخورند تا کی خدا میدونه من جای ریس شرکت سونی بودم بخش موبایل رو یا کلا تخته میکردم یا واقعا اساسی تغییر و تحول میدادم به خصوص طراحی منحصربه فردش که دنیا حرف اول میزنه !!!

علیرضا س در تاریخ : 1397/2/8

خب منم همینو میگم دیگه، میگم تقلید کورکورانه نمیکنه.
اون مواردی هم ک مثال زدی فروش کمتر مساوی خرابی کمتر و... با یه ضریب تناسب در آمار قابل تبدیل شدنه. سونی تنها برند آسیایی هست که سهامش رو آمریکایی ها خریدن و بخاطر همین فروش زیادی در اروپا داره. بخاطر همین درتمام بازیای اروپایی کنار زمین تنها برند دیجیتالی ک تبلیغ میکنه سونیه.
من الان نمیدونم موافقت کردی یا مخالفت.
باز شما بیشتر طرفدار سونی ای، بیشتر درجریانی.

علیرضا س در تاریخ : 1397/2/8

نمیدونم آمار بلدی یا ن، ولی حرف تو، نسبت دادن نتیجه از یه نمونه یه 2تایی(که میشه دوتا گوشیات) به جامعه چندصد میلیون گوشی سونی است.
واقعا این حرف عقلانیه؟ ک بگی نمیدونم چ اتفاقی واس z2 من افتاد و درست نشد. من به جامعه آماری گوشی ها، اونم ن یک مغازه و شهر، و نه دوتا گوشی اشاره میکنم. شما دوتا مورد واس من ذکر میکنی؟(بعدشم گوشیای شما مال چه سالیه؟ شما باید با میزان خرابی برندهای دیگه درهمون سال بسنجی)
منم بگم یه ایفون سیکس داشتم، افتاد تو آب سوخت،z4من افتاد تو آب نسوخت، پس ایفون بده.(خب تکنولوژی ضد آبشو نداشته، نمیشه یه نمونه خاص رو ب جامعه آماری نسبت داد)

علیرضا س در تاریخ : 1397/2/8

عزیز دل چرا قیاس معل الفارق میکنی، شما تکنولوژی های گوشی رو با طراحی یکی میکنی؟
خب اگ اینطور باشه فیلم برداری 4k و ضد آب بودن هم اولین بار سونی آورد. ب اینا میگن تکنولوژی،
ولی ظاهر تکنولوژی نیس، طراحیه. طراحی چیزی نیس ک بخای تقلید کنی، چون کیفیت رو بهبود نمیده ب اون صورت، البته بغیر از مسائل ارگونومیکی. ولی حسگر اثر انگشت و دوربین و صفحه نمایش و... رو میشه تکنولوژی شو اضافه کرد که باید بگم برای هربار استفاده باید به شرکتی که اونو ابتدا ابداع کرده مبلغی بدن. design یا ب اصطلاح طراحی تکنولوژی نمیخاد، علم طراحی میخاد، اما با چه موادی طراحی رو پیاده کنی میشه تکنولوژی. یکی شیشه استفاده میکنه، یکی فلز و...

vahid k در تاریخ : 1397/2/8

داداش داره ورشکست میشه بره شما از دی ان ای میگی؟ تمام اون محسناتی که شما براش متصوری رو کسی قبول نمیکنه که حال و روزش داره بدتر از بد میشه برو همون سایت اکسپرین ضرردهی بخش موبایلشو برای دومین سال متوالی مطالعه کنید ببینید چطور این تافته جدابافته با عدم استقبال و تمایل مواجه میشه در دنیا که همچین بحرانی براش پیش میاد ، اگه خوب بود که خب مردم از پشت کوه نیومدن جنس خوبو ول کنن برن سراغ بد ، واقعیت اینه برندهای دیگه رو ترجیح میدن به این غول اصالت و کیفیت و دی ان ای ، و حاضرن بدهای بازار رو خریداری کنن ولی سمت این بهترین نیان که منجر به سقوطش شده ، ولی تفسیر من و شما هر چی که میخواد باشه در اصل موضوع تفاوتی ایجاد نمیکنه که سونی یارای رقابت با کمپانیهای دیگه رو نداره که بازار رو در قبضه محصولات پرفروش و پرطرفدار و مورد پسند و قبول خود درآوردن ، وگرنه برای محصولات سونی هم میتونست انقدر استقبال وجود داشته باشه که با شکست در بازار مواجه نشه ، مطمئنأ هیچ سازنده ای دوست نداره با همچین کابوسی مواجه نشه ولی خب صرفأ خواستن نمیتونه به توانستن هم بیانجامه

فهیم ق در تاریخ : 1397/2/7

دوربین گوشی در شب بهترین عملکرد را خواهد دارشت.

far z در تاریخ : 1397/2/6

من نمیدونم چرا ادما در مقابل نظر مخالف میخوان فقط جبهه گیری کنن؟ ضمنا تهمت نزنید. یکی از کاراهای ناثواب تهمت زدن هست.

دوست عزیز

جنس حاشیه از شیشه هست. شیشه خاصیتش اینکه اگه در اثر ضربه کوچکترین ترکی ایجاد بشه به صورت تار عنکبوت باز میشه. احتمال بسیار نادری وجود داره که ترکها محدود به حاشیه باقی بمونن. یعنی باز شدن ترک در راستای حاشیه باشه.

سعی کنیم اگه از چیزی دوست داریم تعریف کنیم با عقل و علم سازگار باشه. اینجوری نیازی به جبهه گیری هم وجود نداره.

علیرضا س در تاریخ : 1397/2/6

کم حاشیه نیست چون ۱۶:۹ هستش و نسبت به ۱۶:۹ بودن حاشیه های مناسبی داره
ضخامت هم به علت استفاده از سنسور های بزرگ و لنز های باکیفیت و زبان طراحی جدید سونی هستش . یعنی لبه ها با ضخامت کم حدود ۶ میل و وسط که محل دوربیناس ضخامت بیشتر
خود مدیرعامل سونی گفت که هدف ما از ساخت گوشی بیشتر حضور در این بخشه و ما به روش سایر شرکتا رقابت نمیکنیم.
اگه شما روش کار بقیه شرکتا رو میپسندی منتظر نشو سونی هم بره همون سمتی چون نمیره

سعید ق در تاریخ : 1397/2/6

دوست عزیز ارتباط حاشیه ها با مقاومت گوشی در ارتباط نیست ولی وقتی که گوشی مقداری حاشیه داشته باشد هنگام برخورد به زمین در صورت ترک برداشتن جزِی این ترک دیگه در صفحه ایجاد نمیشه من فکر میکنم شما فقط میخواهید به این برند فقط تهمت بزنید

محمد د در تاریخ : 1397/2/6

سونی فقط زده تو کار دوربین. گوشیاش فقط از نظر دوربین از بقیه جلوترند وگرنه تو بقیه زمینه ها این جوری که سونی کار میکنه هیچ وقت به رقباش نمیرسه

علی س در تاریخ : 1397/2/4

سلام.من نمیدونم واقعا چرا سونی اینجوریه. یعنی نمیتونه یه گوشی کم حاشیه با ضخامت کم بده بیرون؟ آخه ضخامت12!!!!!! گوشی های پنج سال پیش هم این ضخامت رو نداشتن.الان هر شرکت داغونی هم داره گوشی کم حاشیه با دوربین دوگانه میزنه با ضخامت 7 میلیمتر.

Soheil D در تاریخ : 1397/2/3

شایدم حق با شما باشه اما در نهایت نمیتونی منکر این موضوع بشی که مثلا ترجیح میدی پشت لیفان بشینی یا پشت i8.
البته سونی خیلی فاصله داره با اون چیزی که ازش انتظار میره.
دلیلشم فک میکنم این باشه که فقط میخواد تو بازار گوشی باشه قصد رقابت نداره به نظرم.
ولی یکی از خوبی های تو بازار بودن اینه که کمپانی های بزرگ رو مجبور میکنه که غیر ممکن رو ممکن کنن.
نقش کمپانی های چینی رو هم نمیشه منکر شد.

sergeh a در تاریخ : 1397/2/3

با سلام من اطلاعاتی صحیح در مورد صفحه نمایش میخواهم در اختیار خوانندگان محترم بگذارم که شاید بسیاری از طرفداران oled از آن خبر ندارند اول اینکه این تکنولوژی در سال 2005 از طرف سونی با نمایش اولین تلویزیون oled در جهان معرفی شد و این تکنولوژی به سامسونگ فروخته شد شاید به این دلیل که محدوده طیف رنکی که در oled واقعی نیست و شما اگر همزمان یک تصویر در هر دو پنل یعنی lcd وoled که یک رنگ در قسمتی از صفحه که از روشن به سیر میرود و حالت آن به صورت خطوط باشد در lcd کاملاً درست و در oled در هم آمیخته میشود و تفاوت کمترین در رنگ می‌بینید. سونی از نظر تکنولوژی بسیار پیشرفته است مثلاً qled سامسونگ پیرو ثکنولوژی تلویزیون کریستال led سونی هستش که در سال 2011 معرفی شد تنها ایراد سونی اینکه تکنولوزی رو میفروشه البته ناگفته نماند که بعد از فروش oled به سامسونگ موتور پردازشگر براویا را برای lcd ساخت و چرا صفحه رادار موبایل با حاشیه میسازد به نطر من بهتر چون شما اگر در گوشی سامسونگ مثلا اس 7 معمولی و اچ مقایسه کنید درصد شکت صفحه در اچ بیشتر است هر دو یه گوشی یکی با دور بیشتر و محافظت شده یکی با حاشیه کمتر و آسیب پذیری بیشتر این ناتوانی سونی نیست چون سونی میتواند بدون اسپیکر صفحه کاملا یکدست بر روی موبیل بسازد چون از سال 2017 تلویزیون
هایی به دنیا معرفی کرد که صفحه آنها کاملاً اسپیکر است و این باز یک تکنولوزی جدید با تشکر از خوانندگان محترم

Armin D در تاریخ : 1397/2/3

اینکه میگین حاشیه رو گذاشته چون نخواسته تقلید کنه اصلا درست نیست . چون اگه کم کردن حاشیه تقلید از بقیه شرکت ها باشه پس قطعا دوربین دوگانه رو از اپل تقلید کرده . این که دوربین دوگانش سیاه سفید هست هم از هواوی ورداشته . فوکس لیزری هم از ال جی تقلید کرده . پشتش که خمیده هست و شیشه ای هست هم از اچ تی سی . این جوری که نمیشه قبول کرد . شما وقتی تو بازار رقابت هستی باید نیاز مشتری رو برطرف کنی . باید در عین این که اصالتت برندت رو حفظ میکنی باید ویژگی های خوب بقیه گوشی هارو هم ازشون استفاده کنی . الان کهمیگین هواوی گوشی زده کپ آیفون 10 . همین هواوی فروشش و سودش تو بخش موبایل از سونی بیشتر هست . پس یعنی سیاست هاش درست بوده . بعدش هم همه چیز که به قدمت نیست . الان وان پلاس که قدمتش به یک دهه هم نمیرسه داره کولاک میکنه . نمیشه این طوری فک کرد که . بعدش هم گوشیای سونی مگه ورتو هست که از ده متری متمایز باشه ؟؟؟؟

WOLF A در تاریخ : 1397/2/2

دلیلش این چیزا نیست.
نمایشگر LCD محدودیت بوجود میاره. OLED رو زمانی میاره روی کار (احتمالا آخر همین امسال یا اوایل سال آینده) که علاوه بر اینکه اسم پنل OLED باشه ، یه بهینه سازی در جهت رفع معایب این پنل در اون انجام داده باشه. نه اینکه صرفا فقط یه پنل رو مثل یک قطعه بخره و مونتاژ کنه.
اون تعمیرکارها هم که میبینی فقط یه دلیل ساده داره:
1- مدل کمتر= گوشی کمتر= فروش کمتر = درصد کمتر مالکیت کاربران= گزارش خرابی کمتر= و در نهایت کمتر در تعمیرگاه سونی دیده میشه.
2- مدل های فراروان= گوشی بیشتر= فروش زیاد= درصد زیاد مالکیت کاربران= خرابی بیشتر = در نهایت ،بیشتر در تعمیرگاه ها دیده میشن.
.....................................................................
خطاب به همه
طرفداران سونی لطف کنید کمی بزرگ تر به موضوعات نگاه کنید.

چون نمیشه جلوی تکنولوژی رو گرفت و سونی خودش سهمی در جلو بردن این مهم داره و هر تکنولوژی که الان نبودش رو به عنوان رو به عنوان مزیت نام میبرید ، تا سال آینده شاهد حضورشون در گوشیهای سونی هستید.
مثل TFT ها که چقدر ازش دفاع میکردید و مزیاتش رو میگفتید. یا سنسور اثر انگشت یا کم حاشیه بودن یا دو دوربین بودن یا OIS و به زودی پنلهای OLED رو خواهیم دید در گوشیهای سونی.
پس لطفا بیخود از چیزی دفاع نکنید. علمی روش بحث کنید.

ما هم که طرفدار صد آتشه سونی هستیم خراب نکنید.

Maca K در تاریخ : 1397/2/2

سلام، وزن xz2 premium. 236 فقط 47 گرم از گلکسی s9+ پلاس بیشتره، صفحه نمایشcm 92.7 نسبت به بدنه 73.4 درصد...... گلکسی s9 + 6.2 اینچ, 98.3 cm (نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در حدود 84.2 درصد،، البته گلکسی اس 9 معمولی 5.8 اینچی یه خورده وزن کمتر ضخامت کمتری داره
ولی خیلی تفاوتی نداره، تنها ایرادی که بعضی ها میگرن میگن چرا سونی نیومده مثل فلان شرکت اون جوری طراحی نکرده، خب معلومه تقلید نمیکنه، شاید یه وقتی اونجوری بزنه ولی ما طرفداراش با این طرح بازم عالیه طرفدارشیم همینو بیشتر میپسندیم،،،، اونایی که ایراد اول برید دستتون بگیرید

ali s در تاریخ : 1397/2/2

سلام عزیزان من فقط واقعیات رو عرض کردم و قصد به رخ کشیدن اطلاعات شخصی یا بی احترامی به این برند و طرفدارانش رو نداشتم فقط خواستم بگم که باید واقعیت رو پذیرفت همین وگرنه هر کس با گوشی های این برند حال می کنه و پولشو داره خب بگیره مبارکشم باشه ولی بدونین که اخباری موثق منتشر شده مبنی بر موافقت مدیران سونی برای فروش سهام بخش گوشی موبایل سونی چون 43ملیون دلار سال قبل ضرر داده یعنی سونی میخواد تولید گوشی موبایل هوشمند رو کنار بذاره پس بخاطر بیان واقعیات کسی رو مواخذه نکنید ارزش نداره واسه خاطر یک گوشی یا برند کسی رو لای منگنه قرار بدید یا خدای نکرده بی حرمتی صورت بگیره ..... یا حق

مهران س در تاریخ : 1397/2/1

سونی همیشه عالی عمل کرده شاید صفحه نمایش این گوشی برای افراد ظاهر بین قدیمی باشه ولی سونی طول عمر و سخت افزار و به خصوص دوربین های عالی داره.
تازه قیمت های خیلی به صرفه تری هم داره به عنوان مثال میان رده xa1ultra در مقایسه با j7 pro گوشی ارزان تر و از لحاظ سخت افزاری برتری میکنه

سبحان ف در تاریخ : 1397/2/1

داداش نمیخواد بریم تعمیر گاه ،خودم دو تا گوشی سونی داشتم ،جفتشم خراب شد و تعمیر نشد z2 که آی سی تغذیه ش سوخت و هیچ وقت تعمیر نشد ،E4 که انتنش پرید و دیگه برنگشت!
قبول کن که این یه آجر پاره س با این وزن و ضخامت ،طراحیش عین گوشیهای 2012 میمونه

Amir o در تاریخ : 1397/2/1

درود برشما ادم چیز فهم وارد به کار حرف درستو زدی استحکام شیک بودن جذاب بودنشو داره حفظ میکنه هیچ در بهترین بودنش نیست اینا که میشنوی اشکلات بی مورده این گوشی هیچ مشکلی نداره طراحی سخت افزار غوله زیباس از نزدیک باید دیدش تا کفتون ببره که چی هس

علیرضا س در تاریخ : 1397/2/1

اونایی ک طراحی و حاشیه های سونی ایراد میگیرند واقعا باید گفت چیزی از گوشی متوجه نمیشن.
آخه بنظر تو واس سونی کاری داره که از رو برندهای دیگه تقلید کنه و اِج بزنه و اسپیرکرهاشو شبیه اپل بزنه و حاشیه هاشو کم کنه و...؟
چرا نمیکنه این کارو؟ چون میخاد اصالت خودشو حفظ کنه، میخاد از 10متری گوشیشو دست کسی دیدی بفهمی سونیه. میخاد متمایز باشه. الان هوآوی گوشی زده کپ ایفون10، خب الان این خوبه؟
شما برو تو تعمیرگاها ببین چقد گوشی سامسونگ و هواوی و شیائومی میبینی، در مقابل ببین چقد گوشی سونی میبینی.
در صنعت لوازم الکترونیکی و دیجیتالی دوستان بدونن در آسیا، هیچ برندی قدمتش ب اندازه سونی نیست.

WOLF A در تاریخ : 1397/2/1

فکر کنم با این تعداد نظر مخالف که داری ، متوجه شدی که مواردی که اسم بردی هیچ ارزشی نداره و بیخوده.
اگر ملاک برتری به این چیزا بود که میتونیم بگیم:
سونی موتور لرزاننده صده داره و سامسونگ نداره
سونی صفحه نمایش 4K داره برای سومین بار و سامسونگ نداره
سونی رزولوشن 4K HDR داره و همون 4K HDR رو فیلمبرداری میکنه که سامسونگ نداره
سونی 1080 رو 960 میگیره و سامسونگ نمیگیره.
سونی موتور پردازش تصویر فیزیکی X-reality داره ولی سامسونگ همچین چیزی نداره
سونی تصاویر واید تری ثبت میکنه
سونی فوکوس لیزری داره
سونی سنسور تشخیص رنگ داره
هر دو دوربین سونی فاصله کانونی کمتر از سامسونگ دارن
هر دو دوربین سونی سنسور بزرگتر از سامسونگ دارن
رزولوشن دوربین عقب و جلوی سونی بالاتره (همیشه بوده)
سنسور دوربین سلفی سونی از سنسور سلفی سامسونگ بزرگتره
قابلیت عکاسی با ایزو 51200 در عکاسی و 12800 در فیلمبرداری در سونی هست و در سامسونگ نیست
سونی QC 3 داره ولی سامسونگ QC 2 داره
سونی باتری بسیار بهتری داره نسبت به سامسونگ
حالا منم میتونم هنوز بگم چون واقعا هنوز هست.....

ولی اگر بخوای به این چیزای بچه گانه که آدم خندش میگیره دل خوش کنی ، برتری نصیب کسی نمیشه.
البته : باتری و شارژ سریع و برخی عوامل دوربین خیلی مهم هستند.

کارخونه ها که لیست مواد اولیه کیک نزاشتن جلوشن ، کیک بپزن. هر کسی داره به سبک خودش گوشی میزنه.
دیگه تمام دنیا اینو میدونن که رنگهای تولیدی LCD دقیقتر از نمایشگرهای پایه OLED هستند. میتونی به اینترنت و مقالات رجوع کنی. فراوونه تو اینترنت.

شاید سامسونگ از دید شما و سایر طرفداران دو آتشه سامسونگ بهترین طراحی رو داره ولی متأسفانه هرساله همین طراحی های به قول شما بد سونی داره جوایز بهترین طراحی ها رو میگیره. و هر ساله برترین گوشی MWC شناخته میشه. مثل XZ2 امسال و یا پریمیوم سال قبل و ......
طراح ها به همین اصالت و DNA ای که شرکت در طراحی محصولش رعایت کرده توجه میکنن نه به اینکه من و شما از سونی و سامسونگ خوشمون میاد. این جوایز رو میتونی هم تو سایت سونی و هم از تو سایت اصلی ببینی.
همون دوربین تکی سونی XZ2 که از سامسونگ بهتر عمل کرده.
و اینکه سامسونگ داره با نمایشگر پایه OLED حاشیه کم میزنه، این کار شاقیه؟ بیاد با LCD بزنه خوب!؟
سونی داره رو نمایشگر پایه LCD تمام تکنولوژی رو پیاده سازی میکنه.
و اینکه لطفا برای بهترین طراحی منبع ذکر کن.

...................
پس دیدی که من بیشتر تونستم از سونی بنویسم ولی این دلیل بر برتری نیست. برتری کیلویی نیست که چهار تا مورد درست کنی به عنوان برتری.
دلیل و مدرک و منبع میخواد.

Amir A در تاریخ : 1397/2/1

کمپانی سامسونگ از سونی بهتره ولی هرگز دلیل نمیشه که تمامی موبایل های تولید شده در سامسونگ از سونی بهتر باشن
شرکت سونی هم دارای بهترین لنز های تولید شده(برتر از سامسونگ)
دارای بهترین صفحات نمایش ای پی اس ال سی دی(هنوز از نمایش گر اولد در سونی استفاده نشده)
و دارای برترین باتری هااست(برتر از سامسونگ)
همچنین قدرت اسپیکر های سونی رو هم نسبت به سامسونگ نباید فراموش کرد
و دلیل ساخته نشدن موبایل های سونی با حاشیه های کم بخاطر استحکام آنهاست و دلیل ضخامت زیاد گوشی های جدید هم ویبره جدیدی است که سونی برای پرچمدارانش طراحی کرده

روزبه م در تاریخ : 1397/2/1

سامسونگ بخری دو ماه بعد پشیمان میشی میفروشی دوباره سونی میخری، الان هواوی خیلی از سامسونگ بهتره

روزبه م در تاریخ : 1397/2/1

ماشین چینی هم آبشن زیاد داره ولی کیفیت نداره، جنس آلیاژ بدنه سامسونگ بدرد نمیخوره و سخت افزارش بی کیفیت و همیشه هنگ میکنه، بین برند های آسیایی فقط سونی هست که توی اروپا جایگاه داره، سامسونگ و هواوی برای جهان سومی ها ساخته میشه

ali s در تاریخ : 1397/2/1

البته از حق نگذریم پردازنده و cpuاین گوشی هم خیلی خوبه و قابلیت ضد آب و گرد وغبار هم امتیازه ولی در کل چند سالیه که طرفداراشو راضی نمیکنه عزیزان بهتره در آپارات یا یوتیوب فیلم مقایسه سرعت و دوربین گوشی ها رو ببینید تا باورتون بشه که برند های شیائومی و وان پلاس چجوری از پس سامسونگ و آیفون و سونی بر میان با قیمت 500دلار پس پول خودتون رو هدر ندید و با هزینه کمتر انتخاب بهتر و معقولانه تری بکنید. بازم ببخشید اگر به کسی برخورد من فقط سعی کردم حقیقت رو بگم دور از تعصبات بی جا.. یا حق

ali s در تاریخ : 1397/2/1

اشکالات این گوشی از نظر من :
1_طراحی نسبتا زشت ظاهری بخصوص در قسمت پشتی گوشی
2_حاشیه های زیاد صفحه نمایش
3_وزن بسیار زیاد برای یک گوشی 5.8اینچی
4_عدم وجود حافظه داخلی زیادتر
5_قیمت بالا حدود800یورو که برای این گوشی نمی ارزه

مزایای این گوشی از نظر من :
1_دوربین های دوگانه قوی
2_باتری نسبتا قوی
3_رزولوشن و تراکم پیکسل فوق العاده ودر یک کلام کیفیت بی نظیر صفحه نمایش

ali s در تاریخ : 1397/2/1

اصیل بودن و ژاپنی بودن و اینها را کنار بذاریم چون چیزی که امروزه حرف اول و میزنه خلاقیت و مدرنیزه شدنه نه اصالت و این چیزیه که ما در برند های تازه برجسته ی چینی می بینیم برند هایی مثل شیائومی اوپو وایوو زد تی ای میزوو وان پلاس و واقعا دارن با برند های مثل سامسونگ و اپل رقابت میکنن سونی که جای خود دارد و اینو بدونید گاهی تقلید برای پیشرفت و نجات لازمه و این مساله ای است که دو برند اپل و سونی با اون کنار نمیان بخصوص سونی ولی نمیدونن سامسونگ با تقلید شد سامسونگ یا هواوی همینطور قیمت هم خیلی مهمه و الآنه ما این رو در گوشی های چینی میبینیم مه گوشی با کیفیت با قیمت پایین یا مناسب عرضه میکنن

ali s در تاریخ : 1397/2/1

سلام من الآن دارم این مطلبو با گوشی sony Xperia xa dual تایپ می کنم ولی بیاید لج و لجبازی و کل کل کردنو بذاریم کنار و به نظرات هم احترام بذاریم انصاف نیست فقط از خگبی ها گفته بشه یا فقط از بدیها باید تمام جنبه ها در نظزگر گرفته بشه. اولا من اینو بگم که من تا پارسال عاشق سونی بودم ولی بعد از خرید این گوشی و کار کردن دیدم نه واقعا اون انتظاری که داشتم نیست و کمتر از دو ساله دارم استفاده میکنم ولی هم هنگی داره هم اندروید هفتش مشکلات عدیده داره از جمله کاهش سرعت و هم رابط کاربری ضعیف البته من قصد ندارم یک گوشی میان رده رو با پرچمدار مقایسه کنم ولی بالاخره ماهیتشون سونی است و اینم بگم که من از چند تا کارشناس و فروشنده هم پرسیدم و گفتند که جنس درجه 3سونی وارد بازار ایران میشه و جنس های درجه یک و دو به اروپا صادر میشه پس بهتره از تعصبات بی جا دست برداریم و قبول کنیم که سونی امروزه جایی در دنیای موبایل هوشمند نداره.

Amir o در تاریخ : 1397/1/31

الان چی گفتی و چیشده نه اون حرفات نه این حرفت توکه لالایی بلدی چرا خابت نمیگیره تو که اسامسونگ دوسی چرا سونی گرفتی برادر بسیجی ومومن خوب نمیگرفتی دیگه وقتی این همه بده

far z در تاریخ : 1397/1/31

لطف کنید ارتباط حاشیه زیاد با مقاومت در برابر سقوط رو توضیح بدید که چطور به لحاظ عقلی این دوتا بهم ربط دارن؟
ایا جنس حاشیه چیزی غیراز شیشه هست که در هنگام سقوط شکسته نمیشه؟

سعید ق در تاریخ : 1397/1/31

دوست عزیز چرا میگی اخرین نفساشو میکشه
گوشی های سونی از لحاظ عملکرد فوقالعاده هستند
میگی حاشیه،خب اگه بی حاشیه باشه که یه بار بخوره زمین صفحش نابود میشه همین اپلی که بعضی ها انقدر سنگشو به سینه میزنند تا پارسال حاشیه های گوشی هاس کم از سونی نداشت حالا میگین سونی فلان
شما دارین گوشی میخرید تلوزیون نمی خرید که میگین حاشیه داره
به نظر من شما تاحالا اصلا از برند سونی استفاده نکردین
لطفا در بیان نقد کردن کمی منصفانه باشید
موارد 101 تا 200 از مجموع 221 مورد

تبلیغات

ادامه...

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا