نظر کاربران درباره گوشی موبایل نوکیا Lumia 830

Lumia 830 لومیا 830

Nokia Lumia 830 نوکیا
ارزیابی کاربران: 8.6 از 10 (941 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های نوکیا
» نوکیا 110 4G (2024)
» نوکیا 105 (2024)
» نوکیا 215 4G (2024)
» نوکیا 225 4G (2024)
» نوکیا 235 4G (2024)
» نوکیا 230 2024
» نوکیا 5310 2024
» نوکیا 6310 2024
» نوکیا C210
» نوکیا G310
» نوکیا 150 2023
» نوکیا 130 2023
» نوکیا G42
» نوکیا C300
» نوکیا C110
» نوکیا XR21
» نوکیا C12 Plus
» نوکیا C12 Pro
» نوکیا C32
» نوکیا C22
» نوکیا G22
» نوکیا C02
» نوکیا C12
» نوکیا 2780 Flip
» نوکیا X30
» نوکیا G60
» نوکیا C31
» نوکیا T21
» نوکیا 110 2022
» نوکیا T10
» نوکیا 5710 XpressAudio
» نوکیا 8210 4G
» نوکیا 2660 Flip
» نوکیا G11 Plus
» نوکیا 2760 Flip
» نوکیا C2 2nd Edition
» نوکیا C21 Plus
» نوکیا C21
» نوکیا G11
» نوکیا G21
» نوکیا G400
» نوکیا C200
» نوکیا C100
» نوکیا X100
» نوکیا T20
» نوکیا G300
» نوکیا G50
» نوکیا XR20
» نوکیا 6310 (2021)
» نوکیا C1 2nd Edition
» نوکیا C30
» نوکیا 105 4G
» نوکیا 110 4G
» نوکیا C20 Plus
» نوکیا C01 Plus
» نوکیا C10
» نوکیا C20
» نوکیا G10
» نوکیا G20
» نوکیا X10
» نوکیا X20
» نوکیا 1.4
» نوکیا 5.4
» نوکیا C1 Plus
» نوکیا 8000 4G
» نوکیا 6300 4G
» نوکیا 8 V 5G UW
» نوکیا 2 V Tella
» نوکیا 215 4G
» نوکیا 225 4G
» نوکیا 3.4
» نوکیا 2.4
» نوکیا C2 Tennen
» نوکیا C2 Tava
» نوکیا C5 Endi
» نوکیا 150 2020
» نوکیا 125
» نوکیا 5310 2020
» نوکیا 1.3
» نوکیا 8.3 5G
» نوکیا C2
» نوکیا 5.3
» نوکیا C1
» نوکیا 2.3
» نوکیا 110 2019
» نوکیا 2720 Flip
» نوکیا 800 Tough
» نوکیا 6.2
» نوکیا 7.2
» نوکیا 220 4G
» نوکیا 105 2019
» نوکیا 3.1 C
» نوکیا 3.1 A
» نوکیا 2.2
» نوکیا X71
» نوکیا 9 PureView
» نوکیا 3.2
» نوکیا 1 Plus
» نوکیا 4.2
» نوکیا 210
» نوکیا 8.1 (X7)
» نوکیا 106 2018
» نوکیا 3.1 Plus
» نوکیا 7.1
» نوکیا 5.1 Plus (X5)
» نوکیا X6 2018 (6.1 Plus)
» نوکیا 2.1
» نوکیا 3.1
» نوکیا 5.1
» نوکیا 8 Sirocco
» نوکیا 8110 4G
» نوکیا 7 plus
» نوکیا 1
» نوکیا 3310 4G
» نوکیا 6.1
» نوکیا 7
» نوکیا 2
» نوکیا 3310 3G
» نوکیا 8
» نوکیا 105 2017
» نوکیا 130 2017
» نوکیا 3310 2017
» نوکیا 3
» نوکیا 5
» نوکیا 6
» نوکیا 150
» نوکیا 216
» نوکیا 230 Dual SIM
» نوکیا 230
» نوکیا 222 Dual SIM
» نوکیا 222
» نوکیا 105 Dual SIM (2015)
» نوکیا 105 (2015)
» نوکیا 215 Dual SIM
» نوکیا 215
» نوکیا Lumia 638
» نوکیا N1
» نوکیا Lumia 830
» نوکیا Lumia 735
» نوکیا Lumia 730 Dual SIM
» نوکیا 130 Dual SIM
» نوکیا 130
» نوکیا Lumia 530 Dual SIM
» نوکیا Lumia 530
» نوکیا X2 Dual SIM
» نوکیا 225
» نوکیا 225 Dual SIM
» نوکیا Lumia 630 Dual SIM
» نوکیا Lumia 635
» نوکیا Lumia 630

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 1001 تا 1100 از مجموع 2015 مورد

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/22

بله شما درست میگید ولی احساس میکنم شما هم یکمی حساس شدید. چون کیفیت عکسهای گوشیتون خیلی هم بد نیست. هرچند که احتمالا مشکلی وجود داره. شاید بخاطر ویتنامی بودنش باشه نمیدونم. به هر حال امیدوارم مشکل سخت افزاری نباشه.

M F در تاریخ : 1394/3/22

اقا پرهام مگه ایراد داره دوربینش ؟؟؟من هر دفعه خاستم بگیرم شما گفتید خرابه
میشه تکلیف مارو معلوم کنید؟

amin s در تاریخ : 1394/3/22

من دو روزه که لومیا ۸۳۰ خریدم با رام افریقا، و براش یک بروزرسانی اومده. ولی زمانی که آبدیت میکنم بعد از دانلود آبدیت و موقع نصب این پیام رو میده.
به روزرسانی دانلود شد اما نمیتوان آن را باز کرد. (۸۰۱۸۸۳۰f)
علتش چیه؟ میشه را هنمایی کنید؟ خواهش میکنم کمکم کنید

محمود ن در تاریخ : 1394/3/22

سلام چند روزه این گوشی رو گرفتم ولی موقع آپدیت گوشی فایل رو دانلود میکنه ولی موقع اماده سازی ارور ۸۰۱۸۸۳۰f رو میده و میگه فایل دانلود شده ولی نمیتونه بازش کنه ریست کارخونه هم کردم درست نشد لطفا دوستانی که میدونن کمکم کنن.

حمید ا در تاریخ : 1394/3/22

سلام فقط چیزی که متوجه شدم وقتی که خیلی مایل نگاه میکنی به صفحه سفید میشه در حالی که تو لومیا 620 این مشکل نبود ظاهرا آپدیت دوم هم اومده تا مراحل پایانی میره واین خطا میده 80110f

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/22

کورتانا دستیار صوتی ویندوزفونه. مثل سیری اپل و گوگل ناو اندروید.
تنظیمات فعال سازیش همونهایی بودن که خدمتتون گفتم.
اگه سرچ رو نگه میدارید و این براتون میاد که خب کورتانا همینه دیگه. باهاش حرف میزنید و انجام میده. مثلا بهش بگید: set an alarm for 2 hours later براتون آلارم تنظیم میکنه. یا مثلا بش بگید open perisan dictionary براتون اپ خاصی رو که میگید باز میکنه. یا مثلا بگید how's the weather tomorrow? وضعیت هوای فردارو میگه. یا هر سوال دیگه.
کورتانا همینه.

a b در تاریخ : 1394/3/22

پس دیدید که من بی ربط نمی گم :(:(
میگید حساسم

از بین عکس هایی که میگیرم از اکثریت راضی نیستم .
شانس من ، بیشتر بین 830 و 640 ، این رو ترجیح دادم به خاطر دوربینش چون دوربین برام خیلی مهم بود... ولی اینطوری شد :( اینم نتیجه اعتماد به نوکیا

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/22

من بجز مشکلات همین دوستان جای دیگه چیزی نشنیده بودم. ولی خب همین بچه های این پیج هم بالاخره یه جامعه اماری هستن و مشکل دوربینشون قابل فکر هست.

حمید ا در تاریخ : 1394/3/22

سلام باشه حتما فرصت کنم بتونم طبیعت برم عکس مناسب بگیرم. اما در مورد گوشی فوق العاده خوشگله و خوش دسته صفحه نمایشش با کیفیت و شفافه خیلی روونه با گوشی قبلی خودم 620 مقایسه کردم تا حدی مطمن شدم که تعداد پیکسل کمی تبلیغاته چون خیلی فرقی ندیدم با هردو یک فیلم دیدم لومیا 620 رنگش پر رنگتره ولی 830 روشن تر و شفاف تره. تاچش خوبه

vahid f در تاریخ : 1394/3/21

کورتانا کارش چیه
مال منم این کارایی که گفتی کردم روشن نشد
یعنی گزینش غیر فعال بود که روشنش کنم
ریجن روی united kingdom
اسپچ هم روی united kingdom
توی منوی اسپچ هم گزینه اول روی همیشه روشنه
گزینه دوم خانومه
گزینه سوم هم که زبونه که روی united kingdom هست
زیرش هم یه تیک داره که تیکش انتخابش ده هست

کجای کارم خرابه؟؟؟

بعد وقتی این گزینه سرچ رو نگه میداریم یه چی میاد که هرکاری بهش میگم میکنه
این چیه؟؟؟

vahid f در تاریخ : 1394/3/21

اتفاقا برعکس پشتش زد ساخت چین :)
ولی عکساش به نظرم زیادی نویز داره نسبت به گوشی قبلیم
تا حالا نریختم روی سیستم که بخوام مقابسه کنم
اتفاقا به نظر من اگر این تنظیمات رو انجام بدید بسیار بهتره
اگر میخوای از تصاویر متحرک عکس بگیری به نظرم سرعت شاتر زیاد باشه بهتره یعنی سریع بگیره(اگر میخوای چیزی که متحرکه به صورت کش دار باشه سرعت شاتر زیاد باشه یعنی بیشتر طول بکشه یا همون کندتر)
ولی هرچی سرعت شاتر کمتر باشه یعنی توی مدت زمان طولانی تری عکس بندازه مسلما نور بیشتر جذب میشه و عکس کیفیت بالاتری داره(برای سوژه ثابت خوبه)
به لرزش دستت هم دقت کن اگر دستت میلرزه سرعت کمتر بهتره

ایزو رو هم خودم نمیدونستم چیه یکم تحقیق کردم
در عکاسی دیجیتال ایزو نشان دهنده میزان حساسیت سنسور دوربین به نور است(عین جمله منبعم)
ایزوی کمتر یعنی 100 نویز کمتری میده
ولی اگر شب بخوای عکس بگیری ایزو بیشتر بهتره چون نور بیشتر جذب میشه

به خودم که کمی در عکاسی کمک کرد و عکسای بهتری گرفتم
امیدوارم به بقیه دوستان هم کمک کنه که بهتر عکس بگیرن

میلاد ع در تاریخ : 1394/3/21

سلام دوستان
چند وقتی هست دنبال خرید لومیا 830 هستم.امروز بازار موبایل رفتم، از 950 تا 1100 قیمت گرفتم. راستش تو سایت gsmarena خوندم دوربین گوشی برای یه سری از خریدارا مشکل پیدا کرده ،برا چند تایی بود و برا همین نوشته بود که توقف تولید شده تا بعد که یه گوشی رو جایگزینش کنه. خواستم از دوستایی که تازه خریدن کسی به مشکل مشابه خورده؟ پرهام شما در این مورد چیزی شنیدی ؟
متشکرم

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/21

۱. منظورتونو متوجه نشدم. کلا ۸۳۰ وقتی خریدید یه اپدیت واسش میاد. انجام بدید. ترجیحا بعد اپدیت ریست فکتوری هم بکنید.
۲. از طریق اپ transfer my data که تو گوشی هست از طریق بلوتوث میشه کانتکتها و اس ام اسها رو انتقال داد. اگه پیش فرض نبود از استور بگیرید.
۳. کلا چیز خاصی نیست. وقتی خریدید یه اپدیت باید اومده باشه که انجام بدید.
۴. منطقه رو روی یکی از کشورهایی که کورتانا واسش اومده بذارید. امریکا یا انگلیس توصیه میشه. اسپیچ زبانش رو دانلود کنید از ستینگ و speech. امریکا اسپیچش پیش فرض نصب هست. جاهای دیگه رو باید دانلود کنید. لوکیشن رو روشن کنید. بعد از ستینگ سوایپ کنید به چپ یا راست و کورتانا رو انتخاب و فعال کنید.
۵. ایران نباشه فقط. ترجیحا امریکا یا انگلیس بذارید تا از کورتانا هم بتونید استفاده کنید
۶. از ستینگ استور میتونید غیر فعالش کنید. اپ استور رو باز کنید. ... رو بزنید و ستینگ رو انتخاب کنید

a b در تاریخ : 1394/3/21

احتمالا کاربر vahid f هم مثل من گوشیشون ساخت ویتنامه که از عکس ها و ریچ کپچر راضی نبودن :D:D:D

اگر ساخت ویتنامه خیلی خیلی باید با دقت عکس بگیرن که عکس خوب بشه :D

ایزو ، تنظیمات شاتر و اینها رو هم من هر موقع تغییر دادم نتیجه نامناسبی گرفتم ترجیح می دم همیشه رو دیفالت باشه ، چون کیفیت و نور عکس بد میشه

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/21

کمرا خالیه اپ کمرای وینفونه. لومیا کمرا اپ کمرای نوکیا بود که بعدا شد لومیا کمرا. قبلش نوکیا کمرا بود و پیش فرضم نبود. ولی جدیدا گویا شده اپ پیش فرض دوربین.ریچ کپچر خیلی خوبه که. چیز خاصی نیست به نظرتون؟😂 کیفیت عکسو زیاد نمیکنه که. ولی نوردهیشو دستی تنظیم میکنید و دقیقا چیزی که میخوایدو میگیرید ازش.
ایزو رو نمیدونم والا. من عکاس حرفه ای نیستم. همشم اتوماتیک میگیرم. ولی شنیدم روی ۱۰۰ باشه بهتره. خودتون امتحان کنید. با ایزوهای مختلف از یه سوژه عکس بگیرید و تفاوتشو ببینید.
نقشه سایجیکم نمیدونم چون استفاده نمیکنم. ولی یادمه یبار نصب کردم به نظرم تریال بود. همون هیرمپ واسه من خیلی خوب بوده.

مجتبی ح در تاریخ : 1394/3/21

سلام دوستان. چندتا سوال ممنون میشم راهنمایی کنید.
1- 830 من گزینه static IP نداره چه آپدیتی باید انجام بدم؟(گوشی رام ایتالیا هستش)*** مهمه
2- شماره تلفن های سونی xperia رو چجوری انتقال بدم. به جیمیلم sync کردم توی لومیا هم جی میلمو add کردم.
3- ورژن ویندوز : windows 8.1 update 2 هست آپدیت جدیدش چنده؟
4- کورتانا آفه.چرا و چجوری on کنم؟!
5- Regional رو چه کشوری باشه بهتره؟
6- روش بستن automatic update برنامه ها از استور

مرسی

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/21

نبارک باشه. تونستید چندتا عکس هم بذارید تا به دوستان کمک بشه.
نیازی به تعویض رام نیست. ولی اگه خواستید رامهای اروپایی بزنید. هرچند میگم نیازی نیست عوض کنید رامو.

vahid f در تاریخ : 1394/3/21

خیلی ممنون
اون چوب فرشته :) رو دیده بودم ولی نمیدونستم این ریچ کپچر هست
واقعیتش منم نفهمیدم اون کمرا خالیه چیه
توی استور هم نیست :|
این ریچ کپچر هم به نظر من خیلی چیز خاصی نیست و خیلی به کار نمیاد
اینقدر شما هی گفتین ریچ کپچر من فکر کردم چیز خیلی خفنیه عکسای ادم خیلی عالی میشه

یه سوال دیگه هم دارم اونم اینکه ایزو کمتر باشه بهتره یا بیشتر؟

یه سوال دیگه هم اینکه چرا نقشه های سایجیک دانلود نمیشه؟؟؟
هیر مپ خیلی جاهارو نداره

حمید ا در تاریخ : 1394/3/21

سلام تو گوشی قبلی هروقت ریستور میکردم به محض اینکه به نت وصل میشدم تمام پیام هام بر میگشت ولی تو این گوشی خیلی زمان برده تازه نصفش برگشته دلیلی داره؟

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/21

من عکس اخرتونو دیدم. نظرمم دادم که. به نظرم خیلی خوب بودن. مث عکسهای خودم بودن.
برنامه چی دقیقا برای ارتباط با پی سی میخواید؟شما اگه ویندوز ۸ به بالا داشته باشید فک کنم اتوماتیک گوشی و پی سیتون سینک میشه. البته خودم ۷ دارم و با اطمینان نمیگم. ولی دیدم که ویندوز ۸ مشابه اپهای اس ام اس و غیره وینفون رو بصورت کاشی داره.
اپ framagic رو نگاهی بندازید.

حمید ا در تاریخ : 1394/3/20

سلام بالاخره خریدم ولی رام مربوط به افریقا هست نیازی به عویض هست ؟ اگه لازمه کدوم کشور بهتره منون

سید محمود م در تاریخ : 1394/3/20

من آخرین عکسی که گذاشته بودین رو دیدم.خیلی خوب بود.فکرنکنم عکسبرداری شما یا گوشی شما مشکلی داشته باشه.شما هم ماشالله خیلی حساسیت نشون میدین.فقط تنها فرقی که بین عکسای شما و کاربر پرهام میبینم،ابعاد تصویری که آپلود کرده بودین.نمیدونم چرا عکسای آقا پرهام باریکتر بودن.
موفق باشید

a b در تاریخ : 1394/3/20

حجم عکس های اون کمرای معمولی کمتره ، لومیا کمرا خودش یه ادیت هایی روی عکس انجام میده.

راستی واسه کار روی تصاویر و مثلا به شکل کارت پستالی در آوردن یا چندتا عکس رو به صورت کارت پستال و کج کنار هم قرار دادن ، یا عکس رو فیلتر بزنیم ببره تو قاب عکس یا ببره تو اشیا مختلف ، از این نمونه ها که اندروید زیاد داره یا ببره وسط اقیانوس ویندوز فون هم داره ؟ یا اینا هنوز واسه ویندوز فون رویایی هست باید حسرتش رو بخوریم ؟ :D
من چند مورد نصب کردم ولی حالت فیلتر گذاری کم و زیاد کردن نور تصویر و ... رو داشت ، از این فیلترهای افکت گذاری که گفتم ندیدم هنوز، شماها برنامه های خوب و کاملی واسه این کار می شناسید ؟و البته رایگان ؟

یه برنامه کامل هم واسه تعامل گوشی ویندوز فونی و ویندوز 8 کامپیوتر بهم معرفی کنین که روی سیستم نصب کنم و کامل به اطلاعات گوشی دسترسی داشته باشم ، برای ارسال پیام ، نصب برنامه و ... استفاده کنم. تقریبا مشابه برنامه nokia pc suite
به چنین برنامه ای خیلی نیاز دارم.

آقا پرهام نظرتون رو راجب عکس آخری که فرستادم نگفتین ؟ هنوز کیفیتش نسبت به عکس های گوشی شما افت داره ؟

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/20

باید لومیا کمرا ۵ رو داشته باشید. اونو که باز کنید تو گزینه های دوربینش یه چیزی شبیه چوب این فرشته های تو کارتونا هست😂 اون ریچ کپچره.
کارشم اینه که یه عکس بدون فلش و یه عکس با فلش میگیره بعد شما میتونی بصورت دستی نور فلش رو روی عکس تغییر بدی. برای این کارم باید عکسو با ریچ کپچر بگیری و از طریق البوم لومیا کمرا اونو باز کنید. زیرش مینویسه edit rich capture اونو میزنی و میتونی نور فلشو کم و زیاد کنی و عکسو سیو کنی.
من ۸۳۰مو که اپدیت کردم و هارد ریست کردم بعد اپدیت کلا فقط لومیا کمرا رو دارم. اون کمرای قبلیو ندارم اصن. به نظرم لومیا کمرا امکاناتش بیشتره. ولی لگ میزنه برای من. روی چندتا گوشی دیگه هم تست کردم گویا کلا لومیا کمرا لگ میزنه. ولی کمرا قبلیه روونتر بود. در هر صورت من که فقط لومیا کمرا رو دارم.
لومیا کمرا تنظیمات بیشتری داره. کافیه دستتو روی دکمه عکس برداری نگه داری و به بالا بکشی تا تنظیماتش بیاد. با لومیا کمرا حتی سرعت شاتر رو هم میشه کم و زیاد کرد. توی کمرا نمیشه.

vahid f در تاریخ : 1394/3/20

اقا میشه یک توضیح بده این ریچ کپچر چیه و چجوری فعال میشه
من هرچی گشتم تو گوشی چیزی پیدا نکردم
همچنین اگر قابلیتش رو هم توضیح بدین ممنون میشم

و این هم بگین که کدوم اپ دوربین این گوشی بهتره
لومیا کمرا یا اونی که کمرا خالیه
به نظر من اونی که کمرا خالیه تنظیمات بیشتری داره
حالا نمیدونم چجوریاس
به نظر خودم عکسایی که با اون میگیرم هم یکم بهتره

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/20

اتفاقا به نظر من ۸۳۰ خوش دست تره. با جفتشون کار کردم. ۹۲۵ یکمی پهنه.
مسلما ۸۳۰ تقریبا از همه لحاظا بهتره. دوربین، طراحی، باتری، پشتیبانی از اس دی کارت، جدیدتر بودن. ۹۲۵ قدیمی شده. هرچند از لحاظ توان پردازشی فرقی ندارن ولی در کل ۸۳۰ به صرفه تره.

vahid o در تاریخ : 1394/3/20

سلام
من میخام از سیمبین خداحافظی کنم بیام ویندوز فون بخرم
به نظر شما بین 830 و 925 کدوم انتخاب بهتر هست؟ 925 خوش دست تره ولی این جدید تر
با تشکر

Javer A در تاریخ : 1394/3/20

سلام آقا پرهام خیلی ممنون که بچه ها رو راهنمایی میکنی دمت واقعا گرم.میشه ایمیلت رو اینجا بزاری چندتا سوال ازت داشتم.یا برام یک ایمیل بفرست.خیلی ممنون.
این ایمیل من
M.atabay@yahoo.com

Farzad F در تاریخ : 1394/3/19

بله توی سایت آمازون دست دوم هم هست ولی قیمت اونا خیلی پایین تره، من منظورم کارنکرده بود که 250 دلار بود و واسه شرکت های پخش معتبر بود
همین الآن من سایت جوره رو نگاه کردم، 895000 تومن و همچنین تو همینجا یه نگاهی بفرمایید، 794000 تومن!! البته تهران نیست
خلاصه اگر بگم از خود مایکروسافت واسم بخرن، با دلار 3300 حدود 1320000 درمیاد !!!

قادر پ در تاریخ : 1394/3/19

داداش عکساتم دیدم کیفیتش خوبه تقریبا یکیه باعکسایی که منم گرفته بودم حالا شاید حساسیت بیش ازحدباعث شده حس کنی دوربین گوشیت ضعیف تره ولی حتما گوشیتواپدیت کن

قادر پ در تاریخ : 1394/3/19

سلام داداش حتما گوشی رواپدیت کن برنامه لومیا کمرا هم باید ورژنش 5.0.2.51باشه.حتما روکیفیت دوربین تاثیر داره اپدیت کردن گوشیت.منم اول که گوشی روگرفتم دوربینش یکم نویزداشت ولی بعداپدیت بهترشد.

a b در تاریخ : 1394/3/19

والا همه این ها رو رعایت کردم اما ظاهرا یه شفافیتی بعضی عکس هایی که کاربران قرار دادن داره که عکس های من اون شفافیت رو نداره
قبل از گرفتن عکس ها هم لنز رو تمیز می کنم.
نور آفتاب هم تو عکس ها پشت سرم بود.
سعی می کنم همه موارد رو رعایت کنم ،نمی دونم مشکل چیه ، اون شفافیتی که عکس های آقا پرهام (اون عکس منظره که قرار دادن ) و عکس های کاربر quf p ، قرار دادن رو نداره .
به نظر شما چون ویتنامه دوربینش مشکل داره و افت کیفیت داره ؟
شاید اونها تو خود گوشی با یه برنامه ای ویرایشی انجام دادن که شفافیت پیدا کرده ؟
یا باز برمیگرده به اشکال در عکاسی خودم ؟

سعی می کنم عکس های دیگه ای هم بفرستم.

لرزشگیر کدوم گزینه هست چطوری فعالش کنم ؟

چطور تنظیم رو قرار بدم رو بیشترین مگاپیکسل؟منظورتون گزینه capture mode هست ؟ jpeg 8 mp + dng 8 mp که با انتخابش raw فعال میشه یا گزینه دیگه ای منظور هست ؟

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/19

چرا لنز هست. ولی اینکه بشه با ۸۳۰ استفاده کرد رو نمیدونم. من که ۸۳۰ رو بیشتر بعنوان یه گوشی که دوربینش خوبه خریدم. به پیج ۱۰۲۰ برید اونجا کسانی هستند که دوربین هوشمند میخواستند و بیشتر در این زمینه ها اطلاع دارند.

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/19

من ۶۲۰ نداشتم و نمیدونم صفحش چطوره. ولی از ۸۳۰ راضیم.
بسته به نیاز شما و هزینه ای که میخواید بکنید داره. اکثر میانرده های وینفونی سخت افزار پردازشیشون یکیه و در عمل فرق خاصی ندارن. میمونه طراحی و ساخت و دوربین و حافظه و چیزای از این دست که توی مشخصاتشون هستند.
من از ۸۳۰ راضیم. چون خیلی فایل توی گوشی میریزم ۳۲ گیگ ۹۳۰ برام کافی نبود. مشکل داغی و باتریشم باعث شدن که اونو حذف کنم. ۱۵۲۰ گوشی عالی ایه. فقط بخاطر اندازش نخریدم. وگرنه اگه ۱۵۲۰ پنج اینچی بود قطعا اونو میخریدم. خلاصه بهترین گزینه برای استفاده من ۸۳۰ بود. ولی ۷۳۵ هم گوشی خوبیه. به نظرم چون ۶۲۰ دارید یه ارتقاء خوب بدید. ۸۳۰، ۹۳۰ یا ۱۵۲۰ به نظرم مناسبتر هستند.

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/19

مطمئنا یه دلیلی داره. ممکنه اپراتوری باشه. شایدم قیمتش مال قبل باشه. در هر صورت چیزی که مشخصه کلا هر کالایی رو از ابران بخرید گرونتر پاتون در میاد. شاید زیاد نباشه ولی معمولا گرونتره. اگه بتونید از خارج تهیه کنید خیلی بهتره. امریکا باشه که دیگه هزار برابر بهتره.
عکس با دوربین جلورو حقیقتش ندارم. فرصتی شد اپلود کنم میذارم لینکشو. ولی دوربین جلوش کاملا معمولیه. عالی نیست. ضعیفم نیست.

vahid f در تاریخ : 1394/3/19

توی امازون به این علت هست که فقط گوشی نو و اکبند به فروش نمیرسه
ممکنه گوشی نلاک بوده باشه یا مثلا از اینا بوده که خراب بوده و بعد تعمیر شده و دوباره برای فروش گذاشتن
قیمت این گوشی هم توی ایران حول و حوش یک میلیون هیچ کجا 800 تومن نمیده
اونی که شما دیدی 800 تومنه احتمال زیاد دست دوم بوده
من خودم دو ماه پیش تا یک میلیون و سیصد هم قیمت گرفتم
الان هم طبق قیمت های اینجا تا یک و صدو پنجاه هست

سید محمود م در تاریخ : 1394/3/19

سلام
من این عکستونو دیدم.از قبلیا خیلی بهتر بود.جزئیات به خوبی دیده میشدن.واقعا خوب بود.

حمید ا در تاریخ : 1394/3/19

سلام آقا پرهام عزیز ممنون از اینکه وقت میزارید با دقت جواب میدید یه سوال دیگه داشتم اینکه من الان لومیا 620 داشتم میخام این مدل بخرم من که از گوشی خودم راضیم از کیفیتش و صفحه نمایش مطمناً کیفیت صفحه نمایش این گوشی از گوشی خودم بهتره؟ شما کلا جز این مدل چه مدل دیگه ای پیشنهاد میدید؟ اما آقا فرهاد به نظرم گوشی ویندوزی عالیه من که راضیم حاضر نیستم با گوشی دیگه عوض کنم این سلیقه ای هست مطمن باش بهتر هم میشه یادت باشه یبه روزایی سیمبین پادشاهی میکرد اگه اون وقت میگفتی سامسونگ میخدیدن بهت پس شک نکن بازم بهتر میشه. در مورد قیمت با توجه به امکانات بهت بگم اصلا اینجوری مقایسه نکن شما قیمت یه تلویزیون سونی با همون امکانات با تلویزیون سامسونگ مقایسه کن خیلی فرق دارن شاید بگی کمی سونی پول برند میگیره اما شک نکن بازم بی دلیل نیست یا فرق کیا موتورز 40 هزار دلاری با bmw 80 هزار دلاری که همون امکانات داره. نوکیا یا مایکروسافت خیلی با کیفیته شک نکن امیدوارم موفق باشی

سید محمود م در تاریخ : 1394/3/19

سلام
من عکساهای شما رو دیدم یه مقداری با عکسهای آقا پرهام فرق داره.اندازه عکس بزرگتر بود و کیفیت به مقدار جزئی کمتر.
به نظرم اگه از طبیعت عکس نگیرید بهتره. سعی کنید مثلا از یه مغازه یا فضای اتاق عکس بگیرید.
قبل از عکاسی دوربین رو با یه پارچه نرم تمیز کنید.
به نحوه قرار گیری آفتاب هم توجه کنید که پشت شما بود یا روبروی شما؟آفتاب هم تاثیر گذاره.اگه پشت شما باشه بهتره.در ضمن اگه زیر نور آفتاب عکس میگیرید،حتما فلش رو خاموش کنید.
لرز ش گیر رو هم فعال کنید .زیاد به سوژه نزدیک نشید چون اگه نزدیک بشید دوربین فقط به سوژه(یا همون گل قرمزه) فوکوس میکنه و بقیه عکس تار درمیا به جز اون گل قرمزه.تنظیمات دوربین رو هم بذارین روی بشترین مگاپیکسل.بعد کمترش کنید شاید بهتر بشه.گوشی رو یه بار عرضی یه بار طولی بگیرید.
این چیزایی که بنظرم در عکاسی تاثیر گذاره رو گفتم.
امیدوارم به نتیجه بهتری برسید.موفق باشید.

سید محمود م در تاریخ : 1394/3/19

با سلام و درود بی پایان
بله من هم با شما و آقا پرهام در مورد تقلید کردن شرکت ها از یکدیگر و ارتقا دادن نواوری ها موافقم.
ولی میخواستم بگم یکی از دلایلی که منو به خرید لومیا های نوکیا سوق میده،همین نواوری های قدیمی نوکیاست که تا الآن هم مورد استفاده قرار میگیره.
بنظرم اگه نوکیا هم یکمی تقلید کنه و به عنوان مثال حسگر اثر انگشتو مثلا برای قفل کردن گوشی استفاده کنه،احتمالا فروشش بهتر از این میشد.
من با بعضیا که در مورد گوشی های نوکیا صحبت میکنم،متوجه میشم که فکر میکنن نوکیا کلا ورشکست شده و دیگه هیچ گوشی رو تولید نمیکنه!!!اما اگه اون مثالی رو که زدم مثلا استفاده کنه فکر کنم یکمی بیشتر به چشم بیاد.
با تشکر

a b در تاریخ : 1394/3/19

عکس های شما در مقایسه با سایر دوربین ها از نظر زنده نشون دادن رنگ ها بهتره فقط کاش مگا پیکسل این گوشی هم بالاتر بود.تصاویری که با 830 ثبت شده آیتم ها نسبت به نمونه های مشابه سایر دوربین ها ریز تر دیده میشن، مثلا نوشته ها رو ببینین ، با سایر دوربین ها نوشته ها واضح تر و درشت تر دیده میشن ...
لنزی چیزی نیست توی بازاز مثل این لنز های واید و ماکرو ، که رو لنز دوربین گوشی قرار بدیم که مگاپیکسل پایینش تقویت بشه ؟ ؟

من هم عکس هایی که باید به سوژه نزدیک بشم بهتر میشن ولی یه کم فاصله داشته باشم آیتم ها ریزتر میشن و این تو وضوح نمایششون تاثیر بد داره.

در مورد مقایسه دوربین شما با 830 خودم.راستش من از همه امکانات گوشی استفاده کردم تا نتیجه بشه اونی که فرستادم ... raw و rich فعال بودن ، عکس ها توی روز گرفته شدن ولی شما عکس با تنظیمات معمولی گرفتین.

من عکس هایی که تو شب میگیرم خیلی نویز دارن... البته باز شاید شرایط نوری ایده آل نبوده .

هنوز اطمینان پیدا نکردم که دوربین گوشی ویتنام و چین در یه سطح هستن یا نه چون عکس هایی که بقیه فرستادن رو هم دیدم و به نظرم ویتنامی ها کیفیت بالایی نداشتن ، شاید خوب نگرفته باشن.
باز باید سعی کنن عکس بهتر بگیرن و بفرستن تا نتیجه مشخص بشه

این هم همون نمونه عکسی که قبلا فرستاده بودم تو شرایط نوری بهتر :
http://www.uplooder.net/img/image/29/647500f0ab1b98b4beea6b9bd0b9cf22/WP_20150607_08_49_53_Raw.jpg

farhad j در تاریخ : 1394/3/19

با درود بر شما
خیلی خوشحالم که تونستم اطلاعاتم را برای تصمیم گیری در اختیار دوستان قرار بدم . مهم اینکه شما سعی خودت رو کردی و اطلاعات کافی از منابع مختلف گرفتی این باعث میشه در اینده از انتخابت لذت ببری چون بر اساس نیاز واقعی و سلیقت خرید کردی نه تبلیغات و چشم بسته.
اما در باره مقایسه کشورهای تولید کننده شرق اسیا با کشورهای اروپایی یا امریکا معلومه که در درجه اول امریکا و بعد اروپا در همه زمینه های صنتعتی پیشتاز و با سابقه تر بودند .بعد ازجنگ جهانی دوم ژاپن توانست دانشجو به امریکا برای ادامه تحصیل بفرستد و در طی سالیان سال مدیریت صحیح و برنامه ریزی تبدیل به غول تکنولوژی شد. خود آنها اعتراف دارند که بیشتر این موفقیت مرهون کپی برداری بوده البته الان ژاپن به عنوان یک کشور تولید کننده علم و تکنولوژی و با اقتصاد علم محور محسوب میشود بر عکس چین که دارای اقتصاد کارگر محور است.همین الگو را سایر چشم بادامیها در پیش گرفتند.بد نیست بدانید شرکت سامسونگ و پارس الکتریک هر دو در یکسال میلادی توسط امریکا در این دو کشور پایه گذاری شد ولی انها به سمت تولید و ابداع رفتند و ما در مونتاژ ماندیم.
اگر به اخبار دعواهای حقوقی شرکتهای فعال در این حوزه توجه کنید میبینید که همه ازجمله اپل مشغول به جاسوسی صنعتی وکپی برداری از رقبا هستند و این یک امر مرسوم در صنتعت و تولید است.بنابراین نمیتوان خیلی قاطعانه در مورد شرکتها قضاوت و رتبه بندی کرد . بلکه باید روی یک محصول خاص بحث و بررسی انجام شود.قطعا در خط تولید همه کارخانه ها هم محصولاتی وجود دارند که بسیار خوش میدرخشند و هم محصولاتی که انتقادات زیادی بوجودمی آورند.
بهرحال انتخاب شما تبریک میگم و امیدوارم موفق باشی.

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/19

والا به نظرم که این عکسها خیلی بهترن نسبت به عکسهای قبلیتون. من شخصا فرق خاصی رو بین این عکسها با عکسهایی که خودم میگیرم احساس نکردم. کیفیتشون بسیار مطلوب و راضی کننده بودن. به نظر شما باز هم ضعیفه؟

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/19

دوستان اینم مقایسه دوربین 830 با یه سری دیگه از پرچمدارهای فعلی بازار:
لومیا 830
http://8pic.ir/images/a6jl5bgnb3okm2gqll12.jpg
جی2
http://8pic.ir/images/cj47xkobup6ufe9qr511.jpg

لومیا 830
http://8pic.ir/images/4fvbspbw76o0f0h5f7d3.jpg
جی3
http://8pic.ir/images/9lckm2c913xbidagoaub.jpg

لومیا 830
http://8pic.ir/images/r0uz7otcutray9o86xtg.jpg
گلکسی آلفا
http://8pic.ir/images/li5h1ze3dpaqpzoi1ipo.jpg

لومیا 830
http://8pic.ir/images/t1zbq9d9z3opa10mfzq9.jpg
اچ تی سی وان ام 9
http://8pic.ir/images/bi7j0d036rv8ei8dmyo5.jpg

لومیا 830
http://8pic.ir/images/u5bub0flekf9tezu91wr.jpg
نوت 4
http://8pic.ir/images/x7scm1uipmyg8e2an1w1.jpg

لومیا 830
http://8pic.ir/images/pniue9e64pv1rllf534c.jpg
اس6
http://8pic.ir/images/mmkw6osi0xvkf7iq09bx.jpg

لومیا 830
http://8pic.ir/images/syv1vif9pw25ge5lfbjf.jpg
زد2
http://8pic.ir/images/otz5moxt8bbovwc8jw1v.jpg

لومیا 830
http://8pic.ir/images/e396ckbt13fg51ejsr4e.jpg
زد3
http://8pic.ir/images/l9df1nt6kbevwik2gk3o.jpg

لازم به ذکره تمامی عکس ها بدون هیچ تنظیمات دستی و بصورت اتوماتیک گرفته شدن و تمامی عکسها با فلش ثبت شده اند

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/19

والا آیفونم سنسور اثر انگشتو تقلید کرد. قبلش موتورولا استفاده کرده بود. ایده ساخت گوشی های بزرگ یا به اصطلاح فبلت رو از سامسونگ تقلید کرد. کلی از امکانات اینترفیس ios تقلید از اندرویده. مثل نوتیفیکیشن بار، امکان نمایش درصد باتری مصرفی توسط اپ ها، هات اسپات، وای فای دایرکت، OTG و خیلی چیزای دیگش قبلا توسط سایر برندها مورد استفاده قرار گرفته شده بود.
البته من کلا اعتقادی به واژه تقلید ندارم و اون رو کاری کاملا جایز برای هر شرکتی میدونم. چون حتی اگه موضوع پتنت هم بوده باشه قابل خریداری و استفاده در محصول هست. کلا اگه شرکتها از هم تقلید نکنند دنیای تکنولوژی پیشرفت نمیکنه. مثلا ال جی دبل تپ رو از ان 9 تقلید کرد و اونو تعمیم داد و ازش برای خاموش کردن دستگاه هم استفاده کرد. یا ازش ناک کد رو ساخت. یا اپل سنسور اثر انگشت رو از موتورولا تقلید کرد ولی یه نمونه به مراتب بهتری رو ساخت. سامسونگ از همین ایده تقلید کرد و پتنت شناسایی اثر انگشت سه بعدی رو به اسم خودش ثبت کرد. از این دست موارد بسیار میشه گفت. اپل هم همچین شرکت پیشرویی توی همه زمینه ها نبوده و نیست. از نظر شکل ظاهری هم که آیفون 6 پلاس همون شکلیه که آیفون اولی سال 2007 اپل داشت. باز خوبه سامسونگ جای دوربینشو عوض میکنه. اپل که همون کارم نکرده:)

Farzad F در تاریخ : 1394/3/19

خیلی ممنون از جواب دوستان
راستش من میخوام این گوشی رو بخرم، دو تا سوال کرده بودم ولی کسی جواب نداد
اول اینکه چرا قیمت این گوشی توی سایت مایکروسافت حدود 400 دلاره، ولی توی سایت آمازون حدود 250 دلار و در ایران هم تا 800 تومن هم هست ( احتمالا" به یکی بگم از امریکا واسم بیاره)
دوم اینکه چون در مورد دوربین جلوی گوشی شک دارم، خواستم یه عکس که با دوربین جلوی این گوشی گرفتن اینجا قرار بدید، خیلی ممنون

سید محمود م در تاریخ : 1394/3/19

سلام دوست عزیز
واقعا بحث خوبی بود که کردین.من با اندروید کار کردم واقعا محیط کاریش ملال آور بود و یکمی هم سخت بود برام.(همونطور که گفنه بودین سلیقه ای هم هست).من با دو اسمارت فون گلکسی اس 3 و نوت 3 کار کردم.البته نوت 3 خیلی کم در حد چک کردن بود تو همون موقع که چکش میکردم لگ داشت.اس 3 هم که از نظر هنگ و لگ بنظرم اوله.ولی متاسفانه فقط این دو اسمارت فون رو تونستم گیر بیارم.لومیا هم که فقط فیلماشو میدیدم چون واقعا تو شهرمون لومیا داران انگشت شمارن. طبق تحقیقاتی که کردم و نظراتی که جنابعالی و بقیه دوستان گذاشته بودین،تصمیمم رو وینفون ثابت شد.(از نظر نرم افزار)
و اما از نظر طراحی و تکنولوژی اکیدا نوکیا از الجی سر تره.(این بخاطر تعصب نیست چیزی که خودم شخصا دارم میبینم).بیشتر گوشی های الجی،سامسونگ،سونی،هواوی و ... چیزای زیادی از خودشون ندارن بیشترش تقلیده.اون نواوری که توی جی2 هست که با دوبار کلیک صفحه روشن میشه،اونم تقلیدی از نوکیا ان9 بود.الجی و اچ تی سی و سونی و مخصوصا سامسونگ حتی نمیتونن شکل گوش هارو عوض کنن در صورتی که گوشی های نوکیا خیلی متفاوت اند(از نظر شکل ظاهری).(1520/735/830/525/928/920/ و غیره شکلاشون تا حدود زیادی فرق داره).سامسونگ که فقط میتونن جای دوربین و اسپیکر و فلاش رو عوض کنن.فقط اپله که دارم میبینم تقلید نمیکنه و همه چیزش خاصه ولی حیف که گرونه و محدود.(در ایران).
به هر حال یه سری چیزا سلیقه ای هستن یه سری از کاستی ها رو باید باهاشون کنار اومد یه سری رو هم نباید انکار کرد.گوشی های الجی واقعا قدرتمند هستند.اما برای من شخصا لومیا به کارم میاد.

من باید از شما و بقیه دوستان گرامی تشکر کنم که به من کمک کردین و تونستم تصمیم نهایی رو بگیرم.
با سپاس و آرزوی موفقیت.

a b در تاریخ : 1394/3/18

راجی عکس هایی که این بار فرستادم نظری ندادین!
بهتر از قبلی ها شده ؟
ولی هنوز در حد عکس های ارسالی با 830 چینی نیست ؟
یا در همون حده ؟
یا در حد 5 مگا پیکسله و کیفیتش با 830 های شما خیلی فاصله داره و افت کیفیت داره ؟؟

این مشکل که یکسری افرادی که لومیا دارن حتی کسایی که 930 دارن رو قبلا هم دیده بودم ، قبل از خرید خودم گاهی تو سایت ها دیدم بعضی افراد از افت کیفیت عکس هایی که میگیرن شکایت دارن و عکس هایی که میگیرن به کفته خودشون در حد 5 مگا پیکسله از خیلی وقت پیش گاهی میدیدم بعضی افراد شاکی هستن علی رغم اینکه برا یکسری فوق العاده هست و خیره کننده... برای من تا به حال چنین نبوده !!
کاش یک نفر تخصصی می تونست این مشکل رو برسی کنه !!
گاهی میدیدم بعضی افراد بعد از آپدیت ویندوز یا آپدیت لومیا کمرا با افت کیفیت عکس ها روبرو میشدن (به گفته خودشون )ولی اینکه قابل حل بوده براشون یا نه رو اطلاع ندارم

من تازه خریدم ، آپدیتی هم نکردم ولی از اول رضایت بخش نبود... این که همه می گفتن خیره کننده هست برا من در حد 5 مگاپیکسل و اگه سعی کنم و به صورت raw و rich cpater عکس بگیرم نهایتا در حد عکس های بالا میشه که باز خیره کننده نیست !!!
یعنی واقعا دلیل این مشکل که تو نمونه های 930 هم دیده شده ، کیفیت پایین تر ساخت قطعات دوربین هست ؟ یعنی واقعا نوکیا چنین کاری کرده و بعضی گوشی هاش رو با کیفیت پایین تر زده ؟
یا واقعا نرم افزاریه و با آپدیت های مایکروسافت حل میشه ؟

vahid f در تاریخ : 1394/3/18

بله هست
fastDic که مشابهش در اندروید هم هست و احتمالا باهاش کار کردید
دیکشنری اریان پور هم هست
توصیه میکنم هر اپی خواستی خودت یه سری به استور مایکروسافت بزنی و سرچ کنی

https://www.windowsphone.com/en-us/store

خیلی راحتتر میتونی بفهمی اونقدارم کم و کاستی نداری :)

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/18

همونطوری که هم من گفتم هم خودتون بحث سلیقه هم هست. ولی از لحاظ فنی هم حسابشو بکنیم طبق چیزهایی که خدمتتون عرض کردم و خودتون هم میتونید راجع بهش مطالعه کنید قیمت گذاری ۸۳۰ واقعا غیر معقول نیست.

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/18

بله من آریانپور رو دارم که هم انگلیسی به فارسی هست هم فارسی به انگلیسی. Advanced English dictionary هم برای انگلیسی به انگلیسی دارم. اپهای دیگه هم هست.

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/18

جناب فرهاد عزیز میخوام یکمی ریزتر به قیمت گذاری گوشیها توجهتون رو جلب کنم. شما میتونید در اینترنت عبارات مثلا LG g2 bom رو سرچ کنید تا براتون لیست قیمت سخت افزار گوشی مورد نظرتون رو طبق تخمینهای تخصصی شرکتهای خاص ببینید. البته برای همه گوشیها شاید این تخمینها زده نشده باشه ولی میتونه دیدگاه شما رو بازتر بکنه. چون تمامی این گوشیهایی که در بازار موجوده هزینه ای کمتر از ۳۰۰ دلار برای شرکت سازنده داشته حتی پرچمدارهایی که به قیمتهای ۸۰۰ دلاری فروخته میشن. اگه به چنین لیست قیمتهایی نگاه کنید متوجه میشید که سخت افزارها در اون حدی که فکر میکنید پای شرکت هزینه تراشی نکرده اند و اصولا شرکتها پول سخت افزار رو از مردم نمیگیرن. بلکه بسیار بیشتر میگیرن که بابت تکنولوژیهای استفاده شده، ایده ها، طراحی ها و نواوریهاشون هست. شما با سرچ متوجه میشید که سی پی یو اس۴ سامسونگ که ۴ هسته اسنپدراگون ۶۰۰ بود فقط ۲۰ دلار هزینه داشته. هزینه کلی که اس۳ سامسونگ برای ساخت داشته ۲۰۴ دلار براورد شده که این عدد برای اس۴ به ۲۳۶ دلار و برای اس۶ که همه میدونیم شاهکاری پرچمدارهای امسال هست ۲۹۰ دلار بوده. این یعنی اختلاف هزینه ساخت اس۳ و اس۶ کمتر از ۳۰۰ هزار تومن بوده! پس نباید قیمتگذاری یه گوشی رو صرفا از روی سی پی یو و رمش ارزیابی کرد. چون اینها قیمتی ندارن. بیشترین هزینه که شرکت برای گوشی در نظر میگیره بخاطر طراحی و ایده ها و تکنولوژیهاست. نمیگم سخت افزار تاثیر نداره ولی مقایسه صرف از روی سخت افزار اشتباهه.
لومیا ۸۳۰ مجهز به گوریلا گلس ۳ هست که عمدتا روی پرچمدارهاست.
لومیا ۸۳۰ مجهز به تکنولوژی کلیربلک برای خوانایی زیر نور مستقیم هست.
۸۳۰ مجهز به ۱۶ گیگ حافظه داخلی و پشتیبانی از مموری تا ۱۲۸ گیگه. چنین تقابلی عمدتا در پرچمدارهاست. لازم به ذکره گرانترین بخش یه موبایل چیپ حافظه داخلیشه و بخاطر همینم هست که اکثر گوشیهای میانرده و ارزان قیمت حافظه داخلیشون نهایت ۸ گیگه.
لنز زایس، تکنولوزی پیورویو، تثبیت کننده تصویر عمدتا در پرچمدارهای نوکیا استفاده میشه و دوربین ۸۳۰ کاملا در حد پرچمدارهای بازاره.
تکنولوژی دالبی دیجیتال پلاس
تکنولوژی advanced audio distribution profile در بلوتوث
تکنولوژی enhanced data rate بلوتوث
تکنولوژی low energy در بلوتوث
تکنولوژی apt-x در بلوتوث
تکنولوژیهای a-gps، glonass و beidou در جی پی اس که عمدتا در پرچمدارها هست.
وجود سنسور ژیروسکوپ که عمدتا در پرچمدارها هست.
تکنولوژی شارژ وایرلس که عمدتا در پرچمدارها هست
به تمامی اینها ایده ها و طراحی های نوکیا روی این گوشی رو هم باید اضافه کرد.

فرهاد جان با این دبد به قیمتگذاری گوشی نگاه کنید متوجه میشید که ۸۳۰ شباهت زیادی به میانرده ها نداره و بجز سی پی یو و جی پی یو و رم فرق زیادی با پرچمدارهای بازار نداره. این ایتمها هم در اون حدی که فکرشو میکنید قیمت ندارن که بگید ۸۳۰ پرایدیه که داره جای پژو فروخته میشه. در کل ذهنیتتون رو بازتر کنید متوجه میشید که ۸۳۰ شبیه میانرده ها نیست. بلکه پرچمداری با سخت افزار پردازشی ضعیفتره و البته سخت افزارهای قویتر برای عملکرد وینفون خیلی ضروری نیست. اگه شما احساس کردید جی۲ سریعتر بوده نسبت به ۸۳۰ این بخاطر با کیفیت تر بودن اپهای اندرویدیه نه قویتر بودن سخت افزار جی۲. شما همین مقایسه رو با لومیا ۹۳۰ هم بکنید باز جی۲ سریعتره.

Farzad F در تاریخ : 1394/3/18

سلام دوستان
برای سیستم عامل ویندوزفون دیکشنری انگلیسی به فارسی موجود هست یا خیر؟

farhad j در تاریخ : 1394/3/18

درود بر همه دوستان
جناب پرهام شاید در برخی موارد سال ساخت گوشی مهم باشه ولی مهمتر از ان تکنولوژی ساخت اجزای اصلی گوشی مثه سی پی یو چیپست کارت گرافیک و رم باشه که از قضا بخش عمده ی قیمت گوشی رو تشکیل میده .گوشی خودم تولید فوریه 2015 است ولی اجزای اصلی آن که اسنپ دراگون 400 هست مربوط به سال 2011 -2012 میشه یعنی حتی اگه امروزهم تولید بشه تکنولوژی بکار رفته در آن مربوط به نسلهای گذشته بوده و منسوخ شده است.
برای توضیح بیشتر دراگون 400 دارای 3 ورژن مختلف هست که هم در معماری آن و هم کلاک سی پی یو با هم تفاوت دارن. 1- 4 هسته ای ارم کورتکش ای 7 2- 2 هسته ای کریت 3 - 2 هسته ای کریت 300
که در این گوشی ضعیفترین آنها استفاده شده مشابه این سخت افزار در سونی اکسپریا تی 2 و موارد دیگر وجود دارد بد نیست سری به قیمت گوشیهای دارای سخت افزار مشابه این گوشی در بازار بزنید
این دقیقا همون پرایدی است که جای پژو فروخته میشه .این بحث فنی داستان ماست که واضح و غیر قابل انکاره ولی بخش سلیقه ای داستان کاملن شخصی است و سلیقه همه محترمه .
قطعن خرید خوب خریدی استکه هم تناسب بیشتر بین هزینه و ویژگیهای سخت افزاری داشته باشه هم سلیقه خریدار رو ارضا کنه.
خدا نگهدار

Erfan B در تاریخ : 1394/3/18

دوست عزیز در مورد تشبیهتون باید عرض کنم مسلما من پژو رو انتخاب میکنم(830) چون این روزا همه پشت پراید(الجی و هووایی و سامسونگ) میشنن!!!
اصلا یکی از دلایل من برای انتخاب ویندوزفون اینه که دست هرکسی این گوشی رو نمیبینم.
اگه قیمت نوکیا بالاست بخاطر اینه که مثل ال جی تو ایران نمایندگی نداره و همونطور که خودتون مستحضر هستید دلال بازی های بیش از حد باعث میشه قیمتا نجومی بشه.
یه بار دیگه میگم پردازنده ی جی 2 از 830 قویتره و همین باعث میشه تو سایر قسمتی گوشی اثر بزاره اما اینکه چرا قیمت این دو گوشی با هم برابری میکنه،اینو باید از دلال های محترم پرسید!!!!!

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/18

اتفاقا مقایسه به نظر من باید بسته به سال ساخت گوشی انجام بشه. بحث خرید جداست. طبیعتا ادم برای خرید قیمت رو در نظر میگیره. ولی خب نمیشه گفت چرا یه گوشی جدیدتر قیمتش بالاست و ارزش نداره. طبق این منطق کلا هیچ پرچمداری ارزش خرید نداره و همیشه باید پرچمدار ارزان شده یکی دو سال قبل رو خرید که به نظر من لزوما همیشه درست نیست.
مسلما هر گوشی ای مزایای خودشو داره. حتی همین لومیا ۸۳۰. چند نمونشو که باعث شده خودم به وینفون و این گوشی روی بیارمو خدمتتون عرض کنم.
اولین دلیل خرید این گوشی برای من زیبایی و شیک بودن محیط اینترفیسش بوده. من حتی خودم هم مثل شما ال جی داشتم و با رام ال جی یک سال کار کردم. ولی واقعا اینترفیس وینفون بسیار بیشتر با سلیقه من همخوانی داره. من حتی اون موقع که اپتیموس جی داشتم هم همیشه لانچر وینفون روش میذاشتم. حتی قبل از اینکه بدونم وینفون چیه.
جی پی اس خیلی به کار من میاد. و هیرمپ وینفون از نظر کلی بسیار بهتر از همه اپهای مشابه اندرویدی از جمله گوگل مپس، نویتل و سایجیکه. بعلاوه حداقل در مورد اپتیموس جی خودم میگم که واقعا اتصال جی پی اسش عذاب اور بود برام بس که طول میکشید تا وصل بشه. جوری که عملا بیخیال جی پی اسش میشدم. در صورتی که توی لومیام نه تنها خیلی سریع موقعیت یابی میشم بلکه تمام مکانهایی که در نقشه سیو میکنم که شاید بیش از ۵۰ مکان باشه توی اکانتم سیو میشه. من بارها گوشیمو ریست فکتوری کردم و حتی یکبار هم گوشیمو عوض کردم، قبلش ۵۲۰ داشتم، ولی هنوز موقعیت مکانهایی که در نقشه سیو کرده بودم از دو سال پیش رو همچنان دارم. توی اندروید قبل از هربار هارد ریست مجبور بودم از کانتکتهام و نوتهام بصورت دستی بک اپ بگیرم. تازه اپ نوت ال جی امکان بک اپ گیری داشت. بقیه اپها رو نمیدونم ممکنه همونم نداشته باشه. ولی توی وینفون کانتکتهام، اس ام اس هام، سیو بازیهام، مکانهای نقشه، نوتهام و حتی چینش کاشیها بصورت اتوماتیک سیو میشن توی اکانتم. چنین قابلیتی در اندروید به هیچ وجه به این خوبی نبود. و مورد بعدی هم روونی وینفونه. شاید شما به اشتباه روونی رو با سرعت اشتباه گرفتید. سرعت اگه منظور سرعت اجرای دستورات باشه جی۲ حتی از لومیا ۱۵۲۰ هم سریعتره. هرکسیم بگه نیست یا اطلاعاتش کمه یا تعصب داره. روونی به معنی لگ نزدنه که در وینفون خیلی کمتر شاهدش بودم. من که مدتیه کاربر وینفونم الان حتی در نوت۴ هم لگهای ریزی رو میبینم که برای من ازاردهنده هستند. یا همون جی۲. کافیه به منوی ویجتها برید و بین پیجها جابجا بشید تا متوجه لگ جی۲ هم بشید حتی زمانی که هیچ اپی نصب نیست روش. لومیا ۸۳۰ به نظر من یکی از زیباترین گوشیهای موجود در بازاره و من حداقل طبق معیارهای خودم که اولویتهاشو بهتون گفتم وینفون و لومیا ۸۳۰ برای من بسیار مناسبتر از یه گوشی مثل جی۲ هست.
ولی همونطوری که خودتون فرمودید برخی فاکتورها سلیقه ایه و مسلما ادم باید قبل از خرید نسبت به کالای مورد نظرش اطلاعات کافی کسب کنه تا مثل شما دچار پشیمونی نشه:)
موید باشید.

farhad j در تاریخ : 1394/3/17

با سلام خدمت همه دوستان
من اول گفتم مقایسه بین ایندو گوشی به لحاظ تفاوت نسل تکنولوژی ساخت درست نیست ولی مثالی براتون میزنم فرض کنید قیمت ماشین پژو و پراید با همین کیفیت و شرایط حاضر یکی بود شما ترجیح میدادید کدومو بخرین؟ قطعا در حساب و کتباتون به مقدار پولی که میدید و کارایی و کیفیت جنسی که میگیرید توجه ویژه میکنید.الان قیمت این گوشی از جی 2 گرون تره من خودم هیچ وقت تعصب کورکورانه به هیچ برندی نداشتم و دلباخته هیچکدومشونم نیستم برام سرمایم مهمه که در قبالش چی گیرم میاد این یه معامله است نه پول هدر دادن همه دنبال حداکثر سود و بهره برداری از منایعشون هستند چرا موقع خرید گوشی برخی چشم بسته تصمیم میگیرن.باور کنید اسم برند و تبلیغات و هیا هوها کاری برای شما نمیکنه اون چیزی که شما با خودت میبری خونه و ازش انتظار داری برات کار کنه مهمه.
در پاسخ دوستی که تجربه کار با اسمارتفون را نداشته عرض کنم اکیدا به شما توصیه میکنم قبل از خرید چندبار گوشیهای مختلف در محدوده بودجت را با هم مقایسه کن و با انونا از نزدیک کار کن الان در خیلی از شورومها گوشیهای زیادی در دسترس هست که میتونین باهاشون کار کنین.
اما عشق یه چیز دیگس کسی که عاشقه حالا عاشق هرچی تمام خوبیها رو چند برابر میبینه و هیچ بدی به چشمش نمیاد.اگه شما عاشق وینفونی که هیچ این گوشی خوبه مطمئنن با مشکلاتش میسازی اما اگه نگاهت مثه من باشه من ترجیح میدم منطقی و عاقلانه خرید کنم نه عاشقانه.
نکاتی در مورد این گوشی یادم افتاد که برای اشنایی بسشتر دوستان میگم
اولا دوربین این گوشی بطوریکه تو تنظیماتشم هست 8 مگه نه 10 مگ البته کیفیت لنز زایس انکار ناپذیره ولی در نهایت شما دو عکس یکسان با ایندو گوشی رو در کامپیوتر مقایسه کنید عکس جی 2 بهتره این به این معنی نیست که دوربین این گوشی خوب نیست این فقط یه مقایسه هست ولی تفاوتها چشمگیر نیست توصیه میکنم از امکان مقایسه عکس گوشیهای مختلف در سایت جی اس ام ارنا حتمن استفاده کنید.باز هم میگم سرعت گوشی در مقایسه با جی 2 واقعن کنده و برای من ازار دهندس در واقع اطلاعات نه چندان دقیق و درستی که در برخی سایتها از سرعت عکس العمل و روانی وینفون روی سخت افزارهای متوسط ارائه شده بود باعث شد من فک کنم که سرعت ایندو گوشی نباید زیاد تفاوت کنه ولی در عمل تفاوت خیلی زیاده و غیر قابل قبول برای من.
نکته جالب دیگه ای که یادم اومد اینه که من این گوشیو به حالت معمول دستم گرفتم و به شدت از بغل فشار دادم و متوجه شدم رنگ صفحه نمایش در کناره های گوشی بدون اینکه انگشتانم با خود صفحه نمایش در تماس باشه عوض شد یا موقع لمس صفحه با اندک فشاری این حالت اتفاق میفته در حالیکه جی 2 اینجوری نبود این نشون میده فشار و ضربه از کناره این گوشی راحتر به صفحه نمایش وارد میشه و عملا مقاوت دستگاه در برابر خطرات احتمالی کم میکنه
در مورد متحیر شدن دوست عزیز هم بگم شما یه سری به سایتها بزنی تعداد اپ های موجود در استور هر سه سیستم عامل را دادن اول از همه اندروید با اختلاف کمی ای او اس و با اختلاف خیلی زیادی وینفون قرارداره و این طبیعیه چون سهم بازار وینفون تا جاییکه یادم هست تک رقمی است (خودتان به سایتهای معتبر رجوع کنید) و همین مسئله باعث شده که فعلا تهدیدات نرم افزاری کمتری برای آن بوجود بیاد.
بهر حال قیلن هم گفتم در هر مقایسه ای برخی فاکتورها سلیقه ای و برخی فنی است مهم انتخابی است که با چشم باز و در نظر گرفتن همه جوانب انجام بشه تا بعدن مث من دچار پشیمونی نشید
موفق و موید باشید

جواد ا در تاریخ : 1394/3/17

سلام دوست عزیز فکر کنم شما یا با سیستم عامل ویندوزفون کار نکردید و آشنایی کامل ندارید یا تنها دنبال نقاط ضعف سیستم عامل ویندوزفون هستید.... در سیستم عاملی که سرعت و روونی آن نقطه قوت نسبت به سیستم عاملی مانند اندروید شده شما حرف از کندی میزنید.
باید قبول کرد که کیفیت اپلیکیشن ها در سیستم عامل های اندروید و ios بهتر از ویندوزفون هست ولی عدم تنوع کمی بی انصافی است چون برنامه های استور اکثرا متنوع است ولی تعداد بالای برنامه های اندروید بیشتر تکراری است.... در مورد شکل ظاهری هم این گوشی توانسته نظر بسیاری را به خود جلب کند.... در هر حال اینجا بحث سلیقه هم مطرح می باشد و سلیقه شما محترم!
ولی کمتر مغرضانه بررسی شود نتیجه حاصل شده بهتر می باشد.
موفق باشید...........

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/16

والا اکثرا ساخت چینن. ولی گلداشون مثکه ویتنامی هستند. من حقیقتش با قاطعیت نمیگم ولی طبق شواهد صحبتهای دوستان به نظرم ساخت چین و غیر گلد بگیرید بهتره.
لیبل پشت گوشی هم چیزی نداره. فقط یه ارم نوکیا روشه. شما از جای معتبر بخرید و توجه کنید گوشی پلمب باشه. در گوشی رو که باز میکنید باید جای باتریش یه برچسب داشته باشه. بهش توجه کنید. وقتی گوشی رو روشن کردید و تنظیمات اولیه رو انجام دادید برید به ستینگ و network+ رو بزنید. زیر voice call counter. باید عدد صفر زده باشه.

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/16

خب جی۲ هم وقتی اومد قیمت ۱۶ گیگشو یادمه ۱۸۰۰ بود حدودا. الان ارزون شده. ۸۳۰ هم وقتی اومد ۱۵۰۰ بود و الان زیر یک میلیون. نمیشه صرف سخت افزار مقایسه کرد. سال ساخت این گوشیها یکی نیست.
از نظر شخصی سازی و امکانات خب مسلما اندروید از وینفون قویتره علی الخصوص رامهای ال جی. من خودم اپتیموس جی داشتم. ولی خب اونایی که قصد خرید گوشی وینفونی میکنن باید از این چیزها مطلع باشند. شخصا از لومیا ۸۳۰م بسیار راضی تر هستم نسبت به اپتیموس جی قبلیم. بالاخره نظرات و سلایق با هم فرق دارن و شما هم میبایست قبل از خرید از این موضوع آگاهی کسب میکردید.
اتفاقا ios هم وقتی کلید پاورش رو نگه میدارید فقط یه اسلایدر میاد که میشه گوشی رو خاموش کرد. من ایفونم دارم. ۴اس. ولی به نظر من اینترفیس وینفون پخته تر و کاربردی تر از iosه.
البته شخصا برای برند ال جی و علی الخصوص جی۲ احترام زیادی قائلم ولی در موزد تاچ و مدت زمان شارژ چندان با شما موافق نیستم. ممکنه گوشی شما مشکلی داشته باشه.
سایر موارد رو درست گفتید. منتها چیز جدیدی نبود. همه ماها میدونیم وینفون چراغ نوتیفیکیشن نداره. کیفیت اپهاش در مقایسه با اندروید پایینتره. شخصی سازی کمتری داره. و البته کسی که میاد سمت این سیستم عامل باید از قبل اطلاعات حداقلی درباره اش داشته باشه.
به هر حال امیدوارم از گوشی جدیدتون به خوبی استفاده کنید.

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/16

والا برای من ۲ ساعت طول میکشه اگه از گوشی در حین شارژ استفاده نکنم. البته دوستمون فرهاد گویا گوشیشون ۴ ساعته شارژ میشه.

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/16

بله گوشی من ساخت چین و رام جهانیه. من هم همین نظر شما رو دارم. البته عکسهای سایر گوشیها هم به نظرم در اون حد بد نبودن.

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/16

دوربین جلوش معمولیه. بد نیست. ولی به خوبی گوشیهای سلفی بگیر هم نیست. من خودم بعنوان دوربین جلو راضیم ازش.

a b در تاریخ : 1394/3/16

چند نمونه عکس دیگه :

http://www.uplooder.net/img/image/17/171a69b6e78a59a97f88a73e08d9bfe3/WP_20150606_19_36_41_Rich.jpg

http://www.uplooder.net/img/image/43/f730fa73256b36065c4069410d3bc86f/WP_20150606_19_45_47_Raw.jpg

http://www.uplooder.net/img/image/26/74ab5e96b763ab687d7c786a5fff8d4b/WP_20150606_19_17_14_Rich.jpg

http://www.uplooder.net/img/image/75/837a9adb522f965f5cb8a603408e3862/WP_20150606_19_12_43_Rich.jpg

این بار سعی کردم با دقت بیشتری عکس بگیرم ولی باز هم کییفیت عکس ها به خوبی کیفیت عکس های کاربر پرهام و کاربر quf p نمیشه ... نظر شما چیه ؟

یا مشکل از عکاسی من هستش یا کیفیت ساخت لنز و قطعات دوربین کشور ویتنام به خوبی چین نیست !!! :(:(

سید محمود م در تاریخ : 1394/3/16

سلام آقا فرهاد
بابا نا امیدمون کردی از وینفون.حالا تو شک افتادم نمیدونم وینفون بخرم یا اندروید؟
البته اینو هم بگم من تجربه کار با هیچکدوم رو ندارم.فکر نکنم کندی ویندوز فون(جوری که شما میگید)رو احساس کنم.چون این اولین اسمارتفونمه که میخام بگیرم.من هم مثل بقه عاشق نوکیام.اگه نوکیا نگیرم دیگه هیچی نمیگیرم.
دوستان خواهشا یه نظری، جوابی ، چیزی بزارین ببینیم واقعا اینجوریه؟
سپاسگذارم.

Erfan B در تاریخ : 1394/3/16

سلام اولا گوشی جی 2 به عنوان یه گوشی پرچم دار معرفی شد در حالی که گوشی لومیا 830 به عنوان یه گوشی متوسط! پس اگه قراره مقایسه ای صورت بگیره بهتره جی 2 رو با لومیا 930 مقایسه کنید!
دوما انتخاب سیستم عامل هم کاملا سلیقه اییه !
گوشی های سری لومیا از نظر کیفیت ساخت دوربین و لنز به نسبت بقیه رقبا در سطح بسیار بالایی قرار دارن
مهم ترین مزیت ویندوزفون سرعتشه!!!عملیات گرفتن عکس، ویرایش و به اشتراک‌گذاری توو شبکه‌هایی مثل فیس‌بوک خیلی سریع‌تر از اندروید و آی او اس صورت میگیره.از طرفی مدیریت کردن اپلیکیشن‌ها و ورود به موارد مد نظر خیلی روان‌ و سریع تره
این جمله تون رو که خوندم واقعا متحیر شدم!!!!!!!!
(تنوع برنامه های استور وینفون بسیار کم است و اکثر برنامه های بدردخور پولی است.ظاهر کاربریش خیلی زود یکنواخت و خسته کننده میشه و ...)

من شخصا عاشق رابط کاربری ویندوزفون هستم و اتفاقا برعکس این محیط اندرویده که زود خسته کننده میشه!

فعلا هیچ تهدید نرم افزاری امنیتی برای این سیستم عامل وجود نداره درحالی که در اندروید کاملا برعکسه
من به شما حق میدم که از گوشی تون ناراضی باشید چون از یک گوشی پرچمدار به یک گوشی رده متوسط کوچ کردین...اگه اولین باره از اندروید به ویندوزفون مهاجرت میکنن مدتی طول میکشه بهش عادت کنید.
موفق باشید

a b در تاریخ : 1394/3/16

به نظر من عکسی که آقای پرهام که احتمالا گوشیشون ساخت چین هست و عکس هایی که کاربر quf p که گفتن گوشیشون ساخت چین هست بهتر از عکس های بقیه دوستان هست ...

نظر بقیه چیه ؟

world me . در تاریخ : 1394/3/16

سلام به همه سوالی داشتم.
این گوشی بهتره ساخت کجا باشه؟ یا اصلا همشون ساخت یه کشور هستن؟
من تا چند وقت دیگر قصد خرید این گوشی را دارم میخوام ببینم لیبل پشتش باید چجوری باشه تا بفهمیم اصله و مشکلی ایجاد نمیکنه؟

farhad j در تاریخ : 1394/3/16

با سلام
میخاستم تجربه خودم و مقایسه بین گوشی قبلیمو با این گوشی برای استفاده سایرین بگم
دو هفتس این گوشی را دارم و گوشی قبلیم جی 2 بود که یکسال ازش استفاده کردم. از لحاظ سخت افزاری مقایسه ایندو
خیلی درست نیست چون تکنولوژی آنها کاملا متفاوت بوده و سخت افزار جی 2 بمراتب قویتر
است اما متاسفانه قیمت هر دو تقریبا یکی است یعنی با یک هرینه مشخص میتوانید یک سخت افزار خوب و یا متوسط بخرید.
با این اوصاف تنها دلیل خرید این گوشی را باید در سیستم عامل ان جستجو کرد یکسال تجربه کار من با جی 2
و قبل از آن با گوشیهای ضعیفتر سایر برندها با اندروید به من ثابت کرد برای لذت بردن از اندروید
باید از سخت افزار خوب استفاده کرد در اینصورت هیچ مشکل جدی با آن پیدا نخواهید کرد.
از طرفی در خیلی از سایتها نوشتند وینفون سبک و چالاک بوده و نیاز به سخت افزار قوی ندارد و ...
و اما برداشت من از مقایسه ایندو : وینفون از لحاظ شکل و شمایل ظاهری ،امکانات ،سهولت دسترسی به برنامه ها
و تنظیمات و یوزرفرندی بودن بسیار عقب مانده تر از اندروید است. مثلا در دفترچه تلفن برای هر گروه
بیش از 25 نفر نمیتوان عضو کرد و یا در جایی یادم هست میخاستم تعداد زیادی فایل را پاک کنم که بعد از
انتخاب همه پیغام داد که تعداد فایلها زیاد است و نمیتواند همه را با هم پاک کند و موارد دیگری که یادم نیست
حساسیت تاچ این گوشی را روی های گزاشتم ولی اصلا به گرد جی 2 نمیرسه.سرعت اجرای برنامه و خروج از
برنامه در مقایسه با جی 2 به طرز ازاردهنده ای کند است .چرخش صفحه(روتیت) انقدر کند اتفاق میافتد
که گاها یادم میرود باید منتظر چرخش بمانم. همه گوشیهای اندروید وقتی کلید پاور را نگه دارید چندین انتخاب
دارد مانند خاموش ریاستارت و... اما اینجا خبری از آنها نیست.از این دست ریزه کاری ها و خوشفکری ها
در طراحی اندروید و ای او اس به وفور وجو دارد
مسائل دیگری نیز هست مانند زمان خیلی زیاد برای شارژ بیش از 4 ساعت در حالیکه جی 2 در 100 دقیقه از 0 درصد به شارژ کامل میرسد از لحاظ وزن خوشدستی و شکل ظاهری به نظرم جی 2 بهتر است.حداکثر زمان اینترنت گردی 5 ساعت است که با توجه به کیفیت صفحه نمایش و سی پی یوی ضعیفتر جالب نیست.
این گوشی هیچ گونه چراغ نوتیفیکیشن ندارد.تنوع برنامه های استور وینفون بسیار کم است و اکثر برنامه های بدردخور پولی است.ظاهر کاربریش خیلی زود یکنواخت و خسته کننده میشه و ...
شاید در وهله اول اینطور به نظ آید بخشی از ایرادات سلیقه ایست و بخشی قابل چشم پوشی و بعضی
در آپدیتهای بعدی درست خواهد شد و اگرم نشد با ان کنار میاییم ولی واقعیت همینه که وجود داره . باید در قبال پولی که میدهیم نتیجه متناسب بگیریم. به نظر من مهاجرت از اندروید با یک سخت افزار خوب به وینفون با سخت افزار مشابه این گوشی مهاجرت از یک کشور اروپایی به یک کشور جهان سومی است

a b در تاریخ : 1394/3/16

ممنون از پاسخ های همه
اگر مشکل سخت افزاری باشه چه کار کنم ؟ یعنی مشکل سخت افزاری داره دوربینش ؟:(:(
ریچ کپچر هم فعال هست.اولا عکس با حجم 3 مگ هم میگرفت ولی الان نه .
شما چطور عکس با حجم 4.5 مگ میگیرید ؟

عکس تو خود گوشی خوبه و پر رنگ ، منتقل میشه به سیستم کمرنگه و بد... احتمالا به خاطر کییت فایل ذخیره شده هست که پایینه شاید بتونم عکس با حجم بالاتر بگیرم ، افت کیفیت کمتری داره.درسته؟

شما با تنظیمات پیش فرض گوشی حجم عکس 4.5 میشه ؟؟ تنظیماتی که باعث میشه حجم و کیفیت عکس بالا بره رو بگید تا تست بگیرم

Farzad F در تاریخ : 1394/3/15

دوستان چرا قیمت این گوشی توی استور خود مایکروسافت بین 400 تا 450 دلار هست؟
درصورتی که توی ایران حتی تا حدود 850 تومن هم هست؟
البته توی سایت آمازون 250 دلار هم هست

milad a در تاریخ : 1394/3/15

دوست عزیز فک نکنم دوربین گوشی شما مشکلی داشته باشه,بنظرم شما خودت تنظیمات دوربین رو درست انجام ندادی.هر دو تصویر رو از فوکوس استفاده کردی ظاهرا که جالب نشده.رنگا خوب دراومده ولی تنظیمات خوب نیست.تنظیمات لومیا کمرا رو زیاد دستکاری نکن,با همون ریچ کپچر عکس بندازی بهتر از اینا میشه,لنز هم یادت نره پاک کنی چون واقعا موثره روی کیفیت عکسا

milad a در تاریخ : 1394/3/15

کیفیت عکسا خوبه بنظرم,رنگا هم طبیعی و خوب نشون داده میشه.حالا ببینیم بقیه دوستان نظرشون چیه

milad a در تاریخ : 1394/3/15

اینم چندتا عکس که با گوشیم گرفتم,بعضی عکسا ریچ کپچر استفاده و بعضی از فوکوس,فقط در همین حد.
http://8pic.ir/images/ooi6tz7yyn5hx9ln0fvf.jpg

http://8pic.ir/images/bjob7v3f40y6cr0g87f7.jpg

http://8pic.ir/images/gfdmvhwptuubux5xd9ul.jpg

http://8pic.ir/images/wl2siiqprr6sowai4ckr.jpg

http://8pic.ir/images/lguf8esdggfuq3nznz3k.jpg

نیما م در تاریخ : 1394/3/15

سلام آقا پرهام خسته نباشید
چون تو خیلی جاها دیدم که نظر دادین میدونم که اطلاعاتتون زیاده
یه سوال داشتم ازتون که آیا گوشی های ویندوزی به مونوپاد وصل میشن؟
اگرم نمیشن لطفا ی توضیح درمورده این.که علتش چیه یا کی درست میشه بدین
خیلی ممنون

رحیم م در تاریخ : 1394/3/14

سلام گوشی من مشکی گلد و ساخت ویتنام هستش . این عکسارو انداختم تو شب وروز تا هم نظر شمارو بدونم و هم اونایی که میخوان کیفیت عکسشو ببینن ، راحتتتر انتخاب کنن

http://uupload.ir/files/w7uf_wp_20150602_18_19_37_pro.jpg

http://uupload.ir/files/zoi1_wp_20150529_00_32_37_pro.jpg

http://uupload.ir/files/5470_wp_20150602_18_19_21_pro.jpg

http://uupload.ir/files/pf8p_wp_20150602_18_19_11_pro.jpg

morteza k در تاریخ : 1394/3/14

با سلام. وقت همه ی دوستان بخیر باشه. خواستم بپرسم قیمتِ روز این مدل (لومیا ۸۳۰) چقدره ؟ تو سایت زده، اما میخوام دقیق ترشو بدونم. تقریباً با پنجاه هزار تومان اختلاف. سوالم بعدم هم اینکه، آیا ویندوزفون ۱۰ روی این گوشی قابل آپدیت شدن هست یا خیر. تشکر از همه ی کاربران و مدیر محترم سایت موبایل دات آی آر.

Farzad F در تاریخ : 1394/3/14

سلام، دوستانی که lumia 830 دارند لطف میکنید یک عکس که با دوربین جلوی گوشی گرفتن اینجا قرار بدن؟
بسیار ممنون

a b در تاریخ : 1394/3/14

پس چرا کسی راجب عکس هام و ساخت ویتنام نظری نداد ؟؟؟
نظرات همین شماها راجب 830 باعث شد 830 انتخاب کنم و از شدت تعریف هاتون فک کنم واقعا دوربینش فضایی هست ، حالا که باهاش مشکل دارم کسی نظری نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
راه کاری هم هیج کی نداره !!!!!!!!!!!!!!!!!!

ramin s در تاریخ : 1394/3/14

خیلی ممنون
یک سوال دیگه ای داشتم
با توجه به نظرات بعضی از بچه ها که گوشیشون رام ویتنام بوده (نمیدونم ساخت ویتنام بوده یا رامش برا ویتنام بوده،اگه شما منطورنشون رو فهمیدید به منم بگید) انگار دوربین گشیشون مشکل داره و توصیه شده گوشی با رام(یا ساخت) چین بگیریم
رام کشور های ذیگه چطوره؟گوشی شما مال کجاست؟مشکلی دارین؟
بنظرتون رام کجا رو بخرم؟یا بهتر اگه بپرسم رام کجا رو نخرم؟
نکته خاصی هست که قبل یا بعد خرید بهش توجه کنم؟

Erfan B در تاریخ : 1394/3/14

سلام دوست عزیز
بنظر من کیفیت عکسایی که گرفتی کاملا مناسب و راضی کننده س
شما عکس های گرفته شده با لومیا 930 رو از سایت زومیت نگاه کن:
http://www.zoomit.ir/articles/mobile/20591-nokia-lumia-930-review
همونطور که میبینی بادوربین 20 مگ لومیا 930 هم همه عکسا از کیفیت بالایی برخوردار نیستن
بستگی داره سطح توقع شما از کیفیت تصاویر چقدر باشه؟
من قبلا 1020داشتم و به دلیل نیاز مالی فروختم...باور بفرمایید بجز سایز بزرگتر، کیفیت تصاویرش فرق چندان زیادی با کیفیت تصاویر شما نداره(شاید به این حرفم بخندید)

این عکستونم کاملا برمیگرده به تنظیمات نادرست موقع عکس برداری چون بخشی از گل نارنجی فوکوس شده در حالی که برگا شفاف دیده میشن..
http://www.uplooder.net/img/image/55/edf5aaf47bed54ff5e70614189cc1ceb/WP_20150604_09_10_26_Raw.jpg

یبار دیگه میگم عکسا خیلی خوب افتادن
در مورد عکس برداری توو شب همه پرچمدارای دنیا توو تصاویرشون نویز هست ولی باز لومیاها تو شب یه سرگردن بالاترن
کافیه فقط تنظیمات گوشیتون دستتون بیاد
موفق باشید

قادر پ در تاریخ : 1394/3/14

سلام دوستان وقت بخیر گوشی من ساخت چینه چندتا عکس اپلود کردم نگاه کنید و باعکسایی که دوستمون(a b) با گوشی ساخت ویتنام اپلودکرده بود مقایسه کنید(عکس آخرروبابرنامه لومیا مومنت از توکلیپ فیلمبرداری ذخیره کردم)فکرنکنم زیاد فرقی بین کیفیت عکسهاباشه هردو تقریبا تویه رنج کیفیت هستند
http://www.uplooder.net/img/image/2/3019277f0ad13b7be93efbc312968a64/WP_20150430_19_22_31_Pro.jpg
http://www.uplooder.net/img/image/52/c3ab8a7421a28c35e7433489fad650d6/WP_20150517_18_06_57_Raw.jpg
http://www.uplooder.net/img/image/26/86e7373d52f41f7d421a1890e77da63e/WP_20150529_19_19_19_Pro.jpg
http://www.uplooder.net/img/image/15/fa32bece2225308ae4430bf415be3178/WP_20150602_08_57_06_Moment.jpg

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/14

والا نمیدونم چی بگم حقیقتش. من عکسهای شما رو دیدم و راست میگید. البته به نظرم در اون حد افتضاح نیست عکساتون ولی خب با اون چیزی که من از 830 سراغ دارم خیلی فرق داره.
http://8pic.ir/images/0vl1k7rvnyjla3lajf1u.jpg
این لینک یکی از عکسهای خودمه که گفته بودید از گل و بلبل بگیرم:)
ولی من داشتم عکسهای شما رو توی لپ تاپم بررسی میکردم به یه سری نکته های عجیبی برخوردم راجبش!
یکی اینکه حجم عکسهای شما بین 1 تا 2 مگابایت بود و حتی یکیشون کمتر از 1 مگابایت حجم داشت. در صورتی که حجم عکسهایی که دوربین 830 من میگیره معمولا بین 2 تا 3 مگابایت هست. این عکسی که آپلود کردم هم حجمش 4.5 مگابایت هست.
و نکته مهمتر اینکه وقتی عکسهایی که با گوشی خودم میگیرم رو توی لپ تاپ نگاه میکنم و روی فایلش راست کلیک میکنم و propertiesش رو میزنم تمامی مشخصات عکس رو اونجا نشون میده. از جمله میزان iso و فاصله کانونی و سرعت شاتر و غیره رو. ولی برای عکسهای شما حتی نمینویسه که عکس با چه گوشی ای گرفته شده. یعنی کل اون فیلدها خالی هستن. یه بار امتحان کنید. روی فایل عکس راست کلیک کنید. Properties رو بزنید و بعد details رو انتخاب کنید. با عکسهای من مقایسه کنید.
بعد نکته بعدی ابعاد عکسهایی که شما گرفتید هرکدوم با هم و با عکسهای من فرق داره. انگار هر عکسی رو با یه مگاپیکسل خاص گرفته در صورتی که حداقل توی گوشی من فقط میشه 8 مگاپیکسلی عکس گرفت و اصلا گزینه دیگه ای نداره برای عکس برداری با رزولوشن پایینتر.
خلاصه یه سری چیزها هستن که باعث شده من تعجب کنم از عکسهای شما. نمیدونم مشکل از کجاست ولی خودتون یه بررسی بیشتری روی تنظیمات اپ دوربینتون انجام بدید. امیدوارم به نتیجه برسید.
عکسهاتون رو با لومیا کمرا بگیرید. بصورت ریچ کپچر عکس بگیرید و اینجا بذارید. تنظیمات لومیا کمرا رو نگاه کنید. ریست کنید تنظیمات رو. امیدوارم کمکتون کنه در پیدا کردن مشکل و البته اینکه مشکل سخت افزاری نباشه.

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/14

والا بستگی به سلیقه شما داره. به نظر من که بودنش خوبه. من خودم تقریبا زیاد به دردم خورده.
گلنس اطلاعات لاک اسکرین شما رو وقتی گوشی خاموشه نمایشگرش، نمایش میده. با سنسور مجاورت هم هماهنگه. یعنی گوشی رو به محض اینکه از جیب در بیارید یا اگه فلیپ کاورش رو بلند کنید اطلاعات نمایش داده میشه. به نظر من که به درد میخوره.
هر دو گوشی 830 و 930 خوبن.
830 باتری بهتری داره. اس دی کارت میخوره. گلنس داره. قیمتش ارزونتره.
930 نمایشگرش با کیفیت تره و آمولده. البته به دلیل همین آمولد بودن گلنس نداره. 32 گیگ حافظه داره ولی اس دی نمیخوره. سخت افزار پردازشیشم قویتره.
در کل برای کاربری خوب وینفون سخت افزار 830 هم کاملا کافیه و 930 فقط اپها رو کمی زودتر باز میکنه.
دوربین 930 هم بهتره.
البته مشکل داغی 930 هم بهش توجه بکنید.
در کل جفتشون خوبن. بسته به نیاز و سلیقتون انتخاب کنید. من چون حافظه گوشی واسم مهم بود 930 نگرفتم.

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/14

والا نمیدونم حقیقتش. ولی من خودم این مشکل ناهمخوانی با نت ایرانسل رو هم خودم داشتم و هم از خیلی ها شنیدم. من قبلا خودم ایرانسل داشتم و دقیقا همین مشکل رو داشتم. راهشم پیدا کردم. ربطی هم به تنظیمات apn نداره. من که حداقل همه چیزشو امتحان کردم. خود شما یه بار تست کنید وی پی ان بزنید ببینید مشکل نت کاملا حل میشه. من خودمم نمیدونم ایرادش از کجاست ولی الان همراه اول گذاشتم و مشکلی هم نداره نتش.
نظر آدم در باره باتری هم کاملا بی اساسه. چون هر کسی اپهای مختلفی روی گوشیش نصب داره و استفاده های متفاوتی از گوشیش میکنه و البته سطح توقع متفاوتی هم داره از شارژدهی گوشی. تنها معیار معتبر برای مقایسه شارژدهی گوشی تستهای gsmarena هستن که همه گوشی ها رو در شرایط مشابه تست میکنه.
من والا دقیقا 116 تا اپ توی اپلیکیشنهام هست. اونایی که نصب کردم و اونایی که پیش فرض بودن روی گوشی. از گوشیم نسبتا زیاد استفاده میکنم. بازی میکنم. مدام هم به وای فای وصل هستم. اگه صبح با شارژ 100 درصد از گوشی استفاده کنم شب باید یبار دیگه بزنم به شارژ. در کل باتریش خیلی چیز خاصی نیست که چشمتونو بگیره. ولی ضعیف هم نیست. البته همچنان میگم نظر من در مورد باتری هیچ کمکی به شما نمیتونه بکنه ولی صرفا چون خواستید نظرمو گفتم. بهترین مرجع تست gsmarena هست.

a b در تاریخ : 1394/3/14

http://www.uplooder.net/img/image/55/edf5aaf47bed54ff5e70614189cc1ceb/WP_20150604_09_10_26_Raw.jpg

http://www.uplooder.net/img/image/43/2850cd6761814d282f275139acedc79c/WP_20150604_08_42_47_Raw.jpg

:(:(

ramin s در تاریخ : 1394/3/14

ممنون از جوابتون
ولی دوست من که لومیا 535 داره کاملاً از نت ایرانسل و گوشیش در مورد نت 3G رضایت داره
اونجا رو نگاه کردم و حتی با اختلاف کمی باتریش از 1320 هم بهتر بود که این یعنی فوق العاده چون دوستم 1320 داره و من میدونم چقر باتری گوشیش خوبه ولی تو بعدضی نظراتی که خوندم بعضی ها در مورد باتریش نظراتی داشتن که انگار اونقدرا که انتظار داشتم یا gsm arena گفته خوب نیست واسه همین به شک افتادم
میشه شما در مورد باتری گوشی خوتون بفرمایید که چطوره؟چه اپ هایی رو استفاده میکنید؟پقدر وای فای یا 3g و ... چقدر دووم میاره؟

حمید ا در تاریخ : 1394/3/14

اینجوری که شما میگید منم بیخبال خرید شدم چون ۸۳۰ هایی که من دیدم تو پاساژ علاالدین و ایرانیان ساخت ویتنام هستن دیگه فکر نکنم چین پیدا شه اونم سفید رنگ

a b در تاریخ : 1394/3/14

این خیلی بده که لومیا کیفیت ساخت های متفاوت داره ... من به اعتبار صحبت های بقیه لومیا خریدم از کجا باید می دونستم کیفیت ساختش تو کشورهای مختلف فرق داره... همه می گفتن رام مهم نیست چون عوض میشه ولی این طور که معلومه کیفیت سخت افزاری هم متفاوته که این رو نمیشه دبگه عوض کرد :|:|:|

a b در تاریخ : 1394/3/14

خواهش می کنم
یعنی مشکل دوربین ساخت ویتنام نرم افزاریه ؟ خوب اگر مشکل کیفیت دوربین باشه تو ویتنام از کیفیت پایین تر استفاده کرده باشن که با آپدیت هم حل نمیشه :(:(:(:(:(

نظرتون رو راجب عکس ها نگفتین ، اینهایی که من آپلود کردم ، نسبت به 830 قبلیتون خیلی کیفیتش بده ؟ (تازه این ها تو شرایط نوریه خوب بوده )

بقیه هم که 830 ساخت چین دارن نظر ندادن، کیفیت این عکس ها خیلی پایین تره ؟
من خودم با بقیه گوشی های اندرویدی مقایسه می کنم کیفیتش خیلی پایینه

جواد ا در تاریخ : 1394/3/14

سلام پرهام جان... دوست عزیز چون احساس کردم اطلاعات خوبی در زمینه گوشی های ویندوزفون داری سوالم رو از شما میپرسم... الان من بین لومیا ۸۳۰ و ۹۳۰ موندم از طرفی کیفیت صفحه ۹۳۰ خوبه از طرفیم خوب باید صبر کنم حقوق بگیرم تا پولم به ۹۳۰ برسه... راستش من لومیا ۵۲۰ دارم نمیدونم گلنس مهمه؟ چون ۸۳۰ داره ولی ۹۳۰ نه؟ ممنون میشم یه راهنمایی کنی.

a b در تاریخ : 1394/3/14

سلام
دیدید میگفتم کیفیت عکس این گوشی از z1 , z2 ,z3 , نوت ها و جی 3 پایین تره ... حتی صفحه نمایشش هم جالب نیست...
نگو که ساخت ویتنام مشکل داره :(:(:(:(:( حالا قبول دارید همه ؟

ramin s در تاریخ : 1394/3/14

جواب سوال اولمو پیدا کردم
میذارم اینجا شاید بدرد کسی خورد
"settings/access point /
اون پایین + رو بزن
دوتا جای خالی رو پر کن... مهم نیست چی.. مثلا بزن mtn gprs
بعدم تیک رو بزن سیو بشه!
بعد هم بزن روی همون که ساختی تا اکتیو بشه! ببین نتت درست شده؟
اگه نشده بود یه خاموش روشن بکن... اگه نشد احتمالا نت منطقتون ضعیفه"

دوستان منتظر جوابتون در مورد باتری گوشی هستم

پرهام ب در تاریخ : 1394/3/13

وینفون با نت ایرانسل مشکل داره. بدون وی پی ان سرعتش بسبار پایینه. من همین مشکلو داشتم. همراه اول یا رایتل بذارید مشکلی نداره. حتی قطعی استور رو هم نداره.
ولی وینفون نمیتونه روی ۳جی یا کلا یه فرکانس قفل شه.
در کل مشکلات نت ۹۲۰شما ربط به گوشیتون نداره. مشکلات وینفونه.
باتری رو،هم نمیشه اینجوری گفت. به خیلی چیزا بستگی داره. من و دیگران اپهای متفاوتی نصب داریم و مسلما شارژدهی گوشیهامون فرق داره. بهترین قیاس اعداد و ارقام جی اس ام ارنا هست. به اونجا مراجعه کنید.

MOSTAFA A در تاریخ : 1394/3/13

ما رو باش دلمون خوش بود معامله رو یر ب یر زدیم
.... بد جوری دبرس شدم
امید وارم که مشکل با آپدیت برطرف بشه
بازم هم لطف کردی عکس ها رو آپ کردی دوست خوبم
موارد 1001 تا 1100 از مجموع 2015 مورد

تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا