نظر کاربران درباره گوشی موبایل سامسونگ Galaxy Note 4

Galaxy Note 4 گلکسی نوت 4

Samsung Galaxy Note 4 سامسونگ
ارزیابی کاربران: 8.2 از 10 (9198 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سامسونگ
» سامسونگ Galaxy Z Fold Special
» سامسونگ Galaxy A16
» سامسونگ Galaxy A16 5G
» سامسونگ Galaxy Tab S10+
» سامسونگ Galaxy S24 FE
» سامسونگ Galaxy Tab S10 Ultra
» سامسونگ Galaxy M55s
» سامسونگ Galaxy F05
» سامسونگ Galaxy M05
» سامسونگ Galaxy A06
» سامسونگ Galaxy Z Flip6
» سامسونگ Galaxy Z Fold6
» سامسونگ Galaxy Watch7
» سامسونگ Galaxy Watch Ultra
» سامسونگ Galaxy M35
» سامسونگ Galaxy F55
» سامسونگ Galaxy C55
» سامسونگ Galaxy Tab S6 Lite 2024
» سامسونگ Galaxy M55
» سامسونگ Galaxy M15
» سامسونگ Galaxy A55
» سامسونگ Galaxy A35
» سامسونگ Galaxy M14 4G
» سامسونگ Galaxy F15
» سامسونگ Galaxy S24
» سامسونگ Galaxy S24+
» سامسونگ Galaxy S24 Ultra
» سامسونگ Galaxy Tab Active5
» سامسونگ Galaxy Xcover7
» سامسونگ Galaxy A25
» سامسونگ Galaxy A15 5G
» سامسونگ Galaxy A15
» سامسونگ Galaxy M44
» سامسونگ Galaxy Tab A9+
» سامسونگ Galaxy Tab A9
» سامسونگ Galaxy S23 FE
» سامسونگ Galaxy Tab S9 FE+
» سامسونگ Galaxy Tab S9 FE
» سامسونگ Galaxy A05s
» سامسونگ Galaxy A05
» سامسونگ Galaxy F34
» سامسونگ Galaxy Z Fold5
» سامسونگ Galaxy Z Flip5
» سامسونگ Galaxy Tab S9+
» سامسونگ Galaxy Tab S9
» سامسونگ Galaxy Tab S9 Ultra
» سامسونگ Galaxy Watch6 Classic
» سامسونگ Galaxy Watch6
» سامسونگ Galaxy M34 5G
» سامسونگ Galaxy F54
» سامسونگ Galaxy A24 4G
» سامسونگ Galaxy F14
» سامسونگ Galaxy M54
» سامسونگ Galaxy A34
» سامسونگ Galaxy A54
» سامسونگ Galaxy M14
» سامسونگ Galaxy A14
» سامسونگ Galaxy S23 Ultra
» سامسونگ Galaxy S23+
» سامسونگ Galaxy S23
» سامسونگ Galaxy F04
» سامسونگ Galaxy A14 5G
» سامسونگ Galaxy M04
» سامسونگ Galaxy Tab A7 10.4 2022
» سامسونگ Galaxy A04e
» سامسونگ Galaxy Tab Active4 Pro
» سامسونگ Galaxy A04
» سامسونگ Galaxy A04s
» سامسونگ Galaxy Watch5 Pro
» سامسونگ Galaxy Watch5
» سامسونگ Galaxy Z Flip4
» سامسونگ Galaxy Z Fold4
» سامسونگ Galaxy A23 5G
» سامسونگ Galaxy M13 4G
» سامسونگ Galaxy M13 5G
» سامسونگ Galaxy A13 (SM-A137)
» سامسونگ Galaxy F13
» سامسونگ Galaxy M13
» سامسونگ Galaxy Tab S6 Lite 2022
» سامسونگ Galaxy S20 FE 2022
» سامسونگ Galaxy M53
» سامسونگ Galaxy A33 5G
» سامسونگ Galaxy F23
» سامسونگ Galaxy M33
» سامسونگ Galaxy M23
» سامسونگ Galaxy A13
» سامسونگ Galaxy A23
» سامسونگ Galaxy A53 5G
» سامسونگ Galaxy A73 5G
» سامسونگ Galaxy Tab S8
» سامسونگ Galaxy Tab S8+
» سامسونگ Galaxy Tab S8 Ultra
» سامسونگ Galaxy S22 Ultra
» سامسونگ Galaxy S22+ 5G
» سامسونگ Galaxy S22 5G
» سامسونگ Galaxy S21 FE 5G
» سامسونگ Galaxy Tab A8 10.5 2021
» سامسونگ Galaxy A13 5G
» سامسونگ Galaxy A03
» سامسونگ Galaxy A03 Core
» سامسونگ Galaxy F42 5G
» سامسونگ Galaxy M52 5G
» سامسونگ Galaxy M22
» سامسونگ Galaxy M32 5G
» سامسونگ Galaxy A52s 5G
» سامسونگ Galaxy Watch4 Classic
» سامسونگ Galaxy Watch4
» سامسونگ Galaxy Z Flip3 5G
» سامسونگ Galaxy Z Fold3 5G
» سامسونگ Galaxy A12 Nacho
» سامسونگ Galaxy A03s
» سامسونگ Galaxy M21 2021
» سامسونگ Galaxy F22
» سامسونگ Galaxy M32
» سامسونگ Galaxy A22
» سامسونگ Galaxy A22 5G
» سامسونگ Galaxy Tab A7 Lite
» سامسونگ Galaxy Tab S7 FE
» سامسونگ Galaxy F52 5G
» سامسونگ Galaxy Quantum 2
» سامسونگ Galaxy M42 5G
» سامسونگ Galaxy F12
» سامسونگ Galaxy F02s
» سامسونگ Galaxy A72
» سامسونگ Galaxy A52 5G
» سامسونگ Galaxy A52
» سامسونگ Galaxy Xcover 5
» سامسونگ Galaxy M62
» سامسونگ Galaxy A32
» سامسونگ Galaxy F62
» سامسونگ Galaxy M12
» سامسونگ Galaxy M02
» سامسونگ Galaxy A02
» سامسونگ Galaxy A32 5G
» سامسونگ Galaxy S21 Ultra 5G
» سامسونگ Galaxy S21+ 5G
» سامسونگ Galaxy S21 5G
» سامسونگ Galaxy M02s
» سامسونگ Galaxy M21s
» سامسونگ Galaxy A12
» سامسونگ Galaxy A02s
» سامسونگ Galaxy F41
» سامسونگ Galaxy M31 Prime
» سامسونگ Galaxy Tab Active3
» سامسونگ Galaxy S20 FE
» سامسونگ Galaxy S20 FE 5G
» سامسونگ Galaxy A42 5G
» سامسونگ Galaxy Tab A7 10.4 2020
» سامسونگ Galaxy M51
» سامسونگ Galaxy Z Fold2 5G

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 11101 تا 11200 از مجموع 11541 مورد

amir - در تاریخ : 1393/7/15

!!!!!!

دوست عزیز

من اینهمه توضیح دادم شما میای آخرین کامنت رو برمیداری کوت میکنی بدون اینکه توضیحات قبلی بقیه رو بخونی ( کلا همین یدونه پست رو توی این سایت داری.... اونم میخوای با یه سوال بصورت ابزاری یه جواب بگیری ).

بیخیال ...
هر کدوم رو بگیری برای شما فرقی نمیکنه .
فعلا که هیچکدوم توی بازار اینجا نیست.

amir - در تاریخ : 1393/7/15

دوست عزیز

میدونم نارنجی یکسال پیش بعد از بازداشت نویسندگانش ( که دلایلش بماند ) بسته شد بعدا با نام دیگه شروع بکار کرد.....

اسم سایتهای داخلی رو بعنوان مثال آوردم...اینا همه اشون با یک سبک و سیاق مترجم مطالب چند تا مجله اینترنتی در زمینه آی تی هستن.

مورد بعدی اینکه چرا رفرنس از ویکی پدیا میدم.
ویکی پدیا یه رفرنس عمومی محسوب میشه....
سبک و سیاق واژه نامه های مورد استفاده اش قابل درک برای اکثر مخاطبینه...
درون هر مبحثی ترمها و شرایط اصطلاحات استفاده شده در مطالبش رو لینک مجزا و توضیح میده....
برای مطالبی که توش نوشته میشه منبع معرفی میکنه ( یا اگه بدون منبع باشه ذکر میکنه مطلب بدون قابلیت اثبات پذیریه )...
در مورد هر موضوعی موضوعات جنبی و مشابه رو طبقه بندی و مقایسه میکنه...
برای اکثر مطالبش (ولو محدودتر از مطلب زبان اصلی )توضیح فارسی داره.
مهمتر از همه دسترسی عمومی با قابلیت ویرایش مطالب داره.
وقتی بهش لینک بدید اگر بخشی از مطلب غلط باشه یا منبع نداشته باشه بعدها توسط بقیه افراد اصلاح و اضافه میشه.
*مقایسه ها و اطلاعات فرضا فون آرنا نیست که درست و غلط ویرایش نشده بایگانی میشن.

با تمام این اوصاف وقتی از همین ویکی پدیا لینک میدیم بعضیا میگن مطلب برامون گنگ بود یا بیش از حد تخصصی نوشته شده !
حالا همین مطلب رو از منابع اصلی و سایتهای دولوپری سخت افزاری و نرم افزاری شرکتها قرار بشه لینک بدیم نمیدونم چند نفر میتونن با توضیح و اصطلاحات فنی و تخصصی چیزی دستگیرشون بشه؟
این توضیح معمولا بدرد هیچکس نمیخوره.

در مورد اینکه بجای این سایتهای خبری کجا رو باید منبع قرار داد اگر کسی میخواد در مورد سخت افزارهای مثلا طراحی شده توسط آرم ( شما فرض کن همین مالی 760 که مشخصات فنی و قابلیتهای اختصاصی اش چیه )....سامسونگ ....کوالکام...راک چیپ و امثالهم بغیر از وبسایتهای تجاری شرکت همگی کمیته های توسعه نرم افزاری ....وبلاگهای اطلاعات فنی و فورومهای مختلف دارن.

مثلا برای گرافیکهای مالی اینجا رو ببین.
http://malideveloper.arm.com
( یکم توش بگردی متوجه میشی تعداد و فرکانس هسته های جی پی یو رو هم چطوری روی دستگاه میشه مانیتور کرد )
اینکه فرضا بحث فنی در مورد 760 رو پیش کشیدم خوب اطلاعاتش رو آرم سال پیش منتشر کرده....معلومه چیه....چند هسته است...قدرت alu هاش چقدره..چند تا sfu داره... بافر و نوع رندر تکستچرهاش چطوره...چه فرقی با جی پی یو های رقبا داره
(امروز سامسونگ استفاده کرده فردا راک چیپ و مدیاتک به این معنی نیست اطلاعات اولیه جی پی یو وجود نداشته )

در مورد منبعی که برای اطلاعات چیپ بهتون دادم pdadb یکی از قدیمی ترین و معتبرترین منابع و دیتابیسهای مربوط به هندهلدها و سخت افزارشونه.

کاری به تعداد هسته ها ندارم که 8 باشه یا 16 ولی خاطرم نمیاد شما منبعی در مورد عدد 8 داده باشی که میگی حق با من بود !

در مورد دیدن تعداد هسته های جی پی یو خدمتتون قبلا ( همون موقع که پرسیدید )گفتم توی دولوپر آپشن میتونید سوای دیدن تعداد هسته های فعال جی پی یو بار هر کدوم رو هم بصورت گراف یا نمودار خطی و میله ای با رنگ مجزا برای هر هسته ببینیدش. ( از 4.3 به بعد روی اندروید اضافه شده اگر نمیدونید چطور مانیتور میشه بجای طعنه زدن یکمی هم خودتون تحقیق کنید )
قرار نیست وقتی من به شما اطلاعات میدم نقش موتور سرچ و جوابگویی به مطالبات هم براتون بازی کنم.
البته ببخشید اینجوری گفتم.
خواستم قضیه ملموس تر بشه

yaser t در تاریخ : 1393/7/15

سلام آقای امیر موقع خرید از کجا بفهمم گوشی 64 بیت هست و اصلا کدومش خوبه تو این سایت 3نوع گوشی 64 بیت اکسینوس هست
http://pdadb.net/index.php?m=pdamaster&posted=1&model=Samsung%20Muscat&num_rows_max=0

محسن خ در تاریخ : 1393/7/14

آقا به نظر من این بنچمارکهایی که سایتها گذاشتن اصلا قابل قبول و اعتماد نیست
اگه ویدئویی منتشر شده در این باره که آیفون 6 رو با نوت 4 مقایسه کرده و نتایجش رو نشون داده باشن میشه بهش استناد کرد اگه نه که فعلا نمیشه نظر قطعی داد

سپهر ز در تاریخ : 1393/7/14

ایول جمعه عرضه جهانیش شروع میشه!!!!! یعنی کی میاد ایران!!!!

رضا a در تاریخ : 1393/7/14

دوست عزیز بنچمارک سخت افزار ربطی به سیستم عامل نداره به خدا
این بنچمارک ها قدرت خام سخت افزار رو میسنجن
نمیان با توجه به پلتفرم نمره بدن که

رضا a در تاریخ : 1393/7/14

اینجوری نیست نتیجه گیری غلطه. سامسونگ این قابلیت رو تو اندروید L فعال نمیکنه برای این که محصولات جدیدش فروش بکنند
همون جوری که علی رغم ساپورت HMP توسط نوت 3 این قابلیت رو فعال نکرد و نمیکنه و تا قیام قیامت هم نخواهد کرد
البته منطقی هم هست گوشی های جدیدم باید فروش برن

رضا a در تاریخ : 1393/7/14

دوست عزیز من واقعا نمیدونم چرا نیت خوانی میکنی دوباره
"در مورد گرافیک هم من گفتم نمره آیفون 10 درصد بالاتره تو تست off
در نتیجه گرافیک آیفون قویتر از نوت هست طبق این بنچمارکها."

این قسمت از نظرتو من ندیدم وگرنه اصلا جواب نمیدادم
در ضمن به نظر کی استناد کردم دقیقا؟؟
وقتی مقایسه ایفون و نوت4 هست تو هیمن صفحه مطلبشو میزارن دیگه
چیه؟ شما توقع داری همه بگن به به چه چه تو نظرات در حالی که حقیقت چیز دیگست؟

.Arian M در تاریخ : 1393/7/14

لطفا جواب منو بدين خواهشا
١٤ دي تولد منه ايا نوت٤ تا اون موقع مياد و قيمتش چند ميشه اون موقع ؟

پيشاپيش از پاسخ هاتون ممنون (:

arash r در تاریخ : 1393/7/14

خیلی ممنون که حداقل من یکی رو روشن کردی. من فکر میکردم واقعا یک هسته از A8 با اینکه فرکانس پایین تری هم داره، قوی تر از یک هسته از کورتکس A57 هستش. چون تست های گیک بنچ اینجور نشون میدادن. پس حالا فهمیدم که سیستم عامل اگه 64 بیتی بشه، نه تنها بنچمارک ضعیف نمیشه بلکه قوی تر هم میشه!
من همین نتایج ثبت شده در مورد آیفون 5S رو بیشتر درش جستجو کردم و طبق بنچمارک های ثبت شده در گیک بنچ این نتایج به دست اومد:

آیفون 5S در تست تک هسته ای با ios 32 bit: حداقل امتیاز 441 و حداکثر امتیاز 1084

آیفون 5S در تست تک هسته ای با ios 64 bit: حداقل امتیاز 1084 و حداکثر امتیاز 1439

ملاحظه می کنید که بیشترین امتیاز ثبت شده در حالت 32 بیت با کمترین امتیاز ثبت شده در حالت 64 بیت برابری می کنه!

آیفون 5S در تست چند هسته ای با ios 32 bit: حداقل امتیاز 745 و حداکثر امتیاز 1948

آیفون 5S در تست چند هسته ای با ios 64 bit: حداقل امتیاز 1953 و حداکثر امتیاز 2623

در اینجا هم ملاحظه می کنید که بیشترین امتیاز ثبت شده در حالت 32 بیت با کمترین امتیاز ثبت شده در حالت 64 بیت تقریبا برابری می کنه و حتی اندکی هم کمتره!

پس به قول شما اگه آندروید 5 به صورت 64 بیت روی نوت 4 اجرا بشه، احتمال زیاد در تست های تک هسته ای و چند هسته ای بالاتر میره و این خیلی عالی میتونه باشه برای کسانی که نسخه اگزینوس نوت 4 رو خریداری کردن، باید ببینیم در آینده چی پیش میاد، ممنون از شما بابت ذکر این نکته خیلی مهم.

far z در تاریخ : 1393/7/14

امیر جان
من فرض رو بر این میزارم که این اطلاعات کاملا درسته.

سعی میکنم از اون منظر نگاه کنم بهش. و فرض رو این بگیرم که معماری cyclone تو پردازنده اپل خیلی بهینه تر عمل میکنه.

اما اینهمه سال من ندیدم دو تا cpu تو یه رنج یکی فیزیکش 2 برابر اون یکی باشه ولی ضعیفتر از اون باشه.

قدرت cpu تو عمل باید بتونه خودش رو تو پردازش فیزیک بازیها و کارهای گرافیکی هم نشون بده.
دیگه نه اینکه آیفون نصف نمره نوت4 که سهله پایینتر از گوشیهای سال پیش هم باشه.

-------
من دو تا فرض رو ارائه دادم تو کامنتهام
1- اینکه آیفون تو پردازش فیزیک بازیها ضعیفه
2- احتمالا 3dmark رو حالت 32 بیت اجرا میشه.

در مورد گرافیک هم نمره 3dmark یکسانی دارند.

ضمنا من بنچمارک های passmark رو هم میزارم:
http://www.iphonebenchmark.net/g3dmark_chart.html
تو این بنچمارک و تو تست 3d مشخصه عملا آیفون 6 و 6پلاس نسبت به 5s پیشرفت خاصی نکرده
اینم تست دو بعدی
http://www.iphonebenchmark.net/g2dmark_chart.html
که بهتر شده اما خیلی کم.

احمد در تاریخ : 1393/7/14

دوست عزیز چرا یه کم وقتی خبرو میخونی دقت نمیکنی
بابا 920 دلار برای مردم کره است نه قیمت جهانی نوت
نوت3 بیشتراز 1000 دلار تو کره قیمت داشت اما قیمت جهانیش کمتر از 700 دلار بود
نوت 4 ارزونترین نوت تو سری خودش حتی تو کره بوده

اشکان ا در تاریخ : 1393/7/14

سونی واپل پرچمداراشونودادن بازاراونوقت نوت4 هنوزکه هنوزه نیومده اپل دیرترمعرفی شدولی زوداومدولی نوت4 نیومد دیگه تاکی صبرکنیم کی میاد.. تاتست کنن اگه خوب بودبگیریم کوتابیادبعدش تازه چندروزبعدتستش کنن و.... فکرکنم یه 1ماهی بایدوایسیم

armin h در تاریخ : 1393/7/14

سلام دوست عزیز .. این تلفن حدود یک الی دو هفته آینده وارد بازار میشه ... و هنوز قیمت نهایی اعلام نشده ... اما برای بازار کره 920 دلار عرضه شده که نسبت 1080 دلار موقع عرضه برای نوت3 قیمت پاینتری در نظر گرفته شده ... اما نمیشه اینو تایید کرد که قیمتش دقیقا چقدره ... اما بنظرم قیمتش مثل نوت2 و نوت3 و اس4 و اس5 هستش .... اوایل حدود 2 ماه ابتدایی بین 2000 تا 2700 تومان قیمت میخوره .. و کم کم تا عرضه نوت بعدی حدود 6 تا 8 ماه بعد بین 1500 تا 2000 تومان ثابت می مونه ...
دیگه روند قیمت ها باید دست همه اومده باشه ... جی3 ، آیفون6 ، اس5 ، زد2 ، و تمامی تلفن های رده اول هر شرکت همین قیمت اند ... دیگه 100 تومان بالاتر یا پایین تر هستند خوب ...

فکر کنم برای همین کسی جوابتون را نداده ... چون چیزیه که معلومه ... خودم صبر می کنم تا 1700 تا 1800 تومان بشه نوت3 رو بفروشم برم نوت4 بخرم ...

hamed r در تاریخ : 1393/7/14

ای خدا اعصابم خورد شد پس این گوشی کی وارد بازار میشه؟؟؟؟
. نوشتن تو کره 927 دلاره یعنی تو بازار ایران 3 میلیونمیشه این گوشی؟؟؟؟؟

arash r در تاریخ : 1393/7/14

آقا امیر فقط چند نکته رو یادآوری کنم.
نارنجی حدود یک ساله که تعطیل شده و با نام دیگری راه اندازی شده که حالا اینجا اسم نمیارم.
مورد بعدی اینکه شما اطلاعات سخت افزاریت خوبه ولی دیدم که شما هم خیلی وقتها برای آموزش یک سری مفاهیم به ویکیپدیا لینک میدی، که ویکیپدیا هم همیشه عاری از اشتباه نیست، همونطور که gsmarena و ... هم همیشه یک سری اشتباهات دارن. مثلا مشخصات آیفون 6 پلاس رو صد بار تغییر داد، اول نوشت رمش 2 گیگه، بعد اصلاح کرد به یک گیگ، بعد گرافیکش رو 6650 نوشت که اصلاح کرد به 6450 که هنوزم توی یک سری از سایت های داخلی که مرجعشون gsmarena هستش نوشتن 6650 از جمله همین سایت!
منم قبول دارم که همیشه اطلاعات اون سایت ها صحیح نیست ولی خب اگر به این ها بسنده نکنیم، کجا رو منبع قرار بدیم. شما یه سایتی به من نشون دادی که گفتی گرافیک مالی 760 رو نوشته 16 هسته ای و توی مشخصات اگزینوس هم 16 هسته ای نوشته، ولی الان مشخص شده مالی 760 همون بود که من گفتم و 8 هسته ای بود! اگر اینجور باشه منبع مورد اطمینان شما هم اشتباه کرده یا اینکه شما درست تفسیرش نکردی. مطلب آخر اینکه من هنوز منتظر یه برنامم که باهاش بشه فرکانس و هسته GPU رو دید، ولی بهم معرفی نکردی و همچنان منتظرم...

far z در تاریخ : 1393/7/14

اما در خصوص نمره بنچمارک geekbench:
یکی از علل عمده تفاوت نمره تست single core تو این تست بین آیفون6 و نوت4 مربوط هست به پلتفرم 64 بیتی آیفون
شما به این لینک برو http://browser.primatelabs.com/geekbench3/search?page=3&q=iphone+6
اونجا آیفون 5s رو تو دو حالت 32 بیتی و 64 بیتی مقایسه کن:

حالت 32 بیت:
single=1036
multi=1858

حالت 64 بیت:
single=1412
multi=2559

چیزی که مشخصه تفاوت فاحش بین 32 و 64 بیتی بودنه.

---
با توجه به اختلاف زیاد بین حالت 64 و 32 بیتی آیفون 5s که تقریبا همون پردازنده آیفون6 رو با فرکانس کمتر داره میشه نتیجه گرفت که آیفون 6 اگه تو حالت 32 اجرا میشد (خیلی گشتم نتونستم پیدا کنم) مطمئنا نمره آیفون6 تو حالت 32 بیت افت زیادی میکرد.
آیفون6:
حالت 64 بیت:
single=1630
multi=2927
با توجه به معماری کاملا یکسان cpu تو آیفون 6 و 5s میشه با تعمیم نتیجه آیفون 5s به این نتیجه رسید که اگه آیفون6 تو حالت 32 بیت عمل میکرد نمرات زیر رو به دست میاورد:
حالت 32 بیت:
single=1196
multi=2128

اینم نمرات نوت4:
حالت 32 بیت:
single=1128
multi=3589

حالا نوت4 و آیفون6 رو تو حالت 32 بیت مقایسه کن. single core که خیلی نزدیک به همه. اما multi core رو نگاه کن چقدر تفاوت داره.
حالا میشه نتیجه گرفت که نمره physics آیفون6 چرا اینقدر پایینتر از نوت4 هست. احتمالا 3dmark رو حالت 32 بیت تست میگیره برا cpu.
با توجه به اینکه اکثر بازیها تو ios هنوز 64 بیتی نشدن، پس تو اکثر موراد از قدرت 64 بیتی استفاده نمیشه و مظمئنا تو اون بازیها عملکرد cpu به اندازه قدرتش نیست.
--------
خب اینا رو گفتم یه نتیجه دیگه هم بدم:
با توجه به 64 بیتی بودن اگزینوس 5433 و احتمال بسیار زیاد فعال شدن حالت 64 بیتی در اندروید L برا این گوشی، شما مطمئن باش تو اون حالت جهش عمده در نمرات بنچمارک نوت4 رو تو بخش cpu شاهد خواهیم بود.

far z در تاریخ : 1393/7/14

قدرت cpu رو با فیزیک نمیسنجن اما cpu قویتر حتما فیزیک بالاتر یا نزدیک داره.
corei5 خودم با 3.1 گیگاهرتز و 6 مگ کش فیزیکش 6300 هست. در حالیکه یه amd 8 هسته ای با فرکانس 4 گیگاهرتز با کش 8 مگ فیزیکش 7000 هست.
شما به اختلاف این دوتا نگاه کن و به اختلاف آیفون و نوت نگاه کن.
ممکنه یه cpu نسبت به اون یکی قویتر باشه و فیزیک کمتری داشته باشه اما اختلاف بین این دوتا خیلی زیاد نیس. دو تا cpu تو یه رنج رو باهم مقایسه کنی و یکی از اون یکی قویتر باشه نسبتا و فیزیکش کم هم باشه این کم بودن دیگه دوبرابر نیست بلکه کمتر از 10 درصد هست.

بازم میگم دو تا cpu تو یه رده معمولا نمره فیزیکشون اختلاف کمی باهم دارند.
اما تو آیفون نمره فیزیکش نصف نوت4 هست.
عملکرد آیفون تو فیزیک که یکی از موارد نسبتا مهم تو اجرای بازیها هست ضعیفه. خود cpu قوی هست ولی فیزیکش پایینه. به چه علت دیگه نمیدونم

1- شما کل دنیای cpu ها رو بگرد و دو تا cpu به من معرفی کن که اولی نمره فیزیکش نصف دومی باشه ولی در بقیه موارد عملکرد بهتری داشته باشه. منتظرم معرفی کنی.

من کاملا گفتم همه چیو. اونجایی که نمره آیفون بالاتره گفتم.
تو تست single core نمره آیفون به طور محسوسی بالاتره. تو تست multi core دیگه بالاتر نیست. درسته اون 2 هسته با فرکانس کمتره اما در مجموع بالاتر نیست.

عملکرد آیفون تو سخت افزار همیشه خوب بوده و جای بحث نداره.

در مورد گرافیک هم من گفتم نمره آیفون 10 درصد بالاتره تو تست off. و تو تست 3dmark برابره.
در نتیجه گرافیک آیفون قویتر از نوت هست طبق این بنچمارکها.

ما داریم تحلیل میکنیم و نتایج رو میگیم.
جایی که یکی بالاتر از اون یکی هست به صراحت میگم. چه به نفع نوت باشه چه آیفون.
شما داری با آب و تاب و به جهت تخریب نوت، آیفون رو میبری بالا و آخرشم میگی از نوت4 انتظار بیشتری داشتیم.

2- این انتظار بیشتر شما چی بود دقیقا؟ اینو جواب بده لطفا. و یه گوشی اندرویدی معرفی کن که انتظار شما رو برآورده کرده و نوت4 نتونسته.

کاملا معلومه ریشه بحث های شما چیه
یه بار با مقایسه رنگ گوجه در مورد صفحه نمایش
یه بار افزایش رزولوشن و مصرف زیاد باتری
یه بار اسنپ و اگزینوس
ارائه آمار مربوط به کاهش سود سامسونگ
...
حالا هم آیفون

همش رو لیست کنم مطمئن باش بیش از 50 مورد بوده و هر دفعه یه سری مسائل مطرح کردی که خیلیاشون طبق سلیقت پیش نرفته.

یه ذره اعتدال رو چاشنی کارت بکن.

ضمنا وقتی میخوای به نظر یکی استناد کنی، عرف حکم میکنه که با ذکر اسم گوینده بیاری اون نظر رو.

به آقا mahdi میگی "کسی نیومده بگه نوت بد عمل کرده. میخوای بگی آیفون خیلی خوب عمل کرده."
اولا این جملت با اون آب و تاب کامنتی که گذاشتی تناقض داره و دقیقا منظورت همینه که نوت ضعیف عمل کرده. گواهش هم اینه که گفتی: "انتظار بیشتری از نوت4 داشتیم"
دوم اینکه خوب عمل کردن آیفون رو شما میتونی به عنوان یه نظر تو صفحه آیفون بزاری و اونو به عنوان پیشرفت آیفون معرفی کنی.

-----
طبق این بنچمارکها، سوای رقابت با آیفون، نوت4 پیشرفت قابل توجهی نسبت به نوت3 و اکثر گوشیهای اندرویدی داشته

-----
لطفا به اون چیزهایی که سوال کردم ازت جواب بده. اگه نظر دیگه ای هم داری اول اونا رو جواب بده بعد نظرتو بگو

MaHDi M در تاریخ : 1393/7/14

دوست خوبم

اول این ک باید بدونی هر سیستم عامل میزان مصرف سخت افزار خودشو داره
و سیستم عامل اندروید سنگین تر از بقیه سیستم عامل های موجود تو اسمارتفون هاست
چون روز ب روز رو ب پیشرفته و از بقیه سیستم عامل ها بیشتر آپدیت میشه
سیستم عاملی مثل وین فون و یه سخت افزار معمولی هم ساپورت میکنه
ولی شما فک کن اندروید L ک اگ اشتباه نکنم قراره یجورایی 64 بیتی باشه رو یه سخت افزار معمولی ساپورت میکنه؟
iOS هم بهمین شکله و هیچ شرکت دیگه ای مثل اپل ازین سیستم عامل استفاده نمیکنه و نمیبینیم چیپست های شرکت های دیگه رو محصولات اپل بکار گرفته شه
منم نگفتم شما میگی نوت 4 ضعیفه
عملکرد آیفون ها در کالیبره و سیستم عامل خودشون خوبه

دقت کنی تنگه تست های Off & On Screen زده 1080!
هم T Rex هم Manhattan
پس رزولوشن دخیله
قبل اینکه رزولوشن های فول اچ دی بیاد تست 720 GFX 2.5 Egypt بود که در دو حالت آف و آن گرفته میشد

کلا یه ایراده کاره ما اینه ک نمیایم هر گجتیو با گجت هم کفه خودش مقایسه کنیم و کلا دنبال سوییچ تانکیم!
آقا محصولات اپل در نوع خودشون خوبن ولی نمیشه با پرچمدارای برندای دیگه مقایسشون کرد چون دارای OS جداگونه این و معیارا فرق میکنه توشون
مثل این میمونه ک بیایم قدرت بدنی یه مرد و با یه زن مقایسه کنیم این سادش بود
پس نتیجتا مقایسه اینچنینی یه کار اشتباس!

موفق باشید

حمید ص در تاریخ : 1393/7/14

سلام مجدد.
خیلی ببخشید که سوال سختی پرسیدم که کسی نتونست جواب بده.
فکر نمیکردم جوابش اینقدرام سخت باشه که نیاز باشه اینهمه فکر کنید..
عجب.!!!!!
موفق و موید باشید.

mohammad d در تاریخ : 1393/7/13

حاضرم قسم بخورم نوت 4 کمتر از 3200نیست چون آلفا که اومده 2600تا 2900 خودتون برید ببینید ....

amir - در تاریخ : 1393/7/13

فرزاد جان سوای اونایی که گفتی و قشنگ روشن کردی قضیه رو یه چیزایی هم داریم که صرفا خوراک سازی همین مجلات زرد برای جذب مخاطب عموما کم اطلاع و ایجاد سر گرمیه !

در بخش فرضا پردازنده چیپ a8 اپل و 5433 سامسونگ هر دو یه آرشیتکتکور a57 هستن با یک اسکیلر.

فرقشون اینه a8 کلا دو تا پردازنده 1.3 تا 1.4 داره.
5433 چهارتا از این پردازنده با کلاک 1.9 داره و از 4 تا پردازنده لیتلش ( a53) که بخاطر وجود hmp میتونه همزمان به چهار تا بیگش اضافه بشه هم فاکتور میگیریم.
در همون حالت single core تک هسته سامسونگ حداقل 50% سریعتر از مال اپل میشه!
در حالت multi core بدون hmp میشه 3 برابر اپل ( اگر هسته های لیتل رو وارد کنیم 4 برابر پردازنده اپل قدرت داره !!!! )
بخوان توجیه تراشی سیستم عامل 64 بیتی در برابر 32 بیتی هم مطرح کنن نهایتا 10-15% تاثیر داره.

وقتی تفاوت یک هسته 50% و تفاوت چند هسته 400% هست که دیگه اعداد اینجوری اصلا محل بحث نیست.

راجع به جی پی یو ( گرافیک اپل کماکان در حدود آدرنو 330 در بهترین شرایطه...مالی 760 و آدرنو 420 جای خود ) هم بخوایم تحلیل کنیم به همین تناقضات میرسیم.

وارد بحثای پشت پرده اینجور مقایسه ها ( پول گرفتن از یه برند برای قلم به مزد بودن و تخریب بقیه تا اخبار بدون منبع و جنجال تبلیغاتی ) هم نمیشیم.

اینجور مقایسه ها صرفا بدرد یک عده مشتری کاملا بی اطلاع شاید بخوره ( که اونم بعید میدونم )

این چیزا نباشه یه دستگاه زیر 200 دلاری با امکانات سخت افزاری خیلی پایینتر از رقبا رو نمیشه 800-900 دلار در ابعاد میلیونی قالب کرد به مردم.

amir - در تاریخ : 1393/7/13

خواهش ....

بعد از اون کامنت یه کامنت از ریویوی دستگاه ( 910 سی به زبون روسی و یکی دیگه هم در کره ) دادم.

اونجا لینکهای مطلب هم بود .
5433 رمش باس 1066 هست و پهنای باند بالای 17 گیگ داره .

amir - در تاریخ : 1393/7/13

خوب ببین دوست عزیز

شما طبق فرضیات خودت یه چیزی میگی بعدش مطابق فرضیات خودت از آدم سوال میکنی فلان عدد رو از کجا آوردی !!!

من خاطرم نمیاد ( و الآن که گفتی کل کامنتهام در بخش نوت 4 رو دوباره چک کردم ) کی و کجا گفتم نوت 4اگزینوس گرافیکش 70% قویتر از اسنپ دراگونه ؟!

دوستان دیگه هم وقتی میگن گرافیک مالی 760 نسبت به آدرنو 420 حدود 70% قویتره دارن طبق اطلاعات فنی این جی پی یو ها اعدادش رو میدن .
اونایی که با مبحث سخت افزار آشنایی دارن میدونن فلان مدل جی پی یو ( مالی 760 طراحی شده 2012 و ارائه شده 2013 هست ) مطابق مشخصات شرکت طراحش چقدر قدرت محاسباتی داره.

نظیر برخی عزیزانمون نیستن که ادعای تخصص کامپیوتر دارن منتهی با معرفی هر چیپستی تازه با یک سری مفهوم و مدل میخوان آشنا بشن.
اونم چون منبع ندارن میشینن ببینن فون آرنا و جی اس ام آرنا ( یا مترجمین فارسیشون مثل زومیت و نارنجی و ترنجی و غیره ) قراره چی بیرون بدن اون رو بکنن معیار .

در مورد راهنمایی خریدار خدا رو شکر تا این لحظه نخوام تعریف از خود کنم روی مدلهای قبلی بیشترین کمک و راهنمایی کاربردی رو به خریداران دادم .....
این یکی هم وارد بازار ایران شد سعی میکنیم مثل قبلیا بشه ...
( اینم اگه نمیشناسید میتونید زحمت بکشید کامنتهای قدیمی تر من در مورد دستگاههای دیگه رو بخونید )

arash r در تاریخ : 1393/7/13

فاصله بین فریم و صفحه نمایش در نوت۴ واقعا چقدر است؟

 آنباکسینگ فبلت سامسونگ، گلکسی نوت ۴ . در این ویدیو ملاحظه می فرمایید که فاصله بین فریم قاب و صفحه نمایش، آنچنان که بزرگ نمایی شده بود نیست. این فاصله چند دهم میلیمتری در اکثر گوشی ها وجود دارد، همانطور که قبلا در سامسونگ گلکسی نوت ۳ و آیفون ۵S وجود داشت و تصاویر آن هم موجود است. این فاصله یا به اصطلاح Gap در نوت ۴ به اندازه ضخامت یک برگ A۴ است نه یک کارت ویزیت. ویدیو را مشاهده نمایید...

 http://www.aparat.com/v/69wJi

mehdi s در تاریخ : 1393/7/13

به نظرتون 920 دلار پول خیلی زیادی برای این گوشی نست؟تو سایت جی اس ام خارجی هم این مطلب رو گفته که 920 تا واسه چی؟؟؟؟؟سامسونگ تو قیمت قدیما خوب بود.الان چرا انقدر گرونه؟اینم از اپل انداختن رو یاد گرفته .

اشکان ا در تاریخ : 1393/7/13

درسته کم مصرفت رشایدباشه ولی بازم باتریشوبایدقویترمیکردتوهمه گوشیاش نسبت به نسل قبلی لااقل100تامیزاره روباتری ولی رونوت4 باتریش شد3220یعنی فقط 20تا آخه زوره بخای کلی پول به این گوشی بدی نوت3 روهم مفت بفروشی یدفعه مشکل باتری داشته باشه درهرصورت صبرمیکنم بیادبعدازاینکه بررسی تخصصیش کردن ومطمین شدم گوشی خوبیه میخرم

رضا a در تاریخ : 1393/7/13

دوست عزیز ...
این تست ها چه ربطی به سیستم عامل داره؟؟؟؟
اگه ویندوز فونم رو دو تا دستگاه بود نتایج همین بود
با نحوه انجام اینا اشنایی داری؟
کسی نیومد بگه نوت4 بده و بد عمل کرده و ضعیف عمل کرده
موضوع اینه عملکرد ایفون خیلی خوبه

در ضمن به تست گرافیک در حالت Off screen نگاه کن که رزولیشن تاثیری نداره تو این تست هم ایفون عملکرد بهتری داره و نمیشه گفت دیگه عاملش رزولیشن صفحست

رضا a در تاریخ : 1393/7/13

دوست عزیز یه سری جاها رو اشتباه میگی
کسی نگفت نوت4 بد عمل کرده میگم ایفون بهتر عمل کرده
مخصوصا تو گرافیک حتی تو حالت Off screen

رضا a در تاریخ : 1393/7/13

از کی تا حالا بر اساس تست physics میان قدرت سی پی یو رو میسنجن؟؟ والله من اولین باره میشنوم
قدرت سی پی یو مشخصه و بر اساس فلاپس سنجیده میشه
هزار تا مثال میتونم برات بزنم سی پی یو هایی که تست فیزیک بهتری داره اما ضعیف تر از اون یکی هست
http://yon.ir/bhUu
در ضمن من دارم بهت میگم a8 خیلی بهینست با دو هسته کاری داره با این پردازنده های چند هسته ای رقابت میکنه
تعداد هسته ها و کلاک رو مقایسه کنی انصافا عملکردش عالی هست
تست GEEKBENCH رو نگاه کن تا قدرت a8 رو ببینی

Geek bench single core - multi core
iphone 6 = 1630 * 2927
note 4 = 1128 * 3589

همه چیز اظهر من الشمس هست

در مورد گرافیک خود من هم اشاره کردم رزولیشن مهمه
اما در حالت off screen هم نتایج ایفون خیره کنندست
توجه میکنی که در کلاک پایین کاری داره با حداکثر کلاک مالی مقایسه میشه
تست 3D Mark Ice Storm هم همون جور که میدونی رو 720p انجام میشه و خوب نتایجش مشخصه
---------
در ضمن دوباره درباره کامنت های من نیت خوانی نکن
گوشی مورد علاقه من نیست اینا رو میزارم ملت بخونن
شاید تست ها زیاد عادلانه نباشه اما کاملا قابل اتکا و موثره
در مورد سی پی یو اصلا نمیشه گفت ایفون بهتره اما کمی بهتر عمل کرده که واضحه. فقط کمی
با 2 عدد هسته با یک پردازنده 8 هسته ای داره رقابت میکنه و این عالی هست. A8 نسبت به GS5 SOC و خیلی از گوشی های دیگه داره بهتر عمل میکه
در مورد گرافیک با قاطعیت 1000000000000 در 100 ایفون بهتر عمل کرده اونم به خاطر اینه که مالی 760 در حداکثر توان خودش به کار گرفته نشده

من بیشتر تاکیدم رو همون قسمت گرافیک بود
---------
کلا هر دوی این گوشی ها کار ملت رو راه میندازه و همه بازی ها و برنامه ها رو اجرا میکنه بحث سر خوب بودن کار اپل هست
توکل ب خدا

arash r در تاریخ : 1393/7/13

فقط جمله ات رو اصلاح کنم، سامسونگ CPU نمیسازه و CPU های کورتکس مربوط به شرکت ARM هست، اون چیزی که شما مد نظرته بهش میگن SOC یا تراشه اصلی یا چیپ اصلی، که سامسونگ اسم این چیپش رو گذاشته Exynos

amir - در تاریخ : 1393/7/13

نوت 4 ( با اسم پروژه داخلي مسقط ) كلا تا اين لحظه 3 مدل بين المللي داشته

N910F بصورت مدل 4 جي اينترنشنال
N910C بصورت مدل 4 جي اينترنشنال
N910H بصورت مدل 3 جي اينترنشنال

بقيه مدلهاش بلااستثنا يا اپراتوري هستن يا سفارش منطقه اي

اينجا اكثر مدلهاش رو ميتونيد ببينيد

http://pdadb.net/index.php?m=pdamaster&posted=1&model=Samsung%20Muscat&num_rows_max=0

اگر دو تاي آخر ( C يا H كه به احتمال قوي هر دو رو در ايران ارايه ميده ) باشن دستگاه اگزينوس 64 بيته
اگر اولي باشه ( F ) دستگاه اسنپ دراگون 805 خواهد بود.

*دفترچه راهنماي محصول براي مدلهاي اينترنشنال رو دارم ...اگه ميخوايد لينك بدم
*اولين و تنها فريموري كه از نوت 4 در سم موبايل منتشر شده مال n9106w مربوط به بازار چينه !

علی ک در تاریخ : 1393/7/13

امیر جان واقعا ممنون از نظرات معتبر و کامل و مفیدت.
این نتایج تست رم رو اگه دیدی بگو که وقتی گفتی : اینکه سامسونگ برای 5433 کلاک رو 825 محسوب کرده باشه از نظر من کماکان بعیده و منتظر نتایج تست رمش هستم.....
علی ایحال اگر اینکارو کرده باشه یک عقب گرد از نظر پهنای باند محسوب میشه ( سیستم عامل هم 64 بیت بشه پهنای باند رم همونیه که بود ) ....
یکم نگران شدم !

علی ک در تاریخ : 1393/7/13

دوستانی که طرفدار برندای دیگه هستن لطف کنن نیان اینجا خبر کذب و بی پایه و اساس ندن !
در رابطه با لبه ی گوشی هم خیالتون راحت : unboxtherapy.com مورد بررسی قرار داد و فقط امکان ورود لبه ی کاغذ اونم به زور و دقت زیاد در لبه ی دستگاه موجوده ( که شامل بیشتر دستگاه ها میشه این موضوع ) نه این اخباره کذبی که الان منتشر شده ! ( جای هیچ نگرانی ای نیست دوستان )
برای نتایج بنچمارکم همین طور در این که نسخه ی اگزینوس قوی ترین خواهد بود شکی نیست این نتایجی هم که الان اومده نتایج اولیه است و باید منتظر اندروید یا هر پچ یا آپدیت جدیدی که قراره قابلیت 64 بیتی رو اضافه کنه موند و اون وقت قدرت کامل و بالای این پردازنده رو مشاهده میکنید که غیره قابل درک و هضم برای رقبا خواهد بود.در رابطه با دو نسخه ی اگزینوس و کوآلکوم که جای هیچ بحثی نیست و قدرت و مصرف بهینه ی نسخه ی اگزینوس کاملا مشخصه منتهی برای اون دوستانی که همش میپرسن کدوم نسخه با اینکه هزار بار چه توی این سایت و چه سایتای دیگه از نظر تخصصی مورد بررسی قرار داده شده و کاملا برتری اگزینوس مشخصه ولی بازم به این صورت بگم که کامل متوجه بشن دوستان من خودم روی نوت 3 اول نسخه ی N9005 با پردازنده ی کوآلکوم تهیه کردم که از نظر گرمای زیاد داشت دیوانم میکرد قشنگ ! حتی وقتی همه ی سنسورای دستگاه هم روشن میکردی و فقط یه وبگردی با سنسورای روشن انجام میدادی این اتفاق رخ میداد حالا بقیه موارد بماند یک ماه در هر موردی من با این دستگاه کار کردم و دیگه نتونستم تحملش کنم و توسط همین سایت فروختمش و نسخه ی اگزینوس رو تهیه کردم و تازه تفاوت فاحش بین این دو پردازنده برام روشن شد ! که اصلا قابل مقایسه نیست ! و اشتباهم کردم به حرف بقیه دوستان گوش نکردم و الان دارم میگم شما اشتباه منو تکرار نکنید و از تجربه ی بقیه استفاده کنید و با خیال راحت اگر خواستار نوت 3 و نوت 4 هستید نسخه ی اگزینوس رو تهیه کنید.

amir - در تاریخ : 1393/7/13

نظرم مطابق نظر شماست .....

برای همین هم مثل اکثر موارد مدلهای اپراتوری ترجیحا بدون اگزینوس هستن.

توی دستگاههای اپراتوری قیمت نهایی که سامسونگ میتونه گوشی رو بفروشه پایینتره.

حمید ص در تاریخ : 1393/7/13

سلام دوستان عزیز.
میتونم بپرسم این گوشی حدوداً کی وارد بازار ما میشه..؟
و تقریباً بعد از چه مدتی قیمت واقعیه خودشو پیدا میکنه..؟
ممنون میشم اگه به سوالاتم پاسخ بدید.
موفق باشید.

رضا_ ب در تاریخ : 1393/7/13

نظر شما کاملا متین ومنطقی هست،
فقط من یه سوال دارم اون همه تجزیه وتحلیل هایی که شما درمورد پردازنده نوت 4 کردین برجسب چه منطقی بوده؟
گرافیک مالی تی760را چطورتست کردین وفهمیدین که بیش از70درصد از ادرنو420 بهتر عمل میکنه البته بنده درنظرات قبلی شما به این نتیجه رسیده ام ،حالاشما بدون اینکه گوشی نوت 4 به دستتون برسه کامل تجزیه وتحلیلش کردین اگرمشکلی نیست جواب دوستان را هم درموردخرید این گوشی بدین وراهنمایشون بکنیداونها هم میان اینجا وچشم امیدشون به متخصصینی مثل شماست!
باتشکر ،موفق باشید.

رضا_ ب در تاریخ : 1393/7/13

داداش من هرگلی بویی داره وهر بویی خواهانی داره که خودمن هم سونی را دوست دارم وهم سامسونگ را ولی برای اینکه شمارااز دوراهی دربیارم به چند تا شرط میرسیم که اگه الگوریتم بلد باشی میفهمی ما برنامه نویسهاهمه چیزمون را الگوریتم بندی میکنیم!
if اگرسونی داری ایندفعه تنوع کن سامسونگ بگیر اگر سامسونگ داری برعکسشو بکن
اگر شرط اول مشکلتوحل کرد که هیچ وگرنه اینکارو بکن،
گوشی سامسونگ را بگیر اگراین شرط ها برات تاثیر دارندیا برقرار هستند
1-اگرقلم بسیار کاربردی نوت4 برات مهمه
2-اگر کیفیت سوپر امولید را میپسندی
3-اگردوربین 16مگاپیکسل با امکانات فوکوس جدیدوتکنولوژی های لرزشگیرووضوح تصویر بسیار بالابرات مهمه
4-اگر رابط کاربری زیبا وشکیل وکاربردی برات مهمه
5-اگر به صفحه ی کیو اچ دی آنهم باتکنولوژی جدیدکه مصرف کمتری داره البته فعلا تست نشده فقط در حد یک وعده ازطرف سامسونگ هست ووعده های سامسونگ هم دروغ از آب در نمیاد
6-اگرحسگر اثرانگشت برات مهمه
7-اگرحسگرهای حرکتی (واکنش گوشی دراثرحرکت دست،وواکنش گوشی دراثر نگاه کردن)
8-اگر حافظه دراب باکس برات لازمه
9-اگرگوشی 0.5 بزرگتراز 5.2 اینچ برات لازمه یا بهتربگم وبگردی درصفحه بزرگتر برات مهمه
10-اگر سیستم عامل64 بیتی برات لازمه
11-اگر گواهینامه ]ی پی 58 (ضدآب وضد گردوغبار)برات مهم نیست
12-اگر جنس قاب پلاستیکی باطرح چرم برات جالبه واذیتت نمیکنه
13-اگر نیازبه انجام دوبرنامه در یک صفحه برات ضروریه
بهتره نوت4 بگیری
البته در این موارد هم نتایج تقریبا مساوی دارند
1-پردازنده(هرچند نوت4 بهتر از سونی هست ولی هردو به راحتی تموم برنامه های اندرویدی را میتونن اجرا کنن)
2-وضوح تصاویر وفیلمهای گرفته شده از دوربین(البته درفیلمبرداری لرزشگیر سونی بهتراز سامسونگ هست)
3-رم پردازشی 3گیگ
4- پردازنده گرافیکی هردومیتونه به بازیهای اندرویدی پاسخگوباشه ولی نوت4 یک سروگردن از سونی بالاتره هم درمالی تی760 وهم در ادرنو420
5- روان بودن صفحه لمسی
6-Ips سونی همراه با تکنولوژِی تریمیلینوس وایکسریالیتی میتونه درسطح سوپر امولید سامسونگ
7-وضوح صدای بهتر (البته مانورهای سونی بیشتراز سامسونگ بوده ولی هنوز نامعلومه)
باکیفیت باشه ولی هنوز یه عده سوپرامولید را باور دارندویه عده هم دقت Ips را واقعی تر میبینند وسوپرامولید را اشباح شده(البته به نظرمن نوت4 دقت تصویرش خیلی بهترشده ویک پله بالاتر از آی پی اس است)

مزایای سونی نسبت به سامسونگ
1-اگر ضدآب وضدگردوغبار بودن برات مهمه
2رابط کاربری ساده وبی آلایش ونرم افزارهای در دم دست برات بهتره
3-دوربین 20.7 مگ با لرزشگیر وتکنولوژی بهتر
4-صفحه نمایش با نیت بالاتر(نور بیشتر)
5-پشتیبانی بیشتر وبهتر وساده تر ازسامسونگ
6-جنس مقاومتر باجنس آلمنیوم وشیشه آبدیده
7-نازک وخوشدست بودن گوشی
8- اگر برات گوشی بزرگ موجب اذیت هست سونی زد سه بهترازسامسونگ هست برات
9-باتری بهتر باتوجه به تست های انجام شده
10-موجود بودن دوسیم کارت ویک سیمکارت
11-ارائه ی زد سه کامپکت که کوچک شده ی همین گوشی هست(البته سامسونگ هم مینی نوت4 را ارائه خواهد کرد ولی تفاوتشون دراینه که سامسونگ پردازنده وبقیه امکانات راد هم درمدل مینی تا یک دوم مدل اصلی کاهش میده ولی سونی همون سخت افزارهارادرکامپکتش ارائه میده.

این مقایسه هارا انجام بده ببین کدوم بیشتر به دردت میخوره،اگه پولداری پیشنهاد میکنم هردورا بخرکه چشمت دریکی نمونه ولی اگه نه،بهتره با دقت بیشتری بری جلو تا بعدا پشیمون نشی.
باتشکر از سایت mobile.irاجرکم عندالله
وخوانندگان محترم نظربنده ی حقیر(رضا بهاری)

سعید ن در تاریخ : 1393/7/12

من دارم نظر شخصیم رو میگم مهندسین.
از نظر من نسخه 8 هسته خیلی بهتره. الان سامسونگ یکی از بهترین چیپ سازهای جهانه و چیپ ست جدیدش هم خیلی قویه و هم خیلی کم مصرف.
داداش بیه جوری میگم همه بفهمن. سامسونگ Cpu هاش رو خودش میسازه. البته نسخه 4 هسته رو کواکوم میسازه که کاری با اون ندارم. این CPU که تازه ساخته کم مصرفه و قدرتش بالاس. الان نوت4 یکی از بهترین سخت افزار های بازار رو داره.
و من الله توفیق

رضا_ ب در تاریخ : 1393/7/12

داداش اونجورچیزها راجدی نگیرین چون به احتمال 90درصد تبلیغ منفی از طرف شرکتهای رقیبان هست بذار عرضه جهانی شروع بشه بعد نتیجه واقعی معلوم بشه،تجربه نشون داده که قبلا هم به کیفیت ساخت سامسونگ ایراد میگرفتند ولی ما که پلاستیک سامسونگ را به آلمنیوم آیفون ترجیح میدیم،من تابه حال خیلی ازگوشیهاوتبلتهای سامسونگ را استفاده کرده ام ازهمشونم راضیم هرچند در تست ضربه ها صفحه اش شکسته میشه ولی اونم بایه ضدخش قابل جبرانه،امیدوارم عقلمون را به تبلیغهای منفی ندهیم .
اززحمتی که تحقیق کردین ودراختیار ما قرار دادین ممنونم من برات لایک+ میدم ولی این + برای راست بودن حرف شماست که این سایت را پیداکردین ودراختیارماگذاشتین اما اگه بخوایم به حقیقت این امر نظر بدیم رای من منفی هست وتایید نمیکنمش که فعلا به احتمال95درصد بنابه دلایل منطقی صحت ندارد.
امیدوارم موفق باشین.

MaHDi M در تاریخ : 1393/7/12

دوست عزیز

همینطوری یرخی ک نمیشه درمورد مقایسه این گجت ها نظر داد
تفاوت هارو ببین:
iOS vs Android
که مشخصه با یه سخت افزار معمولیم میشه iOS و ساپورت کرد و نتایج درشت گرفت
کیفیته صفحه نمایش ها:
iPhone 6 Plus: FHD
Note 4 :QHD!!!!!!!!!!
1080P Vs 1440P
ینی 1.8یا حدودا 2 برابر کیفیت آیفون 6 پلاس!
پس مشخصه آیفون 6 پلاس با کیفیت و رزولوشن پایینتر و سیستم عاملش نتایج سخت افزاریه بهتریو کسب میکنه
نوت 4 با همین رزولوشن سخت افزارش خداس که چنین نتایجی رو گرفته!
و مطمئن باش اگ رزولوشن پایین تریو داشت اونموقع آیفون 6 باید با بدنه ای ک وقتی میره تو جیب خم میشه تیله بازی میکرد!

اگ نتایج تست زد1 کامپکت رو با کیفیت اچ دی ببینی متوجه میشی ک با همون سخت افزار زد1 نتایجی خیلی بهتر از پرچمدارا رو کسب کرد

گلکسی آلفا هم ک تو کالیبره 4.7 اینچ واسه خودش سلطانیه
و این نتایج رو مدیونه سخت افزار قدرتمند + کیفیت پایین تر(HD)

حالا اگه نوت 4 با کیفیت فول اچ دی بود چی؟!؟!

خودتم ک گفتی رزولوشن بالای نوت 4 موثره!

نوت 4 فوق العاده و بی نظیر عمل کرده!

پس این مقایسه ها کاملا یرخیه و توش اهمیتی به کالیبره گجت ها داده نمیشه!
و در کل مقایسشون اشتباهه!!!!!!!!!!!

موفق باشید

mohammad d در تاریخ : 1393/7/12

منم مثه شما ولی چیزی که دستگیرم شده اسنپ بهتر بوده ولی حالا اکسینوس بهتره که همیشه مدل اکسینوس وارد بازار جهانی میشه ینی داخل ایران....

وحید خ در تاریخ : 1393/7/12

سلام دوستان هفته پیش این گوشیو عموم برام از انگلیس اورد ینی هوش از سرم پرید بهترین گوشی هستش که تاحالا دیدم کیفیت صفحش دیوانه کنندست دوربین و سی پی یوش که دیگه معرکست ..خلاصه گفتم وارد ایران که شد حتما حتما بخریدش.

arash r در تاریخ : 1393/7/12

طبق همین لینکی که گذاشتی الان برات ریز به ریز بررسیش می کنم.

در تست اول، Sun Spider:
آیفون6 : 353 امتیاز
نوت4 : 414 امتیاز
در این تست عدد کمتر بهتر هستش! نوت4 حدود 60 امتیاز ضعیف تر عمل کرده ولی میشه گفت تقریبا برابر هستن چون توی این برنامه هر با که تست بگیری همین مقدار تلورانس رو داره.
این از تست اول که تقریبا برابریشون مشاهده شد.

در تست دوم، Geek Bench به صورت تک هسته ای:
آیفون6 : 1630
نوت4 : 1128
در تست تک هسته ای همیشه آیفون ها بهتر عمل میکنن و یک هسته پردازشگر A8 همیشه در مقابل یک هسته پردازشگر کورتکس و کریت بهتر عمل میکنه، به خاطر همینم هست که آیفون فقط دوتا ازش استفاده میکنه و گوشیش دو هسته ایه.

در تست سوم، Geek Bench به صورت چند هسته ای:
آیفون6 : 2927
نوت4 : 3589
در تست چند هسته ای آیفون ها عقب میمونن، چون دوتا هسته آیفون توان مقابله با هشت هسته رو ندارن و البته رکورد نوت4 بی نظیره و با فاصله خیلی زیاد نسبت به همه رقبا قرار میگیره. این نشون میده اگه نوت4 بخواد از همه توانش استفاده کنه هیچ گوشی جلو دار پردازنده هاش نیست.

در تست چهارم، Browser Mark:
آیفون6 : 1232
نوت4 : 3035
در این تست نوت4 امتیاز بیشتری می گیره و بهتر عمل میکنه.

در تست پنجم، GFX Bench - T Rex
آیفون6 با صفحه روشن: 2873
نوت4 با صفحه روشن: 1405
آیفون6 با صفحه خاموش: 2384
نوت4 با صفحه خاموش: 2112
در این تست نوت4 عقب میوفته و علت اون بیشتر رزولوشن صفحه هستش. در تست صفحه روشن نوت4 باید ابعاد 2560 در 1440 پیکسل رو پردازش کنه و آیفون 6 ابعاد 1334 در 750 پیکسل. اگر این تست رو با آیفون6 پلاس انجام میدادن امتیاز آیفون پایینتر میومد نسبت به آیفون6 ولی به هر حال باز هم رزولوشن آیفون6 پلاس FHD هستش و نوت4 رزولوشن QHD داره. هر چه تعداد پیکسل ها بالاتر بره امتیاز GPU کمتر میشه. در حالت صفحه خاموش امتیاز نوت4 به امتیاز آیفون6 نزدیک میشه، 2100 در مقابل 2300 که به نظر بنده برمیگرده به هشت ای بودن گرافیک مالی 760 و البته گیگافلاپس پایین تری که تولید میکنه. توی مقاله هم اشاره شده که مالی 760 رو هشت هسته ای قرار دادن نه 16 هسته ای، ولی در طرف مقابل گرافیک آیفون6 رو داریم  PowerVR GX6450
هر چند که همه انتظار داشتن از GX6650 استفاده کنه ولی گویا 6450 هم گرافیک ضعیفی نیست. شاید اگر نوت4 مدل اسنپ، با گرافیک آدرنو 420 رو با گرافیک آیفون6 مقایسه کنیم، در حالت تست صفحه خاموش امتیازات برابری داشته باشن ولی در تست صفحه روشن احتمالا باز هم آیفون6 پیروز میدان بشه و علتش هم رزولوشن بالای نوت4 میتونه باشه.

در تست ششم، 3D Mark - Ice Strom
در این تست گوشی ها از 3 جنبه بررسی میشن: امتیاز بنچمارک، امتیاز گرافیک و امتیاز فیزیکی. در این تست آیفون با سیستم عامل ios نسخه 7.0.4 و نوت4 با سیستم عامل آندروید نسخه 4.4.4 مقایسه شدن. در صورت آپدیت شدن آیفون6 به ios 8.0.2 و آپدیت شدن نوت4 به آندروید 5.0 ممکنه این تست کمی تغییر کنه.
آیفون6 در تست Ice Strom : امتیاز 17540
نوت4 در تست Ice Strom : امتیاز 21773
آیفون6 در تست گرافیک : 22954
نوت4 در تست گرافیک : 22819
آیفون6 در تست فیزیکال : 9608
نوت4 در تست فیزیکال : 18764
در این تست در قسمت های اول و سوم امتیازهای نوت4 با اختلاف زیادی بیشتره و در قسمت گرافیک امتیازها خیلی به هم نزدیکه و با اختلاف خیلی جزئی آیفون6 بهتره.

در پایان خدمتتون عرض کنم، این طور که سایت فون آرنا گوشی نوت4 رو در تست بنچمارک ضعیف اعلام کرد، درست نیستش و اعداد و ارقام گویای همه چیزه...

far z در تاریخ : 1393/7/12

واقعا هر کس که به این بنچمارکها نگاه میکنه و این حرفها رو میزنه نشون میده اطلاعاتش چقدر زیاده!!

در مورد تست cpu:
تو تست های 3dmark قسمت physics نمره نوت4 دوبرابر بیشتر از آیفون6 هست
تو حالت multicore تو تست geekbench هم که عملکرد نوت4 تقریبا 20 درصد بهتر از آیفون هست.
درسته تو تک هسته ای آیفون بهتره اما تو توان کل cpu هنوز ضعیفتره.

تست مرور صفحات وب:
sunspider: برا یه گوشی اندرویدی که بالاتر از آیفون 5s و آیپد air قرار گرفته خودش گواه اینه که چقدر تو این زمینه بهتر شده. 35درصد نسبت به نوت3 پیشرفت کرده
تست browermark: بیش از دوبرابر بهتر از آیفون6 هست

تست گرافیک:
gfx bench:
حالت On screen: مشخصه یه صفحه نمایش qhd که چهار برابر تعداد پیکسل بیشتری داره نسبت به hd و تو این تست نمره کمتری میاره.
حالت off screen:
اختلاف تو این حالت خیلی کمتر میشه. نزدیک 10 درصد نمره آیفون بهتر هست.

3dmark graphics: تو این تست هم امتیازشون تقریبا مساوی هست.
----------
تو عملکرد cpu هنوز نمیتونه اون 2 هسته ای بالاتر قرار بگیره. پس لطفا تو به کار بردن جملات دقت کن.
توان کل cpu مهمه که نوت4 بالاتره.
گرافیک و cpu مجزا از هم هستند. دیگه گرافیکش دو هسته ای نیس. معماری گرافیک ها هم باهم فرق میکنه و اصلا نمیشه تعداد هسته ها رو ملاک قرار داد.
تو بحث گرافیک هم با وجود پردازنده گرافیکی قدرتمند اپل فاصله بسیار به هم نزدیکه.
حالت On screen رو باید فراموش کرد. که اصلا مقایسه منصفانه ای نیس.

-------------
الان بالاترین قدرت گوشی اندرویدی دست نوت4 هست. شما انتظار داشتی چجوری بهتر عمل کنه؟
شما تو همون تست ها نگاه کن ببین نوت4 نسبت به نوت3 چقدر پیشرفت کرده
حالا نگاه کن ببین آیفون6 نسبت به آیفون 5s چقدر پیشرفت کرده
------------
با توجه به خود این بنچمارکها کاملا مشخصه نوت4 یه جهش بزرگ از نظر قدرت سخت افزاری داشته.
شما هم بهتره برا تخریب دست به دامن آیفون نشی و از گوشی های مورد علاقت مثال بزنی که تو اون تست ها کاملا مشخصه جایگاهشون کجاست.
من تعجب میکنم از شما. دست به هر وسیله ای میبری تا تخریب کنی.
از بعضی از کامنتات آدم تو حیرت فرو میره. یه ذره اعتدال رو چاشنی کار بکنی بد نیس.
-----------
اما با تمام این اوصاف منم یقین پیدا میکنم که mali نمیتونه 16 هسته ای باشه. اگه بود مطمئنا تو تست on screen علیرغم روزولوشن چهار برابری حتی شاید بهتر عمل میکرد نسبت به آیفون. به لحاظ تئوری این قابلیت رو داشت.
------
با توجه به galaxy s5 LTE-A که از اسنپ 805 استفاده کرده انتظار میره نوت4 اسنپ هم نمرات مشابه اونو داشته باشه
با کمی دقت میشه فهمید تو تست cpu و مرور صفحات هنوز پایینتره.
تو تست گرافیک هم نتایج یکم متناقضه:
gfxbench که نمرش یکم بالاتر از نوت4 هست. اما تو 3dmark test پایینتره. به نظر میرسه قدرت آدرنو420 تقریبا با مالی760 استفاده شده در نوت4 یکی باشه.
---
اینو هم اضافه کنم تمام این نظراتی که میدم بر اساس اینه که این تست ها صحت کامل داشته باشه.

arash r در تاریخ : 1393/7/12

این مطلب کارت ویزیت و اینا فقط اخبارش واسه یک روز داغ بود، اونم بیشتر در مقابل آیفون 6 پلاس که زود خم میشد.
بعد از دیدن این عکس منم سعی کردم که با نوت3 همین کار رو بکنم و دقیقا یک برگ A4 داخلش رفت!
که بعد از یک سال تازه بهش دقت کردم و اصلا با چشم دیده نمیشه.
این شکاف یا به اصطلاح گپ توی اکثر گوشی ها هست، و خود سامسونگ دقیقا به این مساله توی دفترچه راهنمای نوت 4 اشاره کرده. مطمئن باشید اگه موضوع مهمی بود تا الان مثل موضوع خم شدن آیفون همه گیر شده بود.
در انتها نظر شما رو به دوتا عکس جلب میکنم از گوشی آیفون 5S و شکاف بین صفحه نمایش و فریم اون، ببینید:

عکس اول:
http://upload7.ir/imgs/2014-10/91585922692764968145.jpg

عکس دوم:
http://upload7.ir/imgs/2014-10/72776155291681045882.jpg

پس هر کسی که اومد گفت نوت4 درز داره همین عکس ها رو نشونش بدید

arash r در تاریخ : 1393/7/12

به احتمال زیاد اول اگزینوس وارد ایران میشه ولی هر دو مدل قطعا وارد میشن.
روی کاغذ مدل اگزینوس آینده بهتری داره، باید ببینیم با آندروید لولی پاپ چطور میشه
بنچمارک های اگزینوس هم بهتر شده.

amir - در تاریخ : 1393/7/12

زیاد جدی نگیر.....

کمپانیها برای خراب کردن همدیگه زیاد شایعه درست میکنن بعضیاشحداقل بیشتر قابل باوره بعضیاش اونقدر تصنعیه که بچه ها هم نمیتونن باور کنن.

یه گوشی ( از هر برندی و هرچقدر بی اسم و رسم ) حداقل از نظر ظاهری چک میشه بعدا بسته بندی.

سامسونگ بعنوان بزرگترین سازنده گوشی در دنیا اونم روی یکی از مهمترین پرچمدارهاش فاصله در حد ورود یک کارت رو نبینه ! دیگه خیلی خنده داره.
گوشیهای زیر 50 دلاری چینی درجه 3 هم یه همچین مشکلی حین مونتاژ و کنترل کیفیت رو مد نظر دارن

amir - در تاریخ : 1393/7/12

دوست گرامی ما داریم راجع به مشخصات فنی و عملکرد دستگاه صحبت میکنیم نه اینکه به بقیه توصیه کنیم چی بگیرن و چی نگیرن.

رزولوشن qhd شده اگر سخت افزار تغییر نمیکرد بله مصرف باید بالا میرفت.

ولی سامسونگ راه اصولی رو رفت و سخت افزار رو متناسب با رزولوشن تغییر داد کما اینکه وقتی اس 5 رو qhd کرد چیپست و رم رو هم تغییر داد تا سرعت و مصرف نسبت به اس 5 معمولی با همون باتری تغییر نکنه.

این قضیه اولین بار نیست و قطعا آخرین بار هم نخواهد بود.

از قبل از زمان wvga تا حالا که qhd شدن همیشه بحث بر سر این بود که رزولوشن بالاتر لازم نیست....مصرف رو بالا میبره و غیره.

منتهی از صفحات حدود3.5 تا 4 اینچی wvga رسیدیم به نزدیک 5 اینچی اچ دی و بعدش فول اچ دی و امروزم کیو اچ دی نزدیک 6 اینچ.

سخت افزارها برای همین سریعتر و کم مصرف تر میشن دیگه.
استانداردها هم بهمین ترتیب عوض میشه....
شما فرضا بخوای هم امروز شرکتای معروف دستگاه پرچمدار زیر فول اچ دی ندارن که بخوایم بگیم کم مصرف تره یا چشم ما باهاش مشکل نداره اون رو میخریم...
سال دیگه میشه qhd سال بعدش میشه 4 کی و همینطور میره جلو

حمید ر در تاریخ : 1393/7/12

ما که بلاخره نفهمیدیم کدوم مدلش داخل ایران میاد؟
کدوم مدل این گوشی بهتره ؟
هیچ کی هم نیستش ظاهرا جواب بده

far z در تاریخ : 1393/7/12

پس اینطور امیر جان.
ما که از خدامونه اگزینوس بیاد ایران. اینبار دیگه با قاطعیت بهتر از اسنپ هست.
به نظرت با توجه به جدید بودن اگزینوس، سامسونگ ظرفیت اینو داره که تو اکثر دستگاهاش اگزینوس بزاره؟
من احساس میکنم چون که اسنپ 805 مال چند ماه قبله و اینکه قیمتشم احتمالا پایینتر از اگزینوس هست، سامسونگ ترجیح میده از اسنپ تو اکثر بازارها استفاده کنه.
نظرت در این مورد چیه؟

رضا a در تاریخ : 1393/7/12

نوت 4 نسخه اکسینوس تقریبا در تمام تست های بنچمارک و عملکرد از ایفون 6 و پردازنده A8 شکست خورده!
اختلاف دو دستگاه در گرافیک فاحشه و ایفون بسیار بهتر عمل کرده!
تقریبا هیچ شکی نیست که برخلاف حدس های اولیه گرافیک مالی از 8 هسته استفاده میکنه
تست ها در حالت ON SCREENG انجام شده و رزولیشن بالای نوت4(تقریبا چند برابر ایفون6) در نتایج بدست اومده بی تاثیر نیست
چیپ apple A8 با وجود استفاده از دو هسته بسیار قدرتمند و بهینه و فوق العادست
انتظار میرفت نوت4 بهتر عمل بکنه.

http://www.zoomit.ir/articles/mobile/14381-iphone-6-plus-vs-galaxy-note-4-5

http://bgr.com/2014/10/02/iphone-6-plus-vs-galaxy-note-4-5/

ali b در تاریخ : 1393/7/11

عاقا قضیه این فاصله کناره گوشی چیه؟ میگن تو نوت 3 هم هست.اونایی که نوت 3 دارن میشه بگن چطوره گرد و غبار زیاد میره بینش؟اساسی ناراحتم کرده خیلی منتظر این گوشی بودم.تو بنچمارک ها هم که اونجور که تو زومیت دیدم خیلی از ایفون عقب مونده. ):میشه یکی ی توضیحی بده؟

mehdi s در تاریخ : 1393/7/11

تلفن هوشمند گلکسی نوت 4 با قیمت 920 دلار در کره جنوبی عرضه شده و تعدادی از کاربران بعد از خرید آن متوجه یک ایراد بزرگ در کیفیت ساخت این تلفن هوشمند شده اند. همانطور که در تصویر هم می بینید فاصله لبه های صفحه نمایش تا نوار فلزی دور گوشی به نحوی است که می توان دو لایه کاغذ A4 و یا یک کارت ویزیت در آن قرار داد.
http://www.gsm.ir/news/show/24011/%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C+%D9%86%D9%88%D8%AA+4+%D9%88+%DB%8C%DA%A9+%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84+%D8%B9%D8%AC%DB%8C%D8%A8+%D8%AF%D8%B1+%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA+%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA

رضا_ ب در تاریخ : 1393/7/11

فعلا تست ها نشون داده که درتست باتری سونی زد سه و سونی زد سه کامپکت بهترین نتایج را ارائه داده اند فکرکنم نوت4 پنجم یا ششم شده ولی قابلیت هایی که داره ارزش اینو داره که ازاین مورد چشم پوشی بشه ونوت4 خرید
...
من یک بررسی عمومی میکنم که انشالله به درد همه بخوره نه فقط یه عده متخصص کامپیوتر وسخت افزار...
نوت 4 در دومدل 4 هسته ای و8 هسته ای ارائه شده که به ترتیب پردازنده هاشون کوالکوم واگزینوس هستش حالا با کلاک وباس وغیره کاری ندارم میخوام قابل تفهیم بگم،
سامسونگ در نوت سه در مدل4 هسته ای نسبت به 8 هسته ایش بهترکارکرده بود ولی حالا تست های اخیر نشون از بهتر شدن اگزینوس هست ،سیستم عامل ها دو نوع هستند یکی 32 بیتی ویکی 64 بیتی که پردازنده های نوت 4 طوری طراحی شده که به64 بیتی هم میتونن جواب بدندبرای پردازنده های گرافیکی هم سامسونگ درنوت4 مدل4 هسته ای از ادرنو420 استفاده کرده که از مدل 330 قبلی خیلی بهتر شده کاری با هسته هاش ندارم ولی باتوجه به قدرتی که داره میتونهتا چند سال پاسخگوی نیازهای دوستانی که این مدلو میخرند باشه ودر8 هسته ای هم مدل مالی تی760 به کارگرفته که اینم باز میتونه تمام بازی ها را به راحتی تا چند سال آینده ساپورت کنه،دوربین هردو 16 مگاپیکسل با مکان لرزشگیر فوق العاده وکیفیت عالی وبا فیلمبرداری 4kکه بهتر ازفول اچدی هستو30فریم در ثانیه فیلمبرداری میکنه ودر حالت فول اچدی60فریم در ثانیه فیلمبرداری میکنه،یکی ازامکانات جدیدش حسگراثر انگشت هست که امیدواریم بهتر از اس5 باشه،نمایشگر هردومدل کیو اچدی وتکنولوژی سوپرامولید هست که دقت تصاویر تقریبا دوبرابر نوت سه شده،دوربین جلویی 3.7 شده وجنس دورگوشی هم آلمنیوم شده که خیلی مستحکم شده،سامسونگ بااستفاده ازتکنولوژی های جدیدش ادعا کرده که صفخه کیو اچدیش نه درمصرف باتری اثر منفی داره نه درپردازنده که این خودش قابل تحسنه این یک تجزیه برای همه که مورد استفاده عموم قراربگیره وسعی شد که واژه های تخصصی استفاده نشه وقابل تفهیم برای همه باشه ...
هرسوالی که دوستان داشته باشن بازبه اندازه تجربیاتم میتونم کمک کنم امیدوارم موفق باشید
باتشکرازسایت بسیار زیبا وبه روز ویک راهنمای واقعی برای همه ی هموطنان عزیز ** mobile.ir **
که من این سایت را به صفحه اول مرورگرهام گذاشتم که وقتی بازشون میکنم هربار یک سری اطلاعات جدید وبه دردبخورببینم توصیه میکنم همتون این سایت را صفخه خانگیتون بذارین.

محمد ش در تاریخ : 1393/7/11

اینم از KING جدید سامسونگ....ب نظر من ک عالیه مخصوصن اگزینوسش ک بهترین پردازنده ی حال جهانه....

اشکان ا در تاریخ : 1393/7/11

ممنون
خوب آخه صعحه نمایشش شده کیواچ دی چندتاسنسورم اضافه شده همه جامیگن مصرف کیواچ دی بالاس اون شارژریم که داده زودشارژمیکنه آدموبه شک میندازه که نکنه چون زودشارژخالی میکنه شارژرمخصوص زدن زودشارژکنه همین پردازندش ندرویدال بیاد64بیتی شه مصرفش بالاترنمیره؟ اخه این همه قابلیت جدیداضافه کرده بهش ولی باتریش نسبت به نوت3 تغییری نکرده
الان من نوت3 دارم که متاسفانه بعدازخریدحدود9ماه پیش تازه فهمیدم کانترناکسش1شده هرچی مسام اپدیت بگیرم بااینکه آپدیت جدیداومده میگه آخرین نسخه نرم افزارودارم یعنی آخرین ورژنه درصورتی که اینطورنیست
الان به نظرشمانوت3 بگیرم دوباره چون این دلموزده بخاطراینکه قبلاروت شده بوده یامنتظرشم نوت4 بیادکدومشون بهتره واسه من مصرف کم باتری ازهمه چیزمهمتره

mohammad d در تاریخ : 1393/7/11

سلام
در حد اومدنش صبر داشته باش تا ببینم قیمتش چنده...انوقت میشه گفت ارزش داره یا نه
از نظر کیفتم اون نوت3 بود این نوت 4....معلومه دیگه نوت 4سرتره...

amir - در تاریخ : 1393/7/11

فکر کنم شما جای خودت و بقیه رو میخوای عوض کنی !

بقیه چطور میتونن به شما (یا بجای شما) بگن نوت 4 شما رو راضی میکنه یا نمیکنه !!!!

این دستگاه هنوز پخش گسترده جهانی نشده ایران که جای خود ....

یعنی کسایی که اینجا هستن هنوز نجربه کار که هیچی ! هنوز این گوشی رو از نزدیک ندیدن که حالا بخوان بگن حداقل ظاهرش بدردشون میخوره یا نه
رضایت شما که کلا موضوعیت نداره.

دستگاه اومد ایران.... یه چند هفته ای زیر دست مردم بود ....فیدبکها و گزارشها و مشکلاتش در اومد با در نظر گرفتن همه جوانب میتونیم بگیم این مشخصات رو داره و اینجوریه.

بعدش تازه خریدار باید این اطلاعات رو بگیره تجزیه تحلیل کنه بعد از سبک سنگین کردن و دست گرفتن گوشی و مقایسه اش با رقبا ببینه رضایتش جلب میشه یا نمیشه

همین آدم بالا باز نمیتونه از طرف شما نظر بده ...نظرش صرفا برای خودش معتبره.

*خیلی از گوشیها نزدیک به یکساله توی بازاره عده ای ازشون راضی هستن عده ای چشم دیدنشون رو ندارن ( بعضی از اونایی که چشم دیدن فلان گوشی رو ندارن بعد از اینکه باهاش کارکردن ممکنه شیفته همون چیزی بشن که یه زمانی ازش متنفر بودن )

mehran a در تاریخ : 1393/7/10

مگه سامسونگ کم گوشی میزنه از نظر تعداد که باز یه گوشی هم که میزنه باید مدل سی پی یو فلان و مدل فلان چیزشو بگیری. سایتا هم که همه ی مشخصات گوشی رو همینطوری فله ای میریزن یجا و نمیفهمی یه گوشی مثل نوت 4 دقیقا چند مدل با چه قیمت هایی داره. این تنوع بیشتر واسه فروشنده خوبه که یه مدل ارزونتر رو بنداره به ملت با قیمت گرون. چون واسه مردم اکثرا گنگه گوشی سامسونگ قیمت و مدلش چیه... مگه اینکه واسه فهمیدن مشخصات و قیمت گوشی بیای همه ش توی سایتا و از مردم تک تک بپرسی که آثا این مدلا فرقشون چیه و قیمتاشون چیه.
این تنوع بیشتر آدم رو زده میکنه.

Jasem Z در تاریخ : 1393/7/10

سلام---ببخشید من تو سایت جی اس ام ارنا دیدم که نوشته بود این مدل از نوت چهار از شبکه ی نسل چهارم پشتیبانی می کنه ولی سرعت اینترنت نسل چهارم توی این مدل نصف مدل اسنپدراگون هست---کسی هست که این حرف رو تایید کنه؟؟؟

احمد در تاریخ : 1393/7/10

دوست عزیز بر فرض که صحبتت درست باشه خودت داری میگی سومین گوشی شده اونوقت بده؟؟؟؟ وسط اینهمه گوشی سوم شدن؟؟؟
در ضمن تست باتری نوت4 اگزینوس امروز منتشر شد که خلاف ادعای شما رو ثابت میکنه::
http://www.androidauthority.com/galaxy-note-4-outlasts-battery-test-531346/
http://gadgetnews.ir/26266/galaxy-note-4-outlasts-battery-test/
با این همه امکاناتی که خودتون هم گفتید این عمر باطری فوق العادست

benyamin m در تاریخ : 1393/7/10

سلام دوستان خواهشا هر چه سریعر جواب سوالمو بدین
موضوع قسمت خالی بین بدنه و صفحه نمایش چیه که یه مقوا هم بینش میره و فیلم هاش هم تو اینترنت منتشر شده آیا طبیعیه

.Arian M در تاریخ : 1393/7/10

اگه تا اواسط دي اين گوشي بياد قيمتش چند ميشه
پيشاپيش ممنون

amir A در تاریخ : 1393/7/10

سلام دوستان به نظر من هر کی بخواد بهترین گوشی بخره فقط 3 انتخاب باید داشته باشه . z3 , iphone 6 . note4 ایفون 6 که به خاطر خم شدن اصلا نمیشه بهش اعتماد کرد هرچند تا حالا فقط 9 تا ایفون خم شده ولی بازم میترسم ایفون 6 بگیرم . نوت4 سخت افزار قوی تری نسبت به زد3 داره ولی صفه نمایشش یه خاطر تراکم پیکسلی بالا به سخت افزار فشار میاره و مصرف باتری رو هم بالا میبره و باعث میشه گوشی بیشتر داغ شه . ولی اصلا چشم انسان نمی تونه کیفیت بیشتر نوت4 تشخیص بده و صفه نمایش هردو گوشی می تونن هر کاربری رو راضی کنن . z3 باتریش بهتره و ضد ابه و کیفیت بدنش بهتره . و دوربینش توی شب بهتر عمل می کنه توی روز هم هردو عالی هستن . می خوام درباره ی نوت 4 بیشتر بدونم تا بتونم انتخاب بهتری کنم اگه میشه برام توضیح بدید که سامسونگ چه برتری هایی داره نسبت به سونی . دوست دارم که بعد از خرید پشیمون نشم . خودم طرفدار سونی هستم و همه چیز رو راجبه سونی می دونم ومی خوام از سامسونگ بدونم

far z در تاریخ : 1393/7/10

با توجه به ویدیو های جعبه گشایی نوت 4 چیزی که تا اینجا میشه از ویدیو ها میشه برداشت کرد اینکه
نوت4 کره مدل n910s هست و برا اروپا هم n910f که اگه تو اینترنت بزنید هر دو دارای پردازنده کوالکام 805 هستند.
برا بازار آمریکا هم که دیگه احتمالا همین کوالکام باشه.
پس میشه گفت که طبق سنت گذشته مدل اگزینوس مدل بین المللی خواهد بود و مدلی هست که احتمالا برا خاورمیانه هم اینو در نظر بگیرن.

amir - در تاریخ : 1393/7/10

دوست عزیز سم موبایل ( و سم فریمور و سامسونگ آپدیت و خیلی سایتای دیگه ) سایت رسمی سامسونگ نیستن .

سایت شخصی هستن که به اخبار و بعضا خدمات جنبی گوشی های سامسونگم میپردازن ( صاحب سم موبایل یه بنده خدای ترکیه ایه....سامسونگ سایت رسمی داشته باشه چه خوب و چه بد هیچوقت نمیتونه بیاد گوشیهاش رو با برندای رقیب مقایسه کنه بگه مال من بهتره یا مال اونا ! )

منبع اون خبر که شما گذاشتی سم موبایل نیست.
منبعش این سایت کره ای بود که تست کامل تفصیلی از 910 سی با سخت افزار اگزینوس گرفته

http://www.playwares.com/xe/44461687

*با ترنسلیت گوگل مطلب رو انگلیسی بخونید

تستش در چند زمینه مختلفه و بصورت کلی نگاه کنی نوت 4 در زمینه مصرف باتری یکی از بهترین اندرویدی های موجوده ( خیلی از سایتهای دیگه این نتایج رو رفرنس قرار دادن دارن تعریف و تمجید از معماری 64 بیت و پروسس 20 نانومتری میکنن )

یه بخش این تستها مربوط به اجرای بازی 3 بعدی بود و نتایج و ترتیب قرارگیری گوشیها اون شکلی بود که منبع شما گذاشته ( در حالیکه تستها 8-9 زمینه مختلفه و در اکثرش نوت 4 اون بالاهای جدوله )
از اینکه ممکنه دیتای این بخش 3d با سخت افزار دستگاه تطبیق نداشته باشه و بهینه نباشه فعلا فاکتور میگیریم ( که حتما نداره این اولین دستگاه با مالی 760 هست و حالا چند ماه طول میکشه برنامه نویسها برنامه های منطبق بنویسن خدا داند )

معمولا هر گوشی جدید رامهای اولیه اش کلا بهینه نیستن و تا بهینه بشه و آپدیتهای مختلف بگیره هم یه مدت زمان میبره ولی عملکرد نوت 4 با همین ورژن اولیه باعث تعجب و تحسین خیلیا شد.

ضمنا و کاملا اتفاقی تمام گوشی هایی که اسم بردی هم در جدول مقایسه ها هست .... نتایجی که جدول نشون میده با تجربیات شما خیلی فرق داره.
تست استاندارد با اینکه من و شما روزی چند بار گوشیهامون رو به شارژ میزدیم کلا متفاوته.

هر زمان نگاه کنی گوشیهای جدیدتر سرویس و برنامه های بیشتری رو دارن اجرا میکنن.
تکیه کاربرا هم برای کار کردن و انجام امور یومیه با گوشی بیشتر میشه.
به همین دلیل اکثرا ایده آلهای مصرفشون گوشیای قبلیه ! به نظرشون گوشیهای جدید بیشتر مصرف دارن.

منتهی همینکارای امروز رو با گوشی دو سال قبلت بخوای انجام بدی ممکنه نصف زمانی که گوشی امروزیت دوام میاره هم کار نکنه

نیما ص در تاریخ : 1393/7/9

سلام من 2میلیون دارم میخوام سری نوت بخرم بنظرتون منتظر بمونم نوت 4 بیاد بخرمش یا نوت 3 مدل 9005 لطفا جواب بدید ممنون میشم نمیخام مثل قبل اشتباه کنم این گوشی دوم منه از سامی الان اس 3 مدل9305 دارم از طراحیش خوشم نمیاد 1400 یه سال پیش گرفتمش الان بنظرتون نوت 4 منو راضی میکنه ؟
ارزش صبر کردن داره ؟

iman z در تاریخ : 1393/7/9

حالا که اکزینوس بهتر از اسنپ شد دیگه اکیزینوس وارد ایران نمیشه و فقط توی کره و چند کشور دیگه عرضه میشه
اینم از شانس ما هستش

mohammad d در تاریخ : 1393/7/9

باسلام خدمت بزرگان
از نظر بنده تا زمانی که نیومده نمیشه هیچ نظر قطعی داد ولی اگه بخوایم از طریق فرضیات نظر بدیم:
1-تو عکس و تصاویر چیرزی معلوم نیست
2 از اونجایی که داخل کلید هوم حسگر اثر انگشت وجود داره باید کلیدی دقیق تر از یک کلید معمولی باشه
3 سامسونگ نیمخواد اسم خودشو بد کنه وسعی داره محصولاتشو بهبود ببخشه و از اونجایی که نوت 3 این مشکلو داشته قسمت ارزیابی محصولات سامسونگ از طریق مشتریان باید پی به این مشکلات پی برده باشه و رفع شده باشه...
4 در کل هیچ چیز نمیشه گفت چون یهو مانند یو اس بی 3 توی نوت سه توی نوت 4 شد 2 و از این اتفاقات ...

arash r در تاریخ : 1393/7/9

پس اینطور که میگی نوت 4 قطعا 64 بیتی میشه، حالا یا به کمک پچ و تغییر کرنل یا اندروید ال.
بله در مورد میان رده هایی که با 610 و 615 و 410 روانه بازار شدن اطلاعات کامل دارم و میدونم که سال 2015 808 و 810 هم وارد بازار میشن.

در مورد فرکانس GPU روی بعضی کاستوم رام ها دیدم ولی تا به حال برنامه ای ندیدم که تعداد هسته های GPU رو نشون بده. در کورد تعداد هسته های CPU و فرکانس هاشون برنامه زیاد هست ولی واسه GPU ندارم. گوشی هم روته مشکلی با روت ندارم. الان برنامه های زیادی دارم مثل System Monitor یا CPU Tool یا CPU Z یا Z Device و...
اگه ممکنه یه برنامه معرفی کن که دانلود کنم، واسه GPU
فقط اسم شرکت و مدل GPU رو مینویسن، خبری از فرکانس و تعداد هسته نیست!

شاید من بگم گرافیک نوت چهاری که دست شماس 8 هسته ایه، و شما بگی نخیر 16 هسته ایه!
اینو بخوای به من با یه برنامه اندرویدی ثابت کنی، دقیقا سراغ کدوم برنامه میری، که دقیقا نوشته باشه 16 Core یا MP16 ؟؟؟

far z در تاریخ : 1393/7/9

ممنون.
والا انقدر مشخصات عریض و طویل نوشته شده که آدم گاهی دچار اشتباه میشه.
اون چیزی که من ازش به عنوان فرکانس واقعی یاد کردم I/O Bus بود. واحد اینم MHz هست که حاصلضرب فرکانس خود رم ضرب در 4 به عنوان ضریب باس رم هست.
با این اطلاعات الان اون ریزه کاریها رو هم متوجه شدم.
پس برآیند این حرفها اینه که وقتی رمی رو میگن فرکانسش 800 هست منظور همون I/O Bus هست.
طبق اون جدول هم حداکثر این باس 1066 مگاهرتز هست که تو 5430 قطعی هست و تو 5433 هم اون سایت روسی نظرش این بود. جالبه اصلا ما باس 825 نداریم. این عدد رو اونا از کجا آوردن نمیدونم.
از نظر من با توجه به توضیحات تکمیلی که دادی پرونده رم بسته شد.

در مورد ظرفیت هم دقیقا منظورم بانک رم بود. دو تا بانک 1.5 گیگ داره که به صورت dual بسته شده. هر بانک هم 4 تا ماژول 3 گیگابیتی داره.

در مورد کش هم طبق چیزایی که گفتی هزینه ساخت کش پردازنده از خود پردازنده بیشتره. جالب بود. نمیدونستم این کش به این کوچکی اینقدر تکنولوژی و هزینه بالایی میخواد.

اشکان ا در تاریخ : 1393/7/9

منبع حرفم سایت خودسامسونگه بروتوسام موبایل ببین به ترتیب نوشته کذوم گوشیامصرفشون کمتره
کیواچ دی مصرف باتریش بالاس فقط کیفیتش بهتره ولی مصرفش بالاس بروازهرکی دوس داری بپرس
هیچ ماستبندی نمیگه ماست من ترشه...
منبع سایت sammobile سایتهای دیگه هم زیادنوشته
چجودی باقاطعیت میگی سابقه نداشته پرچمدارجدیدازقبلی مصرفش بیشترباشه همین اس4 ازاس 3زودترباتری خالی مسکردروزی3باربایدمیزدم توشارژنوت2داشتم باتدیش عالی بودنوت3 خریدم که الانم دارمش مصرف باتدیش ازنوت2 بیشتره نوت2 رو روزی 1بارمیزدم توشارژولی نوت3 از1روزکمترشارژنگه میداره
اس5روبانوت4مقایسه نکن اسم روسامسونگ باتریشوخیلی قویترکردنسبت به اس4 ولی نوت4 فرقش بانوت3 فقط 20mahهستش درعوض سنسورانگشت داره وسنسورقلب وصفحه نمایش کیواچ دی همینجوریش مصرف باتریش بالاس وای به حال اینکه آندرویدال بیادو64بیتی بشه همین نوت3 بیشتدین مصرف باتریوصفحه نمایشش داره بااینکه نورشوکم میکنیم90درصدباتریومیخوره وای به حال نوت4 فکرمیکنی چراشارژرمخصوص واسه نوت4 داده که تونیم ساعت 50درصدشارژکنه چون زودخالی میکنه میخاداینجوری زودشارژشه سامسونگب اتریوفدای قابلیتهای دیگه کرده
اولش منتظربودم نوت4بیادبگیرم ولی الان کلانظرم عوض شده ...همین نوت3 روهم اشتباه کردم گرفتمفقط بلده هرسال یه سنسوربندازه روگوشییه یذره شکلشوعوض کنه ومانوربده ...آیفونبا1گیگ رام هنگ نمیکنه ولی این با3گیگ هنگ میکنه 2ماه رفیقم آیفون فایواس خرید اومدیم کل بندازیم گوشیم هنگ کردضایع شدم درکل حیف پوله که واسه این پلاستیک بدیم من طرفداراپل نیستم ولی دیگه ازسامسونگ [بدم میاد] هیچ اصول وقانونی نداره اسپیکرگوشیویبارمیزارهپشت یبارمیزارزیردوباره تونوت4 کرده پشت یایواس بی 3 تونوت3 گذاشت بعدمیگه مصرفی نداشت برداشت
....

far z در تاریخ : 1393/7/9

از تو کروم باز کن اون سایت رو بزن ترجمه کنه به انگلیسی:
In theory, 16-core graphics processor Mali T-760 outperforms the Adreno 420. practice in Note 4 result is confirmed, but the difference is too much.
من بر خلاف نظر امیر از این جمله اینو برداشت نمیکنم که تایید کرده این موضوع رو.
گفته تو تئوری مالی 16 هسته ای خیلی موفق تر از آدرنو 420 هست. تو عمل هم این موضوع تایید میشه در مورد note4، اما تفاوت زیادی وجود داره
من اینجور برداشت میکنم: یعنی به طور عملی مالی تو note4 بهتر از آدرنو 420 عمل میکنه اما با اون عملکردی که از 16 هسته ای مالی تو تئوری انتظار میره تفاوت زیادی داره. میشه تلویحا اینجوری برداشت کرد که قدرتش کمتر از 16 هسته هست یا به عبارتی 16 هسته ای نیست. هر چند با این وجود از 420 بهتر عمل میکنه.
شخصا منم احساس نمیکنم 16 هسته ای باشه. سامسونگ سعی میکنه حد تعادل رو رعایت کنه بین دو نوع سخت افزارش. اگه 16 هسته ای باشه بیش از 70 درصد بهتر از 420 میشه که به نظرم منطقی نیست یه نوع گوشی رو سامسونگ با دو نوع سخت افزار متفاوت بده که این همه از هم فاصله داشته باشن.
کما اینکه تو نوت3 و اس5 هم متعادل بود، فاصله ها نزدیک به هم بود.
---
یه نکته رو بگم. دوستان دقت کنن که ساختار بیگ لیتل soc اگزینوس طوری هست که انطباق خیلی خوبی بین پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی وجود داره. چون هر دو معماری شرکت arm هست و به لحاظ فنی بعضی چیزا مثل استفاده از کش مشترک یا کنترل خروجی با تنظیم مناسب قدرت پردازندگی گرافیک و cpu باعث میشه در عمل حتی اگه flops گرافیک مالی کمتر از آدرنو باشه اما نتیجه مساوی یا شاید بهتری بده.
---
مطلب بعدی اینکه تو این سایت روسی علیرغم اینکه خودش سالهاست تو کار بررسی گوشی ها هست اما وقتی به صفحه نمایش میرسه، خواننده ها رو برای بررسی تخصصی تر ارجاع میده به سایت دیسپلی میت. هر چند خودش هم تعریف زیادی از صفحه نمایش نوت4 میکنه.
اینو گفتم که قابل توجه عده ای از کاربرها باشه که فکر میکنن نظرات دیسپلی میت مهم نیست.

amir - در تاریخ : 1393/7/9

دوست عزیز منبع این حرف شما کجاست ؟

نمایشگر که علی رغم افزایش رزولوشن مصرفش پایینتر اومده.

تکنولوژی ساخت چیپ از 28 نانومتر به 20 نانومتر رسیده ( این خودش یعنی تفاوت چیپ از زمین تا آسمونه )...سیستم 64 بیت شده با همون کلاک قبل

Hmp روی دستگاه فعاله ( نسبت به نوت 3 که فعال نیست )

Ultra power saving ( اولین بار روی اس 5 معرفی شد ) و عدم رندر پیکسلهای بدون تغییر در هر فریم و کمپرس فریمها برای کاهش پهنای باند و مصرف فعاله.

خود سامسونگ میگه نمونه قدیمی اش که اسنپ دراگون 805 با تکنولوژی 28 نانومتر و فرکانس بالا و 32 بیته نسبت به نوت 3 حداقل 7.5 درصد کمتر مصرف میکنه.
اگزینوسش بماند ....
نتایج تستهای دستگاهم موارد بالا رو داره تایید میکنه

شما روی چه حسابی این صحبت رو میکنی یا اینجور طبقه بندی میکنی ؟!

اگه منبع معتبر داری یا چیزی فراتر از اونی که منتشر شده میدونی بگو بقیه هم در جریان قرار بگیرن؟

اگر هم قراره همینجوری یه چیزی بگیم خوب بگو ضعیفتر از جی 3 و آیفون 6 در زمینه باتری شده !

تا حالا سابقه نداشته سامسونگ پرچمدار جدیدش نسبت به مدل قبلش در زمینه باتری ضعیفتر باشه.

اگه قراره بگید چون رزولوشن رفته مصرف هم باید بره بالا اس 5 نسخه ال تی ای همین رزولوشن و اسنپ 805 و رم 3 گیگرو داره مصرفش نسبت به اس 5 فول اچ دی ( با اسنپ 801 و 2 گیگ رم )با همون باتری هیچ فرقی نداشته !

چون ال جی مقدمات سخت افزاری و نرم افزاری رو نداشت جی 3 نسبت به جی 2 مصرفش بیشتر شد ربطی به سامسونگ نداره.
تا ملزوماتش نباشه سیستم رو تغییر نمیده .

amir - در تاریخ : 1393/7/9

خوب فرزاد جان فکر کنم چند جاش رو اشتباه داری.

اگر منظورت کلاک واقعی خود رم هست که اعدادش خیلی کوچیک تر از این چیزاست ! ( 800 مگاهرتز کلاک رم توی کامپیوترها هم بزرگه ....گوشی موبایل که جای خود داره )

با یک مثال برات توضیح میدم

اسنپ دراگون800 با پهنای باند رم 12.8 گیگابایت بر ثانیه.
پهنای باند هر کانال 12.8 بخش بر 2 که میشه 6.4 گیگابایت.
این 6.4 خودش حاصل تقسیم 64 بر 8 بوده ( برای تبدیل بیت به بایت 64 عرض باس بود )
پس 6.4 گیگابایت تقسیم بر 8 میشه که برابر 800 مگابیت برثانیه است.
این 800 مگابیت تقسیم بر 4 میشه ( 4 ضریب ضرب کننده کلاک رم هست )یا بعبارتی 200 مگابیت برثانیه.
چون رم ddr هست و با هر لبه بالا و پایین رونده پالس ساعت یک انتقال دیتا داره این عدد رو تقسیم بر 2 میکنیم و کلاک رم میشه 100 مگاهرتز .

فرمول کلی اینه که نرخ انتقال اطلاعات در یک رم ddr3 دقیقا 64 برابر نرخ پالس ساعت هست
یعنی 100 مگاهرتز ضربدر 64 میشه 6400 مگابایت یا همون 6.4 گیگابایت .

برای اطلاعات بیشتر در مورد محاسبات اینجا رو ببین.

http://en.wikipedia.org/wiki/DDR3_SDRAM

در مورد 375 مگابایت ( برابر با 3 گیگابیت ) هم منظور حجم هر چیپ حافظه است نه بانک رم
*استاندارد ddr3 حداکثر حجم هر ماژول رم رو 8 گیگابیت ( برابر با 1 گیگابایت ) در نظر گرفته.

یعنی برای ساخت یک بانک رم 3 گیگ 8 عدد چیپ 3 گیگ استفاده شده ( یا 4 عدد 6 گیگ یا 3 عدد 8 گیگ چون کمترش ممکن نیست و البته بخاطر دوال چنل بودن اعداد فرد استفاده نمیشه)

* برای ساخت 1 بیت dram که سرعت پایینی هم داره حداقل یدونه خازن و دو ترانزیستور نیاز داریم نتیجتا یک رم 1 گیگ بیش از دو میلیارد ترانزیستور و حدود 1 میلیارد خازن داره !( یک پردازنده سطح بالای اینتل مثل هاسول 1.4 میلیارد ترانزیستور داره ! یا کل ترانزیستورهای پردازنده های دوهسته 64 بیت اپل با جی پی یو و کنترلرهای مختلف جانبی چیپ که در آیفون استفاده شده حدود 2 میلیارده. )

برای ساخت 1 بیت sram که سرعت به مراتب بالاتری داره ( نزدیک به سرعت پردازنده ) بین 6 تا 8 عدد ترانزیستور بعنوان فیلیپ فلاپ لازمه.
بدلیل این حجم بالای نیمه هادی ( بسیار بیشتر از پردازنده اصلی ) حجم ...ابعاد و قیمت رمها در مقایسه با پردازنده خیلی بالاتره .
*خودتون حساب کنید برای ساخت 3 گیگ رم چقدر نیمه هادی لازمه!
یا چرا تکنولوژی ساخت رم اینقدر بنیادی و مهمه ( شرکتی که تواناییش رو داره در زمینه صنعت نیمه هادی مدعی اصلیه )

چون رمهای s سه تا چهار برابر رمهای d نیمه هادی و هزینه ساخت دارن از این رمهای سرعت بالا در حجم کم (حداکثر چند ده کیلوبایت ) برای ساخت حافظه های کش سطح پایین سی پی یو استفاده میشه.
کشهای سطح بالا ( مثل l2 ) رو هم با رمهای d سرعت بالا و حجم حداکثر چند مگابایت میسازن.

باز بهمین دلیل قیمت یک پردازنده با کش بالا ممکنه دو سه برابر قیمت همون پردازنده با کش پایین بشه !

ببخشید مباحث جدیدا یه مقدار عریض و طویل شدن

amir - در تاریخ : 1393/7/9

دوست عزیز اون ریویو به زبون روسی هست.

با گوگل کروم اون صفحه رو بازکنید کل متن رو میتونید انگلیسی بخونید ( ترجمه روسی به انگلیسی هم ترجمه کاملیه... )

با باروزرهای دیگه هم گوگل ترنسلیت google translate رو باز کنید آدرسی که دادم رو توی فیلد url وارد کنید ترجمه اش رو به هر زبونی بخواید بهتون میده.

برای دیدن وضعیت کاری سیستم ( ولتاژ و کلاک هسته های پردازنده و گرافیک ....کلاک رم و دمای هسته و امثالهم باضافه خیلی چیزای دیگه ) برنامه های مختلف سیستم مانیتورینگ موجوده . بعضیاشون هم بصورت ویجت هستن
*البته خیلی از اینجور برنامه ها دسترسی روت میخواد و برنامه مجانی هم نیستن اینه که زیاد بدرد کاربرای عادی نمیخورن

یه بخشهایی از این اطلاعات هم از طریق developer option خود اندروید قابل مشاهده است.

راجع به اون یکی سوالتون ( نشون دادن ورژن اینستراکشن ست ) کاملا ازش مطمئنم.

الزاما هم خود اندروید لازم نیست از کیت کت تبدیل به ال یا 5 یا هر چیز دیگه بشه.
کرنل لینوکس استفاده شده در اون ورژن اندروید تعیین میکنه سیستم از کدوم سخت افزارها....کدوم مجموعه دستورات...کدوم مدیر وظایف ...کدوم فایلهای سیستم و این جور چیزا پشتیبانی میکنه.

یعنی ممکنه با یه پچ نرم افزاری اندرویدهای موجود هم از اینستراکشن ست 8پشتیبانی کنن ( پشتیبانی از این اینستراکشن ست رو نزدیک یکسال پیش اینتل برای اولین بار وارد اندروید کرد .... بعدا مثل بقیه چیزا لینارو وارد هسته لینوکس میکنه )

نظیرش رو برای خیلی موارد دیگه داشتیم ( اندروید بصورت پیشفرض از فایل سیستمی ntfs پشتیبانی نمیکنه....پردازش ناهمگون یا hmp بهمین ترتیب ....با تعویض کرنل و نصب برنامه از همه اش پشتیبانی خواهد کرد ....مثلا 5420 سامسونگ hmpرو سخت افزاری پشتیبانی میکنه .... کرنلش رو هم بیش از یکساله لینارو درست کرده سامسونگ برای تبلیغات یا نداشتن وقت کافی روی دستگاههای با 5420 کرنل جدید رو نگذاشته برای دستگاههای جدیدتر مثل اس 5 و نوت 3 نئو و کی زوم از کرنل جدید استفاده کرده )

تنها 64 بیتی اندروید نوت 4 نیست ( برخلاف اون چیزی که بعضیا فکر میکنن یا بر این باور هستن چالش برای سامسونگه )
دستگاههای میان رده معرفی شده در 2014 بعضیاشون از نظر سخت افزاری 64 بیت هستن ( اسنپ دراگونهای سری 610 و 615 و 410 مثلا اچ تی سی دیزایر و موتو جی و هوآوی آنر.... دستگاههای مبتنی بر چیپهای مدیاتک6795 ....تگرا کی 1 انویدیا بصورت 64 بیت برای تبلتها مثل نکسوس 9 و ....)
یعنی فقط نوت 4 نیست که فعلا درگیر قضیه 64 بیت بودن سخت افزار و 32 بیت بودن اندرویده.
نوت 4 اگزینوس اولین دستگاه 64 بیت اندروید بصورت تجاریه.
وگرنه سال آینده اکثر دستگاههای اندروید از چینی های بی اسم و رسم تا پرچمدارها 64 بیتی هستن...

اون برندهایی که وابسته به کوالکام باشن و خودشون توانایی ساخت چیپ ندارن مجبورن بشینن ببینن این شرکت قراره چه زمانی 808 و 810 رو بیرون بده ( و فعلا به میان رده های 64 رضایت بدن چون کوالکام تجربه و محصول آماده با این معماری در حد پرچمدارها نداره )

اونایی هم که خودشون سازنده چیپ هستن خوب اول پرچمدارهاشون رو 64 بیت میکنن ( آیفون پارسال 64 بیتی شد...سامسونگ پارسال چیپ داشت اندروید هنوز پشتیبانی نمیکرد امسال که قراره اندروید پشتیبانی کنه سامسونگ بهترین پرچمدارش رو 64 بیتی میکنه )

پوریا ص در تاریخ : 1393/7/9

کدوم نسخه نوت 4 ایران میاد ؟ اسنپ یا اگزینوس ؟

ali p در تاریخ : 1393/7/9

سلام نظر شما درست من هم اسنپ دراگون رو قبول دارم ولی اندروید ال یا همون اندروید 5 در راه است و 64 بیت رو هم ساپرت میکنه همین بسه

mohammad r در تاریخ : 1393/7/9

سلام به همه
با توجه به اینکه که خودم گلگسی نوت 3 دارم متوجه شل بودن و لق زدن دکمه ی هووم شدم
و وقتی که با گوشی کار می کنم متوجه این مشکل میشم
آیا در نوت 4 این مشکل هم هست؟؟؟
ممنون

amirmohammad k در تاریخ : 1393/7/8

سلام به نظرتون چقدر طول میکشه که قیمتش مناسب بشه مثلا بشه دو میلیون یا کمتر؟

حمید ر در تاریخ : 1393/7/8

با سلام دوستان
من همیشه میام و نظرات کاربرا رو در مورد Note 4 می خونم ولی نمی دونم چرا هیچ کس نمیاد بگه کدوم مدل این گوشی (Note4 ) از بقیه مدلاش بهتره و کدوم مدل قرار هستش که داخل ایران بیاد
اون مدلی که می خواد داخل ایران بیاد رمش چنده ؟ چند هسته ای هستش ؟
آیا این گوشی 4G داخل ایران ساپورت میشه یا نه مثل Note 3 905 باید Unlouck بشه
اگر یکی باید جواب سوال مارو اگر میدونه بگه ممنون میشم

امیرحسین ع در تاریخ : 1393/7/8

بابت راهنماییت مرسی
ولی من ترجیح میدم نوت4 رو بگیرم چون با نوت 3 اسنپدراگون کار کردم دوربین برام مهمه نوت 3 خوبه ولی لرزش گیر دست نداره
بعدش از نظره زیبایی نوت 4 قشنگ تر شده
تو دوربین هم خیلی بهتر شده
بعد نوت 3 بلندگوهاش بد نبود ولی اون چیزی که انتظارشو داشتم نبود فک کنم مال نوت 4 بهتر شده باشه
بعدشم فک نکنم نوت 3 اندروید ال رو دریافت کنه ولی نوت 4 به احتمال زیاد دریافت میکنه
چون دوسندارم روت کنم چون هم تاچ ویز خوبه هم فک نکنم سنگین باشه اونقدرام

اشکان ا در تاریخ : 1393/7/8

مصرف بتریش بالاس توسایت سامسونگم نوشته رتبه اولوتومصرف باتری ال جی جی فلکس آورده رتبه دوم نوت3 رتبه سوم اس5 ورتبه چهارم نوت4 من خودم نوت3 دارم1ساله میخاستم نوت4 بگیرم ولی پشیمون شدم هرچقذرم خوب باشه ولی مصرف باتریش زیادباشه بدردنمیخوره

far z در تاریخ : 1393/7/8

ممنون امیرجان
منظور من از فرکانس بالای 800 فرکانس واقعی تو هر کلاک بود نه باس رم.
ما تا باس 1600 رو ddr3 حساب میکنیم. بالاتر از اون رو با استفاده از قابلیت xmp به دست میاریم.
الان تو برنامه cpu-z تو کامپیوتر اگه یه رم باس 1600 وصل کنیم این برنامه فرکانس حداکثر این رم رو 800 مگاهرتز میشناسه.
همونطور که میدونی اینم به خاطر دو برابر بودن نرخ عبور دیتا در رم (ddr(double data rating هست که همیشه فرکانس واقعی رو به 2 ضرب میکنند تا باس رم رو بنویسن.
البته بعضی از سازندگان واحد رو اشتباه مینویسن و مثلا مینویسن رم با فرکانس 1600 مگاهرتز ddr3. در حالیکه این عدد دیگه فرکانس نیست بلکه نرخ عبور دیتا هست که واحدش MT/s.
حالا اینجا تو رم گوشی قضیه اینجوریه؟
یعنی اینی که مینویسن باس رم هست یا فرکانس واقعی رم؟
البته با توجه به اینکه تفاوت رم lpddr3 گوشی با ddr3 کامپیوتر تو مصرف انرژی هست و تکنیک های خاص برای این کار به نظر میرسه 800 مگاهرتزی که مثلا کوالکام مینویسه 800 مگاهرتز واقعی هست. همینطور سامسونگ هم واقعی مینویسه و من فکر کنم افزایش فرکانس به بالای 800 همون اورکلاک باشه.
محاسبه پهنای باند هم نشون میده که 800 مگاهرتز استفاده شده 800 واقعی هست.

در مورد آدرس دهی 10 بیت هم منظور شما رو متوجه شدم. البته تو کامنت قبلی هم گفتین آدرس دهی. ولی یه مقدار واضح نبود و من اونو با حداکثر اشتباه گرفتم. حالا متوجه منظور شما شدم.

اونجا هم که نوشتین حجم رم 375 مگابایته هم احتمالا منظورتون این بود که تو soc تعدا 8 تا از این رمها وجود داره تا به رم با ظرفیت کل 3 گیگا بایت برسه. اینو گفتم که باز مثل قبل منظورتو اشتباه متوجه نشم.

رضا a در تاریخ : 1393/7/8

دوستان بعد از توزیع گوشی تو کره جنوبی سامسونگ قابلیت جدید دستگاه نوت4 رو معرفی کرده
S CARD ONE اسم این قابلیت جدید هست برای نگه داشتن کارت های ویزیت و ...!!

از زومیت بخونید

http://www.zoomit.ir/articles/mobile/14311-galaxy-note-4-screen-separation

arash r در تاریخ : 1393/7/8

پس اینطور که شما میگید، به این دلیل توی برنامه های بنچمارک، مشخصات 5433 رو آرم ورژن 7 میزنه، چون سیستم عامل آندروید 4.4.4 هنوز 32 بیتیه؟ یعنی اگه آندریو L به صورت 64 بیتی بیاد، وقتی آندروید L رو روی نوت4 نصب کنیم، توی برنامه های بنچمارک گیری، در قسمت مشخصات 5433 به جای ARMv7 مینویسه ARMv8 ؟؟؟ شما تا چند درصد به این مطلب ایمان دارید؟ اگه آندروید ال 64 بیتی اومد ولی هنوز مشخصات ARMv7 بود، شما اون موقع چه نظری خواهید داشت؟

arash r در تاریخ : 1393/7/8

دقیقا از کجای متن متوجه شدین 16 هسته ایه ؟
از اینجا؟

В теории 16-ядерный графический процессор Mali T-760 выигрывает у Adreno 420. На практике в Note 4 результат подтверждается, но разница не слишком большая.

توی کامنت قبلیم سوال کرده بودم که اگه الان گوشی نوت4 رو بگیرم دستم، از چه طریقی باید بفهمم GPU روی چه فرکانسی هست و چنتا هسته داره؟ برنامه خاصی برای این کار هست؟
ممنون.

رضا_ ب در تاریخ : 1393/7/8

باسلام محضردوست عزیز:
اگر میخواهید این گوشی را بخرید ومنتظرش هستید بایدمهر ماه را کلا بیخیال بشین،آبان ماه هم انشالله میاد ولی بازهم نباید بخرین چون قیمتش خیلی بالا خواهد بود درآذر ماه کم کم به فکرخریدش باش آنهم به چند شرط میرسیم
1-اگر قیمتش مقرون به صرفه شده باشه
2-اگر در سری های اول ایرا داتی نداشته باشه
3-بعد از تست ها ی متعدد یک تفاوت چشمگیری با نوت سه داشته باشه (شاید ممکنه که شمابنابه خواسته هاتون نوت سه هم پاسخگوباشه ونیازی به خرج اضافی نداشته باشین)
بعضی مسائل هم هست که شخصی هست که اونا را هم هرکس به انتخاب خودش بستگی داره
امیدوارم موفق باشین.
باتشکر از سایت زیبا وبه روز mobile.ir

far z در تاریخ : 1393/7/7

طبق برنامه سامسونگ 17 اکتبر مصادف با 25 مهر عرضه جهانی اون شروع میشه.
البته احتمال داره مثل اس5 چند روز زودتر هم به صورت تک و توک با قیمت های فضایی تو بازار موجود باشه.
ولی توصیه میشه حداقل 1 ماه بعد از عرضه صبر کنید تا مقدار زیادی از حباب قیمتش از بین بره.

amir - در تاریخ : 1393/7/7

ضمنا اینجا میتونید اولین ریویوی رسمی از اگزینوس 5433 رو ببینید

http://mobile-review.com/review/samsung-galaxy-note4.shtml#s7

*مدل دستگاه 910c سفارش روسیه است.
جی پی یو مالی 760 با 16 هسته و رم با کلاک 1066 مگاهرتز.
نتایج بنچمارکش هم که دیگه جای بحث باقی نگذاشته

رضا_ ب در تاریخ : 1393/7/7

داداش من یه جوری حرف بزن تا همه بفهمن چی میگی من درهمه ی تجزیه وتحلیل های شما جز تخریب کوالکوم چیزی برداشت نمیکنم
اگزینوس خیلی قوی شده ماهم تایید میکنیم وطبق نظریات وادعاها واصول علمی سخت افزار ونرم افزارقبول کردیم که به 64 بیتی هم کاملا سازگارهست ولی این دلیل نمیشه که همش کوالکوم را تخریب کنی چون همون کوالگومی که توهمه ادعاهاشو باطل میکنی،شرکت معتبر وبزرگ سامسونگ تاییدش میکنه وگوشی نوت4را را به دودسته تقسیم میکنه یکی اس ویکی سی که بهترتیب کوالکوم واگزینوس هستش،مردم هم موقع خرید فقط میدونن که دارن نوت4میخرن نه از کوالگومش باخبرند نه ازاگزینوسش،منم راه دوری نمیرم کاملا ساده وقابل تفهیم برای همه میگم ،شما خودت میگی استاندارد را اولش سامسونگ تعیین میکنه وسامسونگ را کاملا تایید میکنی وباور داری که اصولات را بهتراز همه رعایت میکنه منم مثل تو به سامسونگ اعتقاد دارم ولی سوال اینجاست شماکه سامسونگ را باور دارین چطور ادعای سامسونگ را باطل میکنی،اگر کوالکوم جنس خوبی نیست پس چرا سامسونگ اومده ازش استفاده کرده آیا در تولید تعداد اگزینوس کم آورده یا اگزینوس را ضعیفتراز کوالکوم میدونسته حتی خود سامسونگ روی کوالکوم به اندازه اگزینوس مانور میده وتاییدش میکنه،
درمورد 64 یا 32 بیتی برات عرض کنم:
اگر سامسونگ میخواد نوت4 را64بیتی کنه باید ازدومانع بگذره که یکی سخت افزاره ویکی نرم افزاره ، که الحق در سخت افزار سنگ تمام گذاشته حالا باکوالکوم کاری ندارم بالاخره اگزینوسش را که تایید میکنی دیگه؟
ولی سامسونگ در مانع نرم افزاری نمیتونه بگذره دلیلش هم اینه که خودش نه سیستم عامل اندروید میزنه نه نرم افزارها را میتونه به طورکامل پشتیبانی کنه پس وابسته به شرکت گوگل اندروید هست که اونم متاسفانه فعلا 32 بیتی کار میکنه ،کاش سامسونگ سیستم عامل تایزنش را کامل میکرد وخودش همه چیزشو پشتیبانی میکرد اونوقت مستقل میشد ومیتونست 64 بیتی را هم به راحتی ساپورت کنه ولی اینکارو نکرده والان هم وابسته به اندروید هست انشالله در اندروید Lسیستم 64 بیتی کار بشه واونوقت هم سامسونگ به گوشیهاش اندروید64 بیتی را در آپدیت جدیدش ارائه میده من اینجا قول میدم اگر مدل اگزینوس 64 بیتی شد مطمن باشکوالکوم هم خواهد شد واین یک حقیقت هست البته منم اگزینوس را باور نداشتم ولی آقا فرزاد تونست حقیقت واقعی را به من قانع کنه وماهم انتظار داریم شماهم قبول کنید که هم درعلم درایت کافی دارید هم اطلاعاتت به روز هستند الان کوالکوم محبوبیتشو بین برند ها ثابت کرده و نمیشه جلوی پیشرفت کوالکوم را گرفت واز نظر ماهم کوالکوم واگزینوس را سامسونگ به نوت4 گذاشته وادعا کرده هر دو به یک اندازه ودر یک محدوده زمانی مساوی کار خواهند کرد البته دلیل استفاده ازکوالکوم هم همان محبوبیت کوالکوم هست که سامسونگ میخواد هیچی کم نذاره چون یه عده سامسونگ را با کوالکوم میشناسند ویکم طول میکشه که همه اگزینوس را باور کنند این تجربیات منه که از افراد زیادی شنیده ام ودیده ام .من دیگه عرضی ندارم
امیدوارم موفق باشین .باتشکر از سایت بسیار زیباوکامل mobile.ir

amir - در تاریخ : 1393/7/7

فراموش کردم اینو توضیح بدم

روی رمهای ddr3 کلاک باس 933 ...1066 ...1600 و غیره اورکلاک نیست .

اینا کلاکهای استاندارد ddr3 هست منتهی برای حالت کم مصرف این رمها یا LP کلاکهای بالای 800 رو extended طبقه بندی کردن.

یعنی اضافه برسازمان و روی بخش سرعتهای ویژه رم نوشته میشن.

اینکه سامسونگ برای 5433 کلاک رو 825 محسوب کرده باشه از نظر من کماکان بعیده و منتظر نتایج تست رمش هستم.....
علی ایحال اگر اینکارو کرده باشه یک عقب گرد از نظر پهنای باند محسوب میشه ( سیستم عامل هم 64 بیت بشه پهنای باند رم همونیه که بود ) ....

ممکنه مثل یو اس بی 3 توجیهشون این باشه سرعت بیش از این برای موبایل کاربردی نیست یا هزینه افزایش مصرف به افزایش سرعت نمیصرفه.

نهایتا هم مجددا برای دوستان علاقه مند باید یادآوری کنم حجم رم رو بر حسب بیت ذکر میکنن نه بایت

یعنی مشخصا حجم رم نوت 4 حدود 375 مگابایته ( نصف ظرفیت یک سی دی )

اینه که عرض دیتا 8 بیت باشه یا 64 بیت هیچ تاثیری روی حجم و ظرفیت رم نداره ولی مشخصا تعیین کننده پهنای بانده

amir - در تاریخ : 1393/7/7

والله فرزاد جان دقیق نمیدونم چی باید گفت....

تعاریف و مفاهیم رو اشتباه جا میندازن ( همه چیز حتی استانداردها داره میشه بازیچه ابزار تجارت شما فرض کن یه چیزی تو مایه اختراع واحد pmpo بجای watt و RMS در سیستمهای صوتی قدیم با مسایل و جنجالهای جنبی که درست کرد ) بعد اطلاعات و آموزشهای صحیح و قبلی شما هم ممکنه تحت الشعاع این اطلاعات غلط قرار بگیره

در مورد دوکاناله بودن رم نظر همون خیلیها که گفتی درسته ( البته نتایج تست عملی هم پشتیبانی اش میکنه ...حداکثر بین 10 تا 30% سرعت بیشتری داره و تا دوبرابر شدن تئوریک فاصله زیاده البته برای حالت اجرای برنامه... در بخش زبون ماشین و سخت افزاری سرعت واقعا دوبرابره منتهی مساله اینه محاسبات اصلی و سنگین و سریع نه از رم که از حافظه های کش سی پی یو استفاده میکنن....تاثیری که روی متغیرهای عمومی دیده میشه اونقدر محسوس نمیتونه باشه )

در مورد 10 بیت فکر کنم یه مقدار ناواضح گفتم.

گفتم روی پردازنده های موبایل از آدرسدهی 10 بیتی هم استفاده میشه ( یعنی 1 کیلو بایت ) منتهی منظور پردازنده اپلیکیشن نیست ( موبایل های امروزی مشتمل بر چندین پردازنده است ....خیلیهاش پردازنده میکروکنترلر برای تاچ...سنسورها...باتری ...خود کنترلر حافظه و امثالهم هست. حجم رم مورد استفاده اشون خیلی پایینه ولی پهنای باند رم بسیار بالاست اینو بعنوان مثال برای تفکیک سه مبحث فضای آدرسدهی از عرض دیتا و پهنای باند گفتم .
دقیقا شبیه به کشهای پردازنده با حجمهای عموما زیر 64 کیلوبایت ولی پهنای باندهای بسیار بزرگ و عرض دیتای متناسب با پردازنده )

بصورت کلی برای مرور مجدد یه سری به لینکهایی که دادم بزنید.

arash r در تاریخ : 1393/7/7

نه اینجوری نیست. به نظر من معماری Soc 5433 ورژن هفت هستش، ولی معماری پردازنده های 53 و 57 از نوع آرم نسخه هشت. همونطور که ممکنه بدونی پردازنده های کورتکس A53 و A57 میتونن هم به صورت 32 بیتی کار کنن و هم به صورت 64 بیتی، که با توجه به 32 بیتی بودن چیپ 5433 ، پردازنده ها عملا 32 بیتی میشن. اگه معماری چیپ ARMv7 باشه دلیل بر این نیست که پردازنده ها حتما باید از نوع ARMv7 باشن و میتونن ARMv8 باشند. نتیجه گیری کلی اینکه نوت4 با توجه به 32 بیتی بودن چیپ اصلیش، یک گوشی 32 بیتیه و حتی اگه آندروید L هم به صورت 64 بیتی بیاد، باز هم نوت4 یه گوشی 32 بیتی باقی میمونه. علت استفاده کردن از کورتکس 53 به جای کورتکس 7 و کورتکس 57 به جای کورتکس 15 باعث میشه نوت4 پردازنده های قوی تری نسبت به نوت3 داشته باشه و به خاطر همینم هست که توی بیشتر بنچمارک ها همه پرچم دارها رو پشت سر میذاره وگرنه فرکانس ها که دقیقا همونه، هسته های کم مصرف 1300 مگاهرتز و هسته های قدرتمند 1900 مگاهرتز.

در مورد مطالبی که گفتم با توجه به استدلال های خودم بود و دوستاتی که اطلاعات کامل تری دارند میتونن نظر بنده رو رد یا تایید کنند!
موارد 11101 تا 11200 از مجموع 11541 مورد

تبلیغات

ادامه...

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا