نظر کاربران درباره گوشی موبایل نوکیا Lumia 930

Lumia 930 لومیا 930

Nokia Lumia 930 نوکیا
ارزیابی کاربران: 9.2 از 10 (3615 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های نوکیا
» نوکیا 110 4G (2024)
» نوکیا 105 (2024)
» نوکیا 215 4G (2024)
» نوکیا 225 4G (2024)
» نوکیا 235 4G (2024)
» نوکیا 230 2024
» نوکیا 5310 2024
» نوکیا 6310 2024
» نوکیا C210
» نوکیا G310
» نوکیا 150 2023
» نوکیا 130 2023
» نوکیا G42
» نوکیا C300
» نوکیا C110
» نوکیا XR21
» نوکیا C12 Plus
» نوکیا C12 Pro
» نوکیا C32
» نوکیا C22
» نوکیا G22
» نوکیا C02
» نوکیا C12
» نوکیا 2780 Flip
» نوکیا X30
» نوکیا G60
» نوکیا C31
» نوکیا T21
» نوکیا 110 2022
» نوکیا T10
» نوکیا 5710 XpressAudio
» نوکیا 8210 4G
» نوکیا 2660 Flip
» نوکیا G11 Plus
» نوکیا 2760 Flip
» نوکیا C2 2nd Edition
» نوکیا C21 Plus
» نوکیا C21
» نوکیا G11
» نوکیا G21
» نوکیا G400
» نوکیا C200
» نوکیا C100
» نوکیا X100
» نوکیا T20
» نوکیا G300
» نوکیا G50
» نوکیا XR20
» نوکیا 6310 (2021)
» نوکیا C1 2nd Edition
» نوکیا C30
» نوکیا 105 4G
» نوکیا 110 4G
» نوکیا C20 Plus
» نوکیا C01 Plus
» نوکیا C10
» نوکیا C20
» نوکیا G10
» نوکیا G20
» نوکیا X10
» نوکیا X20
» نوکیا 1.4
» نوکیا 5.4
» نوکیا C1 Plus
» نوکیا 8000 4G
» نوکیا 6300 4G
» نوکیا 8 V 5G UW
» نوکیا 2 V Tella
» نوکیا 215 4G
» نوکیا 225 4G
» نوکیا 3.4
» نوکیا 2.4
» نوکیا C2 Tennen
» نوکیا C2 Tava
» نوکیا C5 Endi
» نوکیا 150 2020
» نوکیا 125
» نوکیا 5310 2020
» نوکیا 1.3
» نوکیا 8.3 5G
» نوکیا C2
» نوکیا 5.3
» نوکیا C1
» نوکیا 2.3
» نوکیا 110 2019
» نوکیا 2720 Flip
» نوکیا 800 Tough
» نوکیا 6.2
» نوکیا 7.2
» نوکیا 220 4G
» نوکیا 105 2019
» نوکیا 3.1 C
» نوکیا 3.1 A
» نوکیا 2.2
» نوکیا X71
» نوکیا 9 PureView
» نوکیا 3.2
» نوکیا 1 Plus
» نوکیا 4.2
» نوکیا 210
» نوکیا 8.1 (X7)
» نوکیا 106 2018
» نوکیا 3.1 Plus
» نوکیا 7.1
» نوکیا 5.1 Plus (X5)
» نوکیا X6 2018 (6.1 Plus)
» نوکیا 2.1
» نوکیا 3.1
» نوکیا 5.1
» نوکیا 8 Sirocco
» نوکیا 8110 4G
» نوکیا 7 plus
» نوکیا 1
» نوکیا 3310 4G
» نوکیا 6.1
» نوکیا 7
» نوکیا 2
» نوکیا 3310 3G
» نوکیا 8
» نوکیا 105 2017
» نوکیا 130 2017
» نوکیا 3310 2017
» نوکیا 3
» نوکیا 5
» نوکیا 6
» نوکیا 150
» نوکیا 216
» نوکیا 230 Dual SIM
» نوکیا 230
» نوکیا 222 Dual SIM
» نوکیا 222
» نوکیا 105 Dual SIM (2015)
» نوکیا 105 (2015)
» نوکیا 215 Dual SIM
» نوکیا 215
» نوکیا Lumia 638
» نوکیا N1
» نوکیا Lumia 830
» نوکیا Lumia 735
» نوکیا Lumia 730 Dual SIM
» نوکیا 130 Dual SIM
» نوکیا 130
» نوکیا Lumia 530 Dual SIM
» نوکیا Lumia 530
» نوکیا X2 Dual SIM
» نوکیا 225
» نوکیا 225 Dual SIM
» نوکیا Lumia 630 Dual SIM
» نوکیا Lumia 635
» نوکیا Lumia 630

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 801 تا 900 از مجموع 3044 مورد

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/20

خیر کاملا اینطور که به شما گفته شد نیست.
هرچند که استور با تعدادی از ISPهای ایران همخوانی ندارد و این امکان وجود دارد که شما با استور و کلا سرویسهای مایکروسافت مشکل داشته باشید. بهتره قبل از خرید یه گوشی ویندوزفونی را با ISP خودتان تست کنید اگر مقدور هست. بنده از پارس آنلاین استفاده میکنم و مشکل خاصی با سرویسهای مایکروسافت ندارم. پیش تر وایمکس ایرانسل داشتم و نمیتوانستم بدون وی پی ان از استور و سرویسهای مایکروسافت استفاده کنم. اینطور که شنیدم گویا شاتل هم با استور مشکل دارد. نت همراه اول و رایتل هم مشکلی ندارد.
به نظر بنده مهمترین مشکل اپلیکیشن در ویندوزفون در حال حاضر کیفیت پایینتر اپها در مقایسه با رقباست. وگرنه تقریبا همه اپهای معمولی و مورد نیاز روزمره را پیدا میکنید. شاید محدودیت های نرم افزاری وینفون شما را اذیت کند. ولی عملکرد استور بیشتر به ISP شما بستگی دارد.
دوربین تمام گوشی های نوکیا در حوزه قیمتی خودشان جزو بهترین ها هستند.
930 دوربین بهتر، نمایشگر با کیفیت تر و سخت افزار قوی تری دارد. 830 باتری بهتر، پشتیبانی از کارت حافظه و امکان گلنس را دارد. جدید تر هم هست و ممکن است ساپورت طولانی تری داشته باشد.
با توجه به اینکه عملکرد پردازشی وینفون خیلی تحت تاثیر سخت افزار نیست از نظر سرعت تفاوت آنچنانی بین 830 و 930 مشهود نیست. به همین دلیل شخصا 830 را انتخاب میکنم. ولی انتخاب نهایی با خود شماست.
تصاویر 830 را با تمام پرچمداران 2014 شخصا مقایسه کرده ام. می توانید به کامنتهای قدیم بنده مراجعه کنید.

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/20

دقیقا بحث بر سر همین قضیه است اینکه شما بدون داشتن مدرک و حتی بدتر از آن بدون داشتن دانش کافی در باره مطلبی اظهار نظر میکنید. مطالب اخیر درباره امنیت پایین اندروید اصولا مورد بحث پیشین نبوده و مشاهده کردید که شخصا با این بخش از فرمایش های شما مخالفت خاصی نداشتم چون واضح است که امنیت ویندوزفون از اندروید بیشتر است. این مساله را پیش از اینکه شما متذکر شوید بنده بعنوان اولین مزیت ویندوزفون در لیستی که پیش تر ارائه کرده بودم، ذکر کرده بودم. کامنتم در همین صفحه موجود است. بی دلیل بنده را به چیزی متهم نکنید.
بنده با این گوشه از فرمایش های شما مشکل دارم:
1. شما سیستم عامل متن باز را سیستم عاملی تعریف کردید که شرکت سازنده اپهایش را بدون نظارت در دسترس قرار داده و سیستم بسته را سیستمی عنوان کردید که سازنده اپها را بعد از نظارت امنیتی در دسترس قرار میدهد. در صورتی که این حرف کوچکترین ارزش معنایی و علمی ندارد و به معنای واقعی نشان دهنده عدم آگاهی و دانش شما نسبت به سیستم متن باز و بسته است.
2. شما اندروید را نماینده سیستم عامل های متن باز عنوان می کنید. در صورتی که چنین چیزی صحیح نیست. نماینده سیستم عامل متن باز آزاد در دنیای موبایل اوبونتو هست.
3. شما سیستم متن باز را متهم به ضعف امنیتی کردید در صورتی که چنین حرفی مضحک ترین مطلب در دنیای امنیت است.
4. شما ادعا کردید که اپها در اندروید بدون هیچ نظارتی در دسترس قرار میگیرند. می توانید تحقیق کنید که گوگل در استور رسمی خودش اپها را بررسی امنیتی می کند یا نمی کند. این هم ناشی از عدم دانش و تحقیق بود. مسئولیت نصب اپ از منابع غیر معتبر با خود کاربر هست. کمااینکه امکان نصب اپ کرک شده در ویندوزفون هم وجود دارد و احتمال آلوده شدن گوشی وینفونی به کدهای مخرب در صورت نصب اپهای کرک شده منطقی است.
5. شما عرض کردید که اندروید نیاز به مدیریت فایل دارد چون نصب بازی های دیتادار به صورتی است که پیش تر اشاره کردید. در صورتی که اصولا دلایلتان کوچکترین بار معنایی نداشت.
6. شما شیوه نصب اپها و بازیهای اوریجینال در وینفون را با نصب اپهای کرک شده اندرویدی مقایسه کردید و ادعا بر راحت تر بودن نصب برنامه و بازیهای وینفون را کردید. در صورتی که چنین تحلیلی مضحک ترین قیاس ممکن است.
7. شما با معرفی تعدادی کتاب الکترونیکی در قالب اپلیکیشن ادعا بر ارائه تعدادی اپ کاربردی! کردید و بد تر از آن وجود چنین نرم افزار های ساده ای را دلیل بر رد ادعاهای دیگران مبنی بر ضعف اپلیکیشن ویندوزفون دانستید و این مساله را با لحن تمسخر آمیزی هم بیان کردید که گویا نشانگر وضوح بیش از حد فرمایش هاتون داشت. در صورتی که چنین ادعایی از پایه اشتباه و مضحک بود.
8. شما گفتید ممکن است که شرکتهای چینی کدهای محرمانه گوشی را بفروشند و باعث به خطر افتادن امنیت شوند. در صورتی که از دید امنیتی حرف شما اصولا ارزشی ندارد و ناشی از دانش کم شماست.
9. شما ضعف پردازشی رام های شخصی سازی شده اندروید را به اندروید نسبت دادید که مجددا قیاس اشتباهی است.
10. شما اپلیکیشن نوکیا ایکسپرس را به دوستان پیشنهاد کردید. اپی که بیش از یک سال است که از استور حرف شده است.

در ضمن بنده از اندروید طرفداری نمیکنم. بلکه با اشاعه اطلاعات نادرست مخالفت میکنم. چون فکر میکنم حق دوستان دیگس که از واقعیات مطلع بشن ...

هومن ص در تاریخ : 1394/6/20

ضمنا برنامه هایی که میخواین ببینین هست تو استور یا نه اینحا سرچ کنید
http://www.windowsphone.com/en-us/how-to/wp8/apps/get-apps-from-windows-phone-store

هومن ص در تاریخ : 1394/6/20

دوربینه پشتش خیلی خوبه و جزو بهترین هاست ولی اون چیزه فوق العاده ای هم که فکر میکنید نیست دوربین جلو هم که فاجعست
این مورد رو نه درست نگفتن مشکلی برا آپدیت و دانلود برنامه ها نخواهید داشت.من 830 تاحالا کار نکردم که ببینم چجوره.البته ظاهرا گوشی خوبیه و ندیدم کسی مشکل خاصی داشته باشه باهاش.فقط میدونم ازین 930 که دارم اصلا راضی نیستم.
شما فقط دقت کن پلمپ باز نشده باشه و موقع تست گوشی وای فای - جی پی اس و دوربین رو تست کن

fateme f در تاریخ : 1394/6/19

سلام دوستان. من به نظرتون بین 830 و 930 کدومو انتخاب کنم ؟ راهنمایی کنید لطفا
و اینکه موقع خرید به چیا توجه کنم که هم اصل باشه و به هم به مشکل برنخورم . ؟

fateme f در تاریخ : 1394/6/19

ممنون از راهنماییتون . امامیخوام وینفون رو هم تجربه کنم ببینم چه جوریه . مخصوصا اینکه دوربین خیلی خوبی داره . دوربین خوب واسم خیلی مهمه .
نرم افزار که میگین اذیت میکنه یعنی برنامه های معروفو هم نمیگیره ؟ واسه خرید که رفتم . میگفتن حتی واسه آپدیت یه واتساپ هم به مشکل برمیخورم . همینطوره ؟
بین 830 و 930 کدومو شما پیشنهاد میدی ؟

رضا ا در تاریخ : 1394/6/19

سلام دوستان.
من بشدت به دیکشنری لانگمن نیاز دارم ولی توی استور پولی هس. کسی راهی بلده چطور رایگان دانلود کنم?

خلیل د در تاریخ : 1394/6/19

دوست گرامی من حرفایم را با دلیل و مدرک میگم، کامنت هایی که میذارم ابتدا دربارش تحقیق میکنم، چند تا لینک گذاشتم که مدیر کسپرسکی از امنیت ضعیف اندروید گفته، امیدوارم مقاله های منتشر شده رو بخونی، اطلاعات شما بالاتر از مدیر شرکت امنیت و فناوری کسپراسکی که نیست! اگر مدیر سایت اجازه بده بزودی روش ویروسی کردن نرم افزار اندروید رو قرار میدم تا بفهمید متن باز چقدر ضعیفه.

لطفا واقع بین باشیم. خیلی ها کاربر حرفه ای نیستند، شما ی سر بزن به تعمیرات موبایل ببین درباره نرم افزارهای ویروسی چی میگن.

زیاد از اندروید تعریف نکنید در صورتی که خود شما کاربر ویندوزی، هرانچه بر خود میپسندید برای دیگران بپسندید.

خلیل د در تاریخ : 1394/6/18

در دنیایی که اندروید و iOS حکومت می کنند چرا من ویندوز فون را انتخاب کنم؟

جواب این سوال رو در این لینک مشاهده کنید و حتما نظرات خوانندگان رو در پایان مطالعه کنید خیلی جالبه.

http://farnet.ir/1393/12/91396/in-a-world-ruled-by-android-and-ios-why-have-i-chosen-to-stay-with-windows-phone/

هومن ص در تاریخ : 1394/6/18

1.داغی بیش از حد در حین کار با گوشی - خوش دستم که نیست دیگه نوره علا نوره
2.ساپورت نرم افزاری خیلی ضعیف (امکانش هست با اومدن ویندوز 10 بهتر شه)
3.نگه داری شارژ ضعیف
4. از کار افتادن میکروفون هنگام مکالمه با اسپیکر - ضبط صدا - فیلم برداری (این مورد برا همه پیش نمیاد ولی برا خیلی ها دیدم پیش اومده با یه سرچ ساده تو نت متوجهش میشین)
5.گوشی من یه صدایی از توش میاد موقع قفل کردن و باز کردنش (البته این مورد فکر میکنم فقط برا من باشه چون کسی ندیدم تاحالا بهش اشاره کنه)
6.دوربین جلو ضعیف

اینا مواردی بود که منو دلسرد کرد و حقیقت هم هست ...
من اینجا شاید بعضی ها بشناسن منو اول به خیلی ها پیشنهاد میکردم که بخرن ولی خودم الان خیلی راضی نیستم.حالا تا ببینیم ویندوز 10 چیکار میکنه
این گوشی تا یکی دو ماه اولش براتون جذابه بعدش خسته میشین ازش.
من نه پدرکشتگی دارم با لومیا نه چیزی.قبلش 920 داشتم خیلی راضی بودم ازش. یه پرچم دار واقعی بود اون زمان.اما این نه
من اگه الان وضعیف شمارو داشتم یکم بیشتر صبر میکردم یه مقدار پول جمع میکردم یه اس 6 میخریدم
مشکلتون با اندروید چیه؟
آره همون زبرجد رو گفتم که ظاهرا تموم کرده.یه مدت 930 خیلی ارزون شده بود الان نمیدونم ظاهرا باز گرون شده!
جای مطمئن هم گفتم موبایل پرنس تو پاساژ آناهیتا.تاحالا بیشتر از 8 تا گوشی از اونجا برا خودم و اقوام گرفتیم.
قیمت چند دادن بهتون؟

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/18

بنده هم نمیدونم مشکل از کجاست. و البته اینکه شما چند وقته کاربر وینفون هستید. شخصا دو سال پیش چه با وایمکس ایرانسل و چه نت سیم ایرانسل این مشکلات رو داشتم و مجبور به استفاده از وی پی ان بودم. مشکلات تا دو ماه گذشته که adsl گرفتم همچنان ادامه داشت. در حال حاضر با نت پارس آنلاین مشکل خاصی با سرویسهای مایکروسافت ندارم.
یادم میاد در اون زمان با پشتیبانی انلاین مایکروسافت صحبت کردم و اونها گفتند مشکل از سرعت نت شماست. در صورتی که مطمئن بودم چنین چیزی نبود. چون با نت ۲ جی همراه اول با سرعت بسیار بسیار پایین مشکل خاصی در ارتباط با استور نداشتم. ولی اینترنت پرسرعت ایرانسل مشکل داشت.

خلیل د در تاریخ : 1394/6/18

گزارش 2015 آنتی ویروس کسپرسکی درباره امنیت ویندوزفون و ناتوانی اندروید در تامین امنیت اطلاعات شخصی کاربران گوشی های همراه

لینک ها را مشاهده فرمایید.

1) http://betanews.com/2015/06/11/windows-phone-security-is-top-notch-says-kaspersky/

2) http://www.gsmarena.com/kaspersky_windows_phone_less_vulnerable_than_ios_and_android-news-12604.php

3) http://winphans.com/2015/06/windows-phone-is-better-than-ios-and-android-in-security-measures-kaspersky-ceo/

4) http://propakistani.pk/2015/06/16/windows-phone-is-more-secure-than-ios-and-android-kaspersky/

5) http://www.nokiapoweruser.com/kaspersky-windows-phone-the-safest-of-all-iphones-android-vulnerable-to-threats/

Eugene Kaspersky مدیر عامل شرکت امنیت فناوری اطلاعات Kaspersky Lab عنوان کرده است هر دو سیستم عامل اندروید و iOS که عنوان محبوب ترین سیستم عامل های همراه را یدک می کشند، ضعف های امنیتی بیشماری دارند، در حالی که سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت تا کنون مشکل خاصی را ایجاد نکرده است.

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/17

بنده پیش تر گفته بودم اپ اپارات وینفون امکان ذخیره در حافظه گوشی را ندارد. در اپدیت اخیر این مشکل برطرف شده است. از دوستان عذرخواهی میکنم بابت ارائه اطلاعات نادرست.

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/17

جای شکرش باقی است که بالاخره تعریف متن باز را متوجه شدید... پیش تر سیستم عامل متن باز را سیستم عاملی دونستید که شرکت سازنده اپهاش رو بدون بررسی در اختیار همه قرار میده ولی سیستم بسته باید اپ هایش چک میشدن، که در نوع خود تعریف جالبی بود.
استور رسمی اندروید اپها را از لحاظ امنیتی بررسی می کند. البته منکر امنیت پایین اندروید نیستم. ولی نمیدانم از کجا میگویید هیچ شرکت خاصی نظارتی بر امنیت اندروید ندارد. خود گوگل ادعای حفظ 99 درصدی امنیت اطلاعاتی گوشی با استفاده از استور گوگل دارد. شما زمانی که در گوشی های اندروید قصد بر نصب اپ از طریق منابع غیر معتبر دارید باید یک گزینه در تنظیمات گوشی را علامت بزنید. بعد از انتخاب آن گزینه پیغام زیر برای شما نمایش داده می شود:
Phone and personal data are more vulnerable to attacks by apps from unknown sources. Agree that you are solely responsible for any damage to your phone or loss of data that can result from using these apps.
که ترجمه آن چنین است:
گوشی و اطلاعات شخصی در برابر حملات ناشی از منابع غیر معتبر آسیب پذیرتر می شود. شما موافق هستید که شخصا مسئول هر گونه آسیبی که به گوشی شما وارد می شود و یا از بین رفتن اطلاعات ناشی از استفاده از این اپها هستید.

شما در IOS هم بدون نیاز به جیلبریک از طریق استفاده از استورهای غیر معتبر مثل تانگبو و 25pp امنیت گوشیتان به خطر می افتد. لزومی بر جیلبریک نیست.

متاسفانه شما اطلاعاتتان در بحث امنیت پایین است. این مساله به خودی خود ایرادی ندارد. بلکه ایراد آنجایی است که اصرار بر اشاعه اطلاعات نادرست دارید!
دوست عزیز ابتدائا باید گفت اندروید با چیزی که در بعضی توزیعهای لینوکسی بعنوان مثال مشاهده میکنیم و یک سیستم عامل متن باز آزاد نامیده می شود از پایه تفاوت دارد و درست نیست این دو را با هم اشتباه کنید. در ثانی سیستم عامل متن باز آزاد از نظر تمامی فعالین حوزه امنیت، به مراتب ایمن تر از سیستم بسته است. قرینه موید عرائضم را عرض کردم. استفاده بیش از 80 درصد سرورهای خود مایکروسافت از لینوکس. به قول شما آن کدها هم در اختیار همه هست. پس خود شما پاسخ دهید چرا مایکروسافت بیش از 80 درصد سرورهایش از سیستم عاملی استفاده میکند که کدهایش در اختیار همه هست؟
یا مثلا امنیت پایین سیستم عامل بسته ی مایکروسافت یعنی ویندوز. هرچند که ویندوز نسخه به نسخه از لحاظ امنیت پیشرفت داشت ولی ویندوز از همان نسخه های اولیه هم بسته بود. پس چرا امنیت ضعیف ویندوز در مقابل توزیعهای لینوکسی امروزه بر همگان روشن است؟(البته به جز شما)
به قول خود شمایی که در اندروید به دلیل متن باز بودن نیاز به انتی ویروس هست چرا در ویندوز هم این نیاز حس می شود با این که همیشه بسته بوده است؟
این روزها تحقیقات در اینترنت زیاد سخت نیست دوست گرامی. ظرف چند دقیقه شما می توانید پاسخ تمامی سوالهایتان را پیدا کنید.
اگر با اندروید مشکل دارید بحثش جداست. این حس شخصی شما دلیلی بر اشاعه اطلاعات نادرست نیست، آن هم درباره سیستم عامل متن باز که اندروید را نمی توان نماینده این طیف از سیستم عاملها دانست...

جمشید ا در تاریخ : 1394/6/17

من از روز اولی که ویندوز فون داشتم با خطوط ایرانسل به فروشگاه مایکروسافت وصل می شدم ولی الان چند ماه هست که مشکل درست شده .ظاهرا این مشکل از مایکروسافت هم پرسیده شده و جواب دادن که تغییری نسبت به قبل داده نشده و مشکل از کشور خودتونه وقتی با فندق شکن فروشگاه رو باز می کنیم به راحتی مشکل حل می شه .

خلیل د در تاریخ : 1394/6/17

اگر امنیت براتون مهمه به این لینک سر بزنید

http://www.laptopmedia.ir/1394/03/kaspersky-%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2-%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF-%D9%88-i/

Eugene Kaspersky مدیر عامل شرکت امنیت فناوری اطلاعات Kaspersky Lab عنوان کرده است هر دو سیستم عامل اندروید و iOS که عنوان محبوب ترین سیستم عامل های همراه را یدک می کشند، ضعف های امنیتی بیشماری دارند، در حالی که سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت تا کنون مشکل خاصی را ایجاد نکرده است.

خلیل د در تاریخ : 1394/6/17

در دنیای امروز حفظ امنیت و حفظ اطلاعات شخصی یکی از مهمترین مواردیست که هر فردی چه دارای اطلاعات و چه کسانی که اطلاعات ندارند به آن توجه می کنند. نوبت به یک سیستم اوپن سورس می رسه خود شما می دونید اوپن سورس یعنی اینکه کد منبع دست همه هست یعنی همه می تونند اون رو بخونند و یا دست کاری کنند. حالا فکر کنید اصلا شاید هم این اتفاق افتاده باشه یک شرکت مثل این شرکت های خود فروخته چینی بیایند و یکسری کدهای محرمانه که در هر گوشی و هر نوع سیستم عاملی هست که کدهای میانبر و امنیتی هم بحساب می آیند را به بعضی ها بفروشند اونوقت بازهم این حرف رو می زنید. آندروید قابلیت های زیادی داره و هر روز داره دولوپ می شه و مطمئن باشید هر روز هم خطرناکتر میشه چون فقط و فقط اوپن سورس هست اوپن سورس فقط برای دولوپرها خوبه چون می تونند کدهای مخرب و جاسوسی رو تشخیص بدهند اما تو ایران چند نفر دولوپر داریم؟
در ضمن چون برنامه ها توسط شرکت و یا گروهی از لحاظ امنیتی چک نمی شوند هر شخصی می تونه یک برنامه مخرب بنویسه و بعنوان یک بازی و یا برنامه منتشر کنه کاری که در برنامه های iOS و ویندوز اتفاق نمی افته.
تو همین iOS هم نشون داده شده که با جبلبریک عملا امنیت دستگاه iOS به خطر می افته.
شاید در ایران کسی اطلاعات مالی روی گوشی نداشته باشه که از هک شدن ناراحت بشه اما اینکه بدونی هر لحظه ردیابی میشی و یا می تونند دوربین گوشیتو روشن کنند و از اون محل عکس بگیرند و یا اینکه هر لحظه می تونند مکالماتتو شنود کنند و یا هر لحظه گوشیتو روشن و یا خاموش کنند و هزاران کاره دیگه دیوانه می شی.

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/17

البته همونطوری که عرض کردم بهترین تصمیم چیزی است که خودتون میگیرید. ولی صرفا نظر خودم رو بخوام بگم چون پرسیدید بنده زمانی که میخواستم گوشی وینفونی دومم را بخرم اتفاقا قصد خرید همین زد۳ کامپکت رو هم داشتم. ولی نهایتا ۸۳۰ خریدم. اون موقع تقریبا با ۱۵۰ تومن بیشتر میتونستم ۹۳۰ بگیرم و مشکل مالی هم نداشتم ولی ۸۳۰ رو ترجیح دادم. هم به ۹۳۰ و هم به زد۳ کامپکت.
بنده ۸۳۰ رو به ۹۳۰ ترجیح دادم. بخاطر باتری بهتر و ساپورت اس دی کارت و جدیدتر بودن و محتملا پشتیبانی طولانی تر. از طرفی برتریهای ۹۳۰ نسبت به ۸۳۰ بجز نمایشگر آنقدر محسوس نیست. در واقع دوربین، سرعت و حتی همان نمایشگر ۸۳۰ به اندازه ای خوب هستند که نشه ایراد خاصی بهش گرفت.
مزایای سیستم عامل وینفون هم دلیل ترجیح دادن ۸۳۰ به زد۳ کامثکت بودند.

عرض کردم صرفا نظر خودم رو گفتم ولی شما باید بر اساس منطق و سطح توقع و انتظارات خودتون انتخاب کنید.

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/17

این نکته را هم باید اضافه کرد که توضیحات دوست خوبمون درباره ضرورت نیاز به فایل منیجر در اندروید اشتباه بود و همچنان هم پاسخی درباره ادعاشون ندادند.
البته بحث داشتن اپ فایل منیجر با سیستم مدیریت فایل کاملا متفاوت است و این نکته را هم باید در نظر داشت.

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/17

خب این به خودتون بستگی داره و سطح توقعتان از گوشی. هردوی این گوشیها خوب هستند.
۹۳۰ مشخصا دوربین بهتر و نمایشگر بهتری داره. مزایای ویندوزفون رو پیشتر عنوان کردم.
زد۳ کامپکت مشخصا باتری بهتری داره. ارگونومی بهتری هم داره و عملکرد پردازشی سیستم عامل اندروید به نظر بنده بهتر از ویندوزفونه. حالا البته نظرات دوستان هم محترمه. صحبت بنده متاثر از تجربه دو سال و اندی از ویندوزفون و کارکردن با حدود ده مدل گوشی وینفونی از پایینرده تا پرچمداره.
بعلاوه کیفیت بالاتر استور گوگل هم مزیت زد۳ کامپکت هست.

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/17

متاسفانه هنوز مدیریت فایل در ویندوزفون بدون نقص کار نمیکنه. این مشکلات برای بنده هم گهگاهی پیش امده. نه فقط در انتقال فایل از طریق بلوتوث که در دانلود و یا انتقال از طریق شیرایت هم با این ناهماهنگی ها مواجه شدم. به دلیل ضعف وینفون در پردازشهای پس زمینه ای پیشنهاد میکنم زمانی که چنین انتقالهایی با گوشی انجام میدهید از گوسی استفاده دیگری نکنید تا فایلها تماما منتقل شوند.

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/17

خیر دوست عزیز مشکل ناشی از عدم همخوانی با سرورهای مایکروسافته. شاید هم از تحریم مایکروسافتبوده باشه. ولی دو سال رو بنده اطلاع دارم که چنین مشکلاتی برای سرویسهای مایکروسافت وجود داشته و شخصا دو ساله که با این مشکلات برخورد داشتم. حالا شما چطور میفرمایید چند ماه پیش مشکلی نبود نمیدانم. شاید isp شما قبلا مشکل نداشته با سرویسهای مایکروسافت.

جمشید ا در تاریخ : 1394/6/16

مشکل از همخوانی با سرورهای مایکروسافت نیست ، تا چند ماه پیش هیچ مشکلی نبود . متاسفانه سرورهای مایکروسافت در ایران به دلایل نامعلوم داره مسدود می شه در حالی که برای اپل چنین مشکلی وجود نداره .

جمشید ا در تاریخ : 1394/6/16

دوست عزیز لومیا 930 اگه اشتباه نکنم سه تا میکروفن داره و این سه تا برای نویز گیری و پردازش صوت در مکالمه هست تا بهترین صدای مکالمه انتقال داده بشه . مشکل میکروفن نمی دونم منظورتون چیه .
من مدیریت باطری در ویندوز فون رو بهتر از اندروید می دونم . اما اینو بگم مقایسه من با اندروید 4.1 هست نه ویرایش جدیدتر چون از اون زمان به بعد به ویندوز فون کوچ کردم . توی ویندوز فون ، شما تک تک برنامه هاتون رو می تونید مدیریت کنید که در پس زمینه اجرا بشن یا نه و با این کار مصرف باطری بهینه خواهد شد . من با این کار عمر باطری گوشیم رو تا چندین ساعت بیشتر کردم. راههای دیگه هم هست مثلا اگه موقعیت براتون مهم نیست جی پی استون رو خاموش کنید این کار تاثیر مهمی در عمر باطری تون داره یا اگه مطمئن هستید که تماسی با شما گرفته نمی شه گوشیتون رو روی مد هواپیما بزارید و می بینید که خیلی در مصرف باطری اثر داره .
در باره ی انتقال فایل های pdf با بلوتوث من به راحتی از لپ تاپم به گوشی منتقل می کنم و می خونم . من لومیا 635 دارم که باطریش در برابر لومیا 930 ضعیف تره اما برای اینکه بتونید با لومیا 930 مقایسه کنید تجربه ی خودم رو می نویسم . در بعضی مسافرت های کاری با قطار مسافرت می کنم و تا 5 ساعت با لومیا 635 فیلم تماشا کردم ( روی مد هواپیما و مد مصرف باطری و جی پی اس خاموش و با هدست ) و پس از اون هنوز هم گوشی شارژ کافی داشت بنابراین به نظرم باطری 2400 میلی آمپر ساعت لومیا 930 می تونه نیاز شما رو برای گوش کردن موسیقی برآورده کنه.

جمشید ا در تاریخ : 1394/6/16

دوست عزیز متاسفانه در باره ی نرم افزارهای بانک داری ویندوز فون آگاهیتون به روز نیست بنده خودم بانک داری سپه ، پاسارگاد و آینده و سامان بانک رو روی گوشیم نصب کردم .

bashir k در تاریخ : 1394/6/15

آقا پرهام ببخش، ی بار با بلوتوث ۵۶تا عکس با هم گرفتم ده مین طول کشید، ولی هیچ جا سیو نشد.. چندبار تلاش کردم ولی سیو نشدن..جالبیش این بود از حجم فضای خالی کم میشد، ولی تو File هرچی گشتم اثری ازشون نبود

افشین ب در تاریخ : 1394/6/15

خیلی ممنون از راهنماییتون. فقط یه سوال دیگه اینکه بنظرتون بین 930 و sony z3 compact کدومو انتخاب کنم؟!
صفحه نمایش و باطری برای من مهمن که سونی داره ، صفحه نمایش هم که خیلی برام مهمه 930 داره! واقعا موندم.
ممنون اگه نظر شخصیتونو با دلیل خودتون بگید و اگه خودتون بودید کدومو انتخاب میکردید؟
ممنون

fateme f در تاریخ : 1394/6/15

نه راستش اصلا مطمئن نیستم . بیشتر چون دوربین خوبی داره و نوکیا هست و وینفونو میخوام تجربه کنم این گوشیو میخوام بخرم. اندروید نمیخوام. اما همه بهم میگن لومیا نخر :دی
چی دلتون رو زده ؟
اطلس مووبایل میدون اطلسیه دیگه ؟ زبرجد بود فک کنم رفتم . نداشت.
از همون آناهیتا قیمت گرفتم .
یه جای مطمئن میخووام بگیرم.

خلیل د در تاریخ : 1394/6/15

تشخیص اصل و تقلبی بودن :

رفرش که چیز بدی نیست . زیاد نگران نباش. رفرش یعنی گوشی به هر علتی مورد داشته و دوباره برگشته کارخونه. اونجا سازنده های گوشی مورد رو برطرف کردند و دوباره بسته بندیش کرده اند.
اصلا هم قابل تشخیص نیست.

فقط چیزی که خیلی مهمه اصل بودنه گوشیه
معمولا گوشی های نوکیا - الجی اصل هستند اما گوشی های سونی و سامسونگ تقلبی زیاد دارن.

راه تشخیص :

به لینک زیر مراجعه کن و بعد سریال گوشی رو وارد کن و دکمه آنالیز رو بزن. اگه مشخصات کامل گوشی اومد اصله و گرنه تقلبیه.

https://www.numberingplans.com/?page=analysis&sub=imeinr

روش دوم :
دوست موبایل فروشم میگفت بعضی گوشی ها 2 تا سریال نامبر دارن. یعنی وقتی *#06# رو میزنی دو تا سریال در دو خط ظاهر میشه به احتمال زیاد کپی شده اند.

اغلب گوشی های نوکیا و ال جی رو با هر دو روش تست کرد و جواب داد.

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/15

خواهش میکنم.
البته همراه بانک برای وینفون برای خیلی از بانکها عرضه شده. من خودم استفاده نمیکنم ولی برای وینفون همراه بانک تعدادی از بانکها وجود داره.

خلیل د در تاریخ : 1394/6/15

دوستان گرامی توجه کنید:
نصب نشدن یک نرم افزار بخصوص دلیل بر بد بودن سیستم عامل نیست . اینجا بحث از سیستم عامله نه آپ.
من ویندوز کامپیوترم 10 هستش و تعدادی نرم افزار که روی ویندوز Xp نصب میشد بر روی این سیستم نصب نمیشه . پس نباید نتیجه گرفت ویندوز xp از ویندوز 10 بهتره.

اگه دقت کرده باشین وقتی یه ویندوز جدید میاد شرکت های بزرگ امنیتی مثل آنتی ویروس ها به تکاپو میفتند تا نرم افزارهاشون رو جوری طراحی کنند که منطبق با ویندوز جدید باشه.

این یک رقابته و اونقدر مهمه که بزرگ رو صفحه اول وب سایتشون اعلام میکنند که ++ سازگار با ویندوز 10 ++

ببینید شما یک گوشی اندروید خام و یک گوشی ویندوزفون خام رو بدون نصب هیچ نرم افزاری مقایسه کنید.

Erfan B در تاریخ : 1394/6/15

سلام
دوستان عزیزم چرا وقتتون رو با کل کل کردن باهمدیگه تلف میکنید؟
اندروید دوست داری برو اندروید بگیر دیگه چرا میای اینجا میگی بدر نمیخوره...برو کلش نصب کن ...
اصن هر سیستم عاملی که دوس دارین بگیرین
بعضی میان اینجا واقعا کم لطفی میکنن! برادر من کسی مجبورت کرده بیای سمت این سیستم عامل؟
یا شمایی که اصن ویندوزفون دستت نگرفتی میای میگی فلانه و فلانه!
من 930 دارم هیچ مشکلی نداره..واقعا گوشی مناسبیه از هر لحاظ تا دو 3 سال دیگه هم نیازامو براورده میکنه

bashir k در تاریخ : 1394/6/15

آقا خلیل ببخشقصد بی ادبی ندارم ولی چون واضحا فرمودید که آیا وینفون به منیجر احتیاج دارد؟ و سپس خودتان فرمودید نه ندارد بلکه اندروید ( بعللی که توضیح دادید ) فایل منیجر لازم دارد...
خب به نظر من وینفون هم مثل همه سیستم عاملها به فایل منیجر شدیدا نیاز دارد.
راستش خیلی بدیهیه این نیاز، و توضیح دادن چیزهای بدیهی، ی کم سخت و سردرد آوره :)
مثلا ی پوشه فایل مختلف براتون میفرستن، و بعد یه پوشه دیگه با فایلهای مختلف، خب هرکی که مدیریت و منظمی و ... کارهاش براش مهم باشه سعی میکنه فایلهارو جوریکه خودش دوس داره مرتب کنه. فقط صرف اینکه چون توی اندروید فلان کار به منیجر نیاز داره، پس وینفون دیگه کلا نیاز نداره، ی جور دید تونلی به قضیه س..
توضیح بیشتر نمیدم، همین بس که اونقد نداشتن فایل منیجر برای وینفون هشت معضل بود، که موقع معرفی وینفون ۸.۱ از ارتقاهای اساسیش ، تولید منیجر file بود...
راستی دوستای خریدار، اوناییکه مدیکال براتون مهمه، سمت وینفون نیان، آپتودیتش پولیه، مداسکیپش آنلاینه و خبری از بقیه نرم افزارای دیگه اساسی نیس متاسفانه...

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/15

در ضمن این را هم یادآور شوم که ضعف در دریافت فایلهای پی دی اف از طریق بلوتوث است و شما از طریق نرم افزار شیرایت و با استفاده از وای فای میتوانید هر نوع فایلی را ارسال و دریافت کنید.

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/15

بنده قصد بی ادبی نداشتم. ولی اینطور که از شواهد امر بر می آید شما به صراحت مطالب اشتباه را درباره اموری که به آن واقف نیستید بیان می کنید. این مساله اشاعه اطلاعات نادرست به خودی خود عواقب جالبی نداشته و پیشنهاد بنده صرفا از روی دوستی و احترام به کاربران دیگر سایت بوده.
بنده مزایای وینفون را در کامنتی مفصل عنوان کردم و فکر میکنم پاسخ سوالتان پیش تر داده شده است و نیازی به بحث بیشتر نباشد.
در خصوص بحث امنیت هم مجددا پیشنهاد میکنم کمی مطالعات خود را در این خصوص افزایش دهید. اصولا یکی از مهمترین اهداف ایجاد سیستم عامل باز بحث امنیت است....
و در نهایت باز هم با یادآوری اظهار نظرتان درباره مدیریت فایل امیدوارم جواب قانع کننده ای بدهید.

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/14

این مشکل عمدتا به سرویس دهنده اینترنت شما مربوط است. متاسفانه تعدادی از سرویس دهنده های اینترنت ایران با سرویسهای مایکروسافت همخوانی ندارند. بنده از پارس آنلاین استفاده میکنم و مشکلی ندارم. ولی پیش تر از وایمکس ایرانسل استفاده میکردم و مشکل مشابه شما را داشتم. اینطور که شنیده ام شاتل هم گویا با سرویسهای مایکروسافت همخوانی ندارد. نت همراه اول هم مشکل ندارد.

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/14

بنده ۹۳۰ ندارم و مشکل میکروفون،رو اطلاعی ازش ندارم. در این خصوص از دوستانی که این گوشی رو دارند سوال بفرمایید بهتر است. شخصا چنین مشکلی با ۸۳۰ خودم نداشتم.
ذخیره سازی باتری نسبت به گوشیهای پرچمدار دیگه چندان جالب نیست. ولی با توجه به نحوه استفاده متفاوت هرکدام از دوستان از گوشیهایشان چنین سوالی زیاد پاسخ معتبری نخواهد داشت. پیشنهاد میکنم مقایسه شارژدهی جی اس ام ارنا را مطالعه بفرمایید و خودتان تصمیم بگیرید.
در مورد پی دی اف هم بنده عرض نکردم امکان ارسال و دریافت وجود ندارد. امکان ارسال هر نوع فایل در وینفون وجود دارد. امکان دریافت همه نوع فایل وجود ندارد. آن هم در مورد فایلهای پی دی اف و رار بنده یک راه من در اوردی پیش تر ارائه کردم که تا حدی می شود این مشکل را دور زد. به کامنتهای قبلی بنده مراجعه کنید.

bashir k در تاریخ : 1394/6/14

شرمنده :) الان چک کردم دیدم چندتا همرابانک اومدن... قوامین و سپه و پاسارگاد و سامان

bashir k در تاریخ : 1394/6/14

آقا پرهام درست میگن، خریدارا خواهشا قبل از خرید، حتما بدونید که چه چیزی رو حتما میخواید! و اگه نباشه ضرر خواهید کرد،
مثلا وینفون نرم افزار همراه بانک نداره، مشکل از هر کی هست، بالاخره نداره :))
وینفون توی مدیکال واسه پزشکا عرض میکنم، افتضاحه... ی دونه مداسکیپ ب درد بخور داره که اونم خودم نمیتونم دان کنم! آپ تو دیت رو باید بخرید... توی ios و اندروید میشه دیتا ریخت و با یه مرورگر آفلاین باهاش کار کرد، ولی دریغ از یه منیجر با قابلیت شیر و کات با otg .... که جزو ملزومات کار روزمره س...
و البته مزایای قشنگی داره که آقا پرهام لطف کردن و بعضیاشونو فرمودن...
جالبه الان که اینو میتایپیدم دیدم مد اسکیپم نصب شده :))))
مرسی آقا پرهام پیشاپیش :)))

bashir k در تاریخ : 1394/6/14

سلام آقا پرهام...
ببخش یه سوال داشتم، من گوشیم ی مدته وقتی وصل میشم به استور، بعضی از نرم افزارا و تقریبا اکثر نرم افزارهارو نمیگیره، مثلا من شدیدا به نرم افزار medscape نیاز دارم ولی وقتی میزنم رو دانلود، میره واسه دانلود، بعد قط میشه و مینویسه attention required، و وقتی دوباره کلیک میکنم ارور 80072f78 رو مینویسه، مشکل چیه؟ من حتی ریستارت کامل کردم و الانم آخرین آپدیت 8.1 رو دارم... ممنون میشم شما یا بقیه دوستان راهنماییم کنین

خلیل د در تاریخ : 1394/6/13

اول از همه بگم لطفا در کامنت گذاشتن ادب رو رعایت کنید.
دوم باید بگم اگه ویندوزفون این همه عیب داره که شما میگین لطفا گوشی های ویندوزفونتون رو بفروشید و آندروید بخرید و نظرات خودتون رو تو صفحات گوشی های اندروید بیان کنید.
سوم شما که اینقدر ایراد از ویندوزفون میگیرین پس چرا هنوز یک کاربر ویندوزفونید؟؟

متن باز امنیتش بالاست!!!!!؟ آپی که هر کسی میتونه بسازه کجاش امنیتش بالاست آخه؟؟؟
هکر ها می توانند با داشتن سورس کد ها حفره ها را شناسایی و بدافزارهایی را برای آنها تهیه کنند و متاسفانه هیچ گروهی بر نحوه انتشار برنامه ها نظارت ندارد.

خلیل د در تاریخ : 1394/6/13

داریوش زیاده و قیمت مناسبه . قیمت فعلا بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ هستش. نمایندگی نوکیا بری که حرف نداره، قیمتهای رنگها متفاوته مثلا گلدش گرونتره، گوشی خیلی خوبه من دارم عاشقشم

افشین ب در تاریخ : 1394/6/13

سلام دوستان. من بطور کامل تصمیم گرفتم 930 بگیرم. اما الان با توجه به حرفای جناب پرهام رفتم تو پیج lumia 930 توی فیسبوک پرسیدم که مشکل میکروفون دوم ر ودارن و تقریبا از 10نفر 7نفر این مشکل و داشتن!!! من میکروفون برام خیلی مهمه، مخصوصا ضبط کردن صدا که به شغلم مربوط میشه.اینشم مشکل داره؟ یا فقط رو اسپیکر؟
بعدشم خیلیا میگن این گوشی شارژدهی خوبی نداره! من اهل بازی نیستم. یعنی شاید هیچ بازی باهاش انجام ندم. ولی آهنگ زیاد باهاش گوش میدمو شاید تو روز 1، 2 ساعت هم فیسبوک اینا برم. با این کارایی ها یعنی میتونه 2روز برام شارژ نگه داره؟!
بعدشم کلا PDF زیاد رو گوشی میخونم. ولی اینجوری که میگید PDF رو نمیشه از طریق بلوتوث ارسال و دریافت کرد!!! درسته؟!
راستش من عاشق 930شدم. مخصوصا از ظاهر و صفحه نمایشش.
اما با این مشکلات راستش دارم دلسرد میشم!!!
راستی من الان هفته ای میشه اینجا میام و پیغاماتونو میخونم، از جناب پرهام بخاطر گفتن مشکلات و مزایا بدون تعصب، خیلی ممنونم. واقعا عالی ِ که شوما اینجایید.
پیشاپیش از پاسختون ممنونم
تشکر

هومن ص در تاریخ : 1394/6/13

انتخاب نهایی خودتون رو کردین؟گوشی دیگه مد نظرتون نیست؟حتما 930 میخواین؟من خودم اول اینجا به همه 930 پیشنهاد میکردم ولی خب بعضی چیزا دلم رو زد
شیراز فکر میکنم ارزون تر از بقیه جاها اطلس موبایل بده یه سر اونجا بزنید
مطمئن ترین جا هم پرنس موبایل هست تو پاساژ آناهیتا.اونجا چی رفتین؟
و اینکه نه اون جا هایی که ارزون تره مشکلی نداره.کجا بهتون قیمت دادن؟

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/13

همینطور که میدونید برنامه های اندروید متن باز هستند ولی برنامه های ویندوز متن بسته. یعنی تا خود شرکت مایکروسافت برنامه رو تست و تایید نکنه اونو تو فروشگاه نمیذاره و قابل نصب نیستند.برای همین گوشی های ویندوزی آنتی ویروس ندارند و امنیت آنها کاملا تضمین شده است.
اما گوشی های اندرویدی به محض خرید حتما باید آنتی ویروس داشته باشند چون خطر ویروسی شدن کاملا واضحه.

واضح است که شما هنوز معنای متن باز و متن بسته را نمیدانید. چراکه با تعریفی که شما از متن باز کردید ویندوز پرو هم متن باز محسوب شده کمااینکه همگی میدانیم که انواع ویروس ها و بدافزارها برای ویندوز پرو هم نوشته شده اند در حالیکه ویندوز پرو سیستمی بسته است. پس صرف بسته بودن کدهای سیستم امنیت آن تضمینی ندارد کمااینکه اوبونتو که سیستم بازی است امنیتی به مراتب بالاتر از ویندوز را دارد. اصولا کسانی که دانش اندکی از امنیت داشته باشند همگی متفق القول هستند که سیستم متن باز امنیت به مراتب بالاتری نسبت به سیستم بسته دارد. این مساله در عصر امروز تکنولوژی کاملا جا افتاده است و تعجب میکنم چرا شما از آن بی اطلاع هستید؟ قرینه موید عرائضم استفاده از حدود 90 درصد سرورهای مایکروسافت از لینوکس است. این یعنی سرورهای شرکتی که محصولات نرم افزاری متن بسته شما را تولید میکند و شما ادعا بر امنیت آن به دلیل بسته بودنشان دارید، خود برای حفظ امنیت از سیستم باز استفاده میکند!

سیستم عامل متن باز به سیستم عاملی گفته می شود که سورس کدهای دسترسی به سیستم عامل را شرکت سازنده در اختیار عموم قرار داده است. کسانی که تعریف متن باز را می دانند متوجه هستند که حتی اندروید هم یک سیستم متن باز نیست. درست است که بازتر از ویندوزفون است ولی اندروید با تعریف سیستم عامل متن باز همخوانی ندارد. در صورتی که به اشتباه بین بعضی افراد ناآگاه این مساله جاافتاده است.
منظورتان از اینکه برنامه های متن باز قابلیت تغییر دارند و بسته قابلیت تغییر ندارید را متوجه نمی شوم. شما در سیستم عامل های متن باز امکان پورت کل ویندوز را دارید کمااینکه ویندوز پرو که سیستمی بسته است برای سیستم عامل ای میگو و مائمو پیش تر پورت شده اند. کل ویندوز پرو نه فقط برنامه های ویندوزی!

نهایتا پیشنهاد میکنم زمانی درباره مطلبی اطلاعات خود را بیان کنید که درباره صحت آن مطالب اطمینان داشته باشید. در صورتی که با توجه به گوشه هایی از دانش نرم افزاری شما که بنده در این صفحه شاهد آن هستم پیشنهاد میکنم بیشتر به معرفی اپهای ویندوزفون بپردازید.

نیما ه در تاریخ : 1394/6/12

سلام به همه،
من 6 ماهه لومیا 930دارم و از ویندوز فون هم بسیار راضی هستم. فقط یه مشکل دارم اونم اینه که با ویندوز اینسایدر اپدیت کردم از اون به بعد دوربین گوشیم کار نمی کنه. دوستان اگر میدونن راه حلش رو ممنون میشم پاسخ بدن.

fateme f در تاریخ : 1394/6/11

سلام دوستان . این تفاوت قیمت تو این گوشی بابت چیه ؟ من امروز رفتم واسه خرید. هیچ کدوم نداشتن . فقط یکیشون که گف فردا میاره قیمتو گف 1,100,000
قیمت اصلی گوشی چنده ؟ چه جوری میشه اعتماد کرد ؟ اون که ارزون تره مشکل داره ؟
شیراز کسی جایی سراغ داره که این گوشی رو داشته باشه ؟

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/11

جا داره مزایای وینفون رو هم خدمتتان عرض کنم که دوستان بر من خرده نگیرند. چون بنده به هیچ وجه با این سیستم عامل مشکلی ندارم. بنده با حرف های متعصبانه و غیر واقعی وچسباندن مزایای واهی به این سیستم عامل مشکل دارم.
1. امنیت بالا و نگرانی کمتر از آلوده شدن دیوایس وینفونی به ویروس ها و بدافزارها
2. امکان بروز رسانی مناسب به نسخه های جدیدتر وینفون
3. سینک قوی نرم افزارها با اکانت مایکروسافت که در اندروید بنده همچین سینک قوی ای رو ندیدم. در وینفون تمامی اس ام اس ها، کانتکت ها، سیو بازی ها، چینش کاشیا، اسامی برنامه های نصب شده، مکان های سیو شده در نقشه، نوت های سیو شده در اکانت سیو میشه و در صورت هارد ریست گوشی یا حتی عوض کردن گوشی و خرید گوشی وینفونی جدید به راحتی تنها با وارد کردن اکانت خودتون در گوشی مجددا تمامی اطلاعات برمیگردن.
4. جی پی اس فول آفلاین هیرمپ که نسخه های اندرویدی به خوبی هیرمپ نیستن به نظرم. البته گوگل مپ نقشش کاملتر از هیرمپه ولی دسترسی آفلاین به گوگل مپ خیلی دردسر داره که آدم رو منصرف میکنه. اپهای شخص ثالث جی پی اس اندرویدم اصلا به خوبی و کارایی هیرمپ نیستن.
5. کیفیت ساخت بالای گوشی های نوکیا و بالا بودن کیفیت دوربینشون. متاسفانه فعلا تولیدات مایکروسافت رویه نوکیا رو دنبال نکردن امیدواریم توی پرچمداراش کیفیت قابل قبولی رو ببینیم.
6. کورتانا دستیار شخصیه که کار باهاش میتونه جالب باشه.
7. قابلیت find my phone. البته اندروید هم مشابهش رو داره ولی من نتونستم فعالش کنم توی اندروید. نسخه وینفونیش برای من خیلی کاربردی تر بود.
8. امکان محدود کردن دسترسی اپها به سخت افزار گوشی.
9. وینفون یه سری قابلیت های خاصی داره که اندروید اونا رو نداره. مثلا شما توی اندروید وقتی بخواید دیکشنری دانلود کنید باید speech اون رو هم دانلود کنید و برای همون برنامه هم کار میده. ولی توی وینفون اینطور نیست. شما یه speech دانلود میکنید و اپها با اون speech کار میکنند. یا مثلا در وینفون البته بعضی گوشی هاش قسمتی هست به نام motion data که داده های حرکتی گوشی رو ذخیره میکنن و اپ های خاصی با این داده ها کار میکنن. مثل اپهای سلامتی. در صورتی که چنین بستری در اندروید فراهم نیست. شخصا اعتقاد دارم آینده بستر وینفون برای توسعه خیلی مناسبه و میتونه در آینده موفق بشه.
10. سینک قوی بین گوشی و کامپیوتر در صورت استفاده از ویندوز 8 به بالا روی کامپیوتر. همین الان که ویندوز لپ تاپم ده هست و گوشیم 8.1 تا حدی ارتباطات بین لپ تاپ و گوشیم احساس میکنم و از این سینک خوب خوشحالم. مثلا توی لپ تاپمم برنامه نقشه رو دارم و کافیه فقط گوشیم به نت وصل باشه و من اپ نقشه لپ تاپم رو باز کنم و موقعیت گوشی رو نشون بده. یا برنامه ایمیل گوشی و لپ تاپم با هم سینک هستن. یا برنامه وان نوت گوشی و لپ تاپم سینک هستن و من هر باری که بخوام نوتی بردارم فرقی نمیکنه پای لپ تاپم باشم یا گوشی. وان نوت رو باز میکنم و نوتم رو سیو میکنم. این نوت در اون یکی دیوایس هم قابل مشاهده هست. یا مثلا یادآوری هایی که در تقویم ذخیره میکنم بین لپ تاپ و گوشی سینک میشه. در کل ارتباط قابل قبولی بین گوشی و لپ تاپم وجود داره که در صورت استفاده از اندروید این سینک به این خوبی رو شاید نمیتونستم داشته باشم.
11. با آمدن ویندوز ده برای موبایل علاوه بر اون که نقص های رابط کاربری وینفون تا حد قابل قبولی برطرف میشن یکپارچگی بین گوشی و لپ تاپ هم بیشتر خواهد شد و میتونه امکانات و قابلیت های منحصر به فردی رو ارائه بده.

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/11

قبل از صحبت هام باید بهتون بگم اگه متوجه اشتباهتون در مقایسه شیوه نصب اپ کرک شده و اوریجینال وینفون و اندروید شدید این شهامت را بهتره داشته باشید و اشتباهتان را عنوان کنید!
و البته سوال بنده در باره ضعف مدیریت فایل وینفون که مصادیقش رو ذکر کردم هنوز پاسخ ندادید.

مسلما وینفون برای من بهتر بوده. تا الان هم چیزی غیر از این رو عرض نکردم. ولی من حقایق رو میبینم. دلیلی نداره مزایای غیر واقعی را به چیزی که در اختیار داریم نسبت بدهیم. شاید این مزایای غیر واقعی جزو اولویت های اصلی خرید گوشی توسط دوستانی باشند که به امید کسب اطلاعات به این پیج آمده اند. بله وینفون مزایای بسیاری دارد که شاید اندروید به خوبی آنها را نداشته باشه. ولی این مزایا شامل سرعت، بهینگی، لگ نزدن، هنگ نکردن و کیفیت اپ ها به هیچ وجه نمیشه!
بنده برند لومیا و سیستم عامل وینفون رو به اندروید ترجیح میدم ولی نه به خاطر روانی، سرعت، بهینگی و مشکل نداشتن اپها چون اینها برتری های وینفون نیستن. برتری های وینفون رو هم عنوان خواهم کرد.
بنده نمیگم که عملکرد پردازشی وینفون با رامهای شخصی سازی شده مقایسه نشه بلکه میگم نتیجه گیری صحیحی از این مقایسه گرفته بشه! از آنجاییکه عملکرد پردازشی رامهای اندرویدی با هم تفاوت فاحش داشته و همگی با اندروید خام تفاوت دارند مقایسه عملکرد پردازشی وینفون با فلان رام فلان شرکت ولو در صورت مشخص شدن ضعف رام شرکت اندرویدی نتیجتا ضعف پردازشی آن رام نشان داده میشه نه ضعف پردازشی اندروید! رام تمام زیربنای چیزی است که شما با آن در گوشی کار میکنید! در صورتی که قصد بر مقایسه ای دارید و هدف از آن بازتاب عملکرد سیستم عامل است باید مقایسه با اندروید انجام بشه نه رام های دستکاری شده اندرویدی!
بنده کوچکتری تعصبی روی وینفون ندارم. تعصب آن هم بر روی یه کالای الکترونیکی مضحک ترین اتفاقی است که می شود به آن فکر کرد!

و در نهایت من کامنتهای شما رو مطالعه کردم و به نکته جالبی برخوردم. اینطور که برداشت کردم شما تنها شاید چند هفته است که کاربر ویندوزفون هستید. بنده بیش از دو ساله که کاربر وینفون هستم و سه گوشی وینفونی عوض کردم و در حال حاضر گوشی اول و دومم لومیا هستند. واقعا چطور به خودتون اجازه میدید با داشتن این تجربه اندک در مورد این سیستم عامل به این صراحت نظر بدید و آن هم نه فقط در باره گوشی ای که خودتان استفاده میکنید بلکه درباره تمام گوشی های وینفونی نظر بدید؟

مجددا به ابتدای کامنتم برمیگردم و اینکه شما هنوز اشتباهتان در مقایسه شیوه نصب اپها را در موردش نظری ندادید. اگر قبول دارید که اشتباه کردید شهامت پذیرش اشتباه را داشته باشید و اگر قبول ندارید علتش را بیان کنید. مصادیق ضعف در مدیریت صحیح فایل وینفون را هم نظری ندادید در موردش.

خلیل د در تاریخ : 1394/6/11

ماه گذشته، اسنادی رسمی از پروژه آستوریا لو رفت و درست در همان موقع برخی از ابزار های این پروژه منتشر شد و به واسطه آن ها کاربران توانستند نرم افزار های اندروید را بر روی ویندوز ۱۰ موبایل نصب کنند.

همینطور که میدونید برنامه های اندروید متن باز هستند ولی برنامه های ویندوز متن بسته. یعنی تا خود شرکت مایکروسافت برنامه رو تست و تایید نکنه اونو تو فروشگاه نمیذاره و قابل نصب نیستند.برای همین گوشی های ویندوزی آنتی ویروس ندارند و امنیت آنها کاملا تضمین شده است.
اما گوشی های اندرویدی به محض خرید حتما باید آنتی ویروس داشته باشند چون خطر ویروسی شدن کاملا واضحه.

برنامه های متن بسته قابلیت تغییر ندارند اما متن های باز قابل تغییرند.

اکنون مایکروسافت قصد داره آپ های اندروید رو وارد store کنه . تا در ویندوز 10 ویندوزی ها بتوانند برنامه های اندرویدی رو بر روی گوشی خود نصب کنند . برعکس این موضوع امکان پذیر نیست. یعنی آپ ها و برنامه های ویندوزی اصلا قابل نصب در اندروید نیستند.

لیست زیر برخی از برنامه های ضعیف اندرویدی هستند که بخاطر عدم امنیت مورد قبول واقع نشدند و هیچگاه وارد ویندوز نمیشوند.

جایگزنی صفحه قفل (لاک اسکرین)
ویجت نرم افزار ها
تصاویر زمینه زنده
جایگزین شماره گیر تلفن
جایگزینی لانچر
تسک منیجر (مدیریت وظایف)
مدیریت حافظه
مدیریت صداهای زنگ
قابلیت یافتن تلفن (Find my phone)
دسترسی های سفارشی مشکل ساز
نرم افزار هایی که می توانند نرم افزار های دیگر را نصب کنند

طبق اطاعات لو رفته از فعالیت های تازه ی مایکرسافت،ظاهرا مایکروسافت پروژه ای بر مبنای تبدیل یا کانورت برنامه های آندروید به ویندوزفون 10 دارد.طبق این پروژه توسعه دهندگان اپلیکشین های آندورید می توانند اپلیکیشن های خود را برای ویندوز 10 موبایل ها را گسترش و عرضه دهند.اسناد این پروژه در 47 صفحه لو رفته و در اینترنت منتشر شده است.طبق اطلاعات درز شده پروژه ی "آستوریا" نام دارد.

اگر اپلیکیشن آندروید از خدمات گوگل پلی استفاده کرده است از طریق این پروژه برای ویندوزفونی در دسترس قرار خواهد گرفت.به طور کامل تر اگر از سرویس های گوگل در اپلیکیشن های آندرویدی استفاده می کنید، لازم است تا با استفاده از پروژه استوریا تغییرات کوچک را در تنظیمات اپلیکیشن خود اعمال کنید اما اگر از سرویس های گوگل در اپلیکیشن های خود استفاده نکرده اید، لازم به ایجاد تغییرات خاصی نیست.

لینک سند آستوریا :
https://mega.nz/#!dxgWDbhR!c0rYUuxek0S0liTyrbVa6_Y7DuoleqI-7KEvESqrlPU

به نظر بنده قیمت گوشی های لومیا با توجه به این مسایل بالا خواهد رفت. اگر قصد خرید لومیا دارید هرچه سریعتر اقدام کنید و اکیدا توصیه میکنم پرچمدارها رو خرید کنید و از خرید لومیاهای رده پایین اجتناب کنید.

خلیل د در تاریخ : 1394/6/10

اینم چند تا آپ اولیه برای ویندوزفونی ها که حتما نصب کنید

1-Adobe Reader یا PDF Reader
این دو برنامه قابلیت های همچون تبدیل به فرمت های دیگر و انتخاب فایل از حافظه جانبی و حافظه های آنلاین را دارند.

2- zip یا Archiver
از قابلیت های ویندوزفون ۸.۱ دسترسی بیشتر برنامه ها به فایل های سیستمی و اجازه تغییر در آن ها بوده که با این ویژگی برنامه های کاربردی زیادی راه به استور را پیدا کرده اند،این دو برنامه به ما کمک می کنند تا برای باز کردن فایل های فشرده که اکثرا فایل های دانلودی از اینترنت می باشند به کامپیوتر مراجعه نکنیم و در خود گوشی کار مورد نظر را انجام دهیم

3- Fast Note یا Notes
دو برنامه برای یادداشت موقت پیشنهاد میکنم تا در لیست برنامه های ابتدایی برای نصب در گوشی خود باشد پس اگر دنبال ثبت یادداشت هستید یکی از این دو برنامه را از دست ندهید .

4-store deals یا my app free
قانونی دانلود و نصب کردن جدا از آن که مزیت هایی دارد مشکلاتی مانند پول خرج کردن برای برنامه ها هم دارد پس اگر میخواهید ببینید کدام برنامه ها برای مدت محدود رایگان شده اند بهتر است یکی از این دوبرنامه را نصب کنید و بر روی صفحه اصلی گوشی خود پین کنید.

5- UC Browser و Nokia Xpress
مرورگر اینترنت اکسپلوره که برای گشتن در اینترنت مناسب است اما برای داشتن قابلیت هایی همچون کم حجم کردن صفحه و دانلود منیجر و چندین قابلیت دیگر شما این دو مرورگر را بر روی گوشی خود نصب کنید و از امکانات آن بهرمند شوید

6- OneDrive
فضایی امن،ماندگار،جدا از ویروس و برنامه های مخرب فضایی بنام One Drive که بعد نصب این برنامه عکس ها و فیلم های شما را بصورت خودکار در فضای مجازی اپلود می کند تا به هردلیلی که اطلاعات خود را از دست دادید ،نسخه ای پشتیبان را داشته باشید .
*برای ذخیره فیلم ها خود باید به تنظیمات بروید و در قسمت تنظیم برنامه ها و در قسمت تنظیمات این برنامه ،باید اپلود فیلم را فعال کنید زیرا بصورت پیش فرض این گزینه خاموش می باشد .

7- nokia camera یا Imagine Cam یا Pro Shot یا Camera 360
شما هر چهارتای آن ها و اگر از دارندگان لومیا نیستید از ۳ برنامه موجود همه ی آن ها را دانلود و نصب کنید! و از بین آن ها با سلیقه خود یکی را برگزینید.

8- files و aerize explorer و Pocket File Manager
مهمترین اتفاق ویندوزفون ۸.۱ دسترسی های برنامه ها بوده اند و اجازه خواندن و ویرایش اطلاعات موجود بر روی حافظه که به نظر ما شاید مهم ترین برنامه ای که باید بر روی ویندوزفون باشد یک فایل منیجر باشد که در این جا هم به پیشنهاد یک برنامه بسنده نکردیم و سه برنامه که یکی از آن ها (Files) توسط خود مایکروسافت ارائه شده است و دو برنامه دیگر هم جزو برنامه های خوب و با قابلیت های خوب هستند .

خلیل د در تاریخ : 1394/6/10

داداش خودت میگی که کاربر ویندوزفونی
علت اینکه ویندوزفون رو انتخاب کردی چی بوده ؟ چرا اندروید رو انتخاب نکردی؟

داداش فعلا ما با گوشی های اندروید که مردم خریداری میکنند سر و کار داریم. مثل سامسونگ ، سونی ، الجی و ...
الان اگر شما دو نوع انتخاب داشته باشی بین گوشی ویندوزفون و اندروید کدوم رو انتخاب میکنی؟
یعنی شما اون برندها رو بر لومیا ترجیح میدی؟

مگه میشه ی کاربر ویندوزفونی از اندروید خوشش بیاد؟؟؟ اگه اندروید خوب بود که به ویندوزفون مهاجرت نمیکرد/ اینایی هم که ویندوزفون میخرند حتما تجربه کار با اندروید رو قبلا داشته اند مگه نه؟

خب چرا به اندروید وفادار نبودند و رو بسوی ویندوزفون اوردند؟

یکی مثه من دقیقا میتونستم الجی جی 4 یا نوت 4 بخرم و یا سونی z3 اما من لومیا رو خریدم . هم بخاطر خود گوشی که پرچمداره واقعی و بی نقصه هم بخاطر ویندوزفونش.

با صراحت کامل میگم اگه همین لومیا 930 که عاشقشم سیستم اندرویدی داشت قطعا قیدش رو میزدم.

ملاک اول من ویندوز بودن و ملاک دوم خود گوشی و برند. بعد از اینکه ویندوز رو انتخاب کردم بین ویندوزفونی ها لومیا رو انتخاب کردم.به هیچ عنوان پشیمون نیستم.

خود شما هم طبق گفته هاتون ویندوزفون رو ترجیح دادین پس حتما مزایایی داشته و گرنه که گوشی اندرویدی انتخاب میکردین. درسته؟

این جمله خود شماست:

بنده خودم کاربر وینفون هستم اتفاقا و مطمئنم که کمتر از هیچکدام از شما تجربه وینفون ندارم. ولی دلیل نداره بخوام تعصب داشته باشم. مسلما وینفون برای من هم برتری هایی داشته که رو به این سیستم عامل اوردم.

دقیقا حرف ما ویندوزفونی ها همینه که:
مسلما وینفون برای من هم برتری هایی داشته که رو به این سیستم عامل اوردم .

خوشم میاد که کاربرای ویندوزفون همگی وفادار و تعصبین

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/10

بنده این ویدئو رو پیش تر دیده بودم. اگه به عرائض بنده توجه کرده بودید من هیچوقت ادعای بهینه بودن رام های شخصی سازی شده شرکای سخت افزاری گوگل رو نکردم و همچنان هم نمیکنم. بنابراین ارائه این لینک کاملا موافق با عقیده و عرائض بنده بوده و صحبت های من رو نقض نمیکنه.
بنده عرض کردم وقتی قصد بر مقایسه دو سیستم عامل با رویکرد عملکرد و توان پردازشی هست مقایسه با رام های شخصی سازی شده شرکت های اندرویدی اشتباهه. در واقع اشتباه نیست ولی نسبت دادن آن ضعف رام های سفارشی شده به اصل سیستم عامل اندروید که سیستم عاملی بهینه است و عملکرد گوشیهای نکسوز این مساله رو به خوبی اثبات کرده اند، اشتباهه.

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/10

بنده حاضرم در باره تک تک مواردی که ذکر کردم مستدل صحبت کنم و ضعف ها را دانه به دانه اثبات کنم. من هر دو گوشی وینفونیم آخرین نسخه ویندوزفون رو دارند.
ولی اجازه بدید مشکلات رو دونه به دونه بررسی کنیم.
فعلا در باره سیستم مدیریت فایل وینفون و ضعف اون بخوام صحبت کنم.
شما از طریق بلوتوث قادر نیستید در وینفون فایلهای پی دی اف و رار و فایلهای ناشناخته رو دریافت کنید. بنده شخصا یک راه من در آوردی پیدا کردم برای مدیریت فایلهای رار و پی دی اف دریافتی که توی همین فرومها هم روشش رو عنوان کردم. خیلی ها هم از این روش اطلاع ندارند. علی ای حال به همون روش هم امکان دریافت چند فایل پی دی اف و رار همزمان وجود نداره. فایلهای ناشناخته هم که کلا امکان دریافت و مدیریتش از طریق بلوتوث وجود نداشت و الان هم نداره.
ضعف دیگر مدیریت فایل وینفون عدم امکان به اشتراک گذاری بیش از 100 فایل بصورت همزمان است.
حالا شما که می فرمایید با وینفون همه کار میشه کرد فعلا عدم صحت این دو مورد رو اثبات کنید تا به وقتش در باره باقی مسائل مرتبط با ویندوزفون بحث شود.

پ ن: وینفون مزایای زیادی داره و بنده منکرش نیستم. هدفم از ارائه این مطالب از بین بردن ذهنیت غلط در باره وینفون و پی بردن به مزایای واقعی اون هست. چون ایجاد ذهنیت واهی و غیر واقعی برای دوستان دیگه کار غیر شرعی و غیر احلاقی هست. در صورتی که هر کس مزایا رو خواست حاضرم اونها رو هم مستدل ارائه بدم. پس هدف تخریب وینفون نیست کمااینکه با تخریب وینفون عملا خرید و استفاده دو گوشی وینفونی توسط خودم بعنوان گوشی اول و دوم زیر سوال میره. پس پیشاپیش عرض کنم هدف مشخص کردن مزایای واقعی این سیستم عامل و پرهیز از ارائه مزایای واهی توسط برخی افراد با تعصب هست.

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/9

ویندوزفون 8 از نظر توان پردازشی بسیار عالی بود و بنده هم منکر آن نبوده و نیستم.
ولی بعد از آپدیت ساین در وینفون مشکل عجیب پردازشی پدیدار شد که چون بحث لگ اندروید رو مطرح کردید جا داره به این نکته هم اشاره ای بکنم. بعد از آپدیت ساین اکثر لیست ها در اپ های وینفون درگیر مشکل اسکرول شدند. به طوری که با اسکرول سریع لیست، دیر لود میشود و آیتم های پایین لیست برای مدت زمان کوتاهی ناپدید می شوند. این مساله البته در هر اپلیکیشن شدتش با دیگری متفاوت است و با توجه به سخت افزار گوشی در گوشی های مختلف هم شدتش متفاوت است. مثلا بنده در 830 م در اپ هایی مشکل اسکرولی که در 520م دارم را به هیچ وجه نمیبینم. همانطور که در اندروید با افزایش سخت افزار گوشی مشکل لک کمتر مشاهده می شود ولی باز هم اندکی وجود دارد در وینفون هم مشکل اسکرول در اپ ها هرچند که در پرچمدارانی مثل 930 وجود دارد ولی کم احساس می شود. این مشکل هم ضعف در سیستم عامل وینفون است که در تمامی نسخه های بعد از ساین وجود دارد. تا نسخه بلک من با دوست خوبمون کاملا موافق هستم. ولی بعد از ساین خیر.
همانطوری که عرض کردم در گوشی های پرچمداری که سخت افزار قوی دارند مثل 930 این مشکل تنها در تعداد کمی از اپ ها دیده میشه و آن هم به صورت جزیی. دقیقا همانند لگ جزیی پرچمداران اندرویدی. دو تا از اپ هایی که مشکل اسکرول شدیدتری دارند و میشود به طور جزیی در همین 930 هم شاهد آن بود اپ ها shareit و picsart می باشند.
کافیه در اپ شیرایت شما 100 عکس را انتخاب و برای فرستادن آماده کنید. جا داره یکی از محدودیت های وینفون رو هم که ناشی از ضعف کیفی اپهاست الان بیان کنم. در شیرایت بیشتر از 100 فایل را نمیشود ارسال کرد. علی ای حال وقتی 100 عکس انتخاب شد پیش از ارسال لیستی از عکس ها نشان داده می شود. با اسکرول سریع در آن لیست شاهد این مشکل به صورت جزیی در 930 خواهیم بود. بنده شخصا در 1520 این مشکل رو مشاهده کرد. همونطوری که عرض کردم این مشکل در پرچمدارها جزیی بوده ولی در میانرده و پایینرده ها بسیار شدید بوده به طوری که شاید از لگ اندروید هم بسیار بدتر باشد.
مورد دیگر اپ Picsart هست. کافیست در این اپ گزینه photo که با رنگ نارنجی است را انتخاب کنید و از دو گزینه بالایی سمت چپ را انتخاب کنید و وارد گالری شوید. در صورتی که در پوشه عکس های گالری عکس های زیادی موجود باشد با اسکرول سریع در آن پوشه مشکل لود نشدن به موقع لیست کاملا مشهود است. این مساله در 930 هم وجود دارد. شخصا در 1520 تست کردم.

شاید دوستان ازجمله دوست خوبمون جناب خلیل ادعا داشته باشند که این مشکل به اپ بر میگردد و ربطی به وینفون نداره. ولی جا داره بگم که این مشکل در تمامی لیست های وینفون وجود دارد ولی بسته به سخت افزار گوشی این مشکل در همه گوشی ها و همه اپ ها مشاهده نمیشود. کافیه با گوشی های پایین رده کار کنید تا عمیقا متوجه مشکلات پردازشی وینفون شوید.
اگر لگ اندروید عدم بهینگی است لود نشدن به موقع لیست در وینفون که تا نسخه بلک حتی در 520 هم وجود نداشت، لودینگ و رزومینگ و مسائل دیگر عدم بهینگی نیست؟
در ضمن همچنان میگم شما وقتی اندروید را با رویکرد توان پردازشی میخواهید مقایسه کنید باید مقایسه را با نکسوز انجام بدید نه رام های شخصی سازی شده شرکت ها. شما هنوز تجربه اندروید را ندارید.

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/9

خب طبیعتا شما باید با اپلیکیشن دوربین تحت این سیستم عامل پردازش رو انجام بدید. کسی غیر از این رو نمیگه. البته اگه شما کیفیت بالای دوربین های لومیاها رو تا حدی مرتبط با ویندوزفون میدانید باید کیفیت پایین دوربین های سایر شرکای سخت افزاری مایکروسافت که گوشی ویندوزفونی تولید میکنند را هم بی ارتباط با ویندوزفون ندونید.
بنده منکر فرمایش شما نیستم. ولی وقتی به این نکته این گونه نگاه میکنید آن روی سکه رو هم باید ببینید.

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/9

با عرض شرمندگی ولی من از این کامنت شما متوجه شدم که شما اصولا از لحاظ دانش نرم افزاری بسیار ضعیف هستید. و البته حتی یک بازی دیتادار از گوگل پلی که استور رسمی اندروید هست دانلود نکردید. در صورت دانلود بازی های دیتا دار از گوگل پلی شما کافیه تنها دکمه نصب رو بزنید و بازی فایل دیتا رو همزمان دانلود میکنه و بدون مشکل هم اجرا میشه. این هفت خانی که شما عرض کردید و بنده هم منکرش نیستم بخاطر نصب بازی های کرک شده هست که در وینفون نصب بازی های کرک شده به مراتب سخت تر از اندروید هست. شما بازی و نرم افزار کرک شده در ویندوز پرو هم به همین سختی نصب میکنید. در واقع این پروسه های عجیب و غریب علتش اپ کرک شده است. شما شیوه نصب نرم افزار اوریجینال در وینفون را با نصب نرم افزار کرک شده در اندروید مقایسه و ادعای ساده تر بودن نصب برنامه در وینفون رو دارید؟؟؟ لطفا جواب بدید این مقایسه منطقیه؟
در ضمن هنوز نگفتید که عدم توانایی در مدیریت فایلهای پی دی اف و رار و فایلهای ناشناخته دریافتی از طریق بلوتوث اسمش ضعف مدیریت فایل هست یا نه؟ این مشکل تا نسخه دنیم هم همپنان پابرجاست.

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/9

ممنون از ویدئویی که گذاشتید. صرف نظر از اینکه طرف در گوشی اندرویدی 10 اپ رو باز میکنه و در لومیا 9 اپ ولی ویدئوی خوبی بود که قبلا ندیده بودم.
برنامه آپارات هم بنده نگفتم نمیتونه فیلم دانلود کنه. عرض کردم توانایی ذخیره فیلم دانلود شده در حافظه گوشی رو نداره. تا چند هفته پیش که این توانایی رو نداشت. شاید همین روزها آپدیت کرده باشه در هر صورت بنده نگفتم توانایی دانلود نداره. گفتم توانایی سیو نداره.
بنده لینک های ویدئویی رو بیشتر قبول دارم و قبلا هم عرض کردم که لینک ویدئویی رو به هیچ وجه نتونستم پیدا کنم. تنها یه مورد مقایسه 930 با ام8 بود که برتری ام8 مشخصا واضح بود. میتونید همون لینک رو مجددا ببینید. آدرسش رو گذاشتم توی همین سایت.

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/9

کاش میشد لینک دقیقش رو بدید. البته بنده هم عنوان کردم که مقایسه بین اندروید و وینفون وجود داره ولی عمده مقایسات حول ظاهر گوشی، کیفیت ساخت، دوربین و چیزهایی از این قسم هستند نهایتا شاید سرعت لود یه بازی رو تست کنند. که اکثر لینک هایی که فرستادید و عناوینی که ذکر کردید همگی حول همین محوریت بودن بجز مورد اولی که به ظاهر قراره تست سرعت انجام بده. حالا در عمل چی باشه معلوم نیست. اگه لطف کنید لینک ویدئو رو بذارید ممنون میشم چون خودم خیلی دنبال چنین لینک هایی بودم.
اتفاقا بنده هم قصد برتر نشان دادن اندروید رو به هیچ وجه نداشتم و ندارم. بنده قصدم روشن کردم یه سری حقایق هست و اینکه هر کسی نتونه به خودش اجازه بده هر حرفی رو بزنه با هر لحنی. اینجا یه پیج اجتماعیه و مردم زیادی به امید راهنمایی و کسب اطلاعات صحیح به این پیج ها میان.
بنده خودم کاربر وینفون هستم اتفاقا و مطمئنم که کمتر از هیچکدام از شما تجربه وینفون ندارم. ولی دلیل نداره بخوام تعصب داشته باشم. مسلما وینفون برای من هم برتری هایی داشته که رو به این سیستم عامل اوردم. اما با وجود علاقه شخصیم واقعیات رو هم میبینم.
ممنون از عناوینی که ذکر کردید.

mohamad s در تاریخ : 1394/6/9

سلام
ویندوز هیچ کدوم از این مشکلاتی که نام بردید رو نداره همه کار میشه
باهاش کرد فقط باید بلد باشید و سیستمتون آپدیدت باشه شما یک ویدئو
واقعی بذارید تا سرعت پردازش در تمام قسمت های یک نرم افزار رو بدون
لگ مثل ویندوز باز کنه اندروید فقط رو نما رو سریع باز میکنه ولی ویندوز تمام
قسمت ها رو در همون رو نما بصورت ان تایم باز شده میده نه تازه هر قسمتی
رو بعد از کلیک کردن لود کنه. بنده همه نوع گوشی دستم بوده کارمم گوشیه
با عدد رقمای بی کیفیت و بدون استاندارد هم از سایتا کاری ندارم فقط تجربه مهمه
مگه میشه تراشه آمریکایی رو سی پی یو با تراشه چینی فرقی نکنه !!!؛؛

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/9

اندروید یا رام شخصی سازی شده شرکت ها؟ عرض کردم هر موقعی قصد دارید دو سیستم عامل رو با رویکرد عملکرد پردازشی مقاییسه کنید باید اندروید خام رو مقایسه کنید. در غیر اینصورت مقایسه صحیحه ولی نباید از واژه اندروید استفاده کنید. بلکه باید بگید رام فلان شرکت. چون رام های شرکت های مختلف از نظر عملکرد پردازشی با هم تفاوت فاحش دارند و همگی با اندروید خالص هم از نظر پردازشی تفاوت دارند. پس اساسا اشتباهه که عملکرد این رام ها رو به اندروید نسبت بدیم اون هم بدون در نظر گرفتن اندروید خام. در مورد رام های سفارشی شرکتها باهاتون موافقم اون هم نه در همه رامها و نه در همه گوشی ها. ولی درباره اندروید خام خیر. موافق نیستم.
من توی 830 م همچین اتفاقی نیفتاده ولی به کرات برای 520م این مساله رو شاهد بودم. وقتی تلفن زنگ میخوره گوشی هنگ میکرد و مجبور بودم یه بار دکمه پاور رو بزنم صفحه خاموش شه و مجددا پاور رو بزنم تا بتونم دکمه answer رو بزنم.

خلیل د در تاریخ : 1394/6/9

دوستان عزیز بهتره واقع بین باشیم
کسانی که مدعی هستند اندروید از ویندوزفون بهتره چند تا لینک بذارن تا قانع بشیم.
بهر حال من که این گوشی رو دارم خداییش حاضر نمیشم با بهترین گوشی اندرویدی هم عوضش کنم.
محاله از ویندوزفون به اندروید مهاجرت کنم.
البته هنوز مایکروسافت ویندوز 10 رو برای گوشی ها منتشر نکرده. منتظر باشید که منتشر بشه ببین چه غوغایی به پا میشه.

خواننده ای که داری میخونی تو انتخاب ویندوزفون شک نکن الانش خوبه اینده اش هم بهتر از این هم میشه ...
باور کنید برنامه هایی که لازم دارید تو store ویندوزفون هست

خلیل د در تاریخ : 1394/6/9

با قاطعیت تمام اعلام میکنم اندروید در برابر ویندوز حرفی واسه گفتن نداره

در سیستم عامل اندروید مهم نیست کدام ورژن حتی در اخرین نسخه اندروید شما افت سرعت سریع و ریپ زدن در منو ها و اجرا کردن بازی ها به صورت اسلوموشن که همان ریپ زدن میباشد و گیر کردن و یکی از مهمترین چیز ها هنگ کردن و مجبور به سافت ریست و یا هارد ریست شما را میکند .
حال دوستان شاید بگن نه پردازنده فلان گوشی یا تبلت اندرویدی فلان مدل این مشکل رو ندارد اما بدون شک این مشکل در اندروید میباشد و ربطی به قدرت گوشی و تبلت نمیباشد در صورتی که در ویندوز فون 8 شما هیچ وقت دقت کنید هیچوقت هنگ نمیبینید حتی در پردازنده های ضعیف باز کردن چند نرم افزار و بازی با هم و اجرای بازی های سنگین حتی اگر از رم شما چند مگ هم ازاد باشد بازی و نرم افزار درست و عالی اجرا و هیچ ریپ زدن هنگ کردن شما مشاهده نمیکنید که این برتری باعث طرفدارهای پروپا قرص ویندوزفون 8 را مجذوب خود کرده در صورتی که در قسمت های SETTING اندروید اپشن ها گزینه ها و دسترسی های بسیاری داراست و نرم افزار های بسیاری میباشند که برای این مشکل اندروید ساخته شده اند اما در هر صورت ویندوز فون 8 سرتری بدونه شکی در این مورد داراست در قسمت بعدی به تنظیمات بسیار ساده و ابتدایی اندروید حتی در اخرین ورژن در زمینه تنظیم رنگ و کنتراست و روشنایی و قسمت های مربوط به DISPLAY میباشد که اصلا در اندروید به ان توجهی نشده که در ویندوز فون 8 قسمت های Brightnes, contrast, color, temperature ,color ,saturation شما با زیاد کم کردن های انها به بهترین تصویر برسید و یا گزینه SUNLIGHT READABILITY که واقعا حرفه ای و کار امد میباشد در ویندوز فون 8 دیگر قسمتی که بین این 2 سیستم عامل میباشد .

جمشید ا در تاریخ : 1394/6/9

"...از لحاظ دوربین کاملا فرمایشتونو قبول دارم. کسی نیست که قبول نداشته باشه. البته دوربین ربطی به سیستم عامل نداره. شاهکار نوکیاست.".......
دوست گرامی به این جمله که دوربین ربطی به سیستم عامل نداره اشکال وارد است . هر دوربین دیجیتال از سه بخش مهم لنز ، سنسور و نرم افزار بهره می برد . با شما موافقم که لنز و سنسور ربطی به سیستم عامل ندارد اما نرم افزار دوربین خیر . دوربین لومیا 930 یک دوربین با سنسور 1 به 2.5 اینچ هست یعنی ابعاد سنسور این دوربین 5.76 در 4.29 میلیمتر می باشد ( آیفون 6 از سنسور 1 به 3 اینچ بهره می برد که به ابعاد 4.8 در 3.6 میلیمتر است و لومیا 1020 از سنسوری به ابعادی نزدیک به 8 در 6 میلیمتر بهره می برد) هر اندازه سنسور بزرگتر باشد نور بیشتری می گیرد و کیفیت ثبت جزییات در عکس بالاتر است ( و البته مزایای دیگری هم دارد) حالا این مساحت را با تراکم پیکسلی 20 مگاپیکسل ( لومیا 930 )در نظر بگیرید . حجم زیادی از داده های نوری در عکس برداری به دست می آید این حجم از داده ها باید پردازش شوند تا خروجی خوبی به دست بیاید . پردازش داده ها را نرم افزار دوربین که تحت سیستم عامل ویندوز فون است انجام می دهد پردازش باید به سرعت انجام شود تا شما بتوانید بلافاصله برای عکس برداری بعدی آماده باشید بنابراین نقش سیستم عامل در اینجا روشن می شود . اگر نرم افزار دوربین به درستی عمل نکند یا کیفیت عکس کم می شود یا برای عکس برداری بعدی زمان بیشتری معطل می مانید .

خلیل د در تاریخ : 1394/6/9

ه درستی ویندوز فون به فایل منیجر احتیاج دارد؟

بزارید با چند مثال موضوع رو روشن کنم:
دوستانی که با سیستم عامل اندروید کار کردن میدونند که در مرحله اول برای نصب بیشتر بازی ها و نرم افزار ها که در حال حاضر اجتناب ناپذیر هم هست نصب جداگانه فایل بازی که همون فایل APK میباشد و در نهایت نصب فایل دیتا میباشد که یکی از بزرگترین مشکلات میباشد .
سایت هایی که بازی ها و نرم افزار ها رو هک میکنن و در اختیار دوستان برای دانلود میزارن شما زمانی که این فیل های دیتا رو دانلود میکنید در اولین مرحله به یک مشکل میخورید که احتیاج به فایل منیجر دارید.
و انهم قرار دادن فایل دیتا در جای درست میباشد که این موضوع اصلا در سیستم عمال ویندوز فون وجود ندارد و شما زمانی که یک بازی را دانلود میکنید یک فایل دانلود شده و نصب میشود بدونه هیچ دستکاری و مشکلاتی که اندروید دارد
شما زمانی که فایل دیتارو میگیرید و میخواید مثلا یک دیتا رو به محلی که باید ریخته شود در اندروید که دارای پوشه های مختلف مثلا در پوشه GAME LOFT , ANDROID/DATA , ANDROID/OBB, ROOT و پوشه های دیگر انتقال دهید .
انهم با فایل منیجر به اولین مشکلی که برخورد میکنید تایپ شدن نام درست پوشه میباشد , درصورتی که نام درست پوشه رو زدین و به محل مورد نظر درست ریختین با بالا بودن مدل های سیستم اندروید که عرض کردم
در بیشتر مواقع به این مشکل برمیخورید که نام پوشه در اندروید 3.2 چیز دیگری و در اندروید4.0.4 چیز دیگریست در مرحله بعدی مشکل نخوردن فایل دیتا با فایل APK نصب شده و کلی مشکلات دیگر که در این مرحله لازم به توضیح اساسی نمیباشد.

پس یکی از ملزومات گوشی های دارای سیستم عامل اندروید همین فایل منیجر و مشکلات زیاده که با فیال منیجر و انتقال فایلها دارید که در ویندوز فون 8 هیچ کدام از این مشکلات در نصب بازی و نرم افزار موجود نمیباشد و شما به اسانی و بدونه هیچ دانش و دستگاه دیگری اعم از کامپیوتر که حتما باید با ان بازی و نرم افزار ها انتقال و ریخته شود ندارید و فقط با خود گوشی این کارها رو انجام میدهید .
پس در این مورد ویندوز فون به فایل منیجر احتیاج و وابستگی ندارد در صورتی که اندروید به ان وابسته است

خلیل د در تاریخ : 1394/6/9

شما کافیه عبارت زیر رو تو گوگل سرچ کنید

windows phone vs android speed

اینم کلیپ سرعت و روانی ویندوزفون با اندروید

http://www.aparat.com/v/VaKLy/%D8%AA%D8%B3%D8%AA_%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA_%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2%D9%81%D9%88%D9%86_8.1_%D8%A8%D8%A7_%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF_4.4.2

شما بهتره ی کم تحقیق کنید بعدا اظهار نظر کنید

در مورد برنامه آپارات کی گفته نمیشه فیلم دانلود کرد؟ برنامه آپارات رو باز کن کنار گزینه جستجو علامت دانلود هست.تعجب میکنم شما نتونستید این گزینه رو ببینید؟

عزیزم من هر چی لینک میذارم شما منکر ان میشید.شما لطف کن یکی دو تا لینک بذارید که برتری اندروید رو نشون بده

ضمنا لینک هایی که گذاشتم مربوط به سایت های ویندوزفون نیستند.مثل این سایت:

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/7-reasons-why-now-is-the-time-to-buy-a-windows-phone-1246752

شما خودتون سرچ کنید و جواب رو انصافا بیان کنید/ کافیه عبارت زیر رو تو گوگل سرچ کنید

win phone vs android

Amirhossein p در تاریخ : 1394/6/9

آقا پرهام این ویدیو رو ببین شاید بتونه کمکت کنه
اجرای یه بازیه تو این گوشی و نت3 که تقریبا معرفیشون با هم بوده
و میبینیم که لومیا با رم 2 و اسنپدراگون 800 خودش چجوری نت 3 با رم 3 رو داغون میکنه

Aparat.com/v/eYMwm

جمشید ا در تاریخ : 1394/6/9

دوست عزیز اینها نمونه هایی از مقایسه ی گوشی های ویندوز فون هست که در یوتیوب می توانید ببینید :
?Nokia Lumia 930 vs. iPhone 5S vs. LG G3 vs. Samsung Galaxy S5 - Which Is Faster

Nokia Lumia 930 vs. iPhone 5S vs. LG G3 vs. Samsung Galaxy S5 - Internet Speed Test

GTA San Andreas Nokia Lumia 930 vs. iPhone 5S vs. LG G3 vs. Samsung Galaxy S5 - Gaming Review (4K)

Confronto Nokia Lumia 930 vs LG Nexus 5 ita da AppsParadise

Microsoft Lumia 640 vs. iPhone 5 - Review!

همانطور که پیش از این هم اشاره کردم این سنجش ها آزمایشگاهی معتبر نیستند و من و شما هم می توانیم چنین سنجش هایی را انجام دهیم . مثلا ویندوز فون ممکن است در سخت افزار به نظر ضعیف تر از هم رده های خود در آیفون یا اندروید باشد اما هنگامی که بصورت کاربردی و اجرای برنامه ها را انجام می دهید متوجه می شوید این اختلاف شدید شاخص های سخت افزاری ، به اختلاف زیادی در عملکرد منجر نمی شود .بنده نه می خواهم کاربرانی که این مطالب را می خوانند مجاب کنم ویندوز فون بهترین هست یا بگویم اندروید بدترین هست من با تجربه ای که از اندروید داشته ام ویندوز فون را ترجیح می دهم ممکن است برای شما شرایط دیگری وجود داشته باشد و به نتیجه ی دیگری برسید و این طبیعی است. برای من پشتیبانی قوی ، سیستم عامل متنوع تر و جدیدتر ، دوربین عکاسی قدرتمند ( با پشتیبانی از فرمت DNG ) و روان بودن کار با گوشی در کنار قیمت مناسب تر نسبت به پرچم دارهای اندروید یا آیفون ، ویژگی های مهم هستند و انتخاب من را به میان رده ها یا بالا رده های سری لومیا با سیستم عامل ویندوز فون می رساند .

arman m در تاریخ : 1394/6/9

با سلام
دوستان کسی دلیل این همه اختلاف قیمت تو این گوشی رو میدونه؟

یکی 1 تومن
یکی 1.9

جریان چیه؟

محمود د در تاریخ : 1394/6/8

خدا وکیلی اونایی که اندروید دارند چند بار شده که گوشی زنگ بخوره و بخوایی جواب بدی گوشی همونجوری قفل مونده یا گیر کرده یا هنگ کرده؟
خدا وکیلی چند بار اینطوری شده

یک کار ساده تلفن که جواب دادن به تماس هستش و زنگ زدن هستش رو به خوبی اجرا نمیکنه چجور میشه باهاش حال کرد

ولی خدا وکیلی چند بار اونایی که ویندوز فون دارند اینطوری شده هنگام تماس ؟

بی تعصب بگید

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/8

این کامنت که اصولا مبناش زیر سوال هست. شما میتونید به سایت وینفون برید و به کرات از این لینک ها رو ببینید. اگه میدونستم که این منابع رو میخواید عنوان کنید خودم هم کمکتون میکردم.
عرض کردم لینک ویدئو از مقایسه سرعت وینفون و اندروید یا وینفون و iOS به سبکی که درباره اندروید و IOS به کرات دیده میشه و توی همه سایتهای ویدئویی میتونید ببینید بذارید.
دوتا لینک ویدئو هم کافیه. بیشتر نیازی نیست.

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/8

دوست عزیز شما با اندروید کار نکردید. شما با رام های سونی، ال جی و سامسونگ کار کردید. وقتی میخواید دو سیستم عامل رو با رویکرد توان پردازشی و بهینگی مقایسه کنید مقایسه با رام شخصی سازی شده اندروید از پایه اشتباهه. مقایسه رو با نکسوز5 انجام بدید.
سرعت وینفون اگه زبانزد خاص و عامه لطفا دو تا لینک ویدئو از مقایسه وینفون و اندروید به سبکی که به کرات درباره اندروید و Ios دیده میشه بذارید. دو تا، بیشتر هم نیاز نیست. تا زمانی که لینکی نذاشته باشید فرض بر اینه که لینکی وجود نداره.
از لحاظ دوربین کاملا فرمایشتونو قبول دارم. کسی نیست که قبول نداشته باشه. البته دوربین ربطی به سیستم عامل نداره. شاهکار نوکیاست.
شما تعدادی کتاب معرفی کردید ولی گفتید اینم تعدادی نرم افزار کاربردی! قبول کنید کتاب نرم افزار کاربردی نیست دوست من. اپ آپارات که معرفی کردید هم توانایی ذخیره ویدئو در حافظه گوشی رو نداره و باید برای مشاهده ویدئو از خود برنامه اونا رو دید. شاید درک من و شما از واژه کاربرد با هم فرق میکنه.
درباره کیفیت اپ های استور واقعا نمیدونم شما یا وینفون ندارید یا سطح توقعتون بسیار پایینه.
وینفون از نظر تعداد اپ الان خیلی مشکل نداره ولی صرف وجود داشتن اپ در استور نمیشه ادعا کرد که مشکل اپ وینفون حل شده. اپ باید به خوبی کار هم بکنه.
1. وینفون هنوز توانایی مدیریت صحیح فایل رو نداره. شما در وینفون نمیتونید به طور عادی فایلهای پی دی اف و رار رو با بلوتوث دریافت کنید.
2. کیفیت دانلود منیجر های وینفون با اندروید رو مقایسه کنید.
3. کیفیت پلیرهای ویدئوی وینفون و اندروید رو مقایسه کنید.
4. کیفیت آفیس وینفون و اندروید رو مقایسه کنید.
5. کیفیت واتس اپ وینفون و اندروید رو مقایسه کنید.
6. کیفیت تلگرام وینفون و اندروید رو مقایسه کنید.
7. کیفیت زاپیا و شیرایت وینفون و اندروید رو مقایسه کنید.
8. کیفیت اپهای clipboard وینفون و اندروید رو مقایسه کنید.
9. کیفیت مرورگر های وینفون و اندروید رو مقایسه کنید.
10. کیفیت اپ های مدیریت فایلهای فشرده وینفون و اندروید رو مقایسه کنید.

اینا تعدادی از اپهای کاربردی بودن. تازه هنوز وارد اپ های تخصصی تر نشدم. فقط مد نظرم اپهای معمول برای استفاده روزمره بود. در باره تک تک مواردی که مثال زدم اگه شک داشتید میتونم مستدل کیفیت اپ ها رو خودم براتون مقایسه کنم و مصادیق ضعف کیفی اپ های وینفون رو در مواردی که عرض کردم مستدل بیان کنم.
در ضمن مجددا عرض کنم وینفون از لحاظ توان پردازشی تا نسخه بلک واقعا بدون نقص بود. تمام مشکلاتی که بنده درباره پردازش ازش دم میزنم بعد از آپدیت ساین به وجود آمد.
منکر مزایای وینفون نیستم. اگه بخواید مزایاش رو هم عنوان میکنم که کم هم نیستن. ولی این مزایا شامل سرعت، بهینگی (بعد از ساین) و عدم مشکل اپ نمیشه. دقیقا چیزهایی که شما مرتبا ازشون دم میزنید. نمیدونم چند وقته کاربر وینفون هستید ولی من دو ساله که کاربر وینفونم و گوشی اول و دومم لومیا هستن. تجربم مطمئنا کمتر از شما نیست. هر ادعایی هم که میکنم اگه بخواید مستدل براتون ثابتش خواهم کرد.

حسن ط در تاریخ : 1394/6/8

ببخشید بازی کلش برا ویندوز فون نیومده؟ ومعلوم نیست کی بیاد؟

mehrdad k در تاریخ : 1394/6/8

من چرا باید دروغ بگم،دارم باهاش کارمیکنم مشکلاتشو میبینم،من فقط منتظر ویندوز ده هستم ببینم چطور میشه،امیدوارم مشکلاتش حل بشه

خلیل د در تاریخ : 1394/6/8

مقایسه اندروید و ویندوزفون:
1)

http://www.3g.co.uk/PR/August2014/windows-phone-8-1-vs-android-kitkat.html

Android is better suited to those who are tech savvy or want to make the phone their own and those who want a large app and games selection. But if you want something that just works and looks good doing it then Windows Phone 8.1 is arguably the better choice.

2)

http://www.hongkiat.com/blog/windows-phone-better-than-android/

10 Things Windows Phones Do Better Than Android Phones

3)
http://www.differencebetween.info/difference-between-android-and-windows-phone
نظرات این سایت رو بخونید که همه گفتند ویندوز بهتر است.
Window phone is best

خلیل د در تاریخ : 1394/6/8

دوست گرامی خیلی واضحه که اندروید قابل قیاس با ویندوزفون نیست. من 3 سال گوشی سونی اندروید داشتم خواهرم الجی داره و دوستامم سامسونگ . باور کن ویندوز ی چیز دیگه ست .

چرا کسی که قراره بالای 1 میلیون بده گوشی بره گوشی اندروید بخره ؟؟
از لحاظ سیستم که ویندوزفون خیلی از اندروید سرتره.اندروید متن بازه اما ویندوز متن بسته. امنیتشم در نظر بگیر.سرعت و روانی ویندوز که زبانزد عام و خاصه.
از لحاظ دوربین و عکاسی که هیچ گوشی اندرویدی به پای لومیا نمیرسه

فقط اندروید برنامه های متنوعی داره قبول اما چه برنامه کاربردی و مهمی وجود داره که تو ویندوزفون نباشه؟
من تعدادی کتاب معرفی کردم که لنگه اش تو اندروید نیست.
برنامه های store خیلی با کیفیت طراحی شده اند

خلیل د در تاریخ : 1394/6/8

روز بروز قیمت این گوشی داره میره بالا.همه گوشی ها ارزون شدن اما ویندوزفونا دارن گرون میشن.

خلیل د در تاریخ : 1394/6/8

بعد از خاموش شدن گوشی کامپیوتر درایور گوشی رو نمیشناسه و fail میزنه.
درایور گوشیت خوب نصب نشده دوست عزیزم

خلیل د در تاریخ : 1394/6/8

من فکر میکنم گوشی شما مشکل داشته و گرنه ما که خیلی ازش راضی هستیم.
شما به ویندوز میگین بیخود!!!
شکست نفسی نفرمایید . دوربینش بددددک نیست؟؟؟ باطری ضعیف؟؟؟ هنگ تو بازی های سنگین؟؟؟
لطفا واقعیت ها بگین چرا فاز منفی میدین

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/8

من فرمایش شما رو قبول دارم. البته این رو هم در نظر داشته باشید که کامنتم در پاسخ به چه صحبت هایی بود.
علی ای حال شخصا اندروید رو تنها با نکسوز میشناسم و اعتقادی ندارم که مشکلات رام های شخصی سازی شده شرکت ها ربط خاصی به اندروید داشته باشه. در حال حاضرم گوشی اندرویدی پایین رده ای در اختیار ندارم که بتونم مقایسه صحیحی انجام بدم. مقایسه لومیا 520 با رام های سفارشی شده شرکتها از اندروید مقایسه از پایه غلطی است بین دو سیستم عامل و به قول خود شما غیر فنی.
من با بخشی از فرمایش شما موافقم. وینفون در پایین رده نسبت به رام های سفارشی شده اندرویدی عملکرد بهتری داشته هرچند که شخصا خودم 520 هم دارم و مداوم شاهد هنگ و لگ زدن هاش هستم و از طرفی گوشی اندرویدی پایین رده در اختیار هیج کسی شاید نباشه. در حال حاضر ضعیفترین اندرویدی موجود در بازار شاید نکسوز4 باشه که از لحاظ عملکرد کم و کاستی نداره.
ولی در بالارده ها اندروید بهینگی بیشتری داره به نظرم. مجددا عرض میکنم اندروید با رام های سفارشی شده شرکت ها متفاوت هست.
فرمایش شما رو قبول دارم و شخصا هر کسی که قصد خرید پایین رده داشته رو به خرید گوشی وینفونی ترغیب میکردم. کامنتهای قدیم من در پیج 520 همین سایت موجود هست میتونید ببینید. ولی مجددا میخوام یه چیزی رو روشن کنم چون بنده کامنتم رو در پاسخ به دوستی نوشتم که ادعای بهینه نبودن اندروید و بهینه بودن وینفون رو داشتن و از فحوای کلامشون اینطور بر میومد که بصورت کاملا مطلق حرف میزدن. در صورتی که نه اندروید غیر بهینس و نه وینفون بهینه. از طرفی دوستمون با نام بردن تعدادی اپ که اصولا فقط کتاب الکترونیکی بودن ادعای مشکل نداشتن استور وینفون رو کردن و این مطلب رو با لحن تمسخر آمیزی بیان کردن. بنده با این قسم حرفهای دوستمون مخالفت داشتم و کامنتم رو هم در پاسخ به ایشون و کلام ایشون نوشتم. چون فکر میکنم این قسم صحبت کردن ها و تعریف و تمجید های بی منطق تمسخر آمیز توهین به شعور دوستان دیگری هست که به امید کسب اطلاع به چنین سایتهایی میان.
نهایتا هم مجددا عرض کنم که بنده تمامی سایتها رو زیر و رو کردم و مقایسه مشابه مقایسه های اندروید و IOS برای گوشی های وینفونی وجود نداره. مقایسه وجود داره ولی مقایسه سرعت به شکلی که امروزه کاملا مرسوم هست برای وینفون وجود نداره. البته نمیشه مطلق گفت. لطفا اگه پیدا کردید لینکش رو اینجا بذارید تا دوستان دیگه هم استفاده کنن. در غیر اینصورت فرض بر نبود تست سرعت به قوت خودش باقی میمونه.

جمشید ا در تاریخ : 1394/6/7

دوست عزیز اساسا منطق مقایسه ی شما فنی نیست وقتی پای لومیا 930 به میان می آید آن را با نکسوز مورد سنجش قرار می دهید هنگامی سخن از گوشی های پایین رده ی ویندوز فون می کنید آن را باید با پایین رده های اندروید بسنجید . همه ی ما این را آزموده ایم که پایین رده های اندروید هیچ حرفی برای گفتن ندارند در حالی که پایین رده های ویندوز فونی به مراتب بهتر از همتاهای خود در اندروید عمل می کنند . برای نمونه لومیا 520 را با هر گوشی هم قیمت خود از اندروید بسنجید( سخت افزار ، باتری ، دوربین ، صفحه نمایش و ...) . من لومیا 520 داشته ام هیچگاه مشکلات پردازشی ، هنگ کردن و ... به اندازه ای که در اندروید داشته ام در این گوشی ندیده ام و از روزی که به ویندوز فون کوچ کرده ام واقعا بسیاری از مشکلاتی که در اندروید داشتم رفع شده اند خوشبختانه نرم افزارها به ویژه نرم افزارهای بانکی ایرانی برای ویندوز فون هم که خیلی نیاز داشتم در دسترس هستند هر چند که می پذیرم ویندوز فون نیاز به بهبود دارد و می دانم مایکروسافت شرکتی نیست که وفادارانش را ناامید کند. اما فیلم هایی که در یوتیوب از مقایسه ی ویفونی ها پیدا نکرده اید ، بنده دیده ام و برخلاف نظر شما ویندوز فون نتیجه ی بدی هم نداشته است اما این فیلم ها معمولا شخصی هستند و نه نتایج آزمایشگاهی معتبر و بود و نبود این فیلم ها تایید یا رد چیزی نیست. اما چون این بخش مربوط به لومیا 930 هست باید بگویم برای من و با این قیمت بهترین گزینه می باشد چون عکاسی آن در این قیمت بی رقیب است( شخصا به عکاسی علاقه دارم ) ، در نور آفتاب عملکرد قابل قبولی دارد ، سخت افزار مناسبی دارد و اندازه ی آن نیز بهینه می باشد و سیستم عاملش هم برای من جذاب و دوست داشتنی است .

mehrdad k در تاریخ : 1394/6/7

توصیه من به شما: اصلا سمت این گوشی نیاین.دلایلم،داغ شدن درحد بخاری،سیستم عامل بیخود ،هنگ تو بازیهای سنگین مثه مدرن کامبت۵.باطری ضعیف،فقط میشه گفت یه دوربین داره اونم فقط وقتی عکس ماکرو میگیری بدک نیست،زومشم ضعیفه،اشتباه منو تکرار نکنید

خلیل د در تاریخ : 1394/6/7

اگه تو مراحل دانلود fail میشه اینترنت و گوشی رو چک کن تا قطع نشده باشه دوباره امتحان کن.وقتی کارت تموم شد نباید گوشی رو از کامپیوتر جدا کنی تا مراحل نصب کامل بشه. بعدش که خودش ریست شد صبر کن چرخ دنده ها بیاد . ی مدت طولانی باید صبر کنی. نگران نباش همه چی درست پیش میره.

Amirhossein p در تاریخ : 1394/6/7

ممنون
خودم بیشتر دلم فبلت میخواد ولی باید ببینم میتونم باهاش کنار بیام یا نه!
به نظرتون معرفی لومیا 940 تو قیمت افت قیمت 1520 و 930 چقد تاثیر داره؟
اصن تاثیر داره؟

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/6

البته اینم باید اضافه کنم وینفون تا نسخه بلک از نظر پردازشی واقعا بی رقیب و بی مشکل بود. تمام مشکلات بعد از آپدیت ساین به وجود اومدن.

پرهام ب در تاریخ : 1394/6/6

من از چیزی دفاع نمیکنم. شما دارید دفاع میکنید و این از فحوای کلامتون پیداست. من حقیقتی که میبینم رو دارم میگم. خودمم دو ساله کاربر وینفونم. ولی از حرف های متعصبانه بیزارم.
شما هروقتی با نکسوز کار کردید میتونید ادعا کنید با اندروید کار کردید. در غیر این صورت باید بگید با یک رام سفارشی شده یه شرکت از اندروید کار کردم نه با اندروید!
تا حالا توی سایتهای ویدئویی مقایسه های بسیاری از تست سرعت گوشی های اندرویدی و آیفون دیده میشه که سبک خاصی دارن. اول تایمر رو روشن میکنن و تعدادی اپ رو باز و بسته میکنن و زمانش رو اندازه میگیرن. به کرات چنین تستهایی رو درباره اندروید و ios میتونید ببینید. ولی حتی یه مقایسه سرعت از گوشی های وینفونی به این شکل نمیشه دید. علتشم به این خاطره که وینفون اصولا توان رقابت در حوزه سرعت رو نداره. من خیلی سایتها رو گشتم حتی توی یوتیوب هم نیست فقط یه تست سرعت 930 با ام8 وجود داشت که 930 به معنای واقعی کم اورد. تازه با کمی ارفاق چون بازم این تست سرعت مشابه تستهای معمول دیگه نیست. اینم لینکش.
http://www.aparat.com/v/356cb/Nokia_Lumia_930_vs_HTC_One_M8_-Speed_Test
تمام تستهای شامل گوشی های وینفونی حول کیفیت ساخت و ظاهر گوشی و دوربینه. نهایت سرعت لود یه بازی رو تست کنن. تست سرعتی از مقایسه وینفون به شکل معمول درباره گوشی های اندرویدی و Iosی وجود نداره. توی هیچ تست سرعتی که مولتی تسکینگ بررسی میشه گوشی های وینفونی شرکت داده نمیشن.
در ضمن شما 930 دارید. عرض کردم با گوشی های میانرده و پایین رده وینفونی کار کنید تا مشکلات پردازشی وینفون رو بیشتر حس کنید. در غیر اینصورت باید بگید 930 گوشی خوبیه نه وینفون سیستم عامل خوبیه. هرچند که همون 930 شما هم با قاطعیت میگم مشکلات پردازشی داره ولی بخاطر سخت افزار قویش کم احساسش میکنید.
همچنان میگم 99 درصد اپ های به قول خودتون کاربردی! که معرفی کردید فقط ebook بودن و اصلا اپ محسوب نمیشن. آپارات هم توانایی سیو کردن ویدئو در حافظه گوشی رو نداره.

محمدرضا ا در تاریخ : 1394/6/6

چه جور میشه از از نسخه پیش نماش 10 به 8.1 برگشت؟ من با برنامه Windows phone recovery tool امتحان کردم ولی اون پایین واسه من به جای Reinestall مینویسه Install چون یه آپدیت جدید پیدا میکنه بعد از اون دانلود 1.7 گیگابایتی هم گوشس ریست میشه و Fail میشه.کسی راه دیگه ای بلده؟ ممنون از راهنماییتون

مصطفی ح در تاریخ : 1394/6/6

داداش اگر 940 بیاد اولش که خیلی گرونه پس بدرد نمیخوره بخریش. حالا گزینه های شما میشه 930 یا 1520. هر دوتاش عالی اند. اما 1520 یک فبلته و 6 اینچه.
لومیا 930 هم قیمتش پایین تره هم جمع و جور تره. به نظر میاد در کل 930 بهتر باشه.

Amirhossein p در تاریخ : 1394/6/6

سلام
من میخوام برای اولین بار وینفون بگیرم
و همینطور برای اولین بار گوشی بزرگ مث 1520
درموردشم زیاد تحقیق کردم
فقط تو یه مورد شک دارم اونم اینه که به نظر شما از اول پرچم دارشو بگیرم؟؟
ینی منتظر لومیا 940xl بمونم تا با ویندوز 10 معرفی بشه یا اولین تجربمو با میان رده هاش شرو کنم؟؟
یا بذارم لومیا 940 معرفی شه تا 1520 ارزون شه و 1520 بگیرم؟!!
از سری نوت سامسونگم بدم نمیاد ولی ویندوز بدجوری دلمو برده
ببخشید که نظر اولم تو این سایت یکم زیاد بود!
موارد 801 تا 900 از مجموع 3044 مورد

تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا