نظر کاربران درباره گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S5

Galaxy S5 گلکسی اس 5

Samsung Galaxy S5 سامسونگ
ارزیابی کاربران: 7.9 از 10 (11490 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سامسونگ
» سامسونگ Galaxy Z Fold Special
» سامسونگ Galaxy A16
» سامسونگ Galaxy A16 5G
» سامسونگ Galaxy Tab S10+
» سامسونگ Galaxy S24 FE
» سامسونگ Galaxy Tab S10 Ultra
» سامسونگ Galaxy M55s
» سامسونگ Galaxy F05
» سامسونگ Galaxy M05
» سامسونگ Galaxy A06
» سامسونگ Galaxy Z Flip6
» سامسونگ Galaxy Z Fold6
» سامسونگ Galaxy Watch7
» سامسونگ Galaxy Watch Ultra
» سامسونگ Galaxy M35
» سامسونگ Galaxy F55
» سامسونگ Galaxy C55
» سامسونگ Galaxy Tab S6 Lite 2024
» سامسونگ Galaxy M55
» سامسونگ Galaxy M15
» سامسونگ Galaxy A55
» سامسونگ Galaxy A35
» سامسونگ Galaxy M14 4G
» سامسونگ Galaxy F15
» سامسونگ Galaxy S24
» سامسونگ Galaxy S24+
» سامسونگ Galaxy S24 Ultra
» سامسونگ Galaxy Tab Active5
» سامسونگ Galaxy Xcover7
» سامسونگ Galaxy A25
» سامسونگ Galaxy A15 5G
» سامسونگ Galaxy A15
» سامسونگ Galaxy M44
» سامسونگ Galaxy Tab A9+
» سامسونگ Galaxy Tab A9
» سامسونگ Galaxy S23 FE
» سامسونگ Galaxy Tab S9 FE+
» سامسونگ Galaxy Tab S9 FE
» سامسونگ Galaxy A05s
» سامسونگ Galaxy A05
» سامسونگ Galaxy F34
» سامسونگ Galaxy Z Fold5
» سامسونگ Galaxy Z Flip5
» سامسونگ Galaxy Tab S9+
» سامسونگ Galaxy Tab S9
» سامسونگ Galaxy Tab S9 Ultra
» سامسونگ Galaxy Watch6 Classic
» سامسونگ Galaxy Watch6
» سامسونگ Galaxy M34 5G
» سامسونگ Galaxy F54
» سامسونگ Galaxy A24 4G
» سامسونگ Galaxy F14
» سامسونگ Galaxy M54
» سامسونگ Galaxy A34
» سامسونگ Galaxy A54
» سامسونگ Galaxy M14
» سامسونگ Galaxy A14
» سامسونگ Galaxy S23 Ultra
» سامسونگ Galaxy S23+
» سامسونگ Galaxy S23
» سامسونگ Galaxy F04
» سامسونگ Galaxy A14 5G
» سامسونگ Galaxy M04
» سامسونگ Galaxy Tab A7 10.4 2022
» سامسونگ Galaxy A04e
» سامسونگ Galaxy Tab Active4 Pro
» سامسونگ Galaxy A04
» سامسونگ Galaxy A04s
» سامسونگ Galaxy Watch5 Pro
» سامسونگ Galaxy Watch5
» سامسونگ Galaxy Z Flip4
» سامسونگ Galaxy Z Fold4
» سامسونگ Galaxy A23 5G
» سامسونگ Galaxy M13 4G
» سامسونگ Galaxy M13 5G
» سامسونگ Galaxy A13 (SM-A137)
» سامسونگ Galaxy F13
» سامسونگ Galaxy M13
» سامسونگ Galaxy Tab S6 Lite 2022
» سامسونگ Galaxy S20 FE 2022
» سامسونگ Galaxy M53
» سامسونگ Galaxy A33 5G
» سامسونگ Galaxy F23
» سامسونگ Galaxy M33
» سامسونگ Galaxy M23
» سامسونگ Galaxy A13
» سامسونگ Galaxy A23
» سامسونگ Galaxy A53 5G
» سامسونگ Galaxy A73 5G
» سامسونگ Galaxy Tab S8
» سامسونگ Galaxy Tab S8+
» سامسونگ Galaxy Tab S8 Ultra
» سامسونگ Galaxy S22 Ultra
» سامسونگ Galaxy S22+ 5G
» سامسونگ Galaxy S22 5G
» سامسونگ Galaxy S21 FE 5G
» سامسونگ Galaxy Tab A8 10.5 2021
» سامسونگ Galaxy A13 5G
» سامسونگ Galaxy A03
» سامسونگ Galaxy A03 Core
» سامسونگ Galaxy F42 5G
» سامسونگ Galaxy M52 5G
» سامسونگ Galaxy M22
» سامسونگ Galaxy M32 5G
» سامسونگ Galaxy A52s 5G
» سامسونگ Galaxy Watch4 Classic
» سامسونگ Galaxy Watch4
» سامسونگ Galaxy Z Flip3 5G
» سامسونگ Galaxy Z Fold3 5G
» سامسونگ Galaxy A12 Nacho
» سامسونگ Galaxy A03s
» سامسونگ Galaxy M21 2021
» سامسونگ Galaxy F22
» سامسونگ Galaxy M32
» سامسونگ Galaxy A22
» سامسونگ Galaxy A22 5G
» سامسونگ Galaxy Tab A7 Lite
» سامسونگ Galaxy Tab S7 FE
» سامسونگ Galaxy F52 5G
» سامسونگ Galaxy Quantum 2
» سامسونگ Galaxy M42 5G
» سامسونگ Galaxy F12
» سامسونگ Galaxy F02s
» سامسونگ Galaxy A72
» سامسونگ Galaxy A52 5G
» سامسونگ Galaxy A52
» سامسونگ Galaxy Xcover 5
» سامسونگ Galaxy M62
» سامسونگ Galaxy A32
» سامسونگ Galaxy F62
» سامسونگ Galaxy M12
» سامسونگ Galaxy M02
» سامسونگ Galaxy A02
» سامسونگ Galaxy A32 5G
» سامسونگ Galaxy S21 Ultra 5G
» سامسونگ Galaxy S21+ 5G
» سامسونگ Galaxy S21 5G
» سامسونگ Galaxy M02s
» سامسونگ Galaxy M21s
» سامسونگ Galaxy A12
» سامسونگ Galaxy A02s
» سامسونگ Galaxy F41
» سامسونگ Galaxy M31 Prime
» سامسونگ Galaxy Tab Active3
» سامسونگ Galaxy S20 FE
» سامسونگ Galaxy S20 FE 5G
» سامسونگ Galaxy A42 5G
» سامسونگ Galaxy Tab A7 10.4 2020
» سامسونگ Galaxy M51
» سامسونگ Galaxy Z Fold2 5G

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 7101 تا 7200 از مجموع 7569 مورد

مقداد م در تاریخ : 1392/12/28

سلام . منم يك سوال راجع به چيپست s805 تو پيج زد٢ براي آدريان نوشتم ولي چنتا منفي بهم دادن!! مرده بودم از خنده . نميدونم بعضي ها چرا اينجوري هستن

رضا a در تاریخ : 1392/12/28

من کامنت گذاشتم ولی مدیر عزیز تایید نفرمودند
خلاصه بگم این دفعه همش مربوط به اس5 که مدیر هم تایید کنه
من حرف هایی رو گفتم قبول دارم که مربوط به بازی اعداد بود نه بقیه حرف ها رو
در مورد امکانات این گوشی(اس5)قبول ندارم کاربرد داره چون اکثر این امکانات نمایشی هست و هیچ کار خاصی انجام نمیده
صفحه امولد این گوشی غیر واقعی با رنگ های عجیب و غریب و زننده و درخشان هست و نمیشه با تصاویر طبیعی و چشم نواز ال سی دی مقایسش کرد
خوشحالم این قدر از گوشیت لذت میبری

Alireza N در تاریخ : 1392/12/28

اگه کسی نظر منو بخواد من میگم گوشیه خوبیه اینش که اصلا معلومه ولی خدا میدونه قیمتش چقدره

far z در تاریخ : 1392/12/28

محمد جان. من تو صفحه z2هم کامنت میزارم. برو یه نگاه به اونجا بنداز. کامنتامو بخون و زیرش نگاه کن که چقدر منفی داره. یه عده از دوستان به اسم من حساسیت دارن. ندید منفی میدن.
مهم هم نیس. من حرفامو میزنم.

صدرا ا در تاریخ : 1392/12/28

من اس4 دارم. گوشی خیلی خوبیه
ولی راست میگه اکثر امکانات سامسونگ تو تاچ ویز اصلا کاربردی نیست و فقط به درد نمایش میخوره. تازه روشنشون هم بزاری باتری رو نابود میکنه همش باید بزنی به شارژ
همون روز اول خاموششون کن
من فقط واسه صفحه امولد سامسونگ میخرم
راست میگن اس5 به هدفون خیلی لوکس روش هست درسته؟
اگه باشه خیلی خوب میشه. من حتما میخرمش

محمدرضا ش در تاریخ : 1392/12/28

دوستان به سایت www.gsm.ir برید یک گوشی s5 دستشون رسید و عکساشو ببینید جالب هست ولی من نمیدونم چطوری این گوشی قبل از عرضه جهانی دست اینا تو ایران رسیده ؟؟؟؟؟؟

Saji M در تاریخ : 1392/12/27

بنده در حال حاضر قصد خرید هیچ گوشی رو ندارم و گوشی فعلی من هم از هیچ برند خاصی نیست.
گفته هامم براشون یکی دو تا مثال ندارم...بله...سامسونگ در زمینه نرم افزار خوب کار میکنه ولی اگه واقعیت رو ببینیم میبینیم تعداد نرم افزارهای مفیدش چیزی از باقی برندها بیشتر نیست.
هرچند تاچ ویزش خوبه و روز به روز هم داره بهتر میشه

MEYSAM M در تاریخ : 1392/12/27

دوستان دقیقا 20 روز از زمان عرضه و معرفی این گوشی بیشتر نگذشته

(monday . 24th february . 2014 - barcelona . 20:00 CET)

کسی هست که بدونه کی وارد ایران میشه ؟

و کی با گارانتی های اصلی مثلا مایکروتل تو ایران عرضه میشه ؟

و فکر میکنین با چه قیمتی اولش میاد ؟ چه مدت صبر کنیم تا کمی قیمتش منطقی تر بشه ؟

***********************من خیلی مشتاقم تا S5 بیاد سریع بخرمش**************************

مقداد م در تاریخ : 1392/12/27

من متوجه نميشم چيه اس٤ از اين گوشي بهتره ؛ آخه رضا جان شما اون موقع هم از اون گوشي ها ايراد هايي مثل ايراد هاي فعلي ميگرفتين و فك ميكنم تنها نوت٣ شايد خيلي خيلي جزيي مورد پسند و تاييد شما بوده و مسلما شما رقيب اس٤ (از برند سوني) رو خيلي بهتر از اس٤ ميدونستين ولي الان شما فرمودين مثلا اس٤ رقيب درست حسابيي نداشته و از لحاظ سخت افزاري از بقيه رقبا بهتر بوده ؛ البته گذشته مهم نيست . ولي آقا رضا من هيچوقت نگفتم ضد آب و اسپيكر استريو به درد نميخوره . كجا گفتم مومن؟؟ منظورم اين بود لازم نيست بهترين تاييديه و بهترين اسپيكر روي گوشي باشه چون هدف اصلي اين نيست كه با گوشيمون بريم زير آب و عكس بگيريم بلكه گاهي كه اتفاقات نا خواسته اتفاق ميفته و سالي دو سه بار ممكنه زير بارون به كار بياد كه همين تاييديه اس٥ خوب و كافي هم هست ولي كلا اين ويژگي و اسپيكر هاي عالي ، جزو مهمترين امكانات يه گوشي نيست هر چند مسلما اسپيكر هاي بوم سوند و اس فورس خيلي خوب و نزديك به هم هستن و بدون هيچ بحثي بهتر از اس٥ هستن ولي بحث كلي من اين بود كه اصولا اسپيكر استريو و كيفيت صداي خيلي خوب ، جزو فاكتور هاي خوب هستن نه در حدي كه اونچنان تعيين كننده باشن ... راجع به رنگ هاي امولد ، باهات موافقم چون واقعيت رو ميگي و من هيچوقت نگفتم رنگ صفحه سوپر امولد از صفحه هاي S-lcd3 و صفحه هاي آيفون بهتره بلكه هميشه گفتم كيفيت IPS رو ميپسندم نه امولد رو ؛ ولي اين صفحه تنها نقطه ضعفش نمايش رنگ هاي اشباع هست كه البته قابليت انتخاب رنگ هاي طبيعي تر وجود داره ولي باور كن در مورد فشار به چشم مثل ديدن فيلم با صفحه امولد ، تابلو اغراق شده و در بحث نوآوري ، استفاده از IPS كه از زمان آيفون ٤ اس باب شده ، نميدونم چطور جزو نوآوري هاي سوني قرار گرفته دقيقا مثل بحث تاييديه كه از سالها قبل توسط Sonim و به قول يكي از اساتيد سال ٢٠١٠ توسط موتورولا Defy استفاده شده ... در بحث فروش آخه عزيزم وقتي گوشيي خيلي خوب ميفروشه مسلما بيشتر مورد رضايت مردم قرار گرفته ؛ حالا اون بحث ماشين ها كنار ولي باور كن اگه همه چي به جنس بدنه بود ، پس نبايد دو فلگشيپ سامسونگ صد و چهل ميليون ميفروختن عوضش بايد فلگشيپ ٢٠١٢ و ٢٠١٣سوني و اچ تي سي اين مقدار ميفروختن در حاليكه مسلما وقتي خريدار قصد خريد داره ، با مراجعه به سايت هاي معتبر متوجه تفاوت كيفيت عكس و فيلم و باتري و جنس بدنه و زاويه ديد صفحه و رنگ هاي طبيعي يا اشباع و موارد ديگه ميشه و متوجه ميشه يه گوشي دو تا ايراد داره و يكي بيشتر و همينطوري آمار فروش بالا ميره . ببين آقا رضا درسته كه جنس بدنه در حد وان و نسل زد نيست ولي در مواردي بهتر از سوني و اچ تي سي عمل شده و اون سال هايي كه htc و سوني واسه خالي نبودن عريضه گوشيي توليد ميكردن ، سامسونگ با اولين نسل گالكسي جلوي آيفون قرار گرفت و سال به سال جدي تر شد و تونست به اون محبوبيت لازم دست پيدا كنه و همين موضوع و سخت افزار قوي فك ميكنم ضامن موفقيت ميتونه باشه . البته حرف شما كاملا متين و درست هست كه افول شركت ها يهو رخ نميده و ممكنه اس٥ فروش خوبي واسه سامسونگ نداشته باشه ...

far z در تاریخ : 1392/12/27

داداش من، اگه نگاه فلسفی بکنی که ما والا خودمون کلی تو صفحات دیگه برا دیگران نسخه پیچیدیم. شما اینبار واسه ما نسخه میپیچی.
. اولا همه این گوشیایی که ما دستمونه از شرق میاد. کمپانیهاشم شرقیه و نه غربی که تو شرق کارخونه داشته باشه.
این به کنار.
شما فلسفه مصرف گرایی رو میگین که بنده بدون اینکه هیچ کتابی تو این زمینه خونده باشم به این موضوع واقفم.
از اون گذشته این جمله شما که "به نظر من همون جوری که گفتم گوشی اول و اخر وسیله سرگرمی هست و وسیله کار نیست" کاملا با دیدگاه پرهیز از مصرفگرایی در تضاد هست. شما حرف خودتونو نقض میکنین.
اگه شما معتقد به همین فلسفه هستین به طور کل نباید اصلا دنبال گوشی بیاین. یه گوشی 1100 کار شما رو راه میندازه تا دچار مصرف گرایی نشین.
شما حرفای امیر خان رو قبول میکنی ولی از یه طرف دیگه میگی امکانات نمایشی سامسونگ به درد نمیخوره و سالی یه بار مصرف داره. یا اون حرفا رو بگین که مخالفی باهاش یا اینکه قبول میکنین دیگه تو کامنتی که برا من میزاری همونا رو نقض نکن. حرف امیر این بود که دقیقا همین امکانات به نظر شما نمایشی هست که باید جز اولویت ها باشه و مصرف بهینه انرژی. نه امکاناتی نظیر ضد آب بودن و جنس بدنه و ...
همه امکانات گوشی رو آدم یه جا استفاده نمیکنه که برادر گل من. شما مثلا هر روز مگه عکس میگیری؟ هر روز چه میدونم گوشیتو میندازی تو آب؟ من خودم شخصا ممکنه تو سال یه بار با اسپیکر گوشی آهنگ پخش کنم. اونوقت باید بگم که اسپیکر گوشی امکانات بیخودیه؟
تک تک امکاناتی که تو گوشی هست کاربرد داره. حتی اگه خیلی ازش استفاده نکنی. وحود سنسور مثلا حرکتی، این نیست که شما دائما ازش استفاده کنی. از باب تنوع هم که شده ممکنه گاهی دلت بخواد ازش استفاده کنی. یه سری امکانات دیگه هم هست که باید خودت کار کنی باهاش تا متوجه شی من چی میگم.
من بعد از تست های زیاد و امتحان گوشی های مختلف اومدم نوت 3 رو گرفتم. آیفون هم 3 سال بود دم دستم داشتم. میدونستم چیه. علت خرید آیفون جدید هم مربوط میشد به دو مدل 900 و 9005 نوت 3 که موندده بودم کدوم رو انتخاب کنم. وگرنه آیفون رو نمیخریدم.
برادر من، سونی گوشی بزنه 40 مگا پیکسل، من بازهم تمایلی به خریدش ندارم. چون به این منطق رسیدم که گوشی یعنی چی. این همون منطقیه که امیر جان هم داره بهش اشاره میکنه، اما خیلیا با این منطق مخالفن و دوس دارن شیشه و فلز رو با خاصیت ضدآب خریداری کنن. هیچ اشکالی نداره، اختیار دارن و میتونن. ماهم مشکلی نداریم باهاشون.
برادر من، ما با تغییر نگاه به اینجا رسیدیم، اینجا آخرشه، جز این فعلا نداریم. اونوقت شما میگی نگاهمو عوض کنم که برم چی بخرم؟ htc یا سونی یا آیفون. کدوم؟
برا من دوربین گوشی باید کار را بنداز باشه. نمیخوام عکاسی کنم باهاش. گوشی باید سبک باشه نسبت به ابعادش. نه مثله z1 که احساس میکنی نیم کیلو دستته. صفحه نمایش برام مهمه. اینهمه ips میکنین، مگه این Ips چیه؟ ips فقط تونسته زاویه دید lcd رو بهبود ببخشه. چیز انچنانی دیگه بهش اضافه نکرده. ماشالا چشم ها هم شده معیار سنجش واقعیت. رو کدوم فاکتور شما تصاویر led رو غیرواقعی نگاه میکنین و تصاویر lcd رو واقعی؟ برادر، بنده از tft retina ips اومدم به amo led. تغییر رو احساس کردم. چشمام خسته نمیشه.
اس 5 هم یه گوشیه مثل بقیه گوشیای سامسونگ. برا من مهم نیست که اس 5 چقدر میفروشه یا چی میشه. من نوت 3 رو دارم. و احسنت میگم به سامسونگ که تونسته این گوشی رو درست کنه.
بیخیال اصلا.
لطفا بحث رو روی اس 5 متمرکز کنین.
مرسی

far z در تاریخ : 1392/12/26

من با بقیه حرفهای شما کاری ندارم دوست گرامی. چون سلیقه شما اونجوریه و سامسونگ شما رو مجبور به خرید ازش نکرده. تمام این چیزایی که مد نظرته رو تو z2 میتونی پیدا کنی که ایشالا ماه دیگه میاد.
اما با اینجا کار دارم: کدوم برنامه های سامسونگ رو اکثر بررسی های تخصصی گفتن بی کاربرده؟
خب کاربر محترمی که پول گوشی داده نمیدونه پول برا چی داده؟ آدم اول تحقیق میکنه بعد پول گوشی یا چیزای دیگه رو میده. دیگه اون زمان نیس که وجود صفحه رنگی تو گوشی ملاک انتخاب بود.
الان باید حساب کرد و دید چی به درد میخوره، بر حسب بودجه خرید کرد.
شما هم ببین چی به درد میخوره. به قول امیر عزیز عده ای حاضرن 3 میلیون پول برا 8800 نوکیا بدن که فقط بگن ما خاص هستیم. اون بندگان خدا هم نیازشون اونه.

far z در تاریخ : 1392/12/26

امیر جان، فلز به عنوان یکی از قدیمیترین موادی که بشر تو زندگی روزمرش استفاده میکرد، الان شده الویت انتخاب گوشی برای همین قشریون که میگین.
مشتری به نیازهاش نگاه میکنه و خرید میکنه. الان نیاز اکثر آدما از خرید گوشی شده بازی. دوستم گوشیمو برداشت و گفت که چرا بازی هات کمه تو گوشی، منم گفتم مگه این گوشیو برا بازی گرفتم من. گفت پس برا چی گرفتی؟ منم دیدم باید شروع کنم به توضیح دادن، گفتم بیخیال.
من نمیگم اصلا بازی نمیکنم تو گوشی. ولی خدا شاهده شده بازی با دیتای بالا رو نصب کردم ولی 5 دقیقه بازی میکنم میام بیرون. چون کسی که لذت بازی پشت مانیتور 22 اینچ، با کیبور و موس زیر دستش رو چشیده، این بازیها اصلا خنده داره. دروغ نباشه، بازیهای کوچیک رو دوس دارم رو گوشی.
این یه نمونه ساده هست.
حالا عده زیادی هستن که این نگاه رو دارن....
امیر جان تفاوت در نگاهه فقط. همین نگاه میتونه یکی رو با 1100 نوکیا قانع کنه، یکی رو با خاصیت ضد آب و بدنه فلزی و شیشه ای و یکی رو با یه قلم ساده ولی پرکاربرد برای اون شخص. حالا همین قلم در نگاه عده ای از دوستان به این درد میخوره که سالی یه بار برای اینکه به دوستت نشون بدی گوشی قلم داره، درش بیاری و ازش استفاده کنی.
واسه همین من شخصا خیلی برام سخته که دوباره به سمت گوشی برگردم.
واقعا خوندن کامنتات خیلی آموزندس.
تشکر ویژه داری.

رضا a در تاریخ : 1392/12/26

ممنون
منم دقیقا همه حرفات رو قبول دارم چون خداییش منطقی هست
منم میگم وقتی همه اینا نیاز های ما رو برطرف میکنه برا من نوعی که از صفحه سوپر امولد خوشم نمیاد و امکانات سامسونگ برام حتی ذره ای کاربرد نداره و سلیقه ام متفاوته ترجیح میدم برم سراغ محصولی که حداقل جنسش پلاستیکی نباشه و صفحش سوپرامولد نباشه و ...
هر چند اینا همه سلیقه ای هست مثل این که دو نفر از صدای دو خواننده متفاوت خوششون میاد و هر دوشون هم اشتباه نمیکنند

رضا a در تاریخ : 1392/12/26

دوست من یکی از کارای بازاریابی امروز نیاز سازی برای ادما و مجبور کردنشون به مصرف گرایی هست
(وارد بحث فلسفیش نمیشم که کلا تو نظام سرمایه داری غرب امپریالیسم اقتصادی اول برا ادما نیاز بیخود و کاذب درست میکنه بعد اونا رو مجبور میکنه افکارشون رو تغییر بدن
اطلاعات بیشتر میخواید به کتاب صفیحه امام و اثار دکتر شریعتی و غرب زدگی جلال ال احمد)
به نظر من همون جوری که گفتم گوشی اول و اخر وسیله سرگرمی هست و وسیله کار نیست
نمیشه با امکاناتی غیر کاربردی و نمایشی که شما گفتی ادم خودش رو قانع کنه بره گوشی بخره
هر چند کاملا مشخصه سلیقه هامون متفاوته
ولی
یه توصیه برادرانه بهت میکنم امکانات غیر کاربردی و نمایشی که سالی یه بار هم با زور کاربرد نداره رو بزار کنار ببین چه قدر تصمیم گیری برات راحت تر میشه و میتونی تنوع بیشتری به انتخاب هات بدی
خودت اشاره کردی من قبلا یه رویکردی نسبت به سامسونگ و اپل داشتم که اشتباه بوده و الان نظرم عوض شده
امدیوارم در اینده دوباره نرسه یه روزی بگی بازم داشتم اشتباه میکردم و کاش همه جوانب رو مد نظر قرار میدادم
مخصوصا درباره این گوشی اس5
(حالا نوت3 در مجموع گوشی بدی نیست حتی طراحیشم نسبتا قابل قبوله)
بیشتر توضیحاتم درباره اس5 بود

رضا a در تاریخ : 1392/12/26

من چند بار تو همین صفحه گفتم ولی متاسفانه دوستان هی تکرار میکنند
سری های قبلی گلکسی اس رو نمیشه با این گوشی مقایسه کرد به این دلیل که اون گوشی ها جدا از بحث بدنه نواوری های خوبی داشتن و از نظر سخت افزاری هم یه رده از محصولات شرکت های دیگه بالاتر بودند و جدا از اون رقیب درست و حسابی هم واسشون نبود(غیر اچ تی سی که زورشو بزنه توان تولید بیشتر از 10 میلیون گوشی در سال رو هم نداره خط تولیدش) اما این گوشی از بیه برندها بیشتر که نداره(کمترم داره) نسبت به حتی اس4
حالا میرسیم به امکاناتی که در اس5 اشاره کردی و بحث فروش
اول امکانات. شما میگی قرار نیست ادم با گوشی بره زیر اب یا کنسرت بزاره پس ضد اب بودن و اسپیکر استریو به درد نمیخوره
منم میگم حرفت درسته و قبول ولی اگه اسپیکر و ضد اب بودن به کار نمیاد(که شما میگی نمیاد و به درد نمیخوره) چی به درد میخوره؟؟
ایر جستور که دستت رو از بالای گوشی حرکت بدی و صفحه عوض بشه؟ یا امارت اسکرول یا بقیه قابلیت های نمایشی و غیر کاربردی اس5؟ غیر اینه روز اول این امکانات رو روشن میکنی جلو رفیقات نشون بدیو بعد هم برای همیشه خاموش میشه؟؟
اخه مومن ضد اب بودن به کار نمیاد؟ تا حالا نشده گوشیت اب روش بریزه؟
یا کثیف بشه بخوای بشوریش؟
به خدا اینا یه سری بدیهیاته که اصلا گفتنش لازم نیست
اسپیکر استریو خیلی کاربردیه قشنگ باهاش اهنگ و موزیک مورد علاقتو گوشی میدی ولذت میبری
در مورد کیفیت صفحه اشاره کردی که خوبه
من واقعا نمیتونم بفهمم چطور میشه به سوپر امولد با اون رنگ های اشباع و غیر واقعی گفت خوب؟
چشم های شما خسته نمیشه به این صفحه نمایش نگاه میکنید؟
از اون ور فناوری IPS که رنگ ها رو واضح نشون میده+موتورهای مخصوص صفحه نمایش رو نمیبینید
اگه اینا نواوری نیست فرو رفتگی های پشت در باتری اس5 نواوریه؟
بعد میای میگی فروشش بالاست
خب مومن اس3 صد میلیون فروخت تو اس4 رسید به 40 میلیون حدودا تو این گوشی 20 میلیون احتمالا و ...
خب مگه سقوط چه جوریه؟ مگه نوکیا چه جوری سقوط کرد؟؟ خود سامسونگ میاد و میگه ما به اونی که میخواستیم تو فروش اس4 نرسیدیم بعدش هم تو صنعت ماشین هم معمولا چند ساله کمپانی هایی کره ای دارن از مثلا بنز بیشتر فروش میکنند پس با استدلال شما KIA(کارخونه کره ای تولید پراید) از بنز بهتره؟؟
این که ما منتظر باشیم یه برند گوشی بزنه بعد ما خودمون رو باهاش وفق بدیم اصلا منطقی نیست
اگه اسپیکر استریو گذاشت خوبه اگه نزاشت به درد نمیخوه و امکانات نرم افزاری خوبه
به خدا اینجوری نیست...

mahan r در تاریخ : 1392/12/26

مدیر عامل سامسونگ آب پاکی را روی دستان همه ریخت و رسما اعلام کرد که سامسونگ قصد ساخت مدلی بهتر از گلکسی S5 را ندارد! , تمام حرفها درباره مدل F یا هر بدنه فلزی همش شایعه ای بیش نبود! البته گوشیهای سامسونگ به اندازه کافی قیمت بالا دارند و اگه بدنه اش هم فلزی بشه که دیگه فروششون پایین میاد...

reza d در تاریخ : 1392/12/26

بعد عید 20 درصد افزایش قیمت میخوره. دقت داشته باشین ک این خبر ب هیچ عنوان شایعه نیست!!!!!

مجید ص در تاریخ : 1392/12/26

آقا چرا شما انقدر نظرات همدیگه رو نفی میکنین؟
به نظر من امروزه انتخاب اسمارت فون ها یک چیز کاملا سلیقه ایه.
هر کسی از یه برندی خوشش میاد.
به عنوان مثال من خودم شدیدا منتظر new htc one هستم و اگه کلا پشتش دوربین نداشته باشه هم تصمیمم عوض نمیشه. چون با htc حال میکنم.
طرفدارای برند های دیگه هم احتمالا همینجورین.
پس لطفا خودتون رو اذیت نکنین و اجازه بدین هر کسی طبق سلیقه و معیارهای خودش عمل کنه.

amir - در تاریخ : 1392/12/26

خوب ببين دوست عزيز وارد بازي با اعداد حداقل 3 سال پيش شديم

شما ميتوني بري ويندوزموبايلهاي 2005 تا 2009 رو ببيني ( اون برهه زماني كاملترين سيستم عامل محسوب ميشد و سازندگان هم آس هاي سخت افزاريشون رو براي ويندوز فونها در نظر ميگرفتن ) .

آسهاي 2005 ويندوزموبايل سي پي يو تك هسته 520 مگاهرتز با 64 مگ رم داشتن كه در 2009 رسيده بود به سي پي يو هاي تك هسته 800 مگاهرتز و رم 256 ( سخت افزار بخاطر افزايش رزولوشن و رابط كاربري جديد سازندگان يكم بالا رفت وگرنه برنامه هايي كه اجرا ميكردن همون بود با همون كيفيت)

همين وضعيت رو بيا براي 2010 تا 2013 ببين .
سي پي يو تك هسته 1گيگ با 512 مگ رم ( مثلا روي گالاكسي اس ) ميرسه به سي پي يو 4 هسته 2 گيگ و 2 گيگ هم رم ! ( فقط عرض 3 سال براي همون گالاكسي )
تازه كلي هم مشكل مصرف و بحران انرژي براي همه بوجود اومده .

راجع به سوالتون واقعيتش اينه كه اگر از يكسري بازي واقعا بي محتوا ( من نميدونم كي گوشي موبايل رو تبديل به كنسول بازي كرد ! ) با حجم ديتاهاي غير منطقي ( يه بازي بي سرو ته نگاه ميكني دو برابر كل فريمور گوشي حجم ديتاي خاليشه! ) فاكتور بگيريم من توعي برنامه كاربردي سراغ ندارم كه اسنپ 600 و اگزيناس 4412 كه سهله ..... اسنپ 400 و اس 4 و اگزيناس 4212 دو هسته هم نتونن بعنوان گوشي اجرا كنن.
كما اينكه خيلي از گوشيهاي امروزي با قيمت زير 1 ميليون دارن با سي پي يو 2 هسته و 1 گيگ رم با مصرف معقول همه نيازهاي كاربرشون رو انجام ميدن.
من نميدونم كدوم چشم غير مسلحي ميتونه تفاوت رزولوشن 1280 در 720 رو نسبت به 1980 در 1080 امروزي روي سايز زير 6 اينچ تشخيص بده كه يك عده انتظار ارايه رزولوشن هاي تبلت ( 2 و 2.5 كي ) براي گوشي رو داشتن ؟

متاسفانه توليد كنندگان دارن آلوده به اجراي درخواست رقابتي براي تفكرات كودكانه ميشن.
امروز براي گوشي هاي موبايل ( تبلت و فبلت مد نظر نيست ) معضل اصلي مصرف باتريه نه قدرت پردازشي يا توان جي پي يو و حجم رم...يا جنس بدنه و قابليت ضد آب و عكاسي توي استخر !
( ابداع گوشي ضد آب و گردو غبار روي گوشي هاي اندرويدي مال موتورولا بود با defy سال 2010 سال بعدش سامسونگ مدل xcover ضد آب رو زد ....امروز خريداران سوني جوري اين شركت رو مجبور به مانور روي اين قابليت كردن كه بعضيا توهم برشون داشته فكر ميكنن جزو اختراعات سونيه ! بقيه هم دارن براي قابليتي كه 3 سال پيش بوجود اومد كسي حتي بهش توجه نكرد امروز بعنوان پارامتر اصلي حساب باز ميكنن )

همين قشريون عزيز كوالكام رو مجبور ميكنن وقتي به بن بست تكنولوژيكي روي سري اسنپ ميرسه بخاطر ارضاي عطش عددي اين دوستان حتي اگه شده 3 ماه يكبار با اور كلاك كردن سيستم قبلي بگو در حد 100 تا 200 مگاهرتزم كه شده خودش رو مضحكه كنه.

انتظاراتي كه از سازندگان در زمينه پيشرفت معماري ها ميره در زمينه رنج ابزاراي جايگزين پي سي ( تبلت و فبلت ) هست .
اونجا هدف اينه قابليتهاي كامپيوتر شخصي اعم از برنامه هاي مولتي تسك ..... انواع درگاههاي ورودي و خروجي .... صفحه نمايش هاي بزرگ با رزولوشن مناسب براي كار ... ابزارهاي تعاملي با كاربر و ورودي اطلاعات و پردازش متغيرهاي 64 بيتي رو براي ابزار قابل حمل با توجه به رعايت ميزان مصرف انرژي توسعه بدن.

با فلسفه تبلت و فبلت معلوم نيست مثلا زد اولترا ...1520 نوكيا ....وان مكس اچ تي سي و بقيه اينجور گوشيهاي بالاي 5 اينچ روي چه حسابي براي كيا توليد شده ؟ و قراره كدوم بخش كارهاي قبلت و تبلت رو انجام بده؟
البته منهي نياز قشريون به اجراي اسفالت 8 روي صفحه 6.5 اينچ

Saji M در تاریخ : 1392/12/26

سلام عزیز...سلیقه شما قابل احترامه
کاری هم به این ندارم که در بسیاری از بررسی های تخصصی هم بی مصرف بودن بسیاری از نرم افزارهای سامسونگ از معایبش بیان شده و بسیاری از طرفداران و دارندگان سامسونگ هم اذعان کردن از بسیاری از اونها هیچ استفاده ای نمیکنن و فقط بار روی سیستم رو بیشتر کرده...اینها سلیقه ای هست.
یک کلام...وقتی تکنولوژی جدیدتر و بهتر جلو چشمش بود و براحتی میتونست اون رو استفاده کنه چرا نکرد. چرا ما باید از هر چیز نامبر وان رو نداشته باشیم تو گوشیمون ه لقب پرچمدار سال 2014 رو یدک میکشه؟ شما میگی کافیه؟ چرا؟
میخواستی ضد آب کنی؟ بهترین نوعش که بود چرا نزاشتی؟ شاید اون یک باری در سال گوشی من تو شرایط بدی میره تو آب بدردم خورد...بهترین باید بهترین ها رو داشته باشه
دوربین قوی گذاشتی؟ مگر لرزشگیر اپتیکال نبود؟ احتیاج به اختراع هم نداشت، بسیار هم مفیده...بهترین باید بهترین رو داشته باشه
سنسور اثر انگشت گذاشتی؟ مگر بهترش نبود؟ نوآوری نخواستیم...این قابلیت های دیگه هم که بهش اضافه شده رو همین لب تابی که دارم باهاش این کامنت رو مینویسم هست...بهترین باید بهترین رو داشته باشه.
اسپیکر گذاشتی؟ مگر اسپیکر استریو نبود؟ کی گفته اسپیکر مهم نیست و فقط جهت زنگ خوردن بکار میاد؟ اتفاقا اسپیکر از دوربین بیشتر بکار میاد...بهترین باید یهترین رو داشته باشه
مگر خودت اولین رم 3 رو نیاوردی تو بازار؟ اختراع کردن میخواست؟ بهترین باید بهترین رو داشته باشه
مگر بدنه فلزی چیز جدیدی بود؟ اختراع میخواست؟ بهترین باید بهترین رو داشته باشه
و در آخر، مگر مشتری این چیزها رو نمیخواست؟ پس چرا نزاشتی؟

بله...گالاکسی اس5 یکی از بهترین گوشی های دنیاست که تمام نیازهای مورد توقع یک انسان از یک گوشی رو تقریبا برآورده میکنه ولی هرگز این نیازها رو کاملا براورده نمیکنه....پس بهترین نیست...بلکه جز بهترین هاست.

Saji M در تاریخ : 1392/12/26

بشدت یشدت بشدت با حرفات مخالفم.
مگر قراره ما همه جوره به ساز سیاست های سامسونگ یا هر شرکت دیگری برقصیم...تا کی میخواد با تبلیغات زیاد بفروشه؟ مگر شرکت های دیگه که رو اشتباهاتشون تاکید کردن از عرش به فرش نرسیدن؟ سامسونگ مگه کیه؟ چیه؟
در دنیای امروز حرف حرف مشتریه...یک بار گوش ندی، دو بار گوش ندی، سومین بار با خاک یکسانی
مشتری بدنه خوب میخواد؟ باید براش فراهم کنی...سیاست یعنی چی؟

من مشتری هستم و حرف حرف منه...همین و بس
مشتری میگه لرزشگیر اپتیکالی که سال قبل هم بود رو چرا نزاشتی؟ باید میزاشت چون مشتری اینقدر انتخاب عالی جلو چشمش هست
مشتری میگه سنسور اثر انگشتت 10 سال از تکنولوژی روز عقبه؟ وظیفه شرکته که بهترین سنسور رو برا خریدارش بزاره
مشتری میگه صدای گوشیم مثل دوربینش برام مهمه چون عصر عصر موزیکه؟ باید اسپیکر استریو بزاری
مشتری رم 3 میخواد؟ باید براش بزاری
و....
اصلا و ابدا کار درستی نیست که بعنوان خریدار از سیاستهای شرکتها طرفداری کنیم...با این حرفها کاری میکنیم اَمسال سامسونگ سال بعد هم رو ریل اشتباهاتشون راه برن.
اگر سامسونگ نباشه مشکلی برای ما پیش نمیاد ولی اگر ما کنار سامسونگ نباشیم سامسونگ از صفحه روزگار محو میشه...اینو نمیگم که سامسونگ نخرید بلکه میگم تا بدونین تنها چیزی که در اولویته ما و نیازهای ما هست.
ما میگیم محدودیت های آیفون سیاست شرکت اپل هست...نخیر این اشتباه شرکت اپل هست
ما میگیم جنس بد بدنه اس5 سیاست سامسونگ هست...نخیر این اشتباه سامسونگ هست
ما میگیم حاشیه زیاد سونی سیاست شرکت سونی هست...نخیر این اشتباه شرکت سونی هست
و ....

با حرفهامون شرکت های متمولی که بخاطر بازی با احساسات ما هر روز گنده تر از قبل میشن رو بیش از پیش به درست بودن کارشون سوق ندیم.
این ما هستیم که معلوم میکنیم چی خوبه و چی بد...و چیزی جز احترام به ما نباید باشه
ما نوکیا رو کشیدیم پایین...ما اچ تی سی رو کشیدیم پایین...ما کاری کردیم تا آیفون 5سی تو انبار اپل خاک بخوره...ما به پرچمدار ال جی اعتماد نکردیم که در عین لیاقت فروش خوبی نداشت...و اگر سامسونگ بخواد به این روند تکراری خودش ادامه بده باز هم ما اون رو به گوشه میفرستیم تا بفهمه احترام به حقوق مشتری و براوردن نیاز اون یعنی چی

هرگز اشتباهات کمپانی ها رو سیاست اونها تلقی نکنید.

far z در تاریخ : 1392/12/26

داداش من اصلا با اس 5 کاری ندارم. همین نوت 3 رو مد نظر قرار بدیم. زندگی بشر هر روز داره به سمت دیجیتالی شدن پیش میره. برای نمونه شما تا حالا خرید اینترنتی داشتین؟ جنسی رو تو اینترنت فروختین؟ یه جا هستین میخوایین یه عکس بگیرین زیرش یه کامنت بنویسین و بفرستین برای دوستتون. مثال از این دست زیاده. از زاویه این نگاه، دستگاهی مثل نوت 3 دارای امکانات بی نظیری هست که بقیه دستگاهها ندارن. نه اسباب بازی نیست. شما نگاه کن ظرفیت دستگاههای مثل نوت 3 رو شما میتونی تا ظرفیت 128 gb ارتقا بدی و حجم زیادی از اطلاعاتی که نیاز داری رو همیشه با خودت حمل کنی. هر جا لازم باشه با یه سرچ سریع اطلاعات مورد نیاز رو پیدا کنی و در صورت لزوم با دیگران به اشتراک بزاری. نرم افزارای اختصاصی مثل scrapbook یا s note رو با قلم پر کاربرد s pen ترکیب میکنی و دایره وسیعی از امکانات رو در اختیارت قرار میده که تو هیچ برند دیگه ای نمیتونی پیدا کنی اینا رو. حالا همین دستگاه مجهز به یکی از با کیفیت ترین دوربینهای گوشی، با کیفیت ترین صفحه نمایش، به روزترین چیپ در کنار سنسورهای اختصاصی، یه کالایی رو بهت میده که دیگه کالای لوکس نیست.
رضا جان برای اینکه حرفای من رو کامل متوجه شی باید نگاهتو عوض کنی.
در مورد اس 5 هم به جز قلم نوت، بقیه چیزا مثله نوت هستش.
اصلا گوشی موبایل رو ازت بگیرن و یه نوکیا 1100 بهت بدن. کارت لنگ میمونه؟ خونه رو ازت بگیرن یه اتاق 3*4 بهت بدن. کارت لنگ میمونه؟ ما داریم به سمت جلو حرکت میکنیم.
مامانم یه نوکیا ساده داشت. یه آیفون 3gs پیدا کردیم دادیم بهش چون گوشی لمسی دوس داشت. با آیفون همون زنگ رو میزنه که با نوکیا میزد. نیازهای آدما تعیین میکنه که چی لازمه براشون. وگرنه به جز خوردن و خوابیدن همه چیز رو از انسان بگیرن، انسان زندگی میکنه و خودشو باهاش تطبیق میده.
بازم میگم بهت، جنس بدنه گوشی رو بنداز دور، ببین چقدر راحتتر میتونی تصمیم بگیری.

far z در تاریخ : 1392/12/26

ممنون امیر جان.
توضیحات مبسوتی دادی.
والا من راحتم از تغییر این رویکرد. خدایی آیفون رو 10 روز تحمل کردم فقط.
هنوز نگاه به اسمارت فون به عنوان کالای تجملاتیه.
من ترجیح دادم امکانات رو به جنس بدنه. راضیم آقا. راضی.
من تا 2 ماه پیش نفرت بیخودی نسبت به سامسونگ داشتم که دلیلشم بیخود بود.
گوشی رو هم زیاد نگه دارم دو سال نگه میدارم. توان مالی داشته باشم، دوباره یه پرچم دار میخرم. و احتمالا دوباره سامسونگ.
من اس 4 رو دستم گرفتم چند روز پیش. واقعا خیلی خوش دست بود. به شدت سبک. خیلی خوشم اومد ازش. فیلم اس 5 رو هم دیدم. گوشیه بدی به نظر نمیرسه.
موافقم. همه چی جنس بدنه نیست.
در عین احترام به نظرات بقیه دوستان، امیدوارم نگاه به اسمارت فونه واقعا اسمارت باشه تا شرکتها هم به تبع اون روی توسعه نرم افزاری همگام با توسعه سخت افزاری سرمایه گذاری بیشتری بکنن.

مقداد م در تاریخ : 1392/12/26

كلا واسه من كامنت نوشتن واسه شما كار خيلي سختي بوده . شما اشاره ميكني كه جنس بدنه اين گوشي در حد فلگشيپ ها نيست و نظر منم همينه ولي شما چطور ادعا ميكني سامسونگ نميتونه يك گوشي با كيفيت توليد كنه ؟ برندهايي مثل htc و سوني مسلما گوشي هايي با جنس بدنه بهتر از سامسونگ توليد كردن ولي شما بفرما چقدر تونستن محبوبيت و فروش و سهم بازار رو داشته باشن؟ شما فقط به دليل اينكه از اين برند بدتون مياد ، مطالبي مينويسين و همه ي خوبي ها رو هم پايمال ميكنين . آخه مومن ، به قول آقاي far z مگه استفاده از صفحه IPS اونم در سال ٢٠١٤ نوآوريه ؟ يا اسپيكر هاي استريو؟ يا رم سه ؟ به قول ايشون ، مگه قراره كسي با گوشيش بره زير آب عكس يادگاري بگيره كه نياز به بهترين تاييديه داشته باشه ؟ يا قراره با گوشي يك كنسرت ساپورت بشه كه نياز به بهترين اسپيكر باشه ؟ برادر من همه چي به جنس بدنه نيست و واقعا مواردي مثل كيفيت صفحه و سخت افزار قوي و دوربين و باتري ، گزينه هاي خيلي خيلي مهمي هستن و بهترين مثال ، وان و گوشي هاي سوني هستن كه با وجود جنس بدنه عالي ، شايد يك سوم گوشي سامسونگ محبوبيت و فروش داشتن ؛ لطفا نگين فروش خيلي خوب دليل كيفيت بالا نميشه چون مسلما اينقد گوشي خوب و مطمين ظاهر شده كه خيلي ها اونو به اچ تي سي يا سوني يا الجي ترجيح دادن و معتبرترين سايت هاي جهان به اتفاق روي نقاط قوت سامسونگ مقابل رقباش در هر دوره زماني اجماع داشتن و البته از جنس بدنه اون انتقاد ميكردن و ميكنن در واقع هم خوبي ها رو ميگن هم بدي ها ولي شما فقط بدي رو ميگي . شما نقاط ضعف اين گوشي و فلگشيپ هاي قبلي سامسونگ رو گفتي ولي بعيد ميدونم به نقاط ضعف گوشي هاي سوني هم اشاره اي كرده باشي ؛ مواردي كه بهترين و معتبرترين سايت هاي دنيا بهش اشاره ميكردن ولي شما بي تفاوت بودي در واقع معني توجيه اين ميشه ... من هنوزم با شما موافقم كه جنس بدنه مشكل داره و سامسونگ بايد تغييراتي ايجاد كنه ولي شما چون از اين برند بدت مياد و نقاط قوت رو دوس نداري ببيني ، بيطرف نيستي و نظريات بيشتر به دور از انصافه

رضا a در تاریخ : 1392/12/25

امیر جان خب اینجوری باشه کلا وارد بازی اعداد میشیم
الان نرم افزاری تو اندروید هست که اسنپ 600 یا اکسینوس 4412 نتونه اجرا کنه؟؟
پس لزوم معرفی و اومدن مدل های جدید اینا چیه؟؟
اینو لطف کن یه توضیح خیلی کوچیک بده. ممنون
کسی دوربین بخواد نوکیا هست که میدونیم تو دوربین رو دست نداره
حرفت درباره ایفون و نوکیا رو هم واقعا قبول دارم

رضا a در تاریخ : 1392/12/25

دوست عزیز اسمارت فون اول و اخرش یه جور اسباب بازی و کالای لوکس هست در مقابل مثلا لبتاب(واقعا کار شما لنگ میمونه نوت3 رو ازت بگیرن بهت نوت2 بدن؟؟)
در ضمن این اعتراض به کیفیت ساخت محصول سامسونگ دیگه یه موضوع جهانی شده یه سر سایت های بزرگ دنیا برو همه حتی طرفدارای خود ساموسنگ دیگه دارن اعتراض میکنن
به نظر من سامسونگ نمیتونه یعنی توانشو نداره یه گوشی با کیفیت بزنه حالا دلیلشو نمیدونم ولی قطعا اگه میتونست این همه همه رو اذیت نمیکرد
در ضمن یه پرچمدار باید مجموعا ارزش خرید داشته باشه یعنی چند تا نوااوری و ... ارایه بده. چرا موقعی که نوت3 اومد اعتراضی نشد تو دنیا؟
همه یا خوششون اومد یا اونایی هم که دوست نداشتن به هر دلیلی قبول داشتن گوشیه خوبیه ولی اس 5...
حالا هرکیم هرچی بگه به نظر من توجیه هست
هممون یادمون میاد نوکیا یه روزی کجا بود و الان کجاست
چرا؟ چون حرف های منتقد ها و کارشناس ها و ... رو نشنید
سامسونگ داره کجا میره؟ با اس5؟
فکر کنم موضع دنیا و سایت های مطرح و کامنت های حتی طرفداراش جواب به این سوال رو ساده میکنه

amin a در تاریخ : 1392/12/25

من بین اینو نوت 3 گیر کردم خواهشا کمکم کنید بگین کودوم بهتره عجله هم ندارم منتظر میمونم تاs5بیاد تو بازار

amir - در تاریخ : 1392/12/25

700 دلار بشه 1000 دلار اونوقت ديگه بجاي ماهي 10 ميليون نهايتا ماهي 500 هزار تا بتونه بفروشه.

براي يك پرايد چند ميليون نفر حاضرن تا 15 ميليون رو پرداخت كنن...
اگه بشه 25 ميليون بارينگ اسپورت و تودوزي شبه چرم چند هزار نفر حاضرن هزينه پرداخت كنن
اگه شد 30 ميليون چند نفر حاضر ميشن بخرنش ؟ ( حتي با روكش طلا و بدنه تقويت شده و سپرهاي آبكروم كاري شده فلزي )

اصلا بحثي در مورد كيفيت ساخت بدنه سامسونگ نداريم ( شما فرض كن تعمدا براي اينكه گوشي رو بعد از مدت معين يا بخاطر ظاهر آسيب ديده عوض كني يا بري يكبار ديگه هزينه كني بدنه رو تعويض كني در هر دوصورت پولش ميره توي جيب سازنده .... ولي اهداف پشت اين بدنه خيلي بزرگتر از اين حرفاست )

اوني كه مشتري رو ميكشه سمت سامسونگ و مجبورش ميكنه گوشي سامسونگ بخره ( گوشي كه كالاي اساسي نيست )امكانات دستگاهه كه بقيه ندارن. بدنه اش نيست...ظاهرش نيست....كلاس فرضي اش ! نيست ...يونيك بودنش و دست يك قشر محدود بودنش نيست.

اگر اينها اولويت بازار بود حتما سامسونگ از امكانات اينور ميزد روي ظاهرش هزينه ميكرد ( بن بست گوشيهاي با ظاهر لوكس ورتو هست ديگه .....گوشي اندازه 1100 وزنش 200 گرم ...حتي ممكنه دوربين و بلوتوث هم نداشته باشه ! صفحه تاچ كلا تعريف نشده است .... دست يك عده خاصه قيمتهاشم چند ده هزار يورو به بالاست.
فكر ميكني چرا يه همچين گوشي اي با اين قيمت نبايد خيلي از امكانات بديهي رو داشته باشه ؟
چون هدف پشتش اينه : اين گوشي رو براي شما نساختن براي جلب توجه اطرافيانت ساختن!
شما قرار نيست تمركزت روي امكانات داخلي گوشي باشه . مجبورت ميكنن با امكانات پايين حتي توي دست نگيريش..... قراره به اين دقت كني با ديدن ظاهر گوشي چند نفر صورتشون برميگرده و شما از اين جلب توجه احساس رضايت بكني.
ظاهرش رو انبوه سازي بكني يدونه ورتو معمولي سرجمع 200 دلار مواد نبرده . ولي با قيمت زير 500 دلار توي بازار پخش بكني اش شايد بعد از 1 سال بشه 10 هزار تا ازش فروخت چون وقتي دست همه هست ديگه كسي محوش نميشه )

الان شما نگاهت به گوشي رو از يك كالاي تجملاتي به اسمارت فون تغيير دادي راحت تر نيستي ؟
چي از دست دادي و بجاش چيا بدست آوردي ؟
چقدر از زندگي روزمره ات امروز وابسته به خود گوشي و امكاناتش شده؟
فرض ميكنيم تا سال اينده كل نوار دورگوشيت لب پر شد و شكست ..... فكر ميكني گوشي بعديت چي ميتونه باشه ؟
بنطرت ممكنه بخاطر اون نوار مد نظر سبك زندگيت رو عوض كني بري سراغ يك محصول ديگه؟
فكر نميكني يه بخش بزرگي از اين تغيير نگاه اجباري رو همين طرح پلاستيكي سامسونگ با تغيير تمركز از ظاهر به امكانات داخل گوشي بصورت ناخوداگاه براي شما انجام داده؟
و احتمالا شما هم مثل خيلي هاي ديگه الان ديگه مجبور به استفاده از سامسونگ شدي ؟

فكر نميكني پشت همه اين قضايا معادلات روانشناسي محصول خوابيده؟

كل منتقدان كل مجلات و سايتهاي دنيا بگن ظاهر سامسونگ چيپه ....
نه تنها روي اون بخشي كه مد نظر سامسونگه تاثير منفي نميگذاره كه خوشحال ميشه .
به هدفش رسيده....

ما امروز بخاطر اينكه پردازنده 64 بيت نشده ..... معماري سي پي يو قديميه ...به تبع مصرف باتري هم بهتر نشده از اس 5 رضايت كامل نداريم يكي از اون بندهاي هدف سري گالاكسي اينجا جا افتاده.( بجاي اينكه خيلي بالاتر از زقبا باشه يكمي بالاتره )
وگرنه ظاهرش پلاستيكه و دولوكس نيست خوب نباشه ( مگه اين چند صد ميليون گالاكسي قبلي غير از اين بودن )

amir - در تاریخ : 1392/12/25

بنظر من 95% اين داستانها برميگرده به اينكه رنج مخاطب خريد گوشي هاي پرچمدار متاسفانه بچه هاي كم سن و سال يا نهايتا جوانان با دست پر و خالي از اطلاعات شدن.

اگر كسي برمبناي نيازش گوشي انتخاب كنه ( و فرضا موبايل رو با كنسول پي اس پي اشتباه نگيره ) هم مصرف كننده و هم سازنده به همون سمتي ميرن كه بايد ميرفتن ( تا اواخر 2010 اين وضعيت درست حاكم بود ...بعدش يكدفعه اين قشر جديد اومدن تحول ايجاد كنن نتيجه اش شد همينايي كه ميبيني

ما يكسري ابزار داريم براي كار خاص در نظر گرفته شدن .... ابزار خاص هم تعريف خاص داره.

مثلا : شما تشريف ميبري لپ تاپ بخري .
براي شما و سازنده دو تا چيز در اوليته وزن و مصرف در ازاي كار انجام شده.

شما اين وسط حاضر نميشي براي بدنه آلومينيومي ولي مثلا 30% سنگينتر برند ايكس دستگاهش رو انتخاب كني.

يا براي پردازنده اون يكي برند با 1.5 برابر سرعت بقيه ولي مصرف دوبرابر معيارهات رو عوض كني.

حالا داستان گالاكسي سامسونگه .
هر شركتي رنج محصولاتش رو خيلي قبلتر از اينكه وجود داشته باشه ميده بخش بازاريابي براش مختصات و مشخصات ( از شكل و قيافه و وزن و امكانات تا كشورهاي مختلف هدف و اقشار مختلف جامعه تا نوع كاربري و برنامه هاي مورد نياز و توان مالي مشتري هاي بالقوه تا حتي عمر مفيد دستگاه) دربياره.
برمبناي كل اين اطلاعات تازه محصول طراحي ميشه و هدف اينه برسن به اوني كه بخش بازاريابي ازتون خواسته
رنج گالاكسي از روز اول با 3 تا هدف سخت افزاري توليد ميشد :
قويترين امكانات سخت افزاري در ازاي مصرف معقول ( امكانات سخت افزاري فقط كلاك سي پي يو نيست ...گالاكسي اس سي پي يو 1 سامسونگ داشت چند ده ميليون فروخت...براي تست كشش بازار اس پلاس با پردازنده 1.4 كوالكام زدن بخاطر مصرفش كه حدود 20% بالاتر رفته بود سرجمع 2 ميليون نفروخت ! )
ارايه بهترين نمايشگرهاي سامسونگ براي تبليغ روي بخش نمايشگر شركت .
كمترين وزن و ابعاد قابل دستيابي.

تا امروز اين سياست ها با چاشني ساپورت نرم افزاري قوي و تيراژ بسيار بالا ( خيلي از تك مدل گوشيهاي سري گالاكسي به تنهايي باندازه كل توليدات بقيه شركتها در همون بازه زماني فروش داره ) كه قيمت رو نسبت به همه كمتر ميكنه جواب داده

حالا كسي براش ظاهر .... قيمت ... كلاس .... يونيك بودن ... القاي حالت لوكس و غيره در اولويته اساسا اين آدم جزو بازار هدف سامسونگ نيست كه قرار باشه بخاطر رنج كمتر از 5% بازار بياد محصول بسازه.

سامسونگ بخاطر سخت افزارهاي قوي ...نرم افزارهاي كاربردي و قيمت پايين مشتري داره.....
توي هر بازاري هم دنبال آمار فروش بالاست .
خيلي از اين جينگولك بازي هاي امروزي مثل پخش موزيك و عكاسي با موبايل و ... كه امروز جزو بديهيات شده اولين بار سامسونگ براي بازاريابي اجرايي كرده.

متاسفانه عموم مردم توي برخي كشورها جزو طبقه متوسط طبقه بندي ميشن ولي دوست دارن با ابزار خودشون رو توي قشر بالاي جامعه تصور كنن.

گالاكسي رو براي مصرف 1تا 1.5ساله ( حداكثر ) در نظر گرفتن براي اين مدت همين پلي كربنات موجود كفايت ميكنه.
كسي دلش براي بدنه دستگاه ميسوزه يا نوع استفاده اش بده سامسونگ با 50-60 دلار كيف اختصاصي اون دستگاهم ارايه ميكنه.
كل اينها باهم هنوز بين 100 تا 200 دلار ارزونتر از محصولات رقباست( تازه امكانات نرم افزاري و سخت افزاري سامسونگ رو ندارن )
شماي نوعي ( و امثال شما ) تا 600 دلار براي گوشي فول امكانات حاضري بدي ..اگه شد 700 دلار مشتري اش ممكنه نصف بشه .

بقيه كامنت بعدي ....

far z در تاریخ : 1392/12/25

سلام داداش.
برا بعضی از چیزایی که نوشتی، میتونی جواب amir- رو بخونی.
اما من htc one نمیخرم. حتی اگه با الماس و جواهرات تزیینش کرده باشن. (نظر شخصیمه)
ما داریم پول به چیزی میدیم که میخوایم از امکاناتش استفاده کنیم. همه چی مگه جنس بدنه هست؟
در مورد اسپیکر استریو، اگه میذاشت خوب بود. در ضمن برای من اسپیکر گوشی اصلا جز الویت نیست. صداش کم نباشه که بتونم بشنوم زنگ گوشی رو وقتی بیرونم، این مهمه. وگرنه نمیخوام آهنگ بزارم رو گوشی و بشینم گوش کنم بهش. مگر تو مسافرت که هندزفری هست.
داداش من ،ضدآب قویتر رو میخوام چیکار؟ ساعت نیست که وقتی دستامو میشورم دیگه درش نیارم و باهاش دستامو بشورم. بودن ضدآب فقط برا این به درد میخوره که اون 1% که ممکنه گوشیت در اثر حادثه بیفته تو آب یا مثلا تو هوای بارونی حرف میزنی، گوشیت خراب نشه. من با گوشی نمیرم استخر. اصلا چه لزومی داره؟ زیر آب عکس بگیرم؟ برنامه مستند مگه میخوام درست کنم؟ من ترجیح میدم به جای این خاصیت چهار تا نرم افزار کاربردی داشته باشه گوشی که آدم لذت ببره ازش.
برای مقابله با این حادثه هم s5 ضد آب رو قرار داده.
سنسور اثر انگشت هم چیز لازمی نیست. آیفون گرفتم دیدم به چه درد میخوره. هر چند سنسور این کاراییش از مال آیفون بیشتره.
داداش، گوشی رو نخوای تو 5 سال عوض کنی، رم 3 سهله، خیلی چیزا رو کم میاره گوشیت. اگه خیلی مقاومت کنی، 2 سال نهایتشه. مگر اینکه قید به روز بودنو بزنی و سر کنی با شرایط.
نمونش دوربینه. که اینجوری که داره پیش میره، هر سال دوربین گوشیها، پیشرفت قابل ملاحظه ای میکنن.

far z در تاریخ : 1392/12/25

خب امیر جان، من فکر میکردم محدودیت تولید باعث شده.
ممنون از توضیحاتتون.
علت این برمیگرده به اینکه، واقعا اکثر کسایی که گوشی میخرن دنبال اعداد و ارقام هستند. شده مثله حالتی که میرن برای کامپیوتر کارت گرافیک بخرن، بعد تنها چیزی که میپرسن اینکه رمش چنده. یه کارت 610 با رم مثلا 2 گیگ رو از 650 با رم 1 گیگ بالاتر میبینن.
ولی امیر جان، وقتی اینهمه اینجا و اونجا، نسبت به کیفیت ساخت اعتراض میشه، خب سامسونگ میتونه خیلی راحت یه اصلاحی انجام بده. مثلا همین حاشیه گوشی که طرح استیله. خدایی این طرح استیل خیلی آسیب پذیره. من به شخصه معتقدم رو این مسئله کار کنه و یه چیز محکمتری یا یه رنگی که نسبت به برخورد مقاومتر باشه و نریزه، مشکل دیگه ای باقی تمیمونه. چون من با پلاستیک پشت مشکلی ندارم.
نگاهمو به طور کل از گوشی به عنوان کالای تجملاتی به گوشی به عنوان یه اسمارت فون که کار آدمو راه بندازه عوض کردم. رو این نگاه هم نوت 3 رو به عنوان بهترین گوشی انتخاب کردم و یه ذره تا الان که حدود 2 ماه میشه، از خریدم ناراضی نیستم.
امیر جان بعضا یه سری به این صفحات هم بزن و با دلایل منطقی خودت ایراد یا اشکالی بود برطرف کن.
ممنون

Saji M در تاریخ : 1392/12/24

سلام عزیز
آیا این منطقیه که کیفیت پایین تر رو ارائه بدیم چون تولید کیفیت بالاتر زحمت داره؟
آیا اچ تی سی وان که اون بدنه زیبا و بسیار با کیفیت رو ارائه کرد خودش نمیدونست که ساخت هرکدوم از بدنه های وان 200 دقیقه زمان نیاز داره؟ بخاطر اینهمه زمان و زحمت از ارائه کیفیت برتر سر باز زد؟
سامسونگ روی نوت3 رم3 گذاشت بعد چطور برای تولید رم 3 برای اس5 مشکل داره؟
ساسونگ که طبق آخرین خبر داره رو رم 4گیگابایتی کار میکنه.
گذاشتن لرزشگیر اپتیکال هم زحمت داشت؟ اسپیکر استزیو زحمت داشت؟ ضد آب قوی زحمت داشت؟ سنسور اثر انگشت بهتر زحمت داشت؟
به شخصه دوس دارم رو گوشیم رم 3 باشه...نه بیشتر و نه کمتر چون افراد بسیار زیادی گوشیشون رو تا 4-5 سال عوض نمیکنن و قطعا رم 3 تا اون موقع نیاز هست و البته تمام چیزایی که گفتم.
تولید کیفیت برتر از هر لحاظ هیچ بهانه ای رو قبول نمیکنه.
سامسونگ به دور تکرار دچار شده و این قابل انکار نیست.

amir - در تاریخ : 1392/12/24

داداش برای سامسونگ که اولین تولید کننده رم دنیاست( از نظر آماری...فقط هم بحث گوشی نیست از رم پی سی و سیستمهای نظامی تا پلیرهای خونگی و بردهای صنعتی و هر جایی چیزی به اسم رم وجود داره سامسونگ داره تامین میکنه )...دومینشون که هینیکس باشه هم توی کره بغل دستشه ( هر چند خود سامسونگ به تنهایی کل مصرف رم دنیا رو همین الانش هم میتونه پوشش بده ) تامین کردن ۲۰۰ میلیون و ۵۰۰ میلیون رم ۳ گیگ یا ۲ گیگ یا بحث تفاوت قیمت این دو تا با هم اساسا موضوع مورد بحث نیست.

رم رو بر مبنای نیاز سیستم عامل ( نه فقط رم کل سخت افزار پردازشی رو ) و برنامه های هدف در نظر میگیرن.
روی سیستمهای سبک بیس فریموری مثل وین فون و آی او اس همین امروزش رمها دارن روی رنج ۱ بازی میکنن چون بیشترش نیاز نیست .
رم ۳ برای اندروید تا حالا فقط روی تبلتها و فبلتها کاربرد داشته ( چون مولتی تسک بودن....کلی هم برنامه متفاوت با گوشیها داشتن باضافه اینکه جیلی بین ۴.۳ بیشترین مصرف رم رو داشته )

توی هر برهه زمانی نگاه کنی رم گالاکسی ها از رم نوتها پایینتر بوده چون نیازی نبود.
الان که کیت کت اومده نیاز به رم بازهم کمتر شده ....
برای گوشی که قراره کیت کت اجرا کنه همون ۲ نه تنها کافیه که زیادم هست....

علوم کاغذی بعضی ها ( مثلا هرچی عدد بزرگتر بهتر ) سازندگان رو مجبور میکنه بعضی وقتها یکسری کار بدون توجیه بکنن ( مثل رم ۳ برای سونی زد ۲ با رابط کاربری مافوق سبک سونی یا رم ۳ برای گالاکسی جی که نهایتا یه چیزی در حد اس ۴ قرار بوده ارایه کنه )

امروزم که میبینی معیار طرف اینه ؛ فلان گوشی رمش ۲ بوده شده ۳ گوشی بعدی اگه میخواد بهتر باشه باید بشه ۴ !!

شرکتی مثل سامسونگ که خودش تولید کننده سخت افزاره این بازی با اعداد رو بخواد انجام بده نسبت به همه تولید کنندگان دیگه براش راحت تر و ارزونتره.
روی اس ۵ کلی هزینه توسعه دوربین و سنسورش رو گذاشتن یک نفر بهش اشاره نکرد ( در زمینه دوربین موبایل یکجورایی تحول محسوب میشه چون توی حیطه علوم کاغذی نمیگنجید اصلا ندیدنش )

ولی راجع به رم این ۱ گیگ بیشتره اون یکی کلاک سی پی یوش ۰.۱ گیگاهرتز بالاتره....باتری این ۱۰۰ میلی آمپر قویتره اون یکی توی تست بنچ ۲۰۰ امتیاز بیشتر گرفته و یک چنین چیزایی ماشالله همه متخصصین ما اشراف و احاطه کامل دارن...

واقعا همه چیز دنیای موبایل داره تبدیل به بازی کودکستانی ها میشه...
خدا به داد جهت گیری چند سال بعد سازندگان برسه.
وقتی با ۱۰ گرم آلومینیوم میشه از این قشر حداقل ۵۰۰ دلار بیشتر گرفت خوب دیر یا زود همون راهی که اپل رفت رو بقیه هم میرن .
یک جعبه خالی ۴ اینچی فلزی میدن دستت ( حتی یدونه ال ای دی هشدار نداره سنسور و بقیه مخلفات امروزی به کنار ) ۱۰۰۰ دلار ازت میگیرن.
تازه بجای فروشنده خریدارانش میان همه جا براش تبلیغات هم میکنن!!! ( اینجوریش رو فقط توی محصولات نوکیا و اپل دیدیم ! )

hossein98 x در تاریخ : 1392/12/24

با سلام خدمت دوستان
به نظرتون تا چه مدت دیگه وارد بازار ایران میشه؟
یک ماه؟
قیمتش طبق براورد خودم 2 تومن میشه
اس 5 که برام دل نزاشته ولی پولشم یکم زیاده

مقداد م در تاریخ : 1392/12/24

امير جان سلام . اين شايعه اي بود كه تموم سايت هاي معتبر اخبارشو منتشر كرده بودن و افرادي مثل من ، از خودمون چيزي نگفته بوديم و خيال پردازي هم نبوده و نميشه هم گفت كه اون مشخصات مفهومي بوده البته من هيچ جايي نديدم كه صفحه 4k گفته باشن غير زوميت و phonearena Gsmarena و در همه جا بحث 2k بود همونطور كه تبلت هاي جديد سامسونگ از اين رزولوشن بهره ميبرن

amir - در تاریخ : 1392/12/24

دوستان لطفا اين بحث بي اساس و تكراري گالاكسي اف رو تموم كنيد !

http://www.zoomit.ir/it-news/10062-samsung-ceo-deny-galaxy-s5-metal

اين شايعه رو اونايي ساختن كه بعد از معرفي نوت 3 ديدن سامسونگ يك مدل گالاكسي با قدرت نوت و قويتر از اس 4 رو به اسم جي معرفي كرد ( اونايي كه دنبال رم 3 گيگ براي گوشي 5 اينچي ميگردن ميتونن گالاكسي جي بخرن )

پرچمدار بعدي سامسونگ ( به معناي واقعي كلمه پرچمدار ...اوني كه مجددا استانداردها رو جابجا كنه ) همونطور كه چند بار گفته شده منوط به زمان ارايه اگزيناس جديد سامسونگه .
تا سامسونگ سخت افزاري قويتر از اسباب بازي هاي تكراري كوالكام ( موجود روي تمام برندها ) دوباره بيرون نده خبري از پرچمدار هم نيست .....

اميدوار باشيد اگزيناس 6 تا زمان ارايه نوت بعدي حاضر باشه وگرنه همين سرخوردگي هاي اس 5 دوباره تكرار ميشه

Saji M در تاریخ : 1392/12/24

و اما سری F [مدیرعامل سامسونگ: برنامه‌ای برای تولید نسخه باکیفیت‌تر گلکسی اس 5 نداریم ]
http://www.zoomit.ir/it-news/10062-samsung-ceo-deny-galaxy-s5-metal

mohammad h در تاریخ : 1392/12/23

یه سوال علمی کاربردی دوربینش از لومیا 1020 بالا تره
من فقط یه گوشی میخوام با دوربین خوب

امید خ در تاریخ : 1392/12/23

سلام دوستان برید یوتیوب و مقایسه گلکسی اس5 و لومیا 1520 رو توی بازی ببینید، توی این مورد لومیا 1520 قویتره درحالی که گلکسی اس 5 سخت افزار قوی تری داره

far z در تاریخ : 1392/12/23

داداش من سلام.
اینکه میگین رم 3 چیزی جدیدی نیست کاملا درسته.
اما به این نکات شما توجه کنید:
تو دستگاهی مثل اس 5 که مثلا قراره چند ده میلیون ازش ساخته بشه، ببینین که چقدر رم 3 گیگ مورد نیاز هست. مطمئنا شرکتی مثل سامسونگ هم ظرفیت تولیدش برا رم 3 گیگ انقدرا نیست که هم رو نوت3 بزاره، هم روی اس 5 بزاره و هم بر فرض اگه قرار باشه سری جدید تولید کنه رو اونم بزاره.
الان سونی z2 رم 3 میزنه، اما تیراژ تولیدش خیلی زیاد باشه به 30% تیراژ s5 نمیرسه.
مطمئنا حساب کردن دیدن نمیرسونن برای این همه دستگاه رم 3 بزارن و گفتن برای گوشی همون 2 گیگ بسه. اومدن یکم رابط کاربری رو سبکتر کردن به جاش. الان برای z2 هم رم 3 زیاده. اونم با رابط کاربری سبک سونی. میخواد اینهمه رم رو چیکار کنه. باز اگه فبلت یا تبلت بود یه چیزی. خود z1 مشکل رم نداشت. خیلی سریع و روون بود. مولتی تسکینگش هم خوب بود. اتفاقا حرکت سونی برای قرار دادن رم 3 نیاز ضروری نبود و بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت هر چند آدم از درجا زدن خوشش نمیاد و دوس داره رو به جلو حرکت کنه حتی اگه این حرکت تاثیری رو کارایی نداشته باشه.

Saji M در تاریخ : 1392/12/22

بنده هرگز از طرفداران سرسخت سامسونگ نبوده و نخواهم بود ولی پیشنهاد میکنم نوت3 رو بخری. در یک کلام بی نظیره

mehdi A در تاریخ : 1392/12/22

دوست عزیز اس 4 و اس 5 خیلی با هم فرق دارن هم در سی پی یو و هم در جی پی یو و غیره. اما اگر با سایز نوت 3 مشکلی ندارین نوت 3 مدل 9005 خاورمیانه عالی هست

خلیل خ در تاریخ : 1392/12/22

با سلام به همه دوستان ایا بنظر شما دوسیمکارت این گوشی هم خواهد امد یا نه؟از دوستانی که تحقیق کردن ممنون میشم توضیح بدهند

Saji M در تاریخ : 1392/12/22

بله دوست من...حرفات کاملا درسته
فقط در مورد رم شک دارم...یعنی سامسونگ که روی نوت3 رم 3 گذاشته اون وقت میاد روی اس5 رم 2 میزاره که اگر سری F در کار بود رو بود روش رم 3 بزاره؟ مثلا اگه رو اون رم 3 بزاره کسی متحیر میشه؟ این رم3 که 6ماه قبل (تا الان) روی نوت3 بود و پرچمدار سونی هم اونو داره و آیندگان هم خواهند داشت.

در ضمن این سری F اگر تولید بشه تا به بازار بیاد باز هم در زمان خودش رقبایی چون سونی زد3 ، ال جی جی3 ، آیفون6 ، فبلت اچ تی سی ، باترفلای 2 اچ تی سی ، نوکیا و خود نوت4 و و و رو داره که فک نکنم بتونه امکانات خاصی رو ارائه بده که از اینا سرتر باشه...بدنه فلزی هم که چیز جدیدی نیس...اس5 هم اگر بخاطر آنش سوزی کارخونش تاخیری در اومدنش به بازار بوجود نیاد اواخر فروردین میاد به بازار...حدود 4 ماه بعد هم نوت4 میاد به بازار و البته گوشی های متنوع دیگه سامسونگ....این وسط سری F چه زمانی معرفی میشه؟ و اگر معرفی بشه احساس نمیکنی زمان بندی بسیار بدی خواهد داشت که بیشتر باعث سردرگمی مشتری میشه؟ پس نوت4 چه خصوصیاتی خواهد داشت که بخواد فراتر از F باشه؟
در کل این سر F اصلا با عقل جور در نمیاد. (نظر شخصی)

zari t در تاریخ : 1392/12/22

"سلام.بچه ها لطفا بهم کمک کنید و نظرتونو خوشحال میشم بدونم. من میخوام گوشی بخرم.تا حدود 2ت هم مشکلی ندارم.بين s5/هواواي /نوت ٣ موندم،خيلي از s5 خوشم اومد ولي باتوجه به كامنتاي شما زياد با s4 هم تفاوتي مداره،حالا بازم ممنون ميشم كمكم كنين،
میخوام از همه نظری عالی باشه.میشه لطف کنین نظراتونو بم بگین که چی بخرم؟اصلا الان بگیرم یا بعداز عید؟ ممنون"

Saji M در تاریخ : 1392/12/22

و جالب میشود!!!!
برخلاف گفته های قبلی در این خبر و جدول مربوطه شاهد این هستیم که پردازنده اسنپ801 اس5 و زد2 فقط در کلاک فرکانسشون 0.2 با هم اختلاف دارن و در باقی موارد هیچ تفاوتی بین آنها نیست.
http://toranji.ir/still-confused-heres-the-difference-between-the-snapdragon-800-and-801/

شهرزاد خ در تاریخ : 1392/12/21

این گوشی ضد اب نیست یعنی نمیشه باهاش زیر اب عکس و فیلم بگیری فقط زیر بارون ... ضمنا شاسی این گوشی کاملا پلاستیک هست به علت مقرون به صرفه نبودن استفاده از الیاژ !!

لینک خبر http://gadgets.ndtv.com/mobiles/news/samsung-galaxy-s5-with-metal-unibody-chassis-is-unlikely-report-460714

مقداد م در تاریخ : 1392/12/21

آقا رضا فلگشيپ قبلي سامسونگ نسبت به اس٣ خيلي خيلي مزيت داشت مثل صفحه نمايش بزرگتر و چيپست بهتر و گرافيك بهتر دوربين بهتر باتري بهتر رم بيشتر ولي اين گوشي با اس ٤ تفاوت خاصي نداره دقيقا مثل دو فلگشيپ سوني كه كسي كه زد١ داره تمايلي نداره كه زد ٢ بخره چون نه دوربينشون فرقي داره نه به اون صورت چيپست و نه GPU مگه اينكه كسي مثلا ZL يا z داشته باشه و وسوسه بشه با ديدن گوشي خيلي خوب زد٢ . بعدشم شما كه به درستي فرمودي به تنهايي پرچمدار اندروويد بودن اون نسل هاي قبلي سامسونگ ، پس اينم اضافه كن كه جنسشون چي بود و اون موقع هم به جنس بدنه شون ايراد ميگرفتن ولي خب اونا بازم خيلي خوب فروختن . من نميخاستم و نميخام بگم اين بهترين گوشيه و اصلا حرف من اين نبود و نميخام ايراد هاشو انكار كنم و در واقع اگه ايشالا آيفون صفحه بزرگ بزنه ، دوس دارم اونو بخرم چون رووني و سرعت آيفون يه چيز ديگست ولي منظور كلي من اين بود عليرغم جنس بدنه ضعيف نسبت به وان و زد٢ ، فك ميكنم بازم خيلي ها هستن اونو انتخاب كنن

مقداد م در تاریخ : 1392/12/21

سلام برادر خوبي؟ ... بله من نگفتم بايد جنس بدنه بد باشه سو تفاهم نشه عزيزم ولي منظورم اين بود بالاخره اون ٥٠ميليون رو افرادي خريدن كه جنس بدنه واسشون اولويت اصلي نبوده مثلا طرف با يك قاب ميتونسته ديگه قيافه پلاستيكو نبينه ولي وقتي دوربين و كيفيت فيلم برداري و كيفيت صفحه مقابل رقباي اون سالش و البته همون اسم چيپست هشت هسته اي واسه فروش كافي بود هر چند صادقانه و بي تعصب بايد بگم متاسفانه سامسونگ به جنس بدنه بي توجهي ميكنه و خودم هميشه حسرت بدنه وان و وان مكس رو ميخورم ! بالاخره واقعيته ولي عزيزم در اون برهه ، فلگشيپ قبلي ، در اون مواردي كه عرض كردم كمي سر تر بود تا وان زيبا و صد البته مقابل فلگشيپ سوني ؛ البته عزيزم چون فلگشيپ قبلي نسبت به اس ٣ در همه چيز واقعا پيشرفت كرده بود ، خيلي ها احساس ميكردن الان وقت خريده و هيچ شكي نميكردن ولي تا قبل معرفي اس٥ ، بسكه ما رزولوشن فول اچ دي و چيپ s800 و رم دو ديديم ، الان اين ويژگي ها واسمون عادي شده در صورتيكه فلگشيپ هاي امسال خيلي ناچيز در چيپست و احيانا رم پيشرفت كردن و رزولوشن همه شون فول اچ دي هست ؛ البته با ايراد شما به اسپيكر و سنسور ضربان قلب ، موافقم و واقعيت همينه كه شما گفتي كه اين ويژگي ، اونچنان مهم نبود كه سامسونگ روش وقت بذاره و استفاده از دو اسپيكر استريو خيلي مهمتر بود بي تعارف . ويژگي سنسور اثر انگشت ، من هنوز در مورد دقيق بودنش در اس٥ چيزي نشنيدم ولي با اين همه بودنش كه بهتر از نبودنشه هر چند من احساس ميكنم شايد در 5s دقيقتر باشه . در بحث كيفيت صفحه ، ممكنه اين صفحه حتي نسبت به نوت در مواردي مثل خوانايي زير نور بهتر عمل كنه و الان چيزي مشخص نيست ... دوست خوبم با بيشتر مطالب شما موافقم ولي به قول far z گل ، سامسونگ اين همه سال بر بازار اندروويد مسلط نبوده كه به راحتي تسليم بقيه بشه . مسلما سامسونگ ميتونست از رم٣ مثل نوت بهره ببره ولي حتما اين رم رو واسه سري جديدش كنار گذاشته و ميخاد جلوي آيفون ٦ يك برگ برنده داشته باشه . بايد منتظر باشيم و ببينيم سري F چي ميشه

رضا a در تاریخ : 1392/12/20

من یه بار دیگه هم گفتم که این گوشی رو نمیشه با نسل های قبل سری اس و فروش اونا مقایسه کرد
نسل های قبلی سری اس(مخصوصا اس3 و بعدش اس2) در زمان خودشون یک محصول انقلابی بودند که از همه نظر مخصوصا و مخصوصا از نظر سخت افزاری از بقیه محصولات بازار یه سر و گردن بالاتر بودند و به تنهایی فلگشیب و پرچمدار اندروید محاسبه میشدند ولی این گوشی هم ایا این طوری هست؟
جوابش با خودتون. زیاد سخت نیست

رضا a در تاریخ : 1392/12/20

چه افراطی برادر من؟
اس5 بده میگم بده همه دنیا میگه بده منتقدا میگن بده کاربرا میگن بده و ...
نوت3 خوب بود گفتیم خوبه. کی گفتیم بده؟ هر جا رفتیم تعریف کردیم ازش
اینم سامسونگ زده اونم سامسونگ زده بود
هر گوشی بد باشه خارج از بحث برند ازش انتقاد میشه(اس5) هر گوشی خوب باشه خارج از بحث برند ازش تعریف میشه(نوت3)

Saji M در تاریخ : 1392/12/20

سلام دوست من...مخلصیم
بهترین های سال:
http://www.digikala.com/News/News-2334
پس به فروش بالا نیست نه؟ جنس بدنه هم در بهترین شدن خیلی تاثیر داره نه؟
اولا سامسونگ انتظار فروش 100 میلیونی گلکسی اس4 داشت که پارسال 50 میلیون فروخت. ابته وشی که جنس بدنه افتضاحی داره(نسبت به پرچمدار بودن) و بخاطر اورکلاک کردن فرکانس پردازندش توسط سامسونگ بسیار داغ میکرد حقش همین 50 میلیون فروش هم نبود ولی چه بکنیم که تبلیغات یعنی همین!!!
سری F هم هردومون نظرمونو گفتیم فقط باید منتظر بمونیم ببینیم چی میشه.
در دنیای حاضر در جا زدن هم اشکال داره...ساسمونگ در اس5 3مگاپیکسل دوربین رو ارتقا داد که ارتقای کیفیت دوربین در همه گوشی ها هست و البته سامسونگ سری اس همیشه دوربین خوبی داشته.
نمایشگر همون امولد فول اچ دی...اسپیکرها همون...جنس و طراحی بدنه حتی بدتر از قبل...چردازنده و چیپ گرافیکی که همه از کوالکام میگیرن و نمیشه برا هیچ گوشی مزیت دونست چون خودشون نمیسازن...تاچ ویز بهینه شده
در واقع تنها نوآوری این کمپانی در طول 1 سال فقط یک سنسور ضربان قلب بونده که اونم بودنش خوبه ولی قطعا چیز واجبی نبوده که همه دنیا متحیر بشن و شاید ماهی یک بار استفاده کنیم (البته سوای مواردی که برا کلاس گذاشتن استفاده میکنیم)
به نظر من اس5 سوای مزایای خودش مثل کیفیت دوربین از 3 نوع ضعف بهره میبره.
1-موارد مهمی که قبلا هم بوده و انتظار میره تو هر پرچمداری باشه و اس5 نداره، مثل لرزشگیر اپتیکال و اسپیکرهای استریو
2-مواردی که در اس5 وجود داره ولی نه از نوع بهترین و گاها جهت دهن پرکنی مثل سنسور اثر انگشت با ساختار قدیمی، اسپیکرهای غیر استریو، ضد آب ضعیف
3- مواردی که پیشرفت نداشته یا خیلی کم داشته مثل کیفیت صفحه نمایش (منظورم رزولیشن نیست)، رم 2 که براحتی میتونس 3 باشه چون خیلی ها تا سالها گوشیشون رو نگه میدارن، باتری مقدار خیلی کمی افزایش داشته، جنس بدنه هم پیشرفت نداشته
اینا چیزایی بود که در حال حاضر تو ذهنم بود...به قول معروف ما نوآوری نخواستیم! همینایی که گذاشتیو بهترینشو میزاشتی ما راضی بودیم!

far z در تاریخ : 1392/12/20

خواهش داداش.
شما دقت کن، فقط htc one بدنه کامل آلومینیومی داره. بقیه چه اپل و چه سونی حاشیه آلومینیومی دارن. اینهمه که میگن سونی فلزی میزنه، حاشیه دورش فلزیه. سامسونگ شاسیش آلیاژ آلومینیومی، نه پلاستیک. البته نوت3 من اینطوریه. چون شاسی فلزیه، میتونه دور گوشی رو هم فلزی بزنه و با شاسی یه دستش کنه. اینجوری وزن گوشی هم خیلی زیاد نمیشه.
اون طرح هم مفهومیه. طرحهای مفهومی رو نباید زیاد جدی گرفت. حالا باید منتظر شد و دید که چی میشه در آینده.
البته مهم نیست برا من. من نوت 3 رو دارم و راضیم و الان که این گوشیای جدید معرفی شده، خیلی بیشتر از قبل از خریدی که کردم رضایت دارم.
سامسونگ هم برا من مهم نیست. گوشی بزنه که من ازش خوشم بیاد میخرم ازش. البته اینو بگم مطمئنا چیزایی تو آستین داره. اینهمه سال الکی فرمانروایی نکرده که بازار رو دو دستی تقدیم کنه به رقبا.
به گزارش یه شبکه کره ای دو دلیل اینکه s5 با این سخت افزار و زوتر از زمان پیش بینی شده به بازار عرضه شد اینا بوده:
1- نوآوری کمتر از حد انتظاریکه داشته مثل نبود پردازنده 64 بیتی، صفحه 2k و ...
2- نگرانی از گسترش محبوبیت iphone 5s تو اروپا، جایی که سامسونگ خوب میفروشه.
منبع خبر: http://www.sammobile.com/2014/03/07/report-galaxy-s5-announced-early-to-hide-lack-of-innovation-counter-iphone-5s/
حالا به هر دلیل دیگه ای هم که باشه مطمئنا یه چیزایی پشت پرده اینها هست.
آینده تعیین میکنه.

Saji M در تاریخ : 1392/12/20

بله شایعه این مدل هست ولی فقط شایعه هست و هیچ خبر رسمی ازش نیومده و شرکت سامسونگ هرگز حرفی از اون نزده...یجورایی این خبر رو ساختن که التیامی بر نارضایتی جهانی از اس5 باشه ولی ....

jamal t در تاریخ : 1392/12/20

نگران نباشید
وقتی یه تلفن معرفی میشه مقدار زیادی برای عرضه شدن داره
تازه pcb یکی از ابتدایی ترین مراحله و بورد های آماده زیادی دارند و مونتاژش میمونه فقط!!!
فوقش از یه بخش pcb که میان رده ها رو میزنه استفاده میکنن...
فک نکنم اس5 تو ماه اولش مثله بقیه پرچمدارای سامسونگ 10 میلیون دستگاه فروش داشته باشه
با این شایعاتی که هست 5 میلیون هم فروش داشته باشه خوبه

مقداد م در تاریخ : 1392/12/19

سلام محسن جان . من شرمندت شدم وقتي ديدم به خاطر من و اطلاع رساني به بقيه دوستان ، اين همه وقت گذاشتي و تايپ كردي . ببخش وقتتو گرفتم ... منم واسه همين لگ هاي جزيي و مكث هايي كه در اندروويد رخ ميده ، واقعا خيلي به IOS علاقمند هستم چون ميبينم با يك چيپ دو هسته اي و البته سيستم عامل روون و سبك ، تونسته بسيار روون و سريع باشه طوريكه اندروويدي ها هنوز به اين سرعت و رووني دست پيدا نكردن ؛البته خيلي دوس دارم حالت True در اندروويد پياده بشه ولي شايد كمي بعيد باشه . بازم ممنون بابت لطفت

مقداد م در تاریخ : 1392/12/19

آقا رضا هر كي از سامسونگ بد بگه ، شما خوشت ميادا ! آخه داداش مگه اين شركت چه بديي در حقت كرده ؟ شما اگه اين برند رو دوس نداري ، خب نخر . ببين من يه بار ديگه هم قبلا گفتم بايد انتقاد بشه از نقاط ضعف حتي اگه به مذاق دو آتيشه ها خوش نياد ولي شما .... چه گوشي فلزي باشه چه رمش هشت ، شما بازم يه چيزي گير مياري ... شما به اين توجه ميكني كه هر گوشيي يك ايراد عمده داره؟؟ همون گوشيي كه شما عاشقش شدي ، سايزش هم عاليه ؟ يا htc در اين چند سال چقدر تونسته كيفيت عكس هاشو در حد اپل نوكيا سامسونك و سوني برسونه ؟ همين سري گالكسي با جنس پلاستيك ، شما بهتر از من ميدوني چقد مورد توجه بوده . بله پلاستيك بده مقابل آلومينيوم و شيشه ولي تو رو خدا اينقد افراط نكن ...

مقداد م در تاریخ : 1392/12/19

سلام دوست عزيز . خوب هستين؟ ببين عزيزم من قبول دارم جنس بدنه اين گوشي مقابل فلگشيپ هاي اپل htc و سوني ، ضعيف به حساب مياد بالاخره واقعيت رو بايد قبول كنيم حتي اگه به ضررمون باشن ولي دوست خوبم شما قبول داري اون چهار نسل قبلي گالكسي هم با اينكه از همين بدنه بهره ميبردن ، فروش خيلي عاليي داشتن ؟ ببين گلم ، درسته جنس بدنه خيلي مهمه ولي باور كن همه چيز نيست ؛ مثلا يكي از مديران ال جي همين چند روز قبل هم اشاره كرده بود كه اگه همه چيز به جنس بدنه عالي بود ، بايد فلگشيپ htc بهترين و پرفروش ترين اسمارت فون ميشد ولي اينطوري نشد و اين يك واقعيته عزيزم كه اون چهار نسل قبلي گالكسي ، مورد توجه كساني قرار گرفتن كه جنس بدنه براشون اولويت اول نبود و مسايلي مثل دوربين بهتر مقابل رقباي اندروويدي و صفحه نمايش براشون مسيله مهمتري بود و الانم بازم اين گوشي مورد استقبال قرار ميگيره ؛ البته عزيزم اين گوشي غير از جنس بدنه ، ايرادي نداره و كسي نميتونه خرده بگيره به رم و چيپست و كيفيت صفحه نمايش و دوربين و به نظرم درست نيست كلمه توهين رو به كار ببريم . راجع به سري F ، شما كه ماشالا استاد هستي ميدوني مسلما سامسونگ در اس٥ به راحتي ميتونست از مقدار رم روي نوت بهره ببره و اين كمپاني بزرگ كه توي چهار سال قبل پيشرو اندروويد بوده و با فلگشيپ هاش جلوي اپل مقاومت كرده و سهم اندروويد رو خيلي بالا برده ، مسلما نقشه هايي براي آيفون نسل جديد داره و نگران هزينه هم نيست و اينجا فقط قراره سري اس عليرغم محبوبيتي كه توي اين چند ساله كسب كرده ، قرباني F بشه و سامسونگ ميدونه تا ارايه سري F ، اس٥ ميتونه خوب بفروشه و وقتي سري جديد معرفي بشه ، هم به انتظارات مردم پاسخ ميده هم جلوي ايفون جديد خوب قد علم ميكنه و با فروش هر كدوم ، پولش ميره توي جيب سامسونگ و يه بحث ديگه اينكه واقعا وقتي گوشي vivo xplay يا oppo قراره صفحه با رزولوشن Quad Hd ارايه بدن ، چرا ما فك ميكنيم اين واسه سامسونگ يا هر شركت ديگه اي امكان نداره و فقط يك روياست ؟؟ يا چرا عده اي تصور ميكنن فرداي ارايه اس٥ ، يهو سامسونگ به فكر توليد سري F افتاد ؟! يعني اين شركت كمتر از htc و سوني توانايي داره و موفقيت هاي تا به امروزش شانسي بوده ؟ ببين دوست خوبم از مدت ها قبل بحث ارايه سري فلزي مطرح بوده و بحث سر بي جنبه بودن درست نيست و هر شركت بزرگي سياستي براي فروش بيشتر انتخاب ميكنه حتي htc بعد از ارايه گوشي زيباي وان ، باترفلاي اس رو با بدنه پلاستيكي ارايه داد چون فهميد كه همه چيز جنس عالي نيست و اين هنر سامسونگ رو ميرسونه كه بدون اينكه روي بدنه مثل بقيه كار كنه ، فروش ميليوني داره و خيلي ها همينو ترجيح ميدن تا htc يا سوني

farzad z در تاریخ : 1392/12/19

با سلام بذارید [برخی موارد] راروشن کنم.
1.بعضی ها میگن که سامسونگ اومد گوشی ضد آب بزنه اندازه و قطرش و وزنش زیاد شد.اما اینو نمیدونن که یه گوشی مثل xperia z درسته خیلی باریکه اما به این دلیل باریکه که باتریش قابل خروج نیست در صورتی که وقتی sony خواست گوشی ضدآب بزنه که باتریشم خارج شه شد ZR که قطرش شد 10ml
پس لطفآ دیگه نگید که این گوشی کپله.چون سامسونگ می دونه که مردم دنبال گوشیی می گردن که باتریش به راحتی قابل تعویض باشه
2.سامسونگ شاید میتونست خیلی این گوشییو از این که هست قوی تر کنه اما باید به فکر قیمت هم می بود تا گوشی پر فروش شه.حالا خودتون بعد تفاوت قیمت را می بینین بین Z2وS5 بعد می فهمید کدام پر فروش تر میشه
3.در مورد باتریشم به نظر من کافیه چون سامسونگ کلآ از بقیه گوشی های اندرویید به خاطر صفحه super amoledاش مصرف کمتری داره و کلا با نرم افزار های جدیدش جلوی مصرف اضافه را میگیره.
با تشکر

rouzbeh r در تاریخ : 1392/12/19

به نظر من که خیلی شبیه s2 هستش به نظر من اگر کسی بره z2 بگیره خیلی خیلی بهتره چون هم دوربینش بهتره و هم به نظر من تجربه سونی تو ساخت گوشی های ضد آب بهتره

mohammad h در تاریخ : 1392/12/19

در ستش هم همینه که شما میگی
اگه یه سیستم بزنه که زد اب باشه قاب پشتش باز بشه و هم باتریش دربیاد قاب پشتش هم پلاستیک باشه مهم نیست همون دورش باشه کافیه (چون اون وقت سنگین میشه بعد از وزنش ایراد میگیرن)
ولی این f که میگن الومینیم هستش رو دیدی زیاد جالب نشد ها(چون تمامم قاب پشتش الومینیم بود)
به هر حال ممنون که نظر منو تایید کردی
موفق و پیروز باشید

mohammad h در تاریخ : 1392/12/19

منظور از سری fهمون 5s الومینیمی هستش که طرح مفهومیه ...........سایتی که من دیدم
http://www.zoomit.ir/articles/mobile/9940-galaxy-f-s5-premium-concept

mohammad h در تاریخ : 1392/12/19

تو چند تا سایت منم دیدم پس واقعییت داره
ولی سامسونگ گفت گوشی ها به موقع وارد بازار میشن

far z در تاریخ : 1392/12/19

سلام داداش
خب شما اون منبعی رو که معرفی کردی اینو میگه.
جالبه نویسنده همون کامنتی که اون عدد رو حساب کرده اول، همون نویسنده خودش آخر کامنتا محاسبشو عوض کرده به این صورت:
این کامنت اول:
اسم نویسنده : Plamensito
Mali T628 in Exynos 5420 contains 6 clusters. Productivity is calculated as follows:
16FP x 2 Vec4 x 6 Clusters x 0.533MHz = 102.336 GFLOPS
اینم کامنت آخر:
اسم نویسنده: Plamensito
Without additional scalar/SFU :
Mali T628 MP6 = 102.336
SGX544 MP3 = 51.168

With additional scalar/SFU :
Mali T628 MP6 = 108.732
SGX544 MP3 = 57.564
ما که از خودمون نمیگیم. منبعی که گذاشتی اینو میگه.
زنده باشی.

Saji M در تاریخ : 1392/12/19

واقعا فک میکنی سامسونگ چون طی دو سال اس3 و اس4 رو خوب فروخت تا ابد خوب خواهد فروخت؟ فکر میکنی مردم اس5 رو میخرن چون سامسونگه؟
من اگر با شما بحث کنم فکر میکنی نظر شخصیمه...شما برو تو سایتای جهانی معتبر مثل فون آرنا و جی اس ام آرنا ببین حتی ترول ها و فن های سامسونگ چه موضعی گرفتن...یا سکوت اختیار کردن یا صادقانه حس نا امیدیشون بیان کردم. احتیاجی نیست زبانتم زیاد قوی باشه....فقط برو تو پیج های اس5 از روز معرفی تا الان
بارسلونا هم 2-3 سال دنیای فوتبال رو سرش میچرخید ولی وقتی مثل سامسونگ و اس5 به معضل تکرار مبتلا شد روند نزولی عجیبی رو در پیش گرفت(من خودم بارسایی ام)
پردازنده از کوالکام و سنسور اثر انگشت از فلان جا و ضد آب از فلانی و اینجور چیزا کارامد هستن ولی قبلا هم بودن....الان مردم دنیا اینقدر دوستدار تکنولوژی هستن که میگن سامسونگ گلکسی اس5 از خودت چی داری؟ چی برامون آوردی که قبلا نداشتیم؟ یه سنسور ضربان قلب فقط؟ این همه نوآوری تو بود پس از 1 سال کار؟
تو فوتبال یه مربی تو یه تیم تا وقتی موفقه که تفکرات جدیدی رو به تیم تزریق کنه، تفکرات که تکراری و قدیمی شد باید بره...سامسونگ هم دیگه از خودش چیزی نداره که البته هرگز از خودش چیزی نداشت سندشم محکوم شدن های پیاپی در دادگاهها بخاطر کپی برداری از پتنت های شرکتهای مختلف که آخرین بار نزدیک 1 میلیارد دلار بخاطر کپی از اپل محکوم شد...این جریمه هم برا سال 2012 بود و تازه پرونده سال 2013 و اس3 باز شده و این اداستان ادامه دارد....اینجوریاس که میگیم اس5 هیچ نوآوری با خودش به ارمغان نیاورده.
شاید بازهم [بعضی مردم] این چیزا رو ندونن و برن بخرن ولی کسایی که سری توی تکنولوژی دارن میدونن چی به چیه.
در ضمن نوت3 واقعا گوشی خوبی هست.

رضا a در تاریخ : 1392/12/19

نوش دارو بعد از مرگ سهراب یا یک راه حل عاقلانه؟
نسخه فلزی گلکسی اس5 با امکانات بالاتر تحت عنوان premium احتمال زیاد اردیبهشت معرفی میشود

http://www.zoomit.ir/articles/mobile/9964-premium-galaxy-s5

نیما و در تاریخ : 1392/12/19

تاریخ خبر دوشنبه 19 اسفند
با آتش سوزی مهیبی که امروز در یکی از کارخانه های سازنده برد مدار چاپی یا pcb در کره جنوبی رخ داد، ورود اسمارت فون گلکسی اس5 را به بازار با تاخیر مواجه کرد. شرکت سامسونگ فعلا به طور رسمی این تاخیر را اعلام نکرده ولی گفته شده است که به دنبال کارخانه دیگری است که بتواند pcb ها را برای اسمارت فون گلکسی اس5 تولید کند. گوشی گلکسی اس5 قرار بود 22 فروردین ماه به طور همزمان در 150 کشور جهان عرضه شود.آتش سوزی امروز به قدری بزرگ بود که 287 آتش نشان و 80 ماشین آتش نشانی در محل آتش سوزی حضور داشتند. با خاموش شدن آتش در این کارخانه تمام مواد اولیه و محصولات از بین رفته بودند.خسارات ایجاد شده 1 میلیارد دلار تخمین زده شد.

mohammad h در تاریخ : 1392/12/19

بگو کی نمی خره
فکر کن یه گوشی نیمه الومینیم زد اب با رابط کاربری به این خوبی سامسونگ که
تازه چی حسگر اثرانگشت و چندتا حسگر کاربردی دیگه داشته باشه
چی میشه
میشه پر فروشترین گوشی سال
..............
به امید ان روز که طراحان گوشی های سامسونگ حرف مارا بشنوند

Adrian F در تاریخ : 1392/12/19

سلام عزیزم.
قربونت برم،تشکر :)

والا سویچینگ روی big.LITTLE میگن زیر چند هزارم ثانیه هست.
ولی مسلمه قطعا مشکلاتی داره.

مثلا ما هیچوقت نداشتیم که در کامپیوتری،بیان هر مثلا 5 ثانیه،قسمتی رو خاموش کنن،یک قسمت قدرتمند تر رو روشن کنن،بعد از 5 ثانیه قسمت قدرتمند رو خاموش کنن و قسمت ضعیف رو وارد مدار کنن و هر بار این کارو انجام بدن.خیر چنین چیزی حتی توی ابر رایانه یا توی ضعیف ترین کامپیوتر ها هم نبوده.یا من ندیدم یا من نخوندم!

قطعا یه زمان های چند هزارم ثانیه هست که هر دو تا سی پی یو خاموش هستند.

مثلا برای سویچ کردن این اتفاق میفته »
ثانیه ی 5 » 4هسته A15 در حال کار
ثانیه ی 6 » 4هسته A15 آماده ی خاموش شدن و سویچ به 4هسته A7
ثانیه ی 6.0001 » 4هسته A15 خاموش شدن و 4 هسته A7 روشن شدن.

مسلمه بین 6 تا 6.0001 مقداری اطلاعات گم میشن.از بین میرن یا رشته ی محاسباتی از بین میره.قطعا برنامه مجبور میشه از چندین محاسبه ی قبل شروع کنه به حل تا برسه به اون رشته ای که از بین رفته.

برنامه ها مثل "رشته های DNA" محاسباتشون رو وارد Cpu میکنن.حالا حساب کنید اگر فقط 1دونه از اون همه رشته ها از بین بره،برنامه مجبور میشه مثلا 512 کیلوبایت رو دوباره به Cpu بفرسته تا عملیات پردازش انجام بشه.یعنی برخی مواقع چندین عملیات هی تکرار میشن.هی تکرار!
دقیقا مثل این که شما بخواید 1کیلو ذرت بوداده درست کنید.شما 2تا دیگ (دیگ شماره 1 بزرگه و دیگ شماره2 کوچیکه هستش) روی گاز گذاشتید و آماده هستند.
شما ربع کیلو میریزید توی دیگ شماره 1 و صبر میکنید تا آماده بشه،بعد از اینکه 200 گرم آماده شد متوجه میشید گاز داره کم میشه واسه همین از دیگ شماره 2 که کوچیکتره استفاده میکنید.50 گرم باقی مونده توی دیگ شماره 1 چی میشن؟ یا میسوزن یا اصلا نپخته میمونن.
دوباره برای ربع کیلوی بعدی هم همین اتفاق میفته.(50 گرم نپخته یا سوخته)
برای ربع کیلو بعدی هم همینطور(50 تای دیگه)
ربع کیلوی بعدی هم همینطور(50 تا)

یعنی شما برای پختن 1 کیلو ذرت،200 گرم رو سوزوندید یا نپخته به عمل آوردید.
یعنی 20% از کل محاسبات از بین میرن و باید دوباره انجام بدن.

حالا این ها همشون که من در آوردی هستند و در عمل این 20% مثلا میشه 0.1% ولی همون یک دهم درصد میتونه باعث LAG یا Crash برنامه بشه.یعنی بطور کامل برنامه از کار بیفته یا کند بشه یا تیک تیک بزنه.

خود اندروید به تنهایی لگ نداره،ولی چون متن باز هست و هر کسی میتونه برنامه بنویسه،ازونجاییکه ما انسان ها خدا نیستیم و نمیتونیم یک سیستم عامل جامع بسازیم،برخی برنامه ها و کد ها با یه سری های دیگه ناهمخوانی دارند،مثلا اکثر برنامه ها روی هسته های 1 و 2 تنظیم میشن که کار کنن،خود سیستم باید مجبور کنه از هسته های 3 و 4 استفاده کنه.واسه همین دعوا سر هسته ی 1 هستش و شما هر موقع توی CPU Bench یا CPU Z نگاه کنید،فرکانس هسته ی 1 بیچاره همیشه روی High یا بالا هست.
مثلا این یه مشکله و خیلی مشکلات دیگه از برنامه های دیگه.

صد در صد حالت واقعی بودن بهتره.هر سی پی یو یک مدل پردازش داره،شما نمیتونی 8 هسته سی پی یو از 8 مدل سی پی یو مختلف داشته باشی.
مثلا Cpu AMD فلان مدل،از یه طریق معادله ی X+y رو حل میکنه،یک سی پی یو از یک فلان مدل دیگه.نتایج میتونه تا حدودی متفاوت باشه و وقتی میخوان در کنار هم کار کنن قطعا مشکل بوجود میارن.

برای همینه همیشه True Dual و True Quad و True Octa جواب میده.یعنی باید هسته ها شبیه به هم باشن تا بهتر جواب بگیرن و سر برنامه ها Crash نکنن.

شرمنده اگر اشتباه داشت.

Adrian F در تاریخ : 1392/12/19

سلام عزیزم.
خیر چیزی به اسم ضریب اسکالر که از جمع 2عدد وکتور4 و TMU باشه درون 'گرافیک های موبایل نیست ، فقط Adreno از این سیستم پیروی میکنه.

گرافیک ها مثل سی پی یو نیستن که فقط 1 مدل حالت ساخت داشته باشن.مثلا چقدر تفاوت بین Core I با AMD Phenom هست؟
ده برابر تفاوت بین گرافیک SGX تا Adreno هستش.

مدل SGX از کلاستر (تعداد هسته ها) استفاده میکنه برای افزایش قدرت بازدهی
مدل Adreno از واحد های پردازشی مستقل و خروجی هوشمند استفاده میکنه.چیزیکه در گرافیک های GTX و ATI هم شاهد هستیم.

همون اعداد تا حدودی درست هستند.فعلا هیچ گونه منبع دیگه ای نیست.چون برای پیدا کردن منبع باید ایمیل بدیم به AMD که بطور دقیق MALI T628 رو برامون معرفی کنه و مشخصات دقیقش رو بگه...که خیلی وقت گیره.

وقتی بنچمارک T-REX و GFXBench بیاد،قشنگ متوجه تفاوت 25%ـی میشید.

موفق باشین :)

Saji M در تاریخ : 1392/12/19

یعنی فک میکنی سامسونگ بعد از سالها کار بر روی سری اس و میلیاردها دلار تبلیغات برای معروف کردنش، حالا که دیگه یه بچه مهدکودکی هم سامسونگ گلکسی اس رو میشناسه یهو در اقدامی انتحاری میادسری اس رو بی کیفیت میسازه و یه سری F با بدنه فلزی و امکانات بهتر میده بیرون؟ احساس نمیکنی همین شایعاتی که برا سری اف هست برای اس5 بود؟ بعد بیاد دوباره میلیاردها دلار هزینه تبلیغات برای سری اف بکنه تا ملت اونم بشناسن؟ خوب اگه میخواست همین امکانات رو رو اس5 میزاشت میشست سر جاش و رکورد شکنی های فروشش رو تماشا میکرد! ینی الان بعد دو سه ماه میاد میگه اس5 بدرد نمیخوره بیاین اینو بخرین؟!!!!!
به این نکته توجه نمیکنی که ساخت یک پرچمدار اونم از نوع فلزی نیاز به ماهها وقت برای طراحی، تامین قطعات، راه اندازی خط تولید، قرارداد با شرکتهای مخابراتی، کنفرانس برای معرفی و عرضه به بازار داره که در بهترین حالت 6 ماه طول میکشه.

یه نصیحت دوستانه : دلتون رو الکی خوش نکنین...اس5 پرچمدار و نوت4 هم اواسط سال فبلت سامسونگ خواهد بود. همین الان با واقعیت روبرو بشیم خیلی بهتره

armin h در تاریخ : 1392/12/19

شما خون خودتو به جوش نیار ... سامسونگ با اس5 فعلی که شما منتقدش هستید .. همانند پارسال یکی از پرفروش و بهترین محصولات سال ارائه می کند . من گوشی فعلیم نوت3 می باشد و بشدت ازش راضی هستم .. و قابلیت های اضافه شده به اس 5 واقعا وسوسه بر انگیز است و بنظر من طراحی اس 5 واقعا زیباست .... معمولا حرف درباره بهترین ها زیاد است ... و اس5 یکی از بهترین های سال می باشد که همه محصول خودشان را با این گوشی مقایسه می کنند .... و فلز و پلاستیک هیچ فرقی ندارد ... درسته حس فلز خوبه اما .. سامسونگ چیزی می داند که من و شما نمی دانیم و محصولات فعلی با این جنس هم خیلی خوب و عالی هستند ...

mohammad h در تاریخ : 1392/12/19

http://www.zoomit.ir/articles/mobile/9940-galaxy-f-s5-premium-concept
طرحی مفهومی از نسخه‌ی فلزی گلکسی S5 یا گلکسی F منتشر شد
درسته ؟.من داشتم تو سایتا میچرخیدم اینو دیدم به نظرتون واقعی هستش؟

سعید ن در تاریخ : 1392/12/18

آره داداش راست میگی.
ولی خوب باعث میشه سنگین بشه. بعدش هم سامسونگ اگه با این امکاناتی که روی گوشی هاش میزاره اگه آلومینیومیش هم کنه قیمتش نجومی میشه.
اونوقت شما میخوای بخری؟ امکاناتش باز هم میگم عالیه. اگه مشکل همه جنس بدنه ست، صبر کنن تا سری F بیاد

far z در تاریخ : 1392/12/18

سامسونگ یکی از اصلی ترین اشکلاش تو بدنه گوشی، نوار طرح استیله دورتادوره گوشیه. این نوار به شدت آسیپ پذیره از این جهت که با کوچکترین برخوردها رنگش میره و گوشی بد فرم میشه. این نوار هم تو همه مدلا به شکلای مختلف وجود داره. انگار یه میراثیه که تو هر گوشیش باید اینو رعایت کنه. نکنه اصلا نمیشه. روح اجدادش آزرده میشه. D:
باید خیلی دقت کرد تو این مورد.
منم موافقم که در این خصوص باید یه کاری بکنه. میتونه این نوار دورتادورو از فلز بزنه و بچسبونه به شاسی. اینطوری این مشکل برطرف میشه.
وگرنه اگه کل گوشی رو هم فلزی نزنه، اینو فلزی بزنه خیلی بهتره تو دوام بدنه گوشی.

mahan r در تاریخ : 1392/12/18

این مدل فلزی galaxy s5 خیلی باحال قیافش... میگن ضد اب هم هستش البته معلوم نیست قیمتش چقدره اما خیلی طراحی جالبی داره..... http://news.softpedia.com/news/Samsung-Galaxy-S5-Premium-Edition-Concept-Has-Metallic-Body-431147.shtml

Saji M در تاریخ : 1392/12/18

و اینگونه شد که نام سامسونگ یه سیم سونگ (SameSung) تغییر یافت(محض شوخی):
http://www.upload7.ir/imgs/2014-03/03233142763507529752.jpg

این دیگه تحلیل فنی نمیخواد. بابا پراید رو هم ظاهرشو عوض کردن! نگین خریداران سامسونگ همین طراحی رو دوس دارن که از اون حرفاس. سامسونگ اینقدر خوب تبلیغات کرده که ملت فکر میکنن یه گوشی پیشرفته باید لبه های گرد و یه دکمه پایینش داشته باشه! برا همین اکثریت مردم که دنیای فناوری رو دنبال نمیکنن و فقط از رو ویترین مغازه ها خرید میکنن اصن نمیدونن جنس و طراحی چی هست! اصن نمیدونن شرکتهای دیگه ای هم هست که اسمارت فون تولید کنه.
در تعجبم شرکت عظیم سامسونگ که در طراحی زیبای محصولات خانگی همیشه حرف اول رو زده و همیشه شرکتهای رقیبش از طراحی محصولاتش کپی برداری میکنن چطور در طراحی اسمارت فون هاش اینقدر بی سلیقه عمل میکنه؟ واقعا چیزی جز توهین به سلیقه مشتری نمیبینیم!
شاید هم میترسه اگه ظاهر عوض کنه مردم عوام نشناسن گوشی هاش رو!
بعضیا میگن برا اس4 و اس3 هم اولش مخالفت شده ولی شما برین تو همین سایت تو پیج اونا اولین کامنتها رو ببینین که چیزی جز تعریف و تمجید نبوده. ولی از کامنتای همین پیج اس5 گرفته تا سایتای فناوری برتر داخلی و خارجی افراد بیشماری برای اس5 موضع گرفتن. هرچند باز هم مردم عوام خیلی چیزها رو رو نمیدونن!
یه روزی شرکتی مثل اچ تی سی هم تو عرش بود و اینقدر به حرف منتقدینش گوش نکرد تا به فرش رسید...سامسونگ جان 2-3 سال آقایی کردی ولی تو هم جنبه نداشتی.
با اس5 توهین به طرفدارانت رو کامل کردی.
چیزی که قرار بود بشه:
http://upload7.ir/imgs/2014-03/66766278017295315591.jpg
چیزی که شد:
http://upload7.ir/imgs/2014-03/41365062739928412810.jpg

mohammad h در تاریخ : 1392/12/18

همه ی طرف دار های سامسونگ که خودم هم جزوشون هستم میدونن که یکم الومینیم برای استفاده دور سری sسامسونگ لازمه همه ی این هایی که شما میگی درست
میگی انعطاف پذیره مگه گوشی رو می خواهی از وسط تا کنی
یا گرما خوب منطقل نمیشه خوب الومینیم که یکی از بهترین رسانا های گرماست که....
من نمی گم یه گوشی مثل اپل یا سونی بزنه که قاب پشتش بازنمیشه این برای سامسونگ یک خوبی هستش ((فقط دورش که طرح الومینیم هستش خود الومینیم بزنه ببینه چقدر سهام شرکتش بالا میره))
داخل همین سایت یا سایت های دیگه بری وقتی می خوان گوشی سامسونگ رو با گوشی های دیگه مقایسه کنن
اولین ایرادی که از سامسونگ میگیرن جنس بدنشه دومیش زد اب نبودنشه
من خودم عاشق گوشی های سامسونگ هستم اما باید واقعیت رو پذیرفت

+++++++++++++الومینیم از پلاستیک بالا تره+++++++++++++++++++++
همین و بس

مقداد م در تاریخ : 1392/12/18

سلام محسن عزيز اميدوارم حالت خوب باشه . محسن جان يك سوالي داشتم ازت و اون اينه كه معماري Big little در ARM به نظرت به دليل همون سوييچ چند دهم ثانيه بين هسته هاي قوي و ضعيف باعث كندي گوشي نميشه ؟ مثلا Engadget در بررسي نوت پرو ١٢/٢ اينچي كه از دو چيپ 5420 اكتا و s800 بهره ميبره ، اشاره كرده كه نسخه 5420 اكتا , به روونيه نسخه Lte نيست . البته خود سيستم عامل اندروويد هم - فكر ميكنم - جزيي لگ داره ولي اين موضوع چيپست هاي big little هم بيشتر كمك ميكنه ؛ نظر شما چيه ؟ به نظرم بهترين حالت ممكن مثلا براي يك چيپست هشت هسته اي ، حالت واقعي بودن ( True octa core) هست و فكر ميكنم HMP كه چهار هسته ضعيف هم به كمك هسته هاي قوي ميان و نتايج بنچمارك رو بهتر ميكنن ، از لحاظ روون بودن به True octa core نميرسن . اين درسته ؟ ممنونم ازت

far z در تاریخ : 1392/12/17

اشتباه ویکی پدیا نیست ادریان جان.
با یه اسکیلر اضافه تر تو مالی 628 در اگزینوس 5420 همون عدد 108.732 به دست میاد.و برای اگزینوس 5422 همون عدد 142 به دست میاد. اسکیلر رو شما 16 گرفتی که اگه دقت کنی بعدا تو ادامه کامنتا نویسنده اونو به 17 تغییر داده.
به همون منبع مراجعه کنید در ادامه کامنتا هست.
پس یعنی گرافیک Galaxy S5 در چیپ QUALCOMM حدود 17% از Galaxy S5 در چیپ ست Exynos قوی تره. البته به شرطیه که اسکیلر 5422 رو مثل 5420 روی 17 در نظر بگیریم. البته به شرطی که اسکیلر رو همون 17 در نظر بگیریم.
بعدشم به جز این منبع که زبانش فکر کنم روسی هست، آیا منبع دیگه ای وجود نداره که انگلیسی باشه؟

far z در تاریخ : 1392/12/17

جناب ادریان اتفاقا یکی از دغدغه هایی که پروژه hmp داشته همین بحث گرما هستش.
اما اینکه چون این دغدغه وجود داره پس این پروژه کاملا منتفیه، یکم قضاوت صحیحی نمیتونه باشه.
اجازه بدین زمان بگذره تا ببینیم در آینده این پروژه عملی میشه یا نه.

far z در تاریخ : 1392/12/17

کوالکام از نظر نرم افزاری بهتر ساپورت میشه. در این مورد حق با شماس.
این یه مزیت هست. اما اینطوری هم نیس که برا اگزینوس ساپورتی وجود نداره.
ساپورت اگزینوس هم خوبه ولی نه به اندازه اسنپ.

sasan s در تاریخ : 1392/12/17

دوستان اى مصلبو بخوونىد جالب بود

http://sam-mobile.ir/1392/12/%D9%86%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D9%88-%D8%AA%D9%81%DA%A9%D8%B1-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B3-5-%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D8%B3%D8%B7%D9%88%D8%B1%D9%87-%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B2/

mehdi A در تاریخ : 1392/12/17

سلام. متاسفانه کلا مدل ال تی ای که پردازنده کوالکام داره در ایران کمه و مربوط به بازارهای اروپا و آمریکا میشه. مثلا الان مدتی هست دنبال Galaxy Note 10.1 2014 Edition مدل ال تی ای میگردم ولی نیست.
امیدوارم سامسونگ یا پردازنده هاشو با عملکرد بهتر بسازه یا اینکه کلا بره سراغ کوالکام.
مدل چهارهسته ای اگزینوس که روی اس 3 واقعا عالی بود. گرمای و مصرف باطری خیلی کمی داشت ولی اگزینوس های جدید فرق دارن. امیدوارم توی 5420 و 5422 عملکرد خوب باشه

far z در تاریخ : 1392/12/17

یه عده از دوستان لطف عجیبی به بنده دارن.
اصلا هر مطلبی چه تو این صفحه و چه تو صفحهz2 میزارم سریعا بهش منفی میدن.
تشکر میکنم از دوستان عزیزی که لطفشون شامل حال بنده هست.
ما یه پیشنهادی هم به مدیریت محترم سایت دادیم که امکانی رو فراهم کنن تا بدونیم کدوم کاربرا برای کامنتا رای مثبت یا منفی میدن.
اینطوری مشخص میشه که چجوریه قضیه. اما متاسفانه تا کنون به پیشنهاد بنده ترتیبی اثر داده نشده.
مدیر جان خدا قوت. سایتت پرباره. اینو هم اضافه کنی توش محشرمیشه. بی نهایت سپاس دارم ازتون.

رضا a در تاریخ : 1392/12/17

5420 بد نیست ولی به نظر من برای ما کوالکوم خیلی بهتره
سامسونگ هر 6 ماه یه SOC جدید میده(یعنی میداد) بعد من امتحان کردم بعضی بازی ها مثلا به 5410 میخوره ولی به 5420 نمیخوره باید دیتای خود 5420 رو دوباره دانلود کرد
میگم که. کوالکوم یه جورایی استاندارد شده پشتیبانیش بیشتره و ...
5410 رو هم نیمشه بهش گفت خوب. کاملا یک مدل شکست خورده بود از هر نظر
ولی 5420 بدون مشکل بوده و هست و نقص هاشو برطرف کردن انصافا
ولی همون جوری که گفتم کوالکوم استاندارد بازاره و برای ما بهتره
موارد 7101 تا 7200 از مجموع 7569 مورد

تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا